Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 20. maj 2019, 12:25

FIDEL skrev:
20. maj 2019, 11:38
Jakobsen skrev:
20. maj 2019, 11:28
FIDEL skrev:
20. maj 2019, 11:05
Vi kan vel med fordel gå på rov i Vejle efter de er nedrykket.
Jeg tænker at én de solide midtstoppere Greve og Lauritsen, kunne være godt i vores trup. Yderligere kunne Hallberg, Mucolli og Sousa være interessante, og har videresalgspotentiale. Sousa skal bare liiiiiiige rettes til, så han ikke får sine hjerneblødninger.
Jeg ved ikke helt hvor meget der er at hente. Greve og Lauritsen er jo nogle store duelspillere og selvom vi skal have duelstyrke så skal de også passe ind i konceptet. Vil det ikke bare blive en discount Holger?

Souse virker til at få alt for mange dumme ideer og ham synes jeg ikke vi kan bygge noget på. Hallberg har jeg ikke set nok og Mucolli er vel lige så stabil/ustabil som Thellufsen.
Ja vi bør jo nok hente en midtstopper, som har et godt pasningsspil, men de er sgu svære at finde, og selv Thelander og Lasse Nielsen er ikke ligefrem gode pasningsspillere. Jeg tror Gaarde og Co. går efter de 2 gamle AaB-drenge, og kan det ikke lade sig gøre, så må Gaarde længere ned på listen over emner.

Ang. den centrale midtbane, så er det dælme også svært at komme op med nogle erfarne ledertyper, der er til at hente for penge. Vi skal dog have mindst 1 ny central midt ind i truppen, og det må meget gerne være én med en stor motor og som er tryg med bolden. Dog bliver det svært at finde en decideret leder til midtbanen.
Jeg ved faktisk ikke om Vigen er en ledertype på banen, men foruden ham, kan jeg godt forestille mig, at AaB har kig på Mistrati, Opondo, Bjarke Jakobsen.
Opondo har stort set været skadet hele foråret og er mig bekendt stadigvæk skadet så han kan vist roligt fjernes fra listen over emner.

Bjarke Jacobsen er gået helt i stå, han gjorde det godt i
1. division men har mistet pladsen i AC Horsens. En alt for langsom og stationær midtbanespiller.

Silver77
2. div
2. div
Indlæg: 246
Tilmeldt: 14. nov 2017, 15:13

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Silver77 » 20. maj 2019, 12:32

Yura Movsisyan er også på fritransfer. Men han er dog blevet 31 år.

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1037
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:28

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Mephisto2 » 20. maj 2019, 12:39

Er der slet ikke noget på rygtebørsen?

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 20. maj 2019, 12:43

FC Muuh kan nærmest stille et helt hold med midtstoppere hvorfor Søren Reese nemt kan komme i overskud. Reese er målfarlig og virker til at have lidt lederegenskaber.

Reese er ikke transferfri, er ikke god med bolden og har haft nogle skader i foråret hvilket selvfølgelig er problematisk

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6091
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af FIDEL » 20. maj 2019, 12:46

Aalborg frederikshavner skrev:
20. maj 2019, 12:25
FIDEL skrev:
20. maj 2019, 11:38
Jakobsen skrev:
20. maj 2019, 11:28
FIDEL skrev:
20. maj 2019, 11:05
Vi kan vel med fordel gå på rov i Vejle efter de er nedrykket.
Jeg tænker at én de solide midtstoppere Greve og Lauritsen, kunne være godt i vores trup. Yderligere kunne Hallberg, Mucolli og Sousa være interessante, og har videresalgspotentiale. Sousa skal bare liiiiiiige rettes til, så han ikke får sine hjerneblødninger.
Jeg ved ikke helt hvor meget der er at hente. Greve og Lauritsen er jo nogle store duelspillere og selvom vi skal have duelstyrke så skal de også passe ind i konceptet. Vil det ikke bare blive en discount Holger?

Souse virker til at få alt for mange dumme ideer og ham synes jeg ikke vi kan bygge noget på. Hallberg har jeg ikke set nok og Mucolli er vel lige så stabil/ustabil som Thellufsen.
Ja vi bør jo nok hente en midtstopper, som har et godt pasningsspil, men de er sgu svære at finde, og selv Thelander og Lasse Nielsen er ikke ligefrem gode pasningsspillere. Jeg tror Gaarde og Co. går efter de 2 gamle AaB-drenge, og kan det ikke lade sig gøre, så må Gaarde længere ned på listen over emner.

