Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af raekkeettre » 19. aug 2020, 18:11

Julgranen skrev:
19. aug 2020, 17:46
raekkeettre skrev:
19. aug 2020, 17:39
Hvornår er nok - NOK!?

Altså jeg tænker på, hvor mange kan man sælge uden det går ud over "det", jeg synes vi altid har haft i AaB, nemlig kontinuitet, stærke relationer - nogle vil nok også påstå ydmyghed. Men det har taget os igennem til KÆMPE triumfer - mest vindende klub udenfor København, aldrig rykket ud af Superligaen. Og det kan godt være vi har været træt af Gaarde, men han har bare været en forlænget arm af Lynge, som har siddet i bestyrelsen, og vi fik det samme med Lynge, som vi har fået med Gaarde - bare lidt mindre menneskeligt og naturlig.

Jeg vil jo mene AaB er inde i den største revolution siden slut 90'erne - hvor Søndergaard drev hele virksomheden rundt i manegen - men det var trods alt kun på dine brunede gulve.

Men hvad nu når PO er smuttet, Rinne smutter, Ross smutter etc...- der er kommet 10 nye spillere ind, som IAO er kendt for, som vi ikke kender en skid til - er det super fint, og hvornår går det ud over den kontinuitet som vi har kunne omfavne med triumfer...Det kan godt være vi får 2 gange flere top 5 placeringer men tror personligt også, når det går galt, så går det VIRKELIG galt, og så kan vi ligge og kigge op på superligaen fra 1. Div.

Vil man købe et par ekstra top 5 placeringer med en nedrykning - er det det værd. Måske..Men jeg synes sgu det er vildt det der foregår og kan høre på en masse folk der operere inden for fodbolden, men ikke er AaB fans, at de kigger på det med skeptiske øjne...Jeg håber sgu det lykkes det her sats - men jeg er 100% overbevist om, at Lynge vrider sig i stolen lige nu...
Igen et dommedags-indlæg med et hav af slutninger, som der er ikke er belæg for. Det er enormt irriterende at læse, at du mener at kunne foregribe en masse ting som der er nul belæg for.

Hvad angår Lynge, så må man konstatere at det var en stor fejl at lade ham være medansvarlig for sin efterfølgers ansættelse. Vi fik en novice, som skulle ind i jobbet. I en organisation, som i forvejen var enormt lille for en Superliga-klub.
Allan Gaarde var simpelthen for grøn til det job, vi skulle have haft en som fra dag 1 kunne sætte sit præg og træde i karakter. Overfor organisationen, og også overfor medier og klubbens interessenter. Han fik en drømmestart men kørte træt. Han brændte ud, og sådan virker det også når man hører interviews med ham efter tiden i AaB.
Jeg foregriber ikke noget, jeg stiller et spørgsmål - at det vi ser i AaB er en revolution. Det er ikke set ske siden slut 90erne - er vi ikke enig om det?

Jeg er sgu bare bange for, at det bliver helt Trump agtigt - at vi var SÅ træt af Gaarde at vi er ligeglade med hvad forandringen bliver, bare der sker noget...

TK-allez
Superliga
Superliga
Indlæg: 609
Tilmeldt: 29. jul 2020, 11:43
Favoritspiller: Lucas Andersen

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af TK-allez » 19. aug 2020, 18:12

Og det er da i hvert fald ikke sandt, at Ross er udeladt fra kamptruppen i dag. Han kommer på banen fra 2. halvlegs start..

Brugeravatar
hit666
Landshold
Landshold
Indlæg: 845
Tilmeldt: 11. jul 2018, 22:17
Favoritspiller: rade prica

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af hit666 » 19. aug 2020, 18:15

Julgranen skrev:
19. aug 2020, 17:58
hit666 skrev:
19. aug 2020, 17:55
men hvis vi vurder alle spiller på holdet til den ny spille stil s å må du da indrømme at højt pres ikke rimer på lukas andersen
Ligesom godt, chanceskabende spil heller ikke rimer på det tonserhold vi sendte i kamp sidst på sæsonen. Lad os nu se hvad for et udtryk, og ikke mindst hvilke startende 11 vi starter ud med når sæsonen begynder.
men efter pokal finalen spilled vi da med højt pres og intensitet og det vil jeg heller se på en ligegyldig bold flytning
AaB AaB AaB AaB

