Transfertråden Vol. 38 (Vintervinduet 24/25)

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Mogens
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Transfertråden Vol. 38 (Vintervinduet 24/25)

Indlæg af Mogens » 13. nov 2024, 23:27

Hvis offensiven skal forstærkes, er der så nogen, ser kan give et bud på, om den estiske topscorer Alex Tamm kunne være realistisk og relevant?
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Gamling
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Indlæg af Gamling » 14. nov 2024, 04:22

Med mindre en spiller er stort set transferfri/gratis kan det vist ikke betale sig at nævne dem som muligheder til “Bolsjestribet & Gratis”.
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 14. nov 2024, 11:51

Noget til den centrale midtbane må være førte prioritet og det lyder også på Julius Nagel i Ripodsten som om, at det er klubbens analyse.
Vi har for få spillere til at starte med og vi har derudover også brug for en der er bedre end de andre. Ved godt, at man har sagt det ikke nødvendigivis skal være en 6'er, men jeg foretrækker klart en 6'er da vi har flest offensivt funderede midtbanespillere.
Mine ønsker til vores næste 6'er er:

- Rutine
- Fysik så han ikke bliver most som de unge Davidsen/Jimenez som tit virker fysisk overmatchede.
- 6'er med blik for spillet. Det skal være en der kan være med til at bygge spillet op, men trods alt stadig mere skraldemand end Pirlo.

Enten er vi nødt til at finde en lidt falmet spiller, som stadig kan de her ting på niveau godt nok til overlevelse eller også må vi finde en eller anden 23-25 årig som er parat, men ikke helt har fået gennembrudet endnu. Udover de usympatiske sider så tænker jeg sådan noget ala. Nicolai Poulsen før han slog igennem i Randers.

Umiddelbart har jeg ikke noget emne, men jeg håber det bliver en skandinav som kan være med til at binde tingene sammen. Nogen har spekuleret i om Daniel Ask kan spille en rolle, men med tanke på hvor overmathcet han så ud i 1. div så nej tak.
SSE22 Indexet

Anti1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Pro
Kommentar: Kan lide, at de er strategisk faste og ikke mindst, at de gør lige hvad de siger de vil gøre. Jeg tror på der bygges et sundt fundament.

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 14. nov 2024, 13:09

Jakobsen skrev:
14. nov 2024, 11:51
Noget til den centrale midtbane må være førte prioritet og det lyder også på Julius Nagel i Ripodsten som om, at det er klubbens analyse.
Vi har for få spillere til at starte med og vi har derudover også brug for en der er bedre end de andre. Ved godt, at man har sagt det ikke nødvendigivis skal være en 6'er, men jeg foretrækker klart en 6'er da vi har flest offensivt funderede midtbanespillere.

- Rutine
- Fysik så han ikke bliver most som de unge Davidsen/Jimenez som tit virker fysisk overmatchede.
- 6'er med blik for spillet. Det skal være en der kan være med til at bygge spillet op, men trods alt stadig mere skraldemand end Pirlo.

Enten er vi nødt til at finde en lidt falmet spiller, som stadig kan de her ting på niveau godt nok til overlevelse eller også må vi finde en eller anden 23-25 årig som er parat, men ikke helt har fået gennembrudet endnu. Udover de usympatiske sider så tænker jeg sådan noget ala. Nicolai Poulsen før han slog igennem i Randers.

Umiddelbart har jeg ikke noget emne, men jeg håber det bliver en skandinav som kan være med til at binde tingene sammen. Nogen har spekuleret i om Daniel Ask kan spille en rolle, men med tanke på hvor overmathcet han så ud i 1. div så nej tak.
Bare se hvordan Rømer har indtaget den position i Randers. Han slår mig fandme ikke som hverken dyr i indkøb eller løn. Totalt usexet, men Randers har set betydeligt bedre ud med ham på banen, omringet af de mere udpræget offensive spillere der er frie til at gøre det de skal.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 14. nov 2024, 20:40

Jakobsen skrev:
14. nov 2024, 11:51

- Rutine

Så vil jeg any day foretrække den falmede, som måske har 2 fine sæsoner i sig endnu. Så kan Davidsen og Jimenez få skægstubbe imens.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Runschen
2. div
2. div

Indlæg af Runschen » 16. nov 2024, 23:42

Nogen der kender til Andreas Lausen fra Esbjerg?

