Træneremner

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Træneremner

Indlæg af Mr. Larsen » 7. okt 2018, 19:58

Buzz Killington skrev:
7. okt 2018, 19:47
Mr. Larsen skrev:
7. okt 2018, 19:08
Ind med Allan Kuhn det er en no brainer, med mindre man hedder Allan Gaarde.

Han har vist før han er klar til ansvaret
Ja, som i man decideret skal mangle sin hjerne for at støtte op om det forslag.
Flot svar?
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Træneremner

Indlæg af gravballe » 7. okt 2018, 20:00

DUmt at betale penge for at få Alan Kuhn fri. Havde han været ledig, så var det sikkert en fin nød løsning, men han er ikke manden man skal have ind nu.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Træneremner

Indlæg af MrBangDK » 7. okt 2018, 20:01

Mr. Larsen skrev:
7. okt 2018, 19:58
Buzz Killington skrev:
7. okt 2018, 19:47
Mr. Larsen skrev:
7. okt 2018, 19:08
Ind med Allan Kuhn det er en no brainer, med mindre man hedder Allan Gaarde.

Han har vist før han er klar til ansvaret
Ja, som i man decideret skal mangle sin hjerne for at støtte op om det forslag.
Flot svar?
Så hvis man ikke mener Kuhn er den rigtige mand, er man så totalt “no brain”?
Ska' vi hak'?

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Træneremner

Indlæg af FIDEL » 7. okt 2018, 20:35

Pastorius skrev:
7. okt 2018, 18:15
FIDEL skrev:
7. okt 2018, 17:22
joern skrev:
7. okt 2018, 17:00
Jeg sidder og tænker på en bundsolid person som Thomas Thomasberg. Han yder altid et stykke professionel arbejde, og har vel klaret det ganske fornuftigt. I Hobro var man meget glad for ham. Det samme lyder fra Randers. Det eneste sted, hvor det ikke gik så godt var i FCM. Her var han en velanskrevet assistenttræner, og vi ved af erfaring, at det er svært at rykke op som cheftræner i samme klub. Jeg tror, han har et uforløst potentiale, som kan skabe resultater i en større klub som AaB. Flødeskummet på lagkagen kunne være
Allan Kuhn som assistenttræner.
Enig. Thomasberg er dygtig, og gjorde det også flot i Hobro.
Jeg kan også godt li en type Askou selvom han ikke er så erfaren. Under alle omstændigheder så har hele AaB som klub og brand brug for en mere attraktiv spillestil og optimisme!
Thomasberg er jo ikke i nærheden af at have de kvaliteter vi har brug for. Det ville indebære at vi lagde stilen helt om.
Slet ikke enig. Thomasberg fik udviklet Hobro til også at være et teknisk godt hold.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Træneremner

Indlæg af Buzz Killington » 7. okt 2018, 20:45

Mr. Larsen skrev:
7. okt 2018, 19:58
Buzz Killington skrev:
7. okt 2018, 19:47
Mr. Larsen skrev:
7. okt 2018, 19:08
Ind med Allan Kuhn det er en no brainer, med mindre man hedder Allan Gaarde.

Han har vist før han er klar til ansvaret
Ja, som i man decideret skal mangle sin hjerne for at støtte op om det forslag.
Flot svar?
Vi kan da sagtens diskutere om Kuhn skal være træner, men at det skulle være totalt oplagt, og at det skulle tale imod Gaardes evner hvis han ikke kan se det, er godt nok voldsomt sat op.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Træneremner

Indlæg af Eksil » 7. okt 2018, 23:17

Hvis vi skal skifte træner så bør Gaarde ryge også. Han har fået to skud på en træner og det er aldrig rigtigt blevet godt.

san
2. div
2. div
Indlæg: 247
Tilmeldt: 1. dec 2008, 16:42
Favoritspiller: Matovac

Re: Træneremner

Indlæg af san » 8. okt 2018, 09:15

Eksil skrev:
7. okt 2018, 23:17
Hvis vi skal skifte træner så bør Gaarde ryge også. Han har fået to skud på en træner og det er aldrig rigtigt blevet godt.
ja det giver god mening :thumbsup: ud med hele flokken Aka Odense boldklub, det har gået sygt godt siden :danmarkfan:
Er man gammel hvis ens far, så sin første AaB kamp i 1933 som 14 årig :cool:

