Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4321
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Kristian » 15. jul 2019, 11:29

Rextherunt skrev:
15. jul 2019, 11:18
Kristian skrev:
15. jul 2019, 10:59
Gamen skrev:
15. jul 2019, 10:21
Okore så rystende usikker ud, og min anke er også at han ligner en spiller der vil være et andet sted.
Så skal han ikke spille.
Han er ikke overbevisende nok, når man tænker på at han løber rundt til 2,6 mill om året.
Vi har ingen alternativer..
Nej... og det er jo et pænt stort problem. Vi er vel låst ifht. Okore... vi har ingen erstaning for ham og kan eller ikke få en før vi er sluppet af med ham, men der er ingen bud på ham. Vi skal håbe på Abildgaard og Mæhle hvis vi skal ha 3 nye spillere. (3 fordi jeg mener vi mangler en målmager også). Men 9 mil for Abildgaard er ikke meget... 6 mil. fra det Gaarde mener han er værd så et salg til 9 viser vel hvor presset AaB er. (eller hvor lost Gaarde er)
Det er her kæden hopper af for mig..

Det er som om at AaB går og venter og venter på at de fortabte sønner kan komme hjem. Det man kender vel og mærket.

Hvis Gaarde ville og AaB ville, havde man sikret sig en forsvarsspiller til sæsonstart.

Nu skal vi vente på Okore salg og ingen vil byde på ham. Vi spiller med en spiller som ik gider være her og en ynglingespiller der skal læres op. Det bliver han ikke af Okore på nuværende tidspunkt.

AaB og den sportslige sektor har satme store problemer med at få styr på det her hold.
------------------
mvh Kristian

abbifar
Superliga
Superliga
Indlæg: 664
Tilmeldt: 17. sep 2008, 21:32
Favoritspiller: Alle der hedder Prica
Geografisk sted: 6933 Kibæk

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af abbifar » 15. jul 2019, 11:52

Jeg er enig i betragtningerne omkring Ross - det var skidt i går. Desuden fik vi for lidt ud af vores 3-mands midtbane.

Jeg ved, at der vil være modstand mod dette forslag (hvorfor skal vi altid hente gamle AaB-spillere...), men ikke desto mindre:

De største offensive problemer jeg så i går var, når Kusk eller Lucas trak ind i banen. Man så gang på gang, at spillene foran dem klumpede sammen inde foran mål, hvilket medførte, at det var supernemt for Lyngbys forsvar at følge dem og nærmest skabe en mur foran mål. Jeg forstår simpelthen ikke man coacher angribernes og fløjenes løbemønstre tydeligere, så vi får spillerne forrest til at brede sig ud og dermed skabe huller inde foran mål.

For at skabe en øget dynamik, vil jeg gerne tilbage til en 4-4-2, og dertil hente to billige forstærkninger i KP og Pohl.

Opstilling:
Rinne
PK - Okore - KP - Ahlmann/Klitten
Kusk - MC - Olsen - Lucas
Pohl - Weert

Det vil dels styrke os centralt i forsvarspositioner (hvis MC holder positionen og ikke fanges for langt fremme) og dels skabe en øget dynamik offensivt Pohl vil klart skabe mere plads til Weert.

Og så kunne det være skønt, hvis vi kunne holde en angriber, der ikke konstant er nede på egen halvdel og erobre bolde. Jeg ved godt, at “angriberne er de første forsvarere”, men med det forsvar vi har er vi nødt til at presse spillet fremad på banen.

