Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af FIDEL » 21. jan 2020, 12:41

Hanga skrev:
21. jan 2020, 12:26
FIDEL skrev:
21. jan 2020, 10:29
raekkeettre skrev:
21. jan 2020, 10:20
Bongo123456 skrev:
21. jan 2020, 09:25
Jeg hørte i aftes fra mit netværk, at Nikolaj Thomsen selv håber/arbejder på at han er AaB-spiller 1. februar.
Som jeg fik det udlagt, er det AaB der har nøglen til at løse det. Mon ikke det kræver et salg eller to inden det kan blive aktuelt.
Undskyld mig, jeg kan simpelthen ikke se hvad han skal i AaB lige nu. Han er en SUPER spiller, og ville være en fantastisk 8er eller venstre midtbane - men lige nu spiller vi med winger i et 3 mands angreb og vi har lige fået PO og Fossum til som 8er, plus vi har Abildgaard. Vi skal minimum af med Abildgaard og måske endda Fossum, før der bliver plads til NT, med mindre man ændre formation og går over til en 4-4-1-1 med lucas som 10'er - men tror det ikke da vores træner kigger meget mod Liverpool, Man city etc. som spiller 4-3-3 - med en stor dynamik og fleksibilitet.

Så desværre håber jeg ikke han kommer - da vi har SYGT meget brug for en angriber der kan udfordre, sætte en mand eller løbe dybt med speed!
Jeg er meget enig! Thomsen har ihvertfald ikke den dynamik og fart, som truppen skriger efter!
Også enig. Thomsen var fantastisk inden han forlod os, men han er faldet i niveau og er pt. ikke det vi mangler. Han har heller ikke alderen til at man kan tro på et stort salg om nogle år. Hvis vi henter ham, er det nok engang primært grundet hans historik, og det er ikke et tilstrækkeligt argument.

Få nogle hurtige offensivspillere ind til kanterne, og hvis ikke Bælum havde lavet Pallesen brøleren, skulle der også en bedre højreback ind.
Jeg er 100% på, at Friis ønsker en hurtig dybdeløber til kanten, men tror ikke vi får en. De er eftertragtede og nok for dyre pt.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Gnu » 21. jan 2020, 12:48

raekkeettre skrev:
21. jan 2020, 12:15
Gnu skrev:
21. jan 2020, 11:51
Hvad får jer til at tro, at han ville være god på den centrale midtbane? Det eksperiment har vi jo prøvet, og det var en katastrofe hver eneste gang.

Nej tak til Nicolaj Thomsen. Han har ikke de kompetencer, vi har brug for, og vi skal ikke hente flere dyre fortabte sønner.
Jeg tror det er fordi han har spillet flere kampe som central midt i FCK end som kant. Så tror Ståle så ham som en central spiller. Nok derfor.
Muligvis. Men har jo konsekvent været blandt de ringeste, og nu vil de bare af med ham. Jeg kan slet ikke se, at det er sådan en spiller, vi skal gå efter.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5175
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Jakobsen » 21. jan 2020, 13:15

Gnu skrev:
21. jan 2020, 12:48
raekkeettre skrev:
21. jan 2020, 12:15
Gnu skrev:
21. jan 2020, 11:51
Hvad får jer til at tro, at han ville være god på den centrale midtbane? Det eksperiment har vi jo prøvet, og det var en katastrofe hver eneste gang.

Nej tak til Nicolaj Thomsen. Han har ikke de kompetencer, vi har brug for, og vi skal ikke hente flere dyre fortabte sønner.
Jeg tror det er fordi han har spillet flere kampe som central midt i FCK end som kant. Så tror Ståle så ham som en central spiller. Nok derfor.
Muligvis. Men har jo konsekvent været blandt de ringeste, og nu vil de bare af med ham. Jeg kan slet ikke se, at det er sådan en spiller, vi skal gå efter.
Kunne egentlig godt se Thomsen i vores 4-3-3 som en af siderne på midtbanen, hvor vi skubbede Olsen eller Fossum ned på 6'eren. Magnus C er ganske enkelt ikke dynamisk nok til det, som det ligner Friis vil. Ellers er der selvfølgelig den gamle 4-4-2/4-4-1-1, men jeg synes måske ikke helt vi har backsene, men jeg er vild med Lucas som 10'er væk fra kanten. Jeg så dog gerne også en dybdeløber uanset og jeg vil også helst have Inge Andre får lov til at sætte sit præg. Kunne Thomsen lejes synes jeg tilgengæld vi skulle gøre det.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 21. jan 2020, 16:18

