Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4329
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Kristian » 10. aug 2019, 12:28

gravballe skrev:
10. aug 2019, 11:48
Vi er en klub der er på mange områder distanceret af (eller tæt på) hold som Randers, sønderjyske og Esbjerg... Det siger sku alt.
Hvad bygger du den påstand på?

Tilskuere, omdømme, fanskare, omsætning? Bare de 4 ting er vi bedre.
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Yankee » 10. aug 2019, 12:52

Kristian skrev:
10. aug 2019, 12:28
gravballe skrev:
10. aug 2019, 11:48
Vi er en klub der er på mange områder distanceret af (eller tæt på) hold som Randers, sønderjyske og Esbjerg... Det siger sku alt.
Hvad bygger du den påstand på?

Tilskuere, omdømme, fanskare, omsætning? Bare de 4 ting er vi bedre.
Point? Det handler vel stadig om at vinde nogle fodboldkampe på banen.

Over de sidste tre sæsoner (5. runde 16/17 til 4. runde 19/20) - altså ikke bare en uheldig halvsæson:

FCN 1,44
AGF 1,33
Randers 1,31
OB 1,31
Sønderjyske 1,25
Esbjerg 1,22
AaB 1,16
Hobro 1,15

Gamen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamen » 10. aug 2019, 12:56

Pisse irriterende, at vi ikke fik Sander Svendsen som jeg har foreslået et utal af gange. Nu står vi med to ungdomsspillere i front og Tom der er skadet. Ikke just de bedste forudsætninger for at brage mål i kassen.

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Ham der Emil » 10. aug 2019, 13:11

gravballe skrev:
10. aug 2019, 11:48
Vi er en klub der er på mange områder distanceret af (eller tæt på) hold som Randers, sønderjyske og Esbjerg... Det siger sku alt.
Dommedag er godt nok nær!
Hvordan har de pågældende klubber distanceret sig ift. os?

Randers er stadigvæk et hold som man ikke ved hvor man har. En dag kan de spille flot fodbold, for at tabe til Lem i den næste.

Esbjerg havde en flot sæson, men come on. De kommer til at kæmpe hårdt om nedrykning.

SE har igår handlet godt, og har fået en træner med et fast spilkoncept. De har haft en god måned so far.
Et Hjerte - En Klub

Kovacs
Superliga
Superliga
Indlæg: 743
Tilmeldt: 8. jul 2005, 13:08
Favoritspiller: Martin P!

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Kovacs » 10. aug 2019, 13:17

gravballe skrev:
10. aug 2019, 11:48
Vi er en klub der er på mange områder distanceret af (eller tæt på) hold som Randers, sønderjyske og Esbjerg... Det siger sku alt.
Jesus...

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2503
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af baresi » 10. aug 2019, 14:22

Gamen skrev:
10. aug 2019, 12:56
Pisse irriterende, at vi ikke fik Sander Svendsen som jeg har foreslået et utal af gange. Nu står vi med to ungdomsspillere i front og Tom der er skadet. Ikke just de bedste forudsætninger for at brage mål i kassen.
HELT enig - og godt spottet.
Gamen ved du om han har været på tale derude?
Burde han næsten?
Ham og jebali er godt gået af OB.

DobbeltA
1. div
1. div
Indlæg: 387
Tilmeldt: 30. maj 2017, 20:53
Geografisk sted: 9330

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af DobbeltA » 10. aug 2019, 14:28

Mon ikke vi snart ser AK på Hornevej?

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Ham der Emil » 10. aug 2019, 14:34

https://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/m ... er-j-vaek/

Vi burde godt kunne være med her.
Er de interesseret kan de få et par spillere i bytte af os.
Et Hjerte - En Klub

EINHILL
1. div
1. div
Indlæg: 337
Tilmeldt: 9. aug 2007, 00:51
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af EINHILL » 10. aug 2019, 14:51

Ham der Emil skrev:
10. aug 2019, 13:11
gravballe skrev:
10. aug 2019, 11:48
Vi er en klub der er på mange områder distanceret af (eller tæt på) hold som Randers, sønderjyske og Esbjerg... Det siger sku alt.
Dommedag er godt nok nær!
Hvordan har de pågældende klubber distanceret sig ift. os?

