Magnus Christensen

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Himmerland
Superliga
Superliga
Indlæg: 556
Tilmeldt: 20. jan 2007, 10:53
Favoritspiller: Strandli
Geografisk sted: Skørping

Re: Magnus Christensen

Indlæg af Himmerland » 22. jul 2021, 12:06

FIDEL skrev:
22. jul 2021, 11:01
hit666 skrev:
22. jul 2021, 08:35
ja har er måske ikke god nok til top 4 det samme kan man sige om Rufo men der er da ikke så mange som har et behov for at sætte ham i gabestoken
Nu har Rufo heller ikke lavet et ocean af fejl, som MC har lavet.
Men historien om MC er glædelig, og viser, at konkurrence i truppen kan løfte den enkelte spiller. :aabfan:
Oceaner af fejl ?? Nu er der også stor forskel på at lave fejl langt tilbage eller fremme på banen, mon ikke du husker dem den defensiv del af holdet laver, langt bedre end de offensive, ene og alene at de defensive typisk rydder op efter de offensives fejl.

Og igen manden er 23, aldrig været en gudsbenådet boldspiller, og blevet “tvunget” til at spille over teknisk niveau, så klart han har lavet fejl, men der bliver længere og længer mellem dem, ene og alene fordi han udvikler sig.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6404
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Magnus Christensen

Indlæg af FlæskeFrank » 22. jul 2021, 12:47

Det er åbenbart ikke kun Cifuentes som elsker Magnus. Det er også gensidigt.
- Jeg tror generelt, Martí Cifuentes' spilfilosofi er meget lig min egen, og de kvaliteter, jeg har som spiller, passer meget godt til den stil. Det er en boldbesiddende og forudseende måde at spille på.
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/opb ... il-stilen/
- FlæskeFrank

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Indlæg: 679
Tilmeldt: 24. jun 2015, 13:23
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Re: Magnus Christensen

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 22. jul 2021, 13:12

Legum Magister skrev:
21. jul 2021, 22:51
R Rosenberg skrev:
21. jul 2021, 19:02
Nu er jeg nødt til at få luft for den nysgerrighed, der som en anden omgang malaria har raset i min krop længe:

Når man er varm fortaler for Magnus Christensen, er det så, fordi man virkelig mener, at han er så god, at han er berettiget til en plads på et hold, hvis ambition er top 4, Europa Cup, etc?

Eller er det, fordi man hellere vil nøjes og se en nordjysk knægt end en bedre udlænding/udenbys?

Eller er det, fordi man lidt i trods hiver ham lidt op på en piedestal, fordi han har fået så meget kritik?

Jeg håber, at mit spørgsmål bliver opfattet, som det er ment: En oprigtig nysgerrighed og et ønske om at forstå. Som måske endda kan nuancere mit syn på sagen, for mit blik på hans evner som fodboldspiller er nok velkendt.
Derfor kunne helt ærlige svar være fedt, fordi det i mit fodboldhoved er et stort paradoks at have ret store ambitioner som klub og samtidig have spillere på (synes jeg) ret tvivlsomt niveau i så mange kampe.
Min ganske subjektive udlægning er, at det er gået hen og blevet en art cause célèbre blandt visse medlemmer her på sitet, at tale Magnus Christensens sag. Det kan der givetvis være flere årsager til, en af disse erkender jeg blankt er, at Magnus Christensen har hævet sit niveau under Cifuentes, en anden kan være hans upåklagelige fightervilje og den indstilling han har til kampene. Jeg kan dog ikke dy mig for at få den tanke, at andre årsager er mindre renhjertede; men bunder 1) i f.eks. lokalpatriotisme, fordi der er tale om en nordjysk spiller, 2) i trods mod den - til tider massive og under tiden brutale - modstand, der har været mod Magnus Christensen her på sitet, 3) i en slet skjult generel opposition mod de medlemmer her på sitet, der har været mest insisterende i deres kritik af Magnus Christensen, for hvis medlem X er imod noget, så er jeg pr. definition for dette (hvilket i øvrigt går begge veje, og der er eksempler fra begge "fløje", hvor der går ren Cato den ældre i den med argumenter i tråd med "Ceterum censeo Carthaginem esse delendam").

