Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Brodernumsi » 19. feb 2019, 14:36

Gamen skrev:
19. feb 2019, 14:32
Brodernumsi skrev:
19. feb 2019, 14:23
Plus løn - som jo har været nævnt, som det springende punkt. Og Safranko kostede ikke mere end 3 millioner.
Tror du Safranko får en lav løn da? Okore, Kusk og Safranko var iflg. Gaarde alle ekstraordinære indkøb med transfers vi kun kunne betale pga. Bassogog-pengene, så jeg tror godt du kan regne med at vi inkl. sign-on har betalt mere end 3 mio. kr. for slovakken. Vi havde fulgt ham længe, og var i konkurrence med andre klubber.

Hvis ikke en spiller som Lucas skal kunne tjene en top 3-løn i AaB - hvem så?
Hvad Safranko koster, holder jeg mig til de fakta, der er kommet frem.
Iflg EB.dk, tjener Okore 220k...jeg tror problemet ligger i, at LA skal have markant mere end det.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamen » 19. feb 2019, 14:41

Brodernumsi skrev:
19. feb 2019, 14:36
Hvad Safranko koster, holder jeg mig til de fakta, der er kommet frem.
Iflg EB.dk, tjener Okore 220k...jeg tror problemet ligger i, at LA skal have markant mere end det.
Og hvad er fakta?

Og hvad så om han skal det? Leverer han på det niveau han kan, og gør sig salgbar igen, så er de penge hurtigt tjent hjem. Jeg kan ikke se problemet. Han er da netop en top 3-løn værd! Vi kan også bare blive ved med at hente flere middelmådige spillere. Men det opfylder vi ikke målsætninger af.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Brodernumsi » 19. feb 2019, 14:46

Gamen skrev:
19. feb 2019, 14:41
Brodernumsi skrev:
19. feb 2019, 14:36
Hvad Safranko koster, holder jeg mig til de fakta, der er kommet frem.
Iflg EB.dk, tjener Okore 220k...jeg tror problemet ligger i, at LA skal have markant mere end det.
Og hvad er fakta?

Og hvad så om han skal det? Leverer han på det niveau han kan, og gør sig salgbar igen, så er de penge hurtigt tjent hjem. Jeg kan ikke se problemet. Han er da netop en top 3-løn værd! Vi kan også bare blive ved med at hente flere middelmådige spillere. Men det opfylder vi ikke målsætninger af.
Jeg skrev tidligere hvad problemet kunne være...Kan godt forklare det igen: Hvis LA er så dyr, at vi ikke kan få afløsere, på de pladser hvor vi virkelig behøver, så er det et problem.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamen » 19. feb 2019, 14:50

Brodernumsi skrev:
19. feb 2019, 14:46
Jeg skrev tidligere hvad problemet kunne være...Kan godt forklare det igen: Hvis LA er så dyr, at vi ikke kan få afløsere, på de pladser hvor vi virkelig behøver, så er det et problem.
Du mener altså ikke vi har brug for mere end én kreativ spiller i front, på et hold hvor resten er blottet for offensive initiativer? Okay.

Lucas Andersen er kun en mulighed, fordi det er AaB. Den har vi selvfølgelig en forpligtelse til at gribe - til enhver tid.
At der skal være råderum til kvalitet på pladserne er én mands ansvar. Man kunne f.eks. lade være med at bruge 3 mio. + løn på en sekunda-angriber, som får Finnbogason til at ligne Maradona.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Yankee » 19. feb 2019, 15:14

Gamen skrev:
19. feb 2019, 14:41
Brodernumsi skrev:
19. feb 2019, 14:36
Hvad Safranko koster, holder jeg mig til de fakta, der er kommet frem.
Iflg EB.dk, tjener Okore 220k...jeg tror problemet ligger i, at LA skal have markant mere end det.
Og hvad er fakta?

Og hvad så om han skal det? Leverer han på det niveau han kan, og gør sig salgbar igen, så er de penge hurtigt tjent hjem. Jeg kan ikke se problemet. Han er da netop en top 3-løn værd! Vi kan også bare blive ved med at hente flere middelmådige spillere. Men det opfylder vi ikke målsætninger af.
Problemet er at det potentielt bliver en meget, meget stor samlet pakke hvis han skal købes på en ordentlig kontrakt af hensyn til videresalg - fx 4 år. Hvis vi antager at han koster 6 mio., skal have 4x3 mio. i løb og måske 1-2 mio. i bonusser er vi altså næsten oppe i en pakke på 20 mio. kr.

