Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Brent » 8. okt 2019, 20:20

MrBangDK skrev:
8. okt 2019, 20:17
[quote=DobbeltA post_id=562316 time=<a href="tel:1570558277">1570558277</a> user_id=7388]
[quote=Brent post_id=562315 time=<a href="tel:1570558043">1570558043</a> user_id=333]
Havde håbet på Bille, da jeg læste tidligere på dagen at han ikke længere trænede på DS niveau i Ishøj. Vi har før kunnet kickstarte angribere der har levet en lidt hengemt tilværelse, det tror jeg også vi kunne med Nicki
er det seriøst, eller?
[/quote]

Det er Brent = nej!
[/quote]

Alle fortjener en ny chance og i vores situation med et gigantisk overtræk har vi vist ikke plads til at være kræsne
AaB - the Nordic gateway to Europe

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af FIDEL » 8. okt 2019, 20:55

Brent skrev:
8. okt 2019, 20:07
Havde håbet på Bille, da jeg læste tidligere på dagen at han ikke længere trænede på DS niveau i Ishøj. Vi har før kunnet kickstarte angribere der har levet en lidt hengemt tilværelse, det tror jeg også vi kunne med Nicki
Bille er langt fra at være i en bare nogenlunde form, og så er han iøvrigt fuldstændig upålidelig.
Drost er bedre pt.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Yankee » 9. okt 2019, 10:23

Der er to ting, der virkelig bekymrer mig:

1) Gaarde udtaler at man kigger på Drost fordi man er "så hårdt ramt af skader" i angrebet - OK. Men situationen er jo at vi har én skade i angrebet.

2) Man havde ikke råd til at styrke angrebet fordi man styrer mod et enormt underskud og skal spare - OK. Men situationen er jo at vi netop har brugt op imod 10 mio. kr. på ren transfer uden at gennemføre et salg. AaB er suverænt den klub i Skandinavien, der har størst transferunderskud i sommervinduet 2019.

Én ting er spin og forretningshemmeligheder - det er helt fint. Men det her ligner jo noget vi ser i en eller anden græsk eller syditaliensk klub, hvor der ikke er styr på en skid og strategien skifter som vinden blæser. Kan det virkelig være rigtigt at AaB kører på den måde, eller er det bare uheld?

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Sanchez94 » 9. okt 2019, 10:48

Yankee skrev:
9. okt 2019, 10:23
Der er to ting, der virkelig bekymrer mig:

1) Gaarde udtaler at man kigger på Drost fordi man er "så hårdt ramt af skader" i angrebet - OK. Men situationen er jo at vi har én skade i angrebet.

2) Man havde ikke råd til at styrke angrebet fordi man styrer mod et enormt underskud og skal spare - OK. Men situationen er jo at vi netop har brugt op imod 10 mio. kr. på ren transfer uden at gennemføre et salg. AaB er suverænt den klub i Skandinavien, der har størst transferunderskud i sommervinduet 2019.

Én ting er spin og forretningshemmeligheder - det er helt fint. Men det her ligner jo noget vi ser i en eller anden græsk eller syditaliensk klub, hvor der ikke er styr på en skid og strategien skifter som vinden blæser. Kan det virkelig være rigtigt at AaB kører på den måde, eller er det bare uheld?
Vi har ikke brugt 10 mio i ren transfer.

Gaarde fortalte på dialogmødet at både Fossum og Thelander var transferfrie, og det var et kriterium for at hente dem.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Gamen » 9. okt 2019, 10:57

Sanchez94 skrev:
9. okt 2019, 10:48
Vi har ikke brugt 10 mio i ren transfer.

Gaarde fortalte på dialogmødet at både Fossum og Thelander var transferfrie, og det var et kriterium for at hente dem.
Ekstra Bladet meldte noget helt andet og mere realistisk.
Selvfølgelig har vi ikke fået de to spillere free of charge, hvor man så bare betaler dem en løn. Sign-on fee er jo altså også en art transfer, der blot betales upfront til spilleren, og så skal du regne øgede lønudgifter oveni.