Planen er åbenbart at Okore skal sælges iflg. Bælum

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Fromthecradle » 21. jan 2020, 16:47

Aalborg frederikshavner skrev:
21. jan 2020, 16:18
Planen er åbenbart at Okore skal sælges iflg. Bælum
Hvad sagde Bælum til dig?
You pay for this?

nj27
1. div
1. div
Indlæg: 380
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:49

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af nj27 » 21. jan 2020, 17:20

Jakobsen skrev:
21. jan 2020, 13:15
Gnu skrev:
21. jan 2020, 12:48
raekkeettre skrev:
21. jan 2020, 12:15
Gnu skrev:
21. jan 2020, 11:51
Hvad får jer til at tro, at han ville være god på den centrale midtbane? Det eksperiment har vi jo prøvet, og det var en katastrofe hver eneste gang.

Nej tak til Nicolaj Thomsen. Han har ikke de kompetencer, vi har brug for, og vi skal ikke hente flere dyre fortabte sønner.
Jeg tror det er fordi han har spillet flere kampe som central midt i FCK end som kant. Så tror Ståle så ham som en central spiller. Nok derfor.
Muligvis. Men har jo konsekvent været blandt de ringeste, og nu vil de bare af med ham. Jeg kan slet ikke se, at det er sådan en spiller, vi skal gå efter.
Kunne egentlig godt se Thomsen i vores 4-3-3 som en af siderne på midtbanen, hvor vi skubbede Olsen eller Fossum ned på 6'eren. Magnus C er ganske enkelt ikke dynamisk nok til det, som det ligner Friis vil. Ellers er der selvfølgelig den gamle 4-4-2/4-4-1-1, men jeg synes måske ikke helt vi har backsene, men jeg er vild med Lucas som 10'er væk fra kanten. Jeg så dog gerne også en dybdeløber uanset og jeg vil også helst have Inge Andre får lov til at sætte sit præg. Kunne Thomsen lejes synes jeg tilgengæld vi skulle gøre det.
Der vil altid være brug for en spiller med Thomsens kvaliteter, i AaB

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6375
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Gaarde6 » 21. jan 2020, 18:29

raekkeettre skrev:
21. jan 2020, 10:20
Bongo123456 skrev:
21. jan 2020, 09:25
Jeg hørte i aftes fra mit netværk, at Nikolaj Thomsen selv håber/arbejder på at han er AaB-spiller 1. februar.
Som jeg fik det udlagt, er det AaB der har nøglen til at løse det. Mon ikke det kræver et salg eller to inden det kan blive aktuelt.
Undskyld mig, jeg kan simpelthen ikke se hvad han skal i AaB lige nu. Han er en SUPER spiller, og ville være en fantastisk 8er eller venstre midtbane - men lige nu spiller vi med winger i et 3 mands angreb og vi har lige fået PO og Fossum til som 8er, plus vi har Abildgaard. Vi skal minimum af med Abildgaard og måske endda Fossum, før der bliver plads til NT, med mindre man ændre formation og går over til en 4-4-1-1 med lucas som 10'er - men tror det ikke da vores træner kigger meget mod Liverpool, Man city etc. som spiller 4-3-3 - med en stor dynamik og fleksibilitet.

Så desværre håber jeg ikke han kommer - da vi har SYGT meget brug for en angriber der kan udfordre, sætte en mand eller løbe dybt med speed!
Det er sjovt så forskelligt man kan se på tingene.
Jeg mener en 6'er i topklasse er der, hvor vi skal forstærke os først og fremmest.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6392
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af FlæskeFrank » 21. jan 2020, 19:57

Jeg ser ikke Nikolaj Thomsen som svaret på vores mangler.
- FlæskeFrank

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2995
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af raekkeettre » 21. jan 2020, 20:11

Gnu skrev:
21. jan 2020, 12:48
raekkeettre skrev:
21. jan 2020, 12:15
Gnu skrev:
21. jan 2020, 11:51
Hvad får jer til at tro, at han ville være god på den centrale midtbane? Det eksperiment har vi jo prøvet, og det var en katastrofe hver eneste gang.

Nej tak til Nicolaj Thomsen. Han har ikke de kompetencer, vi har brug for, og vi skal ikke hente flere dyre fortabte sønner.
Jeg tror det er fordi han har spillet flere kampe som central midt i FCK end som kant. Så tror Ståle så ham som en central spiller. Nok derfor.
Muligvis. Men har jo konsekvent været blandt de ringeste, og nu vil de bare af med ham. Jeg kan slet ikke se, at det er sådan en spiller, vi skal gå efter.
Jamen det er jo netop det jeg skriver at vi ikke skal....

