Hiljemark - Ny Træner

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5190
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af Jakobsen » 9. apr 2024, 12:23

Eksil skrev:
Raptorr skrev:
9. apr 2024, 10:46
jonas386 skrev:
9. apr 2024, 10:38
Så røg Rasmus Würtz også
Ja, det lyder nu som om, at det skyldes prioriteter i forhold til familiens fremtid og ikke uenighed med ledelsen. Således er han jo heller ikke afskediget. Kappmeier giver ham roser med på vejen og lader døren stå åben for en tilbagevenden til AaB.
https://aabsport.dk/nyheder/2024/april/ ... -nyt-spor/
Enig. Et helt liv bundet i de relativt snævre rammer et kampprogram dikterer kan nok blive for meget en dag. Kan godt forstå lysten til at prøve et mere almineligt arbejdsliv.
Det kan ikke pisse mig af. Det var en uskik med de der overgange fra truppen til førsteholdsstaben. Synes ikke noget tilsiger, at Würtz var noget særligt som træner. Et stærkt AaB spiller CV gør ikke god træner. Würtz er en cool fyr og sikker på han er super intelligent, men brød mig ikke om de to forfremmelser af ham og Augu fordi det var direkte fra spiller til assistenttræner.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3258
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af Brodernumsi » 9. apr 2024, 14:03

Jakobsen skrev:
9. apr 2024, 12:23
Eksil skrev:
Raptorr skrev:
9. apr 2024, 10:46
jonas386 skrev:
9. apr 2024, 10:38
Så røg Rasmus Würtz også
Ja, det lyder nu som om, at det skyldes prioriteter i forhold til familiens fremtid og ikke uenighed med ledelsen. Således er han jo heller ikke afskediget. Kappmeier giver ham roser med på vejen og lader døren stå åben for en tilbagevenden til AaB.
https://aabsport.dk/nyheder/2024/april/ ... -nyt-spor/
Enig. Et helt liv bundet i de relativt snævre rammer et kampprogram dikterer kan nok blive for meget en dag. Kan godt forstå lysten til at prøve et mere almineligt arbejdsliv.
Det kan ikke pisse mig af. Det var en uskik med de der overgange fra truppen til førsteholdsstaben. Synes ikke noget tilsiger, at Würtz var noget særligt som træner. Et stærkt AaB spiller CV gør ikke god træner. Würtz er en cool fyr og sikker på han er super intelligent, men brød mig ikke om de to forfremmelser af ham og Augu fordi det var direkte fra spiller til assistenttræner.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Det er en uskik at bruge 'uskik'. :)
Der er ret mange trænere, der er gået fra spiller til assistent til træner. Jeg tænker, det er et spring, der giver god mening, og er afprøvet en del steder.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5190
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af Jakobsen » 9. apr 2024, 18:39

Brodernumsi skrev:
9. apr 2024, 14:03
Jakobsen skrev:
9. apr 2024, 12:23
Eksil skrev:
Raptorr skrev:
9. apr 2024, 10:46
jonas386 skrev:
9. apr 2024, 10:38
Så røg Rasmus Würtz også
Ja, det lyder nu som om, at det skyldes prioriteter i forhold til familiens fremtid og ikke uenighed med ledelsen. Således er han jo heller ikke afskediget. Kappmeier giver ham roser med på vejen og lader døren stå åben for en tilbagevenden til AaB.
https://aabsport.dk/nyheder/2024/april/ ... -nyt-spor/
Enig. Et helt liv bundet i de relativt snævre rammer et kampprogram dikterer kan nok blive for meget en dag. Kan godt forstå lysten til at prøve et mere almineligt arbejdsliv.
Det kan ikke pisse mig af. Det var en uskik med de der overgange fra truppen til førsteholdsstaben. Synes ikke noget tilsiger, at Würtz var noget særligt som træner. Et stærkt AaB spiller CV gør ikke god træner. Würtz er en cool fyr og sikker på han er super intelligent, men brød mig ikke om de to forfremmelser af ham og Augu fordi det var direkte fra spiller til assistenttræner.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Det er en uskik at bruge 'uskik'. :)
Der er ret mange trænere, der er gået fra spiller til assistent til træner. Jeg tænker, det er et spring, der giver god mening, og er afprøvet en del steder.
Jeg synes det giver bedre mening, at man starter med at dygtiggøre sig længere nede i fødekæden end chef- eller assistenttræner for et førstehold.
Synes det er fint at fastholde dem vi ser en fremtid for som træner, men hvorfor ikke starter som assistent på et U-hold eller noget lignende. Erfaringer og dygtighed er ikke ligefremme proportionelle størrelser, men har man den tilpasse mængde erfaring så er man markant dygtige end en der slet ikke har erfaring med trænergerningen. Jeg var btw. heller ingen fan af Hiljemark forefremmelsen til først asisstent og siden cheftræner.
Jeg er heller ikke på det skingre "fyr Hiljemark hold", men jeg synes ikke det var en god beslutning.