Og så er jeg sådan set bedøvende ligeglad med hvad Gaarde siger. Det er ikke første gang han ikke har styr på tal, positioner eller andet.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Yankee » 9. okt 2019, 11:00

Sanchez94 skrev:
9. okt 2019, 10:48
Yankee skrev:
9. okt 2019, 10:23
Der er to ting, der virkelig bekymrer mig:

1) Gaarde udtaler at man kigger på Drost fordi man er "så hårdt ramt af skader" i angrebet - OK. Men situationen er jo at vi har én skade i angrebet.

2) Man havde ikke råd til at styrke angrebet fordi man styrer mod et enormt underskud og skal spare - OK. Men situationen er jo at vi netop har brugt op imod 10 mio. kr. på ren transfer uden at gennemføre et salg. AaB er suverænt den klub i Skandinavien, der har størst transferunderskud i sommervinduet 2019.

Én ting er spin og forretningshemmeligheder - det er helt fint. Men det her ligner jo noget vi ser i en eller anden græsk eller syditaliensk klub, hvor der ikke er styr på en skid og strategien skifter som vinden blæser. Kan det virkelig være rigtigt at AaB kører på den måde, eller er det bare uheld?
Vi har ikke brugt 10 mio i ren transfer.

Gaarde fortalte på dialogmødet at både Fossum og Thelander var transferfrie, og det var et kriterium for at hente dem.
Så lad os sige 6-7 mio. kr. Det ændrer vist ikke på pointen :)

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Buzz Killington » 9. okt 2019, 11:37

Gamen skrev:
9. okt 2019, 10:57
Sanchez94 skrev:
9. okt 2019, 10:48
Vi har ikke brugt 10 mio i ren transfer.

Gaarde fortalte på dialogmødet at både Fossum og Thelander var transferfrie, og det var et kriterium for at hente dem.
Ekstra Bladet meldte noget helt andet og mere realistisk.
Selvfølgelig har vi ikke fået de to spillere free of charge, hvor man så bare betaler dem en løn. Sign-on fee er jo altså også en art transfer, der blot betales upfront til spilleren, og så skal du regne øgede lønudgifter oveni.


Og så er jeg sådan set bedøvende ligeglad med hvad Gaarde siger. Det er ikke første gang han ikke har styr på tal, positioner eller andet.
Men eb.dk har aldrig løjet, fordrejet, sensationaliseret eller bare ikke haft styr på en skid?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Yankee » 9. okt 2019, 11:53

Buzz Killington skrev:
9. okt 2019, 11:37

Men eb.dk har aldrig løjet, fordrejet, sensationaliseret eller bare ikke haft styr på en skid?
Jojo, men uanset om man så har fået Fossum kvit og frit, så ændrer det ikke på pointen. Man gik ind i vinduet med et budskab om at skulle skære markant ned og kun hente 1-2 spillere udover Lucas. Så henter man tre meget dyre spillere (Lucas, Fossum og Thelander) samt tre billige/mellemdyre (Olsen, KP og Hansen), mens man vælger ikke at gennemføre det planlagte salg af fx Abildgaard. Dvs. en meget markant oprustning og økonomisk satsning. Og alligevel står Gaarde så her én måned efter vinduet lukkede og panikker over at man ikke har råd til at stille hold pga. én skadet spiller.

Den positive vinkel er at bestyrelsen er meget agile og fleksible og at man har fundet en vej ud af de store underskud, så der har været råd til den store sommeroprustning. Den negative vinkel er at AaB lige nu er en kæmpe rodebutik, hvor man skifter strategi og retning som vinden blæser og derfor bliver fanget i nogle rigtig dumme situationer.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Gamen » 9. okt 2019, 11:56

Buzz Killington skrev:
9. okt 2019, 11:37
Men eb.dk har aldrig løjet, fordrejet, sensationaliseret eller bare ikke haft styr på en skid?
Klaus Egelund plejer at have styr på sine kilder - også i AaB.

