Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Rams » 12. jul 2019, 11:49

Hanga skrev:
12. jul 2019, 10:25
Gamen skrev:
12. jul 2019, 09:33
Endnu en profil som kommer til at spille den sidste tid i en anden klub med lønnen delvist betalt af AaB. Dem har vi haft mange af...

Og man kan sige sig selv at Silkeborg ikke har råd til at betale hele lønnen. Dels har vi været ret desperate, og dels er vores bedst lønnede spillere milevidt foran deres.
Der er nok ingen tvivl om at vi stadig hænger på en del af lønnen. Løsningen tyder på at han har været meget svær at afsætte permanent, hvilket ikke er så overraskende, for vi har jo prøvet i lang tid. Dog positivt at vi nu har fået denne brik på plads, for vi er stadig langt fra at have samlet puslespillet.
Det var nu, at det kunne vær rart med noget relationspleje til Vendsyssel, Hobro og Viborg. I min verden kunne følgende sanering af truppen være fin:

Ud:
- Wessam på leje i Vendsyssel
- Pallesen og Blåbjerg sendt til Hobro eller Viborg.
- Kakeeto ophævet (Jammerbugt)
- Safranko skudt af (Når Albers fra Viborg kan ryge til 2. Bundesligaen, så bør der også være håb for et salg af Pavol, der trods alt er landsholdsspiller).

Ind:
- Kaspars Dubra, landsholdskaptajn for Letland, transferfri, og hærdet af udenlandsophold i Rusland, Belarus og Polen. Mindst på niveau med Thelander og nok også noget bedre (Har siden et praktikophold i midt-2000'erne haft en fetisch for hedengangne Skonto Riga, så har fulgt med i lettisk fodbold, der overordnet set er på niveau med den danske 1. division, men med enkelte kapitalstærke klubber). Tænker dog vi skal være hurtige ved havelågen, da Skontos arvetager, RFS, f.eks. lige har hentet Davis Ikaunieks hjem på leje, så de har appetit på lettiske udenlandsproffer. https://www.transfermarkt.com/kaspars-d ... eler/85506
In verbis simus faciles

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Funky » 12. jul 2019, 11:56

Jakobsen skrev:
12. jul 2019, 10:53
Gamen skrev:
12. jul 2019, 09:33
Endnu en profil som kommer til at spille den sidste tid i en anden klub med lønnen delvist betalt af AaB. Dem har vi haft mange af...

Og man kan sige sig selv at Silkeborg ikke har råd til at betale hele lønnen. Dels har vi været ret desperate, og dels er vores bedst lønnede spillere milevidt foran deres.
Gaarde XI

Lucic

Pallesen, Holgersson, Lesniak, Raitala

Meilinger, Sloth, Blomqvist, Flores/Rolim

Safranko, Sylvestr
Hvad vil du sige med den holdopstilling?

Lucic: Talentfuld, men indstillingsmæssigt ikke acceptabel, og røg ud på røv og albuer. Hvad er problemet?

Pallesen: Gjorde det godt som offensiv back i VFF, lignede en god signing.

Holgersson: Yes, en af Gaardes reelt dårlige signings. Helt fejlcastet, jeg tror, der er en agent, man har stolet for meget på.

Lesniak: Ung spiller opdraget i engelsk topbold. Virkede som en god signing. I øvrigt næppe købt til midterforsvaret.

Raitaka: Erklæret hentet som korttids stopgap, så vidt jeg husker.

Meilinger: Talent som skulle tage det næste skridt. Elsk det eller lad være, det er en klassisk AaB signing, og vi kommer til at se flere af den slags.

Sloth: En signing i samme klasse som Ledniak. Et godt navn, reelt mærkeligt det ikke kunne blive til mere.

Blomqvist: Også et talentkøb - er der nogen som ved, hvad der reelt gik galt her? Jeg har kun hørt noget om “hjemve”, men har fornemmelsen af, at der er en del underliggende...

