Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2995
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af raekkeettre » 16. jun 2019, 19:30

Gamen skrev:
16. jun 2019, 15:28
Her burde vi være med: http://www.fotbolldirekt.se/2019/06/15/ ... um=twitter

Dygtig midtstopper, med en helt fantastisk fysik. Dygtig i dueller og i hovedspillet.
Elsker desuden at føre bolden op fra forsvaret, og spillede en superturnering for Chelsea da de genvandt Youth League.
Har været anfører på de svenske U-landshold.
Fedt!! Godt spottet!! Det kunne sgu være en god signing, med mindre Lesniak har skræmt så meget, at man ikke vil hente fra overskudslageret i de Engelske storklubber.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5174
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Jakobsen » 16. jun 2019, 19:56

raekkeettre skrev:
16. jun 2019, 19:30
Gamen skrev:
16. jun 2019, 15:28
Her burde vi være med: http://www.fotbolldirekt.se/2019/06/15/ ... um=twitter

Dygtig midtstopper, med en helt fantastisk fysik. Dygtig i dueller og i hovedspillet.
Elsker desuden at føre bolden op fra forsvaret, og spillede en superturnering for Chelsea da de genvandt Youth League.
Har været anfører på de svenske U-landshold.
Fedt!! Godt spottet!! Det kunne sgu være en god signing, med mindre Lesniak har skræmt så meget, at man ikke vil hente fra overskudslageret i de Engelske storklubber.
Vi skal have en spiller der kan være styrmand og kulturbærer i mine øjne som første prioritet. Det tvivler jeg på, at vi får en i en 20 årig der mest har spillet ungdomsfodbold. Det kunne dog være en spændende erhvervelse ved siden af en leder da jeg mener Ross's aktuelle niveau er mere til at være førstereserve til stopperpladserne.

Min idelle midterofrsvarskabale er
Ud: Okore og Blåbjerg
Ind: Ny leder og en ny lovende spiller som er mere klar end Ross og så med Ross og Bærtelsen som reserver.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6390
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af FlæskeFrank » 16. jun 2019, 21:51

Jakobsen skrev:
16. jun 2019, 19:56
Min ideelle midterforsvarskabale er
Ud: Okore og Blåbjerg
Ind: Ny leder og en ny lovende spiller som er mere klar end Ross og så med Ross og Bærtelsen som reserver.
Hvis man sidder og venter på Thelander. Og han skal erstatte Okore. Og så en forbedring af Blåbjerg og "deleplads" med Ross så kunne en billig mellemvare være Kasper Enghardt fra Randers. Især hvis man regner med Bærtelsen senere på efteråret.

Enghardt kan også være central midtbane, hvis Lesniak forsvinder.

Men mine favoritter er stadig Bjørn Paulsen eller Mads Fenger, når vi snakker danskere. Bjørn Paulsen udstråler vel Nordkraft ?
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5174
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Jakobsen » 16. jun 2019, 22:00

FlæskeFrank skrev:
16. jun 2019, 21:51
Jakobsen skrev:
16. jun 2019, 19:56
Min ideelle midterforsvarskabale er
Ud: Okore og Blåbjerg
Ind: Ny leder og en ny lovende spiller som er mere klar end Ross og så med Ross og Bærtelsen som reserver.
Hvis man sidder og venter på Thelander. Og han skal erstatte Okore. Og så en forbedring af Blåbjerg og "deleplads" med Ross så kunne en billig mellemvare være Kasper Enghardt fra Randers. Især hvis man regner med Bærtelsen senere på efteråret.

Enghardt kan også være central midtbane, hvis Lesniak forsvinder.

Men mine favoritter er stadig Bjørn Paulsen eller Mads Fenger, når vi snakker danskere. Bjørn Paulsen udstråler vel Nordkraft ?
Er Bjørn Paulsen ikke for langsom og dårlig med fødderne. Selvom det måske er blevet nedtonet en del med spillestilen er det vel stadig meningen, at vi skal være et "spillende" hold.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Gamen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamen » 16. jun 2019, 23:52

Bjørn Paulsen har udtalt, at han bliver i Tyskland.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af FIDEL » 17. jun 2019, 11:21

Hvis vi kan komme af med Lesniak og Safranko, og hvis Okore og Abildgaard bliver solgt, så kunne være rart med 2 stoppere, da vi bliver for tynde i bredden med kun 1. Bærtelsen er skadet, og Blåbjerg er dårlig.
- R. Thelander. Dog lidt bekymret for hans skadeshistorik.
- K. Enghardt på en 1-årig kontrakt.
- M. Amini. Har kun 1 år tilbage af sin kontrakt.
- T. Mølgaard. 8´er med potentiale, og vil nok ikke have noget imod ikke at være stamspiller. Betegnes som en rigtig power-spiller af Jakob Krüger.

Ovenstående vil være nok til at spille med om en top-6 placering, i mine øjne.