Og tror du i øvrigt selv på at vi har fået Iver Fossum kastet i nakken uden at skulle betale en krone i sign-on? Nej.
Derfor er der selvfølgelig ikke noget der som sådan hedder transferfri. Selv når den “sælgende” klub vil af med en løn, så vil spilleren jo i den anden ende altid have mest muligt ud af det hele. Derfor giver en stor sign-on god mening - der er trods alt tale om en spiller af et vist niveau. Den transfersum man så slipper for at betale bliver jo så ofte neutraliseret delvist af en stor pose penge til spilleren når han underskriver kontrakten.

En spiller som Mads Fenger fik også godt 2,5 mio. i sign-on, da han skiftede fra Randers til Hammarby.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af FlæskeFrank » 9. okt 2019, 12:01

Nu er det vel en væsentlig skade til van Weert. Reelt sidder vi vel her bag tasterne og frygter for, at han ikke spiller mere i efteråret. I forhold til starten af vinduet, så regnede man vel heller ikke med at skulle udleje Abou Ali ? Både Kaufmann og Lucas har døjet med skader og Kusk har jo også bidraget til bekymringerne.

Når det så er sagt, så har jeg svært ved at se ideen med Drost. Kan ikke forestille mig han er bedre end Tegntstedt. Men kender ikke de kvaliteter, som man scouter efter.
- FlæskeFrank

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af FIDEL » 9. okt 2019, 12:04

FlæskeFrank skrev:
9. okt 2019, 12:01
Nu er det vel en væsentlig skade til van Weert. Reelt sidder vi vel her bag tasterne og frygter for, at han ikke spiller mere i efteråret. I forhold til starten af vinduet, så regnede man vel heller ikke med at skulle udleje Abou Ali ? Både Kaufmann og Lucas har døjet med skader og Kusk har jo også bidraget til bekymringerne.

Når det så er sagt, så har jeg svært ved at se ideen med Drost. Kan ikke forestille mig han er bedre end Tegntstedt. Men kender ikke de kvaliteter, som man scouter efter.
Jeg synes også, at AaB hellere skal bruge Tengstedt end Drost - altså hvis de tror på ham i trænerteamet.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Buzz Killington » 9. okt 2019, 12:30

Gamen skrev:
9. okt 2019, 11:56
Buzz Killington skrev:
9. okt 2019, 11:37
Men eb.dk har aldrig løjet, fordrejet, sensationaliseret eller bare ikke haft styr på en skid?
Klaus Egelund plejer at have styr på sine kilder - også i AaB.

Og tror du i øvrigt selv på at vi har fået Iver Fossum kastet i nakken uden at skulle betale en krone i sign-on? Nej.
Derfor er der selvfølgelig ikke noget der som sådan hedder transferfri. Selv når den “sælgende” klub vil af med en løn, så vil spilleren jo i den anden ende altid have mest muligt ud af det hele. Derfor giver en stor sign-on god mening - der er trods alt tale om en spiller af et vist niveau. Den transfersum man så slipper for at betale bliver jo så ofte neutraliseret delvist af en stor pose penge til spilleren når han underskriver kontrakten.

En spiller som Mads Fenger fik også godt 2,5 mio. i sign-on, da han skiftede fra Randers til Hammarby.
Jeg anfægter dine præmisser. Jeg anfægter ikke det plausible i at Fossum har fået penge med.

Derudover, så har du belært mig gang på gang om at det ikke er gratis for klubber at give "gratis" spillere væk. Så jf. dit eget ræsonemment omkring vores afskibbede spillere (e.g. Meilinger), så har Fossum fået en betydelig sign-off med i fjällräven, hvilket må forventes at dække en del af behovet, hvis ikke hele behovet, for en sign-on.