Min egen modstand mod Magnus Christensen er mildnet med tiden, primært fordi han har løftet sit niveau og fordi han har en beundringsværdig indstilling, som andre af AaB's spillere kunne lære af, meget kan man klandre ham for, men en mimose har han aldrig været. Jeg forstår dog ikke, at man i ramme alvor kan mene, at han er bare tilnærmelsesvist god nok til at være starter for AaB, hvis AaB vel at mærke agter at forsøge at leve op til egne målsætninger. Magnus Christensen ville være udmærket i klubber, der er tilfredse med at friste tilværelsen i den nedre halvdel af Superligaen - hvilket objektivt set immervæk er et ganske højt niveau - men han er ikke god nok til en klub som AaB, der netop vil væk fra en situation, hvor hvert forår står på nedrykningsslutspil. AaB vil blande sig i toppen af Superligaen, og hvis det skal ske, kan spillere med Magnus Christensens niveau altså ikke være tiltænkt en plads i startopstillingen; men allerhøjst være reserver, der kan agere nødløsning, hvis uheldet er ude.
Havde egentligt tænkt mig selv at skrive et indlæg her, men når du nu gør det så fint vil jeg bare hamre enigknappen i bund, og konstantere at martyrium også eksisterer på denne side 🙂
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Magnus Christensen

Indlæg af Julgranen » 22. jul 2021, 13:17

FlæskeFrank skrev:
22. jul 2021, 12:47
Det er åbenbart ikke kun Cifuentes som elsker Magnus. Det er også gensidigt.
- Jeg tror generelt, Martí Cifuentes' spilfilosofi er meget lig min egen, og de kvaliteter, jeg har som spiller, passer meget godt til den stil. Det er en boldbesiddende og forudseende måde at spille på.
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/opb ... il-stilen/
Lidt besynderligt at ophøje et: “Jeg synes Magnus er en klog spiller(…) Jeg synes også Pedro er en klog spiller.”-citat til at træneren elsker ham.
Manden er blot høflig, og der er en grund til at AaB (igen) er på jagt efter en spiller der også kan dække hans plads.

Og så kan man altid diskutere hvad Magnus’ forcer er - men at være i boldbesiddelse og være forudseende er så absolut ikke nogen af dem.
Han er ringe og træg på bolden, og han læser spillet dårligt - hvilket hans gule kort i Parken var et fint eksempel på.

Men til hans forsvar skal det siges, at det ofte er svært for fodboldspillere at pege på deres styrker (og svagheder). Ligesom for de fleste andre mennesker.

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Indlæg: 679
Tilmeldt: 24. jun 2015, 13:23
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Re: Magnus Christensen

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 22. jul 2021, 13:24

Julgranen skrev:
22. jul 2021, 13:17
FlæskeFrank skrev:
22. jul 2021, 12:47
Det er åbenbart ikke kun Cifuentes som elsker Magnus. Det er også gensidigt.
- Jeg tror generelt, Martí Cifuentes' spilfilosofi er meget lig min egen, og de kvaliteter, jeg har som spiller, passer meget godt til den stil. Det er en boldbesiddende og forudseende måde at spille på.
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/opb ... il-stilen/
Lidt besynderligt at ophøje et: “Jeg synes Magnus er en klog spiller(…) Jeg synes også Pedro er en klog spiller.”-citat til at træneren elsker ham.
Manden er blot høflig, og der er en grund til at AaB (igen) er på jagt efter en spiller der også kan dække hans plads.

Og så kan man altid diskutere hvad Magnus’ forcer er - men at være i boldbesiddelse og være forudseende er så absolut ikke nogen af dem.
Han er ringe og træg på bolden, og han læser spillet dårligt - hvilket hans gule kort i Parken var et fint eksempel på.

Men til hans forsvar skal det siges, at det ofte er svært for fodboldspillere at pege på deres styrker (og svagheder). Ligesom for de fleste andre mennesker.
...men tak for at starte tråden 🙂
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Magnus Christensen

Indlæg af Julgranen » 22. jul 2021, 13:33

KlaskmyggenNoah skrev:
22. jul 2021, 13:24
...men tak for at starte tråden 🙂
Tråden er startet som en delvis provokation, men hver sin lyst. Vi kan jo ikke være enige om alt herinde, og det behøver vi heller ikke :thumbsup:

Nu vil jeg hoppe over og fortsætte med at bidrage positivt i transfertråden - og det ville da være rart om andre brugere fra denne tråd fulgte trop ifht. at engagere sig i AaB-relaterede emner, fremfor i enkeltpersoner på et debatforum :cheers:

Dennis Nielsen
Landshold
Landshold
Indlæg: 792
Tilmeldt: 23. okt 2015, 10:07

Re: Magnus Christensen

Indlæg af Dennis Nielsen » 22. jul 2021, 14:11

R Rosenberg skrev:
21. jul 2021, 19:02
Nu er jeg nødt til at få luft for den nysgerrighed, der som en anden omgang malaria har raset i min krop længe:

Når man er varm fortaler for Magnus Christensen, er det så, fordi man virkelig mener, at han er så god, at han er berettiget til en plads på et hold, hvis ambition er top 4, Europa Cup, etc?