Flores: Kæmpe navn, VM-spiller, som vi sjældent kommer i nærheden af. Slog aldrig rigtig igennem, nej, og havde vist svært ved at tilvænne sig, men spillede også på et dysfunktionelt hold. Blev han ikke solgt med profit?

Rolim: Spilleren vi sukker efter den dag i dag.

Safranko: Den anden af Gaardes reelt mystiske signings. Mere udskældt en rimeligt er, i øvrigt, hans arbejdsindsats har aldrig fejlet noget, men skal simpelthen spille en anden type fodbold.

Sylvestr: Også hentet ind som korttidsløsning.


Hvis du vil pege på en fejl i Gaardes signings, så synes jeg, det i højere grad handler om den manglende investering i noget scouting kapacitet...
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Gamen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamen » 12. jul 2019, 11:58

Martino skrev:
12. jul 2019, 11:09

Det kunne være rart at vide hvor meget af lønnen SIF betaler, for lige nu er det bare gisninger.
Det er vel ikke en gisning at det koster os penge. Spørgsmålet er hvor meget. BoT har selv været inde på at han ligger i topsegmentet. Blev hentet som profil.

Ergo dækker vi stadig en del af lønnen.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Martino » 12. jul 2019, 12:21

Gamen skrev:
12. jul 2019, 11:58
Martino skrev:
12. jul 2019, 11:09

Det kunne være rart at vide hvor meget af lønnen SIF betaler, for lige nu er det bare gisninger.
Det er vel ikke en gisning at det koster os penge. Spørgsmålet er hvor meget. BoT har selv været inde på at han ligger i topsegmentet. Blev hentet som profil.

Ergo dækker vi stadig en del af lønnen.
Sandsynligvis, men vi ved det ikke.
Jeg savner Winsnes

9000AA
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 7. aug 2016, 18:28

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af 9000AA » 12. jul 2019, 16:34

Det er som om Gaarde ikk har opdaget at det bliver en svær sæson i år. Hvor bliver vores forstærkninger af Gaarde?!

DenGamleMand
1. div
1. div
Indlæg: 417
Tilmeldt: 29. maj 2017, 11:34

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af DenGamleMand » 12. jul 2019, 16:38

9000AA skrev:
12. jul 2019, 16:34
Det er som om Gaarde ikk har opdaget at det bliver en svær sæson i år. Hvor bliver vores forstærkninger af Gaarde?!
Det er svært at købe uden mønt på lommen. Der skal sælges inden at der købes. Gaarde har været ude og sige dette flere gange.
VAR - nej tak!

Hader AGF.

Brugeravatar
Elvis lever
Superliga
Superliga
Indlæg: 559
Tilmeldt: 10. jul 2007, 11:51
Geografisk sted: Don Ø land. Ca.533 skridt fra Stafetten

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Elvis lever » 12. jul 2019, 17:21

9000AA skrev:
12. jul 2019, 16:34
Det er som om Gaarde ikk har opdaget at det bliver en svær sæson i år. Hvor bliver vores forstærkninger af Gaarde?!
Det er som om du kun har holdt med AaB i 14 dage. I hvor mange vinduer i de sidste 25 år har AaB handlet i starten?
Hvis du er så pisse utilfreds, så køb en aktie og tag til generalforsamlingen.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af raekkeettre » 12. jul 2019, 17:23

Funky skrev:
12. jul 2019, 11:56
Jakobsen skrev:
12. jul 2019, 10:53
Gamen skrev:
12. jul 2019, 09:33
Endnu en profil som kommer til at spille den sidste tid i en anden klub med lønnen delvist betalt af AaB. Dem har vi haft mange af...

Og man kan sige sig selv at Silkeborg ikke har råd til at betale hele lønnen. Dels har vi været ret desperate, og dels er vores bedst lønnede spillere milevidt foran deres.
Gaarde XI

Lucic

Pallesen, Holgersson, Lesniak, Raitala

Meilinger, Sloth, Blomqvist, Flores/Rolim

Safranko, Sylvestr
Hvad vil du sige med den holdopstilling?