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Yankee » 21. jan 2020, 20:31

Det største problem ved Thomsen er selvfølgelig hans alder (26) samt at han har været på vej nedad i et par år nu.

AaB skal til at fokusere investeringerne på spillere, der har videresalgspotentiale. Det vil sige unge spillere, der er på vej opad. Thomsen er det stik modsatte og har nærmest ingen videresalgsupside.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5175
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Jakobsen » 21. jan 2020, 20:36

Yankee skrev:
21. jan 2020, 20:31
Det største problem ved Thomsen er selvfølgelig hans alder (26) samt at han har været på vej nedad i et par år nu.

AaB skal til at fokusere investeringerne på spillere, der har videresalgspotentiale. Det vil sige unge spillere, der er på vej opad. Thomsen er det stik modsatte og har nærmest ingen videresalgsupside.
Tilgengæld tror jeg Thomsen kan noget andet når vi ser bort fra det spillemæssige og han måske ikke er hvad vi mangler mest. Vi har ikke mange stærke kulturbærere med Patrick på vej på pension. Dem vi har på alder med Thomsen er enten udefra eller ikke kulturbærertyper. Thomsen kunne måske vær god at få hjem pga. kulturen omend der måske også skal gøres op med noget af den. Thomsen virker til at have en god mentalitet og tilgang og det kunne det her hold godt brugt.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Ski
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 75
Tilmeldt: 24. aug 2017, 07:53
Favoritspiller: Jes Høgh

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Ski » 21. jan 2020, 21:56

Det eneste vi skulle gå efter, hvis muligheden opstod, var en leder. Ligemeget hvor på banen.

Ellers mener jeg at vi bør vente til den nye sportchef træder til med de kontakter og ideer han må have.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Yankee » 21. jan 2020, 22:15

Jakobsen skrev:
21. jan 2020, 20:36

Tilgengæld tror jeg Thomsen kan noget andet når vi ser bort fra det spillemæssige og han måske ikke er hvad vi mangler mest. Vi har ikke mange stærke kulturbærere med Patrick på vej på pension. Dem vi har på alder med Thomsen er enten udefra eller ikke kulturbærertyper. Thomsen kunne måske vær god at få hjem pga. kulturen omend der måske også skal gøres op med noget af den. Thomsen virker til at have en god mentalitet og tilgang og det kunne det her hold godt brugt.
Det kan jeg slet ikke se. Thomsen virker på ingen måde som typen, der griber taktstokken i et omklædningsrum.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14707
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Hanga » 21. jan 2020, 22:18

Yankee skrev:
21. jan 2020, 22:15
Jakobsen skrev:
21. jan 2020, 20:36

Tilgengæld tror jeg Thomsen kan noget andet når vi ser bort fra det spillemæssige og han måske ikke er hvad vi mangler mest. Vi har ikke mange stærke kulturbærere med Patrick på vej på pension. Dem vi har på alder med Thomsen er enten udefra eller ikke kulturbærertyper. Thomsen kunne måske vær god at få hjem pga. kulturen omend der måske også skal gøres op med noget af den. Thomsen virker til at have en god mentalitet og tilgang og det kunne det her hold godt brugt.
Det kan jeg slet ikke se. Thomsen virker på ingen måde som typen, der griber taktstokken i et omklædningsrum.
Enig.

Ingen ville foreslå Thomsen hvis ikke det var for hans AaB fortid.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Uldahl » 22. jan 2020, 09:02

Hanga skrev:
21. jan 2020, 22:18
Yankee skrev:
21. jan 2020, 22:15
Jakobsen skrev:
21. jan 2020, 20:36

Tilgengæld tror jeg Thomsen kan noget andet når vi ser bort fra det spillemæssige og han måske ikke er hvad vi mangler mest. Vi har ikke mange stærke kulturbærere med Patrick på vej på pension. Dem vi har på alder med Thomsen er enten udefra eller ikke kulturbærertyper. Thomsen kunne måske vær god at få hjem pga. kulturen omend der måske også skal gøres op med noget af den. Thomsen virker til at have en god mentalitet og tilgang og det kunne det her hold godt brugt.
Det kan jeg slet ikke se. Thomsen virker på ingen måde som typen, der griber taktstokken i et omklædningsrum.
Enig.

