Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Gamling » 4. jun 2020, 06:57

McMark skrev:
3. jun 2020, 15:48
Jeg synes vores klart største mangler pt. er højre back, defensiv midtbane og angriber (ikke nødvendigvis i den rækkerfølge). Som flere skriver, kan jeg sagtens se en idé i at hente Valgeir Valgeirsson - særligt nu når det ikke ligner at PK bliver forlænget. Han er ung, har masser af potentiale og kan ikke koste det store.

Jeg har også et godt øje til Adrian Justinussen fra HB Torshavn. Synes det er mærkeligt at ingen danske klubber har taget en chance med ham endnu, da han har en vanvittig sparketeknik og scorer kasser på samlebånd. Ingen idé om han er realistisk for os, men han er trods alt kun 21 (fylder 22 til juli).
Næsten enig mht positionerne. Dog vil jeg nok prioritere en ung højre kant før en defensiv midtbane. Højholt skal vel også have chancen for at byde sig til på den position. Kandidaterne lyder spændende, men Mon ikke også Inge Andre har nogle gode bud i pipeline som vi ikke har tænkt på.
Gamling
"Ib Simonsen forever"

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af raekkeettre » 4. jun 2020, 10:01

Gamling skrev:
4. jun 2020, 06:57
McMark skrev:
3. jun 2020, 15:48
Jeg synes vores klart største mangler pt. er højre back, defensiv midtbane og angriber (ikke nødvendigvis i den rækkerfølge). Som flere skriver, kan jeg sagtens se en idé i at hente Valgeir Valgeirsson - særligt nu når det ikke ligner at PK bliver forlænget. Han er ung, har masser af potentiale og kan ikke koste det store.

Jeg har også et godt øje til Adrian Justinussen fra HB Torshavn. Synes det er mærkeligt at ingen danske klubber har taget en chance med ham endnu, da han har en vanvittig sparketeknik og scorer kasser på samlebånd. Ingen idé om han er realistisk for os, men han er trods alt kun 21 (fylder 22 til juli).
Næsten enig mht positionerne. Dog vil jeg nok prioritere en ung højre kant før en defensiv midtbane. Højholt skal vel også have chancen for at byde sig til på den position. Kandidaterne lyder spændende, men Mon ikke også Inge Andre har nogle gode bud i pipeline som vi ikke har tænkt på.
Jeg vil sige Pallesen var tæt på vores bedste mand mod Esbjerg og mod OB træningskamp. Så lad os få en ung HB, jeg synes bestemt ikke vi mangler en til start 11 lige nu på den position. Plus jeg synes MC er ved st blive en sindssyg vigtig brik i vores spil, dog er vi tynde når han er skadet. Jeg synes en dybde løbene kant spiller, eller en teknisk god angriber med fart og hovedspil.


Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Hanga » 4. jun 2020, 10:24

Inge lyder ikke ligefrem afvisende.

Kender ham ikke. 13 mål og 13 assist i 97 kampe for Lillestrøm. Jeg synes jo vi er rigtig godt stillet til "8'er rollen" så jeg håber at han mere er 6'er.

Han har den rigtige alder.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Steve-Dave
Landshold
Landshold
Indlæg: 800
Tilmeldt: 29. jul 2005, 19:52

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Steve-Dave » 4. jun 2020, 10:26

Det norske marked!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Yankee » 4. jun 2020, 10:29

Interessant navn - især som transferfri. Han var tæt på at blive solgt til Rosenborg sidste sommer, hvor Lillestrøm prøvede aktivt at få ham solgt for at få nogle penge for ham, men hvor han selv sagde nej.

Det er selvfølgelig ikke en top-case ift. videresalgspotentiale, men det er ikke uden muligheder som 23-årig. Det kræver dog at han kan slå til i år 1-2 af kontrakten.

Peroni21
Junior
Junior
Indlæg: 69
Tilmeldt: 24. feb 2016, 16:55
Favoritspiller: Spalvis

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Peroni21 » 4. jun 2020, 10:29

Hanga skrev:
4. jun 2020, 10:24
Inge lyder ikke ligefrem afvisende.

Kender ham ikke. 13 mål og 13 assist i 97 kampe for Lillestrøm. Jeg synes jo vi er rigtig godt stillet til "8'er rollen" så jeg håber at han mere er 6'er.

