Træneremner

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Træneremner

Indlæg af frederikshavneren » 26. nov 2018, 11:23

Legum Magister skrev:
26. nov 2018, 11:13
Et bud helt ud af det blå kunne være Kjetil Rekdal. Han har lige ført Start Kristiansand op i Tippeligaen og havde før da stor succes i Aalesund (Efter Aalesunds målestok). Han har før trænet Lierse og Kaiserslautern uden den store succes, og det kunne være, at han var frisk på at vise, at hans evner også rækker ud over Norges grænser.
Det er ikke korrekt, Rekdal og IK Start Kristiansand er netop rykket ned i Adeccoligaen

Gamen

Re: Træneremner

Indlæg af Gamen » 26. nov 2018, 11:24

Legum Magister skrev:
26. nov 2018, 11:13
Et bud helt ud af det blå kunne være Kjetil Rekdal. Han har lige ført Start Kristiansand op i Tippeligaen og havde før da stor succes i Aalesund (Efter Aalesunds målestok). Han har før trænet Lierse og Kaiserslautern uden den store succes, og det kunne være, at han var frisk på at vise, at hans evner også rækker ud over Norges grænser.
Ahva'? Han har altså lige fået rykket Start Kristiansand UD af Tippeligaen. Manden har altid delt vandene i norsk fodbold. Hadet af modstanderne, fordi han er ret utålelig og usympatisk som person. En tynd udgave af Tom Nordlie.

Hans bedste trænerår ligger 6-8 år tilbage - 2 x cupvinder med Aalesund.

Ikke en person jeg ville bryde mig om at have i spidsen for AaB.

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Træneremner

Indlæg af Legum Magister » 26. nov 2018, 11:30

Gamen skrev:
26. nov 2018, 11:24
Legum Magister skrev:
26. nov 2018, 11:13
Et bud helt ud af det blå kunne være Kjetil Rekdal. Han har lige ført Start Kristiansand op i Tippeligaen og havde før da stor succes i Aalesund (Efter Aalesunds målestok). Han har før trænet Lierse og Kaiserslautern uden den store succes, og det kunne være, at han var frisk på at vise, at hans evner også rækker ud over Norges grænser.
Ahva'? Han har altså lige fået rykket Start Kristiansand UD af Tippeligaen. Manden har altid delt vandene i norsk fodbold. Hadet af modstanderne, fordi han er ret utålelig og usympatisk som person. En tynd udgave af Tom Nordlie.

Hans bedste trænerår ligger 6-8 år tilbage - 2 x cupvinder med Aalesund.

Ikke en person jeg ville bryde mig om at have i spidsen for AaB.
Du har da fuldstændig ret! Jeg ved ikke, hvordan jeg fik Start til at være oprykker og ikke nedrykker. Det må vist være letsind ovenpå dagens gode nyhed. :D

Gamen

Re: Træneremner

Indlæg af Gamen » 26. nov 2018, 11:32

Frygah skrev:
26. nov 2018, 11:18
Ville Figo have været den nye Lynge? Jeg troede egentlig han var i spil til at være den nye PEA, eller en ny cheftræner?

Jeg synes det er så forbandet han er væk, og gad virkelig godt høre noget uddybende om hvorfor vores "protegé" til en nøglerolle i klubben bare siger op og forsvinder.
Jeg er ret sikker på at rygterne gik på, at han havde set sportschef-rollen som næste naturlige skridt.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Træneremner

Indlæg af Martino » 26. nov 2018, 11:35

JonasNNielsen skrev:
26. nov 2018, 10:58
Martino skrev:
16. nov 2018, 15:33
Hanga skrev:
16. nov 2018, 15:06
Yankee skrev:
16. nov 2018, 14:41


Rørende enig! Men det er rigtig, rigtig svært at time. Det har passet perfekt for FCM at kunne ansætte Kenneth Andersen, men hvis Thorup ikke lige var blevet købt på nuværende tidspunkt, ville Andersen måske have fået et cheftrænerjob et andet sted i løbet af sæsonen. Omvendt havde det måske været for tidligt for Andersen, hvis Thorup var blevet frikøbt eller fyret sidste efterår.

