Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af hje1980 » 19. aug 2020, 10:23

jonas386 skrev:
19. aug 2020, 10:20
raekkeettre skrev:
19. aug 2020, 10:17
Det tror jeg altså ikke på. Især ikke fordi man kun har forlænget et år med Okore. Gaarde frigjorde altså henved 40 millioner af salgene fra Kaufmann og Abildgaard. Jeg tror ikke et sekund på at vi har været tvunget til at sælge, bare fordi vi gerne ville se Okore en sæson mere.

Derudover har der jo længe været snak om at Rinne skulle videre. Så mon ikke man havde slagtet den guldkalv først, hvis det var nødvendigt?
Gaarde har ikke solgt de 2... det har Bælum!

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2995
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af raekkeettre » 19. aug 2020, 10:23

Bruno skrev:
19. aug 2020, 10:22
raekkeettre skrev:
19. aug 2020, 10:13
BTW, der gik ikke engang en uge får vi så konsekvensen af at vi forlængede med Okore. Der skal penge i kassen...
Hej. Jeg vurderer, at majoriteten af dette forum har opfattet din særdeles usaglige og søgte antipati mod Jores Okore, baseret på din flod af infantilsproget vrøvl de sidste par døgn. Men at opfinde tåbelige sandheder er næsten mere træls end din endeløse grammofonrablen. Som om den ikke var nok.

You have made your point.
:cheers: super Jeg holder inde...men kunne ikke holde den tilbage .. :thumbsup:

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af jonas386 » 19. aug 2020, 10:24

hje1980 skrev:
19. aug 2020, 10:23
jonas386 skrev:
19. aug 2020, 10:20
raekkeettre skrev:
19. aug 2020, 10:17
Det tror jeg altså ikke på. Især ikke fordi man kun har forlænget et år med Okore. Gaarde frigjorde altså henved 40 millioner af salgene fra Kaufmann og Abildgaard. Jeg tror ikke et sekund på at vi har været tvunget til at sælge, bare fordi vi gerne ville se Okore en sæson mere.

Derudover har der jo længe været snak om at Rinne skulle videre. Så mon ikke man havde slagtet den guldkalv først, hvis det var nødvendigt?
Gaarde har ikke solgt de 2... det har Bælum!
Fair point. Det gør dog ikke beløbet mindre.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1199
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Reyad » 19. aug 2020, 10:24

Men det kunne jeg ikke forestille mig, at han har sagt.
Al kommunikation har tydet på Olsen skulle være bærende kraft. Ny kontrakt og masser af ros.
Tror der er kommet et godt bud og så har man slået til. Og Olsen ser mere perspektiv i GF.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Julgranen » 19. aug 2020, 10:25

Bruno skrev:
19. aug 2020, 10:22
Hej. Jeg vurderer, at majoriteten af dette forum har opfattet din særdeles usaglige og søgte antipati mod Jores Okore, baseret på din flod af infantilsproget vrøvl de sidste par døgn. Men at opfinde tåbelige sandheder er næsten mere træls end din endeløse grammofonrablen. Som om den ikke var nok.

You have made your point.
Amen.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2995
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af raekkeettre » 19. aug 2020, 10:25

FIDEL skrev:
19. aug 2020, 10:06
raekkeettre skrev:
19. aug 2020, 10:02
raekkeettre skrev:
19. aug 2020, 08:53
Analysen må være at AaB vil gå over til en 3-4-3 permanent nu når Okore har forlænget, og vi høre også der skal hentes flere forsvarsspillere ind. Dvs de 2 på midtbanen skal kunne operere begge veje, og det man har set til PO er at han er god fremadrettet men ikke god i det defensive arbejder hvor han også tager ALT for store chancer i hans spil. Derfor blev han også brugt som 9er, men man vil helt sikkert begynde at arbejde med en mere angribende 9er fremadrettet, derfor Prica etc....og så er PO måske kommet lidt i ingen mands land,.og hvis GF så står med 10 millioner, jamen så slår man til....