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Træneremner

Indlæg af Forza » 8. okt 2018, 10:31

Eksil skrev:
7. okt 2018, 23:17
Hvis vi skal skifte træner så bør Gaarde ryge også. Han har fået to skud på en træner og det er aldrig rigtigt blevet godt.
Jeg er uenig. Gaarde har bestemt haft sine dårlige beslutninger i jobbet men han bliver også klogere. Det seneste vindue var fantastisk arbejde fra hans side og jeg ser ham ikke forlade os nu.

Lars var et underligt valg, men Wieghorst havde jo faktisk et rigt CV og var for en gangs skyld en mand udefra. At han så har gjort det stik modsatte af alt hvad han udtalte i forbindelse med ansættelsen var svært at forudsige.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Træneremner

Indlæg af FIDEL » 8. okt 2018, 10:32

Eksil skrev:
7. okt 2018, 23:17
Hvis vi skal skifte træner så bør Gaarde ryge også. Han har fået to skud på en træner og det er aldrig rigtigt blevet godt.
Det er jo nok rigtigt nok, men jeg synes, at Gaarde er dygtig til at sælge vores spillere. Noget Lynge var elendig til.
Men Gaarde har hentet 2 fiaskotrænere, og desuden skabt en skæv trup - så manden bør vel også fyres..!?? Havde vi dog haft en god scout kunne trupsammensætningen selvfølgelig have set meget anderledes ud.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5105
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Træneremner

Indlæg af Jakobsen » 8. okt 2018, 11:25

Jeg synes truppen er noget nær katastrofalt sammensat. Hele holdets fundament i midterforsvar og central midt er virkelig dårligt sat sammen og overall under niveau. Så kan det godt være vi har fået nogle fancy typer, men hvad er det ved hvis de sjældent får bolden, oftest får dårlige bolde og altid er alene fremme.
FIDEL skrev:
Eksil skrev:
7. okt 2018, 23:17
Hvis vi skal skifte træner så bør Gaarde ryge også. Han har fået to skud på en træner og det er aldrig rigtigt blevet godt.
Det er jo nok rigtigt nok, men jeg synes, at Gaarde er dygtig til at sælge vores spillere. Noget Lynge var elendig til.
Men Gaarde har hentet 2 fiaskotrænere, og desuden skabt en skæv trup - så manden bør vel også fyres..!?? Havde vi dog haft en god scout kunne trupsammensætningen selvfølgelig have set meget anderledes ud.
Sendt fra min SM-G965F med Tapatalk

Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Træneremner

Indlæg af FIDEL » 8. okt 2018, 11:30

Jakobsen skrev:
8. okt 2018, 11:25
Jeg synes truppen er noget nær katastrofalt sammensat. Hele holdets fundament i midterforsvar og central midt er virkelig dårligt sat sammen og overall under niveau. Så kan det godt være vi har fået nogle fancy typer, men hvad er det ved hvis de sjældent får bolden, oftest får dårlige bolde og altid er alene fremme.
FIDEL skrev:
Eksil skrev:
7. okt 2018, 23:17
Hvis vi skal skifte træner så bør Gaarde ryge også. Han har fået to skud på en træner og det er aldrig rigtigt blevet godt.
Det er jo nok rigtigt nok, men jeg synes, at Gaarde er dygtig til at sælge vores spillere. Noget Lynge var elendig til.
Men Gaarde har hentet 2 fiaskotrænere, og desuden skabt en skæv trup - så manden bør vel også fyres..!?? Havde vi dog haft en god scout kunne trupsammensætningen selvfølgelig have set meget anderledes ud.
Sendt fra min SM-G965F med Tapatalk
Man undres virkelig over, at der ikke er hentet en type ind til den centrale midtbane, som kan spille den slags fodbold Wieghorst gerne vil praktisere. Men Wieghorst og Gaarde troede nok, at Lesniak var denne spiller. (Den nye Lobotka )
Yderligere er vores forsvar ikke stærkt nok til at stå højt i presset og spille mand/mand. Det har vi set gang på gang.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Træneremner

Indlæg af BoT » 11. okt 2018, 10:54

HVIS vi skal skifte på trænerbænken, er jeg ved at blive mere og mere overbevist om, at vi skal lave et ret radikalt skifte. Et skifte, som skal bunde i, at vi gør med den åndssvage og kontraproduktive possession-filosofi, som ingen trænere alligevel kan få til at gå op med underholdning og sejre.

