Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Gamen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamen » 5. jul 2019, 12:41

FIDEL skrev:
5. jul 2019, 12:38
Amen jeg får laaange boller af det her! Til den pris er det da bare med at hente ham! Det er jo en ren foræring. Men igen....Gaarde er jo bundet af at der sælges spillere først... Belastende at de 2 slovakker ikke bare kan skride! :thumbsdown:
Nu kunne man jo bare have ladet være med at hente dem i første omgang til høje lønninger, og for den enes vedkommende også en stor transfersum...

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Buzz Killington » 5. jul 2019, 12:41

Gamen skrev:
5. jul 2019, 12:24
Buzz Killington skrev:
5. jul 2019, 12:17
Jeg tror Gaarde gør smart i at slå koldt vand i blodet mht. til transfers. Priserne er tydeligvis eksploderet, når en 5 mio spiller som stage bliver solgt til den pris. Når først alle PL-tv-pengene er kommet hele vejen rundt i transfersystemet, så står der altså nogle relativt små klubber med enorme transferindtægter - og det skubber prisniveauet i vejret. Det er/bliver sælgers marked, og for spillere på lange kontrakter som Abildgård, giver det mening at vente endda til næste år. Pengekassen er jo ikke tom.

Man kan også regne ud, at når ok spilere pludselig har den pris, så kan man heller ikke hente en nogenlunde erstatning til langt under det niveau.
Det kan man jo sige hvert år. Her handler det jo om at FCK har identificeret Stage som langt mere værd end hvad de ellers kan hente. Og prisen bestemmes nu engang oftest af køber, ikke af sælger. Udbud/efterspørgsel. En spiller er ikke mere værd, end det klubber vil give for ham medmindre han er noget exceptionelt. Og det er Abildgaard ikke. AaB har desuden brug for et eller flere gode talentsalg, for at give deres strategi vinger. Lige nu fremstår den mere sådan lidt desperat. Man kan ikke leve højt på at have solgt Mæhle til et skambud, eller på Bassogog-salget.

Desuden passer din tese jo ikke rigtig på f.eks. Mæhle-købet, hvor Genk lige havde scoret kæmpebeløb. Det kom da aldrig AaB til gavn.
Nu var Stage et pædagogisk eksempel, og ikke ment som enestående dokumentation for en tendens. Men, når så mange mindre klubber allerede har slået transferrekorder allerede i år, så ser der ud til at ske noget usædvanligt. Pengene ser ud til at sidde langt mere løst selv hos mindre klubber og det driver det generelle prisniveau op.

Og mht. til Mæhle, så betyder det at en klub er blevet rig ikke at de har grund til at betale overpris på spillere. Markedet er en stor auktion, og hvis kun en klub er villige til at spendere, så forbliver det generelle prislejet nogenlunde det samme.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af FIDEL » 5. jul 2019, 12:44

Gamen skrev:
5. jul 2019, 12:41
FIDEL skrev:
5. jul 2019, 12:38
Amen jeg får laaange boller af det her! Til den pris er det da bare med at hente ham! Det er jo en ren foræring. Men igen....Gaarde er jo bundet af at der sælges spillere først... Belastende at de 2 slovakker ikke bare kan skride! :thumbsdown:
Nu kunne man jo bare have ladet være med at hente dem i første omgang til høje lønninger, og for den enes vedkommende også en stor transfersum...
Ja det kunne man.
Og hvis de ikke sælges, må de jo indgå i truppen på lige vilkår, som alle andre. Det betyder bare, at vi ikke får de forstærkninger truppen har behov for.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Buzz Killington » 5. jul 2019, 12:44

FIDEL skrev:
5. jul 2019, 12:38
Gamen skrev:
5. jul 2019, 12:29
Vito på vej til Randers for 1,2 mio... Det virker som småpenge, når man tænker på at han var en af de mest chanceproducerende midtbanespillere i Superligaen sidste sæson.
Amen jeg får laaange boller af det her! Til den pris er det da bare med at hente ham! Det er jo en ren foræring. Men igen....Gaarde er jo bundet af at der sælges spillere først... Belastende at de 2 slovakker ikke bare kan skride! :thumbsdown:
Er det ikke samme pris der var spekuleret på Patrick? I så fald lyder det mere af en prioritering end noget som helst andet. Kan heller ikke se Vito i AaB. Lidt for langtsom i handling, sådan lidt Sloth-agtigt.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gamen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamen » 5. jul 2019, 12:45