TK-allez
Superliga
Superliga
Indlæg: 609
Tilmeldt: 29. jul 2020, 11:43
Favoritspiller: Lucas Andersen

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af TK-allez » 19. aug 2020, 18:24

Fantastisk at få Prica på måltavlen :aabfan:

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Kokkefar » 19. aug 2020, 18:27

TK-allez skrev:
19. aug 2020, 18:24
Fantastisk at få Prica på måltavlen :aabfan:
På frispark! Det plejed’ far at gøre!

martinaalborg
Allstar
Allstar
Indlæg: 1258
Tilmeldt: 12. jun 2007, 11:11
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af martinaalborg » 19. aug 2020, 18:27

TK-allez skrev:
19. aug 2020, 18:24
Fantastisk at få Prica på måltavlen :aabfan:
Troede allerede vi havde kontrakt med ham ? :S

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af 9800 » 19. aug 2020, 18:28

Kokkefar skrev:
19. aug 2020, 18:27
TK-allez skrev:
19. aug 2020, 18:24
Fantastisk at få Prica på måltavlen :aabfan:
På frispark! Det plejed’ far at gøre!
😂😂😂 jeg elsker dig😂😂😂

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Kokkefar » 19. aug 2020, 18:30

9800 skrev:
19. aug 2020, 18:28
Kokkefar skrev:
19. aug 2020, 18:27
TK-allez skrev:
19. aug 2020, 18:24
Fantastisk at få Prica på måltavlen :aabfan:
På frispark! Det plejed’ far at gøre!
😂😂😂 jeg elsker dig😂😂😂
Snæver reference blandt de midaldrende familiefædre der huserer herinde 😉

Brugeravatar
AMadsen
Superliga
Superliga
Indlæg: 612
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:36
Geografisk sted: Støvring, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af AMadsen » 19. aug 2020, 18:31

Magter ikke at læse hele tråden igennem, but WHY! ja 9 potentielle millioner er mange penge men seriøst, manden er en af vores bærende kræfter og en profil på holdet. Samtidigt får vi i mine øjne nogle lotto kuponer ind.... hmmm ved ikke helt hvad jeg skal mene om det hele.... Det kan jo selvfølgelig være vi vinder hele lortet.... meeen er skeptisk.
Guld? igen, igen...!

Magster
Drenge
Drenge
Indlæg: 28
Tilmeldt: 6. jul 2017, 12:38

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Magster » 19. aug 2020, 18:31

Kokkefar skrev:
19. aug 2020, 18:30
9800 skrev:
19. aug 2020, 18:28
Kokkefar skrev:
19. aug 2020, 18:27
TK-allez skrev:
19. aug 2020, 18:24
Fantastisk at få Prica på måltavlen :aabfan:
På frispark! Det plejed’ far at gøre!
😂😂😂 jeg elsker dig😂😂😂
Snæver reference blandt de midaldrende familiefædre der huserer herinde 😉
bare lige en heads up Kokkefar, lad indlæg nummer 1500 som du er møj tæt på være ligeså god.. :)

DenGamleMand
1. div
1. div
Indlæg: 417
Tilmeldt: 29. maj 2017, 11:34

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af DenGamleMand » 19. aug 2020, 18:31

Kokkefar skrev:
19. aug 2020, 18:27
TK-allez skrev:
19. aug 2020, 18:24
Fantastisk at få Prica på måltavlen :aabfan:
På frispark! Det plejed’ far at gøre!
Haha! Genialt!
VAR - nej tak!

Hader AGF.

Brugeravatar
AMadsen
Superliga
Superliga
Indlæg: 612
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:36
Geografisk sted: Støvring, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af AMadsen » 19. aug 2020, 18:31

Kokkefar skrev:
19. aug 2020, 18:30
9800 skrev:
19. aug 2020, 18:28
Kokkefar skrev:
19. aug 2020, 18:27
TK-allez skrev:
19. aug 2020, 18:24
Fantastisk at få Prica på måltavlen :aabfan:
På frispark! Det plejed’ far at gøre!
😂😂😂 jeg elsker dig😂😂😂
Snæver reference blandt de midaldrende familiefædre der huserer herinde 😉
Selv midaldrende fædre ser Dybvaaaad :D
Guld? igen, igen...!