Edit: glemte noget at skrive "FORHELVEDE DA OGSÅ!!!!" ;)
Som jeg skrev tidligere, bliver det sgu spændende hvem der skal dække den centrale. Fossum er den ene det er klart. Tror måske også David først har spurgt på ham og fået et stort nej, og så er PO blevet til.

Men hvem der skal spille ved siden af ham?!?!
Det skal Ferreira.
Der lyder et nej tak herfra...

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Fromthecradle » 19. aug 2020, 10:26

Bros skrev:
19. aug 2020, 10:16
inden alle råber op om at Inge har dumpet dette transfer vindue fordi han har har solgt PO til en rigtig god pris, her og nu så husk på at vinduet er åbent frem til 4 oktober.
så mon ikke vi kan få en fuldgod erstatning inden da.
og her udover kan jeg kun rose Inge for at lave penge, så han har noget at arbejde med senere i vinduet.
Jeg begræder bestemt ikke PO's afgang. Lader til at være en fin pris - tak til Gaarde for det indkøb.

Mon ikke IAO enten allerede har erstattet ham med portugiseren eller finder noget andet. Der er også et par nordjyder (ja, jeg ved godt det nærmest er forbudt at tro og håbe på nordjyder herinde), der kan være på vej til at blive relevante (Højholt, Pedersen).

Eneste rigtige bekymring er om PO har en sammenhæng til Lucas. Ikke at jeg tror Lucas skal til gymnastikforeningen, men måske andet steds.
You pay for this?

Ibiza Polar

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Ibiza Polar » 19. aug 2020, 10:26

raekkeettre skrev:
19. aug 2020, 10:25
FIDEL skrev:
19. aug 2020, 10:06
Det skal Ferreira.
Der lyder et nej tak herfra...
Baseret på hvad?

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2142
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:40
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Meelsen » 19. aug 2020, 10:26

jonas386 skrev:
19. aug 2020, 10:20
raekkeettre skrev:
19. aug 2020, 10:17
Det tror jeg altså ikke på. Især ikke fordi man kun har forlænget et år med Okore. Gaarde frigjorde altså henved 40 millioner af salgene fra Kaufmann og Abildgaard. Jeg tror ikke et sekund på at vi har været tvunget til at sælge, bare fordi vi gerne ville se Okore en sæson mere.

Derudover har der jo længe været snak om at Rinne skulle videre. Så mon ikke man havde slagtet den guldkalv først, hvis det var nødvendigt?
Det var da ikke Gaarde der solgte Kaufmann og Abild?
Bliv medlem af Vesttribunen på Facebook: http://www.facebook.com/Vesttribunen - Fællesskab, udebaneture, merchandise og meget mere!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af jonas386 » 19. aug 2020, 10:27

Meelsen skrev:
19. aug 2020, 10:26
jonas386 skrev:
19. aug 2020, 10:20
raekkeettre skrev:
19. aug 2020, 10:17
Det tror jeg altså ikke på. Især ikke fordi man kun har forlænget et år med Okore. Gaarde frigjorde altså henved 40 millioner af salgene fra Kaufmann og Abildgaard. Jeg tror ikke et sekund på at vi har været tvunget til at sælge, bare fordi vi gerne ville se Okore en sæson mere.

Derudover har der jo længe været snak om at Rinne skulle videre. Så mon ikke man havde slagtet den guldkalv først, hvis det var nødvendigt?
Det var da ikke Gaarde der solgte Kaufmann og Abild?
Nej, jeg har givet en anden debattør ret i, at det var Bælum længere oppe.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Magster
Drenge
Drenge
Indlæg: 28
Tilmeldt: 6. jul 2017, 12:38

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Magster » 19. aug 2020, 10:28

Jeg er helt med på præmissen om signal værdien i at sælge en spiller til en konkurrent, jeg kunne ærligt talt ikke være mere ligeglad dog, hvis det var Lucas, jo så var det en anden snak, men det er det IKKE! Det er Olsen, og jeg vil vædde på at AaB har fået et godt bud, har sagt fint, tag du en snak med dem, og så har hans loyalitet været så lille at en større løn-check var udslagsgivenede, det kan jeg sgu ikke holde i mod ham, lad os sige han er gået fra 100k i AaB til 180k i GF' eller lign. Uden nogen særlig forhold til Aalborg og AaB ville jeg selv ikke være i tvivl om et skifte, money talks, både for klub og spiller er min pointe.