Ellers så må de se at få hentet Tesfaldet Tekie. https://en.wikipedia.org/wiki/Tesfaldet_Tekie

Hans lån i Östersund burde være ovre nu. En klasse-midtbanespiller, der er i periferien af det svenske landshold. Har skrevet om ham herinde mange gange før, men nu er han tilgængelig på lån igen.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamen » 5. jul 2019, 12:50

Buzz Killington skrev:
5. jul 2019, 12:44
Er det ikke samme pris der var spekuleret på Patrick? I så fald lyder det mere af en prioritering end noget som helst andet. Kan heller ikke se Vito i AaB. Lidt for langtsom i handling, sådan lidt Sloth-agtigt.
Men den forskel, at den ene har bevist sig i Superligaen, og den anden ikke har.
Vito var fremragende til at finde sine medspillere sine sæson. Skabte næstflest chancer i seneste sæson af Superligaen, hvor han skabte 64 af slagsen.

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Kenneth K » 5. jul 2019, 13:01

FIDEL skrev:
5. jul 2019, 12:35
Hvis et Abildgaard-salg betyder at vi kan hente Thomsen på leje med en købsoption, [...] så sælg for hulan!!
Enig! Hvis der er en reel mulighed for at hente Thomsen hjem, og at penge er den største hurdle herfor, så er det da bare med at få hevet nogle penge hjem på Abildgaard hurtigst muligt.

Jeg kan simpelthen ikke nogensinde se for mig, at Abildgaard skulle udvikle sig til at blive lige så god som Thomsen.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af FIDEL » 5. jul 2019, 13:03

Kenneth K skrev:
5. jul 2019, 13:01
FIDEL skrev:
5. jul 2019, 12:35
Hvis et Abildgaard-salg betyder at vi kan hente Thomsen på leje med en købsoption, [...] så sælg for hulan!!
Enig! Hvis der er en reel mulighed for at hente Thomsen hjem, og at penge er den største hurdle herfor, så er det da bare med at få hevet nogle penge hjem på Abildgaard hurtigst muligt.

Jeg kan simpelthen ikke nogensinde se for mig, at Abildgaard skulle udvikle sig til at blive lige så god som Thomsen.
Men måske er planen bare, at vores hold skal udøve presspil og slå til på omstillinger. Så kan vi måske leve med 2 tonsere centralt. :thumbsdown:

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Buzz Killington » 5. jul 2019, 13:06

Gamen skrev:
5. jul 2019, 12:50
Buzz Killington skrev:
5. jul 2019, 12:44
Er det ikke samme pris der var spekuleret på Patrick? I så fald lyder det mere af en prioritering end noget som helst andet. Kan heller ikke se Vito i AaB. Lidt for langtsom i handling, sådan lidt Sloth-agtigt.
Men den forskel, at den ene har bevist sig i Superligaen, og den anden ikke har.
Vito var fremragende til at finde sine medspillere sine sæson. Skabte næstflest chancer i seneste sæson af Superligaen, hvor han skabte 64 af slagsen.
Det er bestemt en relevant forskel. Han har dog også en af de dårligste afleveringssuccesrater i ligaen på hans position hvilket får mig til at tro Vito kræver en anden slags fodbold end den AaB har spillerne til. En mere direkte stil, hvor possession ikke er specielt vigtigt, hvor man har tid til at tage nogle meter med bolden før man afleverer og ikke er så bundet af om man lige rammer medspilleren.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7816
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Forza » 5. jul 2019, 13:31