Nu nævnes et lige, at det skulle være lige til at gå ind som cheftræner fra spillerkarrieren, men se lige på de mest succesfulde trænere i Danmark i nyere tid. Langt de fleste har startet deres trænerkarriere med at dygtiggøre sig som træner og leder på U-niveau eller på som chef på lavere niveau end Superligaen.
- Kasper Hjulmand trænede en masse U-hold og var sidenhen med til at føre Lyngby op igennem divisionerne.
- Ståle Solbakken øvede sig på Ham-Kam og kunne trænerhåndværk inden han kom til FCK
- Kent Nielsen stratede trænertiden med at være på Hessel Gods fodboldakademi, Grenå på serieniveau og så sidenhen at vokse med Horsens op i Superligaen
- David Nielsen startede helt fra scratch med at træne Nest-Sotra i den norske tredje liga.
- Jakob Neestrup uddanndede sig som træner igennem FCKs akademi og startede med et job i næstbedste række
- Jacob Friis kom med solid trænererfaring fra ufodbolden
- Thomas Frank dygtiggjorde sig som træner i DBU systemet og inden da som u-træner i Lyngby, Hvidovre og B93 inden han fik Brøndbyjobbet og siden Brentford
- Bo Henriksen startede på lavere niveau med at udanne sig i Brønshøj og fik dem rykket op inden større trænerjobs i Horsens, Herning og siden udlandet
- Brian Riemer startede som U-træner i FCK og Hvidovre.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5190
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af Jakobsen » 9. apr 2024, 19:09

Hilje er på blokken i Svensk fodbold
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/1-divis ... ek-fra-AaB

Personligt synes jeg for mange udskiftninger er skidt så med den på er jeg ikke fan af ideen og jeg synes også vi ser en bedring på holdet her i foråret.
Og nu er vi jo endelig også ved at have noget brugbar trænererfaring. Derfor vil jeg umiddebart synes det er lidt ærgeligt selvom jeg ikke var fan af valget.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10697
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af jonas386 » 10. apr 2024, 07:52

Pleeeease lad det ske. Er så træt af at se på hans røvsyge fodbold. Jeg forbinder ikke Hiljemark med andet end dårligt for AaB. Jo før han er fortid jo bedre.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 786
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af Raptorr » 10. apr 2024, 08:55

At Hiljemark eventuelt (det er rygter) kan være attraktiv for en af de bedre klubber i Sverige, kan man også vælge at tolke som et udtryk for, at han har kvaliteter som træner. For mig er lakmus testen stadig næste sæson. Kan han bære AaB igennem en sæson i SL? Vi får formentlig syn for sagen, da jeg ikke tror på, at han skifter.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5323
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af R Rosenberg » 10. apr 2024, 09:23

