Træneremner

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7815
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Træneremner

Indlæg af Forza » 1. dec 2018, 13:59

Pastorius skrev:
1. dec 2018, 13:53
Jakobsen skrev:
1. dec 2018, 11:52
PFA skrev:
1. dec 2018, 11:22
Martino skrev:
1. dec 2018, 10:30
Ifølge mine “kilder” spøger Morientes igen...
Det kunne være forfriskende at prøve en spansk træner af i ligaen. Men spørgsmålet er om man nu er villig til at satse på en træner der vil have sin egen stab med!? Eller om han er åbnet op for at køre med den stab vi har i klubben nu.
Synes ikke det er den slags ansættelser vi skal ud i. Morientes ved intet om dansk fodbold og kommer ikke fra en fodboldkultur der ligner vores på noden måde. For eksotiske ansættelser kan også være risikabelt. Hvad er hans tilgan til Suppen? Har han noget langtidscommitment til AaB hvis det ikke går godt i starten? Jeg kan bare slet ikke se det her passe til AaB. En hollænder eller tysker der givet har et bedre begreb om hvad dansk fodbold er tror jeg kunne gå an, men et stort navn med tvivlsomt CV. Det kunne blive vores van der Vaart bare på trænersædet. Vejle har selvfølgelig gjort det fornuftigt med Sormani, men det er trods alt en mere erfaren træner kontra Morientes der bare lever på navnet. Jeg synes ikke vi skal tage et stort navn med lille erfaring for det skaber alt for meget palaver. Lad dem lidt udenfor København og smartassesene i Herning kvaje sig med at gøre den slags. Kan ikke se Morientes skulle være den supertræner, som skulle forhindre os i at give Friis chancen.
Synes du Vejle har gjort det fornuftigt? Det er jeg ikke enig i.
Jeg synes Sormani har været et fint bekendtskab i superligaen. Forskellen mellem ham og Morientes er at han har væsentlig mere trænererfaring.

Morientes var en fantastisk angriber men ham skal vi absolut ikke have som træner, vi trænger til en mand med erfaring på trænerposten.

Det minder om dengang vi fik tilbudt Denilson i de sidste år af hans fodboldkarriere hvor Lynge gjorde klogt i at takke nej tak. det handler ikke om navnet men om mandens evner.

Det er muligt at Morientes har smidt sit navn i hatten (igen) men jeg tror ikke det er den vej Gaarde vil gå.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Træneremner

Indlæg af Pastorius » 1. dec 2018, 14:07

Forza skrev:
1. dec 2018, 13:59

Jeg synes Sormani har været et fint bekendtskab i superligaen. Forskellen mellem ham og Morientes er at han har væsentlig mere trænererfaring.

Morientes var en fantastisk angriber men ham skal vi absolut ikke have som træner, vi trænger til en mand med erfaring på trænerposten.

Det minder om dengang vi fik tilbudt Denilson i de sidste år af hans fodboldkarriere hvor Lynge gjorde klogt i at takke nej tak. det handler ikke om navnet men om mandens evner.

Det er muligt at Morientes har smidt sit navn i hatten (igen) men jeg tror ikke det er den vej Gaarde vil gå.
Sormani er en klovn. Jeg kan slet ikke forstå han stadig har et job efter sit stunt. Vejle kan først for alvor bedømmes når sæsonen er forbi, men hele VB's setup ligner ikke noget der er til gavn for superligaen i længden.
Med venlig Hilsen
--
Robert

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3644
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Træneremner

Indlæg af gravballe » 1. dec 2018, 14:46

Friis med Kenneth Emil som assistent, ja tak!

Heller give ham chancen, end Morientes, hvad har han lige bevist? Friis har trods alt lavet gode ting på diverse AaB ungdomshold, og får generalt meget ros.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Træneremner

Indlæg af BassogogsVen » 1. dec 2018, 15:03

gravballe skrev:
1. dec 2018, 14:46
Friis med Kenneth Emil som assistent, ja tak!

Heller give ham chancen, end Morientes, hvad har han lige bevist? Friis har trods alt lavet gode ting på diverse AaB ungdomshold, og får generalt meget ros.
Hvis dit kriterium er at have lavet gode ting på diverse ungdomshold, så tror jeg ikke just, at du kan pille Morientes ud på dét parameter.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3644
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Træneremner

Indlæg af gravballe » 1. dec 2018, 16:32

BassogogsVen skrev:
1. dec 2018, 15:03
gravballe skrev:
1. dec 2018, 14:46
Friis med Kenneth Emil som assistent, ja tak!