Vi skal have en træner, der kan skabe et AaB-hold, der spiller underholdende, målsøgende, fighterbaseret og som kan vinde flere fodboldkampe, end vores budget tilskriver. En træner, der kan få det optimale ud af de spillere, vi har i truppen lige nu.

Den mand går rundt nede i Horsens og lader som om, han er havnet i sit drømmejob, efter han også er blevet manager. Bo Henriksen har nu - år efter år - leveret resultater over evne i både Brønshøj og Horsens, han har tilføjet gnist på sit hold, og han har fået sine spillere til at toppræstere stabilt.

Jeg gider ikke flere teori-trænere og er heller ikke sikker på, at en ny pæn svensker er løsningen på vores problemer.

Gamen

Re: Træneremner

Indlæg af Gamen » 11. okt 2018, 11:57

BoT skrev:
11. okt 2018, 10:54
HVIS vi skal skifte på trænerbænken, er jeg ved at blive mere og mere overbevist om, at vi skal lave et ret radikalt skifte. Et skifte, som skal bunde i, at vi gør med den åndssvage og kontraproduktive possession-filosofi, som ingen trænere alligevel kan få til at gå op med underholdning og sejre.

Vi skal have en træner, der kan skabe et AaB-hold, der spiller underholdende, målsøgende, fighterbaseret og som kan vinde flere fodboldkampe, end vores budget tilskriver. En træner, der kan få det optimale ud af de spillere, vi har i truppen lige nu.

Den mand går rundt nede i Horsens og lader som om, han er havnet i sit drømmejob, efter han også er blevet manager. Bo Henriksen har nu - år efter år - leveret resultater over evne i både Brønshøj og Horsens, han har tilføjet gnist på sit hold, og han har fået sine spillere til at toppræstere stabilt.

Jeg gider ikke flere teori-trænere og er heller ikke sikker på, at en ny pæn svensker er løsningen på vores problemer.
Underholdende og målsøgende harmonerer ikke særligt godt med Bo Henriksen. Men et bud var det da. Manden vil hellere ødelægge en fodboldkamp, end skabe én. Det er et rigtigt dårligt udgangspunkt for at blive ny træner i AaB.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Træneremner

Indlæg af NIN » 11. okt 2018, 12:12

Gamen skrev:
11. okt 2018, 11:57
BoT skrev:
11. okt 2018, 10:54
HVIS vi skal skifte på trænerbænken, er jeg ved at blive mere og mere overbevist om, at vi skal lave et ret radikalt skifte. Et skifte, som skal bunde i, at vi gør med den åndssvage og kontraproduktive possession-filosofi, som ingen trænere alligevel kan få til at gå op med underholdning og sejre.

Vi skal have en træner, der kan skabe et AaB-hold, der spiller underholdende, målsøgende, fighterbaseret og som kan vinde flere fodboldkampe, end vores budget tilskriver. En træner, der kan få det optimale ud af de spillere, vi har i truppen lige nu.

Den mand går rundt nede i Horsens og lader som om, han er havnet i sit drømmejob, efter han også er blevet manager. Bo Henriksen har nu - år efter år - leveret resultater over evne i både Brønshøj og Horsens, han har tilføjet gnist på sit hold, og han har fået sine spillere til at toppræstere stabilt.