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af BoT » 19. aug 2020, 18:32

Gaarde6 skrev:
19. aug 2020, 17:26
Julgranen skrev:
19. aug 2020, 16:46
Lad mig lige forstå folk ret her:

Gaarde brænder 50+ mio af på spillere uden det kan aflæses i tabellen, men bliver siddende i flere år.
Inge Andre skal fyres, nærmest inden vi har spillet en kamp.

Jeg må indrømme at lunten, når det kommer til et projekt som skal bringe AaB tættere på toppen af dansk fodbold, forekommer mig lige vel kort for nogens vedkommende.

AaB er i en dårlig forfatning og har været det længe.
Der er lagt en ny strategi. Den skal have tid, de nye medarbejdere skal have tid, før det giver nogen mening at svinge pisken over den.
Kæft hvor har du ret!
Jeg er vild med den nye strategi. Vi har ikke opnået en skid med vores nuværende trup.
Hvor er det forfriskende at man så arbejder på at lave tingene om til det bedre.
Men det kræver dælme lidt tålmodighed! Lad nu vinduet smække i før Inge skal bedømmes på hans gøren og laden!
Altså skal vi ikke lige huske på, at Gaarde afleverede en trup, det var en enkelt skidt indsats fra en pokaltitel og et GF-fuck-up fra en 4. Plads, hvilket havde været den 6. Bedste placering i Superligaens historie. Det er samtidig Gaardes spillere, der danner rygrad på det nuværende AaB-hold og dermed gør det muligt for Inge at supplere nedefra. Gaarde-bashingen er forfejlet og ensidig.

martinaalborg
Allstar
Allstar
Indlæg: 1258
Tilmeldt: 12. jun 2007, 11:11
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af martinaalborg » 19. aug 2020, 18:32

Kokkefar skrev:
19. aug 2020, 18:30
9800 skrev:
19. aug 2020, 18:28
Kokkefar skrev:
19. aug 2020, 18:27
TK-allez skrev:
19. aug 2020, 18:24
Fantastisk at få Prica på måltavlen :aabfan:
På frispark! Det plejed’ far at gøre!
😂😂😂 jeg elsker dig😂😂😂
Snæver reference blandt de midaldrende familiefædre der huserer herinde 😉
Jeg har en hund der hedder Bimmer....

Kom nu tilbage på sporet

Dennis Nielsen
Landshold
Landshold
Indlæg: 783
Tilmeldt: 23. okt 2015, 10:07

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Dennis Nielsen » 19. aug 2020, 18:35

jonas386 skrev:
19. aug 2020, 16:15
Jeg læser ikke at folk kritiserer Olsen for valget. Selvfølgelig skuffer det mig, at han tager til AGF, men jeg har da heller aldrig forventet han skulle have AaB som sit hjerteblod efter et år i trøjen. Det var noget jeg havde håbet kunne komme med tiden i takt med bedre sæsoner og gode oplevelser på stadion.

Kritikken er at vi har accepteret buddet i første omgang, og ikke bare bedt GF' om at pakke deres nystrøgede checkhæfte væk. 6-9 millioner synes jeg i øvrigt virker i den lave ende. markedspris eller ej. Er det nok til, at vi faktisk kan komme styrket ud af den handel? Vi skal pludselig ud og finde både en 6'er og en 8'er, da jeg ikke forventer Ferreira er hentet til starteren, men som back-up istedet for Magnus.

Anyways. Herinde har der med rette været snakket meget om vindermentaliteten, eller mangel på samme fra både trænere og spillere. Inge og Søren Krogh kom til i foråret, og sammen med et par andre trænere, og nu spillere, er det blandt andet for at kulturen får en overhaling. Tiltrængt og forfriskende. Vi har for få spillere i truppen der virkelig vil vinde, og som forventer 100% af folkene omkring sig.
Hvorfor sælger vi så den bedste eksponent for den udstråling og attitude vi har i truppen? Kombinationen af attitude og evner hos Olsen burde være nok til at han skulle have en nøglerolle i en re-lancering af AaB. Vi har andre spillere der er dygtigere end ham, men det er nærmest kun Thelander, Ross og altså Olsen man fornemmer har det drive og den vilje der skal til for at sparke til nogle af de lidt mere stille typer. Typer der skal bygges videre på, og gerne bredes i truppen. I en sæson med hvad der tyder på meget udskiftning kunne det altså være fedt at holde fast på stammen, og her mener jeg at Olsen er langt vigtigere end eksempelvis Fossum. Fossum-Olsen foran en dygtig 6'er ville i min optik være blandt de allerstærkeste centrale midtbaner i hele superligaen.