Heller give ham chancen, end Morientes, hvad har han lige bevist? Friis har trods alt lavet gode ting på diverse AaB ungdomshold, og får generalt meget ros.
Hvis dit kriterium er at have lavet gode ting på diverse ungdomshold, så tror jeg ikke just, at du kan pille Morientes ud på dét parameter.
Lige bortset fra Friis kender klubben, kender ligaen osv. Morientrs er bare pga hans navn folk er så vilde med ham. Hvis Friis gør det godt de næste par kampe så giv han foråret med, så vurdere der.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Træneremner

Indlæg af Martino » 1. dec 2018, 16:33

BassogogsVen skrev:
1. dec 2018, 15:03
gravballe skrev:
1. dec 2018, 14:46
Friis med Kenneth Emil som assistent, ja tak!

Heller give ham chancen, end Morientes, hvad har han lige bevist? Friis har trods alt lavet gode ting på diverse AaB ungdomshold, og får generalt meget ros.
Hvis dit kriterium er at have lavet gode ting på diverse ungdomshold, så tror jeg ikke just, at du kan pille Morientes ud på dét parameter.
Jeg tror dog ikke rigtig selv på rygtet. Synes det virker underligt nu han blev valgt fra tidligere. Omvendt snakker Friis spansk, så selvfølgelig ikke helt umuligt setup.
Jeg håber nok selv mest på Friis, eller et kendt navn som kan skabe lidt hype om AaB igen, efter to år med dødkedelige Wieghorst.
Jeg savner Winsnes

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Træneremner

Indlæg af BassogogsVen » 1. dec 2018, 16:37

gravballe skrev:
1. dec 2018, 16:32
BassogogsVen skrev:
1. dec 2018, 15:03
gravballe skrev:
1. dec 2018, 14:46
Friis med Kenneth Emil som assistent, ja tak!

Heller give ham chancen, end Morientes, hvad har han lige bevist? Friis har trods alt lavet gode ting på diverse AaB ungdomshold, og får generalt meget ros.
Hvis dit kriterium er at have lavet gode ting på diverse ungdomshold, så tror jeg ikke just, at du kan pille Morientes ud på dét parameter.
Lige bortset fra Friis kender klubben, kender ligaen osv. Morientrs er bare pga hans navn folk er så vilde med ham. Hvis Friis gør det godt de næste par kampe så giv han foråret med, så vurdere der.
Jeg forholder mig slet ikke til Morientes. Jeg tror det er ganske usandsynligt samt ikke nødvendigvis en god idé. Jeg forholder mig til din argumentation, hvor ungdomstræner i AaB rangerer højere end ditto i Real Madrid.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

pingo30
2. div
2. div
Indlæg: 110
Tilmeldt: 19. maj 2006, 13:02

Re: Træneremner

Indlæg af pingo30 » 2. dec 2018, 05:32

Friis med KEP lyder da lidt spændende.. Og tror da spillerne de er lettet over MW er færdig
Det var da vist også tydeligt at de lige sendte en hilsen til ham (MW) da de rendte ud til Friis.. 
Så spilleroprør ja, det var vel derfor, han ikke sagde farvel til spillerne..

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1635
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Træneremner

Indlæg af Patmand » 2. dec 2018, 11:50

pingo30 skrev:
2. dec 2018, 05:32
Friis med KEP lyder da lidt spændende.. Og tror da spillerne de er lettet over MW er færdig
Det var da vist også tydeligt at de lige sendte en hilsen til ham (MW) da de rendte ud til Friis.. 
Så spilleroprør ja, det var vel derfor, han ikke sagde farvel til spillerne..
Hvordan spændende?
Spændende om Kenneth Emil har nogen som helst evner inden for trænergerningen?
Spændende om det er den vej, han har tænkt sig at gå?

Personligt syntes jeg han er en whiner. Han stoppede fordi han ikke syntes det var sjovt længere, nu hvor han ikke længere var inde omkring startopstillingen. Hvordan skal han forklare de spillere som ikke bliver udtaget, at det hele nok skal gå.

Mens KEP brokkede sig i medierne over han blev gjort til syndebuk, så er OB rykket fra en sidsteplads til en foreløbig tredjeplads.
Er det i øvrigt ikke ved at være et stykke tid siden, at folk herinde gjorde grin med OB's top-6 ambitioner?

Jeg kan jo ikke afvise, at Kenneth Emil kan udvikle sig til en pokkers god assistenttræner - men jeg syntes ikke det virker oplagt.

Så en uprøvet senior cheftræner med en fuldstændigt uprøvet assistenttræner? Det bliver et nej tak herfra.

