Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Julgranen » 4. aug 2020, 09:53

doukas skrev:
4. aug 2020, 09:00
Billede
Det var også morsomt. Sådan helt lårklaskende morsomt :thumbsup:

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af MrBangDK » 4. aug 2020, 10:01

Nkada på leje - vandtætte skodder hos AaB. Lækkert!
Ska' vi hak'?

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af jonas386 » 4. aug 2020, 10:05

MrBangDK skrev:
4. aug 2020, 10:01
Nkada på leje - vandtætte skodder hos AaB. Lækkert!
Hvor ser du det henne?
Jeg er lunken for at sige det mildt, hvis det er tilfældet. Men Inge virker til at være glad for lottokuponer, hvilket ærlig talt bekymrer mig en anelse. I stabæk hentede han, ifølge transfermarkt, virkelig mange spillere fra alle mulige steder. Jeg håber ikke at den tilgang bliver den samme hos os.

Jeg har svært ved at se perspektivet i en lejeaftale med en ung franskmand der har 3 år tilbage af kontrakten, og tidligere har været i PL klubbers søgelys.

Edit: Så den lige på FB. Der skal altså gerne noget mere permanent ind. Håber han er billig i løn, og at vi har en købsklausul på ham, selvom det ikke lyder sådan på artiklen
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af BoT » 4. aug 2020, 10:08

Det bliver tydeligvis det her niveau, vi kommer til at hente spillere fra her til sommer, og dermed kan alle lige så godt indstille sig på, at det bliver profilerne fra den nuværende trup, der skal bære os. Det passer i øvrigt mig helt fint. Klubber på vores økonomiske og attraktionsmæssige niveau kan meget sjældent købe sig til fremgang.

TK-allez
Superliga
Superliga
Indlæg: 609
Tilmeldt: 29. jul 2020, 11:43
Favoritspiller: Lucas Andersen

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af TK-allez » 4. aug 2020, 10:09

Men fint at han får nummer 19. Så er der stadig åben for 6, 7 og 11, som er ledige numre :danmarkfan:

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 969
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Rams » 4. aug 2020, 10:16

Julgranen skrev:
4. aug 2020, 08:11
doukas skrev:
3. aug 2020, 22:44
Synes et spændende bud på erstatning for Tengsted kunne være det estiske angrebstalent Mark Anders Lepik, der spiller for FC Flora i hjemlandet (Opers gamle klub, der har hjemmebane på Le Coq Arena).

https://www.transfermarkt.com/mark-ande ... ler/356721
Ville være fuldstændig udsigtsløst at hente et estisk angrebstalent, der endnu ikke har en fuld kamp på seniorniveau.
Esterne er nærmest historisk ringe, og selv blandt landsholdsangriberne tror jeg ikke man finder én spiller, som kunne spille sig på hold i AaB.

AaB har ikke været ude efter estere, siden man forsøgte sig flere gange på Tarmo Kink for snart et årti siden.

Det anser jeg som værende et fuldstændig urealistisk bud.
Enig - så langt som hvis vi taler at hente ham direkte startelveren. Der vil være mere perspektiv i at etablere et talentsamarbejde med Flora, der historisk er omdrejningspunktet i estisk fodbold. Startelveren i Flora er meget ung, men niveauet i ligaen er som 1. division i DK. Men det kunne jo godt være i begge klubbers interesse med et talentsamarbejde, hvor AaB kunne hive de bedste U15 og U17-spillere til DK, så de kunne blive skolet på et højere niveau. Så kunne AaB beholde de bedste og de øvrige blive sendt retur til Estland.
In verbis simus faciles

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14707
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Hanga » 4. aug 2020, 10:21

Skuffende at vi ender ud i en lejaftale og umiddelbart indikeres der ikke noget om købsoption.

Han lyder som en god type at få ind, men hvad er hans niveau? Det er det store spørgsmål. Jeg håber godt nok at dette bliver fulgt op af en decideret profil til offensiven.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Yankee » 4. aug 2020, 10:26

Jeg synes Nkada virker helt rigtig som type. Holdet skriger på en god dybdeløber og det virker det til at man har fundet.

Det er selvfølgelig problematisk at hente en spiller på leje. Der kan være tre årsager til at leje:

1) "Jönsson/Lucas"-case, hvor man kun kan få fat i en absolut topspiller på leje fordi han ikke vil committe sig til en fast aftale eller klubben ikke har råd.
2) Klubben har ingen penge, men man har et akut hul i truppen, som lejespilleren kan løse (Esbjerg-modellen)
3) Man er usikker på spilleren og vil gerne se ham an før man binder sig til en fast aftale (Mraz-modellen)

Hvis vi er i kategori 3, så synes jeg dels at man skal lade være med at hente spillere man ikke er sikker på og derudover er det underligt at der ikke bliver nævnt noget om en købsoption. Hvis vi ligger i kategori 2, så er det bekymrende ift. klubbens økonomi. Hvis vi ligger i nr. 1, så vil jeg stille spørgsmålstegn ved om Nkada vitterligt er så god en spiller.