Anyways, jeg tror vi bliver fint tilfreds når Markus Henriksen lige har spillet sig i form, og kommer i gang med landsholds ping pong med Fossum - Mark my words.. :)

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4734
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Maglau » 19. aug 2020, 10:29

Reyad skrev:
19. aug 2020, 10:24
Men det kunne jeg ikke forestille mig, at han har sagt.
Al kommunikation har tydet på Olsen skulle være bærende kraft. Ny kontrakt og masser af ros.
Tror der er kommet et godt bud og så har man slået til. Og Olsen ser mere perspektiv i GF.
Olsens perspektiv kunne være markant mere i lønningsposen intet andet.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Pastorius » 19. aug 2020, 10:29

Hvem skal så afløse PO.

Den første kvalitet er at manden skal kunne takle igennem hårdt og kontant, så PO, næste gang vi spiller mod GF, kan mærke hvad vi føler for ham i Nordjylland nu. Kan ikke lige se den type på holdet pt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1253
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Pollack2 » 19. aug 2020, 10:32

Jeg er skuffet over salget af PO, men det er intet ifht. et eventuelt køb af Thomsen som erstatning: Han har for det meste ikke engang været på holdkortet i FCK, og når han endelig får spilletid, har ikke lignet en mand der kunne/gad. Og værst: Han har det tilsyneladende fint med situationen - jeg har i hvert intet hørt om at han (for enhver pris) vil væk. At han skulle gå ind som erstatning for den mest sikre offensive spiller på holdkortet (Lukas' skadeshistorik diskvalificerer ham som førstevalg) vil være en eklatant falliterklæring.

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Sanchez94 » 19. aug 2020, 10:34

Reyad skrev:
19. aug 2020, 10:18
Havde dette været et salg til Zulte Waregem eller lignende havde jeg hyldet det. 10 millioner for en 27-årig man købte for 0,5 for ca et år siden. Det er en god case. Og Olsen er god. Men kan erstattes. Det mest bekymrende er vel, at en af vores bærende spillere, der har fået oceaner af tillid, ser større aspekter hos en anden dansk klub der ikke er FCM eller FCK. Det gør ondt. Især når han hat lovprist AaB så ofte. Noget må være galt. I hvert fald i hans øjne. Lønnen kan ikke være ekstremt meget bedre.

Nu skal han selvfølgelig erstattes med en relativt rutineret spiller, der kan levere fra dag 1. Forhåbentlig har Inge en god erstatning i kikkerten.
Lønnen er meget bedre, han gik til en i en fodboldkontekst, sindsygt ringe løn i AaB. Husk på at han blev hentet fra en 2. divisionsklub.

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 622
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af 9000AaB » 19. aug 2020, 10:35

Maglau skrev:
19. aug 2020, 10:29
Reyad skrev:
19. aug 2020, 10:24
Men det kunne jeg ikke forestille mig, at han har sagt.
Al kommunikation har tydet på Olsen skulle være bærende kraft. Ny kontrakt og masser af ros.
Tror der er kommet et godt bud og så har man slået til. Og Olsen ser mere perspektiv i GF.
Olsens perspektiv kunne være markant mere i lønningsposen intet andet.
Ved PO har snakket med spillerne om han skulke sige ja til tilbudet forleden og at han får en MEGET høj lønforhøjelse så ka godt forstå han sagde ja så det en okay case for alle selvom det fucking træls.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af jonas386 » 19. aug 2020, 10:37

Lad os lige være enige om, at intet tyder på at Thomsen skulle være med i nogle overvejelser eller at Inge (heldigvis da) skulle lade den slags sentimentale overvejelser spille ind. Den frygt tror jeg heldigvis vi kan pakke væk for nu.

