Lars Friis

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Lars Friis

Indlæg af Pastorius » 24. feb 2022, 20:14

Nåmen, nu startede Thomasberg med 3 nederlag i træk. Måske kan vi nå at få ham ind som midlertidig træner indtil Viborg slipper Lars Friis.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6392
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Lars Friis

Indlæg af FlæskeFrank » 24. feb 2022, 21:14

Pastorius skrev:
24. feb 2022, 20:14
Nåmen, nu startede Thomasberg med 3 nederlag i træk. Måske kan vi nå at få ham ind som midlertidig træner indtil Viborg slipper Lars Friis.
Og så kan Randers få Lars Friis som midlertidig træner. Så er galskaben fuldendt.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13644
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Lars Friis

Indlæg af Funky » 24. feb 2022, 21:36

Pastorius skrev:
24. feb 2022, 20:14
Nåmen, nu startede Thomasberg med 3 nederlag i træk. Måske kan vi nå at få ham ind som midlertidig træner indtil Viborg slipper Lars Friis.
Jeg ser desuden, at Power-Bo og FCM netop nu er i total kontrol og ved at ødelægge PAOK på alle parametre.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

swfc
Landshold
Landshold
Indlæg: 914
Tilmeldt: 8. jul 2005, 18:11
Geografisk sted: Midthimmerland

Re: Lars Friis

Indlæg af swfc » 25. feb 2022, 10:03

Dårlig ledelsesstil at VFF ikke vil slippe Lars Friis til en fornuftig pris. Det ville ikke gå i en moderne virksomhed i det virkelige liv. At holde på en medarbejder der ikke vil være der.
AaB i hjertet

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Lars Friis

Indlæg af Yankee » 25. feb 2022, 10:09

swfc skrev:
25. feb 2022, 10:03
Dårlig ledelsesstil at VFF ikke vil slippe Lars Friis til en fornuftig pris. Det ville ikke gå i en moderne virksomhed i det virkelige liv. At holde på en medarbejder der ikke vil være der.
Det er helt normalt at der kører et kontraktligt forhandlingsspil når en ledende medarbejder vil overgå til en direkte konkurrent. VFF vil selvfølgelig kompenseres på det niveau de synes er rimeligt og ellers forholder man sig til den kontrakt, der ligger.

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1462
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: Lars Friis

Indlæg af Stegosaurus » 25. feb 2022, 11:49

Yankee skrev:
25. feb 2022, 10:09
swfc skrev:
25. feb 2022, 10:03
Dårlig ledelsesstil at VFF ikke vil slippe Lars Friis til en fornuftig pris. Det ville ikke gå i en moderne virksomhed i det virkelige liv. At holde på en medarbejder der ikke vil være der.
Det er helt normalt at der kører et kontraktligt forhandlingsspil når en ledende medarbejder vil overgå til en direkte konkurrent. VFF vil selvfølgelig kompenseres på det niveau de synes er rimeligt og ellers forholder man sig til den kontrakt, der ligger.
Nej, VFF vil kompenseres for mere end det, de finder rimeligt, for at sende et signal og reducere risikoen for at noget lignende sker med andre trænere eller spillere. Jeg havde gjort fuldstændig det samme hvis jeg var i Fredbergs sko.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6392
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Lars Friis

Indlæg af FlæskeFrank » 25. feb 2022, 12:19

Nu ved ingen af os, hvad VFF finder er rimeligt for L.Friis.

Ligesom vi ikke ved hvad AaB finder er rimeligt. Jeg vil dog sige, at hvis vores bud var de 400.000 kr., så er jeg enig med KEP om, at Inge Andre er en for stor nærigrøv. Tilsvarende ville jeg have knurret, hvis AaB betalte 2 mio kr. for ham.