Og ja, jeg har ikke trænet fodbold i en del år, og det er sikkert en gammeldags indgangsvinkel, men jeg savner at se et AaB-hold, der spiller til egne styrker, i stedet for at sidde fast i ønsker om en bestemt spillestil, som vi reelt ikke har spiller til.
/Thomas
Proud fan of AaB since 1983

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13628
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Funky » 15. jul 2019, 12:09

Jannik Pohl har fået besked på at finde en ny klub af Groningen. Der skulle være interesse fra Danmark. Kom gerne hjem, Pohl, det kan umuligt blive mere uskarpt end det nuværende, og det kunne da være fedt med en angriber som kommentatorerne i det mindste rituelt vil rose før hver kamp.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Gamen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamen » 15. jul 2019, 12:15

Funky skrev:
15. jul 2019, 12:09
Jannik Pohl har fået besked på at finde en ny klub af Groningen. Der skulle være interesse fra Danmark. Kom gerne hjem, Pohl, det kan umuligt blive mere uskarpt end det nuværende, og det kunne da være fedt med en angriber som kommentatorerne i det mindste rituelt vil rose før hver kamp.
Jannik Pohl kan intet andet end at løbe dybt og hurtigt. Positionerer sig dårligt, afslutter under middel, indgår dårligt i kombinationsspil. Han passer meget dårligt ind, medmindre vi igen vil til at spille pindsvinebold.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6077
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af FIDEL » 15. jul 2019, 12:17

abbifar skrev:
15. jul 2019, 11:52
Jeg er enig i betragtningerne omkring Ross - det var skidt i går. Desuden fik vi for lidt ud af vores 3-mands midtbane.

Jeg ved, at der vil være modstand mod dette forslag (hvorfor skal vi altid hente gamle AaB-spillere...), men ikke desto mindre:

De største offensive problemer jeg så i går var, når Kusk eller Lucas trak ind i banen. Man så gang på gang, at spillene foran dem klumpede sammen inde foran mål, hvilket medførte, at det var supernemt for Lyngbys forsvar at følge dem og nærmest skabe en mur foran mål. Jeg forstår simpelthen ikke man coacher angribernes og fløjenes løbemønstre tydeligere, så vi får spillerne forrest til at brede sig ud og dermed skabe huller inde foran mål.

For at skabe en øget dynamik, vil jeg gerne tilbage til en 4-4-2, og dertil hente to billige forstærkninger i KP og Pohl.

Opstilling:
Rinne
PK - Okore - KP - Ahlmann/Klitten
Kusk - MC - Olsen - Lucas
Pohl - Weert

Det vil dels styrke os centralt i forsvarspositioner (hvis MC holder positionen og ikke fanges for langt fremme) og dels skabe en øget dynamik offensivt Pohl vil klart skabe mere plads til Weert.

Og så kunne det være skønt, hvis vi kunne holde en angriber, der ikke konstant er nede på egen halvdel og erobre bolde. Jeg ved godt, at “angriberne er de første forsvarere”, men med det forsvar vi har er vi nødt til at presse spillet fremad på banen.

Og ja, jeg har ikke trænet fodbold i en del år, og det er sikkert en gammeldags indgangsvinkel, men jeg savner at se et AaB-hold, der spiller til egne styrker, i stedet for at sidde fast i ønsker om en bestemt spillestil, som vi reelt ikke har spiller til.
Gode tanker, men i en 442 er Kusk og Lucas simpelthen ikke stærke nok defensivt og løbemæssigt.
Det kan måske gå med Pohl på højrekant istedet for Kusk, og så rykke Lucas frem på toppen med Weert.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13628
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Funky » 15. jul 2019, 12:18

Gamen skrev:
15. jul 2019, 12:15
Funky skrev:
15. jul 2019, 12:09
Jannik Pohl har fået besked på at finde en ny klub af Groningen. Der skulle være interesse fra Danmark. Kom gerne hjem, Pohl, det kan umuligt blive mere uskarpt end det nuværende, og det kunne da være fedt med en angriber som kommentatorerne i det mindste rituelt vil rose før hver kamp.
Jannik Pohl kan intet andet end at løbe dybt og hurtigt. Positionerer sig dårligt, afslutter under middel, indgår dårligt i kombinationsspil. Han passer meget dårligt ind, medmindre vi igen vil til at spille pindsvinebold.
Med den sæson jeg forventer efter gårsdagens misære ville Pohl passe perfekt ind, gerne som makker til Weert. Så må vi om nødvendigt undvære en af de to luxusspillere. Det kunne sikkert også frigøre lidt kræfter hos dem som skal rende rundt og rydde op efter dem i tide og utide.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14666
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Hanga » 15. jul 2019, 12:18

Funky skrev:
15. jul 2019, 12:09
Jannik Pohl har fået besked på at finde en ny klub af Groningen. Der skulle være interesse fra Danmark. Kom gerne hjem, Pohl, det kan umuligt blive mere uskarpt end det nuværende, og det kunne da være fedt med en angriber som kommentatorerne i det mindste rituelt vil rose før hver kamp.
Man fristes til at spørge om du har problemer med hukommelsen ?