Han har den rigtige alder.
Ud fra Youtube-videoer ligner han meget mere en 8'er end en 6'er

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af jonas386 » 4. jun 2020, 10:46

Det er flotte stats, og nogle fine sekvenser man kan se på youtube. Umiddelbart virker han lidt som samme type som Patrick Olsen, med god teknik, overblik og selvtillid i aktionerne - måske en anelse hurtigere på bolden. Jeg ved dog ikke om han har det vi mangler. Der er nogle fine defensive ting, og han spiller sig flot ud af det første pres. Afgjort ville han være bedre på den position end Kakeeto - men hvordan hans placeringer og fysiske spil er, kan jeg godt have mine tvivl om.

Gad godt se hans defensive stats.

Jeg kan dog godt se hvorfor han skulle være relevant for andre danske klubber. Umiddelbart et par stykker der godt kunne bruge sådan en midtbanemand.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Hanga » 4. jun 2020, 11:01

Peroni21 skrev:
4. jun 2020, 10:29
Hanga skrev:
4. jun 2020, 10:24
Inge lyder ikke ligefrem afvisende.

Kender ham ikke. 13 mål og 13 assist i 97 kampe for Lillestrøm. Jeg synes jo vi er rigtig godt stillet til "8'er rollen" så jeg håber at han mere er 6'er.

Han har den rigtige alder.
Ud fra Youtube-videoer ligner han meget mere en 8'er end en 6'er
Okay. Jeg synes jo at vi er ret godt stillet på 8'er/10'er positionen med Fossum, Olsen, Lucas og Jeppe P... Kusk eller Børsting kunne også tage pladsen på en dag med mange fravær. Højholdt er jeg mere usikker på som spillertype.

Til gengæld har vi næsten kun MC og Olsen der kan spille 6'er, og sidstnævnte primært i kampe hvor vi er meget bold besiddende.

Mest af alt mener jeg dog vi mangler højreback og angriber.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Buzz Killington » 4. jun 2020, 11:23

Hanga skrev:
4. jun 2020, 11:01
Peroni21 skrev:
4. jun 2020, 10:29
Hanga skrev:
4. jun 2020, 10:24
Inge lyder ikke ligefrem afvisende.

Kender ham ikke. 13 mål og 13 assist i 97 kampe for Lillestrøm. Jeg synes jo vi er rigtig godt stillet til "8'er rollen" så jeg håber at han mere er 6'er.

Han har den rigtige alder.
Ud fra Youtube-videoer ligner han meget mere en 8'er end en 6'er
Okay. Jeg synes jo at vi er ret godt stillet på 8'er/10'er positionen med Fossum, Olsen, Lucas og Jeppe P... Kusk eller Børsting kunne også tage pladsen på en dag med mange fravær. Højholdt er jeg mere usikker på som spillertype.

Til gengæld har vi næsten kun MC og Olsen der kan spille 6'er, og sidstnævnte primært i kampe hvor vi er meget bold besiddende.

Mest af alt mener jeg dog vi mangler højreback og angriber.
Olsens transferhistorik taler om en mand vi ikke kan holde på for mange år. Så det er vel en fin gardering til når han smutter. Specielt hvis både han og Lucas smutter samtidig. Olsen har nok også stadig et navn hos agenter og klubber der husker ham fra dengang han var et af europas største talenter på pladsen. Så, når han nu ser ud til at forløse sit talent, kan der blive rift om ham.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Forza » 4. jun 2020, 11:30

Buzz Killington skrev:
4. jun 2020, 11:23
Hanga skrev:
4. jun 2020, 11:01
Peroni21 skrev:
4. jun 2020, 10:29
Hanga skrev:
4. jun 2020, 10:24
Inge lyder ikke ligefrem afvisende.

Kender ham ikke. 13 mål og 13 assist i 97 kampe for Lillestrøm. Jeg synes jo vi er rigtig godt stillet til "8'er rollen" så jeg håber at han mere er 6'er.

Han har den rigtige alder.
Ud fra Youtube-videoer ligner han meget mere en 8'er end en 6'er
Okay. Jeg synes jo at vi er ret godt stillet på 8'er/10'er positionen med Fossum, Olsen, Lucas og Jeppe P... Kusk eller Børsting kunne også tage pladsen på en dag med mange fravær. Højholdt er jeg mere usikker på som spillertype.

Til gengæld har vi næsten kun MC og Olsen der kan spille 6'er, og sidstnævnte primært i kampe hvor vi er meget bold besiddende.