Med PC's skifte i erindring og nu med Lars Friis, så tror jeg også, at vi kan indstille os på, at klubberne ved opsigelser på funktionærlignende kontrakter er ret kolde i røven. Eksempelvis tror jeg også, at Vendsyssel gladeligt havde betalt for Riddersholms manglende tiltrædelse i SønderjyskE, hvis de havde haft muligheden. Spørgsmålet er nok nærmere om trænere fremadrettet bliver ansat svarende til spillere.
- FlæskeFrank

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5267
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Lars Friis

Indlæg af R Rosenberg » 25. feb 2022, 12:31

FlæskeFrank skrev:
25. feb 2022, 12:19
Spørgsmålet er nok nærmere om trænere fremadrettet bliver ansat svarende til spillere.
Det har man jo altid gjort. Det med funktionærlignende kontrakter til trænere er jo ret nyt. Var det ikke Troels Bech, der var først med en sådan i EfB for nogle år siden?
Ædruelighedens stemme

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7816
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Lars Friis

Indlæg af Forza » 25. feb 2022, 12:55

R Rosenberg skrev:
25. feb 2022, 12:31
FlæskeFrank skrev:
25. feb 2022, 12:19
Spørgsmålet er nok nærmere om trænere fremadrettet bliver ansat svarende til spillere.
Det har man jo altid gjort. Det med funktionærlignende kontrakter til trænere er jo ret nyt. Var det ikke Troels Bech, der var først med en sådan i EfB for nogle år siden?
Korrekt. Og det er typisk kun noget der bliver brugt af de klubber med færrest midler, så man undgår at skulle fyre og hænge på lønningerne i lang tid.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6392
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Lars Friis

Indlæg af FlæskeFrank » 28. feb 2022, 10:15

Læste lige en artikel på bold.dk om Agger. Der stod, at den næste gang kurset til P-licens gik i luften var om 1½ år.

Så hvis det passer, så kan Würtz og Hiljemark ikke kommer afsted og overtage klubben før efter den tid. Hvis de bliver optaget.

Hiljemark tager muligvis uddannelsen i Sverige med andre terminer og vilkår. Der stod nævnt hos AaB i forbindelse med Malta-turen, at Hiljemark var hjemme i Sverige i forbindelse med uddannelsen. Så det ligner Lars Friis frem til sommeren 2022 eller længere.
- FlæskeFrank

Olev74
Junior
Junior
Indlæg: 67
Tilmeldt: 25. aug 2018, 09:43

Re: Lars Friis

Indlæg af Olev74 » 28. feb 2022, 13:28

Så vidt jeg har læst mig til, skal man også have 3 års erfaring mellem A-licens og Pro-licensen.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1635
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Lars Friis

Indlæg af Patmand » 28. feb 2022, 19:10

FlæskeFrank skrev:
28. feb 2022, 10:15
Læste lige en artikel på bold.dk om Agger. Der stod, at den næste gang kurset til P-licens gik i luften var om 1½ år.

Så hvis det passer, så kan Würtz og Hiljemark ikke kommer afsted og overtage klubben før efter den tid. Hvis de bliver optaget.

Hiljemark tager muligvis uddannelsen i Sverige med andre terminer og vilkår. Der stod nævnt hos AaB i forbindelse med Malta-turen, at Hiljemark var hjemme i Sverige i forbindelse med uddannelsen. Så det ligner Lars Friis frem til sommeren 2022 eller længere.
AaB har skrevet kontrakt med Lars Friis indtil 30. juni 2025, så hvorfor vrøvler du om sommeren 2022?

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Lars Friis

Indlæg af FIDEL » 28. feb 2022, 19:33

Der skal kun et slemt resultat mere til, så bliver kritikken af en manglende cheftræner øredøvende!
Personligt kan jeg ikke acceptere et skidt forår.

SteelHead
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 24
Tilmeldt: 30. jan 2021, 17:48
Favoritspiller: Andreas Johansson
Geografisk sted: København

Re: Lars Friis

Indlæg af SteelHead » 28. feb 2022, 20:24

Jeg kan se på bold.dk at der gættes på at Feher, der er færdig i OB, kunne være vores midlertidige mand.
Det var ikke lige hvad jeg selv ville gætte på, da jeg husker det som om han forlod klubben med noget utilfredshed...

På den anden side er han vel en af de ganske få der vil kunne træde ind og være på omgangshøjde med både trup, og liga på no time.
Hvad tænker I andre, er han den rigtige?

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Lars Friis

Indlæg af jonas386 » 28. feb 2022, 20:38

SteelHead skrev:
28. feb 2022, 20:24
Jeg kan se på bold.dk at der gættes på at Feher, der er færdig i OB, kunne være vores midlertidige mand.
Det var ikke lige hvad jeg selv ville gætte på, da jeg husker det som om han forlod klubben med noget utilfredshed...