Inge får ros for at hente unge sultne folk fra konkurrenceprægede talentakademier, der kan være med til at presse vores egne talenter og sparke noget vildskab og vilje ind i truppen. Jeg er ikke sportspsykolog(lol), men jeg har en vag ide om, at den slags skal komme fra lederne i truppen og ikke fra en flok helt unge udlændinge der formentlig aldrig havde hørt om AaB for bare et halvt år siden.

Isoleret set synes jeg at købet af Prica er klasse. Nkada er jeg lidt på vippen over, men mest over at han er en lejeaftale. Han virker til at have nogle kvaliteter vi mangler, og det kan jeg godt leve med. Portugiseren er jeg meget usikker på. Går ud fra, at han har været billig, men meget afhænger også af hvilken rolle han er hentet til, og om vi skal forvente at se ham i starteren . Jeg håber det er så Magnus og Kakeeto kan overflødiggøres, men det er svært at sige, nu hvor han rent faktisk har fået #6.
Serberen har vi betalt overgangssum for, hvilket vel indikerer at det er en spiller vi tror på. Vi smider ikke bare en million efter en lottokupon. I sidste afsnit af 'Rød Aalborg', som jeg i øvrigt synes var en svag episode, nævnte en af de to journalister(?) at folk omkring Røde Stjerne ikke havde hørt om ham, eller set ham spille. Og det ved jeg ikke helt hvad jeg skal lægge i. Som udgangspunkt har jeg ikke de store tanker om sportsjournalister, så jeg håber det primært skyldes dovenskab fra de serbiske af slagsen.

Jeg synes det er et modigt salg af Inge. Det er hans første egentlige salg, og det er så en fan-favorit til en direkte rival. Jeg er helt på linje med Yankee, der stiller spørgsmålstegn ved hvor længe vi evt skal bruge på at spille en ny mand ind, og hvordan det påvirker holdet og opstarten på kort og mellemlang sigt. Jeg er bange for at en stor udskiftning med mange spillere der skal vende sig til nyt land, nye holdkammerater og ny rolle i en ny klub kan koste resultater nu og her. Hvis ikke der kommer en hylde-A spiller ind i stedet for Olsen, så tror jeg at Inge har givet sig selv en vanskelig start i mange fans' øjne, og det kan på længere sigt vise sig at være mere værd end de måske 10 millioner han presser ud af GF'.

Ja ok, så kunne jeg ikke holde mig helt væk
Nok det bedste indlæg der er skrevet om dette emne.

Din allervigtigste pointe er, i mine øjne, pointen om mentalitet og kulturbærere.

Udfra mine observationer, så ser jeg Olsen, som en der byder sig til, som har lidt kant og en vindermentalitet/attitude. Derfor undrer salget mig også, da han, som du også selv påpeger, er eksponent for det IAO har prædiket.

Isoleret set kan de postuleres, at vi har købt billigt og scoret lidt over det 10dobbelte og derfor har lavet en god handel, men de kvaliteter som Olsen byder ind med og den værdi han - i mine øjne - har for holdet, de bliver formentlig ikke billige at erstatte.

Igen - skide godt indlæg.

Bruno
2. div
2. div
Indlæg: 162
Tilmeldt: 7. aug 2020, 11:20

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Bruno » 19. aug 2020, 18:41

BoT skrev:
19. aug 2020, 18:32
Gaarde6 skrev:
19. aug 2020, 17:26
Julgranen skrev:
19. aug 2020, 16:46
Lad mig lige forstå folk ret her:

Gaarde brænder 50+ mio af på spillere uden det kan aflæses i tabellen, men bliver siddende i flere år.
Inge Andre skal fyres, nærmest inden vi har spillet en kamp.