Jeg gider ikke flere teori-trænere og er heller ikke sikker på, at en ny pæn svensker er løsningen på vores problemer.
Underholdende og målsøgende harmonerer ikke særligt godt med Bo Henriksen. Men et bud var det da. Manden vil hellere ødelægge en fodboldkamp, end skabe én. Det er et rigtigt dårligt udgangspunkt for at blive ny træner i AaB.
Var det ikke den samme bagage Kent Nielsen slæbte rundt på?
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Træneremner

Indlæg af Pastorius » 11. okt 2018, 12:32

Gamen skrev:
11. okt 2018, 11:57

Underholdende og målsøgende harmonerer ikke særligt godt med Bo Henriksen. Men et bud var det da. Manden vil hellere ødelægge en fodboldkamp, end skabe én. Det er et rigtigt dårligt udgangspunkt for at blive ny træner i AaB.
Helt enig. Der er godt nok langt hjem, hvis vi skal starte med at argumentere imod den slags forslag. Jeg er heldigvis 100*% sikker på han ikke er i nærheden af at være med i overvejelserne i AaB.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Træneremner

Indlæg af BoT » 11. okt 2018, 12:43

Pastorius skrev:
11. okt 2018, 12:32
Gamen skrev:
11. okt 2018, 11:57

Underholdende og målsøgende harmonerer ikke særligt godt med Bo Henriksen. Men et bud var det da. Manden vil hellere ødelægge en fodboldkamp, end skabe én. Det er et rigtigt dårligt udgangspunkt for at blive ny træner i AaB.
Helt enig. Der er godt nok langt hjem, hvis vi skal starte med at argumentere imod den slags forslag. Jeg er heldigvis 100*% sikker på han ikke er i nærheden af at være med i overvejelserne i AaB.
Det er sjovt, hvordan nogle debattører nærmest elsker at være låst fast i nogle bestemte opfattelser. Særligt den om, at en træner udelukkende kan være på en bestemt måde. Bo Henriksen har hele sin trænerkarriere søgt at få det optimale ud af den spillertrup, han har til rådighed. I Horsens har det betydet, at han har fokuseret på en solid defensiv, fight, dødbolde og energi. Fordi han naturligvis hurtigt kunne se, at han næppe kom langt med at indføre tikitaka med Horsens spillertrup eller rekruteringsmuligheder.

Det var nøjagtig det samme med Kent Nielsen, der jo hurtigt fik et prædikat på sig om, at han umuligt kunne spille målsøgende og offensiv fodbold. Det er noget bavl.
Selvfølgelig kommer Bo Henriksen aldrig til at forme et tikitaka-hold. Men det er netop en af mine pointer. AaB skal ikke gå efter possession for possessions skyld. Vi skal kreere chancer og vinde fodboldkampe.

David Nielsen - som Gamen jo er ved at falde i svime over i en anden tråd - er jo i princippet nøjagtig samme fortælling. Hans Lyngby var vel det mest velorganiserede og taktisk tænkende hold i ligaen og vandt bronze som det mindst scorende hold i top-6. Kan David Nielsen træne et hold, der spiller seværdig, offensiv fodbold? Selvfølgelig kan han det. Lige som Bo Henriksen selvfølgelig kan. Under de rette omstændigheder.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Træneremner

Indlæg af Yankee » 11. okt 2018, 12:54

BoT skrev:
11. okt 2018, 12:43
Det er sjovt, hvordan nogle debattører nærmest elsker at være låst fast i nogle bestemte opfattelser. Særligt den om, at en træner udelukkende kan være på en bestemt måde. Bo Henriksen har hele sin trænerkarriere søgt at få det optimale ud af den spillertrup, han har til rådighed. I Horsens har det betydet, at han har fokuseret på en solid defensiv, fight, dødbolde og energi. Fordi han naturligvis hurtigt kunne se, at han næppe kom langt med at indføre tikitaka med Horsens spillertrup eller rekruteringsmuligheder.

Det var nøjagtig det samme med Kent Nielsen, der jo hurtigt fik et prædikat på sig om, at han umuligt kunne spille målsøgende og offensiv fodbold. Det er noget bavl.
Selvfølgelig kommer Bo Henriksen aldrig til at forme et tikitaka-hold. Men det er netop en af mine pointer. AaB skal ikke gå efter possession for possessions skyld. Vi skal kreere chancer og vinde fodboldkampe.

David Nielsen - som Gamen jo er ved at falde i svime over i en anden tråd - er jo i princippet nøjagtig samme fortælling. Hans Lyngby var vel det mest velorganiserede og taktisk tænkende hold i ligaen og vandt bronze som det mindst scorende hold i top-6. Kan David Nielsen træne et hold, der spiller seværdig, offensiv fodbold? Selvfølgelig kan han det. Lige som Bo Henriksen selvfølgelig kan. Under de rette omstændigheder.
Én ting er det taktiske - det står alligevel ikke ret klart i øjeblikket ud over på vores ungdomshold.