Lucic: Talentfuld, men indstillingsmæssigt ikke acceptabel, og røg ud på røv og albuer. Hvad er problemet?

Pallesen: Gjorde det godt som offensiv back i VFF, lignede en god signing.

Holgersson: Yes, en af Gaardes reelt dårlige signings. Helt fejlcastet, jeg tror, der er en agent, man har stolet for meget på.

Lesniak: Ung spiller opdraget i engelsk topbold. Virkede som en god signing. I øvrigt næppe købt til midterforsvaret.

Raitaka: Erklæret hentet som korttids stopgap, så vidt jeg husker.

Meilinger: Talent som skulle tage det næste skridt. Elsk det eller lad være, det er en klassisk AaB signing, og vi kommer til at se flere af den slags.

Sloth: En signing i samme klasse som Ledniak. Et godt navn, reelt mærkeligt det ikke kunne blive til mere.

Blomqvist: Også et talentkøb - er der nogen som ved, hvad der reelt gik galt her? Jeg har kun hørt noget om “hjemve”, men har fornemmelsen af, at der er en del underliggende...

Flores: Kæmpe navn, VM-spiller, som vi sjældent kommer i nærheden af. Slog aldrig rigtig igennem, nej, og havde vist svært ved at tilvænne sig, men spillede også på et dysfunktionelt hold. Blev han ikke solgt med profit?

Rolim: Spilleren vi sukker efter den dag i dag.

Safranko: Den anden af Gaardes reelt mystiske signings. Mere udskældt en rimeligt er, i øvrigt, hans arbejdsindsats har aldrig fejlet noget, men skal simpelthen spille en anden type fodbold.

Sylvestr: Også hentet ind som korttidsløsning.


Hvis du vil pege på en fejl i Gaardes signings, så synes jeg, det i højere grad handler om den manglende investering i noget scouting kapacitet...
Hvis der kan tages en negativ drejning på noget så skal Jakobsen nok gøre det. Han glemmer bare alle klubber køber skidt ind engang imellem - Jeg har prøvet at lave en liste og det er 13 gode indkøb og 11 skidte, og af de 11 var der nok 5 jeg helt sikkert troede blev en succes. Hørte lige omkring Brøndby, at de skulle skibbe 4-5 spillere afsted som de slet ikke synes havde slået igennem. Hvis Jakobsen "Holdt med" en anden klub havde han fået et hjertestop nuværende tidspunkt. Det er lidt på grænsen til det komiske, når han skriver indlæg.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af raekkeettre » 12. jul 2019, 17:24

Elvis lever skrev:
12. jul 2019, 17:21
9000AA skrev:
12. jul 2019, 16:34
Det er som om Gaarde ikk har opdaget at det bliver en svær sæson i år. Hvor bliver vores forstærkninger af Gaarde?!
Det er som om du kun har holdt med AaB i 14 dage. I hvor mange vinduer i de sidste 25 år har AaB handlet i starten?
I 2016, og det gik helt galt :) Så please don't do it!!!! :)

martinaalborg
Allstar
Allstar
Indlæg: 1258
Tilmeldt: 12. jun 2007, 11:11
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af martinaalborg » 12. jul 2019, 18:34

raekkeettre skrev:
12. jul 2019, 17:24
Elvis lever skrev:
12. jul 2019, 17:21
9000AA skrev:
12. jul 2019, 16:34
Det er som om Gaarde ikk har opdaget at det bliver en svær sæson i år. Hvor bliver vores forstærkninger af Gaarde?!
Det er som om du kun har holdt med AaB i 14 dage. I hvor mange vinduer i de sidste 25 år har AaB handlet i starten?
I 2016, og det gik helt galt :) Så please don't do it!!!! :)

:thumbsup: nemlig!