På den anden side er han vel en af de ganske få der vil kunne træde ind og være på omgangshøjde med både trup, og liga på no time.
Hvad tænker I andre, er han den rigtige?
Det vil simpelthen være den ultimative vanvidshistorie. Håber godt nok ikke, at det er sandt.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5267
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Lars Friis

Indlæg af R Rosenberg » 28. feb 2022, 20:39

jonas386 skrev:
28. feb 2022, 20:38
SteelHead skrev:
28. feb 2022, 20:24
Jeg kan se på bold.dk at der gættes på at Feher, der er færdig i OB, kunne være vores midlertidige mand.
Det var ikke lige hvad jeg selv ville gætte på, da jeg husker det som om han forlod klubben med noget utilfredshed...

På den anden side er han vel en af de ganske få der vil kunne træde ind og være på omgangshøjde med både trup, og liga på no time.
Hvad tænker I andre, er han den rigtige?
Det vil simpelthen være den ultimative vanvidshistorie. Håber godt nok ikke, at det er sandt.
I så fald skulle der rulle hoveder på Hornevej.
Ædruelighedens stemme

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3644
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Lars Friis

Indlæg af gravballe » 28. feb 2022, 20:58

SteelHead skrev:
28. feb 2022, 20:24
Jeg kan se på bold.dk at der gættes på at Feher, der er færdig i OB, kunne være vores midlertidige mand.
Det var ikke lige hvad jeg selv ville gætte på, da jeg husker det som om han forlod klubben med noget utilfredshed...

På den anden side er han vel en af de ganske få der vil kunne træde ind og være på omgangshøjde med både trup, og liga på no time.
Hvad tænker I andre, er han den rigtige?
Det håber jeg da godt nok ikke er sandt. Så heller Peter Rudbæk...

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7816
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Lars Friis

Indlæg af Forza » 28. feb 2022, 21:06

SteelHead skrev:
28. feb 2022, 20:24
Jeg kan se på bold.dk at der gættes på at Feher, der er færdig i OB, kunne være vores midlertidige mand.
Det var ikke lige hvad jeg selv ville gætte på, da jeg husker det som om han forlod klubben med noget utilfredshed...

På den anden side er han vel en af de ganske få der vil kunne træde ind og være på omgangshøjde med både trup, og liga på no time.
Hvad tænker I andre, er han den rigtige?
Det kan jeg slet ikke forestille mig. OB fyrer ham og han efterlod ikke der bedste eftermæle i AaB. Det tror jeg ikke vi skal frygte.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 665
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: Lars Friis

Indlæg af FlemmingG » 28. feb 2022, 21:10

gravballe skrev:
28. feb 2022, 20:58
SteelHead skrev:
28. feb 2022, 20:24
Jeg kan se på bold.dk at der gættes på at Feher, der er færdig i OB, kunne være vores midlertidige mand.
Det var ikke lige hvad jeg selv ville gætte på, da jeg husker det som om han forlod klubben med noget utilfredshed...

På den anden side er han vel en af de ganske få der vil kunne træde ind og være på omgangshøjde med både trup, og liga på no time.
Hvad tænker I andre, er han den rigtige?
Det håber jeg da godt nok ikke er sandt. Så heller Peter Rudbæk...
Altså, vi snakker den samme Feher, som AaB valgte ikke at forlænge med som assistent. Den samme Feher, som der angiveligt var stor utilfredshed med da han var midlertidig cheftræner? Bare fordi en tilfældig bruger på bold, skriver at han kunne være en mulighed som stand-in - køber folk virkelig den? Det kommer aldrig til at ske…..

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13644
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Lars Friis

Indlæg af Funky » 28. feb 2022, 21:20

FIDEL skrev:
28. feb 2022, 19:33
Der skal kun et slemt resultat mere til, så bliver kritikken af en manglende cheftræner øredøvende!
Personligt kan jeg ikke acceptere et skidt forår.
Jeg tror ikke på, at et nederlag mere fører til "øredøvende kritik" - heller ikke et stort nederlag. Dels vil folk nok sige, at Hiljemark gør, hvad han kan, og dels regner ingen vel med, at Friis lige kommer springende ind fra højre nu og revolutionerer det hele.
Egentlig kan jeg godt lide idéen om, at man hiver Rudbæk ind som midlertidig proforma-cheftræner, og så kan han da samtidig gi lidt mentorstøtte til Hiljemark og Wurtz.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Besvar