Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Funky » 7. aug 2019, 21:15

FIDEL skrev:
7. aug 2019, 20:49
Sådan en hjernerystelse som Weert har nu, kan sagtens tage flere uger eller måneder at komme sig over. Nogen kommer sig aldrig over det.
Så jeg regner med at Gaarde har travlt nu med at finde en ny stærk angriber. Hvad koster Pål mon?
Det er satme en bet. Weert er en dygtig angriber, som er spillet ind på holdet. Det bliver ikke nemt eller billigt at finde nogen, som lige træder ind og løfter på bare samme niveau. Jeg tror ikke, Pål er manden.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gaarde6 » 7. aug 2019, 21:22

Kristian skrev:
7. aug 2019, 18:18
Nu er snart endnu en uge gået og ingen journalister er gået benhårdt til Gaarde og spurgt bare lidt ind til hvad de har gang..kom nu lige med noget nyt..
AaB er i den grad gået fra at være alle medier og nordjyders darlings (2014) til at være det sygeste leverpostej, som kun de aller mest inkarnerede, interesserer sig for.
Kender (desværre) selv en del mennesker, som for 10 år siden ville give sin højre arm for at se AaB vinde.
Nu er de samme mennesker nærmest ligeglad med overhovedet at se kampen.
Så kan man sige at de ikke er rigtige fans. Det er stadig penge ud af AaBs kasse og det bliver værre og værre, hvis ikke der snart bliver gjort noget.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af FIDEL » 7. aug 2019, 21:24

Funky skrev:
7. aug 2019, 21:15
FIDEL skrev:
7. aug 2019, 20:49
Sådan en hjernerystelse som Weert har nu, kan sagtens tage flere uger eller måneder at komme sig over. Nogen kommer sig aldrig over det.
Så jeg regner med at Gaarde har travlt nu med at finde en ny stærk angriber. Hvad koster Pål mon?
Det er satme en bet. Weert er en dygtig angriber, som er spillet ind på holdet. Det bliver ikke nemt eller billigt at finde nogen, som lige træder ind og løfter på bare samme niveau. Jeg tror ikke, Pål er manden.
Mit indtryk er at Weert har brændt et hav af kæmpe målchancer - ikke kun i denne sæson. Han er dygtig, særligt i samspillet, men Pål er en bedre afslutter. Men der må også være alternativer. Ham kujovic, var han egentlig fri nu?

Altid-for-Aalborg
2. div
2. div
Indlæg: 101
Tilmeldt: 30. maj 2016, 15:33
Favoritspiller: Røde romario (Erik Bo)

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Altid-for-Aalborg » 7. aug 2019, 21:36

Render der ingen spænende spillere rundt i 1 division med nogle mål i støvlerne?😎

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af raekkeettre » 7. aug 2019, 21:38

Gaarde6 skrev:
7. aug 2019, 21:22
Kristian skrev:
7. aug 2019, 18:18
Nu er snart endnu en uge gået og ingen journalister er gået benhårdt til Gaarde og spurgt bare lidt ind til hvad de har gang..kom nu lige med noget nyt..
AaB er i den grad gået fra at være alle medier og nordjyders darlings (2014) til at være det sygeste leverpostej, som kun de aller mest inkarnerede, interesserer sig for.
Kender (desværre) selv en del mennesker, som for 10 år siden ville give sin højre arm for at se AaB vinde.
Nu er de samme mennesker nærmest ligeglad med overhovedet at se kampen.
Så kan man sige at de ikke er rigtige fans. Det er stadig penge ud af AaBs kasse og det bliver værre og værre, hvis ikke der snart bliver gjort noget.
Fed info og godt indspark til debatten...