9000AA
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 7. aug 2016, 18:28

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af 9000AA » 12. jul 2019, 21:55

Elvis lever skrev:
12. jul 2019, 17:21
9000AA skrev:
12. jul 2019, 16:34
Det er som om Gaarde ikk har opdaget at det bliver en svær sæson i år. Hvor bliver vores forstærkninger af Gaarde?!
Det er som om du kun har holdt med AaB i 14 dage. I hvor mange vinduer i de sidste 25 år har AaB handlet i starten?
Det er jeg godt klar over. Men i år er det endnu sværere end andre år. Vi har vel aldrig været tættere på at det kunne gå galt end vi har i år. De andre år hvor vi ikke har været for godt kørende, har vi jo alligevel haft en trup der burde være god nok til top 8. Det ser jeg ikke i år.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af FIDEL » 12. jul 2019, 23:19

9000AA skrev:
12. jul 2019, 21:55
Elvis lever skrev:
12. jul 2019, 17:21
9000AA skrev:
12. jul 2019, 16:34
Det er som om Gaarde ikk har opdaget at det bliver en svær sæson i år. Hvor bliver vores forstærkninger af Gaarde?!
Det er som om du kun har holdt med AaB i 14 dage. I hvor mange vinduer i de sidste 25 år har AaB handlet i starten?
Det er jeg godt klar over. Men i år er det endnu sværere end andre år. Vi har vel aldrig været tættere på at det kunne gå galt end vi har i år. De andre år hvor vi ikke har været for godt kørende, har vi jo alligevel haft en trup der burde være god nok til top 8. Det ser jeg ikke i år.
Så længe vi ikke spiller med Blåbjerg og Pallesen i forsvaret, skal det nok gå. Jeg tror på en flot sæson, men det er klart, at der skal et par spillere mere ind.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af FlæskeFrank » 12. jul 2019, 23:59

9000AA skrev:
12. jul 2019, 21:55
Det er jeg godt klar over. Men i år er det endnu sværere end andre år. Vi har vel aldrig været tættere på at det kunne gå galt end vi har i år. De andre år hvor vi ikke har været for godt kørende, har vi jo alligevel haft en trup der burde være god nok til top 8. Det ser jeg ikke i år.
Jeg køber ikke den præmis. Selvfølgelig rykker der flere ned i år end de forrige år. Men AaB har masser af penge, så der vil kunne købes ind, hvis det begynder at stramme til. At AaB så indtil videre har valgt at prøve at få økonomien til at spille samtidig kan jo selvfølgelig være farligt.

Men det er ikke som i 2010/2011, hvor AaB skulle låne penge for at hente Lumb og Duncan. De kan bare hæve pengene i banken. Den luksus har klubber, som Hobro, SønderjyskE, Esbjerg, Lyngby, OB og formentlig også Randers ikke. AGF, Horsens, Silkeborg og FCN har noget at rutte med, men ikke som os.

Selvom det var elendig sæson sidste sæson, så var vi jo reelt aldrig i nedrykningsfare. Og holdet er ikke - hvis overhovedet - blevet væsentlig dårligere i løbet af sommeren.
- FlæskeFrank

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af FlæskeFrank » 13. jul 2019, 00:00

9000AA skrev:
12. jul 2019, 21:55
Det er jeg godt klar over. Men i år er det endnu sværere end andre år. Vi har vel aldrig været tættere på at det kunne gå galt end vi har i år. De andre år hvor vi ikke har været for godt kørende, har vi jo alligevel haft en trup der burde være god nok til top 8. Det ser jeg ikke i år.
Jeg køber ikke den præmis. Selvfølgelig rykker der flere ned i år end de forrige år. Men AaB har masser af penge, så der vil kunne købes ind, hvis det begynder at stramme til. At AaB så indtil videre har valgt at prøve at få økonomien til at spille samtidig kan jo selvfølgelig være farligt.

Men det er ikke som i 2010/2011, hvor AaB skulle låne penge for at hente Lumb og Duncan. De kan bare hæve pengene i banken. Den luksus har klubber, som Hobro, SønderjyskE, Esbjerg, Lyngby, OB og formentlig også Randers ikke. AGF, Horsens, Silkeborg og FCN har noget at rutte med, men ikke som os.