Eller er det, fordi man hellere vil nøjes og se en nordjysk knægt end en bedre udlænding/udenbys?

Eller er det, fordi man lidt i trods hiver ham lidt op på en piedestal, fordi han har fået så meget kritik?

Jeg håber, at mit spørgsmål bliver opfattet, som det er ment: En oprigtig nysgerrighed og et ønske om at forstå. Som måske endda kan nuancere mit syn på sagen, for mit blik på hans evner som fodboldspiller er nok velkendt.
Derfor kunne helt ærlige svar være fedt, fordi det i mit fodboldhoved er et stort paradoks at have ret store ambitioner som klub og samtidig have spillere på (synes jeg) ret tvivlsomt niveau i så mange kampe.
Der er jo ingen - forhåbentlig - der seriøst mener, at Magnus er en spiller, der kan det.

Der kommer formentlig blot en pseudo-debat, hvor der bliver skrevet om forbedringer og ikke om kvaliteten af Magnus' spil.

Selv med de små forbedringer er han stadig ikke god nok til et top 4 hold. Magnus er ikke god nok til et hold, der kontinuerligt vil med i mesterskabs-slutspil. Her tænker jeg selvfølgelig som starter.

Han er stadig for dårlig i positionsspillet. I værste fald gemmer han sig og trives ikke med at tage ansvar. Det betyder ikke noget for mig, om det er den ene eller anden, det er ganske enkelt ikke godt nok. Defensivt er han sjældent det rette sted og mangler noget forudseenhed - selvom han har spillet 100+ kampe

Omgangen med bolden er langsom og til tider usikker. Det har været sådan fra dag 1 og der er ikke kommet mærkbart mere ro på - selvom Magnus har spillet 100+ kampe.

Havde han så en vild fysik og hurtighed, som kunne kompenserer for ovenstående, så kunne det accepteres, men det ejer Magnus heller ikke.

Jeg kunne gå med til at han er 4 valg til vores midtbane.

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Magnus Christensen

Indlæg af Danni » 22. jul 2021, 14:23

Dennis Nielsen skrev:
22. jul 2021, 14:11
R Rosenberg skrev:
21. jul 2021, 19:02
Nu er jeg nødt til at få luft for den nysgerrighed, der som en anden omgang malaria har raset i min krop længe:

Når man er varm fortaler for Magnus Christensen, er det så, fordi man virkelig mener, at han er så god, at han er berettiget til en plads på et hold, hvis ambition er top 4, Europa Cup, etc?

Eller er det, fordi man hellere vil nøjes og se en nordjysk knægt end en bedre udlænding/udenbys?

Eller er det, fordi man lidt i trods hiver ham lidt op på en piedestal, fordi han har fået så meget kritik?

Jeg håber, at mit spørgsmål bliver opfattet, som det er ment: En oprigtig nysgerrighed og et ønske om at forstå. Som måske endda kan nuancere mit syn på sagen, for mit blik på hans evner som fodboldspiller er nok velkendt.
Derfor kunne helt ærlige svar være fedt, fordi det i mit fodboldhoved er et stort paradoks at have ret store ambitioner som klub og samtidig have spillere på (synes jeg) ret tvivlsomt niveau i så mange kampe.
Der er jo ingen - forhåbentlig - der seriøst mener, at Magnus er en spiller, der kan det.

Der kommer formentlig blot en pseudo-debat, hvor der bliver skrevet om forbedringer og ikke om kvaliteten af Magnus' spil.

Selv med de små forbedringer er han stadig ikke god nok til et top 4 hold. Magnus er ikke god nok til et hold, der kontinuerligt vil med i mesterskabs-slutspil. Her tænker jeg selvfølgelig som starter.

Han er stadig for dårlig i positionsspillet. I værste fald gemmer han sig og trives ikke med at tage ansvar. Det betyder ikke noget for mig, om det er den ene eller anden, det er ganske enkelt ikke godt nok. Defensivt er han sjældent det rette sted og mangler noget forudseenhed - selvom han har spillet 100+ kampe

Omgangen med bolden er langsom og til tider usikker. Det har været sådan fra dag 1 og der er ikke kommet mærkbart mere ro på - selvom Magnus har spillet 100+ kampe.

Havde han så en vild fysik og hurtighed, som kunne kompenserer for ovenstående, så kunne det accepteres, men det ejer Magnus heller ikke.