Det værste/bedste ved Bo er at han (ligesom David Nielsen) arbejder ekstremt kortsigtet. Hele hans filosofi og arbejdsmodus drejer sig om at vinde NU. Han lader hellere end gerne spillere spille på smertestillende, hans træning er ekstremt kamporienteret og han fungerer faktisk bedst når han skifter halvdelen af truppen ud hver sommer. Det gjorde han i Brønshøj og det gør de også i Horsens.

Forstå mig ret - det er ikke nogen kritik af Bo. Han er rigtig dygtig som motivator, indpisker og meget målbevidst. Han kan sagtens træne et tophold. Man skal bare være klar over at det ikke er noget 3-årigt projekt, man så sætter igang. Det vil være fra år til år og kræve enormt meget af klubben og spillerne.

Du har så helt ret i at en træner selvfølgelig kan omstille sig og arbejde anderledes. Vi har bare ikke set ret mange eksempler på at Bo Henriksen formår at bygge noget bæredygtigt og længerevarende i sine klubber, så hvorfor skulle han være det bedste bud til den opgave?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Træneremner

Indlæg af Pastorius » 11. okt 2018, 12:59

BoT skrev:
11. okt 2018, 12:43

Det er sjovt, hvordan nogle debattører nærmest elsker at være låst fast i nogle bestemte opfattelser. Særligt den om, at en træner udelukkende kan være på en bestemt måde. Bo Henriksen har hele sin trænerkarriere søgt at få det optimale ud af den spillertrup, han har til rådighed. I Horsens har det betydet, at han har fokuseret på en solid defensiv, fight, dødbolde og energi. Fordi han naturligvis hurtigt kunne se, at han næppe kom langt med at indføre tikitaka med Horsens spillertrup eller rekruteringsmuligheder.

Det var nøjagtig det samme med Kent Nielsen, der jo hurtigt fik et prædikat på sig om, at han umuligt kunne spille målsøgende og offensiv fodbold. Det er noget bavl.
Selvfølgelig kommer Bo Henriksen aldrig til at forme et tikitaka-hold. Men det er netop en af mine pointer. AaB skal ikke gå efter possession for possessions skyld. Vi skal kreere chancer og vinde fodboldkampe.

David Nielsen - som Gamen jo er ved at falde i svime over i en anden tråd - er jo i princippet nøjagtig samme fortælling. Hans Lyngby var vel det mest velorganiserede og taktisk tænkende hold i ligaen og vandt bronze som det mindst scorende hold i top-6. Kan David Nielsen træne et hold, der spiller seværdig, offensiv fodbold? Selvfølgelig kan han det. Lige som Bo Henriksen selvfølgelig kan. Under de rette omstændigheder.
Jeg er ligeglad med hans spillestil. Jeg kigger på hans personlighed og menneskelige egenskaber (som man nu kan bedømme dem udefra). Dem er der ikke nødvendigvis noget i vejen med,det er bare slet ikke AaB-materiale. Det samme gælder en David Nielsen.

Jeg synes faktisk også at særligt Søndergaard var på kanten, og Wieghorst lidt derude af - noget jeg iøvrigt gjorde opmærksom på da de blev annonceret.

Kent personlighed er et helt andet format (og det havde jeg faktisk lidt andenhåndsviden om, inden han blev AaB-træner også).

Selvfølgelig kan jeg tage fejl, når jeg bedømmer folk udefra på det indtryk de efterlader i interviews etc. og den omtale de får med sig. MEN medmindre man har konkret viden om at de indeholder andet og mere end det de viser offenligt, vil jeg forbeholde mig retten til at være særdeles kritisk overfor de forslag.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Træneremner

Indlæg af BoT » 11. okt 2018, 13:17

Pastorius skrev:
11. okt 2018, 12:59
Jeg er ligeglad med hans spillestil. Jeg kigger på hans personlighed og menneskelige egenskaber (som man nu kan bedømme dem udefra). Dem er der ikke nødvendigvis noget i vejen med,det er bare slet ikke AaB-materiale. Det samme gælder en David Nielsen.