Selvom det var elendig sæson sidste sæson, så var vi jo reelt aldrig i nedrykningsfare. Og holdet er ikke - hvis overhovedet - blevet væsentlig dårligere i løbet af sommeren.
- FlæskeFrank

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af FlæskeFrank » 13. jul 2019, 00:00

9000AA skrev:
12. jul 2019, 21:55
Det er jeg godt klar over. Men i år er det endnu sværere end andre år. Vi har vel aldrig været tættere på at det kunne gå galt end vi har i år. De andre år hvor vi ikke har været for godt kørende, har vi jo alligevel haft en trup der burde være god nok til top 8. Det ser jeg ikke i år.
Jeg køber ikke den præmis. Selvfølgelig rykker der flere ned i år end de forrige år. Men AaB har masser af penge, så der vil kunne købes ind, hvis det begynder at stramme til. At AaB så indtil videre har valgt at prøve at få økonomien til at spille samtidig kan jo selvfølgelig være farligt.

Men det er ikke som i 2010/2011, hvor AaB skulle låne penge for at hente Lumb og Duncan. De kan bare hæve pengene i banken. Den luksus har klubber, som Hobro, SønderjyskE, Esbjerg, Lyngby, OB og formentlig også Randers ikke. AGF, Horsens, Silkeborg og FCN har noget at rutte med, men ikke som os.

Selvom det var elendig sæson sidste sæson, så var vi jo reelt aldrig i nedrykningsfare. Og holdet er ikke - hvis overhovedet - blevet væsentlig dårligere i løbet af sommeren.
- FlæskeFrank

Gamen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamen » 13. jul 2019, 00:46

Sidst Silkeborg var oppe tjente deres bedst lønnede spiller 100.000 om måneden. Måske får en som Schwartz mere, men der er da absolut ingen grund til at tro at en høj løn (Lesniak kom uden transfer) kan fyldes ud af Silkeborgs råderum.

Den slags penge har de slet ikke.

Så nej, der er intet der taler for at en spiller vi har kæmpet for at komme af med i et år, og som er stemplet som fejlkøb, vil kunne indbringe helt op mod 90 % af lønnen. Det ville kræve at Silkeborg har løftet deres lønbudget markant, og det fortæller deres transferaktivitet i hvert fald ikke noget om.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af BoT » 13. jul 2019, 00:50

Gamen skrev:
12. jul 2019, 11:58
Martino skrev:
12. jul 2019, 11:09

Det kunne være rart at vide hvor meget af lønnen SIF betaler, for lige nu er det bare gisninger.
Det er vel ikke en gisning at det koster os penge. Spørgsmålet er hvor meget. BoT har selv været inde på at han ligger i topsegmentet. Blev hentet som profil.

Ergo dækker vi stadig en del af lønnen.
Lesniak ligger ifølge Bælum i top-8 og var sammen med Safranko den spiller, direktøren var mest træt af at betale løn til.

De kommende dage/uger kommer til at vise, hvor meget Silkeborg lægger - hvis vi henter noget ind, lægger de i hvert fald det meste..

Gamen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamen » 13. jul 2019, 00:53

FlæskeFrank skrev:
13. jul 2019, 00:00
Jeg køber ikke den præmis. Selvfølgelig rykker der flere ned i år end de forrige år. Men AaB har masser af penge, så der vil kunne købes ind, hvis det begynder at stramme til. At AaB så indtil videre har valgt at prøve at få økonomien til at spille samtidig kan jo selvfølgelig være farligt.

Men det er ikke som i 2010/2011, hvor AaB skulle låne penge for at hente Lumb og Duncan. De kan bare hæve pengene i banken. Den luksus har klubber, som Hobro, SønderjyskE, Esbjerg, Lyngby, OB og formentlig også Randers ikke. AGF, Horsens, Silkeborg og FCN har noget at rutte med, men ikke som os.