Jeg må indrømme at lunten, når det kommer til et projekt som skal bringe AaB tættere på toppen af dansk fodbold, forekommer mig lige vel kort for nogens vedkommende.

AaB er i en dårlig forfatning og har været det længe.
Der er lagt en ny strategi. Den skal have tid, de nye medarbejdere skal have tid, før det giver nogen mening at svinge pisken over den.
Kæft hvor har du ret!
Jeg er vild med den nye strategi. Vi har ikke opnået en skid med vores nuværende trup.
Hvor er det forfriskende at man så arbejder på at lave tingene om til det bedre.
Men det kræver dælme lidt tålmodighed! Lad nu vinduet smække i før Inge skal bedømmes på hans gøren og laden!
Altså skal vi ikke lige huske på, at Gaarde afleverede en trup, det var en enkelt skidt indsats fra en pokaltitel og et GF-fuck-up fra en 4. Plads, hvilket havde været den 6. Bedste placering i Superligaens historie. Det er samtidig Gaardes spillere, der danner rygrad på det nuværende AaB-hold og dermed gør det muligt for Inge at supplere nedefra. Gaarde-bashingen er forfejlet og ensidig.
Ja, AaB burde have beholdt Gaarde. Alt var godt, smukt og strålende.

Johnnygogo
Drenge
Drenge
Indlæg: 42
Tilmeldt: 10. jul 2020, 13:52

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Johnnygogo » 19. aug 2020, 18:42

Gaarde6 skrev:
19. aug 2020, 17:26
Julgranen skrev:
19. aug 2020, 16:46
Lad mig lige forstå folk ret her:

Gaarde brænder 50+ mio af på spillere uden det kan aflæses i tabellen, men bliver siddende i flere år.
Inge Andre skal fyres, nærmest inden vi har spillet en kamp.

Jeg må indrømme at lunten, når det kommer til et projekt som skal bringe AaB tættere på toppen af dansk fodbold, forekommer mig lige vel kort for nogens vedkommende.

AaB er i en dårlig forfatning og har været det længe.
Der er lagt en ny strategi. Den skal have tid, de nye medarbejdere skal have tid, før det giver nogen mening at svinge pisken over den.
Kæft hvor har du ret!
Jeg er vild med den nye strategi. Vi har ikke opnået en skid med vores nuværende trup.
Hvor er det forfriskende at man så arbejder på at lave tingene om til det bedre.
Men det kræver dælme lidt tålmodighed! Lad nu vinduet smække i før Inge skal bedømmes på hans gøren og laden!
Fuldstændig enig, kan kun være bedre end strategi leverpostej som vi har kørt de sidste 6 år. Lad os dog håbe det ikke går som i Esbjerg og at vi skal tilbage til opturen efter nytår.

Derudover kan man, som Gaarde sagde, ikke bedømme en sportschef på sine indkøb, før de har forladt klubben .

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Kokkefar » 19. aug 2020, 18:43

martinaalborg skrev:
19. aug 2020, 18:32
Kokkefar skrev:
19. aug 2020, 18:30
9800 skrev:
19. aug 2020, 18:28
Kokkefar skrev:
19. aug 2020, 18:27
TK-allez skrev:
19. aug 2020, 18:24
Fantastisk at få Prica på måltavlen :aabfan:
På frispark! Det plejed’ far at gøre!
😂😂😂 jeg elsker dig😂😂😂
Snæver reference blandt de midaldrende familiefædre der huserer herinde 😉
Jeg har en hund der hedder Bimmer....

Kom nu tilbage på sporet
Billede

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Hovedet » 19. aug 2020, 18:50

Forza skrev:
19. aug 2020, 17:59
R Rosenberg skrev:
19. aug 2020, 17:58
Forza skrev:
19. aug 2020, 17:51
R Rosenberg skrev:
19. aug 2020, 17:48
raekkeettre skrev:
19. aug 2020, 17:39
jonas386 skrev:
19. aug 2020, 17:20


Jeg formoder da at et salg også er med tanken om, at man dermed kan sige nej til andre bud nu og her, som julgran nævner med Rinne og Ross. Dermed ikke sagt at vi skal beholde for enhver pris, men jeg synes ikke at 'markedspris' er dækkende.
Hvornår er nok - NOK!?