Central midtbane, 22 år.

Har alligevel lavet 20 mål og 13 assist i 55 kampe for EfB

og derudover spillet 47 kampe for Fredericia.

Tidligere 3 kampe U18 landshold.

Får lidt Mathias Jørgensen-vibes over de stats.

Har aldrig set manden spille dog..

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Jakobsen » 17. nov 2024, 13:26

Runschen skrev:
16. nov 2024, 23:42

Central midtbane, 22 år.

Kender ham ikke, men lyder som en realitisk hylde og en spiller der nok også burde kunne gøre noget for os og være mere modnet end Bommeren og Davidsen.
Jeg tror dog det bliver bøvlet at skulle handle med Henning Primdahl klonen dernede.
SSE22 Indexet

Kommentar: Kan lide, at de er strategisk faste og ikke mindst, at de gør lige hvad de siger de vil gøre. Jeg tror på der bygges et sundt fundament.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 18. nov 2024, 07:10

Jakobsen skrev:
17. nov 2024, 13:26
Runschen skrev:

Central midtbane, 22 år.

Kender ham ikke, men lyder som en realitisk hylde og en spiller der nok også burde kunne gøre noget for os og være mere modnet end Bommeren og Davidsen.
Jeg tror dog det bliver bøvlet at skulle handle med Henning Primdahl klonen dernede.
Han lyder som en spiller der koster en transfer - og det tror jeg ikke vi betaler i vintervinduet.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Raptorr
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af Raptorr » 18. nov 2024, 07:24

Forza skrev:
18. nov 2024, 07:10
Jakobsen skrev:
Runschen skrev:

Central midtbane, 22 år.

Han lyder som en spiller der koster en transfer - og det tror jeg ikke vi betaler i vintervinduet.
Nej, ikke med mindre vi laver et godt salg. Men den eneste, som er virkelig attraktiv, er vel Mathias Jørgensen. Jeg synes ikke Widell er lykkedes rigtig godt her i efteråret. Hvis vi er meget heldige, så scorer Iredale 4-5 mål i de næste 4 kampe (SL + Pokal) inden vinterpausen og bliver solgt. Men det tror vi nok ikke rigtig på.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Indlæg af Sønderhof » 18. nov 2024, 11:35

Raptorr skrev:
18. nov 2024, 07:24
Forza skrev:
Jakobsen skrev:
Runschen skrev:

Central midtbane, 22 år.

Nej, ikke med mindre vi laver et godt salg. Men den eneste, som er virkelig attraktiv, er vel Mathias Jørgensen. Jeg synes ikke Widell er lykkedes rigtig godt her i efteråret. Hvis vi er meget heldige, så scorer Iredale 4-5 mål i de næste 4 kampe (SL + Pokal) inden vinterpausen og bliver solgt. Men det tror vi nok ikke rigtig på.
Jeg kan simpelthen ikke se fidusen i at hente endnu en udviklingsspiller. Jeg håber inderligt at man lykkes med at hente en 6'er, der kan løfte holdet fra dag ét. Hellere 32 og med solid erfaring fra den danske eller større liga, end 22 og "måske" på vej frem.
Vi har et væld af talentfulde unge spillere til midtbanepositionerne. Det giver ingen mening, at bremse der udvikling ved at hente en spiller der er marginalt bedre.

Raptorr
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af Raptorr » 18. nov 2024, 12:47

Sønderhof skrev:
18. nov 2024, 11:35
Raptorr skrev:
18. nov 2024, 07:24
Forza skrev:
Jakobsen skrev:
Runschen skrev:

Central midtbane, 22 år.

Jeg kan simpelthen ikke se fidusen i at hente endnu en udviklingsspiller. Jeg håber inderligt at man lykkes med at hente en 6'er, der kan løfte holdet fra dag ét. Hellere 32 og med solid erfaring fra den danske eller større liga, end 22 og "måske" på vej frem.
Vi har et væld af talentfulde unge spillere til midtbanepositionerne. Det giver ingen mening, at bremse der udvikling ved at hente en spiller der er marginalt bedre.
Enig, hvis der ikke er synderlig forskel i niveau, så spiller de nuværende "unge og upcoming". Vi skal have en, som løfter niveauet og tager en startplads hver gang.

