Hiljemark - Ny Træner

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5323
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af R Rosenberg » 11. apr 2024, 18:34

🤞🏼
Ædruelighedens stemme

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 786
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af Raptorr » 11. apr 2024, 18:35

Raptorr skrev:
11. apr 2024, 18:34
jonas386 skrev:
11. apr 2024, 17:48
haghdk skrev:
11. apr 2024, 17:36
Jeg kan ikke finde ud af om jeg håber det en omgående eller efter sæsonen. Der kunne være en idé i ikke at ændre for meget lige nu ...
Den svenske sæson er netop startet, og Elfsborg siger selv, at de vil have en ny træner på plads, før de lader den nuværende tage til skotsk fodbold. Så det er nu og her.
Når det endelig skal være, er det da et oplagt tidspunkt at få ny træner. Der er stadig et par måneder, og 8 kampe, tilbage af sæsonen, og jo mere en ny træner kan få lov til at arbejde med truppen, jo bedre. Oprykningen er så godt som sikret, så det er på alle måder det længere lys vi skal have på.
Enig. Når vi ikke kan holde på Hiljemark, så lad os få en pose penge nu og give en ny træner mest mulig tid før SL.
Vel ikke helt urealistisk, at vi så får en tysker eller i hvert fald en via SSE22's netværk.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5323
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af R Rosenberg » 11. apr 2024, 18:40

Ville være fint for alle, hvis Hilje hopper til Borås. At klubben er gået i dialog kunne jo også tyde på, at han ikke er alfa og omega for projektet - måske tværtimod.

Så lad os:

1. Få det gjort hurtigst muligt.
2. Få en beviseligt kompetent og erfaren træner ind.
3. For Costs og Fæ'tters skyld også komme af med Javier.

Niels Frederiksen kunne være fint i forhold til at få bygget noget op med de lange briller.
David Nielsen ville være dejligt til at sparke dem noget mere i røven og skabe noget mere karakter og rygrad.
Ædruelighedens stemme

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1203
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af Reyad » 11. apr 2024, 18:47

At vi er i dialog kan man ikke tolke som om at man ikke er 100% tilfreds. Medarbejdere er til låns. Må være fristende at vende hjem.

Hvis vi skal skifte er det nærmest perfekt nu. Og hvis vi skal skifte, håber jeg meget på en træner med godt indblik i dansk fodbold. Og det vil formentlig betyde en dansk træner. Niels Frederiksen er et godt bud. Christian Lønstrup ligeså - men et større sats. Kunne godt tvivle på om Niels Frederiksen er interesseret.
David Nielsen ville være et stort nej tak herfra.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3590
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af Hovedet » 11. apr 2024, 18:49

For det første behøver det jo ikke at være et problem at skifte træner midt i en sæson. Det havde vi jo formentlig gjort, hvis AaB f.eks. havde befundet sig en 6-7 point fra oprykningsstregen ved slutspillets begyndelse. I dét tilfælde havde jeg haft vanskeligt ved at forestille mig voldsom opbakning til den siddende cheftræner med begrundelsen "kontinuitet" (som jeg somme tider synes anvendes noget ureflekteret).

Dette synspunkt havde i højere grad været relevant, såfremt en tredje klub i ligaen havde koblet sig på AaB og SønderjyskE og derfor skabt reel spænding om oprykningen, uanset i øvrigt hvor både point- og spillemæssigt fremragende AaB måtte have været. En sådan situation kunne vi jo også være endt i.

Jeg vil vove den påstand, at det slet og ret er ligegyldigt, hvem AaB placerer på trænerbænken i resten af denne sæson. Selv en træner, der bevidst ville sabotere AaB og opsøge nederlag i alle de resterende 8 kampe, ville stå magtesløs tilbage, hvis ikke f.eks. Fredericia på 3. pladsen henter mindst 17 og med stor sandsynlighed 18 point mere i denne sæson.

