Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Besvar
R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5338
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af R Rosenberg » 27. jul 2022, 22:43

troelsh skrev:
27. jul 2022, 22:10
Frygah skrev:
27. jul 2022, 21:22
Funky skrev:
27. jul 2022, 20:06
R Rosenberg skrev:
27. jul 2022, 18:52
Funky skrev:
27. jul 2022, 18:47
Farvel til Klitten, Hannesbo, Kakeeto og Prijovic. Det er da okay oprydning, må man sige. Spændende om Jeppe P også skal afsted. Allermest spændende om Fossum kan blive det salg, som gerne skulle bidrage til en stabil økonomi og et rum på holdet for at få en type ind, som ville passe lidt bedre.
Læg dertil Magnus og Børsting, samt alt det andet fyld han fik ryddet op i sidste år.

Så skal der bygges op med gerne 1-2 meget stærke midtbanefolk samt snart en reel profil på højre back.
Ikke nogen hemmelighed at jeg godt kunne have set en brug for Børsting og/eller MC. Men det er vand i åen nu. Videre. Ja, det er samlet set en ret solid rive der er gået gennem truppen.
Jeg er egentlig enig. Måske ikke i at det lige skulle være Børsting og/eller MC der skulle blive, men jeg har bare svært ved at se AaB med det lønbudget vi har, kan undgå at have spillere i truppen på niveau med en Børsting eller MC, når først Lucas, Sousa, Kramer og co. har fået deres kontrakter. Alternativet til spillere på niveau med de to er at tro på vores unge talenter lynhurtigt kan spille på niveau med det vi har set en Børsting og MC levere, men det er jo ikke ligefrem fordi vi har brilleret med mange solide superligaspillere fra ungdomsrækkerne de senere år. Ellers skal vi købe os til breddespillere. Men det ved jeg sgu ikke rigtig om jeg tror på er billigere eller bedre.
Man kan i hvert fald sige, at hvis de alternative breddespillere er Hagelskjær og Høgh, så hellere MC og Børsting
Same-same. Og dét er jo ikke just ønskescenariet, når man barberer væk.
Ædruelighedens stemme

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2590
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af baresi » 28. jul 2022, 08:33

NUVÆRENDE TRUP delt op i de kæder de primært skal spille:
- Posavec og Theo
- Palle, Ludewig, Noshe, Ross, Granli, Hagels, kramer, ahlmann, poulsen
- Pedro, højholt, fossum, jeppe p
- sousa, lucas, kusk, prip, o.ross
-høgh, makaric, ementa

23 spillere -så truppen er størrelsesmæssigt ved at være der.
FOR mig står det som en trup der mere eller mindre er ryddet op i - vi skal jo også have bredde spillere. ALLE kan ikke kun være start 11ere, for så sker utilfredsheden for hurtigt. Men dejlig oprydning. Fedt at se.
Hvis man glemmer at der skal sælges, så er er der nærmest kun i mine øjne Jeppe P og Høgh der ikke er decideret gode nok til truppen.
Men det er også tydeligt at vi har en overvægt og skæv fordeling i offensive (venstre benede endda) spillere kontra decidere rene midtbanespillere.

Det her hold er ift. superligaen på papiret et Top 6 hold.

Ønsker:
Hent en dygtig 8er - en rigtig dygtig 8er.
Sælg Fossum
Hvis Ludewig ikke skal spille, så giv pladsen bænkpladsen til Noshe og send Ludewig retur. Hvis han ikke er bedre alligevel
KUSK (jeg synes han burde spille hver kamp), men hvis det er bestemt at han ikke skal fortsætte så få ham sendt pænt videre og slip af med lønnen
Makaric - samme som kusk, hvis man ikke tror på ham har han fortjent et bedre sted - se om man kan få ham afsted
Høgh - ham ville jeg også afskibe, men det er mere fordi jeg personligt ikke ser ham som AaB spiller - der er vi forskellige

Hent Ali og Ramkilde ind på et par præstationskontrakter - de har noget i sig som kan være interessant.

