Lars Friis

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Proppen
Superliga
Superliga
Indlæg: 578
Tilmeldt: 12. maj 2022, 13:53

Re: Lars Friis

Indlæg af Proppen » 8. aug 2022, 22:07

gwailo skrev:
8. aug 2022, 22:00
Proppen skrev:
8. aug 2022, 21:57
baresi skrev:
8. aug 2022, 21:36
forstår ikke at man ikke kan se at spillet ikke hænger sammen.
Totalt anonym central midt - ingen løb for hinanden, offensivt er det kun enkeltstående præstationer, men det kan vi ikke leve af.
vi har ikke haft en god angriber siden Zweimal (ret mig hvis jeg tager fejl)
vi bruger konsekvent de "forkerte" spillere, og dem der er med til at gøre en forskel er frosset ud på bænken.
MEN vigtigst af alt - jeg kan ikke længere se hvordan vi skal spille. VI spiller 4-3-3 men kan ikke se hvordan man vil løse formationen.
og da SLET Ikke med den midtbane.

Med de spillere vi har til rådighed, så ville jeg sgu stille med Pedro og Højholt som 2 6ere
Sousa - lucas - Kusk som de 3 offensive
Makaric som den ene angriber for jeg synes han er truppens bedste afslutter og bedste box angriber

men vi SKAL spille 4-3-3 og så må FRIIS få løst den centrale midtbane og så få KUSK ind foran. Lige i øjeblikket skal KUSK spille. Og fossum og prip skal bare bænkes.
Jeg synes, det er meget tydeligt, at
- der ingen indbyrdes forståelse er i det offensive spil.
- der er ingen offensive automatismer. Ingen brugbare løb for hinanden. Ingen offensive afleveringer, hvor bolden for alvor sætte på spil.
- der er alt for meget alibibold - se fx opspillet til det, der i dag mod Silkeborg faktisk endte med at blive en stor chance for Højholt, men hvor spilleren ikke desto mindre tog de forkerte valg i opspillet - havde mere travlt med at komme af med kuglen end med at gøre det rigtige med den.
- Ingen sammenhængende presspil.
- alt, alt for mange defensive fejl og situationer, hvor man ikke er afstemt.
- ingen kampe hvor trænere formår at vende kampbilledet fra bænken - ofte tværtimod.
- og værst af alt en fuldstændig opgivende attitude i mange kampe, som ikke er de røde/hvide striber værdigt.

Jeg synes, det er ret oplagt, at Friis ikke har en fremtid med det hold. Og jo før, den erkendelse rammer de ansvarlige, jo bedre. For det tager lang tid at rette op på for afløseren.
Det har jeg svært ved at lægge udelukkende på træneren.
Vi spiller med et helt nyt system og en fjerdedel af holdet er nye spillere.
Truppen er god men jeg tænker det er helt naturligt at tingene ikke hænger sammen efter 4 kampe plus træningskampe.
Jeg er ikke tilhænger af at hælde ham ud. Så tager det endnu længere tid at stabilisere holdet.
Men det er jo ikke kun 4 kampe. Det er et pointsnit på 0,78 i 18 superligakampe. Det vanvittigt lave pointsnit har ingen AaB-træner nogensinde i superligahistorien præsteret.

Hvis Friis virkelig er den rette træner, så har jeg godt nok svært ved at se, at Inge kan være den rette mand, for så har han dælme sat truppen helt absurd ringe sammen - og det endda efter mange vinduer til at fikse det.

Portland
2. div
2. div
Indlæg: 210
Tilmeldt: 20. okt 2021, 09:37
Favoritspiller: Pallesen

Re: Lars Friis

Indlæg af Portland » 8. aug 2022, 22:11

IAO er fremragende og der har jeg læst her i debatten i årevis.
Holdet er også fremragende med mange spillere, som mindst kan sælges for 20 -30 millioner, hvilket jeg også har læst her i debatten.
Det gælder f.eks Ross til FCK som der blev fantaseret om sidste år. Begge vores 6ere efter et par gode kampe, hvilket godt nok er længe siden. Hvad med den farlige front duo, som intet slutprodukt har osv.
Det kan simpelthen da ikke være trænerens skyld.
Eller bilder vi os bare ind, at vores spillere er gode og i særdeleshed så attraktive?