Et andet eksempel kan være FC Nordsjælland, som er rigtig stærke på karakter- og lederudvikling, men som lige nu måske ikke har en aftager klar for Kasper Hjulmand, hvor man for et halvt år siden måske havde det i Morten Karlsen.
Præcis.
Man skal heller ikke glemme, at AaB faktisk gør meget ud af at rekrutere internt, når nogen har forladt os, i hvert fald på ungdomsholdene. Og Friis er jo også en træner der er blevet rykket frem.

Så man giver i hvert fald egne folk chancen, når muligheden opstår. Hvor meget de så har gjort ud af arbejdet med den enkelte undervejs, skal jeg ikke kunne sige noget om.
Friis med Lars Stensgaard som assistent kunne være en fin løsning. Lars har lidt mere temperament, som der er flere som efterspørger i en assistent. Begge dygtige træner og noget billigere end så mange af de gamle travere og Jon Dahl. Lars Stensgaard er nuværende u19 træner blot til info.
Syntes folk er gode til at benytte navnet Lars herinde :P men Lasse kunne godt være en mulighed som en assistent, han er en rigtig dygtig træner af hvad jeg har bemærket til U19 (og U17 hvor han er assistent for David) og Jacob Friis tror jeg også godt kunne være god som chef, han har jo haft reserveligaen som spiller meget mere frit end hvad superliga holdet har gjordt, så jeg tror de to måske ville kunne gøre et godt team :)
Hovsa. Lasse selvfølgelig, og ellers er jeg enig.
Jeg savner Winsnes

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6079
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Træneremner

Indlæg af FIDEL » 26. nov 2018, 12:26

Martino skrev:
26. nov 2018, 11:35
JonasNNielsen skrev:
26. nov 2018, 10:58
Martino skrev:
16. nov 2018, 15:33
Hanga skrev:
16. nov 2018, 15:06
Yankee skrev:
16. nov 2018, 14:41


Rørende enig! Men det er rigtig, rigtig svært at time. Det har passet perfekt for FCM at kunne ansætte Kenneth Andersen, men hvis Thorup ikke lige var blevet købt på nuværende tidspunkt, ville Andersen måske have fået et cheftrænerjob et andet sted i løbet af sæsonen. Omvendt havde det måske været for tidligt for Andersen, hvis Thorup var blevet frikøbt eller fyret sidste efterår.

Et andet eksempel kan være FC Nordsjælland, som er rigtig stærke på karakter- og lederudvikling, men som lige nu måske ikke har en aftager klar for Kasper Hjulmand, hvor man for et halvt år siden måske havde det i Morten Karlsen.
Præcis.
Man skal heller ikke glemme, at AaB faktisk gør meget ud af at rekrutere internt, når nogen har forladt os, i hvert fald på ungdomsholdene. Og Friis er jo også en træner der er blevet rykket frem.

Så man giver i hvert fald egne folk chancen, når muligheden opstår. Hvor meget de så har gjort ud af arbejdet med den enkelte undervejs, skal jeg ikke kunne sige noget om.
Friis med Lars Stensgaard som assistent kunne være en fin løsning. Lars har lidt mere temperament, som der er flere som efterspørger i en assistent. Begge dygtige træner og noget billigere end så mange af de gamle travere og Jon Dahl. Lars Stensgaard er nuværende u19 træner blot til info.
Syntes folk er gode til at benytte navnet Lars herinde :P men Lasse kunne godt være en mulighed som en assistent, han er en rigtig dygtig træner af hvad jeg har bemærket til U19 (og U17 hvor han er assistent for David) og Jacob Friis tror jeg også godt kunne være god som chef, han har jo haft reserveligaen som spiller meget mere frit end hvad superliga holdet har gjordt, så jeg tror de to måske ville kunne gøre et godt team :)
Hovsa. Lasse selvfølgelig, og ellers er jeg enig.
Han kaldes ellers Lars inde på hjemmesiden....