Nej tak. Jeg kan godt li Jannick men vi har brug for en målscorer og det er han ingenlunde.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4321
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Kristian » 15. jul 2019, 12:23

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... te/7713013

Abildgaard vil da vist gerne skifte. Også en god mulighed for ham.

Gaarde har da vist ikke fået oplært Abildgaard i at kommunikere med pressen. Han presser for af skifte og siger åbenlyst til alt og alle, at de skal byde mere for ham.

Troede det var agentens job at lave det arbejde ;)
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gaarde6 » 15. jul 2019, 12:23

Kristian skrev:
15. jul 2019, 10:59
Gamen skrev:
15. jul 2019, 10:21
Okore så rystende usikker ud, og min anke er også at han ligner en spiller der vil være et andet sted.
Så skal han ikke spille.
Han er ikke overbevisende nok, når man tænker på at han løber rundt til 2,6 mill om året.
Vi har ingen alternativer..
Hvilket sted på banen har vi det?

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Frygah » 15. jul 2019, 12:24

Gaarde6 skrev:
15. jul 2019, 12:23
Kristian skrev:
15. jul 2019, 10:59
Gamen skrev:
15. jul 2019, 10:21
Okore så rystende usikker ud, og min anke er også at han ligner en spiller der vil være et andet sted.
Så skal han ikke spille.
Han er ikke overbevisende nok, når man tænker på at han løber rundt til 2,6 mill om året.
Vi har ingen alternativer..
Hvilket sted på banen har vi det?
Vi brugte da 3 backs på samme position igår. I øvrigt uden at spillet på den position blev værre eller bedre. Det var bare jævnt ringe, ligesom resten. Tæller det som alternativer? :S
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4321
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Kristian » 15. jul 2019, 12:25

Gaarde6 skrev:
15. jul 2019, 12:23
Kristian skrev:
15. jul 2019, 10:59
Gamen skrev:
15. jul 2019, 10:21
Okore så rystende usikker ud, og min anke er også at han ligner en spiller der vil være et andet sted.
Så skal han ikke spille.
Han er ikke overbevisende nok, når man tænker på at han løber rundt til 2,6 mill om året.
Vi har ingen alternativer..
Hvilket sted på banen har vi det?
Det var nu forsvaret vi snakkede om her.
Nej vores trup er ikke top 6 materiale på bredden.

Vi mangler 3 spillere..en til hver kæde.
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Yankee » 15. jul 2019, 12:26

Funky skrev:
15. jul 2019, 12:09
Jannik Pohl har fået besked på at finde en ny klub af Groningen. Der skulle være interesse fra Danmark. Kom gerne hjem, Pohl, det kan umuligt blive mere uskarpt end det nuværende, og det kunne da være fedt med en angriber som kommentatorerne i det mindste rituelt vil rose før hver kamp.
Det er en joke, ikke?

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13628
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Funky » 15. jul 2019, 12:29

Hanga skrev:
15. jul 2019, 12:18
Funky skrev:
15. jul 2019, 12:09
Jannik Pohl har fået besked på at finde en ny klub af Groningen. Der skulle være interesse fra Danmark. Kom gerne hjem, Pohl, det kan umuligt blive mere uskarpt end det nuværende, og det kunne da være fedt med en angriber som kommentatorerne i det mindste rituelt vil rose før hver kamp.
Man fristes til at spørge om du har problemer med hukommelsen ?