Jeg kunne gå med til at han er 4 valg til vores midtbane.
Nu kommer alt jo an på, hvad man måler det op med, men hans boldomgang er faktisk ganske god. Han kan godt blive bedre til at slå de afgørende fremadrettede afleveringer, men i forhold til at holde gang i bolden, er han god. Prøv at lægge mærke til hvor mange førstegangsafleveringer han slår, det er, for mange iagttagere, overraskende mange og her er han langt bedre end Ferreira. Ferreira er god til at holde i kuglen, men gør det efter min smag lidt for meget.
I forhold til, om han er starter i en top-4 klub, vil jeg give dig ret i, at det er han ikke, men det er ca. halvdelen af vores startere ikke.
Længe leve arbejderklassen!

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Magnus Christensen

Indlæg af Julgranen » 22. jul 2021, 14:44

Danni skrev:
22. jul 2021, 14:23
Nu kommer alt jo an på, hvad man måler det op med, men hans boldomgang er faktisk ganske god.
Han er ekstremt begrænset i sin boldomgang, der sammen med manglende fart og spilforståelse er hans største svagheder.
Det kan gå med dårlig boldomgang, hvis man har andre forcer (Würtz) men det har han desværre ikke rigtigt.

Jeg er enig i at Pedro til tider tager for mange og for risikable afleveringer, men da han var bedst der havde han et afleveringsspil som Ikke tåler sammenligning med de øvrige centrale midtbanespillere.

Det er og bliver den dårlige boldomgang fra alle kandidaterne til den CM der er den største hæmsko, for det går ud over medspillerne og vores opspil samt måde at forsvare på.

En af Thom Hayes store forcer er afleveringer over længere distancer, der giver chancer og åbner spillet. Det evner ingen af vores nuværende centrale midtbanespillere.

Dennis Nielsen
Landshold
Landshold
Indlæg: 792
Tilmeldt: 23. okt 2015, 10:07

Re: Magnus Christensen

Indlæg af Dennis Nielsen » 22. jul 2021, 14:44

Danni skrev:
22. jul 2021, 14:23
Dennis Nielsen skrev:
22. jul 2021, 14:11
R Rosenberg skrev:
21. jul 2021, 19:02
Nu er jeg nødt til at få luft for den nysgerrighed, der som en anden omgang malaria har raset i min krop længe:

Når man er varm fortaler for Magnus Christensen, er det så, fordi man virkelig mener, at han er så god, at han er berettiget til en plads på et hold, hvis ambition er top 4, Europa Cup, etc?

Eller er det, fordi man hellere vil nøjes og se en nordjysk knægt end en bedre udlænding/udenbys?

Eller er det, fordi man lidt i trods hiver ham lidt op på en piedestal, fordi han har fået så meget kritik?

Jeg håber, at mit spørgsmål bliver opfattet, som det er ment: En oprigtig nysgerrighed og et ønske om at forstå. Som måske endda kan nuancere mit syn på sagen, for mit blik på hans evner som fodboldspiller er nok velkendt.
Derfor kunne helt ærlige svar være fedt, fordi det i mit fodboldhoved er et stort paradoks at have ret store ambitioner som klub og samtidig have spillere på (synes jeg) ret tvivlsomt niveau i så mange kampe.
Der er jo ingen - forhåbentlig - der seriøst mener, at Magnus er en spiller, der kan det.

Der kommer formentlig blot en pseudo-debat, hvor der bliver skrevet om forbedringer og ikke om kvaliteten af Magnus' spil.

Selv med de små forbedringer er han stadig ikke god nok til et top 4 hold. Magnus er ikke god nok til et hold, der kontinuerligt vil med i mesterskabs-slutspil. Her tænker jeg selvfølgelig som starter.

Han er stadig for dårlig i positionsspillet. I værste fald gemmer han sig og trives ikke med at tage ansvar. Det betyder ikke noget for mig, om det er den ene eller anden, det er ganske enkelt ikke godt nok. Defensivt er han sjældent det rette sted og mangler noget forudseenhed - selvom han har spillet 100+ kampe

Omgangen med bolden er langsom og til tider usikker. Det har været sådan fra dag 1 og der er ikke kommet mærkbart mere ro på - selvom Magnus har spillet 100+ kampe.

Havde han så en vild fysik og hurtighed, som kunne kompenserer for ovenstående, så kunne det accepteres, men det ejer Magnus heller ikke.