I det hele taget syntes jeg det er enormt utiltalende, at samtlige stillinger skal besættes af AaB folk. Det er ikke sundt.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Træneremner

Indlæg af Martino » 3. dec 2018, 12:33

Der er godt nok stille på rygtefronten...
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Træneremner

Indlæg af Yankee » 3. dec 2018, 14:52

Martino skrev:
3. dec 2018, 12:33
Der er godt nok stille på rygtefronten...
Lige nu er man jo formentlig i en fase, hvor man er ved at udarbejde en shortlist og højst er ved at prikke lidt til nogle emner. Det er oplagt at Gaardes telefon er højaktiv i øjeblikket, men så længe det er på indledende niveau kommer der næppe nogle substantielle rygter ud af det.

Af samme årsag tror jeg heller ikke på Priske-rygterne. De kom dagen efter fyringen og der har der højst været indledende kontakt mellem Priske og AaB og han er højst ét af flere emner.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Træneremner

Indlæg af Pastorius » 3. dec 2018, 14:52

Martino skrev:Der er godt nok stille på rygtefronten...
Unibet har opdateret deres odds:
https://www.unibet.dk/betting#event/1005152002
Priske 1,65
Friiis nummer to i 2,5.
Derefter Jon Dahl og Peter Sørensen (!)

Gaarde sagde på tv i fredags at de havde besluttet sig for om det skulle være en dansk eller udenlandsk træner, men han ville ikke fortælle hvad beslutningen er.

Hvis Unibet - hvad valget af yderligere træneremner ikke tyder på - rent faktisk ved hvad de laver, kan det være de har snuset udfaldet af den beslutning op (eller at spillerne har).
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4329
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Træneremner

Indlæg af Kristian » 3. dec 2018, 14:58

Pastorius skrev:
3. dec 2018, 14:52
Martino skrev:Der er godt nok stille på rygtefronten...
Unibet har opdateret deres odds:
https://www.unibet.dk/betting#event/1005152002
Priske 1,65
Friiis nummer to i 2,5.
Derefter Jon Dahl og Peter Sørensen (!)

Gaarde sagde på tv i fredags at de havde besluttet sig for om det skulle være en dansk eller udenlandsk træner, men han ville ikke fortælle hvad beslutningen er.

Hvis Unibet - hvad valget af yderligere træneremner ikke tyder på - rent faktisk ved hvad de laver, kan det være de har snuset udfaldet af den beslutning op (eller at spillerne har).
Ja Peter Sørensen nævnes højst sandsynlig fordi de lytter til "eksperterne".
Helt vanvittigt at den mand nævnes som træner i AaB.
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3251
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Træneremner

Indlæg af Brodernumsi » 3. dec 2018, 15:02

Pastorius skrev:
3. dec 2018, 14:52
Martino skrev:Der er godt nok stille på rygtefronten...
Gaarde sagde på tv i fredags at de havde besluttet sig for om det skulle være en dansk eller udenlandsk træner, men han ville ikke fortælle hvad beslutningen er.

Det kunne tyde på, at det ikke bliver Friis, når de allerede er så langt i deres beslutningsprocess. Hvis Friis havde været bare den mindste mulighed, havde man vel ventet, til efter de næste to kampe, med at melde noget ud.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Mullen
Miniput
Miniput
Indlæg: 1
Tilmeldt: 3. dec 2018, 15:03

Re: Træneremner

Indlæg af Mullen » 3. dec 2018, 15:10

Siden fyringen har jeg gået og tænkt på om Thomas Christiansen ikke ville være et godt match med AaB. Jeg har ikke lige set om andre har foreslået ham, så ville lige smide hans navn i bowlen.
Umiddelbart har manden jo en stærk fortid i fodbold som læner sig op af de spilmæssige ambitioner som er i AaB. - med chanceskabende, attraktiv og kombinationsfodbold, givet hans fortid i Spanien. Ved nu ikke om hans fyring i Leeds har gjort ham mere uinteressant, og måske vil han slet ikke til Danmark, men synes sgu det ville være interessant at se hvad han kunne gøre ved vores offensiv. :aabfan:

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Træneremner

Indlæg af Pastorius » 3. dec 2018, 15:35

Brodernumsi skrev:
Pastorius skrev:
3. dec 2018, 14:52
Martino skrev:Der er godt nok stille på rygtefronten...
Gaarde sagde på tv i fredags at de havde besluttet sig for om det skulle være en dansk eller udenlandsk træner, men han ville ikke fortælle hvad beslutningen er.