Ang. den centrale midtbane, så er det dælme også svært at komme op med nogle erfarne ledertyper, der er til at hente for penge. Vi skal dog have mindst 1 ny central midt ind i truppen, og det må meget gerne være én med en stor motor og som er tryg med bolden. Dog bliver det svært at finde en decideret leder til midtbanen.
Jeg ved faktisk ikke om Vigen er en ledertype på banen, men foruden ham, kan jeg godt forestille mig, at AaB har kig på Mistrati, Opondo, Bjarke Jakobsen.
Opondo har stort set været skadet hele foråret og er mig bekendt stadigvæk skadet så han kan vist roligt fjernes fra listen over emner.

Bjarke Jacobsen er gået helt i stå, han gjorde det godt i
1. division men har mistet pladsen i AC Horsens. En alt for langsom og stationær midtbanespiller.
Hmmm vi er nødt til at hente en central midt, som IKKE er langsom, hverken i tanke eller handling. Her er Mistrati et fint bud, men ved sgu ikke hvor godt et match han er. Han er ikke en leder hvad jeg ved, og er i tvivl om han er god nok defensivt og om hans motor er stor nok.

Svenske Hallberg fra Vejle, er stadig ung, men har noget tempo, men ellers ved jeg ikke nok om ham. Han har dog et fint CV. allerede og videresalgspotentiale.

Men mon ikke Gaarde henter en rutineret svensk, norsk, hollandsk eller tysk central midt. Der er ligesom ikke særligt mange realistiske danske ledertyper. Det skulle da lige være Albæk, men hans skadeshistorik skræmmer.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3171
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gnu » 20. maj 2019, 12:54

Hvor meget har I set Mads Albæk spille, siden han bliver ved med at poppe op som et emne? Han er altså 29 år og spiller på et midterhold i den tredjebedste tyske række. Er det virkelig en spiller fra det niveau, AaB skal rekruttere?
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14784
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Hanga » 20. maj 2019, 13:03

Gnu skrev:
20. maj 2019, 12:54
Hvor meget har I set Mads Albæk spille, siden han bliver ved med at poppe op som et emne? Han er altså 29 år og spiller på et midterhold i den tredjebedste tyske række. Er det virkelig en spiller fra det niveau, AaB skal rekruttere?
Jeg er sådan set enig, men det bør nævnes at det ikke er mange år siden at han var relativt fast mand i IFK Gøteborg. Blev solgt for et mindre beløb til Kaiserslautern der så er rykket ned.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3171
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gnu » 20. maj 2019, 15:03

Hanga skrev:
20. maj 2019, 13:03
Gnu skrev:
20. maj 2019, 12:54
Hvor meget har I set Mads Albæk spille, siden han bliver ved med at poppe op som et emne? Han er altså 29 år og spiller på et midterhold i den tredjebedste tyske række. Er det virkelig en spiller fra det niveau, AaB skal rekruttere?
Jeg er sådan set enig, men det bør nævnes at det ikke er mange år siden at han var relativt fast mand i IFK Gøteborg. Blev solgt for et mindre beløb til Kaiserslautern der så er rykket ned.
Jah. Jeg er ikke så imponeret af imponeret af niveauet i Allsvenskan, så det ændrer egentlig ikke min opfattelse. I samme periode havde IFK også Mikael Boman som nogenlunde fast mand, og han gør det ret ringe i Randers i dag.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5209
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Jakobsen » 20. maj 2019, 18:43

Gnu skrev:
20. maj 2019, 15:03
Hanga skrev:
20. maj 2019, 13:03
Gnu skrev:
20. maj 2019, 12:54
Hvor meget har I set Mads Albæk spille, siden han bliver ved med at poppe op som et emne? Han er altså 29 år og spiller på et midterhold i den tredjebedste tyske række. Er det virkelig en spiller fra det niveau, AaB skal rekruttere?
Jeg er sådan set enig, men det bør nævnes at det ikke er mange år siden at han var relativt fast mand i IFK Gøteborg. Blev solgt for et mindre beløb til Kaiserslautern der så er rykket ned.
Jah. Jeg er ikke så imponeret af imponeret af niveauet i Allsvenskan, så det ændrer egentlig ikke min opfattelse. I samme periode havde IFK også Mikael Boman som nogenlunde fast mand, og han gør det ret ringe i Randers i dag.
Folk er jo ikke scouts herinde og Albæk er jo den kendte spiller som er ledig på realistisk hylde. Derudover helt enig - den er oplagt, men måske også lidt for oplagt? Folk skal jo ikke signes på deres CV og det er svært for os at vide hans niveau. Det er jo der hvor AaB må og skal have et professionelt scounting setup der kan finde gode spillere vi ikke kender.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Uldahl » 20. maj 2019, 19:48