Brugeravatar
Pungrotten
Landshold
Landshold
Indlæg: 769
Tilmeldt: 20. jul 2005, 20:51

Re: Lars Friis

Indlæg af Pungrotten » 8. aug 2022, 22:13

Jeg har faktisk syntes den rigtige beslutning er at holde fast i Friis.
Men jeg tror ikke længere på det.
Jeg kan simpelthen ikke se anden løsning end han må fyres.
Det har været intet mindre end en katastrofe!
Hele forløbet faktisk. Og Inge skal også ud.
Så kan vi starte forfra. Igen.
Er det 8 års nedtur vi er ude i? Som ser ud til at kulminere i år.
Superligaen er stærkere end nogensinde. Man kan ikke tage let på og sige det er bare 4 kampe.
Vi er pressede. Vi er meget pressede.

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Lars Friis

Indlæg af Legum Magister » 8. aug 2022, 22:14

Der er så mange problemer, at jeg oprigtigt tvivler på, at der kan findes et quick-fix.
Forsvaret er gumpetungt og hullet som en si. Dette blev senest udstillet i aftenens kamp mod Silkeborg, der spillede sig igennem forsvaret med foruroligende lethed. Ahlmann er en "has been", Pallesen en "never was" og Ross ligner mere og mere en "never going to be". Kramer er en rimelig erstatning for Thelander; men han kan ikke spille samtlige pladser i forsvaret på én gang.

Midtbanen savner pondus og styring. Fossum bliver konsekvent benyttet forkert, Prip er en skygge af den spiller, som han var i sidste sæson. Højholt viser kun i glimt de takter, der gjorde ham til en åbenbaring sidste efterår. Pedro er gået i stå.

Offensiven er en papirtiger, der intet kan, når der skal leveres på banen. Lucas er dels malplaceret, og dels faldet så meget i niveau, at der stort set ikke er en klub i Superligaen, der ikke har en spiller på positionen, der er bedre end Lucas, når det kommer til slutprodukt. (Heldigt, at der var offside på hans håbløse håndtering af friløberen. En spiller med hans teknik SKAL kunne lobbe den bold sikkert i mål, når målmanden er så langt ude af sit mål.) Kusk er som sædvanligt i unåde (om dette skyldes hans påståede ugidelighed til træning, hans manglende vilje til at forsvare og fighte i kampene, eller at samtlige trænere han har haft siden Kent Nielsen af uforklarlige årsager har et horn i siden på ham får vi måske aldrig svaret på.)
Ementa er en lille (nå, ja ret stor i fysisk forstand) perle. Han kan under de rette betingelser blive en virkelig gevinst. Sousa må sparke sig selv over benet hver evigt eneste dag i frustration over, at han valgte at skifte til AaB, for præcis som i Vejle er han igen på et hold, hvor intet fungerer.

Kan alle disse problemer, og de mange andre som jeg har fortrængt og derfor udeladt af ovenstående opremsning, løses med et gedigent los i røven til Lars Friis? Uanset om man tror, at en fyring er vejen frem eller ej, må det snart være et emne, som er til overvejelse på Hornevej.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Lars Friis

Indlæg af raekkeettre » 8. aug 2022, 22:15

Friis kan ikke fyres uden Inge også fyres, kort og godt. Den beslutning hvor hele processen var amatøragtige med Friis kan ikke ende med en fyreseddel uden Inge ryger samme vej.

Mr Gold
Superliga
Superliga
Indlæg: 682
Tilmeldt: 9. aug 2020, 21:19

Re: Lars Friis

Indlæg af Mr Gold » 8. aug 2022, 22:20

raekkeettre skrev:
8. aug 2022, 22:15
Friis kan ikke fyres uden Inge også fyres, kort og godt. Den beslutning hvor hele processen var amatøragtige med Friis kan ikke ende med en fyreseddel uden Inge ryger samme vej.
[/quote

Mener bestemt Inge må stå forest til at pakke kufferten

Proppen
Superliga
Superliga
Indlæg: 578
Tilmeldt: 12. maj 2022, 13:53

Re: Lars Friis

Indlæg af Proppen » 8. aug 2022, 23:36

Har netop set Onside-interviewet med Friis efter Silkeborg-kampen. Det er da tæt på grotesk øregas. Men godt at høre, at de “øver sig”.