Jeg kunne gå med til at han er 4 valg til vores midtbane.
Nu kommer alt jo an på, hvad man måler det op med, men hans boldomgang er faktisk ganske god. Han kan godt blive bedre til at slå de afgørende fremadrettede afleveringer, men i forhold til at holde gang i bolden, er han god. Prøv at lægge mærke til hvor mange førstegangsafleveringer han slår, det er, for mange iagttagere, overraskende mange og her er han langt bedre end Ferreira. Ferreira er god til at holde i kuglen, men gør det efter min smag lidt for meget.
I forhold til, om han er starter i en top-4 klub, vil jeg give dig ret i, at det er han ikke, men det er ca. halvdelen af vores startere ikke.
Jeg kan ikke genkende, at Magnus skulle være god til at holde gang i spillet via førstegangs-afleveringer. For mig er Magnus en hæmsko, når det kommer til boldomgangen.

Magnus har ikke kvalitet nok til at starte på et hold, der jagter top 6 kontinuerligt.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Magnus Christensen

Indlæg af doukas » 22. jul 2021, 15:01

Julgranen skrev:
22. jul 2021, 13:33
KlaskmyggenNoah skrev:
22. jul 2021, 13:24
...men tak for at starte tråden 🙂
Tråden er startet som en delvis provokation
Kan du se tasteturet for bare spøgelser? :kiss:

Synes det er vildt, at du kan opfatte ros og god udvikling af en af vores egne spillere som en provokation, men hver sin lyst. :thumbsup:
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Magnus Christensen

Indlæg af Legum Magister » 22. jul 2021, 16:43

Jeg har, som jeg også tidligere har givet udtryk for, respekt for Magnus Christensens indstilling og anerkender, at han har forbedret sig.

Jeg er også helt på linje med de, der i denne og andre tråde gør opmærksom på, at der ikke er nogen grund til at hetze eller "være efter" Magnus Christensen, der utvivlsomt gør sit bedste og jo ikke sætter holdet.

Når der argumenteres for, at Magnus Christensen skulle være på højde med Risgaard, da Risgaard var ung og uerfaren, eller at Magnus Christensens niveau er højere; end Pedro's topniveau, så falder soufflén altså sammen og det er som at se en dårlig udgave af "Mens vi venter på Godot" eller et af Dario Fo's absurde teaterstykker.

For at det nu ikke skal ende i den provokation, som Julgranen omtalte, vil jeg sætte mig ud i haven og nyde eftermiddagssolen, og så i øvrigt håbe, at der snart kommer spændende nyt på transferfronten. (Og meget gerne noget nyt, der kan gøre nærværende diskussion til en akademisk øvelse i ligegyldighed.)

Himmerland
Superliga
Superliga
Indlæg: 556
Tilmeldt: 20. jan 2007, 10:53
Favoritspiller: Strandli
Geografisk sted: Skørping

Re: Magnus Christensen

Indlæg af Himmerland » 22. jul 2021, 17:16

Legum Magister skrev:
22. jul 2021, 16:43
Jeg har, som jeg også tidligere har givet udtryk for, respekt for Magnus Christensens indstilling og anerkender, at han har forbedret sig.

Jeg er også helt på linje med de, der i denne og andre tråde gør opmærksom på, at der ikke er nogen grund til at hetze eller "være efter" Magnus Christensen, der utvivlsomt gør sit bedste og jo ikke sætter holdet.

Når der argumenteres for, at Magnus Christensen skulle være på højde med Risgaard, da Risgaard var ung og uerfaren, eller at Magnus Christensens niveau er højere; end Pedro's topniveau, så falder soufflén altså sammen og det er som at se en dårlig udgave af "Mens vi venter på Godot" eller et af Dario Fo's absurde teaterstykker.

For at det nu ikke skal ende i den provokation, som Julgranen omtalte, vil jeg sætte mig ud i haven og nyde eftermiddagssolen, og så i øvrigt håbe, at der snart kommer spændende nyt på transferfronten. (Og meget gerne noget nyt, der kan gøre nærværende diskussion til en akademisk øvelse i ligegyldighed.)
Ok så det var fordi Kasper Risgaard var et lysende talent han blev lejet ud til Nordjylland da han var et år yngre ?

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9615
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Magnus Christensen

Indlæg af Buzz Killington » 22. jul 2021, 17:23

Legum Magister skrev:
22. jul 2021, 16:43
Jeg har, som jeg også tidligere har givet udtryk for, respekt for Magnus Christensens indstilling og anerkender, at han har forbedret sig.

Jeg er også helt på linje med de, der i denne og andre tråde gør opmærksom på, at der ikke er nogen grund til at hetze eller "være efter" Magnus Christensen, der utvivlsomt gør sit bedste og jo ikke sætter holdet.