Gnu skrev:
20. maj 2019, 11:38
Yankee skrev:
20. maj 2019, 10:51
FIDEL skrev:
20. maj 2019, 10:34
En del af Nordkraften er jo også at opgradere scoutingen. Jeg har lidt kontakt med Bælum, idet vi spillede sammen i KFUM for mange mange år siden, og han siger følgende:
"Nye spillere skal fremadrettet rekrutteres via et nyt scouting setup, der under Nordkraften skal implementeres. Dette bliver en kombination af en analytiker der kan overskue et stort felt af internationale spillere og et netværk der kan se spillerne sammen med Gaarde. Vi har simpelthen ikke økonomi til at ramme forkert, så dette er et must hvis strategien skal lykkedes.
Samtidig skal vi øge investeringen i primært U17 og U19 talenterne, således vi mindsker transitionsperioden fra U19 til senior. Eksempelvis skal vi øge antallet af spillede internationale kampe for denne gruppe, så deres markedsværdi vil stige (vi er fortsat dybt afhængige af transferindtægter) og de hurtige kan gøre en forskel på holdet.
På den korte sigt er der mange ting vi skal gøre rigtigt i dette transfervindue, da det jo er åbenlyst for enhver, at vi skal opbygge et nyt hierarki på holdet i forbindelse med det generationsskifte der er i gang."
Det lyder enormt klogt hele vejen igennem. Meget positivt :thumbsup: Lad os håbe det bliver til realiteter snarest!
Helt enig, det er meget positive toner. Men man kan ikke lade være med at undre sig over, hvorfor det har taget så lang tid for AaB at nå frem til den erkendelse. Scouting og overgangen fra ungdoms- til seniorfodbold er områder, som lægmænd fra debatsiden her har peget på gennem tre-fire år, så man skulle tro at det også var muligt for ansatte i en professionel fodboldklub at se det.
Det har været nogle dyre lærepenge, men endlig har de set lyset. Bedre sent end aldrig. :aabfan:

Gamen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamen » 21. maj 2019, 08:34

https://www.expressen.se/sport/fotboll/ ... gens-ogon/

Rigtig fin artikel om, hvordan man som skandinavisk klub gøder jorden for at gøre sig interessant for udenlandske talenter. Og her er nøglepersonen chef-scouten, ikke sportschefen.

Men sådan en har vi jo ikke her 3 år efter at sportschefen selv italesatte behovet...

Gamen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamen » 21. maj 2019, 08:36

Uldahl skrev:
20. maj 2019, 19:48
Det har været nogle dyre lærepenge, men endlig har de set lyset. Bedre sent end aldrig. :aabfan:
Der plejer at være ekstremt langt fra ord til handling i AaB. Lad os nu se. Der er jo intet sket endnu, og det gjorde der heller ikke da man havde identificeret behovet og stod overfor det største forbrug af transfermidler i mands minde.
Den gang slendrian har kostet massivt.

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Uldahl » 21. maj 2019, 08:52

Gamen skrev:
21. maj 2019, 08:36
Uldahl skrev:
20. maj 2019, 19:48
Det har været nogle dyre lærepenge, men endlig har de set lyset. Bedre sent end aldrig. :aabfan:
Der plejer at være ekstremt langt fra ord til handling i AaB. Lad os nu se. Der er jo intet sket endnu, og det gjorde der heller ikke da man havde identificeret behovet og stod overfor det største forbrug af transfermidler i mands minde.
Den gang slendrian har kostet massivt.
Håber da i den grad grad at der er sket noget, og det bare ikke er meldt ud. Men du har nok ret, det der med rettidig omhu er aldrig noget vi har dyrket. :thumbsdown:

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6091
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af FIDEL » 21. maj 2019, 12:40

Uldahl skrev:
21. maj 2019, 08:52
Gamen skrev:
21. maj 2019, 08:36
Uldahl skrev:
20. maj 2019, 19:48
Det har været nogle dyre lærepenge, men endlig har de set lyset. Bedre sent end aldrig. :aabfan:
Der plejer at være ekstremt langt fra ord til handling i AaB. Lad os nu se. Der er jo intet sket endnu, og det gjorde der heller ikke da man havde identificeret behovet og stod overfor det største forbrug af transfermidler i mands minde.
Den gang slendrian har kostet massivt.
Håber da i den grad grad at der er sket noget, og det bare ikke er meldt ud. Men du har nok ret, det der med rettidig omhu er aldrig noget vi har dyrket. :thumbsdown:
Rigtigt. Vi får som vanligt, vel et par spillere ind, som end ikke er i form, og skal bruge 6 måneder på at komme op i gear!!
Jeg gider simpelthen ikke se et AaB-hold, der ikke er klar til sæsonstart pga. dit og dat.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5209
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Jakobsen » 21. maj 2019, 13:47

