Formation efter transfervinduet

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
raekkeettre
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Formation efter transfervinduet

Indlæg af raekkeettre »

Friis fortæller til Mediano at da man gik over til en 4-3-3 var det liiige at tage munden for fuld, hvis man samtidig ville køre med det høje pres. Så en 4-3-3 ser Friis måske som en lidt mere ambitiøs formation, som vi nok ikke vil komme til at starte mange kampe med.

Men viste ikke at Friis ikke var tryg ved den, som det ser ud nu. Så det bliver enden 3-4-3 eller 3-5-2, som jeg lige ser det.
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington »

raekkeettre skrev: 20. okt 2020, 18:05 Friis fortæller til Mediano at da man gik over til en 4-3-3 var det liiige at tage munden for fuld, hvis man samtidig ville køre med det høje pres. Så en 4-3-3 ser Friis måske som en lidt mere ambitiøs formation, som vi nok ikke vil komme til at starte mange kampe med.

Men viste ikke at Friis ikke var tryg ved den, som det ser ud nu. Så det bliver enden 3-4-3 eller 3-5-2, som jeg lige ser det.
Det kan selvfølgelig være Friis tager fejl. Men hvis 4-3-3 er at tage munden for fuld, så sætter det godt nok også folkekravet om at spille 4-3-3 med Lucas-Olsen-Fossum helt uden en defensiv gardering på midten lidt i relief.
" Det er vanvittigt dejligt. Jeg kan slet ikke beskrive det. Hold op, hvor er jeg glad. Det er var godt nok fedt. Helt vanvittigt" - Klitten om debuten. :aabfan:
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius »

Buzz Killington skrev: 21. okt 2020, 11:26
raekkeettre skrev: 20. okt 2020, 18:05 Friis fortæller til Mediano at da man gik over til en 4-3-3 var det liiige at tage munden for fuld, hvis man samtidig ville køre med det høje pres. Så en 4-3-3 ser Friis måske som en lidt mere ambitiøs formation, som vi nok ikke vil komme til at starte mange kampe med.

Det kan selvfølgelig være Friis tager fejl. Men hvis 4-3-3 er at tage munden for fuld, så sætter det godt nok også folkekravet om at spille 4-3-3 med Lucas-Olsen-Fossum helt uden en defensiv gardering på midten lidt i relief.
Hvis trænerteamet ikke mener vi kan spille med 4 mand i bagkæden, så har de godt nok være længe om at komme frem til den konklusion.
Jeg er sådan set enig - vi kan kun fylde 3 af pladserne op med kvalificerede folk.
Med venlig Hilsen
--
Robert
Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid »

Pastorius skrev: 21. okt 2020, 11:37 Hvis trænerteamet ikke mener vi kan spille med 4 mand i bagkæden, så har de godt nok være længe om at komme frem til den konklusion.
Jeg er sådan set enig - vi kan kun fylde 3 af pladserne op med kvalificerede folk.
Så du er ikke helt tilfreds med Ahlmann, eller hvordan skal det tolkes? :-P
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Friis-indeks
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius »

le Cid skrev: 21. okt 2020, 20:48
Pastorius skrev: 21. okt 2020, 11:37 Hvis trænerteamet ikke mener vi kan spille med 4 mand i bagkæden, så har de godt nok være længe om at komme frem til den konklusion.
Så du er ikke helt tilfreds med Ahlmann, eller hvordan skal det tolkes? :-P
Det er som da min gamle fysik lærer havde spurgt hvilken vej elektronerne flød i en halvleder (og der blev svaret forkert). Næsten rigtigt.

Jeg tror faktisk at Friis er enig med mig, og det er derfor han ikke mener vi kan spille med 4 i bagkæden. Så går det bedre med 3 mand og wingbacks.
Med venlig Hilsen
--
Robert
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen »

I mandags tydeliggjorde meget godt, at den nuværende 3-4-3 absolut har sine begræsninger. I hvert fald når den spilles på den nuværende måde. Skulle vi rent objektivt lave en liste over vores 11 bedste spillere skulle listen vel hedde

Lucas
Hiljemark
Fossum
Van Weert
Ahlmann
Rinne
Thelander
Ross
Børsting (dog i anden rolle end det offensive omdrejningspunkt)
Pedro
Kusk

Skulle vi have plads til de har 11 vil jeg mene, at det bedste bud er sådan her

Rinne

Børsting, Thelander, Ross, Ahlmann

Fossum, Pedro, Hiljemark

Kusk, van Weert, Lucas

Største udfordring i dette er nok Børsting, som ikke for alvor har fløjet som back og derfor kunne man overveje en udskiftning med Pallesen, men jeg ser Palle har endnu mindre at gøre med fremadrettet end Børsting. Okore er udeladt da de har totalt hjernedøde kampe kommer for tit. Det er ikke det, at han begår fejl (det gør alle), men de er bare så hjernedødt dumme, at det diskvalificrerer ham som bærende spiller eller starter. Han laver simpelthen for meget lort for ofte.

Nogen vil måske mene, at min opstilling mangler en gennembrudsspiller, men med to så stærke 8'ere som Iver og Oscar ser jeg det komme bagfra. Jeg så nok gerne en anden angribertype end Tom sådan generelt, men det er vores bedste bud lige nu. Det er bare ikke sådan rigtigt holdbart at besætte frontkæden med Pølere og centrale midtanespillere.

En fræk variantion på ovenstående kunne i øvrigt være en diamant med Lucas som 10'er og Kusk tættere på målfeltet eller evt. erstattet med Prica. Jeg ser nok muligheder i det her og jeg kan også godt se ideen i at vi har et koncept, men jeg mener Friis's måde at implementere det på er meget tvivlsom. Vi har for mange spillere der laver noget andet end det de er gode til.
Besvar