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af FlæskeFrank » 7. aug 2019, 21:47

Hanga skrev:
7. aug 2019, 20:21
FlæskeFrank skrev:
7. aug 2019, 20:15
Så lidt af Viborgs kamp og den unge hollænder Lars Kramer. Han virker til at være en dirigerende forsvarsmand, så ved et salg af Okore, så kan man overveje ham som sats. Tror han vil gøre det godt også i en højere række. Og ja, vi har Bærtelsen og Ross, men en dirigentforsvarsspiller skal man altid være obs på.
Kender ham ikke, så måtte slå ham op - du ved godt at han lige er skiftet til Viborg ikke? Og baserer du forslaget på mere end den kamp du så?
Jeg har selvfølgelig ikke set ham ret meget. Det har nul mennesker vel stort set. Manden er kun 19 år. Jeg har set to tv-kampe med ham. Men han er hollandsk U20-landsholdsspiller og har fået sin opdragelse i Ajax. Så det borger vel for et vist niveau.

Jeg ved godt, at han lige er skiftet til Viborg på treårig kontrakt. Men synes i de (to) kampe, som jeg har set, et niveau, som også kan begå sig i superligaen og altså dirigerende takter, som er så afgørende i et forsvar. Så Viborg skal selvfølgelig have sig betalt, men jeg tror, at det er en acceptabel investering, da han til næste sommer kan være så meget bedre, at større klubber/tegnebøger vil byde sig til(hvis jeg har set rigtig på hans evner).
- FlæskeFrank

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Martino » 7. aug 2019, 21:56

FIDEL skrev:
7. aug 2019, 21:24
Funky skrev:
7. aug 2019, 21:15
FIDEL skrev:
7. aug 2019, 20:49
Sådan en hjernerystelse som Weert har nu, kan sagtens tage flere uger eller måneder at komme sig over. Nogen kommer sig aldrig over det.
Så jeg regner med at Gaarde har travlt nu med at finde en ny stærk angriber. Hvad koster Pål mon?
Det er satme en bet. Weert er en dygtig angriber, som er spillet ind på holdet. Det bliver ikke nemt eller billigt at finde nogen, som lige træder ind og løfter på bare samme niveau. Jeg tror ikke, Pål er manden.
Mit indtryk er at Weert har brændt et hav af kæmpe målchancer - ikke kun i denne sæson. Han er dygtig, særligt i samspillet, men Pål er en bedre afslutter. Men der må også være alternativer. Ham kujovic, var han egentlig fri nu?
Risikoen for at Pål flopper er simpelthen for stor imo, kontra hvad han skal have i løn. Jeg synes han har for store mangler.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gaarde6 » 7. aug 2019, 21:58

raekkeettre skrev:
7. aug 2019, 21:38
Gaarde6 skrev:
7. aug 2019, 21:22
Kristian skrev:
7. aug 2019, 18:18
Nu er snart endnu en uge gået og ingen journalister er gået benhårdt til Gaarde og spurgt bare lidt ind til hvad de har gang..kom nu lige med noget nyt..
AaB er i den grad gået fra at være alle medier og nordjyders darlings (2014) til at være det sygeste leverpostej, som kun de aller mest inkarnerede, interesserer sig for.
Kender (desværre) selv en del mennesker, som for 10 år siden ville give sin højre arm for at se AaB vinde.
Nu er de samme mennesker nærmest ligeglad med overhovedet at se kampen.
Så kan man sige at de ikke er rigtige fans. Det er stadig penge ud af AaBs kasse og det bliver værre og værre, hvis ikke der snart bliver gjort noget.
Fed info og godt indspark til debatten...
Stop nu med det internet politi og så bare hop videre, hvis det ikke interesserer dig.

Bundgaard
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 27. mar 2008, 17:41
Geografisk sted: 9670

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Bundgaard » 7. aug 2019, 22:01

Aalborg frederikshavner skrev:
7. aug 2019, 19:51
Kristian skrev:
7. aug 2019, 18:18
Nu er snart endnu en uge gået og ingen journalister er gået benhårdt til Gaarde og spurgt bare lidt ind til hvad de har gang..kom nu lige med noget nyt..
Det er prisen når ingen medier bortset fra bovlamme Nordjyske interesserer sig for klubben.