Raptorr skrev:
10. apr 2024, 08:55
At Hiljemark eventuelt (det er rygter) kan være attraktiv for en af de bedre klubber i Sverige, kan man også vælge at tolke som et udtryk for, at han har kvaliteter som træner. For mig er lakmus testen stadig næste sæson. Kan han bære AaB igennem en sæson i SL? Vi får formentlig syn for sagen, da jeg ikke tror på, at han skifter.
Det tror jeg heller ikke, omend det da nok alt andet lige er sjovere at være træner i en klub, der skal spille i Europa og ofte er med i toppen af Allsvenskan, end det er at rode rundt i den næstbedste række samt skal kæmpe hver eneste kamp for overlevelse næste sæson.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1630
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af Halil » 10. apr 2024, 09:30

R Rosenberg skrev:
10. apr 2024, 09:23
Raptorr skrev:
10. apr 2024, 08:55
At Hiljemark eventuelt (det er rygter) kan være attraktiv for en af de bedre klubber i Sverige, kan man også vælge at tolke som et udtryk for, at han har kvaliteter som træner. For mig er lakmus testen stadig næste sæson. Kan han bære AaB igennem en sæson i SL? Vi får formentlig syn for sagen, da jeg ikke tror på, at han skifter.
Det tror jeg heller ikke, omend det da nok alt andet lige er sjovere at være træner i en klub, der skal spille i Europa og ofte er med i toppen af Allsvenskan, end det er at rode rundt i den næstbedste række samt skal kæmpe hver eneste kamp for overlevelse næste sæson.
Hilje må for min skyld gerne blive solgt til den svenske klub nu. Så kan der også komme en ny træner ind som tyskerne har håndplukket.

Kunne være ritti fin for fremtiden.
Uden Synd Ingen Frelse

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 786
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af Raptorr » 10. apr 2024, 09:50

Halil skrev:
10. apr 2024, 09:30
R Rosenberg skrev:
10. apr 2024, 09:23
Raptorr skrev:
10. apr 2024, 08:55
At Hiljemark eventuelt (det er rygter) kan være attraktiv for en af de bedre klubber i Sverige, kan man også vælge at tolke som et udtryk for, at han har kvaliteter som træner. For mig er lakmus testen stadig næste sæson. Kan han bære AaB igennem en sæson i SL? Vi får formentlig syn for sagen, da jeg ikke tror på, at han skifter.
Det tror jeg heller ikke, omend det da nok alt andet lige er sjovere at være træner i en klub, der skal spille i Europa og ofte er med i toppen af Allsvenskan, end det er at rode rundt i den næstbedste række samt skal kæmpe hver eneste kamp for overlevelse næste sæson.
Hilje må for min skyld gerne blive solgt til den svenske klub nu. Så kan der også komme en ny træner ind som tyskerne har håndplukket.

Kunne være ritti fin for fremtiden.
Ledelsen har jo "håndplukket", dengang de valgte at fastansætte ham.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10697
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af jonas386 » 10. apr 2024, 09:53

Han var aldrig hentet ind, hvis han ikke allerede var i klubben.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6400
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af FlæskeFrank » 10. apr 2024, 10:00

Raptorr skrev:
10. apr 2024, 08:55
At Hiljemark eventuelt (det er rygter) kan være attraktiv for en af de bedre klubber i Sverige, kan man også vælge at tolke som et udtryk for, at han har kvaliteter som træner. For mig er lakmus testen stadig næste sæson. Kan han bære AaB igennem en sæson i SL? Vi får formentlig syn for sagen, da jeg ikke tror på, at han skifter.
Jeg havde faktisk forventet, at hans navn var på blokken flere steder i vinters. Tidligere topspiller, flot pointsnit. ville have troet, at hans navn blandt andet ville dukke om omkring Rosenborg-trænerskifte.

Jeg synes, at han har bestået lakmus-testen. Masser af point, styre et kriseramt hold tilbage på sejrskursen. Brokker sig ikke.

Derudover skal det jo nævnes, at Hiljemark kun har været træner i to transfervinduer. Sommerens vindue har han haft ingen indflydelse på - det var et nedrykningsvindue. Andet vindue i vinters. Der hentes typer ind til ham. Det har også betydet en anden spillespil og 6 kampe(alle mod top7 hold).