Man kan sagtens få øje på videresalgspotentialet i Lucas, men der er ingen garantier for at AaB lige kan gå ud og sælge ham til over 20 mio. kr. i løbet af de næste 2-3 år. Det kræver både at han holder skadesfri og i øvrigt at han rammer et noget bedre niveau end han har vist hidtil i sit lejeophold, og det er nogle ret store hvis'er.

Hvis det skal give mening skal der i hvert fald være en vis chance for den helt store gevinst - dvs. et salg til over 30 mio. kr. Med andre ord må der altså ikke være en åndssvag videresalgsklausul eller andre smuthuller i kontrakten, der kan mindske den potentielle transfergevinst.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamen » 19. feb 2019, 15:20

Yankee skrev:
19. feb 2019, 15:14
Problemet er at det potentielt bliver en meget, meget stor samlet pakke hvis han skal købes på en ordentlig kontrakt af hensyn til videresalg - fx 4 år. Hvis vi antager at han koster 6 mio., skal have 4x3 mio. i løb og måske 1-2 mio. i bonusser er vi altså næsten oppe i en pakke på 20 mio. kr.

Man kan sagtens få øje på videresalgspotentialet i Lucas, men der er ingen garantier for at AaB lige kan gå ud og sælge ham til over 20 mio. kr. i løbet af de næste 2-3 år. Det kræver både at han holder skadesfri og i øvrigt at han rammer et noget bedre niveau end han har vist hidtil i sit lejeophold, og det er nogle ret store hvis'er.

Hvis det skal give mening skal der i hvert fald være en vis chance for den helt store gevinst - dvs. et salg til over 30 mio. kr. Med andre ord må der altså ikke være en åndssvag videresalgsklausul eller andre smuthuller i kontrakten, der kan mindske den potentielle transfergevinst.
Det er sandt, men det er jo præcis samme sag med Kusk. Det er vel en chance vi er nødt til at tage. Tager man dit eksempel, så er en som Safranko måske en spiller til 8-9 mio. over hans kontraktperiode.
Jeg synes ikke det er meget for en spiller som Lucas over 4 år. Jeg synes til gengæld det er voldsomt for Safranko.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af frederikshavneren » 19. feb 2019, 19:30

Yankee skrev:
19. feb 2019, 15:14
Gamen skrev:
19. feb 2019, 14:41
Brodernumsi skrev:
19. feb 2019, 14:36
Hvad Safranko koster, holder jeg mig til de fakta, der er kommet frem.
Iflg EB.dk, tjener Okore 220k...jeg tror problemet ligger i, at LA skal have markant mere end det.
Og hvad er fakta?

Og hvad så om han skal det? Leverer han på det niveau han kan, og gør sig salgbar igen, så er de penge hurtigt tjent hjem. Jeg kan ikke se problemet. Han er da netop en top 3-løn værd! Vi kan også bare blive ved med at hente flere middelmådige spillere. Men det opfylder vi ikke målsætninger af.
Problemet er at det potentielt bliver en meget, meget stor samlet pakke hvis han skal købes på en ordentlig kontrakt af hensyn til videresalg - fx 4 år. Hvis vi antager at han koster 6 mio., skal have 4x3 mio. i løb og måske 1-2 mio. i bonusser er vi altså næsten oppe i en pakke på 20 mio. kr.

Man kan sagtens få øje på videresalgspotentialet i Lucas, men der er ingen garantier for at AaB lige kan gå ud og sælge ham til over 20 mio. kr. i løbet af de næste 2-3 år. Det kræver både at han holder skadesfri og i øvrigt at han rammer et noget bedre niveau end han har vist hidtil i sit lejeophold, og det er nogle ret store hvis'er.

Hvis det skal give mening skal der i hvert fald være en vis chance for den helt store gevinst - dvs. et salg til over 30 mio. kr. Med andre ord må der altså ikke være en åndssvag videresalgsklausul eller andre smuthuller i kontrakten, der kan mindske den potentielle transfergevinst.
Dertil kommer sign on fee samt agent honorar.

Lucas koster kassen og det på et tidspunkt hvor regnskabet bløder, hvis det skal give økonomisk mening at bruge så mange penge på én enkelt spiller så tror jeg at venner af huset skal spæde til.