Derudover har Gaarde meldt klart ud at der skal sælges før der købes, hverken Okore, Rinne, Abildgaard eller Mæhle er solgt og derfor mangler der penge.
Kedeligt men det er de kolde facts
Ja det er måske rigtig men spørgsmålet er så bare om det ikke er at gamble lige lovlig meget med nedrykning, man er simpelthen nødt til at bruge nogle penge, evt låne af egen kapitalen, hvis ikke Gaarde og bestyrelsen vil handle er jeg mere bange for vi rykker ned i år end jeg var i 2011, kom nu for fanden i gang Gaarde 😨😨😨😨😨 du ødelægger vores elskede klub
AaB 4ever resten er Skod

GULDET ER VORES

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Maglau » 7. aug 2019, 22:14

Bundgaard skrev:
7. aug 2019, 22:01
kom nu for fanden i gang Gaarde 😨😨😨😨😨 du ødelægger vores elskede klub
Hvad er det Gaarde skal komme i gang med. Han kan da ikke købe noget hvis ikke der stillet nogen tilrådighed for for ham
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Ham der Emil » 8. aug 2019, 02:23

Altid-for-Aalborg skrev:
7. aug 2019, 21:36
Render der ingen spænende spillere rundt i 1 division med nogle mål i støvlerne?😎
Jeg har nævnt ham før herinde, men jeg tror Martin Helstad fra HB Køge kunne være en fin gardering i angrebet. Han er efterhånden blevet 30 år, og vores kan snildt bruge mere rutine. Han er en notorisk målscorer i de lavere rækker, og vil sandsynligvis være rigtig billig i løn. Han har kontrakt med Køge et enkelt år endnu, så den store pengepung skal ikke frem.

Kaufmann (med mindre Friis beholder ham på venstre kanten) og Helsted kan herfra skiftes til at komme ind i stedet for vW.
Et Hjerte - En Klub

Bundgaard
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 27. mar 2008, 17:41
Geografisk sted: 9670

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Bundgaard » 8. aug 2019, 06:31

Maglau skrev:
7. aug 2019, 22:14
Bundgaard skrev:
7. aug 2019, 22:01
kom nu for fanden i gang Gaarde 😨😨😨😨😨 du ødelægger vores elskede klub
Hvad er det Gaarde skal komme i gang med. Han kan da ikke købe noget hvis ikke der stillet nogen tilrådighed for for ham
Så er både Gaarde og især bestyrelsen temmelig blind, hvis ik man kan se der skal købes spillere ind
AaB 4ever resten er Skod

GULDET ER VORES

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5105
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Jakobsen » 8. aug 2019, 08:19

Bundgaard skrev:
8. aug 2019, 06:31
Maglau skrev:
7. aug 2019, 22:14
Bundgaard skrev:
7. aug 2019, 22:01
kom nu for fanden i gang Gaarde 😨😨😨😨😨 du ødelægger vores elskede klub
Hvad er det Gaarde skal komme i gang med. Han kan da ikke købe noget hvis ikke der stillet nogen tilrådighed for for ham
Så er både Gaarde og især bestyrelsen temmelig blind, hvis ik man kan se der skal købes spillere ind
Enig, så er Gaardes opgave som minimum at slå i bordet overfor bestyrelsen. Vi har aldrig hørt at Gaarde har taget eller vundet en kamp med bestyrelsen modsat Lynge.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Bjoernen
Drenge
Drenge
Indlæg: 25
Tilmeldt: 1. aug 2016, 13:51
Favoritspiller: Jimmy Nielsen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Bjoernen » 8. aug 2019, 09:28

Selv om vi til ulidelighed har hørt, at der skal sælges, før vi kan købe, vil jeg nu nok mene, at situationen lige nu med van Weert ude på ubestemt tid er så ekstraordinær, at det burde være helt uden for diskussion, at vi selvfølgelig prompte skal på markedet og hente en angriber. Det er vel det nærmeste, vi kommer en klokkeklar nødsituation - som bestyrelsen bør være klar til at afsætte midler til, uanset den økonomiske kurs i øvrigt. Tanken om at vi skal sætte vores lid til Ali og Kaufmann gør mig ubehageligt til mode!