Vildt at han slipper afsted med at sige, at han har ser en opadgående kurve. Det aller vildeste er dog, at han siger, at hans AaB-projekt startede i sommers. En sådan arrogance og selvfedme er da tæt på i sig selv at være til en fyreseddel. Og tænk at han indirekte står og siger, at det ikke var hans projekt i foråret, hvor han på ingen tid formøblede en mulig medalje og første Europa-deltagelse i mange år - altså åbenbart fordi hans projekt ikke var startet op.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Lars Friis

Indlæg af Jakobsen » 9. aug 2022, 00:02

Jeg synes den er tricky med Friis. Jeg er splittet. Jeg vil på sin vis gerne snart have noget kontinuitet, men man må også se på at det er åget historisk dårligt under Friis og så dårlige spillere har vi heller ikke.

Hvad taler for at fyre Friis?
1) Vi har ikke nogen spillere der er blevet nogen god udgave eller har flyttet sig under ham. Jeg kan ikke pege på en eneste spiller, som fungerer i hans koncept efter han begyndte at ændre på tingene.
2) Han spiller åbenlyst et system på en måde vi ikke har spillerne til. Prip har totalt mistet pippet og funger slet ikk i en 8'er rolle og Fossum har vi set mange gange før ikke dur længere tilbage på banen. Lige så med det elendige Lucas projekt i foråret. Vi har ikke de midtbanespillere der gør vi kan spille den der 4-3-3 han praktiserer. Ret beset burde vi spille noget 4-2-3-1, hvor der var større kompakthed i holdet. Lige nu ender vi bare der hvor vores midtbane isoleres og smider bolden væk. Det handler selvfølgelig også om spilbare offensivspillere, men der er jo ingen i den midtbane der evner at holde i bolden.
3) Det kan være meget fint at han kommer med et koncept og den her klub har virkelig brug for, men det han vil evner han enten ikke at lære vores spillere eller også passer det ikke til dem.
4) Friis virker ikke til at forstå at implementering af et koncept er en proces og, at han må starte med det han har.

Hvad taler for IKKE at fyre Friis?
1) Vi har brug for sportslig kontinuitet og, at der har i mange år manglet at der bliver implementeret noget med tålmodighed over tid og man ikke går tilbage til at pøle i 3-4-3/5-4-1. Derfor kan det være sundt at holde fast i at implementere et nyt koncept selvom der giver en dårlig periode, men jeg ser bare også den kurs så kræver, at man investerer i spillerne til at vi kan gøre det. Vi har en del af brikkerne, men vi mangler nogle rigtige
Det springende punkt ved den her er så om man tror på at Friis evner at implementere konceptet hvad pokker det så er udover pres og en masse varm luft om mod.

Jeg er generelt ikke så meget trænerfyringstypen og jeg ser også meget pege tilbage på IAO og bestyrelse og jeg så gerne IAO være fortid også, men det er ikke gjort ved at fyre Lars Friis. Det kan meget vel være det rigtige på den korte bane, men på den lange bane skal der også noget helt andet til og det kræver, at vi får en fodboldstærk mand helt i toppen af organisationen, men tør Fristrup og de andre runkedorer at få sådan en og for alvor give ham nøglerne? Evner de i det hele taget at finde sådan en person?
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Winterburn
Superliga
Superliga
Indlæg: 655
Tilmeldt: 7. jul 2005, 19:00
Favoritspiller: Frank Strandli
Geografisk sted: New York

Re: Lars Friis

Indlæg af Winterburn » 9. aug 2022, 02:37

Har altid været fan af IAO. Kan godt lide hans fremtoning men kan efterhånden komme i tvivl, om hans no BS og gode snak ikke er mere en snak. Man kan ikke fornægte hans meritter fra Stabæk med gode handler - ihverfald udadtil.
Man kan så betvivle nogle afghanske metoder både nu og fra tiden i Norge. Han var jo en slag Norsk Ole Nielsen på mange måder - gode handler, og god jovial tilgang til medierne
Men det er måske der fejlen ligger. En god købmand er måske alligevel ikke det AaB har brug for. Bevares vi kan alle lide gode handler og Lynge var jo The Godfather til det.