Noget andet er om Lucas vil blive. Perspektiverne ved at blive er ikke ligefrem opløftende, vi spiller noget dårlig bold, har formentlig ikke udsigt til EL samt næste sæson bliver igen en benhård kamp for at udgøre det tynde øl i slutspillet.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Brodernumsi » 19. feb 2019, 21:07

Gamen skrev:
19. feb 2019, 15:20
Yankee skrev:
19. feb 2019, 15:14
Problemet er at det potentielt bliver en meget, meget stor samlet pakke hvis han skal købes på en ordentlig kontrakt af hensyn til videresalg - fx 4 år. Hvis vi antager at han koster 6 mio., skal have 4x3 mio. i løb og måske 1-2 mio. i bonusser er vi altså næsten oppe i en pakke på 20 mio. kr.

Man kan sagtens få øje på videresalgspotentialet i Lucas, men der er ingen garantier for at AaB lige kan gå ud og sælge ham til over 20 mio. kr. i løbet af de næste 2-3 år. Det kræver både at han holder skadesfri og i øvrigt at han rammer et noget bedre niveau end han har vist hidtil i sit lejeophold, og det er nogle ret store hvis'er.

Hvis det skal give mening skal der i hvert fald være en vis chance for den helt store gevinst - dvs. et salg til over 30 mio. kr. Med andre ord må der altså ikke være en åndssvag videresalgsklausul eller andre smuthuller i kontrakten, der kan mindske den potentielle transfergevinst.
Tager man dit eksempel, så er en som Safranko måske en spiller til 8-9 mio. over hans kontraktperiode.
Vrøvl. Forstår ikke, at du finder det nødvendigt, at overdrive så grotesk.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamen » 19. feb 2019, 21:57

Brodernumsi skrev:
19. feb 2019, 21:07
Vrøvl. Forstår ikke, at du finder det nødvendigt, at overdrive så grotesk.
Købspris + sign-on: mindst 3 mio.
Løn gennem kontraktperioden: 4 x 1,3 mio.

Det er 8,2 mio.
Medregn så agenthonorar samt solidaritetsbetalinger og vi er oppe på omkring 8,5 mio.
Og så er lønnen måske lavt sat, han er trods alt købt som førsteangriber, scoutet længe, og der blev ført mange og lange forhandlinger.

Hvem ser dum ud nu?

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Brodernumsi » 19. feb 2019, 22:18

Gamen skrev:
19. feb 2019, 21:57
Brodernumsi skrev:
19. feb 2019, 21:07
Vrøvl. Forstår ikke, at du finder det nødvendigt, at overdrive så grotesk.
Købspris + sign-on: mindst 3 mio.
Løn gennem kontraktperioden: 4 x 1,3 mio.

Det er 8,2 mio.
Medregn så agenthonorar samt solidaritetsbetalinger og vi er oppe på omkring 8,5 mio.
Og så er lønnen måske lavt sat, han er trods alt købt som førsteangriber, scoutet længe, og der blev ført mange og lange forhandlinger.

Hvem ser dum ud nu?
Købsprisen er 2,2 mio..derudover er han lejet ud i mindst et år, Dundee betaler nok mere end 0% af hans løn.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamen » 19. feb 2019, 23:48

Brodernumsi skrev:
19. feb 2019, 22:18
Købsprisen er 2,2 mio..derudover er han lejet ud i mindst et år, Dundee betaler nok mere end 0% af hans løn.
Har du en valid kilde, eller opfinder du bare noget? Og nej, anser ikke transfermarkt som valid kilde.

Hvis ikke, så vælger jeg at stole mere på Gaarde selv, der ved mere end ét tilfælde har kaldt Safranko en ekstraordinær signing, som kun kunne laves pga. Bassogog-pengene. Det siger man ikke hvis det drejer sig om 2 mio. alt inklusive.

Nu var en del af hans 4-årige aftale jo ikke at han halvvejs inde i den skulle lejes ud til Skotland, så det ændrer ikke på af Safranko-aftalen samlet set over 4 år var lig med 8-9 mio. i udgift.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Forza » 20. feb 2019, 08:39

Brodernumsi skrev:
19. feb 2019, 22:18
Gamen skrev:
19. feb 2019, 21:57
Brodernumsi skrev:
19. feb 2019, 21:07
Vrøvl. Forstår ikke, at du finder det nødvendigt, at overdrive så grotesk.
Købspris + sign-on: mindst 3 mio.
Løn gennem kontraktperioden: 4 x 1,3 mio.