Med andre ord vil AaB formentlig stadig rykke op, selv om klubben taber alle resten af kampene, og hvis holdet immervæk kan mande sig op til at hente en 4-5 point i 8 kampe, bevæger vi os ud i grå teori.

Så skal vi have en ny træner - hvad jeg som udgangspunkt ikke ville begræde, da Hiljemark trods pænt pointtal ikke har overbevist mig - ville timingen være intet mindre end perfekt i forhold til næste sæson. Samtidig ville der ikke være tale om en fyring, hvilket er uhyre væsentligt både i forhold til økonomi og omdømme. Vi ville sågar modtage kompensation!

Mit håb er, at der i skrivende stund befinder sig tyske tunger i nærheden af Niels Frederiksens bagdel.

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 786
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af Raptorr » 11. apr 2024, 18:53

R Rosenberg skrev:
11. apr 2024, 18:40
Ville være fint for alle, hvis Hilje hopper til Borås. At klubben er gået i dialog kunne jo også tyde på, at han ikke er alfa og omega for projektet - måske tværtimod.

Så lad os:

1. Få det gjort hurtigst muligt.
2. Få en beviseligt kompetent og erfaren træner ind.
3. For Costs og Fæ'tters skyld også komme af med Javier.

Niels Frederiksen kunne være fint i forhold til at få bygget noget op med de lange briller.
David Nielsen ville være dejligt til at sparke dem noget mere i røven og skabe noget mere karakter og rygrad.
Ja tak til Niels F. og nej tak til David N. At man handler på en interesse fra Elfsborg, behøver vel ikke betyde, at man ikke er tilfreds med træneren. Hvis Hiljemark har en interesse i at komme til en af de bedre klubber i Sverige (og spille europæisk), så giver det ingen mening at forsøge at holde på ham. Hellere få en pose penge.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5323
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af R Rosenberg » 11. apr 2024, 18:58

Raptorr skrev:
11. apr 2024, 18:53
R Rosenberg skrev:
11. apr 2024, 18:40
Ville være fint for alle, hvis Hilje hopper til Borås. At klubben er gået i dialog kunne jo også tyde på, at han ikke er alfa og omega for projektet - måske tværtimod.

Så lad os:

1. Få det gjort hurtigst muligt.
2. Få en beviseligt kompetent og erfaren træner ind.
3. For Costs og Fæ'tters skyld også komme af med Javier.

Niels Frederiksen kunne være fint i forhold til at få bygget noget op med de lange briller.
David Nielsen ville være dejligt til at sparke dem noget mere i røven og skabe noget mere karakter og rygrad.
Ja tak til Niels F. og nej tak til David N. At man handler på en interesse fra Elfsborg, behøver vel ikke betyde, at man ikke er tilfreds med træneren. Hvis Hiljemark har en interesse i at komme til en af de bedre klubber i Sverige (og spille europæisk), så giver det ingen mening at forsøge at holde på ham. Hellere få en pose penge.
Jovist. Men var han set som uerstattelig, havde man jo bare sagt nej. Ergo ser man ham ikke som sådan.
Ædruelighedens stemme

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 786
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af Raptorr » 11. apr 2024, 19:37

R Rosenberg skrev:
11. apr 2024, 18:58
Raptorr skrev:
11. apr 2024, 18:53
R Rosenberg skrev:
11. apr 2024, 18:40
Ville være fint for alle, hvis Hilje hopper til Borås. At klubben er gået i dialog kunne jo også tyde på, at han ikke er alfa og omega for projektet - måske tværtimod.

Så lad os:

1. Få det gjort hurtigst muligt.
2. Få en beviseligt kompetent og erfaren træner ind.
3. For Costs og Fæ'tters skyld også komme af med Javier.

