ahh nu ved jeg ikke hvad du læser og ikke læser, jeg skriver det er mine observationer.AaB-Jones skrev: ↑26. aug 2024, 09:18Ja, vi så virkeligt sløje ud i 35 min mod AGF - og blev udspillet af et på dagen vanvittigt godt Brøndby-hold. Mod AGF starter vi bedst og har vel også initiativet i store dele af 2. halvleg, hvor indtrykket ødelægges af et håbløst dømt straffespark.baresi skrev: ↑26. aug 2024, 08:58observationer:
Generelt har vores hold og nye spillere ikke kompetencerne til at spille det system og efter den måde som Menno gerne vil pt.
4-2-3-1 er ikke oplagt lige nu pga vores 2 - 6ere i davidsen og jimenez. De er 2 spændende spillere, men de kan ikke løfte opgaven sammen, og det bliver simpelthen for Røvere og Indianer agtigt med dem. De panikker, holder ikke på bolden, bryder ikke kæderne hos modstanderen. og de skaber ikke nok ro til vores offensiv.
Desuden duer det ikke at Otoa nu igen skal rende og lege back.
Enten må arnorsson eller marc N få den back. Det er vel også det marc er købt ind til.
Det skaber alt for store problemer i midten når otoa fjernes fra det centrale forsvar
Desuden synes jeg at Widells motor og gejst mangler som 8er. han bliver desværre gemt lidt væk som en venstre offensiv hvor vi ikke får nok udnytte af ham.
Nu SKAL vi jo spille med en 4 back - 4-3-3 har fungeret ok, men en 4-4-2 ala FCM er måske heller ikke helt dum
4-3-3
KJ - Otoa - Oumar - Arnorsson
Jasson - Jimenez - Widell
MJ - Helenius - Ross
Når Adedeji er helt klar, spår jeg ham i start 11eren på venstre kant
4-4-2
KJ - Otoa - Oumar - Arnorsson
MJ - Jasson - Jimenez - Widell
Helenius - Ross
MEN skulle vi gå efter flere point, så mener jeg stadig vi kan få mere ud af 3-4-3
Otoa - Oumar - Arnorsson
KJ - Jasson - Widell - Marc
MJ - helenius - ross
Vores NYINDKØB er generelt for ringe -
OUmar er okay, men ikke en eller anden forstærkning som er meget bedre end det der var
Jimenez - spændende men ikke en forstærkning nu og her
kelvin john - ligner ikke noget specielt
Iredale - ligner en fejlsigning
Müller - ikke stærk nok efter min mening
Jasson - umiddelbart et fint køb
Marc N - underligt han ikke har fået tid endnu
Bjarne Pudel - vel bare fyld til truppen
MEN uagtet system, så SKAL vi hente en CM - vi er i kæmpe mangel af en balancespiller, der også er en leder og kan guide dem omkring ham, samt skabe ro på bolden og ikke mindst bryde kæder
jeg så hellere at man havde fjernet et par No names og trup fyld, og så hældt de penge der nu er i en 6er kvalitet
FCN, FCM, BIF, AGF = 13-0
Vi forsvarer elendigt som hold
vi skaber alt for lidt ift. at vi vil være et pressende hold
at det ingen skam er at tabe til de hold kan vi fint snakke om, men det er regningen for først at starte den ny process efter 1 år i 1. div.
JEG synes vi spiller alt for naivt lige nu, og med så ungt et hold bliver så store nederlag selvforstærkende og derfor bør man snart tænke i anden formation eller skifte spillere ud så vi forhåbentlig kan få lidt mere balance.
mod agf og bif blev vi udstillet og udspillet på en måde hvor niveau forskellen bare var FOR stor.
Men hvorfor det store behov for at konkludere og lave store analyser efter 6(!!!) kampe? Holdet er jo langt fra spillet sammen, og det gør det unægteligt mere vanskeligt at bedømme de enkelte spillere. Så din liste vil jeg ikke gå ind i, men fx at vurdere Pudel til nogetsomhelst er jo seriøsitet på Peter Sørensen-niveau - manden har spillet få minutter og set rolig ud på bolden. Andet er vist svært at konkludere.
At kalde Iredale og Müller fejlsigninger virker dælme også hurtigt.
Jeg er enig i, at vi mangler en dominerende 6'er, men det tror jeg ganske enkelt ikke, at vi kan finde for den økonomi, der er til rådighed - så det handler mere om, at spillere skal finde hinanden og udvikle sig individuelt. Der er masser af potentiale i både forsvarskæden og på midtbanen, som forhåbentlig bliver forløst, hvis der arbejdes tålmodigt og fokuseret.
Det er i hvert fald ikke at hjælpe hverken holdets eller de enkelte spilleres udvikling, at der allerede stilles spørgsmålstegn ved dem efter to uacceptable resultater i træk.
Det bliver også svært i Randers, så du kan allerede have den næste analyse klar på mandag
jeg synes ikke Müller er kommet ind og skabt den målmands ro man burde håbe på.
Jeg synes ikke Iredale er kommet ind og vist at han er vores nye 9er. Han er en dårlig opspilsstation, han smider flere bolde væk end han får fordelt, og han har afsluttet dårligt, og kommer desuden ikke rigtigt frem til noget.
Det er mine observationer efter knap 20% af alle kampe spillet- vi skal vel også kunne vurdere dem.
Og så synes jeg der er for stor niveau forskel og ja det bliver utroligt svært i Randers for de har også en stil der gør ondt på os, hvis ikke vi er skarpere til at forsvare og hvis ikke vi bliver roligere på bolden.
Men vi skal vel også kunne forlange noget af dem. Selvfølgelig er dette et langvarigt projekt om at blive et tophold igen, men hvis vi får den ene snitter efter den anden, så skal man vel også stoppe op og ændre et par ting hist og her.