Velkommen til Iver Fossum

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Velkommen til Iver Fossum

Indlæg af Kasper » 18. aug 2019, 08:47

Jakobsen skrev:
17. aug 2019, 11:55
FlemmingG skrev:
17. aug 2019, 11:08
Jeg synes det er helt fair at man med de seneste års resultater har en vis naturlig skepsis overfor AaB og deres gøren og laden. Men synes dog også st negativiteten indimellem kan blive alt for overskyggende. En del brugere herinde har med - god grund - rost OB til skyerne for deres indkøb og flotte spil, ligeledes er AGF blevet ophøjet til noget misundelsesværdigt for os AaB fans. Faktum er dog, at hvis - HVIS - vi vinder imorgen i Brøndby, så har vi distanceret OB med to points efter 6 kampe og AGF med 5-8 point, alt efter hvordan de præsterer i weekendens runde.
Vi har lige signet en spiller, som jeg umiddelbart vurderet til at være en væsentlig forstærkning af vores trup - og en spiller som jeg også vil vurdere, kunne forstærke stort ser alle andre trupper i ligaen - undtagen måske FCK.
Der har med god grund været en del kritik af AaB og deres ageren, men lige nu synes jeg dog pilen i den helt rigtige retning og jeg ser positivt på klubbens umiddelbare fremtid.
Lad os nu støtte op omkring klubben og holdet og dermed fastholde de positive vinde der ser ud til at blæse henover os.
Velkommen til Iver, glæder mig til at følge din karriere i den rød hvide trøje. Vi vinder 2-1 imorgen
Enig mht. Iver. Om vi kan "distancere" OB med to point ser jeg ikke som væsentligt. De kan også gå foran os med fire point på to runder så at snakke om at distancere OB synes jeg er at overdrive. Jeg ved ikke hvad pokker de laver i AGF siden det bare ikke kan fungere for dem, men det ændrer altså ikke på de har signet en del spillere som individuelt sagtens kunne have gjort en forskel i AaB. Det er jo mere klubben/stedet AGF den er gal med som jeg ser det. AGF bliver nok ikke gode igen før de lader en træner komme igennem en krise og blive ved med at bygge holdet op, men det betyder da ikke at de ikke laver transfers af spillere som kunne bruges her.
Sælger Sana, forlænger med Amini og køber Poulsen i hesteland. Så er linjen lagt. Mon ikke Bo Henriksen ender i Århus, når de fyrer David.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 652
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: Velkommen til Iver Fossum

Indlæg af FlemmingG » 18. aug 2019, 09:21

martinaalborg skrev:
18. aug 2019, 05:25
Gamen skrev:
17. aug 2019, 22:52
FlemmingG skrev:
17. aug 2019, 12:30
Distancere var måske også et forkert ordvalg. Pointen var egentlig bare at vise, at vi - ifølge min mening - er på vej i den rigtige retning og at klubben fortjener anerkendelse for dette. Gaarde har lavet transfers i sin periode som sportsdirektør, som absolut ikke har været prangende og jeg har bandet ham langt væk mange gange. Men det tjener til hans ros, at de sidste transfervinduer har været store skridt i den rigtige retning. Olsen kandiderer vel til årets fund.


OB og AGF har lavet på papiret rigtig gode transfers, men specielt AGF mangler stadig at bevise at de gode indkøb formår at spille sammen som et hold...
Under Jakob Michelsen har OB spillet sig til knap 20 point mere end os. At påstå vi har distanceret dem er absurd, og særligt når vi kun har noget der ligner 4 hjemmesejre i vel 18-20 kampe.

Lad os nu se dette hold bevise noget kontinuerligt godt under en lang periode før der går AGF i den. Særligt ovenpå en lang periode, hvor vi har præsteret kontinuerligt under middel.

Og det er det der gør Fossum god.


Vi er fuldstændigt enige om at AaB i et langt stykke tid har været i en sørgelig forfatning, transfers har ikke været gode nok og spillet på banen har ofte været en ynk. Men hvis vi nu vælger at se på den nyligt opstartede sæson, så er faktum at vi - hvis vi vinder idag - vil være placeret over OB i tabellen. Det er i mine øjne tegn på at pilen peger i den rigtige retning.
Det er helt fair, at man har været meget/er kritisk overfor AaB, men synes også man skal anerkende at de træder i den rigtige retning. Spillet under Friis er, fraset den rædderlige afslutning på foråret, blevet væsentlig mere tilskuervenligt at se på. Vi spiller mere offensivt og direkte og vi spiller os frem til en del chancer i kampene, en stor opgradering ift tiden under Wieghorst

McMark
Superliga
Superliga
Indlæg: 716
Tilmeldt: 23. maj 2016, 13:26
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Re: Velkommen til Iver Fossum

Indlæg af McMark » 18. aug 2019, 14:36

Kasper skrev:
18. aug 2019, 08:47
Sælger Sana, forlænger med Amini og køber Poulsen i hesteland. Så er linjen lagt. Mon ikke Bo Henriksen ender i Århus, når de fyrer David.
De har da ikke forlænget med Amini, og Poulsen fik de gratis? Tvivler også stærkt på at David Nielsen bliver fyret, da det samtidig betyder et farvel til Jacob Nielsen og eventuelt også PC.
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Velkommen til Iver Fossum

Indlæg af Pastorius » 18. aug 2019, 16:14

Gamen skrev:
17. aug 2019, 22:52
Under Jakob Michelsen har OB spillet sig til knap 20 point mere end os. At påstå vi har distanceret dem er absurd, og særligt når vi kun har noget der ligner 4 hjemmesejre i vel 18-20 kampe.