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2440
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Moen » 28. jul 2022, 09:02

baresi skrev:
28. jul 2022, 08:33
Ønsker:
Hent en dygtig 8er - en rigtig dygtig 8er.
Sælg Fossum
Hvis Ludewig ikke skal spille, så giv pladsen bænkpladsen til Noshe og send Ludewig retur. Hvis han ikke er bedre alligevel
KUSK (jeg synes han burde spille hver kamp), men hvis det er bestemt at han ikke skal fortsætte så få ham sendt pænt videre og slip af med lønnen
Makaric - samme som kusk, hvis man ikke tror på ham har han fortjent et bedre sted - se om man kan få ham afsted
Høgh - ham ville jeg også afskibe, men det er mere fordi jeg personligt ikke ser ham som AaB spiller - der er vi forskellige

Hent Ali og Ramkilde ind på et par præstationskontrakter - de har noget i sig som kan være interessant.
1 og 2. Enig. Der skal én ind som er bedre casted til det AaB vil. Fossum passer desværre ikke ind på midtbanen eller i forreste kæde.
3. Ludewig har været her i en måned. Lad os give ham lidt mere end 2 kampe til at slå AaBs højreback igennem 5 år af holdet. For det kommer Noshe ikke til lige nu.
4. Enig. Hvis der ikke skal satses på ham, kan man lige så godt få ham videre.
5. Enig. Det burde være muligt at gå i 0 ovenpå en fin sæson. Desværre også et fejlcast, ser det ud til.
6. Uenig, men. Som 3. angriber ser jeg ikke et problem i at have ham. Han er ikke nogen topangriber, men han passer ind i spillestilen. At han til tider har været foran Makaric, siger måske mere om Makaric. Han har været her i et halvt år og kan sagtens forbedre sig.
7. Enig, men lad os lige se dem an i træning først. Da jeg så træningen i fredags, luntede Ramkilde stadig rundt seperat for holdet.

Nautrup88
Superliga
Superliga
Indlæg: 508
Tilmeldt: 19. jun 2022, 09:30
Favoritspiller: Rinne

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Nautrup88 » 28. jul 2022, 09:26

https://mobile.twitter.com/EliteEkspert ... eG6oorAAAA

Lyder til Sapsborg er ved at finde erstatning for saletros.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2590
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af baresi » 28. jul 2022, 09:29

Moen skrev:
28. jul 2022, 09:02
baresi skrev:
28. jul 2022, 08:33
Ønsker:
Hent en dygtig 8er - en rigtig dygtig 8er.
Sælg Fossum
Hvis Ludewig ikke skal spille, så giv pladsen bænkpladsen til Noshe og send Ludewig retur. Hvis han ikke er bedre alligevel
KUSK (jeg synes han burde spille hver kamp), men hvis det er bestemt at han ikke skal fortsætte så få ham sendt pænt videre og slip af med lønnen
Makaric - samme som kusk, hvis man ikke tror på ham har han fortjent et bedre sted - se om man kan få ham afsted
Høgh - ham ville jeg også afskibe, men det er mere fordi jeg personligt ikke ser ham som AaB spiller - der er vi forskellige

Hent Ali og Ramkilde ind på et par præstationskontrakter - de har noget i sig som kan være interessant.
1 og 2. Enig. Der skal én ind som er bedre casted til det AaB vil. Fossum passer desværre ikke ind på midtbanen eller i forreste kæde.
3. Ludewig har været her i en måned. Lad os give ham lidt mere end 2 kampe til at slå AaBs højreback igennem 5 år af holdet. For det kommer Noshe ikke til lige nu.
4. Enig. Hvis der ikke skal satses på ham, kan man lige så godt få ham videre.
5. Enig. Det burde være muligt at gå i 0 ovenpå en fin sæson. Desværre også et fejlcast, ser det ud til.
6. Uenig, men. Som 3. angriber ser jeg ikke et problem i at have ham. Han er ikke nogen topangriber, men han passer ind i spillestilen. At han til tider har været foran Makaric, siger måske mere om Makaric. Han har været her i et halvt år og kan sagtens forbedre sig.
7. Enig, men lad os lige se dem an i træning først. Da jeg så træningen i fredags, luntede Ramkilde stadig rundt seperat for holdet.
3 - ludewig - skal klart have chancen men chancen er også i kamp, så det må man forvente snarligt.
6 - vidste du var uenig :-) hehe, men forstår dine argumenter og dem kan jeg såmænd fint leve med, en ærgerrig trupspiller.
7 - ja da træningen skal overbevise - men kunne også være fedt at give et nuv. og tidl stortalent chancen for at slå til igen.

Nu håber jeg vi ser noget slutprodukt på Ementa (bevares han har ikke haft chancen som sådan) men hvis han kan lægge nogle mål på i de næste 3-4 kampe, så bliver han simpelthen så spændende.

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1208
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Reyad » 28. jul 2022, 09:52

Udover jeg tror trænerteamet ser Ross som primært 8'er er jeg heller ikke uenig i noget.

Gerne videre med Fossum, Makaric og Kusk.