RufusTheDog

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af RufusTheDog » 8. aug 2019, 09:41

Bundgaard skrev:
8. aug 2019, 06:31
Maglau skrev:
7. aug 2019, 22:14
Bundgaard skrev:
7. aug 2019, 22:01
kom nu for fanden i gang Gaarde 😨😨😨😨😨 du ødelægger vores elskede klub
Hvad er det Gaarde skal komme i gang med. Han kan da ikke købe noget hvis ikke der stillet nogen tilrådighed for for ham
Så er både Gaarde og især bestyrelsen temmelig blind, hvis ik man kan se der skal købes spillere ind

Jeg er sikker på de ser det samme som alle andre, men de har bare et budget der skal overholdes og nogle aktionærer at vise hensyn til.

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Uldahl » 8. aug 2019, 09:54

Bjoernen skrev:
8. aug 2019, 09:28
Selv om vi til ulidelighed har hørt, at der skal sælges, før vi kan købe, vil jeg nu nok mene, at situationen lige nu med van Weert ude på ubestemt tid er så ekstraordinær, at det burde være helt uden for diskussion, at vi selvfølgelig prompte skal på markedet og hente en angriber. Det er vel det nærmeste, vi kommer en klokkeklar nødsituation - som bestyrelsen bør være klar til at afsætte midler til, uanset den økonomiske kurs i øvrigt. Tanken om at vi skal sætte vores lid til Ali og Kaufmann gør mig ubehageligt til mode!
Helt enig, men jeg var nu også ubehageligt til mode inden når man ser på manglerene i truppen. Men med Tom ude er vores lidet misundelses værdige scorings snit yderligt presset.

Det en nød situation der kræver handling asap. Gaarde må banke i bordet over for bestyrelsen så der frigives penge til en angriber nu

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af FIDEL » 8. aug 2019, 10:03

Gaarde6 skrev:
7. aug 2019, 21:22
Kristian skrev:
7. aug 2019, 18:18
Nu er snart endnu en uge gået og ingen journalister er gået benhårdt til Gaarde og spurgt bare lidt ind til hvad de har gang..kom nu lige med noget nyt..
AaB er i den grad gået fra at være alle medier og nordjyders darlings (2014) til at være det sygeste leverpostej, som kun de aller mest inkarnerede, interesserer sig for.
Kender (desværre) selv en del mennesker, som for 10 år siden ville give sin højre arm for at se AaB vinde.
Nu er de samme mennesker nærmest ligeglad med overhovedet at se kampen.
Så kan man sige at de ikke er rigtige fans. Det er stadig penge ud af AaBs kasse og det bliver værre og værre, hvis ikke der snart bliver gjort noget.
Du kender en del pussies så!
Jeg kan ikke døje den der dovne nordjyske mentalitet, hvor man enten bliver væk, fordi man ikke kan tåle/vil se éns hold have problemer, eller læner sig tilbage med armene over kors, og surmuler. Kom nu for helvede ind i kampen, og vis nogle kogler!!
Og ja de er ikke rigtige fans, men i moderne fodbold skal en klub som AaB naturligvis forsøge at favne alle segmenter.
Jeg har arbejdet meget med branding og strategi, og jeg tror faktisk, at en klub som AaB, kunne drage fordel af at rebrande sig, eksempelvis som Aalborgs hold og ikke Hele nordjyllands hold, men jeg ved selvfølgelig godt det ikke kommer til at ske - særligt pga. de mange samarbejdsklubber i regionen.

Bugatti1
2. div
2. div
Indlæg: 130
Tilmeldt: 7. aug 2019, 12:19
Favoritspiller: Siyabonga Nomvete

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Bugatti1 » 8. aug 2019, 10:09

Hvis man ser de sidste to sæsoner, så har vores forsvar sejlet og lukket alt for mange mål ind! Ikke mange kampe hvor man holder nullet? Så klart vi mangler til forsvaret eventuelt den defensive midt!
Med Würtz, Risgård, Lesniak og Ochs ude, så er det vel åbenlyst der mangler kvalitet til midtbanen.
Og nu med Van Wert ude (hold kæft noget lort), så mangler vi nu endnu mere kvalitet til angrebet.

