Magnus Christensen

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Magnus Christensen

Indlæg af BoT » 23. jul 2021, 21:35

Danni skrev:
22. jul 2021, 14:23
Dennis Nielsen skrev:
22. jul 2021, 14:11
R Rosenberg skrev:
21. jul 2021, 19:02
Nu er jeg nødt til at få luft for den nysgerrighed, der som en anden omgang malaria har raset i min krop længe:

Når man er varm fortaler for Magnus Christensen, er det så, fordi man virkelig mener, at han er så god, at han er berettiget til en plads på et hold, hvis ambition er top 4, Europa Cup, etc?

Eller er det, fordi man hellere vil nøjes og se en nordjysk knægt end en bedre udlænding/udenbys?

Eller er det, fordi man lidt i trods hiver ham lidt op på en piedestal, fordi han har fået så meget kritik?

Jeg håber, at mit spørgsmål bliver opfattet, som det er ment: En oprigtig nysgerrighed og et ønske om at forstå. Som måske endda kan nuancere mit syn på sagen, for mit blik på hans evner som fodboldspiller er nok velkendt.
Derfor kunne helt ærlige svar være fedt, fordi det i mit fodboldhoved er et stort paradoks at have ret store ambitioner som klub og samtidig have spillere på (synes jeg) ret tvivlsomt niveau i så mange kampe.
Der er jo ingen - forhåbentlig - der seriøst mener, at Magnus er en spiller, der kan det.

Der kommer formentlig blot en pseudo-debat, hvor der bliver skrevet om forbedringer og ikke om kvaliteten af Magnus' spil.

Selv med de små forbedringer er han stadig ikke god nok til et top 4 hold. Magnus er ikke god nok til et hold, der kontinuerligt vil med i mesterskabs-slutspil. Her tænker jeg selvfølgelig som starter.

Han er stadig for dårlig i positionsspillet. I værste fald gemmer han sig og trives ikke med at tage ansvar. Det betyder ikke noget for mig, om det er den ene eller anden, det er ganske enkelt ikke godt nok. Defensivt er han sjældent det rette sted og mangler noget forudseenhed - selvom han har spillet 100+ kampe

Omgangen med bolden er langsom og til tider usikker. Det har været sådan fra dag 1 og der er ikke kommet mærkbart mere ro på - selvom Magnus har spillet 100+ kampe.

Havde han så en vild fysik og hurtighed, som kunne kompenserer for ovenstående, så kunne det accepteres, men det ejer Magnus heller ikke.

Jeg kunne gå med til at han er 4 valg til vores midtbane.
Nu kommer alt jo an på, hvad man måler det op med, men hans boldomgang er faktisk ganske god. Han kan godt blive bedre til at slå de afgørende fremadrettede afleveringer, men i forhold til at holde gang i bolden, er han god. Prøv at lægge mærke til hvor mange førstegangsafleveringer han slår, det er, for mange iagttagere, overraskende mange og her er han langt bedre end Ferreira. Ferreira er god til at holde i kuglen, men gør det efter min smag lidt for meget.
I forhold til, om han er starter i en top-4 klub, vil jeg give dig ret i, at det er han ikke, men det er ca. halvdelen af vores startere ikke.
Spot on. Magnus er glimrende til at holde spillet igang med hurtige, korte afleveringer. At han skulle have dårlig teknik, gemme sig i opspillet og sænker tempoet, er bedagede debatside-sandheder, som intet hold har i virkeligheden.

At han ikke er hurtig til at komme i topfart er til gengæld helt korrekt. Men den defensive, centrale midt, er måske den plads på banen, hvor den egenskab er mindst vigtig.

Jeg kunne savne, at han ville tager mere ansvar, kræve bolden og sætte den lidt mere på spil. Men den slags afhænger jo også rigtig meget af trænerens instrukser. Det er ikke alle spillere, der har lov til at forsøge sig med der offensive, satsede afleveringer.

Besvar