Når der argumenteres for, at Magnus Christensen skulle være på højde med Risgaard, da Risgaard var ung og uerfaren, eller at Magnus Christensens niveau er højere; end Pedro's topniveau, så falder soufflén altså sammen og det er som at se en dårlig udgave af "Mens vi venter på Godot" eller et af Dario Fo's absurde teaterstykker.

For at det nu ikke skal ende i den provokation, som Julgranen omtalte, vil jeg sætte mig ud i haven og nyde eftermiddagssolen, og så i øvrigt håbe, at der snart kommer spændende nyt på transferfronten. (Og meget gerne noget nyt, der kan gøre nærværende diskussion til en akademisk øvelse i ligegyldighed.)
Jeg forstår stadig ikke hvordan det nogensinde kan ende som en provokation for nogen at andre forherliger en spiller. Ikke det mindste, overhovedet. Heller ikke selvom det er ude af trit med virkeligheden. Komplet absurd at det overhovedet italesættes sådan.

Mht. Magnus, så er noget af det han får ros for også noget at det der er allermest usynligt for fans. I.e. hans positionering og evner til at læse spillet. Så måske det er der uenigheden om hans fortræffeligheder nedstammer.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Magnus Christensen

Indlæg af Pastorius » 22. jul 2021, 17:23

Himmerland skrev:
22. jul 2021, 17:16
Legum Magister skrev:
22. jul 2021, 16:43
Jeg har, som jeg også tidligere har givet udtryk for, respekt for Magnus Christensens indstilling og anerkender, at han har forbedret sig.

Jeg er også helt på linje med de, der i denne og andre tråde gør opmærksom på, at der ikke er nogen grund til at hetze eller "være efter" Magnus Christensen, der utvivlsomt gør sit bedste og jo ikke sætter holdet.

Når der argumenteres for, at Magnus Christensen skulle være på højde med Risgaard, da Risgaard var ung og uerfaren, eller at Magnus Christensens niveau er højere; end Pedro's topniveau, så falder soufflén altså sammen og det er som at se en dårlig udgave af "Mens vi venter på Godot" eller et af Dario Fo's absurde teaterstykker.

For at det nu ikke skal ende i den provokation, som Julgranen omtalte, vil jeg sætte mig ud i haven og nyde eftermiddagssolen, og så i øvrigt håbe, at der snart kommer spændende nyt på transferfronten. (Og meget gerne noget nyt, der kan gøre nærværende diskussion til en akademisk øvelse i ligegyldighed.)
Ok så det var fordi Kasper Risgaard var et lysende talent han blev lejet ud til Nordjylland da han var et år yngre ?
Måske fordi han skulle konkurrere med spillere som Wurtz, Stefan Schmidt, Mads Bro Hansen, Augo, Martin Ericsson, Silberbauer og Allan Gaarde på midtbanen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9615
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Magnus Christensen

Indlæg af Buzz Killington » 22. jul 2021, 17:32

Pastorius skrev:
22. jul 2021, 17:23
Himmerland skrev:
22. jul 2021, 17:16
Legum Magister skrev:
22. jul 2021, 16:43
Jeg har, som jeg også tidligere har givet udtryk for, respekt for Magnus Christensens indstilling og anerkender, at han har forbedret sig.

Jeg er også helt på linje med de, der i denne og andre tråde gør opmærksom på, at der ikke er nogen grund til at hetze eller "være efter" Magnus Christensen, der utvivlsomt gør sit bedste og jo ikke sætter holdet.

Når der argumenteres for, at Magnus Christensen skulle være på højde med Risgaard, da Risgaard var ung og uerfaren, eller at Magnus Christensens niveau er højere; end Pedro's topniveau, så falder soufflén altså sammen og det er som at se en dårlig udgave af "Mens vi venter på Godot" eller et af Dario Fo's absurde teaterstykker.

