Mikkel Kaufmann

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2290
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Mikkel Kaufmann

Indlæg af Dalbjerg » 7. feb 2020, 22:54

Enig..

Og det er der man kunne argumentere for, at hvis Kaufmann havde leveret for os i foråret, som han gjorde i efteråret.. Ja så havde udlandet stået klar..

Det er selvfølgelig et sats, men lad os i det mindste droppe kommentarerne om, at alt over 20 mio ikke kunne siges nej til.. Det kunne man med en vis ret have gjort, men det var selvfølgelig et spørgsmål om at satse..

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Mikkel Kaufmann

Indlæg af MrBangDK » 7. feb 2020, 23:02

Dalbjerg skrev:
7. feb 2020, 22:54
Enig..

Og det er der man kunne argumentere for, at hvis Kaufmann havde leveret for os i foråret, som han gjorde i efteråret.. Ja så havde udlandet stået klar..

Det er selvfølgelig et sats, men lad os i det mindste droppe kommentarerne om, at alt over 20 mio ikke kunne siges nej til.. Det kunne man med en vis ret have gjort, men det var selvfølgelig et spørgsmål om at satse..
Man søger godt nok “AaB magter ikke at forhandle” konklusionen, hvis man mener at +20 mill for Kaufmann ikke er et godt salg. Nej, AaB er ikke i en situation, hvor de skal sige nej til sådan et salg!

Skulle Kaufmann blive et kæmpe videresalg for FCK, så skal debatten nok flyde over med had til AaBs ledelse, men går han i glemslen derovre, så er der nok ikke nogen der nævner det!

P.s. jeg tror Kaufmann bliver en KÆMPE stjerne!
Ska' vi hak'?

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2290
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Mikkel Kaufmann

Indlæg af Dalbjerg » 8. feb 2020, 08:25

Man søger godt nok stråmænd, når man kan få mit indlæg, som argumenter for begge tænkningen, til at være kritik af salgsevnerne..


Til gengæld, så gør du jo det, som jeg kritiserer: Måler udelukkende handlen ud fra, at fordi det er et større salg end vi lige er vant til, ja så er det i udgangspunktet en god handel..

Det er en okay handel, men når man sammenligner de to handler, ja så kan man ikke definere Kaufmann-handlen som mere end okay.. Hvis man gør andet, så er det fordi man ikke kigger på varen og det nuværende marked, men udelukkende prisen i en historisk sammenhæng

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Mikkel Kaufmann

Indlæg af Klaus » 8. feb 2020, 09:06

Jeg synes det er en helt fantastisk handel. Vi sælger et stort talent til mere end 20 millioner. Det er et af vores historisk største salg og på et niveau, hvor vi skal sælge. Risikoen for skader og at Kaufmann med tiden vil lade kontrakten løbe ud, skal holdes op imod den øjeblikkelige fortjeneste. Jeg ønsker Kaufmann alt det bedste, og jeg håber han bliver et kæmpe hit, men risikoen for at han ikke slår igennem er der jo også.

Vi skal passe på med at sammenligne enkelte salg. Vi kan jo kigge på andre klubbers gode salg og sige, at vi handler ikke for under nogle fantasioner for det har Nordsjælland og Midtjylland fået for nogle af deres spillere, og vist forresten også os selv for Bassogog forresten. Gør vi det, vil spillerne være mindre tilbøjelige til at skrive lange kontrakter, og de vil lade dem de har løbe ud.

Det eneste jeg synes for alvor er kritisabelt er, at vi nu er papirtynde i angrebet. Man kunne fx have lagt en option i udlejningen på Wessam, så havde vi i det mindste haft en smule dybde på angrebspladsen. Nu ser det godt nok skidt ud, hvis Van Wert slår hovedet igen.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Mikkel Kaufmann

Indlæg af jonas386 » 8. feb 2020, 09:34

Jeg har ikke fanget om vi har nogen videresalgsklausul på Kaufmann. Men ellers er jeg også enig i, at prisen i sig selv er flot. Jeg er bare ærgerlig over, at endnu ikke har set noget den anden vej. Ikke engang en forlængelse med Tengstedt, eller ham islændingen. Hvis man mener han ville have godt af et halvt år i Island, så kunne man vel godt lave en aftale, der inkluderer et lejeophold de næste 6 måneder.