Fossum og Makaric skal erstattes med kvalitet. Kusk kan godt være en billigere udgave med perspektiv. Fx Almosawe. Vi har mange dyre spillere på kanterne. De må ligge helt i toppen af lønhierarkiet alle fire. Derfor synes jeg det ville være oplagt med et talent.

Vil være ked af, hvis vi erstatter Makaric med fx Ramkilde. Det bliver en meget usikker fronttrio. Måske den mest usikre i Superligaen. Der skal vi have noget ind, der har lidt mere erfaring - men ved hvor svært det er at finde. Kunne sagtens være en lejeaftale med købsoption på en spiller, der er gået i stå i udlandet. Her tænker jeg mere Odey end Saganowski :-)
Men en præstationskontrakt til Ramkilde vil give fin mening. Gammel AaB'er der uomtvisteligt har et stort talent, men måske ikke fysikken til topfodbold.

Saletros virker til at kunne være en god erstatning for Fossum. Min drøm var Mads Emil Madsen, men han er desværre røget til AGF.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4343
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Kristian » 28. jul 2022, 13:07

Reyad skrev:
28. jul 2022, 09:52
Udover jeg tror trænerteamet ser Ross som primært 8'er er jeg heller ikke uenig i noget.

Gerne videre med Fossum, Makaric og Kusk.

Fossum og Makaric skal erstattes med kvalitet. Kusk kan godt være en billigere udgave med perspektiv. Fx Almosawe. Vi har mange dyre spillere på kanterne. De må ligge helt i toppen af lønhierarkiet alle fire. Derfor synes jeg det ville være oplagt med et talent.

Vil være ked af, hvis vi erstatter Makaric med fx Ramkilde. Det bliver en meget usikker fronttrio. Måske den mest usikre i Superligaen. Der skal vi have noget ind, der har lidt mere erfaring - men ved hvor svært det er at finde. Kunne sagtens være en lejeaftale med købsoption på en spiller, der er gået i stå i udlandet. Her tænker jeg mere Odey end Saganowski :-)
Men en præstationskontrakt til Ramkilde vil give fin mening. Gammel AaB'er der uomtvisteligt har et stort talent, men måske ikke fysikken til topfodbold.

Saletros virker til at kunne være en god erstatning for Fossum. Min drøm var Mads Emil Madsen, men han er desværre røget til AGF.
Hvorfor er det at vores bedste spillere altid skal ud når nogle af dem ender på bænken. Vi er sq nød til at have noget kvalitet på flere pladser.

Duer ikke at vi bare afskipper en Kusk eller Makaric for nogle talenter. Hvad dælen skal der så komme fra bænken og i mange kampe er der brug for bl.a. Kusk kvaliteter.

Synes det er en forkert holdning til det hele.
------------------
mvh Kristian

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1208
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Reyad » 28. jul 2022, 14:24

Kristian skrev:
28. jul 2022, 13:07
Reyad skrev:
28. jul 2022, 09:52
Udover jeg tror trænerteamet ser Ross som primært 8'er er jeg heller ikke uenig i noget.

Gerne videre med Fossum, Makaric og Kusk.

Fossum og Makaric skal erstattes med kvalitet. Kusk kan godt være en billigere udgave med perspektiv. Fx Almosawe. Vi har mange dyre spillere på kanterne. De må ligge helt i toppen af lønhierarkiet alle fire. Derfor synes jeg det ville være oplagt med et talent.

Vil være ked af, hvis vi erstatter Makaric med fx Ramkilde. Det bliver en meget usikker fronttrio. Måske den mest usikre i Superligaen. Der skal vi have noget ind, der har lidt mere erfaring - men ved hvor svært det er at finde. Kunne sagtens være en lejeaftale med købsoption på en spiller, der er gået i stå i udlandet. Her tænker jeg mere Odey end Saganowski :-)
Men en præstationskontrakt til Ramkilde vil give fin mening. Gammel AaB'er der uomtvisteligt har et stort talent, men måske ikke fysikken til topfodbold.

Saletros virker til at kunne være en god erstatning for Fossum. Min drøm var Mads Emil Madsen, men han er desværre røget til AGF.
Hvorfor er det at vores bedste spillere altid skal ud når nogle af dem ender på bænken. Vi er sq nød til at have noget kvalitet på flere pladser.

Duer ikke at vi bare afskipper en Kusk eller Makaric for nogle talenter. Hvad dælen skal der så komme fra bænken og i mange kampe er der brug for bl.a. Kusk kvaliteter.