Jeg synes faktisk også at særligt Søndergaard var på kanten, og Wieghorst lidt derude af - noget jeg iøvrigt gjorde opmærksom på da de blev annonceret.

Kent personlighed er et helt andet format (og det havde jeg faktisk lidt andenhåndsviden om, inden han blev AaB-træner også).

Selvfølgelig kan jeg tage fejl, når jeg bedømmer folk udefra på det indtryk de efterlader i interviews etc. og den omtale de får med sig. MEN medmindre man har konkret viden om at de indeholder andet og mere end det de viser offenligt, vil jeg forbeholde mig retten til at være særdeles kritisk overfor de forslag.
Ok, nu debatterer vi jo rent faktisk ud fra reelle argumenter, og ikke bare automat-reaktioner :)

Det er klart, at Bo Henriksen (og David Nielsen for den sags skyld) er en helt anden type personlighedsmæssigt, end fx Morten Wieghorst og Erik Hamrén. Og det vil da helt klart også være min største bekymring, om han kan optræde med den værdighed, som det trods alt kræves i en større klub som AaB. Igen - uden at de skal gøre til siamesiske tvillinger - synes jeg at man se David Nielsen optræde på en meget mere afdæmpet måde i AGF, end han gjorde i Lyngby - simpelthen fordi omgivelserne og forventningerne er nogle andre.

Jeg tror faktisk, at netop hans personlige egenskaber er dem, der kan forløse det potentiale, der er i den nuværende spillertrup, simpelthen ved at kunne få spillerne til at blomstre, som de har gjort i Horsens og Brønshøj.

Jeg er villig til at tage chancen - hvis vi bare skifter Wieghorst ud med en anden slags Morten Wieghorst, rykker vi ikke meget.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Træneremner

Indlæg af BoT » 11. okt 2018, 13:22

Yankee skrev:
11. okt 2018, 12:54
Én ting er det taktiske - det står alligevel ikke ret klart i øjeblikket ud over på vores ungdomshold.

Det værste/bedste ved Bo er at han (ligesom David Nielsen) arbejder ekstremt kortsigtet. Hele hans filosofi og arbejdsmodus drejer sig om at vinde NU. Han lader hellere end gerne spillere spille på smertestillende, hans træning er ekstremt kamporienteret og han fungerer faktisk bedst når han skifter halvdelen af truppen ud hver sommer. Det gjorde han i Brønshøj og det gør de også i Horsens.

Forstå mig ret - det er ikke nogen kritik af Bo. Han er rigtig dygtig som motivator, indpisker og meget målbevidst. Han kan sagtens træne et tophold. Man skal bare være klar over at det ikke er noget 3-årigt projekt, man så sætter igang. Det vil være fra år til år og kræve enormt meget af klubben og spillerne.

Du har så helt ret i at en træner selvfølgelig kan omstille sig og arbejde anderledes. Vi har bare ikke set ret mange eksempler på at Bo Henriksen formår at bygge noget bæredygtigt og længerevarende i sine klubber, så hvorfor skulle han være det bedste bud til den opgave?
Ja - Bo Henriksen vil gerne vinde fodboldkampe her og nu - og hvem fanden vil ikke det?
Men at decimere ham til udelukkende at være her-og-nu-træner, synes jeg er at gøre ham lidt uret. Han har trods alt været træner i Horsens i snart 4 år og formået at bygge dem op til at være en solid midterklub på et minimalt budget. Fordi han netop har tænkt langsigtet og arbejdet med taktik of spillertrup ud fra en grundig plan om, hvad han gerne vil. I Horsens handler det om at indordne sig efter modstanderen, satse på dødbolde, bygge en stærk defensiv og altid give alt, man har.

Jeg tror på, at han vil kunne lave et lignende projekt i AaB - bare ud fra de præmisser, som vi nu engang har her. Og hvis vi skal være ærlige - hvornår giver det mening i dansk fodbold at tænke mere end 3 år frem? Selv fck opererer jo med peak-sæsoner og opbygningssæsoner. Sådan er det jo, når man er en liga på vores niveau.

Besvar