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Træneremner

Indlæg af Martino » 26. nov 2018, 12:45

FIDEL skrev:
26. nov 2018, 12:26
Martino skrev:
26. nov 2018, 11:35
JonasNNielsen skrev:
26. nov 2018, 10:58
Martino skrev:
16. nov 2018, 15:33
Hanga skrev:
16. nov 2018, 15:06
Yankee skrev:
16. nov 2018, 14:41


Rørende enig! Men det er rigtig, rigtig svært at time. Det har passet perfekt for FCM at kunne ansætte Kenneth Andersen, men hvis Thorup ikke lige var blevet købt på nuværende tidspunkt, ville Andersen måske have fået et cheftrænerjob et andet sted i løbet af sæsonen. Omvendt havde det måske været for tidligt for Andersen, hvis Thorup var blevet frikøbt eller fyret sidste efterår.

Et andet eksempel kan være FC Nordsjælland, som er rigtig stærke på karakter- og lederudvikling, men som lige nu måske ikke har en aftager klar for Kasper Hjulmand, hvor man for et halvt år siden måske havde det i Morten Karlsen.
Præcis.
Man skal heller ikke glemme, at AaB faktisk gør meget ud af at rekrutere internt, når nogen har forladt os, i hvert fald på ungdomsholdene. Og Friis er jo også en træner der er blevet rykket frem.

Så man giver i hvert fald egne folk chancen, når muligheden opstår. Hvor meget de så har gjort ud af arbejdet med den enkelte undervejs, skal jeg ikke kunne sige noget om.
Friis med Lars Stensgaard som assistent kunne være en fin løsning. Lars har lidt mere temperament, som der er flere som efterspørger i en assistent. Begge dygtige træner og noget billigere end så mange af de gamle travere og Jon Dahl. Lars Stensgaard er nuværende u19 træner blot til info.
Syntes folk er gode til at benytte navnet Lars herinde :P men Lasse kunne godt være en mulighed som en assistent, han er en rigtig dygtig træner af hvad jeg har bemærket til U19 (og U17 hvor han er assistent for David) og Jacob Friis tror jeg også godt kunne være god som chef, han har jo haft reserveligaen som spiller meget mere frit end hvad superliga holdet har gjordt, så jeg tror de to måske ville kunne gøre et godt team :)
Hovsa. Lasse selvfølgelig, og ellers er jeg enig.
Han kaldes ellers Lars inde på hjemmesiden....
Det har du ret i, men han hedder nu rigtignok Lasse(han er venner med en af mine tidligere holdkammerater)
Jeg savner Winsnes

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Træneremner

Indlæg af BassogogsVen » 26. nov 2018, 15:07

All in på:

Siniša Mihajlović
Paolo Di Canio
Tony Adams

Ikke så meget pis!
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Kristian60
1. div
1. div
Indlæg: 307
Tilmeldt: 5. okt 2009, 05:10

Re: Træneremner

Indlæg af Kristian60 » 26. nov 2018, 15:08

Er Lønstrup realistisk?

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Træneremner

Indlæg af BassogogsVen » 26. nov 2018, 15:10

Kristian60 skrev:
26. nov 2018, 15:08
Er Lønstrup realistisk?
Alt er realistisk i fodbold - det handler kun om pengene. Og Lønstrup vil da hellere træne et gråt midterhold i superligaen end i 1. division.

Og lur mig, om ikke han er en af dem, der er i kikkerten.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

MrDomoon
Superliga
Superliga
Indlæg: 591
Tilmeldt: 4. dec 2017, 09:21
Geografisk sted: Geografisk sted

Re: Træneremner

Indlæg af MrDomoon » 26. nov 2018, 15:41

BassogogsVen skrev:
26. nov 2018, 15:07
All in på:

Siniša Mihajlović
Paolo Di Canio
Tony Adams

Ikke så meget pis!
Siniša Mihajlović - urealistisk.
Paolo Di Canio - Hvis vi skal hente en fascistisk usympatisk cheftræner, så ville jeg hellere hende ind guld-glen.
Tony Adams - Han har ikke været cheftræner i lang tid (Bortset fra Granada), så er jeg er skeptisk.
Drengene. Klubben. Byen. | JYLLAND ER RØD OG HVID! | Aalborg Boldklubspil Af 1885