Klaus Egelund er overhovedet ikke for fin til spekulation, og da slet ikke når vi taler om ting der aldrig på dokumenteres eller afdokumenteres. Han påstod e.g. hårdnakket at man stadig arbejde på Oldrup et godt stykke tid efter den var blevet breaket som værende finito, og få minutter inden den blev officielt offentligjort på klubbens hjemmeside
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Yankee » 9. okt 2019, 12:32

FlæskeFrank skrev:
9. okt 2019, 12:01
Nu er det vel en væsentlig skade til van Weert. Reelt sidder vi vel her bag tasterne og frygter for, at han ikke spiller mere i efteråret. I forhold til starten af vinduet, så regnede man vel heller ikke med at skulle udleje Abou Ali ? Både Kaufmann og Lucas har døjet med skader og Kusk har jo også bidraget til bekymringerne.
Jojo, men vi er enige om at der lige nu er én skadet angriber i truppen? Ift. at hente en lappeløsning kan det jo være ligemeget hvem der har været skadet - det handler om bemanding de kommende 2 måneder, ikke om hvem der var skadet i september.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 9. okt 2019, 12:37

Set i bagklogskabens lys skulle vi aldrig have hentet Thelander, de penge ville være meget bedre brugt på en angriber

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Brodernumsi » 9. okt 2019, 12:41

Gamen skrev:
9. okt 2019, 10:57
Sanchez94 skrev:
9. okt 2019, 10:48
Vi har ikke brugt 10 mio i ren transfer.

Gaarde fortalte på dialogmødet at både Fossum og Thelander var transferfrie, og det var et kriterium for at hente dem.
Ekstra Bladet meldte noget helt andet og mere realistisk.
Selvfølgelig har vi ikke fået de to spillere free of charge, hvor man så bare betaler dem en løn. Sign-on fee er jo altså også en art transfer, der blot betales upfront til spilleren, og så skal du regne øgede lønudgifter oveni.


Og så er jeg sådan set bedøvende ligeglad med hvad Gaarde siger. Det er ikke første gang han ikke har styr på tal, positioner eller andet.
I modsætning til ekstra bladet...
Selvfølgelig står Gaarde ikke og lyver til et dialogmøde.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Gamen » 9. okt 2019, 12:47

Brodernumsi skrev:
9. okt 2019, 12:41
I modsætning til ekstra bladet...
Selvfølgelig står Gaarde ikke og lyver til et dialogmøde.
Det ændrer bare ikke på, at vi ikke har betalt 0 kr. for Fossum og Thelander. De har fået en sign-on, formentlig ret stor.
Så derfor er det selvfølgelig at sige hvad folk vil høre at de er transferfri - men man har helt sikkert betalt dyre penge for dem, bl.a. med tanke på konkurrence fra andre klubber.

Det er jo ikke sådan at den slags spillere giver afkald på millioner, bare fordi Allan Gaarde ringer.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Gnu » 9. okt 2019, 12:52

Yankee skrev:
9. okt 2019, 10:23
Der er to ting, der virkelig bekymrer mig:

1) Gaarde udtaler at man kigger på Drost fordi man er "så hårdt ramt af skader" i angrebet - OK. Men situationen er jo at vi har én skade i angrebet.

2) Man havde ikke råd til at styrke angrebet fordi man styrer mod et enormt underskud og skal spare - OK. Men situationen er jo at vi netop har brugt op imod 10 mio. kr. på ren transfer uden at gennemføre et salg. AaB er suverænt den klub i Skandinavien, der har størst transferunderskud i sommervinduet 2019.

Én ting er spin og forretningshemmeligheder - det er helt fint. Men det her ligner jo noget vi ser i en eller anden græsk eller syditaliensk klub, hvor der ikke er styr på en skid og strategien skifter som vinden blæser. Kan det virkelig være rigtigt at AaB kører på den måde, eller er det bare uheld?
Enig. Det virker meget som om at AaB kører det hele case-by-case uden nogen som helst langsigtet strategi for rekrutteringen.