Randers er stadigvæk et hold som man ikke ved hvor man har. En dag kan de spille flot fodbold, for at tabe til Lem i den næste.

Esbjerg havde en flot sæson, men come on. De kommer til at kæmpe hårdt om nedrykning.

SE har igår handlet godt, og har fået en træner med et fast spilkoncept. De har haft en god måned so far.
Og det tror du ikke også AaB kommer til at gøre?

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7815
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Forza » 10. aug 2019, 14:53

DobbeltA skrev:
10. aug 2019, 14:28
Mon ikke vi snart ser AK på Hornevej?
OB’s mest løntunge spiller som er notorisk ringe foran mål og klart sidstevalget oppe foran hos dem. En mand som endda ikke fik den bedste afsked med AaB.

Det tror jeg ikke du skal regne med overhovedet.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamen » 10. aug 2019, 15:59

Ham der Emil skrev:
10. aug 2019, 14:34
https://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/m ... er-j-vaek/

Vi burde godt kunne være med her.
Er de interesseret kan de få et par spillere i bytte af os.
Tvivler jeg meget på. Vi har desværre pt. ingen fordele ifht. Hammarby, der er langt mere attraktive.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6390
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af FlæskeFrank » 10. aug 2019, 16:38

Hvis skadessituationen begynder at lysne skal der måske kigges på andre pladser end den centrale midtbane. Pt. har vi formentlig Patrick O, Magnus C, Abildgaard, Børsting og Kakeeto plus alle dem, som kan rykkes derind.

Så hvis der skal foreslås nye spillere centralt, så skal de ikke blot være mindst ligeså så gode, men væsentlig bedre(som de to førstevalg).

Det primære må være det centrale forsvar(hvor Okore nok forsvinder) og angrebet, hvor Lucas og van Weert er for lidt sammen med nogle talenter.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 969
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Rams » 10. aug 2019, 17:23

Vi har brug for et par “jern” til stopperpladsen og midtbanen samt måske et billigt “Wildcard” til angriberpladsen.

Hvis vi ser bort fra “the usual suspects” fra bold.dk, så synes jeg - baseret på min fetisch - for baltisk fodbold, at følgende er interessante.

- Kaspars Dubra, lettisk landsholdsspiller, der kan spille stopper og defensiv midt. Transferfri efter et “pengeophold” i kasakhisk fodbold. Har tidligere spillet Chl med Bate Borisov. En væsentlig bedre spiller end Thelander. Både duelstærk og rolig på bolden.

- Alexander Ring, finsk landsholdspiller, har spillet de seneste par år i MLS, hvor han er anfører for NYFC. Har haft sin fodboldopvækst i Tyskland. Har kontraktudløb til nytår. Hvis han gerne vil hjem til Europa, så kan han måske lokkes. Vil være perfekt til vores midtbane.

- Erik Sorga, ung estisk angriber, der har brændt den vage estiske liga af i år for et rigtigt spændende og meget ungt Flora Tallinn. En mobil og hurtig angriber, der ville supplere Kaufmann og Weert godt. Sådan lidt Andres Oper agtig. Helt klart et Wildcard, men formentlig heller ikke voldsom dyr. Bl.a. Norske klubber har tidligere taget estiske spillere og løftet dem til videresalg
In verbis simus faciles

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5174
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Jakobsen » 10. aug 2019, 17:35

FlæskeFrank skrev:
10. aug 2019, 16:38
Hvis skadessituationen begynder at lysne skal der måske kigges på andre pladser end den centrale midtbane. Pt. har vi formentlig Patrick O, Magnus C, Abildgaard, Børsting og Kakeeto plus alle dem, som kan rykkes derind.

Så hvis der skal foreslås nye spillere centralt, så skal de ikke blot være mindst ligeså så gode, men væsentlig bedre(som de to førstevalg).