Han har i de 6 kampe hentet 14 point og en målscore 14-10. Suppleret med at vi i træningskampene slog Randers og FCM henholdsvis 4-0 og 4-1(træningskampe I know).

Det er altså på tide, at han får lidt goodwill. Selvom kampe kun vindes med et enkelt mål, så sidder jeg modsat efteråret ikke med følelsen, at vi er i fare for at tabe.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14749
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af Hanga » 10. apr 2024, 10:24

jonas386 skrev:
10. apr 2024, 09:53
Han var aldrig hentet ind, hvis han ikke allerede var i klubben.
Sådan er det jo ofte når en ny trænerkarriere skal starte. Det sker ret naturligt i en klub der i forvejen har stor kendskab til vedkommende. Han havde været i AaB gennem længere tid, først som spiller og derefter som assistent, hvor ved folkene i AaB havde fået et fint indblik i hans personlighed og kvaliteter.

Jeg har langt fra været enig i alle hans dispositioner og jeg kunne generelt godt tænke mig en lidt anden type, men jeg tror det er svært at benægte at der nok er et pænt trænertalent gemt i ham, og mest af alt ser jeg mest mulig ro i AaB. Den har været der i løbet af denne sæson og det har været tiltrængt. Nu begynder der at være uro igen og jeg er ikke vild med tanken om endnu et trænerskifte.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 786
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af Raptorr » 10. apr 2024, 10:36

Hanga skrev:
10. apr 2024, 10:24
jonas386 skrev:
10. apr 2024, 09:53
Han var aldrig hentet ind, hvis han ikke allerede var i klubben.
Sådan er det jo ofte når en ny trænerkarriere skal starte. Det sker ret naturligt i en klub der i forvejen har stor kendskab til vedkommende. Han havde været i AaB gennem længere tid, først som spiller og derefter som assistent, hvor ved folkene i AaB havde fået et fint indblik i hans personlighed og kvaliteter.

Jeg har langt fra været enig i alle hans dispositioner og jeg kunne generelt godt tænke mig en lidt anden type, men jeg tror det er svært at benægte at der nok er et pænt trænertalent gemt i ham, og mest af alt ser jeg mest mulig ro i AaB. Den har været der i løbet af denne sæson og det har været tiltrængt. Nu begynder der at være uro igen og jeg er ikke vild med tanken om endnu et trænerskifte.
Jeg er enig. Ro og kontinuitet er godt for de fleste klubber, også AaB. Selvom jeg generelt er positiv overfor Hiljemark, så betyder det ikke, at jeg ikke kan se, at der er plads til forbedringer. Det tror jeg de fleste kan se, inklusive Hiljemark og trænerteamet. Men jeg synes også, at man kan se forbedringer, og jeg har tillid til, at der bliver arbejdet med tingene. Vi har ikke brug for endnu en træner udskiftning.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af alithebeast » 10. apr 2024, 11:01

Hanga skrev:
10. apr 2024, 10:24
jonas386 skrev:
10. apr 2024, 09:53
Han var aldrig hentet ind, hvis han ikke allerede var i klubben.
Sådan er det jo ofte når en ny trænerkarriere skal starte. Det sker ret naturligt i en klub der i forvejen har stor kendskab til vedkommende. Han havde været i AaB gennem længere tid, først som spiller og derefter som assistent, hvor ved folkene i AaB havde fået et fint indblik i hans personlighed og kvaliteter.