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af andreasaab89 » 4. aug 2020, 10:27

Hanga skrev:
4. aug 2020, 10:21
Skuffende at vi ender ud i en lejaftale og umiddelbart indikeres der ikke noget om købsoption.

Han lyder som en god type at få ind, men hvad er hans niveau? Det er det store spørgsmål. Jeg håber godt nok at dette bliver fulgt op af en decideret profil til offensiven.
Håber ikke det er en ny phillip ochs. En spiller vi skal hjælpe igang uden der virkelig kan bidrage.

Omvendt hvis vi ser på vores bænk de sidste 10 kampe er det også tydeligt at vi skriger på mere bredde i offensiven. At ham her kan deltage i den konkurrence er fint. Mener stadig vi mangler minimum 1 til spiller til de 3 forreste pladser. Ham her er nok mere Tengstedt erstatning og så mangler vi stadig kaufman erstatning.
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af andreasaab89 » 4. aug 2020, 10:36

andreasaab89 skrev:
4. aug 2020, 10:27
Hanga skrev:
4. aug 2020, 10:21
Skuffende at vi ender ud i en lejaftale og umiddelbart indikeres der ikke noget om købsoption.

Han lyder som en god type at få ind, men hvad er hans niveau? Det er det store spørgsmål. Jeg håber godt nok at dette bliver fulgt op af en decideret profil til offensiven.
Håber ikke det er en ny phillip ochs. En spiller vi skal hjælpe igang uden der virkelig kan bidrage.

Omvendt hvis vi ser på vores bænk de sidste 10 kampe er det også tydeligt at vi skriger på mere bredde i offensiven. At ham her kan deltage i den konkurrence er fint. Mener stadig vi mangler minimum 1 til spiller til de 3 forreste pladser. Ham her er nok mere Tengstedt erstatning og så mangler vi stadig kaufman erstatning.
En anden vigtig ting er at ham her er klar fra 1. træningsdag. Det er ikke en sidste sekunds lejeaftale med en spiller langt inde i sæsonstarten etc.
Det er vigtigt med disse lejespillere at de får tid til at lære holdet at kende etc. og dermed kommer i god tid.

Hvis vi lejer for 12 måneder giver det meget lidt mening at leje en spilelr 10 kampe inde i sæsonen osv.
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Yankee » 4. aug 2020, 10:38

andreasaab89 skrev:
4. aug 2020, 10:36

En anden vigtig ting er at ham her er klar fra 1. træningsdag. Det er ikke en sidste sekunds lejeaftale med en spiller langt inde i sæsonstarten etc.
Det er vigtigt med disse lejespillere at de får tid til at lære holdet at kende etc. og dermed kommer i god tid.

Hvis vi lejer for 12 måneder giver det meget lidt mening at leje en spilelr 10 kampe inde i sæsonen osv.
Det er en rigtig god pointe. Det så vi jo med Patrick Olsen, for eksempel.

Jeg har siddet og set lidt klip og sammendrag med vores ven Nkada. Det er hurtigt overstået for han har jo kun fået 6-7 indhop i Ligue 1. Resten er spillet i "National 2", som er kampe med 1-200 tilskuere på cirka 2. divisionsniveau.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4424
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af doukas » 4. aug 2020, 10:44

Julgranen skrev:
4. aug 2020, 09:53
doukas skrev:
4. aug 2020, 09:00
Billede
Det var også morsomt. Sådan helt lårklaskende morsomt :thumbsup:
:kiss:
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5175
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Jakobsen » 4. aug 2020, 10:47

MrBangDK skrev:Nkada på leje - vandtætte skodder hos AaB. Lækkert!
Jeg ved heller ikke rigtigt. Der er både for og imod

For
- Potentialet må være der med U landskampe og PL interesse
- han lyder som en angribertype vi mangler
- En lejeaftale kan være en måde at få spillere til ligaen som er profil og ikke tænker Superliga i første omgang. F.eks. Mukthar og Lucas
- Fedt at man kigger i nye markeder og at man jf. Inges udtalelser har fulgt ham. Det tyder på et mere velovervejet eventyr end det slovakiske.

I mod
- Perspektivet i at beholde ham og tjene på ham, hvis det bliver en succes er usikkert. Har vi aftalt en pris? Selvom vi har aftalt pris kan han jo derudover
- AaB har tidligere ikke været gode til at integrere lejespillere. Jeg håber det her lejemål er mere helhjertet for alle parter
- Jeg havde nok drømt om en mere proven spiller der kunne gå forrest.