Det primære må være det centrale forsvar(hvor Okore nok forsvinder) og angrebet, hvor Lucas og van Weert er for lidt sammen med nogle talenter.
Helt uenig, vi har måske numerisk nok spillere på midten, men vi har simpelthen hen for store mangler og for lidt kvalitet. Kakeeto er en dårlig divisionsspiller, Børsting er alt for dårlige venner med bolden til han bør fjolle rundt på den centrale midtbane eller på holdet i det hele taget, Magnus C er for langsom og kun en spller på det jævne. Patrick O ser so far god ud og Abildgaard sælges nok. Vi skal have en spiller ind på den midtbane der kan sætte profilerne op længere fremme og løbe en helt masse frem og tilbage. Derudover mangler det her hold en leder og det ville pynte på den centrale midt.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6390
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af FlæskeFrank » 10. aug 2019, 18:41

Vi havde en god hånd med Patrick O, men hvis der skal flere ind på midtbanen, så skal de netop være helt sikkert bedre end de øvrige. Netop for at undgå alt for meget leverpostej og få noget af den rutine, som vi mistede med Würtz og Risgård.

Så det er ikke navne som Vito Mistrati - eller en tilsvarende svensker, som vi har brug for. Vi har hentet sådan en. Vi har brug for en som overstråler de andre med enten landsholdserfaring eller god udlandskarriere.

Det er ligesom på højrebacken, vi skal ikke have en højreback, som er marginalt bedre end de tre øvrige vi har på backen. Vi skal en, som tager pladsen fra day one. For det virker ikke til, at vi pt. udvikler os voldsomt meget fordi alle er næsten lige gode.
- FlæskeFrank

Kovacs
Superliga
Superliga
Indlæg: 743
Tilmeldt: 8. jul 2005, 13:08
Favoritspiller: Martin P!

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Kovacs » 10. aug 2019, 21:29

Ham der Emil skrev:
10. aug 2019, 14:34
https://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/m ... er-j-vaek/

Vi burde godt kunne være med her.
Er de interesseret kan de få et par spillere i bytte af os.
Han er netop skiftet til Kalmar, og udtaler i forbindelse med skiftet følgende

“Jeg ser frem til at spille under Magnus Pehrsson, som jeg har kendt siden hans tid i Aalborg. Jeg så mange af deres kampe på tv, og jeg kunne lide den måde, de spillede fodbold på, siger han.“

Ham var vi blevet glade for.......

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7815
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Forza » 10. aug 2019, 21:34

Kovacs skrev:
10. aug 2019, 21:29
Ham der Emil skrev:
10. aug 2019, 14:34
https://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/m ... er-j-vaek/

Vi burde godt kunne være med her.
Er de interesseret kan de få et par spillere i bytte af os.
Han er netop skiftet til Kalmar, og udtaler i forbindelse med skiftet følgende

“Jeg ser frem til at spille under Magnus Pehrsson, som jeg har kendt siden hans tid i Aalborg. Jeg så mange af deres kampe på tv, og jeg kunne lide den måde, de spillede fodbold på, siger han.“

Ham var vi blevet glade for.......
Hvis han er tilhænger af AaB’s spillestil under Pehrsson er jeg glad for vi ikke henter ham. Dog havde han passet perfekt ind under Morten Wieghorst.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5174
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Jakobsen » 10. aug 2019, 21:57

Forza skrev:
10. aug 2019, 21:34
Kovacs skrev:
10. aug 2019, 21:29
Ham der Emil skrev:
10. aug 2019, 14:34
https://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/m ... er-j-vaek/

Vi burde godt kunne være med her.
Er de interesseret kan de få et par spillere i bytte af os.
Han er netop skiftet til Kalmar, og udtaler i forbindelse med skiftet følgende

“Jeg ser frem til at spille under Magnus Pehrsson, som jeg har kendt siden hans tid i Aalborg. Jeg så mange af deres kampe på tv, og jeg kunne lide den måde, de spillede fodbold på, siger han.“

Ham var vi blevet glade for.......
Hvis han er tilhænger af AaB’s spillestil under Pehrsson er jeg glad for vi ikke henter ham. Dog havde han passet perfekt ind under Morten Wieghorst.
Han var 15-16 år og har begået sig i den Sjællandske talentmiljøer på den tid. Måske han kun så kampene i Europa og har tænkt det var meget godt krydret med de selvfølgeligheder en fodboldspiller prøver at lirre af når han skifter klub?
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Ham der Emil » 10. aug 2019, 21:59

