Træneremner

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
MrDomoon
Superliga
Superliga
Indlæg: 591
Tilmeldt: 4. dec 2017, 09:21
Geografisk sted: Geografisk sted

Re: Træneremner

Indlæg af MrDomoon » 27. okt 2018, 18:49

frederikshavneren skrev:
27. okt 2018, 17:00
Hvis den nuværende Brentford stime fortsætter kan Thomas Frank også blive et emne ;)
Hvad er det over i Brentford der kommer Thomas til at være en succes i AaB?
Drengene. Klubben. Byen. | JYLLAND ER RØD OG HVID! | Aalborg Boldklubspil Af 1885

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Træneremner

Indlæg af BassogogsVen » 27. okt 2018, 18:50

Frank, Riddersholm, Mølby, Henriksen, Thomasberg, Sørensen, osv.

Det er godt nok ikke visionerne, der trykker i de nævnte.
Så hellere beholde Wieghorst.

Den eneste danske træner, der kunne være aktuel ift noget visionært, er vel Hjulmand.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Træneremner

Indlæg af Kristian » 27. okt 2018, 21:11

BassogogsVen skrev:
27. okt 2018, 18:50
Frank, Riddersholm, Mølby, Henriksen, Thomasberg, Sørensen, osv.

Det er godt nok ikke visionerne, der trykker i de nævnte.
Så hellere beholde Wieghorst.

Den eneste danske træner, der kunne være aktuel ift noget visionært, er vel Hjulmand.
Helt enig
Den eneste træner i en dansk klub der vil kunne bære vores vision og spillestil en den rigtige retning.

Hvis vi ikke kan få Hjulmand skal vi have en ude fra som da man tog Backe og Hamren ind.
------------------
mvh Kristian

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Træneremner

Indlæg af Forza » 27. okt 2018, 22:12

BassogogsVen skrev:
27. okt 2018, 18:50
Frank, Riddersholm, Mølby, Henriksen, Thomasberg, Sørensen, osv.

Det er godt nok ikke visionerne, der trykker i de nævnte.
Så hellere beholde Wieghorst.

Den eneste danske træner, der kunne være aktuel ift noget visionært, er vel Hjulmand.
Selvom jeg tror at et par af de kandidater ville være bedre end MW er det bestemt ikke den hylde vi skal kigge på. Det er jo samme hylde som vi hentede Lars Søndergaard fra.

Vi bliver nødt til at kigge udenlands, med Sverige og Norge som de foretrukne markeder.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Rextherunt
Landshold
Landshold
Indlæg: 772
Tilmeldt: 31. okt 2005, 13:05
Geografisk sted: Østjylland

Re: Træneremner

Indlæg af Rextherunt » 29. okt 2018, 12:59

Forza skrev:
27. okt 2018, 22:12
BassogogsVen skrev:
27. okt 2018, 18:50
Frank, Riddersholm, Mølby, Henriksen, Thomasberg, Sørensen, osv.

Det er godt nok ikke visionerne, der trykker i de nævnte.
Så hellere beholde Wieghorst.

Den eneste danske træner, der kunne være aktuel ift noget visionært, er vel Hjulmand.
Selvom jeg tror at et par af de kandidater ville være bedre end MW er det bestemt ikke den hylde vi skal kigge på. Det er jo samme hylde som vi hentede Lars Søndergaard fra.

Vi bliver nødt til at kigge udenlands, med Sverige og Norge som de foretrukne markeder.
Jeg er enig med dig i at vi skal højne ambitions niveauet og kigge udenlands... men hvorfor mener du lige Sverige og Norge er at foretrække?
Det handler IKKE om at vinde...det handler om at YDMYGE!!