Vi forlængede Olsens kontakt for lidt over en måned siden. Den sidste løn afpejlede nok bedre hans status i truppen end den første.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af FIDEL » 19. aug 2020, 10:38

Magster skrev:
19. aug 2020, 10:28
Jeg er helt med på præmissen om signal værdien i at sælge en spiller til en konkurrent, jeg kunne ærligt talt ikke være mere ligeglad dog, hvis det var Lucas, jo så var det en anden snak, men det er det IKKE! Det er Olsen, og jeg vil vædde på at AaB har fået et godt bud, har sagt fint, tag du en snak med dem, og så har hans loyalitet været så lille at en større løn-check var udslagsgivenede, det kan jeg sgu ikke holde i mod ham, lad os sige han er gået fra 100k i AaB til 180k i GF' eller lign. Uden nogen særlig forhold til Aalborg og AaB ville jeg selv ikke være i tvivl om et skifte, money talks, både for klub og spiller er min pointe.

Anyways, jeg tror vi bliver fint tilfreds når Markus Henriksen lige har spillet sig i form, og kommer i gang med landsholds ping pong med Fossum - Mark my words.. :)
Altså, henter Inge André Markus Henriksen, så får han gudestatus i Aalborg. Meeeen den er nok liiiige urealistisk nok. Dog bør der være penge i kassen nu til at give en stor profil en flot løn og sign on, hvis nødvendigt.
Mon ikke Ferreira bliver præsenteret idag!?

Rygtet om Tosin Kehinde til enten os eller agf, er også meget interessant. Kehinde er en spiller, som kan erstatte Lucas om 1 års tid, når Lucas flyver fra reden. Kehinde har ihvertfald potentialet, men mangler et slutprodukt på sine aktioner.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4734
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Maglau » 19. aug 2020, 10:40

Sanchez94 skrev:
19. aug 2020, 10:34
Reyad skrev:
19. aug 2020, 10:18
Havde dette været et salg til Zulte Waregem eller lignende havde jeg hyldet det. 10 millioner for en 27-årig man købte for 0,5 for ca et år siden. Det er en god case. Og Olsen er god. Men kan erstattes. Det mest bekymrende er vel, at en af vores bærende spillere, der har fået oceaner af tillid, ser større aspekter hos en anden dansk klub der ikke er FCM eller FCK. Det gør ondt. Især når han hat lovprist AaB så ofte. Noget må være galt. I hvert fald i hans øjne. Lønnen kan ikke være ekstremt meget bedre.

Nu skal han selvfølgelig erstattes med en relativt rutineret spiller, der kan levere fra dag 1. Forhåbentlig har Inge en god erstatning i kikkerten.
Lønnen er meget bedre, han gik til en i en fodboldkontekst, sindsygt ringe løn i AaB. Husk på at han blev hentet fra en 2. divisionsklub.
Mon ikke han steg betydeligt da han forlængede for sommmerferien.
Mon ikke hans første kontrakt var på ca 60.000 +-10 som er en Meget lav løn for en etableret superliga midtbane.
Hans løn ved forlængelsen er sikker i nærheden 100 +-20 de næste tre år.
Hvis AGF har toppet den og måske lagt 60-100 oveni over de næste 5 år. Så er det et perspektiv der vil noget.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af jonas386 » 19. aug 2020, 10:40

FIDEL skrev:
19. aug 2020, 10:38

Rygtet om Tosin Kehinde til enten os eller agf, er også meget interessant. Kehinde er en spiller, som kan erstatte Lucas om 1 års tid, når Lucas flyver fra reden. Kehinde har ihvertfald potentialet, men mangler et slutprodukt på sine aktioner.
Jeg troede han var central midt? En hårdtarbejdende 8'er med nogle kvaliteter defensivt? Jeg har ikke set så meget Randers, og han er heller ikke en spiller jeg har bidt mærke i før han blev nævnt som en transfermulighed, så min fornemmelse kan være helt off.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Låst