Forza skrev:
10. aug 2019, 21:34
Kovacs skrev:
10. aug 2019, 21:29
Ham der Emil skrev:
10. aug 2019, 14:34
https://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/m ... er-j-vaek/

Vi burde godt kunne være med her.
Er de interesseret kan de få et par spillere i bytte af os.
Han er netop skiftet til Kalmar, og udtaler i forbindelse med skiftet følgende

“Jeg ser frem til at spille under Magnus Pehrsson, som jeg har kendt siden hans tid i Aalborg. Jeg så mange af deres kampe på tv, og jeg kunne lide den måde, de spillede fodbold på, siger han.“

Ham var vi blevet glade for.......
Hvis han er tilhænger af AaB’s spillestil under Pehrsson er jeg glad for vi ikke henter ham. Dog havde han passet perfekt ind under Morten Wieghorst.
Han har vel set Perhssons første kamp, og tænkt wauw.
Et Hjerte - En Klub

PohlErDenNyeAugo
2. div
2. div
Indlæg: 134
Tilmeldt: 23. apr 2018, 15:04
Favoritspiller: Augo
Geografisk sted: Skalborg

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af PohlErDenNyeAugo » 10. aug 2019, 23:50

Gaarde6 skrev:
10. aug 2019, 09:23
PohlErDenNyeAugo skrev:
10. aug 2019, 00:34
Jeg ved ikke hvad gennemsnitsalderen er her på debatsiden. Men efter små 25 år som fan, så har jeg svært ved at se truppen er så skidt pt. Ift. Så mange tidligere år.
Er der ikke penge at gøre med er det jo ikke helt let at købe nye spillere, altså med mindre vi skal til at lege med det økonomiske fundament.

Jeps, vi har ikke et tophold. Det har vi aldrig haft de år vi har vundet mesterskabet.
Det kræver en kombination af talenter der slår til, billige transfers (Olsen), og stabile spillere (Kp,Rinne m,fl.)

Alt andet lige spiller vi meget mere forfriskende fodbold efter Friis er kommet til, end under de sidste to trænere.

Håber da der kommer mere nyt blod. Jeg er dog rimelig fortrøstningsfuld så længe Ross og 2x Klitten får spilletid og erfaring. De næste skal køres i stilling.

Tror på Gaarde kan finde noget, og synes generelt folk er utaknemmelige overfor hans indsats. Jeg ved godt det er let at lege sportsdirektør/landstræner hjemme i sofaen.

Fortæl mig hvilke sportsdirektører i andre klubber med cirka samme økonomi i finder attraktive ?
Skal vi hapse fra AGF ?
OB - bare fordi det har kørt i 6 måneder?

Savner folk er lidt mere positive overfor dem der faktisk bruger 95pct af deres vågne timer på at gøre os fans glade.

PS. Har set Allan Gaarde spise 5 ristede med venstre hånd. Selvfølgelig på fontænen, da han spillede i Udinese og selvsagt med højre arm om en blondine. Det var et smukt øjeblik 😂

Går rygter om der sker noget snart🙂
Mon ikke de 117 point i de sidse 100 kampe er med til at gøre folk lidt sure?
Sommetider når jeg læser herinde, tænker jeg: vågn nu op! Nogle får det til at lyde som om at vi er et top 6 hold. Og andre synes vi er på rette vej fordi vi spiller en god kamp i ny og næ.
Slutter som jeg startede. 117 point i 100 kampe taler sit tydelige sprog. Vi er IKKE en top 6 klub.............. ENDNU
Hej med dig.
Forhold dig til hvilken sportsdirektør i blandt vores nærmeste konkurrenter du finder bedre ? Istedet for at ævle det samme fylde/fylde/gylde igen og igen 😂

Så hvem har gjort det så meget bedre end Gaarde med samme vilkår?
Som i øvrigt har hentet Lucas retur, samt laver lang kontrakt ?

Ta nu den ja hat🙂

Vi vinder søndag 😍😍😍😍
:aabfan:

Låst