Selvom det var elendig sæson sidste sæson, så var vi jo reelt aldrig i nedrykningsfare. Og holdet er ikke - hvis overhovedet - blevet væsentlig dårligere i løbet af sommeren.
AaB har ikke MASSER af penge. De har slået ind på en sparekurs, og vil ikke bruge penge de ikke har tjent, ergo er hele dit ræsonnement forkert.
Vi har ikke penge til bare at gå ud og forstærke os nævneværdigt, så længe vi ikke får resultater eller sælger spillere.

Og at du påstår at holdet ikke er blevet dårligere er da noget vås. Vi har mistet et hav af Superliga-kampe, er dårligere besat i forsvaret og hænger stadigvæk på en lang række spillere der intet kan bidrage med.
Så har vi fået Patrick O.

Men vi kunne meget nemt være kommet i nedrykningsfare eftersom vi igen spillede et nosseløst nedrykningsslutspil. Sidst blev vi reddet af et point, denne gang var noget længere fra. Men havde vi taget den form med ind i nedrykningskampe, så er det ikke givet at vi havde stået distancen.

Jeg håber ikke truppen tager lige så let på sidste sæsons miserable afslutning, som du tilsyneladende gør.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamen » 13. jul 2019, 01:01

BoT skrev:
13. jul 2019, 00:50
Lesniak ligger ifølge Bælum i top-8 og var sammen med Safranko den spiller, direktøren var mest træt af at betale løn til.

De kommende dage/uger kommer til at vise, hvor meget Silkeborg lægger - hvis vi henter noget ind, lægger de i hvert fald det meste..
Men Silkeborg gør jo altså næppe Lesniak til lønførende. Vi taler et lejemål a la Sikosek.
I 2017 lagde de 75-80.000 om måneden for de næstbedste spillere, heraf en på leje. Det er måske i den dur vi max kan regne med. Det rækker næppe til meget mere end 50-60 % af Lesniaks løn. Igen - ønskespiller for Wieghorst. Han har været dyr!

AaB nedjusterede efter indkøbene af Okore og Lesniak, og brugte som årsag at man havde brugt ekstra mange penge på lønninger.

Jeg kan godt liste en række årsager op til at det er urealistisk at Silkeborg kan dække en Lesniak-løn, men taler formodentlig for døve øren.

9000AA
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 7. aug 2016, 18:28

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af 9000AA » 13. jul 2019, 01:01

FlæskeFrank skrev:
13. jul 2019, 00:00
9000AA skrev:
12. jul 2019, 21:55
Det er jeg godt klar over. Men i år er det endnu sværere end andre år. Vi har vel aldrig været tættere på at det kunne gå galt end vi har i år. De andre år hvor vi ikke har været for godt kørende, har vi jo alligevel haft en trup der burde være god nok til top 8. Det ser jeg ikke i år.
Jeg køber ikke den præmis. Selvfølgelig rykker der flere ned i år end de forrige år. Men AaB har masser af penge, så der vil kunne købes ind, hvis det begynder at stramme til. At AaB så indtil videre har valgt at prøve at få økonomien til at spille samtidig kan jo selvfølgelig være farligt.

Men det er ikke som i 2010/2011, hvor AaB skulle låne penge for at hente Lumb og Duncan. De kan bare hæve pengene i banken. Den luksus har klubber, som Hobro, SønderjyskE, Esbjerg, Lyngby, OB og formentlig også Randers ikke. AGF, Horsens, Silkeborg og FCN har noget at rutte med, men ikke som os.

Selvom det var elendig sæson sidste sæson, så var vi jo reelt aldrig i nedrykningsfare. Og holdet er ikke - hvis overhovedet - blevet væsentlig dårligere i løbet af sommeren.
Om vi så havde Barcelona budget, hjælper det jo ikke når vi har Gaarde som købmand. Manden kan jo ikke købe en liter mælk uden den er gået på dato.

Låst