Niels Frederiksen kunne være fint i forhold til at få bygget noget op med de lange briller.
David Nielsen ville være dejligt til at sparke dem noget mere i røven og skabe noget mere karakter og rygrad.
Ja tak til Niels F. og nej tak til David N. At man handler på en interesse fra Elfsborg, behøver vel ikke betyde, at man ikke er tilfreds med træneren. Hvis Hiljemark har en interesse i at komme til en af de bedre klubber i Sverige (og spille europæisk), så giver det ingen mening at forsøge at holde på ham. Hellere få en pose penge.
Jovist. Men var han set som uerstattelig, havde man jo bare sagt nej. Ergo ser man ham ikke som sådan.
Det vil jeg give dig ret i. Man ser ham garanteret ikke som uerstattelig. Derudover er det aldrig et godt scenarie at holde på en træner, som gerne vil noget andet. Plus man kan få penge i kassen. Det kan jo blive en god case for både klubben og Hiljemark.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5323
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af R Rosenberg » 11. apr 2024, 20:06

Raptorr skrev:
11. apr 2024, 19:37
R Rosenberg skrev:
11. apr 2024, 18:58
Raptorr skrev:
11. apr 2024, 18:53
R Rosenberg skrev:
11. apr 2024, 18:40
Ville være fint for alle, hvis Hilje hopper til Borås. At klubben er gået i dialog kunne jo også tyde på, at han ikke er alfa og omega for projektet - måske tværtimod.

Så lad os:

1. Få det gjort hurtigst muligt.
2. Få en beviseligt kompetent og erfaren træner ind.
3. For Costs og Fæ'tters skyld også komme af med Javier.

Niels Frederiksen kunne være fint i forhold til at få bygget noget op med de lange briller.
David Nielsen ville være dejligt til at sparke dem noget mere i røven og skabe noget mere karakter og rygrad.
Ja tak til Niels F. og nej tak til David N. At man handler på en interesse fra Elfsborg, behøver vel ikke betyde, at man ikke er tilfreds med træneren. Hvis Hiljemark har en interesse i at komme til en af de bedre klubber i Sverige (og spille europæisk), så giver det ingen mening at forsøge at holde på ham. Hellere få en pose penge.
Jovist. Men var han set som uerstattelig, havde man jo bare sagt nej. Ergo ser man ham ikke som sådan.
Det vil jeg give dig ret i. Man ser ham garanteret ikke som uerstattelig. Derudover er det aldrig et godt scenarie at holde på en træner, som gerne vil noget andet. Plus man kan få penge i kassen. Det kan jo blive en god case for både klubben og Hiljemark.
Enig, enig.

Jeg ser gerne det skifte. Jeg er dog ret nervøs for, hvad der kommer i stedet.
Ædruelighedens stemme

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1745
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af RicoBR02 » 11. apr 2024, 20:10

R Rosenberg skrev:
11. apr 2024, 18:40
Ville være fint for alle, hvis Hilje hopper til Borås. At klubben er gået i dialog kunne jo også tyde på, at han ikke er alfa og omega for projektet - måske tværtimod.

Så lad os:

1. Få det gjort hurtigst muligt.
2. Få en beviseligt kompetent og erfaren træner ind.
3. For Costs og Fæ'tters skyld også komme af med Javier.

Niels Frederiksen kunne være fint i forhold til at få bygget noget op med de lange briller.
David Nielsen ville være dejligt til at sparke dem noget mere i røven og skabe noget mere karakter og rygrad.
David har et skønt temperament, men hans evner som træner er jeg ikke overbevist om. Niels Frederiksen gider jeg faktisk heller ikke, og jeg aner ikke engang hvorfor.

Jeg håber det her er en del af ledelsens oprydning og at de har en perfekt afløser i kulissen fra deres netværk. Og ellers burde man tigge Lars Friis om at komme tilbage..

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 943
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af Salle17 » 11. apr 2024, 20:28

Jeg tror at David Nielsen har ødelagt sin trænerkarriere med valget af den græske klub, som kun varede et par måneder, og nu med Lyngby, der også ligner en håbløs case. Afslutningen i AGF har heller ikke gjort meget godt for David..