Det der kunne være brug for er et team bestående af en visionær strateg sammen med en hård forhandler/rekrutteringschef.
Eller hvis man kan få begge dele i samme person er det jo en win/win plus billeder i løn osv. samt mere optimalt.

Men hvem??
Strategen er folk som Mads Davidsen, Mikkel Hemmersam
Rekruttering: Jacob Kruger,
Aner det ikke. Slynger bare
En god fodboldspiller skal være temperamentsfuld. 80 % temperament og 20 % fuld.
-Erik "Myggen" Mykland.

Mr Gold
Superliga
Superliga
Indlæg: 682
Tilmeldt: 9. aug 2020, 21:19

Re: Lars Friis

Indlæg af Mr Gold » 9. aug 2022, 12:20

raekkeettre skrev:
8. aug 2022, 22:15
Friis kan ikke fyres uden Inge også fyres, kort og godt. Den beslutning hvor hele processen var amatøragtige med Friis kan ikke ende med en fyreseddel uden Inge ryger samme vej.
Det mener jeg du har HELT ret i!!!!
Jeg tror Friis har brug for arbejdsro og det tror jeg simpelthen ik han har under Inge!!

Jeg kan personligt også godt forestille mig at vi mangler en ægte assistent træner.
Hvad erfaring har Hilje trods han muligvis var en stor spiller gør ham jo ik til et talent på sidelinien ud af det blå.
Hvad med Würth er det ik det samme.
Synes de virker meget usynlige generelt

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1989
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Lars Friis

Indlæg af 9520AaB » 9. aug 2022, 12:28

Friis skal have længere snor, meeen vi skal have en kvalificeret assistent ind nu.

Og så skal IAO væk, han har ikke ramt rigtig med en eneste spiller. Prip one season wonder, Posavec har stået ok i 25% af kampene og alle de eksperimenter fra Balkan. Få nu ham væk før han ødelægger endnu mere.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Lars Friis

Indlæg af BoT » 9. aug 2022, 14:37

I forhold til fyringssnakken er det værd at kigge sig lidt rundt: hvordan håndterer andre klubber sportslige kriser?

Vi kan jo starte med superligaens aktuelle førerhold, FC Nordsjælland. Sidste efterår spillede de vist nok 11 kampe i træk uden sejr. Uden på nogen måde at ryste på hånden. Og nu ligger de nr. 1 med et hold, der generelt ikke er væsentligt forstærket ud over på målmandsposten.

AGF og David Nielsen gik hver til sit oven på GF's katastrofe-forår, og den nye træner virker til at have bragt ny energi ind på holdet. Men det var altså også et sportsligt setup, som den afgående træner selv var med på, var løbet tør for krudt.

Vejle fyrede to trænere sidste sæson og rykkede alligevel ud. Sønderjyske en enkelt - og rykkede ud.

Man kan ikke sammenligne 1:1. Men mange herinde skriger på et tydeligt sportsligt koncept. Det er vel det, Lars Friis prøver at finde. Den slags kommer jo ikke fra dag 1- kig bare på Silkeborg, som bestemt ikke var prangende i Kents første tid.

Der var dog flere bekymrende ting i går i Friis' ageren rent taktisk. Men ofte er der bevæggrunde, vi ikke kender noget til. Jeg hælder mod at give ham sæsonen ud - og forventer at se spillemæssig fremgang. Jeg forventer også at se en udvikling hos den enkelte spiller. Flere virker til at bevæge sig den helt forkerte vej.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Lars Friis

Indlæg af Gnu » 9. aug 2022, 14:48

Arh Bo. FCN handlede stort ind i vintervinduet med Mads Hansen, Mads Bidstrup, Erik Marken og Benjamin Nygren, fordi de godt kunne se, at det gik skævt. Det vil jeg nu nok kalde væsentligt forstærket.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Lars Friis

Indlæg af FIDEL » 9. aug 2022, 14:56

raekkeettre skrev:
8. aug 2022, 22:15
Friis kan ikke fyres uden Inge også fyres, kort og godt. Den beslutning hvor hele processen var amatøragtige med Friis kan ikke ende med en fyreseddel uden Inge ryger samme vej.
Altså ligesom i den gloværdige possesion-æra under Gaarde og Wieghorst?