Buzz Killington skrev:
5. jul 2019, 12:44
FIDEL skrev:
5. jul 2019, 12:38
Gamen skrev:
5. jul 2019, 12:29
Vito på vej til Randers for 1,2 mio... Det virker som småpenge, når man tænker på at han var en af de mest chanceproducerende midtbanespillere i Superligaen sidste sæson.
Amen jeg får laaange boller af det her! Til den pris er det da bare med at hente ham! Det er jo en ren foræring. Men igen....Gaarde er jo bundet af at der sælges spillere først... Belastende at de 2 slovakker ikke bare kan skride! :thumbsdown:
Er det ikke samme pris der var spekuleret på Patrick? I så fald lyder det mere af en prioritering end noget som helst andet. Kan heller ikke se Vito i AaB. Lidt for langtsom i handling, sådan lidt Sloth-agtigt.
Vi fik Olsen for ca en halv mil men de krævede lige over en mil i starten af forhandlingerne.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af FIDEL » 5. jul 2019, 13:59

En anden ting... Tror I Weert og Kusk gider ramme målet i den kommende sæson??! De har været garant for et hav af brændte muligheder.
Særligt Weert skal oppe sig efter min mening, ellers kan vi lige så godt bruge Kaufmann. Jeg vil se en AaB-angriber score mål.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1051
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Sønderhof » 5. jul 2019, 14:06

Ifl en bruger på bold.dk, har vi længe vist interesse i Mads Emil Madsen fra Sif.
Silkeborg tester erfaren hollænder
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/sil ... ollaender/ - se kommentarene.

Hat det rygtet været oppe og vende herinde?
Det er begrænset hvad jeg har set med Sif, men jeg husker ham som en dynamisk type med de samme kompetencer og begrænsninger som Patrick Olsen, så det er måske de to valget har stået mellem?

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af FIDEL » 5. jul 2019, 14:15

Sønderhof skrev:
5. jul 2019, 14:06
Ifl en bruger på bold.dk, har vi længe vist interesse i Mads Emil Madsen fra Sif.
Silkeborg tester erfaren hollænder
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/sil ... ollaender/ - se kommentarene.

Hat det rygtet været oppe og vende herinde?
Det er begrænset hvad jeg har set med Sif, men jeg husker ham som en dynamisk type med de samme kompetencer og begrænsninger som Patrick Olsen, så det er måske de to valget har stået mellem?
Det rygte har jeg ikke tidligere set, men han har faktisk Elite consulting som agent. Hmmmm Elite consulting agent på besøg på Hornevej, SIF er ved at hente en central midt fra Holland. Det lugter lidt af en transfer.
Kender ham overhovedet ikke. Er han et stort talent??

DenGamleMand
1. div
1. div
Indlæg: 417
Tilmeldt: 29. maj 2017, 11:34

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af DenGamleMand » 5. jul 2019, 14:18

FIDEL skrev:
5. jul 2019, 13:59
En anden ting... Tror I Weert og Kusk gider ramme målet i den kommende sæson??! De har været garant for et hav af brændte muligheder.
Særligt Weert skal oppe sig efter min mening, ellers kan vi lige så godt bruge Kaufmann. Jeg vil se en AaB-angriber score mål.
Van Weert lavede otte mål i 25 kampe på et hold som spillede ikke bare elendigt - men pisse elendigt. Det er vel et mål i hver tredje kamp.
VAR - nej tak!

Hader AGF.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Yankee » 5. jul 2019, 14:18

Sønderhof skrev:
5. jul 2019, 14:06
Ifl en bruger på bold.dk, har vi længe vist interesse i Mads Emil Madsen fra Sif.
Silkeborg tester erfaren hollænder
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/sil ... ollaender/ - se kommentarene.

Hat det rygtet været oppe og vende herinde?
Det er begrænset hvad jeg har set med Sif, men jeg husker ham som en dynamisk type med de samme kompetencer og begrænsninger som Patrick Olsen, så det er måske de to valget har stået mellem?
Jah, det er lidt samme type. Madsen er dog venstrebenet og meget yngre. Rigtig spændende spiller, som jeg gerne ville se i AaB.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Buzz Killington » 5. jul 2019, 14:22

Yankee skrev:
5. jul 2019, 14:18
Sønderhof skrev:
5. jul 2019, 14:06
Ifl en bruger på bold.dk, har vi længe vist interesse i Mads Emil Madsen fra Sif.
Silkeborg tester erfaren hollænder
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/sil ... ollaender/ - se kommentarene.