Mest af alt mener jeg dog vi mangler højreback og angriber.
Olsens transferhistorik taler om en mand vi ikke kan holde på for mange år. Så det er vel en fin gardering til når han smutter. Specielt hvis både han og Lucas smutter samtidig. Olsen har nok også stadig et navn hos agenter og klubber der husker ham fra dengang han var et af europas største talenter på pladsen. Så, når han nu ser ud til at forløse sit talent, kan der blive rift om ham.
Olsen er i hvert fald ikke bange for at tage en chance hvis der kommer et bud. Han har 2 år tilbage af aftalen, så det er også indenfor et år hvis vi skal tjene penge på ham - medmindre de forlænger.

Nigerianeren lyder spændende. Især hvis han kan dække 6’eren.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Hanga » 4. jun 2020, 11:33

Forza skrev:
4. jun 2020, 11:30
Buzz Killington skrev:
4. jun 2020, 11:23


Olsens transferhistorik taler om en mand vi ikke kan holde på for mange år. Så det er vel en fin gardering til når han smutter. Specielt hvis både han og Lucas smutter samtidig. Olsen har nok også stadig et navn hos agenter og klubber der husker ham fra dengang han var et af europas største talenter på pladsen. Så, når han nu ser ud til at forløse sit talent, kan der blive rift om ham.
Olsen er i hvert fald ikke bange for at tage en chance hvis der kommer et bud. Han har 2 år tilbage af aftalen, så det er også indenfor et år hvis vi skal tjene penge på ham - medmindre de forlænger.

Nigerianeren lyder spændende. Især hvis han kan dække 6’eren.
Enig i at vi naturligvis skal have øje på Olsens fremtidsplaner. Jeg vil dog tro at han efter mange års turbulens værdsætter den stabilitet han har fundet i AaB. Han bør tage en sæson eller to mere her.

Jeg vil også håbe at vi inden alt for længe snakker forlængelse med ham. Han er jo nok ikke ret højt i løn hierarkiet, men han er blevet en vigtig brik på holdet som jeg ser det. Fortjener afgjort en lønforhøjelse mod at vi får et par år mere på kontraktlængden.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Funky » 4. jun 2020, 15:24

Interessant at man måske går efter en forstærkning på MC's plads, lige som MC for alvor lader til at have fundet sin rette hylde og et pålideligt niveau. Det kan selvfølgelig være, man har vurderet, at der ikke er nogen reel konkurrence til ham i truppen lige pt., og/eller at han måske kan stå foran et udlandseventyr inden for overskuelig fremtid.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Kokkefar » 4. jun 2020, 15:32

Peroni21 skrev:
4. jun 2020, 10:29
Hanga skrev:
4. jun 2020, 10:24
Inge lyder ikke ligefrem afvisende.

Kender ham ikke. 13 mål og 13 assist i 97 kampe for Lillestrøm. Jeg synes jo vi er rigtig godt stillet til "8'er rollen" så jeg håber at han mere er 6'er.

Han har den rigtige alder.
Ud fra Youtube-videoer ligner han meget mere en 8'er end en 6'er
Nordjyske omtaler ham som defensiv midt. Altså nok mere 6'er end 8'er. Det synes jeg også hans stats indikerer.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Kokkefar » 4. jun 2020, 15:35

Funky skrev:
4. jun 2020, 15:24
Interessant at man måske går efter en forstærkning på MC's plads, lige som MC for alvor lader til at have fundet sin rette hylde og et pålideligt niveau. Det kan selvfølgelig være, man har vurderet, at der ikke er nogen reel konkurrence til ham i truppen lige pt., og/eller at han måske kan stå foran et udlandseventyr inden for overskuelig fremtid.
Meget. Jeg kan sagtens se ideen i øget konkurrence på midten. Problemet ved den manglende konkurrence så vi mod esbjerg. Der er alt for langt mellem starterne og 1. reserve niveaumæssigt. Hvis vi skal blande os i toppen er vi nødt til at have en bredere trup som fx FCM, FCK og Brøndby. Problemet ved dette er, at det er dyrt at have spillere med førsteholdsniveau siddende på bænken, og det lyder også til, at Matthew vil have en betydelig løn.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Yankee » 4. jun 2020, 15:52

Kokkefar skrev:
4. jun 2020, 15:32

Nordjyske omtaler ham som defensiv midt. Altså nok mere 6'er end 8'er. Det synes jeg også hans stats indikerer.
Det ved Nordjyske intet om.