Brugeravatar
Pungrotten
Landshold
Landshold
Indlæg: 771
Tilmeldt: 20. jul 2005, 20:51

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af Pungrotten » 11. apr 2024, 20:33

Hiljemark og Elin (konen) er nu gennem længere tid ved at restaurere et hus 45 min fra Borås.
Hun er ofte i Sverige for at holde styr på projektet. Den yngste skal snart starte i vuggestue. Og den ældste i børnehave.
Det er ikke rocket science der her.
De er naturligvis meget interesserede i at det her skifte skal gå igennem.

AaB-Jones
Allstar
Allstar
Indlæg: 1374
Tilmeldt: 7. jan 2006, 19:41

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af AaB-Jones » 11. apr 2024, 20:56

Jeg har det lidt ambivalent med udsigten til at miste Hiljemark. Vi trænger i den grad til kontinuitet på trænerposten, og Hiljemark har haft resultaterne med sig. Spillet har dog haltet gevaldigt, og jeg forstår heller ikke flere af de taktiske beslutninger og fravalg enkeltspillere med Lucas og Posavec, som de mest uforståelige eksempler.

Min klare førsteprioritet som ny træner ville være Christian Lønstrup, som nu i sin 3. klub får voldsomt meget ud af nærmest ingenting - Hillerød spiller flot og afklaret fodbold, og jeg tror også, at han kunne være et oplagt match ift. den ønskede "style of play" i ejerkredsen.

David Nielsen - ellers tak af ufatteligt mange grunde (det er vel ikke de samme, der prædiker sunde AaB-værdier, som vil have David til at stå i spidsen for holdet?)

Niels Frederiksen - tror hverken han er den rette, eller at han selv vil.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5323
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af R Rosenberg » 11. apr 2024, 21:23

Altså, hvis argumentet imod David Nielsen stadig er, at han i tidernes morgen gamblede en kiosk ned samt labbede Gaarde én til en træning, så er det nærmest umuligt at tage seriøst.
Ædruelighedens stemme

gwailo
Landshold
Landshold
Indlæg: 963
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:38
Geografisk sted: Aarhus N

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af gwailo » 11. apr 2024, 21:29

Har mildest talt ikke været imponeret af Hiljemark men har været fan af at holde fast i ham primært for kontinuitetet efter nogle kaotiske år.

Byder der sig en mulighed for at tjene en skilling på ham samtidig med at ledelsen kan få den de elsker fremfor at elske den de kunne få - så siger jeg "go".

Tror også vi kan ramme en der langt bedre passer i den Liverpool'ske stil der er lagt op til.
// gwailo

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2869
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af Eksil » 11. apr 2024, 21:41

gwailo skrev:
11. apr 2024, 21:29
Tror også vi kan ramme en der langt bedre passer i den Liverpool'ske stil der er lagt op til.
Billede

Martino1
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 22
Tilmeldt: 27. feb 2024, 09:31
Favoritspiller: Winsnes

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af Martino1 » 11. apr 2024, 21:47

R Rosenberg skrev:
11. apr 2024, 21:23
Altså, hvis argumentet imod David Nielsen stadig er, at han i tidernes morgen gamblede en kiosk ned samt labbede Gaarde én til en træning, så er det nærmest umuligt at tage seriøst.
Det er det. Heldigvis. Vi skal på ingen måde have den gigantiske klaphat tilbage på Hornevej.
Men det ved jeg vi har diskuteret før ;)

Lønstrup er ikke noget dumt bud, men jeg forestiller mig det bliver en udlænding.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2546
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af baresi » 11. apr 2024, 21:53

R Rosenberg skrev:
11. apr 2024, 21:23
Altså, hvis argumentet imod David Nielsen stadig er, at han i tidernes morgen gamblede en kiosk ned samt labbede Gaarde én til en træning, så er det nærmest umuligt at tage seriøst.
Ham er jeg fan af
Og tror han blir gjort dummere som træner end han er
Syns han fik meget ud af Agf faktisk
Han kommer ikke kun med motivation men også taktik og mentalitet.
Og tror at han har spillernes ryg totalt hvis de naturligvis yder
Desuden har han totalt medietække
Han er suveræn at høre på.