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Træneremner

Indlæg af Elscorpio » 29. okt 2018, 18:03

BassogogsVen skrev:
27. okt 2018, 18:50
Den eneste danske træner, der kunne være aktuel ift noget visionært, er vel Hjulmand.
Helt enig.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Træneremner

Indlæg af Martino » 29. okt 2018, 18:17

Lidt skuffende at Søren Kusk ikke er nævnt som kandidat :aabfan: :aabfan: :aabfan:
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Træneremner

Indlæg af Ham der Emil » 30. okt 2018, 20:46

Hvad med Morten Karlsen?
Han har gjort det glimrende i Køge, og kommer fra en klub, hvor man spiller angrebsfodbold med spillere af egen avl. Han vil passe perfekt ind.
Et Hjerte - En Klub

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Træneremner

Indlæg af 9520AaB » 30. okt 2018, 21:32

Ham der Emil skrev:Hvad med Morten Karlsen?
Han har gjort det glimrende i Køge, og kommer fra en klub, hvor man spiller angrebsfodbold med spillere af egen avl. Han vil passe perfekt ind.
Endnu et navn, der skriger uambitiøst.



Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Brugeravatar
Runschen
2. div
2. div
Indlæg: 167
Tilmeldt: 1. aug 2007, 22:06

Re: Træneremner

Indlæg af Runschen » 31. okt 2018, 05:43

Jeg synes ikke at Morten Karlsen nødvendigvis er noget dårligt bud.

Medgiver at han er urutineret i cheftræner sammenhæng, og vil gerne se ham ride den nuværende modgang i HB Køge af og spille sæsonen færdig.

Men han bliver lovprist som en stort træner talent der er tro mod sit koncept - og har derudover været under oplæring af Hjulmand i FCN.

Brugeravatar
Nestor
1. div
1. div
Indlæg: 417
Tilmeldt: 21. maj 2009, 17:12

Re: Træneremner

Indlæg af Nestor » 31. okt 2018, 08:40

Runschen skrev:
31. okt 2018, 05:43
Jeg synes ikke at Morten Karlsen nødvendigvis er noget dårligt bud.

Medgiver at han er urutineret i cheftræner sammenhæng, og vil gerne se ham ride den nuværende modgang i HB Køge af og spille sæsonen færdig.

Men han bliver lovprist som en stort træner talent der er tro mod sit koncept - og har derudover været under oplæring af Hjulmand i FCN.
Uanset hvad, så må udgangspunktet denne gang være at ansætte en træner, der passer til den måde, der spilles fodbold på i AaB.

Og så må den siddende sportsdirektør i øvrigt sørge for at scoute nogle spillere, der passer til vores spillestil.

MrDomoon
Superliga
Superliga
Indlæg: 591
Tilmeldt: 4. dec 2017, 09:21
Geografisk sted: Geografisk sted

Re: Træneremner

Indlæg af MrDomoon » 31. okt 2018, 09:32

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... -wieghorst
Jeg kan se på hele vores trænerteam, at de arbejder hårdt med at få vendt det her og med at lykkes, og det både håber og tror jeg, at de kommer til at gøre inden for kort tid. Morten kommer ikke på banen og scorer de mål, vi mangler i øjeblikket, men jeg er af den overbevisning, at vi har en rigtig stærk trænerstab, der er godt ledet af Morten, siger Allan Gaarde til Nordjyske.
Yikes...
Drengene. Klubben. Byen. | JYLLAND ER RØD OG HVID! | Aalborg Boldklubspil Af 1885

Stefanovic
2. div
2. div
Indlæg: 226
Tilmeldt: 8. jul 2018, 20:07

Re: Træneremner

Indlæg af Stefanovic » 31. okt 2018, 09:44

MrDomoon skrev:
31. okt 2018, 09:32
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... -wieghorst
Jeg kan se på hele vores trænerteam, at de arbejder hårdt med at få vendt det her og med at lykkes, og det både håber og tror jeg, at de kommer til at gøre inden for kort tid. Morten kommer ikke på banen og scorer de mål, vi mangler i øjeblikket, men jeg er af den overbevisning, at vi har en rigtig stærk trænerstab, der er godt ledet af Morten, siger Allan Gaarde til Nordjyske.
Yikes...
Gaardes udtalelser om MW betyder lige præcis nul og niks. Der er altid fuld tiltro og opbakning til træneren lige indtil han bliver fyret onsdag aften kl. 20.55.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Træneremner