I 2018-sæsonen spillede han som den venstre af to centrale midtbanespillere i 4-4-2/4-4-1-1. I 2019-sæsonen har det været lidt mere blandet, men han har ikke ligget som ene 6'er undtagen i nogle kampe for Osmanlispor. Jeg ved ikke hvilke stats du ser på, men hvis du ser på duelintensitet, interceptions og erobringer på modstanderens banehalvdel, så lugter det langt mere af 8'er end af 6'er. Men som nævnt har han mest spillet 4-4-2, så det kan man ikke rigtig sige.

I 2018 er han i Wyscout ratet som den 11. bedste centrale midtbanespiller i Eliteserien - og altså ikke ratet blandt de defensive midtbanespillere. Selve ratingen skal tages med et gran salt, da det er svært at sammenligne centrale midtbanespillere 1:1. Han ligger meget højt på erobringer og afleveringer på sidste tredjedel, så som type minder han umiddelbart mest om Fossum i den nuværende trup. I 2019 har han pga. udlejning spillet for lidt til at blive ratet.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Kokkefar » 4. jun 2020, 16:07

Yankee skrev:
4. jun 2020, 15:52
Kokkefar skrev:
4. jun 2020, 15:32

Nordjyske omtaler ham som defensiv midt. Altså nok mere 6'er end 8'er. Det synes jeg også hans stats indikerer.
Det ved Nordjyske intet om.

I 2018-sæsonen spillede han som den venstre af to centrale midtbanespillere i 4-4-2/4-4-1-1. I 2019-sæsonen har det været lidt mere blandet, men han har ikke ligget som ene 6'er undtagen i nogle kampe for Osmanlispor. Jeg ved ikke hvilke stats du ser på, men hvis du ser på duelintensitet, interceptions og erobringer på modstanderens banehalvdel, så lugter det langt mere af 8'er end af 6'er. Men som nævnt har han mest spillet 4-4-2, så det kan man ikke rigtig sige.

I 2018 er han i Wyscout ratet som den 11. bedste centrale midtbanespiller i Eliteserien - og altså ikke ratet blandt de defensive midtbanespillere. Selve ratingen skal tages med et gran salt, da det er svært at sammenligne centrale midtbanespillere 1:1. Han ligger meget højt på erobringer og afleveringer på sidste tredjedel, så som type minder han umiddelbart mest om Fossum i den nuværende trup. I 2019 har han pga. udlejning spillet for lidt til at blive ratet.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Yankee » 4. jun 2020, 16:10

Kokkefar skrev:
4. jun 2020, 16:07
I min verden kan man ikke være 6'er i en 4-4-2, så det er vist et spørgsmål om definitioner :)

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Kokkefar » 4. jun 2020, 16:16

Yankee skrev:
4. jun 2020, 16:10
Kokkefar skrev:
4. jun 2020, 16:07
I min verden kan man ikke være 6'er i en 4-4-2, så det er vist et spørgsmål om definitioner :)
Det er fordi du definerer en spiller ud fra det system han er blevet brugt i. Det er jo ikke nødvendigvis den type spilleren er. Det var samme diskussion der var med Patrick Olsen. Flere brugere ville slet ikke høre argumenter for at PO kunne være 8'er, for han havde kun spillet 6'er hidtil. Der er vidst ikke mange der anser ham for værende 6'er nu. En spillers position er jo mere dynamisk end hvad det bliver gjort til her. Det afhænger ikke af, hvad spilleren tidligere har spillet, men af hvor spillerens forskellige forskellige kompetencer bedst kan udnyttes.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Yankee » 4. jun 2020, 16:17

Kokkefar skrev:
4. jun 2020, 16:16
Det er fordi du definerer en spiller ud fra det system han er blevet brugt i. Det er jo ikke nødvendigvis den type spilleren er. Det var samme diskussion der var med Patrick Olsen. Flere brugere ville slet ikke høre argumenter for at PO kunne være 8'er, for han havde kun spillet 6'er hidtil. Der er vidst ikke mange der anser ham for værende 6'er nu. En spillers position er jo mere dynamisk end hvad det bliver gjort til her. Det afhænger ikke af, hvad spilleren tidligere har spillet, men af hvor spillerens forskellige forskellige kompetencer bedst kan udnyttes.
Hvorfor så overhovedet bruge kræfter på om han er 6'er eller 8'er? Er det ikke mere interessant at se på hans præstationsdata og hvor han har spillet før?

Låst