Uldahl skrev:
21. maj 2019, 08:52
Gamen skrev:
21. maj 2019, 08:36
Uldahl skrev:
20. maj 2019, 19:48
Det har været nogle dyre lærepenge, men endlig har de set lyset. Bedre sent end aldrig. :aabfan:
Der plejer at være ekstremt langt fra ord til handling i AaB. Lad os nu se. Der er jo intet sket endnu, og det gjorde der heller ikke da man havde identificeret behovet og stod overfor det største forbrug af transfermidler i mands minde.
Den gang slendrian har kostet massivt.
Håber da i den grad grad at der er sket noget, og det bare ikke er meldt ud. Men du har nok ret, det der med rettidig omhu er aldrig noget vi har dyrket. :thumbsdown:
Det skal også undgåes hvis muligt, men jeg synes dog det er vigtigere at man holder op med at købe katten i sækken. F.eks. Sylvestr, Holgersson, Lesniak, Meiligner og Flores er alle spillere hvor CV'et vel har været ok og for nogles vedkommende var de også gode spillere, men man anede reelt ikke hvad man købte. Flores må jo simpelthen kunne mere end vi så og det største problem var vel, at man aldrig helt var afklarede med hvad man ville have vs. hvad man købte.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Yankee » 21. maj 2019, 17:57

martinaalborg skrev:
21. maj 2019, 17:14
Sønderhof skrev:
21. maj 2019, 15:54
Gamling skrev:
21. maj 2019, 06:57
Safranko er da bedre end Ali.
Da Safranko spillede i AaB, var han ikke bedre en Abou Ali. De ligner begge to en hund i et spil kegler. At Safranko har hævet sit niveau i Skotland er glædeligt, men det ændrer ikke på han var ufattelig ringe da han spillede her. Kan vi komme af med ham OG få penge for ham, vil jeg være tilfreds,
Og Ali med!
Jeg hiver lige debatten om Wessam herover. For mig er det lysende oplagt at udleje Wessam i næste sæson. Jeg kan ikke se Wessam give van Weert eller Lucas reel konkurrence i næste sæson og på den anden side har han heller ikke gavn af at rende rundt og være overmatchet indhopper ret meget længere. Samtidig har han kontrakt frem til 2022, så det er for tidligt at give op på ham og det bliver i øvrigt også dyrt at komme ud af den kontrakt. Derfor skal han ud og spille nogle kampe og få nogle succesoplevelser.

Det er jo ikke fordi han er usleben eller har en åbenlys svaghed. Han har bare ikke rigtig fundet en kontinuerlig rolle, hvor han kan lykkes med tingene og opbygge selvtillid. Han kommer jo nærmest aldrig til målchancer og er aldrig kampafgørende og det risikerer man altså at "glemme", hvis man spiller på for højt niveau, hvor man bruger alle kræfterne på bare at være med. Derfor ville det være helt ideelt at udleje Wessam til en af de sjællandske midter-/bundklubber i 1. division. I Roskilde, Nykøbing eller Køge er den daglige træning udmærket og Wessam kunne få en ny start langt fra fristelserne i Aalborg og den korte snor, som han efterhånden har hos os fans. Der er selvfølgelig risiko for at han ikke slår til dernede, men så er vi i det mindste blevet så kloge.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4343
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Kristian » 21. maj 2019, 19:14