Indlæg af MrBangDK » 31. okt 2018, 09:46

Længere artikel på Nordjyske, hvor der bl.a. står

- Det, der gør mig tryg, er, at spillerne virkelig bløder for det her og gør, hvad de kan. Det gjorde de også mod Vendsyssel, hvor det var lidt et mirakel, at vi kunne tabe, for vi ejede jo den kamp. Jeg tror lige, at vi skal over den hurdle, det ville være at slå Horsens, siger Allan Gaarde.

“Lige skal over”..... jo jo...
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Træneremner

Indlæg af Hanga » 31. okt 2018, 10:46

MrBangDK skrev:
31. okt 2018, 09:46
Længere artikel på Nordjyske, hvor der bl.a. står

- Det, der gør mig tryg, er, at spillerne virkelig bløder for det her og gør, hvad de kan. Det gjorde de også mod Vendsyssel, hvor det var lidt et mirakel, at vi kunne tabe, for vi ejede jo den kamp. Jeg tror lige, at vi skal over den hurdle, det ville være at slå Horsens, siger Allan Gaarde.

“Lige skal over”..... jo jo...
Jeg må efterhånden ryge med på "komiske Allan" prædikatet. Denne lille hurdle vi skal over har været et problem siden 2016... og at fremhæve Vendysssel kampen er direkte grinagtigt, for vi har ikke en réel stor målchance i hele kampen. Så kan vi have bolden alt det vi vil, de havde helt styr på os.

Ellers skal han naturligvis give trænerstaben opbakning lige indtil fyresedlen ligger på bordet, men det kunne han godt have gjort uden at male et skønmaleri.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Træneremner

Indlæg af MrBangDK » 31. okt 2018, 11:09

Hanga skrev:
31. okt 2018, 10:46
MrBangDK skrev:
31. okt 2018, 09:46
Længere artikel på Nordjyske, hvor der bl.a. står

- Det, der gør mig tryg, er, at spillerne virkelig bløder for det her og gør, hvad de kan. Det gjorde de også mod Vendsyssel, hvor det var lidt et mirakel, at vi kunne tabe, for vi ejede jo den kamp. Jeg tror lige, at vi skal over den hurdle, det ville være at slå Horsens, siger Allan Gaarde.

“Lige skal over”..... jo jo...
Jeg må efterhånden ryge med på "komiske Allan" prædikatet. Denne lille hurdle vi skal over har været et problem siden 2016... og at fremhæve Vendysssel kampen er direkte grinagtigt, for vi har ikke en réel stor målchance i hele kampen. Så kan vi have bolden alt det vi vil, de havde helt styr på os.

Ellers skal han naturligvis give trænerstaben opbakning lige indtil fyresedlen ligger på bordet, men det kunne han godt have gjort uden at male et skønmaleri.
Lige præcis - og det er ikke første gang han har sagt "lige ved og næsten"
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Træneremner

Indlæg af NIN » 31. okt 2018, 11:14

MrBangDK skrev:
31. okt 2018, 11:09
Hanga skrev:
31. okt 2018, 10:46
MrBangDK skrev:
31. okt 2018, 09:46
Længere artikel på Nordjyske, hvor der bl.a. står

- Det, der gør mig tryg, er, at spillerne virkelig bløder for det her og gør, hvad de kan. Det gjorde de også mod Vendsyssel, hvor det var lidt et mirakel, at vi kunne tabe, for vi ejede jo den kamp. Jeg tror lige, at vi skal over den hurdle, det ville være at slå Horsens, siger Allan Gaarde.

“Lige skal over”..... jo jo...
Jeg må efterhånden ryge med på "komiske Allan" prædikatet. Denne lille hurdle vi skal over har været et problem siden 2016... og at fremhæve Vendysssel kampen er direkte grinagtigt, for vi har ikke en réel stor målchance i hele kampen. Så kan vi have bolden alt det vi vil, de havde helt styr på os.