Jeg kan endvidere godt være lidt bekymret for 6´er positionen. Vi har faktisk kun MC med et nogenlunde stabilt defensivt gen på den plads. Kakeeto må være 2. valget der...!?? Så skal vi ikke have en backup ind til pladsen??

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Yankee » 17. jun 2019, 11:36

FIDEL skrev:
17. jun 2019, 11:21
- T. Mølgaard. 8´er med potentiale, og vil nok ikke have noget imod ikke at være stamspiller. Betegnes som en rigtig power-spiller af Jakob Krüger.
Mølgaard skulle vi jo bare have hentet i Thisted, hvor han var en kæmpe chef. Nu koster han nok mindst 2-3 mio. kr., og det ved jeg ikke helt om han er værd, selvom han også kan spille højre back. Kan han fås for ½-1 mio. kr., så er det en no-brainer.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10657
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af jonas386 » 17. jun 2019, 11:45

Det er jo nogle interessante spillere, også ham svenskeren i Chelsea. Men er det spillere Gaarde har nogen ide om eksisterer? Jeg er stadig rystet over, at han tilsyneladende ikke rigtigt ser fodbold selv, og selv står for scouting. Det er sådan noget der giver mig helt ondt i maven.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamen » 17. jun 2019, 12:28

Øv, så røg min drømmespiller: https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/isl ... asakhstan/

Ellers en fantastisk spiller, der ville passe perfekt ind i AaB. Bidrage med mål, assists og masser af gode afleveringer samt løb fra box-til-box frem for sidelæns spil.

Brugeravatar
Raiman
1. div
1. div
Indlæg: 333
Tilmeldt: 24. apr 2006, 20:54

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Raiman » 17. jun 2019, 13:37

Gamen skrev:
17. jun 2019, 12:28
Øv, så røg min drømmespiller: https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/isl ... asakhstan/

Ellers en fantastisk spiller, der ville passe perfekt ind i AaB. Bidrage med mål, assists og masser af gode afleveringer samt løb fra box-til-box frem for sidelæns spil.
Også min. Men Mads Albæk, Simon Okosun, R. Thelander og Y. Toutuh er stadig mulige :aabfan:

McMark
Superliga
Superliga
Indlæg: 716
Tilmeldt: 23. maj 2016, 13:26
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af McMark » 17. jun 2019, 14:00

Raiman skrev:
17. jun 2019, 13:37
Gamen skrev:
17. jun 2019, 12:28
Øv, så røg min drømmespiller: https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/isl ... asakhstan/

Ellers en fantastisk spiller, der ville passe perfekt ind i AaB. Bidrage med mål, assists og masser af gode afleveringer samt løb fra box-til-box frem for sidelæns spil.
Også min. Men Mads Albæk, Simon Okosun, R. Thelander og Y. Toutuh er stadig mulige :aabfan:
Mads Albæk og Rasmus Thelander ville jeg bestemt ikke have noget imod, men må indrømme at jeg er lidt lunken ved både Simon Okosun og Youssef Toutouh. Ingen af dem spillede særlig meget i sidste sæson, og særligt Toutouh er virkelig langt fra fordums styrke. Okosun bringer en masse power og fysik i begge felter og er god med skallen, men er han dygtig nok med fødderne til at forstærke vores centrale midtbane?
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamling » 17. jun 2019, 17:13

Ville gerne have okosun, men så
Skulle kakeeto, Lesniak og enten mc eller Abildgaard ud af røret for okosun er ikke den spielmacher vi behøver i motorrummet.
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Pastorius » 17. jun 2019, 17:58

Gamen skrev:
17. jun 2019, 12:28
Øv, så røg min drømmespiller: https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/isl ... asakhstan/

Ellers en fantastisk spiller, der ville passe perfekt ind i AaB. Bidrage med mål, assists og masser af gode afleveringer samt løb fra box-til-box frem for sidelæns spil.
Og som vel økonomisk har været helt uopnåelig for AaB. Astana og CL lyder i hvert fald af langt mere end AaB kan være med på.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gamen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamen » 18. jun 2019, 07:56

Pastorius skrev:
17. jun 2019, 17:58
Og som vel økonomisk har været helt uopnåelig for AaB. Astana og CL lyder i hvert fald af langt mere end AaB kan være med på.
Ja, da først Astana kom på banen. Og så er det CL-kval og ikke CL. De kommer næppe i CL-gruppespil.

Såvidt jeg husker hentede vi Lucas Andersen fra et ikke-nedrykket Grasshoppers for transfersum.

Sigurjonsson kunne komme på fri - så uanset hvad skulle han have været et transfermål. Han er PRÆCIS hvad vi mangler.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5174
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Jakobsen » 18. jun 2019, 09:38

Gamen skrev:
18. jun 2019, 07:56
Pastorius skrev:
17. jun 2019, 17:58
Og som vel økonomisk har været helt uopnåelig for AaB. Astana og CL lyder i hvert fald af langt mere end AaB kan være med på.
Ja, da først Astana kom på banen. Og så er det CL-kval og ikke CL. De kommer næppe i CL-gruppespil.