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Træneremner

Indlæg af BassogogsVen » 26. nov 2018, 16:21

MrDomoon skrev:
26. nov 2018, 15:41
BassogogsVen skrev:
26. nov 2018, 15:07
All in på:

Siniša Mihajlović
Paolo Di Canio
Tony Adams

Ikke så meget pis!
Siniša Mihajlović - urealistisk.
Paolo Di Canio - Hvis vi skal hente en fascistisk usympatisk cheftræner, så ville jeg hellere hende ind guld-glen.
Tony Adams - Han har ikke været cheftræner i lang tid (Bortset fra Granada), så er jeg er skeptisk.
Med dit meme af forleden in mente, undrer det mig ikke voldsomt, at konnotationen fløj lidt højt.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7809
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Træneremner

Indlæg af Forza » 26. nov 2018, 16:48

Håber virkelig ikke rygterne om Jon Dahl er sande. Han har stor international erfaring men hans store DBU kærlighed skræmmer.

Vi skal for Guds skyld væk fra den dødsens kedelige bold massage. Man kan sagtens være et attraktivt fodboldhold med mere direkte spil.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6079
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Træneremner

Indlæg af FIDEL » 26. nov 2018, 17:07

Kristian60 skrev:
26. nov 2018, 15:08
Er Lønstrup realistisk?
Du siger noget! Ham havde jeg helt glemt. Og ja han er realistisk, og ynder at spille teknisk fodbold.
Der er dog flere andre navne jeg hellere ser i AaB. F.eks. Henrik Pedersen, Jonas Dal, Disco-glen, Thomas Christiansen, Erik Hamrén.

Ang. Henrik Pedersen - så kunne det være fedt at se en RB salzburg-tilgang til taktikken og spillet, meeeen det har vi pt. ikke spillerne til i min verden. Kusk og Lucas rimer ikke ligefrem på højt genpres og løbestyrke. Og vi er jo nødt til at få det optimale ud af vores offensive esser, dvs. vi skal have bolden mere end modstanderne.

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2001
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Træneremner

Indlæg af 9520AaB » 26. nov 2018, 17:09

Forza skrev:Håber virkelig ikke rygterne om Jon Dahl er sande. Han har stor international erfaring men hans store DBU kærlighed skræmmer.

Vi skal for Guds skyld væk fra den dødsens kedelige bold massage. Man kan sagtens være et attraktivt fodboldhold med mere direkte spil.
Siger folk bare “ååh nej ikke Jon Dal” fordi de forbeholder sig retten til at sige “hvad sagde jeg”, eller er der nogen der rent faktisk ved noget om hans spillefilosofi???
Uanset hvem vi får, bakker jeg 100% op, indtil de viser sig lige så ringe som Wieghorst har gjort.
Hvis vi skal væk fra den spillestil vi har nu, så skal vi også væk med de spillere der spiller sådan(Kusk er første på rampen der).
Nu har vi prøvet at spille med kanter hvor foden vender forkert, så de kan gå ind i banen og afslutte, det er læst.
Vi skal satse på kantspillere med fart, der kan gå til baglinjen og sikre der er spillere i boksen til at modtage de indlæg imo.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6079
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Træneremner

Indlæg af FIDEL » 26. nov 2018, 17:10

Forza skrev:
26. nov 2018, 16:48
Håber virkelig ikke rygterne om Jon Dahl er sande. Han har stor international erfaring men hans store DBU kærlighed skræmmer.

Vi skal for Guds skyld væk fra den dødsens kedelige bold massage. Man kan sagtens være et attraktivt fodboldhold med mere direkte spil.
Men er vi sikre på, at det er sådan Jon Dahl ønsker at spille??! Altså vores nuværende landstræner spiller ikke sådan, og taktikken imod Polen i parken, hvor vi vandt 4-0 var Jon Dahls idé. Så jeg ved faktisk ikke hvordan han ynder at spille.