Derudover er det store spørgsmål vel hvornår man sidst har set ham. De franske ligaer og landsholdsfodbolden har jo lagt stille så Inge kan vel dårligt have set ham i hans virke for os. Omvendt tyder Inges udtalelse på at man har holdt øje med ham længe så det virker som om man signer ham på et god grundlag.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13644
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Funky » 4. aug 2020, 10:48

Yankee skrev:
4. aug 2020, 10:26
Jeg synes Nkada virker helt rigtig som type. Holdet skriger på en god dybdeløber og det virker det til at man har fundet.

Det er selvfølgelig problematisk at hente en spiller på leje. Der kan være tre årsager til at leje:

1) "Jönsson/Lucas"-case, hvor man kun kan få fat i en absolut topspiller på leje fordi han ikke vil committe sig til en fast aftale eller klubben ikke har råd.
2) Klubben har ingen penge, men man har et akut hul i truppen, som lejespilleren kan løse (Esbjerg-modellen)
3) Man er usikker på spilleren og vil gerne se ham an før man binder sig til en fast aftale (Mraz-modellen)

Hvis vi er i kategori 3, så synes jeg dels at man skal lade være med at hente spillere man ikke er sikker på og derudover er det underligt at der ikke bliver nævnt noget om en købsoption. Hvis vi ligger i kategori 2, så er det bekymrende ift. klubbens økonomi. Hvis vi ligger i nr. 1, så vil jeg stille spørgsmålstegn ved om Nkada vitterligt er så god en spiller.
Jeg synes, din kategorisering er rigtig fin og godt sat op. Jeg tror og håber, vi er tættest på 1’eren - det lyder som om, de har set ham noget an. Og så er der selvfølgelig altid det forhold, at hvor man vil placere en spiller i kategorierne afhænger af, hvor prisen sættes i fht kvaliteten. Og det bestemmer AaB jo ikke alene.

Som sagt, jeg håber, det er en kategori 1 spiller, som man dels er sikker på kan levere høj kvalitet, og dels håber på, man kan charmere sig ind på.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Gazza
Drenge
Drenge
Indlæg: 49
Tilmeldt: 28. apr 2008, 17:43

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Gazza » 4. aug 2020, 10:51

En fattigmands udgave af Luton Shelton 😒 nå han kan vel overraske🤨

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Søgaard » 4. aug 2020, 10:55

Det MÅ være til bredden, med en mere proven angriber oveni som mål for den endelige trup. Ellers er det sløjt og uden perspektiv, der står intet om en klausul.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2085
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Kokkefar » 4. aug 2020, 11:04

Søgaard skrev:
4. aug 2020, 10:55
Det MÅ være til bredden, med en mere proven angriber oveni som mål for den endelige trup. Ellers er det sløjt og uden perspektiv, der står intet om en klausul.
Well, der blev sagt én til hver kæde. Måske har vi kun to transfers at se frem til.

Mikki89
1. div
1. div
Indlæg: 352
Tilmeldt: 18. jun 2020, 08:05
Favoritspiller: Lucas Andersen

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Mikki89 » 4. aug 2020, 11:08

Jeg er desværre heller ikke ovenud begejstret! Jeg har det lidt stramt med lejede spiller dels pga. vores ikke altid lige prangende succes med dette tiltag, men også fordi jeg gerne ser, at AaB kan tjene lidt mønt på de spillere man henter udefra!
Jeg kan ikke forestille mig, at vi har en købsoption, men det kan jo være at Inge har tryllet ved forhandlingsbordet og derved levet op til navnet "troldmanden fra Søgne"
Et stort velkommen til Nkada! :aabfan:

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af jonas386 » 4. aug 2020, 11:10

Jeg forestiller mig desværre endnu en Rolim/Ochs hvor vi alligevel ikke gider bruge spilleren det sidste halve år fordi der ikke kan forlænges.

Lejeaftaler kan give mening, men jeg synes vores hit rate for denne type lejeaftaler (modsat Jönsson/Lucas) er til den dårligere side.
Jeg har svært ved at se han skulle have nogen interesse i at vælge AaB efterfølgende, og så har vi kun spildt tiden.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2085
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Kokkefar » 4. aug 2020, 11:13

jonas386 skrev:
4. aug 2020, 11:10
Jeg forestiller mig desværre endnu en Rolim/Ochs hvor vi alligevel ikke gider bruge spilleren det sidste halve år fordi der ikke kan forlænges.

Lejeaftaler kan give mening, men jeg synes vores hit rate for denne type lejeaftaler (modsat Jönsson/Lucas) er til den dårligere side.
Jeg har svært ved at se han skulle have nogen interesse i at vælge AaB efterfølgende, og så har vi kun spildt tiden.
Kæft jeg savner Rolim. Tak for at minde mig om ham.

Låst