Det kunne tyde på, at det ikke bliver Friis, når de allerede er så langt i deres beslutningsprocess. Hvis Friis havde været bare den mindste mulighed, havde man vel ventet, til efter de næste to kampe, med at melde noget ud.
Måske. Forhåbentlig kigger de med fra sidelinjen.

Hvis nu de har bestemt sig til at en træner skal være dansker (måske af hensyn til vores talentarbejde) så er han jo stadig i spil.

Uanset hvad, så må det gøre indtryk, hvis det vi så i Esbjerg fortsætter i de sidste to kampe, også selvom de sandsynligvis ikke har set Friis som den oplagte kandidat fra starten. Processen er jo ikke nødvendigvis mere fastlåst, end at man kan vælge at fravige den, hvis fx ikke der fremkommer kandidater der er åbenlyst bedre end Friis i deres søgen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Træneremner

Indlæg af Yankee » 3. dec 2018, 15:53

Pastorius skrev:
3. dec 2018, 14:52

Hvis Unibet - hvad valget af yderligere træneremner ikke tyder på - rent faktisk ved hvad de laver, kan det være de har snuset udfaldet af den beslutning op (eller at spillerne har).
Hvor skulle de have det fra? De sætter odds ud fra hvad folk spiller på eller efterspørger. Det er jo ikke fordi Unibet er en sportsavis med gravejournalister og kilder i klubberne. Det er en bookmaker.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3251
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Træneremner

Indlæg af Brodernumsi » 3. dec 2018, 16:16

Pastorius skrev:
3. dec 2018, 15:35
Brodernumsi skrev:
Pastorius skrev:
3. dec 2018, 14:52
Martino skrev:Der er godt nok stille på rygtefronten...
Gaarde sagde på tv i fredags at de havde besluttet sig for om det skulle være en dansk eller udenlandsk træner, men han ville ikke fortælle hvad beslutningen er.

Det kunne tyde på, at det ikke bliver Friis, når de allerede er så langt i deres beslutningsprocess. Hvis Friis havde været bare den mindste mulighed, havde man vel ventet, til efter de næste to kampe, med at melde noget ud.
Måske. Forhåbentlig kigger de med fra sidelinjen.

Hvis nu de har bestemt sig til at en træner skal være dansker (måske af hensyn til vores talentarbejde) så er han jo stadig i spil.

Uanset hvad, så må det gøre indtryk, hvis det vi så i Esbjerg fortsætter i de sidste to kampe, også selvom de sandsynligvis ikke har set Friis som den oplagte kandidat fra starten. Processen er jo ikke nødvendigvis mere fastlåst, end at man kan vælge at fravige den, hvis fx ikke der fremkommer kandidater der er åbenlyst bedre end Friis i deres søgen.
Synes feltet af danske kandidater, er ret lille, så hvis man har valgt, det skal være en dansker, så må man have noget konkret allerede.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Træneremner

Indlæg af Pastorius » 3. dec 2018, 17:04

Brodernumsi skrev:
3. dec 2018, 16:16
Pastorius skrev:
3. dec 2018, 15:35
Brodernumsi skrev:
Pastorius skrev:
3. dec 2018, 14:52
Martino skrev:Der er godt nok stille på rygtefronten...
Gaarde sagde på tv i fredags at de havde besluttet sig for om det skulle være en dansk eller udenlandsk træner, men han ville ikke fortælle hvad beslutningen er.

Det kunne tyde på, at det ikke bliver Friis, når de allerede er så langt i deres beslutningsprocess. Hvis Friis havde været bare den mindste mulighed, havde man vel ventet, til efter de næste to kampe, med at melde noget ud.
Måske. Forhåbentlig kigger de med fra sidelinjen.

Hvis nu de har bestemt sig til at en træner skal være dansker (måske af hensyn til vores talentarbejde) så er han jo stadig i spil.

Uanset hvad, så må det gøre indtryk, hvis det vi så i Esbjerg fortsætter i de sidste to kampe, også selvom de sandsynligvis ikke har set Friis som den oplagte kandidat fra starten. Processen er jo ikke nødvendigvis mere fastlåst, end at man kan vælge at fravige den, hvis fx ikke der fremkommer kandidater der er åbenlyst bedre end Friis i deres søgen.
Synes feltet af danske kandidater, er ret lille, så hvis man har valgt, det skal være en dansker, så må man have noget konkret allerede.
Ja, det lader også til at spilmarkedet mener det er tilfældet.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Træneremner

Indlæg af Pastorius » 3. dec 2018, 17:06

Hov jeg ser lige at Unibet har Jörgen Lennartsson,Lillestrøm til odds 21. Har han været nævnt herinde?
Med venlig Hilsen
--
Robert

Besvar