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2001
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Træneremner

Indlæg af 9520AaB » 26. nov 2018, 17:11

FIDEL skrev:
Forza skrev:
26. nov 2018, 16:48
Håber virkelig ikke rygterne om Jon Dahl er sande. Han har stor international erfaring men hans store DBU kærlighed skræmmer.

Vi skal for Guds skyld væk fra den dødsens kedelige bold massage. Man kan sagtens være et attraktivt fodboldhold med mere direkte spil.
Men er vi sikre på, at det er sådan Jon Dahl ønsker at spille??! Altså vores nuværende landstræner spiller ikke sådan, og taktikken imod Polen i parken, hvor vi vandt 4-0 var Jon Dahls idé. Så jeg ved faktisk ikke hvordan han ynder at spille.
Haha, vi havde vist samme tanke.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6079
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Træneremner

Indlæg af FIDEL » 26. nov 2018, 17:13

9520AaB skrev:
26. nov 2018, 17:09
Forza skrev:Håber virkelig ikke rygterne om Jon Dahl er sande. Han har stor international erfaring men hans store DBU kærlighed skræmmer.

Vi skal for Guds skyld væk fra den dødsens kedelige bold massage. Man kan sagtens være et attraktivt fodboldhold med mere direkte spil.
Siger folk bare “ååh nej ikke Jon Dal” fordi de forbeholder sig retten til at sige “hvad sagde jeg”, eller er der nogen der rent faktisk ved noget om hans spillefilosofi???
Uanset hvem vi får, bakker jeg 100% op, indtil de viser sig lige så ringe som Wieghorst har gjort.
Hvis vi skal væk fra den spillestil vi har nu, så skal vi også væk med de spillere der spiller sådan(Kusk er første på rampen der).
Nu har vi prøvet at spille med kanter hvor foden vender forkert, så de kan gå ind i banen og afslutte, det er læst.
Vi skal satse på kantspillere med fart, der kan gå til baglinjen og sikre der er spillere i boksen til at modtage de indlæg imo.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det ville være perfekt i min verden også! Men det strider jo imod AaBs røde tråd og den spillestil de ønsker.
Stod det til mig skulle der sadles helt om spillemæssigt efter indeværende sæson -men det kommer ikke til at ske. AaB har besluttet sig for at spille frøken-fodbold, så sådan bliver det.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6079
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Træneremner

Indlæg af FIDEL » 26. nov 2018, 17:14

9520AaB skrev:
26. nov 2018, 17:11
FIDEL skrev:
Forza skrev:
26. nov 2018, 16:48
Håber virkelig ikke rygterne om Jon Dahl er sande. Han har stor international erfaring men hans store DBU kærlighed skræmmer.

Vi skal for Guds skyld væk fra den dødsens kedelige bold massage. Man kan sagtens være et attraktivt fodboldhold med mere direkte spil.
Men er vi sikre på, at det er sådan Jon Dahl ønsker at spille??! Altså vores nuværende landstræner spiller ikke sådan, og taktikken imod Polen i parken, hvor vi vandt 4-0 var Jon Dahls idé. Så jeg ved faktisk ikke hvordan han ynder at spille.
Haha, vi havde vist samme tanke.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mancrush... :cheers:

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Træneremner

Indlæg af frederikshavneren » 26. nov 2018, 17:15

FIDEL skrev:
26. nov 2018, 17:10
Forza skrev:
26. nov 2018, 16:48
Håber virkelig ikke rygterne om Jon Dahl er sande. Han har stor international erfaring men hans store DBU kærlighed skræmmer.

Vi skal for Guds skyld væk fra den dødsens kedelige bold massage. Man kan sagtens være et attraktivt fodboldhold med mere direkte spil.
Men er vi sikre på, at det er sådan Jon Dahl ønsker at spille??! Altså vores nuværende landstræner spiller ikke sådan, og taktikken imod Polen i parken, hvor vi vandt 4-0 var Jon Dahls idé. Så jeg ved faktisk ikke hvordan han ynder at spille.
Det er jo det der er så usikkert ved Jon Dahl da det er svært at vide hvad han står for. Han har meget begrænset erfaring som cheftræner

Besvar