Nej tak. Jeg kan godt li Jannick men vi har brug for en målscorer og det er han ingenlunde.
Jeg fastholder min vurdering, ikke mindst set i lyset af Lyngbykampen ;)
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Gamen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamen » 15. jul 2019, 12:33

Kristian skrev:
15. jul 2019, 12:23
https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... te/7713013

Abildgaard vil da vist gerne skifte. Også en god mulighed for ham.

Gaarde har da vist ikke fået oplært Abildgaard i at kommunikere med pressen. Han presser for af skifte og siger åbenlyst til alt og alle, at de skal byde mere for ham.

Troede det var agentens job at lave det arbejde ;)
Det her er bagsiden af medaljen, når man lader én mand splitte en klub ad. Det bliver problematisk at fastholde gode spillere, og det bliver problematisk at tiltrække gode spillere. Penge eller ej.
Faren ved vores sportslige deroute er, at vi når derhen hvor vi bliver så uinteressante at vi får svært ved at skabe et slagkraftigt hold.

Vi så jo det samme med Mæhle. Unge, gode spillere ser intet perspektiv i at blive i AaB. Så kan vi i stedet nyde godt af intetsigende boldflytteri...

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13628
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Funky » 15. jul 2019, 12:36

Yankee skrev:
15. jul 2019, 12:26
Funky skrev:
15. jul 2019, 12:09
Jannik Pohl har fået besked på at finde en ny klub af Groningen. Der skulle være interesse fra Danmark. Kom gerne hjem, Pohl, det kan umuligt blive mere uskarpt end det nuværende, og det kunne da være fedt med en angriber som kommentatorerne i det mindste rituelt vil rose før hver kamp.
Det er en joke, ikke?
Well...højst til dels. Jeg kunne godt se Pohl fungere rigtig godt sammen med Van Weert, som kan meget af det, Pohl ikke kan mht. at holde på bolden og deslige. Og vedduhvad, jeg tror ikke en sk... på, at vi kommer til at spille det dersens boldbesiddende dominansfodbold, som AaB helt gak-gak tror på, de kan, og som åbenbart udelukker en hurtigløber som Pohl. Jeg tror, vi kommer til at få meget mere fra samme skuffe som Lyngbykampen, dvs. hold som bare tæsker løs, lægger pres på, vinder sig masser af boldbesiddelse overfor et kyst, skræmt, mæh-bovlamt AaB-hold som lader sig presse tilbage og ikke, som i SLET ikke, har pasningsevnerne til at spille sig ud af presset eller sætte angreb op når vi så allernådigst får lov at have bolden, efter de andre har scoret et par basser til applaus fra vores cheftræner. Vores overlevelse kan sgu komme til at afhænge af, at vi har nogen som en gang imellem kan få en heldig bold i dybden (evt. en af de to gode stikninger Kusk altid formår at levere i en kamp, uanset hvor ringe han ellers spiller), og så kan løbe fra forsvarerne. Det kan Weert ikke, og jeg ser heller ikke Kusk eller Lucas have noget nær samme speed.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Frygah » 15. jul 2019, 12:41

Altså folk kan da sagtens sidde og grine af Pohl og synes manden er elendig.

Men altså, vi kom sgu da frem til flere åbne chancer da han var på toppen. At 99 ud af 100 så blev brændt gør det ikke til en løsning at hente ham, men det er sgu lige før jeg hellere vil se chancer som da han var på banen, end det vi så igår...
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6077
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af FIDEL » 15. jul 2019, 12:47

Virkelig en trist dag. Nederlag igår i premieren, ingen transferrygter, og Gaarde på ferie.

Rextherunt
Landshold
Landshold
Indlæg: 772
Tilmeldt: 31. okt 2005, 13:05
Geografisk sted: Østjylland

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Rextherunt » 15. jul 2019, 12:48

FIDEL skrev:
15. jul 2019, 12:17
abbifar skrev:
15. jul 2019, 11:52
Jeg er enig i betragtningerne omkring Ross - det var skidt i går. Desuden fik vi for lidt ud af vores 3-mands midtbane.