Hilje er snot kedelig i medierne og taktisk fremstår han umoden - der har været alt for mange forskellige test af formationer og spillere ude af positioner og ham får simpelthen ikke nok ud af spillerne…
Find nu en stil
David kan ikke dømmes på et par korte ophold
Niels F måske - han siger mig ik så meget men kunne også være et godt bud. Og plejer også at være god til de unge
Ellers måske en udlænding
Havde fandme gerne set ham - Bodø Glimt træneren.
Eller hvad med den vilde:
Bo Svensson (urealistisk jaja)

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5190
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af Jakobsen » 11. apr 2024, 22:36

Raptorr skrev:
11. apr 2024, 18:35
Raptorr skrev:
11. apr 2024, 18:34
jonas386 skrev:
11. apr 2024, 17:48
haghdk skrev:
11. apr 2024, 17:36
Jeg kan ikke finde ud af om jeg håber det en omgående eller efter sæsonen. Der kunne være en idé i ikke at ændre for meget lige nu ...
Den svenske sæson er netop startet, og Elfsborg siger selv, at de vil have en ny træner på plads, før de lader den nuværende tage til skotsk fodbold. Så det er nu og her.
Når det endelig skal være, er det da et oplagt tidspunkt at få ny træner. Der er stadig et par måneder, og 8 kampe, tilbage af sæsonen, og jo mere en ny træner kan få lov til at arbejde med truppen, jo bedre. Oprykningen er så godt som sikret, så det er på alle måder det længere lys vi skal have på.
Enig. Når vi ikke kan holde på Hiljemark, så lad os få en pose penge nu og give en ny træner mest mulig tid før SL.
Vel ikke helt urealistisk, at vi så får en tysker eller i hvert fald en via SSE22's netværk.
Ja - man ved sgu aldrig hvilken tredjeassistent fra U17 holdet i Fortuna Düsseldorf de stiller med.
Jeg fryger virkelig, at de vil finde en fuldstændig grøn træner og det bliver derefter.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 786
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af Raptorr » 11. apr 2024, 22:58

Jakobsen skrev:
11. apr 2024, 22:36
Raptorr skrev:
11. apr 2024, 18:35
Raptorr skrev:
11. apr 2024, 18:34
jonas386 skrev:
11. apr 2024, 17:48
haghdk skrev:
11. apr 2024, 17:36
Jeg kan ikke finde ud af om jeg håber det en omgående eller efter sæsonen. Der kunne være en idé i ikke at ændre for meget lige nu ...
Den svenske sæson er netop startet, og Elfsborg siger selv, at de vil have en ny træner på plads, før de lader den nuværende tage til skotsk fodbold. Så det er nu og her.
Når det endelig skal være, er det da et oplagt tidspunkt at få ny træner. Der er stadig et par måneder, og 8 kampe, tilbage af sæsonen, og jo mere en ny træner kan få lov til at arbejde med truppen, jo bedre. Oprykningen er så godt som sikret, så det er på alle måder det længere lys vi skal have på.
Enig. Når vi ikke kan holde på Hiljemark, så lad os få en pose penge nu og give en ny træner mest mulig tid før SL.
Vel ikke helt urealistisk, at vi så får en tysker eller i hvert fald en via SSE22's netværk.
Ja - man ved sgu aldrig hvilken tredjeassistent fra U17 holdet i Fortuna Düsseldorf de stiller med.
Jeg fryger virkelig, at de vil finde en fuldstændig grøn træner og det bliver derefter.
Jeg stoler på SSE22 (indtil de giver mig grund til andet). Hvis de får penge for Hiljemark og efterfølgende erstatter ham med en grøn og uprøvet træner, så står jeg imidlertid af. Men det er jeg nu også sikker på, at de ikke gør. Jeg synes de virker tilpas grundige og metodiske, så mon ikke de allerede har en liste med træneremner.

Besvar