Synes det er en forkert holdning til det hele.
Tjaa. Nu skrev jeg også, at Makaric skulle erstattes af kvalitet.
Kusk er en kalkule. En klub som AaB kan ikke have nogle af deres højest lønnede spillere siddende på bænken. Så forudsat at man forestiller sig en Lucas på kanten, hvilket jeg personligt ikke gør - men det virker det til trænerne gerne vil, skal der ikke sidde en dyr og erfaren herre på bænken. Så skal det være en fremadstormende og relativt billig.
Og når vi allerede har Prip, Sousa og føromtalte Lucas til kanterne, så er der nok ikke råd til at betale en høj lønning til en erstatning.

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2440
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Moen » 29. jul 2022, 13:02

Rishøj har lavet et interview med Inge om transfers

https://www.youtube.com/watch?v=dVJE98I ... e=youtu.be

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2882
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Eksil » 29. jul 2022, 14:16

Moen skrev:
29. jul 2022, 13:02
Rishøj har lavet et interview med Inge om transfers

https://www.youtube.com/watch?v=dVJE98I ... e=youtu.be
Utroligt så lidt man kan sige på 10 minutter.

Nok det mest interessante var vel at Juve bød 1 mio euro på Theo Sander.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7858
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Forza » 29. jul 2022, 15:00

Eksil skrev:
29. jul 2022, 14:16
Moen skrev:
29. jul 2022, 13:02
Rishøj har lavet et interview med Inge om transfers

https://www.youtube.com/watch?v=dVJE98I ... e=youtu.be
Utroligt så lidt man kan sige på 10 minutter.

Nok det mest interessante var vel at Juve bød 1 mio euro på Theo Sander.
Interviews med IAO plejer nu ellers nok at have indhold når der er noget på trapperne, men han kan jo ikke digte noget når der er stillestand.

Lad os håbe man lykkedes med et fint salg - gerne af Fossum.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1037
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:28

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Mephisto2 » 29. jul 2022, 15:13

Eksil skrev:
29. jul 2022, 14:16
Moen skrev:
29. jul 2022, 13:02
Rishøj har lavet et interview med Inge om transfers

https://www.youtube.com/watch?v=dVJE98I ... e=youtu.be
Utroligt så lidt man kan sige på 10 minutter.

Nok det mest interessante var vel at Juve bød 1 mio euro på Theo Sander.
Tænk, det var netop også mit indtryk.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4343
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Kristian » 29. jul 2022, 15:27

Well

Et salg af Fossum og vi henter vel en erstatning. Det må være det der skal ske, hvis der skal ske mere.
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4343
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Kristian » 29. jul 2022, 15:27

Well

Et salg af Fossum og vi henter vel en erstatning. Det må være det der skal ske, hvis der skal ske mere.
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4343
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Kristian » 29. jul 2022, 15:27

Well

Et salg af Fossum og vi henter vel en erstatning. Det må være det der skal ske, hvis der skal ske mere.
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4343
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Kristian » 29. jul 2022, 15:27

Well

Et salg af Fossum og vi henter vel en erstatning. Det må være det der skal ske, hvis der skal ske mere.
------------------
mvh Kristian

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6403
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af FlæskeFrank » 29. jul 2022, 15:33

Så har de fleste forstået din holdning :danmarkfan:
- FlæskeFrank

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5338
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af R Rosenberg » 29. jul 2022, 15:34

Kristian skrev:
29. jul 2022, 15:27
Well

Et salg af Fossum og vi henter vel en erstatning. Det må være det der skal ske, hvis der skal ske mere.
Sådan tolker jeg det også.

Men denne Salétros, var jo rygtet tidligere. Gad vide, om den er lagt ned igen.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4343
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Kristian » 29. jul 2022, 15:48

FlæskeFrank skrev:
29. jul 2022, 15:33
Så har de fleste forstået din holdning :danmarkfan:
Ja der kom jeg til at trykke lidt for mange gange :aabfan:
------------------
mvh Kristian

Mr Gold
Superliga
Superliga
Indlæg: 683
Tilmeldt: 9. aug 2020, 21:19

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Mr Gold » 29. jul 2022, 16:45

Moen skrev:
29. jul 2022, 13:02
Rishøj har lavet et interview med Inge om transfers

https://www.youtube.com/watch?v=dVJE98I ... e=youtu.be
Kan godt være det er kedeligt men det er sgu meget ærligt og ligetil. Han går heller ik ud og siger vi mangler en der skal konkurrere med Fossum eller en angriber fordi de ik er tilfreds.

Synes han siger mange ting meget ligetil :aabfan:

Besvar