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Lars Friis

Indlæg af jonas386 » 9. aug 2022, 14:58

Gnu skrev:
9. aug 2022, 14:48
Arh Bo. FCN handlede stort ind i vintervinduet med Mads Hansen, Mads Bidstrup, Erik Marken og Benjamin Nygren, fordi de godt kunne se, at det gik skævt. Det vil jeg nu nok kalde væsentligt forstærket.
Enig. Især Mads Bidstrup og Mads Hansen har været solide forstærkninger. Dertil er Schelderup tilbage i omdrejninger, og Ernest Nuameh er vist også ny fra akademiet.
Ift AGF, så må man jo også bare sige at det nærmere var nerver hos Vejle i slutfasen der gjorde, at de ikke tog turen ned sammen med SønderjyskE. Det kan selvfølgelig godt være at en fyring af David havde været det der havde sendt GF' ned.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2433
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Lars Friis

Indlæg af Moen » 9. aug 2022, 15:05

jonas386 skrev:
9. aug 2022, 14:58
Gnu skrev:
9. aug 2022, 14:48
Arh Bo. FCN handlede stort ind i vintervinduet med Mads Hansen, Mads Bidstrup, Erik Marken og Benjamin Nygren, fordi de godt kunne se, at det gik skævt. Det vil jeg nu nok kalde væsentligt forstærket.
Enig. Især Mads Bidstrup og Mads Hansen har været solide forstærkninger. Dertil er Schelderup tilbage i omdrejninger, og Ernest Nuameh er vist også ny fra akademiet.
Schjelderup og Nuamah passer vel også på Bos pointe. Schjelderup var nede i en stor bølgedal, men har nu fundet formen igen. Nuamah havde en indkøringsperiode og er nu også blevet god.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Lars Friis

Indlæg af jonas386 » 9. aug 2022, 15:26

Moen skrev:
9. aug 2022, 15:05
jonas386 skrev:
9. aug 2022, 14:58
Gnu skrev:
9. aug 2022, 14:48
Arh Bo. FCN handlede stort ind i vintervinduet med Mads Hansen, Mads Bidstrup, Erik Marken og Benjamin Nygren, fordi de godt kunne se, at det gik skævt. Det vil jeg nu nok kalde væsentligt forstærket.
Enig. Især Mads Bidstrup og Mads Hansen har været solide forstærkninger. Dertil er Schelderup tilbage i omdrejninger, og Ernest Nuameh er vist også ny fra akademiet.
Schjelderup og Nuamah passer vel også på Bos pointe. Schjelderup var nede i en stor bølgedal, men har nu fundet formen igen. Nuamah havde en indkøringsperiode og er nu også blevet god.
Schelderup var vel skadet meget af sæsonen? Mindes at han havde en ret god start, men var lidt inde og ude efterfølgende.

FCN ved til gengæld også, at de har overflod af dygtige fodboldspillere, og når den ene udgår/bliver solgt, så finder de bare en ny i enten Ghana eller i oplandet. Der er ingen grund til at fyre Flemming Pedersen (eller hvem træneren nu kunne være), når man ved at formlen virker og at de kan blive ved med at hive guld op af jorden.

Hvis vi havde vist bare et minimum af FCN ift spillerudvikling de senere år, så ville jeg ikke et sekund være nervøs på holdets vegne. Desværre virker vores spillere bare til at blive dårligere fodboldspillere med tiden, og det er jo ikke mange spillere vi (med succes) får sluset ind på førsteholdet eller endda gjort interessante for endnu bedre klubber.