Lad os nu se dette hold bevise noget kontinuerligt godt under en lang periode før der går AGF i den. Særligt ovenpå en lang periode, hvor vi har præsteret kontinuerligt under middel.
Jeg er helt enig i at vi stadig har til gode at se tingene fungere i AaB, men selv med et håbløst nederlag til Lyngby, Skader til vores to formodet bedste backer i første kamp, en skade til vores eneste etablerede angriber, store afbrændere fra samme inden han blev skadet, og en super-tynd og udskældt trup, så er det altså lykkedes os at komme nogenlunde hæderligt fra start. På den baggrund er det altså ikke så mærkeligt at man bliver optimistisk, når det så samtidig lykkedes os at lande en Iver Fossum. Får Gaarde også et salg hjem inden vinduet lukker så ser det altså godt ud.

...men vi skal selvfølgelig have stabilt godt spil og helst uden udfald mod de hold vi burde have distanceret for længst, ellers er det hele ligegyldigt. Et point i dag vil gøre meget. Så holder vi os indenfor 3 point af 3.-pladsen og med 3+ point til de 3 nederste. Et nederlag, og så bliver optimismen skubbet lidt i baggrunden i endnu et par runder.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Velkommen til Iver Fossum

Indlæg af Kasper » 18. aug 2019, 17:08

McMark skrev:
18. aug 2019, 14:36
Kasper skrev:
18. aug 2019, 08:47
Sælger Sana, forlænger med Amini og køber Poulsen i hesteland. Så er linjen lagt. Mon ikke Bo Henriksen ender i Århus, når de fyrer David.
De har da ikke forlænget med Amini, og Poulsen fik de gratis? Tvivler også stærkt på at David Nielsen bliver fyret, da det samtidig betyder et farvel til Jacob Nielsen og eventuelt også PC.
Nå, var sikker på at Amini var blevet forlænget og selvfølgelig fik de ham gratis.

Synes ikke at de har et specielt godt hold og slet ikke hvis man ser deres tekniske niveau i forhold til f.eks. OB eller AaB. Typisk AGF hold.

Tror han er fyret inden oktober måned.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Romario
Drenge
Drenge
Indlæg: 34
Tilmeldt: 21. jul 2011, 10:46
Favoritspiller: Peter Rasmussen, Thomas Enevoldsen, Jakob Ahlmann
Geografisk sted: 9560

Re: Velkommen til Iver Fossum

Indlæg af Romario » 18. aug 2019, 23:52

Synes GF har fået et spændende hold stablet på benene efterhånden, men det er et sidespring ift. denne tråd. Håber Fossum kan tage teten på vores centrale midt, og sammen med PO og Abildgaard kan styre slagets gang.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Velkommen til Iver Fossum

Indlæg af Kokkefar » 1. sep 2019, 14:15


jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Velkommen til Iver Fossum

Indlæg af jonas386 » 1. sep 2019, 14:47

Han er godt nok også optimistisk angående truppens niveau. Det er længe siden vi har hørt andet end at truppen er spændende, og der er mange talentfulde unge. Og længe siden at nogen i truppen har ment vi på nogen måde er på niveau med FCK, også selvom han blot mener på dagen - FCKs skader in mente.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Velkommen til Iver Fossum

Indlæg af Forza » 8. okt 2019, 19:45

Nogen der kan fortælle hvad der står i denne artikel?

https://ekstrabladet.dk/plus/sportogspi ... en/7799614
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Gamen

Re: Velkommen til Iver Fossum

Indlæg af Gamen » 8. okt 2019, 20:43

Forza skrev:
8. okt 2019, 19:45
Nogen der kan fortælle hvad der står i denne artikel?

https://ekstrabladet.dk/plus/sportogspi ... en/7799614
Det er en artikel om Nikolaj Ehlers, og har intet med Fossum at gøre.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Velkommen til Iver Fossum

Indlæg af Hanga » 8. okt 2019, 20:47

Gamen skrev:
Forza skrev:
8. okt 2019, 19:45
Nogen der kan fortælle hvad der står i denne artikel?

https://ekstrabladet.dk/plus/sportogspi ... en/7799614
Det er en artikel om Nikolaj Ehlers, og har intet med Fossum at gøre.
Jeg lavede nøjagtigt samme fejl tidligere i dag Billede

Sendt fra min SM-G970F med Tapatalk

Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Velkommen til Iver Fossum

Indlæg af Uldahl » 8. okt 2019, 21:25

Forza skrev:
8. okt 2019, 19:45
Nogen der kan fortælle hvad der står i denne artikel?

https://ekstrabladet.dk/plus/sportogspi ... en/7799614
Ja der står han er kæmpe AaB fan, og som barn blev slæbt medpå stadion af hans far Heinz Ehlers. Og han har fået lov til at træne lidt med Lucas. Han spillede selv fodbold som lille. Ind til ishokyen vandt. Han følger og ser AaB når han kan, og ser kampene på stadion når han er i Aalborg på sommer ferie. :cheers:

Besvar