Altså jeg tænker på, hvor mange kan man sælge uden det går ud over "det", jeg synes vi altid har haft i AaB, nemlig kontinuitet, stærke relationer - nogle vil nok også påstå ydmyghed. Men det har taget os igennem til KÆMPE triumfer - mest vindende klub udenfor København, aldrig rykket ud af Superligaen. Og det kan godt være vi har været træt af Gaarde, men han har bare været en forlænget arm af Lynge, som har siddet i bestyrelsen, og vi fik det samme med Lynge, som vi har fået med Gaarde - bare lidt mindre menneskeligt og naturlig.

Jeg vil jo mene AaB er inde i den største revolution siden slut 90'erne - hvor Søndergaard drev hele virksomheden rundt i manegen - men det var trods alt kun på dine brunede gulve.

Men hvad nu når PO er smuttet, Rinne smutter, Ross smutter etc...- der er kommet 10 nye spillere ind, som IAO er kendt for, som vi ikke kender en skid til - er det super fint, og hvornår går det ud over den kontinuitet som vi har kunne omfavne med triumfer...Det kan godt være vi får 2 gange flere top 5 placeringer men tror personligt også, når det går galt, så går det VIRKELIG galt, og så kan vi ligge og kigge op på superligaen fra 1. Div.

Vil man købe et par ekstra top 5 placeringer med en nedrykning - er det det værd. Måske..Men jeg synes sgu det er vildt det der foregår og kan høre på en masse folk der operere inden for fodbolden, men ikke er AaB fans, at de kigger på det med skeptiske øjne...Jeg håber sgu det lykkes det her sats - men jeg er 100% overbevist om, at Lynge vrider sig i stolen lige nu...
Brugere på bold.dk er ikke "en masse folk der operereR inden for fodbolden". Og hvad i Herrens navn er brunede gulve? Mener du brunede kartofler?

Desuden har der jo været en meget stærk kontinuitet siden efter mesterskabet hvor A Gaarde de facto overtog jobbet. En kontinuitet der har haft en eneste retning: Ud i den grå masse blandt ligaens mest ligegyldige og middelmådige klubber.

Forfriskende med en gang rusken, som vel kun Josefine Fock vil kunne have klaret bedre end Inge Andre.
Hvis du vil rette formuleringer og stavefejl for raekkeettre herinde så får du travlt ;)
Nå nej jeg studsede såmænd blot lidt over hvad i Himlen brunede gulve er for noget. Og at det foregik på brugeren 'Julgranens' gulve gjorde bare mysteriet endnu større.
Jeg forstod den heller ikke.
Mon ikke den gode raket mener "bonede gulve" :-)

Soren
1. div
1. div
Indlæg: 290
Tilmeldt: 19. jan 2006, 00:11

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Soren » 19. aug 2020, 18:55

Dennis Nielsen skrev:
19. aug 2020, 18:35
jonas386 skrev:
19. aug 2020, 16:15
Jeg læser ikke at folk kritiserer Olsen for valget. Selvfølgelig skuffer det mig, at han tager til AGF, men jeg har da heller aldrig forventet han skulle have AaB som sit hjerteblod efter et år i trøjen. Det var noget jeg havde håbet kunne komme med tiden i takt med bedre sæsoner og gode oplevelser på stadion.

Kritikken er at vi har accepteret buddet i første omgang, og ikke bare bedt GF' om at pakke deres nystrøgede checkhæfte væk. 6-9 millioner synes jeg i øvrigt virker i den lave ende. markedspris eller ej. Er det nok til, at vi faktisk kan komme styrket ud af den handel? Vi skal pludselig ud og finde både en 6'er og en 8'er, da jeg ikke forventer Ferreira er hentet til starteren, men som back-up istedet for Magnus.