Ingen ville foreslå Thomsen hvis ikke det var for hans AaB fortid.
Samme her. Vil være dumt at hente ham til en dyrt transfer og høj løn, bare fordi han måske kan blive en kultur bære. Vi skal vel også have rusket op i den kultur med de nye folk ude fra, i den sportslige ledelse.

Jeg kan virkelig ikke se nogen grund til at hente ham, bare fordi han gjorde det godt da han var her det er ikke nok. Vi skal ikke bruge de få penge vi har på ham når han ikke et hul på holdet, han valgte selv at tage til FCK, og fra valgte os.

Nu er han så træt af at få splinter i røven i FCK, så nu er vi pludselig gode nok. Vi skal ikke være et cocialkontor for gamle spillere hverken på banen eller i ledelsen.

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Ham der Emil » 22. jan 2020, 10:44

Jakobsen skrev:
21. jan 2020, 20:36
Yankee skrev:
21. jan 2020, 20:31
Det største problem ved Thomsen er selvfølgelig hans alder (26) samt at han har været på vej nedad i et par år nu.

AaB skal til at fokusere investeringerne på spillere, der har videresalgspotentiale. Det vil sige unge spillere, der er på vej opad. Thomsen er det stik modsatte og har nærmest ingen videresalgsupside.
Tilgengæld tror jeg Thomsen kan noget andet når vi ser bort fra det spillemæssige og han måske ikke er hvad vi mangler mest. Vi har ikke mange stærke kulturbærere med Patrick på vej på pension. Dem vi har på alder med Thomsen er enten udefra eller ikke kulturbærertyper. Thomsen kunne måske vær god at få hjem pga. kulturen omend der måske også skal gøres op med noget af den. Thomsen virker til at have en god mentalitet og tilgang og det kunne det her hold godt brugt.
Thomsen som kulturbærer?!? Ellers tak!
Et Hjerte - En Klub

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Yankee » 22. jan 2020, 10:58

Vi er vel også enige om at der slet ikke skal laves investeringer i den størrelsesorden i dette vindue. Det vil være dybt uprofessionelt at binde den kommende sportschef til en lang og dyr kontrakt, som han ikke har været inde over.

Det kan selvfølgeliv være at Inge André er i kontakt med Bælum om transfers, men dels er det problematisk når han kører et vindue færdig for Stabæk og derudover skal Inge jo have mulighed for at vurdere truppen og klubben og lægge en reel rekrutteringsstrategi.

Forhåbentlig er vi ikke længere der hvor der bliver investeret millioner i spillerindkøb uden at man har en klar strategi og har gjort et grundigt forarbejde.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af FIDEL » 22. jan 2020, 11:34

Yankee skrev:
22. jan 2020, 10:58
Vi er vel også enige om at der slet ikke skal laves investeringer i den størrelsesorden i dette vindue. Det vil være dybt uprofessionelt at binde den kommende sportschef til en lang og dyr kontrakt, som han ikke har været inde over.

Det kan selvfølgeliv være at Inge André er i kontakt med Bælum om transfers, men dels er det problematisk når han kører et vindue færdig for Stabæk og derudover skal Inge jo have mulighed for at vurdere truppen og klubben og lægge en reel rekrutteringsstrategi.

Forhåbentlig er vi ikke længere der hvor der bliver investeret millioner i spillerindkøb uden at man har en klar strategi og har gjort et grundigt forarbejde.
Hørt!
Det vil være hul i hovedet at hente Thomsen nu.

Bjoernen
Drenge
Drenge
Indlæg: 25
Tilmeldt: 1. aug 2016, 13:51
Favoritspiller: Jimmy Nielsen

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Bjoernen » 22. jan 2020, 13:40

Ståle og FCK er gået på jagt efter Mikkel Kaufmann, skriver Ekstra Bladet. Det er uklart, om de vil have ham nu - eller til sommer.

Hybris
2. div
2. div
Indlæg: 143
Tilmeldt: 31. mar 2019, 14:48

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Hybris » 22. jan 2020, 13:42

Ifølge Ekstrabladet er FCK interesseret i Kaufmann. Skal man mon lægge noget i det? Umiddelbart kan jeg ikke se, at Kauf skulle have noget ud af det skifte da han formentlig vil have langt til spilletid modsat AaB, hvor han vil have bedre mulighed for at fortsætte sin positive udvikling. Tænker der skal en pæn sum penge på bordet, hvis vi overhovedet skal overveje at sælge. Men hvis det sker skal vi vel kigge efter en erstatning da vi ellers er tyndt besat i front?

Låst