Jeg har langt fra været enig i alle hans dispositioner og jeg kunne generelt godt tænke mig en lidt anden type, men jeg tror det er svært at benægte at der nok er et pænt trænertalent gemt i ham, og mest af alt ser jeg mest mulig ro i AaB. Den har været der i løbet af denne sæson og det har været tiltrængt. Nu begynder der at være uro igen og jeg er ikke vild med tanken om endnu et trænerskifte.
Talentet kan jo også vise sig at være gemt lige så godt, som det pæne talent Magnus Pehrsson gemte på. Tager man Transfermarkts oplysninger for gode varer, er Oscar Hiljemarks pointsnit i alle kampe som træner i AaB i øvrigt lavere end det snit, som Magnus Pehrsson leverede i Malmö fra 2016 til 2018. For AaB i Superligaen outperformer Hiljemark dog Pehrsson, da Hiljemark i Superligaen har leveret et skræmmende flot snit på 1,23 mod Pehrssons 1,22. Det samlede pointsnit i Superligaen for henholdsvis Kuhn, Jacob Friis, Marti og Smukke-Erik er i øvrigt på 1,33, 1,43, 1,53 og 1,66 - dette siger måske noget om, hvor imponerende en stime Hiljemark havde sammensat i nedrykningsspillet, før han blev udstyret med en lang kontrakt.

Jeg tror, at forklaringen på, hvorfor Hiljemark stadig er træner snarere skal findes i, at han er loyal overfor SSE22, end at han er et kæmpe trænertalent.
Hader København!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10697
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af jonas386 » 10. apr 2024, 11:16

Hanga skrev:
10. apr 2024, 10:24
jonas386 skrev:
10. apr 2024, 09:53
Han var aldrig hentet ind, hvis han ikke allerede var i klubben.
Sådan er det jo ofte når en ny trænerkarriere skal starte. Det sker ret naturligt i en klub der i forvejen har stor kendskab til vedkommende. Han havde været i AaB gennem længere tid, først som spiller og derefter som assistent, hvor ved folkene i AaB havde fået et fint indblik i hans personlighed og kvaliteter.

Jeg har langt fra været enig i alle hans dispositioner og jeg kunne generelt godt tænke mig en lidt anden type, men jeg tror det er svært at benægte at der nok er et pænt trænertalent gemt i ham, og mest af alt ser jeg mest mulig ro i AaB. Den har været der i løbet af denne sæson og det har været tiltrængt. Nu begynder der at være uro igen og jeg er ikke vild med tanken om endnu et trænerskifte.
Han er et træner"talent" pga. manglende erfaring, ung alder og mangel på meritter. Det er en AaB classic post-2014. Alle er spændende talenter, indtil det er hamret fast med syvtommersøm, at det ikke er tilfældet, og nok aldrig har været det.
Hvorfor er alt vi ser fra trænertalentet røvsygt spil og mangel på udvikling hos de enkelte spillere? Han har været i trænerstaben i tre et halvt år, og vi har vel aldrig været dårligere. Kontinuitet og stabilitet kan være fint nok, men når man er ved at kollidere med (endnu) et isbjerg, så handler det om at skifte kurs.

Jeg er i øvrigt også fuldstændigt uenig med FlæskeFrank i, at vi skulle være begyndt at hive sikre sejre hjem, og man ikke sidder med følelsen af nederlag her i forårets kampe..

At pointsnittet (isoleret set) i 1. division har været mere end godkendt, kan være rigtigt nok, men ignorerer også totalt hvor meget bedre vores spillere er på de fleste positioner, og hvor nemt det alligevel har været for modstanderne at skabe chancer imod os, uanset om det har været B93, Hillerød eller Vendsyssel. Det ignorerer også hvor ringe vi (stadigvæk) er til at skabe chancer, og at vi har levet højt på mål efter dødbolde, som jeg ikke et sekund tror på er noget vi kan tage med videre i Superligaen.

Med Hiljemark som træner er jeg overbevist om, at vi ryger direkte tilbage i 1. division.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14749
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af Hanga » 10. apr 2024, 11:18

alithebeast skrev:
10. apr 2024, 11:01
Hanga skrev:
10. apr 2024, 10:24
jonas386 skrev:
10. apr 2024, 09:53
Han var aldrig hentet ind, hvis han ikke allerede var i klubben.
Sådan er det jo ofte når en ny trænerkarriere skal starte. Det sker ret naturligt i en klub der i forvejen har stor kendskab til vedkommende. Han havde været i AaB gennem længere tid, først som spiller og derefter som assistent, hvor ved folkene i AaB havde fået et fint indblik i hans personlighed og kvaliteter.