Anyways. Herinde har der med rette været snakket meget om vindermentaliteten, eller mangel på samme fra både trænere og spillere. Inge og Søren Krogh kom til i foråret, og sammen med et par andre trænere, og nu spillere, er det blandt andet for at kulturen får en overhaling. Tiltrængt og forfriskende. Vi har for få spillere i truppen der virkelig vil vinde, og som forventer 100% af folkene omkring sig.
Hvorfor sælger vi så den bedste eksponent for den udstråling og attitude vi har i truppen? Kombinationen af attitude og evner hos Olsen burde være nok til at han skulle have en nøglerolle i en re-lancering af AaB. Vi har andre spillere der er dygtigere end ham, men det er nærmest kun Thelander, Ross og altså Olsen man fornemmer har det drive og den vilje der skal til for at sparke til nogle af de lidt mere stille typer. Typer der skal bygges videre på, og gerne bredes i truppen. I en sæson med hvad der tyder på meget udskiftning kunne det altså være fedt at holde fast på stammen, og her mener jeg at Olsen er langt vigtigere end eksempelvis Fossum. Fossum-Olsen foran en dygtig 6'er ville i min optik være blandt de allerstærkeste centrale midtbaner i hele superligaen.

Inge får ros for at hente unge sultne folk fra konkurrenceprægede talentakademier, der kan være med til at presse vores egne talenter og sparke noget vildskab og vilje ind i truppen. Jeg er ikke sportspsykolog(lol), men jeg har en vag ide om, at den slags skal komme fra lederne i truppen og ikke fra en flok helt unge udlændinge der formentlig aldrig havde hørt om AaB for bare et halvt år siden.

Isoleret set synes jeg at købet af Prica er klasse. Nkada er jeg lidt på vippen over, men mest over at han er en lejeaftale. Han virker til at have nogle kvaliteter vi mangler, og det kan jeg godt leve med. Portugiseren er jeg meget usikker på. Går ud fra, at han har været billig, men meget afhænger også af hvilken rolle han er hentet til, og om vi skal forvente at se ham i starteren . Jeg håber det er så Magnus og Kakeeto kan overflødiggøres, men det er svært at sige, nu hvor han rent faktisk har fået #6.
Serberen har vi betalt overgangssum for, hvilket vel indikerer at det er en spiller vi tror på. Vi smider ikke bare en million efter en lottokupon. I sidste afsnit af 'Rød Aalborg', som jeg i øvrigt synes var en svag episode, nævnte en af de to journalister(?) at folk omkring Røde Stjerne ikke havde hørt om ham, eller set ham spille. Og det ved jeg ikke helt hvad jeg skal lægge i. Som udgangspunkt har jeg ikke de store tanker om sportsjournalister, så jeg håber det primært skyldes dovenskab fra de serbiske af slagsen.

Jeg synes det er et modigt salg af Inge. Det er hans første egentlige salg, og det er så en fan-favorit til en direkte rival. Jeg er helt på linje med Yankee, der stiller spørgsmålstegn ved hvor længe vi evt skal bruge på at spille en ny mand ind, og hvordan det påvirker holdet og opstarten på kort og mellemlang sigt. Jeg er bange for at en stor udskiftning med mange spillere der skal vende sig til nyt land, nye holdkammerater og ny rolle i en ny klub kan koste resultater nu og her. Hvis ikke der kommer en hylde-A spiller ind i stedet for Olsen, så tror jeg at Inge har givet sig selv en vanskelig start i mange fans' øjne, og det kan på længere sigt vise sig at være mere værd end de måske 10 millioner han presser ud af GF'.

Ja ok, så kunne jeg ikke holde mig helt væk
Nok det bedste indlæg der er skrevet om dette emne.

Din allervigtigste pointe er, i mine øjne, pointen om mentalitet og kulturbærere.

Udfra mine observationer, så ser jeg Olsen, som en der byder sig til, som har lidt kant og en vindermentalitet/attitude. Derfor undrer salget mig også, da han, som du også selv påpeger, er eksponent for det IAO har prædiket.

Isoleret set kan de postuleres, at vi har købt billigt og scoret lidt over det 10dobbelte og derfor har lavet en god handel, men de kvaliteter som Olsen byder ind med og den værdi han - i mine øjne - har for holdet, de bliver formentlig ikke billige at erstatte.

Igen - skide godt indlæg.
Kan godt følge dig noget af vejen. Men hvor skulle PO spille i vores 3-4-3 system?

Centralt som én af to midtbanespillere går ikke. På kanten - nej. Og i angrebet - det vat vist en nødløsning. Man vil gerne have mere fart og rene angribere deroppe.

PO havde kurs mod bænken hos os.

Låst