Jeg ved, at der vil være modstand mod dette forslag (hvorfor skal vi altid hente gamle AaB-spillere...), men ikke desto mindre:

De største offensive problemer jeg så i går var, når Kusk eller Lucas trak ind i banen. Man så gang på gang, at spillene foran dem klumpede sammen inde foran mål, hvilket medførte, at det var supernemt for Lyngbys forsvar at følge dem og nærmest skabe en mur foran mål. Jeg forstår simpelthen ikke man coacher angribernes og fløjenes løbemønstre tydeligere, så vi får spillerne forrest til at brede sig ud og dermed skabe huller inde foran mål.

For at skabe en øget dynamik, vil jeg gerne tilbage til en 4-4-2, og dertil hente to billige forstærkninger i KP og Pohl.

Opstilling:
Rinne
PK - Okore - KP - Ahlmann/Klitten
Kusk - MC - Olsen - Lucas
Pohl - Weert

Det vil dels styrke os centralt i forsvarspositioner (hvis MC holder positionen og ikke fanges for langt fremme) og dels skabe en øget dynamik offensivt Pohl vil klart skabe mere plads til Weert.

Og så kunne det være skønt, hvis vi kunne holde en angriber, der ikke konstant er nede på egen halvdel og erobre bolde. Jeg ved godt, at “angriberne er de første forsvarere”, men med det forsvar vi har er vi nødt til at presse spillet fremad på banen.

Og ja, jeg har ikke trænet fodbold i en del år, og det er sikkert en gammeldags indgangsvinkel, men jeg savner at se et AaB-hold, der spiller til egne styrker, i stedet for at sidde fast i ønsker om en bestemt spillestil, som vi reelt ikke har spiller til.
Gode tanker, men i en 442 er Kusk og Lucas simpelthen ikke stærke nok defensivt og løbemæssigt.
Det kan måske gå med Pohl på højrekant istedet for Kusk, og så rykke Lucas frem på toppen med Weert.
Øhh nej, de er jo ikke defensive overhovedet... Problemet er at både Lucas men måske især Kusk har for lavt bund niveau. De kan begge to falde helt ud af en kamp og med det niveau og de roller de har på banen må det sgu ikke ske og da slet ik i så mange kampe som det sker nu. Pohl er ikke den rigtige som angriber eller midtbane imo.. så klart heller Ronnie S. Han kan da både ramme målet og score mål.
Det handler IKKE om at vinde...det handler om at YDMYGE!!

Rextherunt
Landshold
Landshold
Indlæg: 772
Tilmeldt: 31. okt 2005, 13:05
Geografisk sted: Østjylland

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Rextherunt » 15. jul 2019, 12:48

FIDEL skrev:
15. jul 2019, 12:47
Virkelig en trist dag. Nederlag igår i premieren, ingen transferrygter, og Gaarde på ferie.
ja desværre... man kan vel ikke håbe at Gaarde er fyret.... endnu ;)
Det handler IKKE om at vinde...det handler om at YDMYGE!!

Gamen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamen » 15. jul 2019, 13:06

Frygah skrev:
15. jul 2019, 12:41
Altså folk kan da sagtens sidde og grine af Pohl og synes manden er elendig.

Men altså, vi kom sgu da frem til flere åbne chancer da han var på toppen. At 99 ud af 100 så blev brændt gør det ikke til en løsning at hente ham, men det er sgu lige før jeg hellere vil se chancer som da han var på banen, end det vi så igår...
Det gjorde vi nu næppe. Vi stod med 10 mand bag bolden på egen banehalvdel, og tæskede boldene frem i dybden når vi kunne. Men vi skabte ikke meget. Det var en forfærdelig gang fodbold, og det undrer mig meget at nogen ligefrem sidder og savner det. Det var ren Horsens!

Nogen af de værste kampe i min tid som fan spillede vi sådan der. Det var rædderligt! Nok er desperationen fremherskende, men at ønske os tilbage til dødsyg catenaccio-bold... så kan vi lige så godt sælge Lucas og Kusk og bruge pengene på et par knokkel-typer.

Låst