Savner noget Bård Borgersen, Kjetil Wähler, Ståle Solbakken som krigere. Der er ikke rigtig nogle krigere i klubben længere. Thomas Ene og Wütz havde lidt af det, men de er som bekendt også væk.
Og så noget Bling a la Siyabonga - Som ud over kunne noget på egen hånd, men som også var publikumsvenlig at se på.

Men jeg vil da være ok tilfreds med Thelander, Pål og så en dygtig midt..... For der skal vel ske noget nu (Helst i går), inden ligaen knækker over igen, og AaB endnu en gang viser sig som den bløde mellemvare af bundhold.

I øvrigt utroligt man efterhånden har vænnet sig til, at selv FcN, RfC, SdJ og OB er bedre end os, i alt fald er der ingen der snakker om en mulig top 3 længere - Sørgeligt vi som klub er skubbet så langt ned, siden en vis herre gik på pension (Jeg savner Lynge)

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af PeterS » 8. aug 2019, 10:32

Mon ikke FCN, udfrad dette tweet, præsentere Mads døhr tychosen, og han derfor kan slettes fra ønskelisten..

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af FIDEL » 8. aug 2019, 11:40

baresi skrev:
7. aug 2019, 16:08
Hanga skrev:
7. aug 2019, 14:20
FIDEL skrev:
7. aug 2019, 14:13
Den uskarpe hollænder er ude på ubestemt tid, og har åbenbart slået hovedet flere gange. Det kan forklare de mange afbrænder. :thumbsup:
Men vi bør hente en ny angriber nu. Både som erstatning for Weert pt. , men også som konkurrent på længere sigt...
Det kan slet ikke diskuteres at vi skal have en angriber ind nu - vores angrebsbesætning består nu af førsteårs senior Kaufmann og Wessam der har vist danmarksserie niveau. Ellers skal vi til fjerne Lucas fra midtbane/kant pladsen hvor han er langt bedre efter min mening.
DER SKAL hentes en fuldblods angriber ind NU. Og man er nødt til at “cut the Crap” nu og så handle før der er solgt.
Den likviditet skal findes.
Jeg foreslår at man køber PÅL fri. Han er en målscorer - kender ligaen og behøver ikke den store tilpasning.
Og så må vi i en eum
Tid leve med at der ikke kommer forstærkning til forsvaret og MÅSKE leve med ingen forstærkninger til midtbanen (afhængig om abild sælges eller ej) dermed også leve med at MC får fast spilletid.
Betyder også at Lucas skal frem som venstre offensiv igen da der ikke er andre i truppen.

Men nu kan de ikke sidde og vente længere . Der skal ske noget.
Jeg er fuldstændig enig! Og det er iøvrigt tåbeligt at gå og vente på en spiller (N. Thomsen), som måske/måske ikke er realistisk. Der må da findes en masse transferfrie og billige spillere derude, men vi har jo ingen scouting, så Gaarde er nødt til at hente gamle kendinge!!
Det var ærgerligt med Oldrup, som ellers så stærk ud.
Det er ikke meget buzz og hype Gaarde og Co. formår at skabe omkring AaB. At have mulighed for at komme i biografen og se mesterskabet i 1999 er fint, men det er slet ikke hvad jeg ønsker at se fra min elskede klub lige nu, og det har intet med den nystartede sæson at gøre!
Den film er et signal om at AaB lever i fortiden. De bør istedet fokusere på at lave tiltag, der kan forme fremtiden...! Jeg ved godt det hele hænger sammen, men alt det der gejl med film etc. er ikke noget der virker på mig ihvertfald. Det er varm luft, og distraktioner fra de egentlige problemer der er i AaB pt.

Off topic: Det er påfaldende, så mange spillere, der døjer med skader pt. Et resultat af hårdere fysisk træning i opstarten fra Friis?? Og ser vi nu Friis manglende erfaring på dette niveau komme til udtryk?

Låst