Hvis jeg vidste at vi hver/hveranden sæson fandt en Kamaldeen/Kudus/Damsgaard/ASO/Marcondes til offensiven, så ville de nuværende problemer i offensiven slet ikke røre mig.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Lars Friis

Indlæg af raekkeettre » 9. aug 2022, 15:49

FIDEL skrev:
9. aug 2022, 14:56
raekkeettre skrev:
8. aug 2022, 22:15
Friis kan ikke fyres uden Inge også fyres, kort og godt. Den beslutning hvor hele processen var amatøragtige med Friis kan ikke ende med en fyreseddel uden Inge ryger samme vej.
Altså ligesom i den gloværdige possesion-æra under Gaarde og Wieghorst?
Og med det vil du sige?

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Lars Friis

Indlæg af Yankee » 10. aug 2022, 09:25

BoT skrev:
9. aug 2022, 14:37
Man kan ikke sammenligne 1:1. Men mange herinde skriger på et tydeligt sportsligt koncept. Det er vel det, Lars Friis prøver at finde. Den slags kommer jo ikke fra dag 1- kig bare på Silkeborg, som bestemt ikke var prangende i Kents første tid.

Der var dog flere bekymrende ting i går i Friis' ageren rent taktisk. Men ofte er der bevæggrunde, vi ikke kender noget til. Jeg hælder mod at give ham sæsonen ud - og forventer at se spillemæssig fremgang. Jeg forventer også at se en udvikling hos den enkelte spiller. Flere virker til at bevæge sig den helt forkerte vej.
Men hvis det sportslige koncept kommer fra cheftræneren, så er det lige præcis dér, du har forskellen på AaB og fx FCN eller Silkeborg. Det sportslige koncept (spillestilen) skal komme fra allerøverste instans i klubben og ikke være afhængig af skiftende cheftrænere.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Lars Friis

Indlæg af Buzz Killington » 10. aug 2022, 09:41

Yankee skrev:
10. aug 2022, 09:25
BoT skrev:
9. aug 2022, 14:37
Man kan ikke sammenligne 1:1. Men mange herinde skriger på et tydeligt sportsligt koncept. Det er vel det, Lars Friis prøver at finde. Den slags kommer jo ikke fra dag 1- kig bare på Silkeborg, som bestemt ikke var prangende i Kents første tid.

Der var dog flere bekymrende ting i går i Friis' ageren rent taktisk. Men ofte er der bevæggrunde, vi ikke kender noget til. Jeg hælder mod at give ham sæsonen ud - og forventer at se spillemæssig fremgang. Jeg forventer også at se en udvikling hos den enkelte spiller. Flere virker til at bevæge sig den helt forkerte vej.
Men hvis det sportslige koncept kommer fra cheftræneren, så er det lige præcis dér, du har forskellen på AaB og fx FCN eller Silkeborg. Det sportslige koncept (spillestilen) skal komme fra allerøverste instans i klubben og ikke være afhængig af skiftende cheftrænere.
Jamen for pokker hvor er det frustrerende. Det var jo netop det man prøvede at fastsætte tidligere. Men så hyrede man Cifuentes der i sine første interviews netop erklærede at han gik med på det koncept som klubben havde forsøgt at implementere under Friis. Højt pres, og massere af højintensive løb. Men det var jo tydeligt at Cifuentes ikke havde i sinde at efterleve det koncept når det kom til stykket, hvor man i stedet valgte en mere afventende og overvejende stil. Og det burde måske ikke være kommet som nogen overraskelse da han aldrig har spillet på den måde tidligere.

Og så har klubben af en eller anden grund ligesom bare glemt at det skulle være konceptet og efterfølgende købt spillere i øst og vest. Jeg troede med Friis2 at vi skulle tilbage til konceptet fra før Cifuentes, men hvis det er tanken, så er det nogle yderst mærkelig dispositioner han laver. For det er gudhjælpemig ikke entydigt intense presspillere der starter.

Og et eller andet sted er det jo ikke essentielt om det er den ene eller anden stil, hvis bare man satser helhjertet på hvad man laver, og afstemmer rekrutteringen og talentudviklingen derefter.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Besvar