Såvidt jeg husker hentede vi Lucas Andersen fra et ikke-nedrykket Grasshoppers for transfersum.

Sigurjonsson kunne komme på fri - så uanset hvad skulle han have været et transfermål. Han er PRÆCIS hvad vi mangler.
Han er jo ikke nordjyde/gammel spiller og ej heller fra Slovakiet eller Peru. Dog enig i, at det er denne type skandinaviske profiler vi bør kigge på.
Når man tænker på at BIF og FCM kunne købe spillere som Tibbling og Sørloth for et par millioner så tænker jeg, at vi også kunne have været med hvis vi havde set dem først. Modellen nordisk profil har som regel fungeret godt i AaB og vi bør have mere af det (og nej Holger er og har aldrig været en profil - min svenske kollega grinte lidt da jeg fortalte vi havde hentet ham).
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Martino » 18. jun 2019, 11:46

Det er desværre ikke en førstehåndskilde, men en Belgisk og en Hollandsk klub skulle være interesseret i Abildgaard. Jeg synes det er en no brainer...hvis han kan sælges for et rimeligt beløb.
Jeg savner Winsnes

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10657
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af jonas386 » 18. jun 2019, 11:49

Martino skrev:
18. jun 2019, 11:46
Det er desværre ikke en førstehåndskilde, men en Belgisk og en Hollandsk klub skulle være interesseret i Abildgaard. Jeg synes det er en no brainer...hvis han kan sælges for et rimeligt beløb.
Hvis vi kan få 1 million €, og måske en lille videresalgsklausul, så vil jeg være fint tilfreds. Han skal selvfølgelig erstattes, men som jeg ser det er han absolut ikke uerstattelig, og der findes mange tilsvarende spillere typer rundt omkring. Som jeg ser det er det bare vigtigt at vi står stærkere på den centrale midtbane ved sæsonstart end vi gjorde op til sidste sæson.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4329
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Kristian » 18. jun 2019, 11:57

jonas386 skrev:
18. jun 2019, 11:49
Martino skrev:
18. jun 2019, 11:46
Det er desværre ikke en førstehåndskilde, men en Belgisk og en Hollandsk klub skulle være interesseret i Abildgaard. Jeg synes det er en no brainer...hvis han kan sælges for et rimeligt beløb.
Hvis vi kan få 1 million €, og måske en lille videresalgsklausul, så vil jeg være fint tilfreds. Han skal selvfølgelig erstattes, men som jeg ser det er han absolut ikke uerstattelig, og der findes mange tilsvarende spillere typer rundt omkring. Som jeg ser det er det bare vigtigt at vi står stærkere på den centrale midtbane ved sæsonstart end vi gjorde op til sidste sæson.
Hvis vi kan få penge i en god portion er det om at slå til..
Vi har behov for penge til at forstærke den midtbane med den rette type.
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Buzz Killington » 18. jun 2019, 11:57

jonas386 skrev:
18. jun 2019, 11:49
Martino skrev:
18. jun 2019, 11:46
Det er desværre ikke en førstehåndskilde, men en Belgisk og en Hollandsk klub skulle være interesseret i Abildgaard. Jeg synes det er en no brainer...hvis han kan sælges for et rimeligt beløb.
Hvis vi kan få 1 million €, og måske en lille videresalgsklausul, så vil jeg være fint tilfreds. Han skal selvfølgelig erstattes, men som jeg ser det er han absolut ikke uerstattelig, og der findes mange tilsvarende spillere typer rundt omkring. Som jeg ser det er det bare vigtigt at vi står stærkere på den centrale midtbane ved sæsonstart end vi gjorde op til sidste sæson.
MC og Abildgaard er jo nogenlunde samme typer, dog med lidt variation i fordelingen af deres forcer. Jeg ser dog stadig MC som mere boldsikker, og - nu bliver jeg korsfæstet - langt hurtigere i pasningsspillet. MC på en dedikeret 6'er position sammen med et tilkøb af en spiller med lidt dynamik i offensiven ville være hyggeligt. Ikke at det ville være en katastrofe at beholde Abildgaard.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af FIDEL » 18. jun 2019, 12:18

Martino skrev:
18. jun 2019, 11:46
Det er desværre ikke en førstehåndskilde, men en Belgisk og en Hollandsk klub skulle være interesseret i Abildgaard. Jeg synes det er en no brainer...hvis han kan sælges for et rimeligt beløb.
Det er sikkert Thorup og Gent, der er interesserede i ham. Thorup vil jo gerne spille fysisk betonet duelspil med fokus på dødbolde, og i det spil, er Abildgaard stærk.
Selvom jeg er positiv over denne nyhed, skal vi også lige passe på, at vi ikke erstatter en kulturbærer og potentiel leder i truppen, med en blød mellemvare fra udlandet. Men jeg synes også vores centrale midtbane bliver for tung, med både MC og Abildgaard.

Låst