Da Wessam blev lejet ud var sangen fra Gaarde at det var fordi, der var hård konkurrence i offensiven. Fast forward to måneder ---> Én skade, panik, panik.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Gamen

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Gamen » 9. okt 2019, 12:55

Buzz Killington skrev:
9. okt 2019, 12:30
Derudover, så har du belært mig gang på gang om at det ikke er gratis for klubber at give "gratis" spillere væk. Så jf. dit eget ræsonemment omkring vores afskibbede spillere (e.g. Meilinger), så har Fossum fået en betydelig sign-off med i fjällräven, hvilket må forventes at dække en del af behovet, hvis ikke hele behovet, for en sign-on.
Vrøvl.

Hvis du skal skifte job, og får en hemmelig fratrædelsesgodtgørelse, ringer du så til dit nye job?

“Hej venner. Jeg har en god ordning der sikrer mig 150.000 i fratrædelsesgodtgørelse, da virksomheden skal bruge min løn andetsteds. Dem kan I godt modregne i min nye løn!”

Det er jo altså ikke sådan at Fossum eller Hannover kontakter AaB og siger hvad de har givet ham i skrub af-penge. Manden (eller hans agent) er jo ikke komplet idiot.
Det rager da ikke AaB. Det er en sag mellem Fossum og hans tidl. arbejdsgiver.
Og en spiller som Fossum kan man godt forvente der har været stor konkurrence om.

Så nej, det dækker ikke noget som helst behov. Den aftale Egelund har beskrevet passer meget godt løn-mæssigt til en spiller med Fossums meritter. Ser vi bort fra Lucas er det den mest profilerede handel vi har lavet i flere år.

Men nu du nævner én af Egelunds forbiere, hvad så med at nævne alle hans pletskud? Og måske lidt af en tilsnigelse at kalde det en forbier - spørg Allan Gaarde hvordan en handel nogen gange kan se ud til at blive til noget, og pludselig ikke være en realitet alligevel. På vandrørene var Oldrup så godt som clearet af. Han ændrede mening i 11. time.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Brodernumsi » 9. okt 2019, 13:08

Gamen skrev:
9. okt 2019, 12:47
Brodernumsi skrev:
9. okt 2019, 12:41
I modsætning til ekstra bladet...
Selvfølgelig står Gaarde ikke og lyver til et dialogmøde.
Det ændrer bare ikke på, at vi ikke har betalt 0 kr. for Fossum og Thelander. De har fået en sign-on, formentlig ret stor.
Så derfor er det selvfølgelig at sige hvad folk vil høre at de er transferfri - men man har helt sikkert betalt dyre penge for dem, bl.a. med tanke på konkurrence fra andre klubber.

Det er jo ikke sådan at den slags spillere giver afkald på millioner, bare fordi Allan Gaarde ringer.
Fossum var et ekstraordinært godt køb, hvor vi i følge Gaarde, var nødt til at slå til. Så tvivler stærk på vi har givet en masse millioner. Fossum er en ung spiller, så han ville også gerne videre, i stedet for at rådne op i 2. bundesliga.

Det kan jo heller ikke passe, at vi i følge dig og andre herinde, skal betale en masse penge når vi selv vil af med spillere, og vi også skal det, når andre klubber vil af med spillere.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Gamen » 9. okt 2019, 13:13

Og i øvrigt, jeg ved ikke hvordan kutymen er i Bundesligaen - i DK er summerne ofte så lave at de formodentlig ofte betales som engangsbeløb. I PL deler man dem ud over kontraktårene. Forlader en spiller klubben på klubbens opfordring inden kontraktudløb, så udbetales den resterende del af sign-on som sign-off - målt ud på den fordeling der er aftalt.

Det er således en del af spillerens oprindelige kontrakt og derfor ikke offentligt, medmindre man ønsker det.

Låst