Jeg forstår også godt, at man ikke har lyst til at spendere det helt store, når den nye sportsdirektør er på vej ind. Jeg er dog noget bekymret for foråret. Jeg håber, at Van Weert viser hvorfor han kunne score mål i Holland. At Kusk kommer tilbage, Lucas spiller på niveau og Fossum viser sig som den profil han er købt til at være. Så skal vi nok komme med, men det er også meget at satse på, efteråret taget i betragtning.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

martinaalborg
Allstar
Allstar
Indlæg: 1258
Tilmeldt: 12. jun 2007, 11:11
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Re: Mikkel Kaufmann

Indlæg af martinaalborg » 8. feb 2020, 11:04

Klaus skrev:
8. feb 2020, 09:06
Jeg synes det er en helt fantastisk handel. Vi sælger et stort talent til mere end 20 millioner. Det er et af vores historisk største salg og på et niveau, hvor vi skal sælge. Risikoen for skader og at Kaufmann med tiden vil lade kontrakten løbe ud, skal holdes op imod den øjeblikkelige fortjeneste. Jeg ønsker Kaufmann alt det bedste, og jeg håber han bliver et kæmpe hit, men risikoen for at han ikke slår igennem er der jo også.

Vi skal passe på med at sammenligne enkelte salg. Vi kan jo kigge på andre klubbers gode salg og sige, at vi handler ikke for under nogle fantasioner for det har Nordsjælland og Midtjylland fået for nogle af deres spillere, og vist forresten også os selv for Bassogog forresten. Gør vi det, vil spillerne være mindre tilbøjelige til at skrive lange kontrakter, og de vil lade dem de har løbe ud.

Det eneste jeg synes for alvor er kritisabelt er, at vi nu er papirtynde i angrebet. Man kunne fx have lagt en option i udlejningen på Wessam, så havde vi i det mindste haft en smule dybde på angrebspladsen. Nu ser det godt nok skidt ud, hvis Van Wert slår hovedet igen.
Wessam???
Nej tak, vi har ikke brug for fyld på holdkortet.
Vi har ogaå en ung Tengstedt, der skal til og prøves af....han har vist gode takter på 2.holdet

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Mikkel Kaufmann

Indlæg af le Cid » 9. feb 2020, 07:44

jonas386 skrev:
8. feb 2020, 09:34
Jeg har ikke fanget om vi har nogen videresalgsklausul på Kaufmann.
Jeg vil være SÆRDELES forbløffet, hvis der ikke er en klausul. Det siges, at der var en del ballade over den manglende Klausul hos Flores, og at den slags “ikke må ske igen”.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Mikkel Kaufmann

Indlæg af troelsh » 9. feb 2020, 15:00

le Cid skrev:
9. feb 2020, 07:44
jonas386 skrev:
8. feb 2020, 09:34
Jeg har ikke fanget om vi har nogen videresalgsklausul på Kaufmann.
Jeg vil være SÆRDELES forbløffet, hvis der ikke er en klausul. Det siges, at der var en del ballade over den manglende Klausul hos Flores, og at den slags “ikke må ske igen”.
Mener jeg læste et interview med Bælum i forbindelse med salget, hvor han naturligvis ikke kunne kommentere på de konkrete detaljer, men nævnte at det var "naturligt" at få en videresalgsklausul når man sælger en ung spiller. Det vælger jeg at tolke som et inddirekte ja :thumbsup:

Alexander
Miniput
Miniput
Indlæg: 1
Tilmeldt: 23. jan 2020, 13:35

Re: Mikkel Kaufmann

Indlæg af Alexander » 10. feb 2020, 08:11

I think he would have played a good spring for us. Now others have to take over whether it will be a success we do not know yet. But I think Kaufmann will be a hit in the FCK and that he will move on too.

Besvar