For at det nu ikke skal ende i den provokation, som Julgranen omtalte, vil jeg sætte mig ud i haven og nyde eftermiddagssolen, og så i øvrigt håbe, at der snart kommer spændende nyt på transferfronten. (Og meget gerne noget nyt, der kan gøre nærværende diskussion til en akademisk øvelse i ligegyldighed.)
Ok så det var fordi Kasper Risgaard var et lysende talent han blev lejet ud til Nordjylland da han var et år yngre ?
Måske fordi han skulle konkurrere med spillere som Wurtz, Stefan Schmidt, Mads Bro Hansen, Augo, Martin Ericsson, Silberbauer og Allan Gaarde på midtbanen.
Eller måske ikke. Jeg havde bestemt ikke indtryk af at ret mange almindelige AaB-fans så noget særligt i Risgård dengang. Uagtet hvem han kæmpede med på midtbanen. Det var vel først da han havde et par usandsynligt imponerende kampe i forsvaret at folk spærrede øjnene op.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1640
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Magnus Christensen

Indlæg af Patmand » 22. jul 2021, 17:47

R Rosenberg skrev:
21. jul 2021, 19:02
Nu er jeg nødt til at få luft for den nysgerrighed, der som en anden omgang malaria har raset i min krop længe:

Når man er varm fortaler for Magnus Christensen, er det så, fordi man virkelig mener, at han er så god, at han er berettiget til en plads på et hold, hvis ambition er top 4, Europa Cup, etc?

Eller er det, fordi man hellere vil nøjes og se en nordjysk knægt end en bedre udlænding/udenbys?

Eller er det, fordi man lidt i trods hiver ham lidt op på en piedestal, fordi han har fået så meget kritik?

Jeg håber, at mit spørgsmål bliver opfattet, som det er ment: En oprigtig nysgerrighed og et ønske om at forstå. Som måske endda kan nuancere mit syn på sagen, for mit blik på hans evner som fodboldspiller er nok velkendt.
Derfor kunne helt ærlige svar være fedt, fordi det i mit fodboldhoved er et stort paradoks at have ret store ambitioner som klub og samtidig have spillere på (synes jeg) ret tvivlsomt niveau i så mange kampe.
Dit, og din ihærdige buddy's, syn på Magnus Christensen er endog særdeles velkendte, da I begge er særdeles flittige herinde og benytter enhver lejlighed til at kritisere ham.

Jeg ser modsat dig ikke ikke rigtig nogen der ophøjer Magnus Christensens evner. For mig ligner det at folk anerkender, at han har kæmpet sig tilbage i startelleveren.
Det skal jo ikke ligge ham til last, at han af Cifuentes vurderes som den bedste pt. til pladsen.

Nu er Magnus Christensen et produkt af AaB's talentudvikling. At han måske ikke er toppen af poppen, det kan jeg ikke se som det store problem.
Det er da straks langt værre hvis de spillere der hentes til AaB ikke er gode nok til et top-4 hold. Det ville være nederen, for hvorfor som sportschef give udtryk for at man gerne vil spille med om guld, sølv og bronze hvis ikke man henter spillere ind af den rigtige kvalitet?
En Pedro Ferreira som netop er blevet fortrængt af Magnus Christensen. En Rufo, en Granli osv.
Helt generelt er der ikke sammenhæng med de ambitioner som Inge lufter, og så de spillere han henter.

Er vores tredjehøjeste lønnede (Kusk) god nok til et top-4 hold?
Øjensynligt ikke for han blev kasseret i FCK og en hollandsk bundklub. Ja, faktisk har han fra tid til anden været at finde på bænken i AaB - og så er man i hvert fald ikke top-4 materiale.
Jeg skulle til gengæld være den første til at rose Kasper Kusk, hvis han genfandt sit niveau fra 2013/14, men det er otte år siden nu og håbet svinder.

Så AaB har en trup, hvor hovedparten af spillerne ikke har potentiale til være i startelleveren i en permanent top-4 klub.

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Magnus Christensen

Indlæg af Legum Magister » 22. jul 2021, 18:38

Himmerland skrev:
22. jul 2021, 17:16
Legum Magister skrev:
22. jul 2021, 16:43
Jeg har, som jeg også tidligere har givet udtryk for, respekt for Magnus Christensens indstilling og anerkender, at han har forbedret sig.

Jeg er også helt på linje med de, der i denne og andre tråde gør opmærksom på, at der ikke er nogen grund til at hetze eller "være efter" Magnus Christensen, der utvivlsomt gør sit bedste og jo ikke sætter holdet.

Når der argumenteres for, at Magnus Christensen skulle være på højde med Risgaard, da Risgaard var ung og uerfaren, eller at Magnus Christensens niveau er højere; end Pedro's topniveau, så falder soufflén altså sammen og det er som at se en dårlig udgave af "Mens vi venter på Godot" eller et af Dario Fo's absurde teaterstykker.