Jeg har langt fra været enig i alle hans dispositioner og jeg kunne generelt godt tænke mig en lidt anden type, men jeg tror det er svært at benægte at der nok er et pænt trænertalent gemt i ham, og mest af alt ser jeg mest mulig ro i AaB. Den har været der i løbet af denne sæson og det har været tiltrængt. Nu begynder der at være uro igen og jeg er ikke vild med tanken om endnu et trænerskifte.
Talentet kan jo også vise sig at være gemt lige så godt, som det pæne talent Magnus Pehrsson gemte på. Tager man Transfermarkts oplysninger for gode varer, er Oscar Hiljemarks pointsnit i alle kampe som træner i AaB i øvrigt lavere end det snit, som Magnus Pehrsson leverede i Malmö fra 2016 til 2018. For AaB i Superligaen outperformer Hiljemark dog Pehrsson, da Hiljemark i Superligaen har leveret et skræmmende flot snit på 1,23 mod Pehrssons 1,22. Det samlede pointsnit i Superligaen for henholdsvis Kuhn, Jacob Friis, Marti og Smukke-Erik er i øvrigt på 1,33, 1,43, 1,53 og 1,66 - dette siger måske noget om, hvor imponerende en stime Hiljemark havde sammensat i nedrykningsspillet, før han blev udstyret med en lang kontrakt.

Jeg tror, at forklaringen på, hvorfor Hiljemark stadig er træner snarere skal findes i, at han er loyal overfor SSE22, end at han er et kæmpe trænertalent.
For mig at se giver sammenligningen til Pehrsson ikke meget mening. Det er to vidt forskellige scenarier og trupstyrker som de stod med. Pehrsson overtog et hold der var blevet danske mestre. Hiljemark overtog en trup der lå til nedrykning.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1203
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af Reyad » 10. apr 2024, 11:24

Der er masser af forbedringspotentiale ved Hiljemark og AaB, men jeg ønsker virkelig ikke endnu en trænerudskiftning. Med de tiltagende rygter virker det dog ikke 100% usandsynligt, at det kunne ske. Må også være tillokkende for familien at ‘vende hjem’ efter mange år ude.

bonanza
1. div
1. div
Indlæg: 349
Tilmeldt: 21. aug 2019, 14:28
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af bonanza » 10. apr 2024, 11:28

Hiljemark er et trænertalent. Han er på ingen måde den dårligste træner vi har haft i klubben, tilgengæld er han den yngste uden erfaring eller den bedste trænerlicens. I de lys har han gjort det fint. Sælger vi ham til Allsvenskan nu her, så synes jeg han efterlader en trup i bedre forfatning end den han overtog. Det er positivt at vi er stoppet med at spille 3 back kæde, og nu gerne vil mere spillemæssigt. Der er ingen tvivl om at vi skal få meget mere ud af truppen. Vi skal have bolden meget mere og vi skal være langt langt bedre med bolden. Det ved jeg ikke om vi får med Hiljemark. Så er der bud efter ham, er det måske en mulighed for AaB for at skifte spor taktisk - få en anden type ind som man så kan give god tid.

Personligt stoppet jeg aldrig med at drømme om den gode gamle 4-4-2 AaB classic.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5323
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af R Rosenberg » 10. apr 2024, 11:32

De seneste 10 år har AaB været defineret af kontinuitet - direkte mod afgrunden.

Som andre skriver, er kontinuitet kun noget værd, hvis det indebærer en positiv retning. Det gør intet under Hiljemark desværre.
Ædruelighedens stemme

DenSataniskeHest
1. div
1. div
Indlæg: 447
Tilmeldt: 12. apr 2023, 22:47
Favoritspiller: Frank

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af DenSataniskeHest » 10. apr 2024, 11:40

Niels Frederiksen ja tak

Hiljemark har intet vist efter et år

Besvar