Ellers skal han naturligvis give trænerstaben opbakning lige indtil fyresedlen ligger på bordet, men det kunne han godt have gjort uden at male et skønmaleri.
Lige præcis - og det er ikke første gang han har sagt "lige ved og næsten"
Vi er blevet en fattigmandsudgave af FCN, hvor vi spiller og spiller og spiller uden at komme frem til noget. Lige med den forskel selvfølgelig, at nordsjællænderne har scoret seks mål mere end os. Nu må vi se i weekenden, hvem der er de sande mestre af boldflytteri.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Træneremner

Indlæg af Ham der Emil » 1. nov 2018, 03:30

9520AaB skrev:
30. okt 2018, 21:32
Ham der Emil skrev:Hvad med Morten Karlsen?
Han har gjort det glimrende i Køge, og kommer fra en klub, hvor man spiller angrebsfodbold med spillere af egen avl. Han vil passe perfekt ind.
Endnu et navn, der skriger uambitiøst.



Sent from my iPhone using Tapatalk
Tværtimod. Se hvor Herfølge var før MK. De spillede ikke godt, og lå ikke forfærdelig godt i 1. divisionen. De startede sæsonen med at sælge en masse profiler, men på trods af det, kunne han stadigvæk få noget ud af mandskabet.

Han er urutineret, ja. Men jeg tror sagtens, at han kunne blive en god træner for os.
Et Hjerte - En Klub

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Træneremner

Indlæg af Forza » 1. nov 2018, 08:17

Hanga skrev:
31. okt 2018, 10:46
MrBangDK skrev:
31. okt 2018, 09:46
Længere artikel på Nordjyske, hvor der bl.a. står

- Det, der gør mig tryg, er, at spillerne virkelig bløder for det her og gør, hvad de kan. Det gjorde de også mod Vendsyssel, hvor det var lidt et mirakel, at vi kunne tabe, for vi ejede jo den kamp. Jeg tror lige, at vi skal over den hurdle, det ville være at slå Horsens, siger Allan Gaarde.

“Lige skal over”..... jo jo...
Jeg må efterhånden ryge med på "komiske Allan" prædikatet. Denne lille hurdle vi skal over har været et problem siden 2016... og at fremhæve Vendysssel kampen er direkte grinagtigt, for vi har ikke en réel stor målchance i hele kampen. Så kan vi have bolden alt det vi vil, de havde helt styr på os.

Ellers skal han naturligvis give trænerstaben opbakning lige indtil fyresedlen ligger på bordet, men det kunne han godt have gjort uden at male et skønmaleri.
Han sætter i hvert fald en ære i at levere de kedeligste og mest ligegyldige svar på spørgsmål gang på gang. Selvfølgelig skal han bakke sin træner op så længe han er i klubben, men det er den samme sang vi har hørt siden ansættelsen af LS.

Man kender alle svarene på forhånd hver gang Nordjyske agerer mikrofonholdere for ham. Det er så dræbende kedeligt.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Træneremner

Indlæg af Pastorius » 1. nov 2018, 08:29

Forza skrev:
1. nov 2018, 08:17
Han sætter i hvert fald en ære i at levere de kedeligste og mest ligegyldige svar på spørgsmål gang på gang. Selvfølgelig skal han bakke sin træner op så længe han er i klubben, men det er den samme sang vi har hørt siden ansættelsen af LS.

Man kender alle svarene på forhånd hver gang Nordjyske agerer mikrofonholdere for ham. Det er så dræbende kedeligt.
Det kan da godt være det kedeligt. Jeg er ret ligeglad med hvor underholdende han er. Det er ikke problemet. Problemet er at vores resultater og vores spil er elendigt, og det smitter af på alt omkring klubben. Der havde ikke været for fem øre brok, hvis bare vi havde leveret ordenligt.

Det er for dumt, hvis man tror at Gaarde er lige så tilfreds med tingene som han lyder.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Besvar