Det er 8,2 mio.
Medregn så agenthonorar samt solidaritetsbetalinger og vi er oppe på omkring 8,5 mio.
Og så er lønnen måske lavt sat, han er trods alt købt som førsteangriber, scoutet længe, og der blev ført mange og lange forhandlinger.

Hvem ser dum ud nu?
Købsprisen er 2,2 mio..derudover er han lejet ud i mindst et år, Dundee betaler nok mere end 0% af hans løn.
Så vidt jeg ved var prisen 3.5 mio for ham.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gnu » 20. feb 2019, 09:54

Det er fedt det her.

Ingen af jer ved, om han kostede 2,2 mio., 3. mio. eller 3,5 men det er åbenbart ingen hindring for en ophedet diskussion med postulater frem og tilbage og helt uden dokumentation.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Gamen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamen » 20. feb 2019, 09:58

Gnu skrev:
20. feb 2019, 09:54
Det er fedt det her.

Ingen af jer ved, om han kostede 2,2 mio., 3. mio. eller 3,5 men det er åbenbart ingen hindring for en ophedet diskussion med postulater frem og tilbage og helt uden dokumentation.
Nu er det jo sjældent der er nogen herinde der kan fremvise nogen dokumentation for noget som helst, så det er vel ikke så odiøst. Så må man operere med sandsynlighed - og her vil jeg mene der er noget større sandsynlighed for at vi taler en pris på 3+ mio. når vi medregner alle faktorer.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gnu » 20. feb 2019, 10:09

Gamen skrev:
20. feb 2019, 09:58
Gnu skrev:
20. feb 2019, 09:54
Det er fedt det her.

Ingen af jer ved, om han kostede 2,2 mio., 3. mio. eller 3,5 men det er åbenbart ingen hindring for en ophedet diskussion med postulater frem og tilbage og helt uden dokumentation.
Nu er det jo sjældent der er nogen herinde der kan fremvise nogen dokumentation for noget som helst, så det er vel ikke så odiøst. Så må man operere med sandsynlighed - og her vil jeg mene der er noget større sandsynlighed for at vi taler en pris på 3+ mio. når vi medregner alle faktorer.
Men det er ret fedt, at du lige afkræver en anden bruger valide kilder, uden selv at besidde den fjerneste dokumentation for din egen påstand.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Hanga » 20. feb 2019, 10:20

Gamen skrev:
20. feb 2019, 09:58
Gnu skrev:
20. feb 2019, 09:54
Det er fedt det her.

Ingen af jer ved, om han kostede 2,2 mio., 3. mio. eller 3,5 men det er åbenbart ingen hindring for en ophedet diskussion med postulater frem og tilbage og helt uden dokumentation.
Nu er det jo sjældent der er nogen herinde der kan fremvise nogen dokumentation for noget som helst, så det er vel ikke så odiøst. Så må man operere med sandsynlighed - og her vil jeg mene der er noget større sandsynlighed for at vi taler en pris på 3+ mio. når vi medregner alle faktorer.
Det er i bund og grund en ligegyldig diskussion om han kostede 1 million fra eller til, for det ændrer jo ikke ved pointen. Han har været en dyr signing, i hvert fald målt på hvad vi har fået. Man kan jo sammenligne med Van Weert som jo nok har fået en signon, men ellers bør være en billigere pakke samlet set.

Topic:
Trods stor udskiftning i truppen de forrige to sommervinduer, kan man sagtens få øje på behovet for en gentagelse denne sommer. Det lyder dog ikke til at vi skal vente det, i så fald bliver det i hvert fald billigere signings. Den havde Lynge nok kunnet klare, mens Gaarde har haft en særdeles uheldig hånd, når vi ikke snakker de dyre, sikre transfers. Når nu AaB har tænkt sig at skrue ned for pengeforbruget, rammer det ekstra hårdt at vi stadig ikke har en chefscout, og at vi dermed stadig afhænger af Gaardes netværk af agenter mv. og brug af WyScout.

Lucas - vi går nok benhårdt efter ham, og det er jo en knægt man rigtig gerne vil se i AaB trøjen. Han er kun 24 år og kan sagtens blive et stort salgsemne igen, hvorfor en investering i ham nu kan forsvares. Jeg er dog helt enig med Yankee i, at det ikke er uden risiko, for så imponerende har Lucas jo heller ikke været. Han er i mine øjne lidt en humør spiller. På et velfungerende hold med gode medspillere vil han være fantastisk, men han er ikke typen ofte selv hiver AaB op. Han har så meget talent men det er for sjældent han får det forløst, og sådan har det vel i bund og grund været karrieren igennem.