For at det nu ikke skal ende i den provokation, som Julgranen omtalte, vil jeg sætte mig ud i haven og nyde eftermiddagssolen, og så i øvrigt håbe, at der snart kommer spændende nyt på transferfronten. (Og meget gerne noget nyt, der kan gøre nærværende diskussion til en akademisk øvelse i ligegyldighed.)
Ok så det var fordi Kasper Risgaard var et lysende talent han blev lejet ud til Nordjylland da han var et år yngre ?
1) Hvor ser du mig skrive, at Risgård var et lysende talent? Det er jo en stråmand du har gang i... 2) Magnus er 23 (bliver 24 i slutningen af august), Risgård var 21, da han blev sendt på lejeophold. 3) Risgård kæmpede, som Pastorius påpeger, med betydeligt bedre konkurrrenter om spilletid, 4) Risgård manglede fysik i sine første år som seniorspiller, hvilket er noget der sædvanligvis kan rettes op på, Magnus mangler ikke fysik, den og indstillingen er stort set, hvad han har at skyde med, og af de mangler han har, så som hurtighed i tanke og handling, teknik, spilforståelse, og overblik, er det vel kun de to sidst opremsede, som spillere kan gøre sig håb om at forbedre, når først de er 23-24 år gamle.

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Magnus Christensen

Indlæg af Legum Magister » 22. jul 2021, 18:54

Buzz Killington skrev:
22. jul 2021, 17:23
Legum Magister skrev:
22. jul 2021, 16:43
Jeg har, som jeg også tidligere har givet udtryk for, respekt for Magnus Christensens indstilling og anerkender, at han har forbedret sig.

Jeg er også helt på linje med de, der i denne og andre tråde gør opmærksom på, at der ikke er nogen grund til at hetze eller "være efter" Magnus Christensen, der utvivlsomt gør sit bedste og jo ikke sætter holdet.

Når der argumenteres for, at Magnus Christensen skulle være på højde med Risgaard, da Risgaard var ung og uerfaren, eller at Magnus Christensens niveau er højere; end Pedro's topniveau, så falder soufflén altså sammen og det er som at se en dårlig udgave af "Mens vi venter på Godot" eller et af Dario Fo's absurde teaterstykker.

For at det nu ikke skal ende i den provokation, som Julgranen omtalte, vil jeg sætte mig ud i haven og nyde eftermiddagssolen, og så i øvrigt håbe, at der snart kommer spændende nyt på transferfronten. (Og meget gerne noget nyt, der kan gøre nærværende diskussion til en akademisk øvelse i ligegyldighed.)
Jeg forstår stadig ikke hvordan det nogensinde kan ende som en provokation for nogen at andre forherliger en spiller. Ikke det mindste, overhovedet. Heller ikke selvom det er ude af trit med virkeligheden. Komplet absurd at det overhovedet italesættes sådan.

Mht. Magnus, så er noget af det han får ros for også noget at det der er allermest usynligt for fans. I.e. hans positionering og evner til at læse spillet. Så måske det er der uenigheden om hans fortræffeligheder nedstammer.
Mht. provokationselementet, så har jeg tidligere givet udtryk for, at jeg synes at diskussionen om Magnus Christensens fortræffeligheder eller mangel på samme bl.a. bærer præg af, at nogle skriver i trods pga. af kritikken mod Magnus Christensen, og at andre blot pr. definition synes at skulle være uenige med bestemte medlemmer her på sitet, en rygmarvsreaktion, som gælder såvel for nogle af kritikerne, som for nogle af forsvarerne. Og jeg kan i øvrigt se, at Magnus Christensens heppekor også har travlt på Bold.dk i dag. :)

For så vidt angår Magnus Christensens "usynlige evner", så er det da muligt at du har ret i, at der er ting, som nogle ser, som andre overser - måske oven i købet bevidst. Der er bare, efter min opfattelse, så store synlige mangler ved hans spil, at det virker lidt kunstigt at overse disse, for så at koncentrere sig om de "usynlige evner".

Og blot for at gentage mig selv og skære det ud i pap, så anerkender jeg fuldt ud, at Magnus Christensen har forbedret sig, og jeg har ikke en finger at sætte på hans indstilling og fightervilje; men det ændrer ikke på, at jeg sidder med krydsede fingre og håber på et nyindkøb til den defensive midtbane, så AaB får lukket det største hul i truppen.

Debatjuntaen
Administrator
Administrator
Indlæg: 1671
Tilmeldt: 25. jun 2006, 16:57

Re: Magnus Christensen

Indlæg af Debatjuntaen » 22. jul 2021, 18:58

Det må simpelthen være muligt at diskutere Magnus Christensen uden stikpiller til hinanden! Denne tråd har absolut sin legitimitet - uanset om den er oprettet ironisk eller ej, men debatniveauet skal hæves!

Besvar