Hat det rygtet været oppe og vende herinde?
Det er begrænset hvad jeg har set med Sif, men jeg husker ham som en dynamisk type med de samme kompetencer og begrænsninger som Patrick Olsen, så det er måske de to valget har stået mellem?
Jah, det er lidt samme type. Madsen er dog venstrebenet og meget yngre. Rigtig spændende spiller, som jeg gerne ville se i AaB.
Der er bare ikke meget mening i sådan en handel fra Silkeborgs side. De har penge til at sige nej, rykker op i superligaen, han har lang kontrakt, er talentfuld. Det hele kan selvfølgelig ændre sig hvis vi pludselig står med et Abildgård-salg og kan betale os ud af det.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Yankee » 5. jul 2019, 14:23

FIDEL skrev:
5. jul 2019, 13:59
En anden ting... Tror I Weert og Kusk gider ramme målet i den kommende sæson??! De har været garant for et hav af brændte muligheder.
Særligt Weert skal oppe sig efter min mening, ellers kan vi lige så godt bruge Kaufmann. Jeg vil se en AaB-angriber score mål.
Kusk lå nr. 11 på listen for mål+assists. Lige bag Tobias Sana og foran fx Godsway, Lucas og Mukhtar. Med andre ord havde Kusk en udmærket sæson og producerede som han plejer.

Van Weert kom til en ny klub og ny liga, men blev alligevel nr. 13 på topscorerlisten med ca. samme målfrekvens som Baskhkim, Allan Sousa og Pål Kirkevold. Det er helt i orden for en AaB-1. angriber og alt peger i retning af at han laver 10-15 næste sæson.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Yankee » 5. jul 2019, 14:23

Buzz Killington skrev:
5. jul 2019, 14:22

Der er bare ikke meget mening i sådan en handel fra Silkeborgs side. De har penge til at sige nej, rykker op i superligaen, han har lang kontrakt, er talentfuld. Det hele kan selvfølgelig ændre sig hvis vi pludselig står med et Abildgård-salg og kan betale os ud af det.
Helt enig - og han er bestemt ikke en spiller, der skal kastes mere end et par millioner efter.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af FIDEL » 5. jul 2019, 14:25

Yankee skrev:
5. jul 2019, 14:23
FIDEL skrev:
5. jul 2019, 13:59
En anden ting... Tror I Weert og Kusk gider ramme målet i den kommende sæson??! De har været garant for et hav af brændte muligheder.
Særligt Weert skal oppe sig efter min mening, ellers kan vi lige så godt bruge Kaufmann. Jeg vil se en AaB-angriber score mål.
Kusk lå nr. 11 på listen for mål+assists. Lige bag Tobias Sana og foran fx Godsway, Lucas og Mukhtar. Med andre ord havde Kusk en udmærket sæson og producerede som han plejer.

Van Weert kom til en ny klub og ny liga, men blev alligevel nr. 13 på topscorerlisten med ca. samme målfrekvens som Baskhkim, Allan Sousa og Pål Kirkevold. Det er helt i orden for en AaB-1. angriber og alt peger i retning af at han laver 10-15 næste sæson.
Det SKAL han også. Og Kusk skal samtidig score mere end han gør. Han har et hav af skud forbi rammen.
Nå men jeg er nok bare ret utålmodig med vores offensiv. De har simpelthen ikke leveret godt nok.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamen » 5. jul 2019, 14:29

FIDEL skrev:
5. jul 2019, 14:25
Det SKAL han også. Og Kusk skal samtidig score mere end han gør. Han har et hav af skud forbi rammen.
Nå men jeg er nok bare ret utålmodig med vores offensiv. De har simpelthen ikke leveret godt nok.
Sikke noget vrøvl. Selvfølgelig har de det. Både Lucas og Kusk ligger hvor de skal være, målt på statistik. Og man glemmer at de modsat andre hold skal kæmpe med at have en central midtbane der hverken kan lave mål eller producere assists. Ergo ligger det meste ansvar på de 3 forreste.

Låst