Derudover håber jeg meget at vi arbejder på at finde en dygtig 8'er, som der forhåbentlig bliver plads til i budgettet, når Lesniak forlader os. Vores absolut største hæmsko på det her hold er at vores centrale akse fra forsvar til angreb ikke ejer teknik, overblik eller kreativitet. Modstanderen skal bare lukke ned for Kusk (og Lucas) og så går vores spil i stå.

Slutteligt skal vi have fundet en ny midterforsvarer hvis KP søger nye græsgange. Og her er det altså vigtigt at vi finder en, der klart og tydeligt henviser Blåbjerg til bænken.

Det er potentielt set 3 dyre signings, så jeg forventer ikke at der kommer til at ske mere. I den ideelle verden fik vi også løst højrebacken, men med 3 spillere på lange kontrakter der, sker det næppe.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Gamen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamen » 20. feb 2019, 10:23

Gnu skrev:
20. feb 2019, 10:09
Men det er ret fedt, at du lige afkræver en anden bruger valide kilder, uden selv at besidde den fjerneste dokumentation for din egen påstand.
Jeg forholder mig til at Gaarde har sagt, at Kusk, Okore og Safranko var ekstraordinære køb, som kun kunne lade sig gøre pga. Bassogog-salget. Det er mener jeg nu er mere end dokumentation nok. Ellers ville han vel også have nævnt Pallesen f.eks.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gnu » 20. feb 2019, 10:30

Gamen skrev:
20. feb 2019, 10:23
Gnu skrev:
20. feb 2019, 10:09
Men det er ret fedt, at du lige afkræver en anden bruger valide kilder, uden selv at besidde den fjerneste dokumentation for din egen påstand.
Jeg forholder mig til at Gaarde har sagt, at Kusk, Okore og Safranko var ekstraordinære køb, som kun kunne lade sig gøre pga. Bassogog-salget. Det er mener jeg nu er mere end dokumentation nok. Ellers ville han vel også have nævnt Pallesen f.eks.
Det er alene din tolkning af Gaardes ord, hvor han ikke nævner nogen tal overhovedet. Hvad er din dokumentation for, at vi er på mindst tre mio. kr.?
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Gamen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamen » 20. feb 2019, 10:32

Hanga skrev:
20. feb 2019, 10:20
Det er potentielt set 3 dyre signings, så jeg forventer ikke at der kommer til at ske mere. I den ideelle verden fik vi også løst højrebacken, men med 3 spillere på lange kontrakter der, sker det næppe.
Igen - alt afhænger af hvad man får ind ved salg. Som jeg har hørt det, så er der stort set ingen midler at gøre med - udover hvad der er allokeret til Lucas.
Ergo så bliver der ikke tale om den store revolution, medmindre vi lykkes med at få et par større salg. Men vi taler altså også et par gedigne sko der i så fald skal fyldes ud. Okore er blevet lovet et salg til sommer, Rinne smutter nok. Risgård og Würtz skal erstattes. Vi taler spillere i toppen af hierarkiet.
Jeg håber Gaarde har en plan. Der skal hentes ledertyper og profiler.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamen » 20. feb 2019, 10:38

Gnu skrev:
20. feb 2019, 10:30
Det er alene din tolkning af Gaardes ord, hvor han ikke nævner nogen tal overhovedet. Hvad er din dokumentation for, at vi er på mindst tre mio. kr.?
Han har ikke nævnt Pallesen som et ekstraordinært køb, til trods for at han iflg. TV3 Sport kostede os 2,5 mio i ren transfer.

Kusk og Okore kostede begge omkring 5 mio inkl. alt. Hvorfor i alverden skulle han så nævne Safranko som et ekstraordinært indkøb, hvis han var billig (og også billigere end Pallesen)? Giver absolut ingen mening.

Vi taler i øvrigt en spiller, som er indkøbt som førsteangriber, havde knap 3 år tilbage af sin kontrakt, havde lige præsteret ved U21-EM og blev sikret i hård konkurrence med andre klubber. Der er absolut intet der peger på, at prisen skulle være så uhyrligt lav som lige over 2 mio. kr. samlet. Intet.

Hvis du mener at kunne argumentere for det, så kom endelig med nogle (holdbare) argumenter.

Desuden tager brodernumsi, formoder jeg, udgangspunkt i hans markedsværdi på transfermarkt, hvilket er endnu mindre retvisende.

Låst