Uldahl skrev:
20. maj 2019, 19:48
Gnu skrev:
20. maj 2019, 11:38
Yankee skrev:
20. maj 2019, 10:51
FIDEL skrev:
20. maj 2019, 10:34
En del af Nordkraften er jo også at opgradere scoutingen. Jeg har lidt kontakt med Bælum, idet vi spillede sammen i KFUM for mange mange år siden, og han siger følgende:
"Nye spillere skal fremadrettet rekrutteres via et nyt scouting setup, der under Nordkraften skal implementeres. Dette bliver en kombination af en analytiker der kan overskue et stort felt af internationale spillere og et netværk der kan se spillerne sammen med Gaarde. Vi har simpelthen ikke økonomi til at ramme forkert, så dette er et must hvis strategien skal lykkedes.
Samtidig skal vi øge investeringen i primært U17 og U19 talenterne, således vi mindsker transitionsperioden fra U19 til senior. Eksempelvis skal vi øge antallet af spillede internationale kampe for denne gruppe, så deres markedsværdi vil stige (vi er fortsat dybt afhængige af transferindtægter) og de hurtige kan gøre en forskel på holdet.
På den korte sigt er der mange ting vi skal gøre rigtigt i dette transfervindue, da det jo er åbenlyst for enhver, at vi skal opbygge et nyt hierarki på holdet i forbindelse med det generationsskifte der er i gang."
Det lyder enormt klogt hele vejen igennem. Meget positivt :thumbsup: Lad os håbe det bliver til realiteter snarest!
Helt enig, det er meget positive toner. Men man kan ikke lade være med at undre sig over, hvorfor det har taget så lang tid for AaB at nå frem til den erkendelse. Scouting og overgangen fra ungdoms- til seniorfodbold er områder, som lægmænd fra debatsiden her har peget på gennem tre-fire år, så man skulle tro at det også var muligt for ansatte i en professionel fodboldklub at se det.
Det har været nogle dyre lærepenge, men endlig har de set lyset. Bedre sent end aldrig. :aabfan:
Det hænger jo osse sammen med at man for et par år siden havde en anden tilgang til hvordan vi skulle spille.

Underholdende og krydret med dyre spillere og vi har vel brugt mange penge på en strategi der desværre viste sig at slå big time fejl.

Mange ting er gået galt.
Primært forkert scouting men dælme osse pga spillere der ikke har ramt et godt nok niveau.

Glædeligt at vi satser på et scoutingsystem til Gaarde.
Vi skal vel også vænne os til at AaB ikke er "Risgård, Wurtz og de gamle Lynge dage længere"

Håber godt nok der rammes rigtigt med den her strategi så klubben kan få lidt opblomstring igen.
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5209
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Jakobsen » 21. maj 2019, 22:03

Yankee skrev:
21. maj 2019, 17:57
martinaalborg skrev:
21. maj 2019, 17:14
Sønderhof skrev:
21. maj 2019, 15:54
Gamling skrev:
21. maj 2019, 06:57
Safranko er da bedre end Ali.
Da Safranko spillede i AaB, var han ikke bedre en Abou Ali. De ligner begge to en hund i et spil kegler. At Safranko har hævet sit niveau i Skotland er glædeligt, men det ændrer ikke på han var ufattelig ringe da han spillede her. Kan vi komme af med ham OG få penge for ham, vil jeg være tilfreds,
Og Ali med!
Jeg hiver lige debatten om Wessam herover. For mig er det lysende oplagt at udleje Wessam i næste sæson. Jeg kan ikke se Wessam give van Weert eller Lucas reel konkurrence i næste sæson og på den anden side har han heller ikke gavn af at rende rundt og være overmatchet indhopper ret meget længere. Samtidig har han kontrakt frem til 2022, så det er for tidligt at give op på ham og det bliver i øvrigt også dyrt at komme ud af den kontrakt. Derfor skal han ud og spille nogle kampe og få nogle succesoplevelser.

Det er jo ikke fordi han er usleben eller har en åbenlys svaghed. Han har bare ikke rigtig fundet en kontinuerlig rolle, hvor han kan lykkes med tingene og opbygge selvtillid. Han kommer jo nærmest aldrig til målchancer og er aldrig kampafgørende og det risikerer man altså at "glemme", hvis man spiller på for højt niveau, hvor man bruger alle kræfterne på bare at være med. Derfor ville det være helt ideelt at udleje Wessam til en af de sjællandske midter-/bundklubber i 1. division. I Roskilde, Nykøbing eller Køge er den daglige træning udmærket og Wessam kunne få en ny start langt fra fristelserne i Aalborg og den korte snor, som han efterhånden har hos os fans. Der er selvfølgelig risiko for at han ikke slår til dernede, men så er vi i det mindste blevet så kloge.
Enig. Wessam bør ud på leje da han lige nu ikke er god nok til det AaB skal opnå. Derudover kan Blåbjerg også passende sendes på leje, hvis ikke han kan afsættes til et nedrykket Hjørring eller Hobro hold. Der må simpelthen også være en bagkant der hedder "Slår du ikke til efter x år så er det ud" og Blåbjerg har allerede fået alt for lang snor. Han er ikke længere et talent og han er ikke god nok.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Elscorpio » 21. maj 2019, 22:07

Sælg Gaarde tilbage til CBS på en ikke retur billet

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6091
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af FIDEL » 22. maj 2019, 12:11

Man har ikke hørt noget til Nicolai Poulsen og AGF-flirten i et par uger. Mon AaB er kommet på banen her?? Som type kunne Poulsen passe godt ind på vores hold. :aabfan:

Låst