Balken
Drenge
Drenge
Favoritspiller: Ahlmann

Indlæg af Balken » 18. nov 2024, 14:01

Kunne være interessant, at hente ind hvis nu man solgte Mathias Jørgensen.

https://bold.dk/fodbold/klubber/malm-ff ... c4tX0d-MbQ

Brugeravatar
Winterburn
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Frank Strandli
Geografisk sted: New York

Indlæg af Winterburn » 18. nov 2024, 14:01

Tror jeg har naevnt det mange gange herinde foer:

Vi skal have en ala Gary MacAllister der stoettede Gerrard 1-2 aar, saa han var klar til at erobre verden.
Saa en laengere oppe i traadedn skrev noget tilsvarende: Hente en transfer fri gut - gerne med erfaring har SL, eller udlandet, men som senest har spillet maaske laengere nede i raekkerne, men stadig har 1-2 gode aar i sig. Eller ihvertfald kan steppe op en saeson og hjaelpe de unge gutter paa vej.

Nogle navne kunne vaere:
Alexander Ring - Austin FC. Kontraktudloeb til 31/12
Alexander Fransson - Odd. Kontraktudloeb til 31/12
Marius Lundemo - Lillestrom. Kontraktudloeb til 31/12
Birkir Bjarnason - Brescia. Kontraktuload 30/06/2025
En god fodboldspiller skal være temperamentsfuld. 80 % temperament og 20 % fuld.
-Erik "Myggen" Mykland.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 19. nov 2024, 11:00

Jeg får en smule spat af den her debatside-sandhed om, at Widell ikke er lykkedes i år.
Vi bruger ham ganske enkelt anderledes, end vi gjorde sidste år. Widell er placeret i en mere defensiv rolle, og han har ikke samme offensivt output, men langt hen ad vejen virker det til at være et valg.

Han er:
1. på skabte chancer
14. på assists
6. på succesfulde driblinger
5. på gennembrudsafleveringer
1. på vundne dueller
1. på dueller langs jorden
6. på tacklinger
3. på frispark imod
9. på løbne meter

Pointen er, at Widell er blandt ligaens bedre spillere i forholdsvis mange kategorier, men han har et mere defensivt udgangspunkt, og han kommer ikke selv til store chancer i denne sæson. Jeg håber, vi får en dygtig midtbanespiller ind, og så kan Widell få lov at tage sit udgangspunkt fra fløjen igen.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 19. nov 2024, 12:17

Kunji skrev:
19. nov 2024, 11:00
Jeg får en smule spat af den her debatside-sandhed om, at Widell ikke er lykkedes i år.
Vi bruger ham ganske enkelt anderledes, end vi gjorde sidste år. Widell er placeret i en mere defensiv rolle, og han har ikke samme offensivt output, men langt hen ad vejen virker det til at være et valg.

Han er:
1. på skabte chancer
14. på assists
1. på vundne dueller
6. på tacklinger
3. på frispark imod
9. på løbne meter

Pointen er, at Widell er blandt ligaens bedre spillere i forholdsvis mange kategorier, men han har et mere defensivt udgangspunkt, og han kommer ikke selv til store chancer i denne sæson. Jeg håber, vi får en dygtig midtbanespiller ind, og så kan Widell få lov at tage sit udgangspunkt fra fløjen igen.
Både ja og nej.
Jeg er sikker på at de statistikker pinger ud i søgninger på unge midtbanespillere når større klubber rundt i Europa skal bruge en 8er.
Det kan godt være penge værd.
Jeg ikke så sikker på at hans stats overall ville være lige fremragende på kanterne.
Så ud fra økonomien tror jeg vi bedst tjent på midtbanen med ham.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 19. nov 2024, 12:51

Kunji skrev:

Han er:
1. på skabte chancer
14. på assists
1. på vundne dueller
6. på tacklinger
3. på frispark imod
9. på løbne meter

Enig. Jeg synes klart han har været en af vores vigtigste spillere også denne sæson. Han kommer væsentligt tidligere på bolden nu end tidligere, og det skyldes at han med afstand er den bedste til at vende med bolden og få sat fremdrift i spillet Han er rigtig god til at modtage bolden under pres og ned sine vendinger og driblinger få skabt overtal eller plads. Han spiller med en del risiko men er også en af dem der hele tiden byder sig til og tager ansvar. Vi kan tillade os at være lidt skuffet over at han ikke har fået flere mål eller assist på CV'et, men her synes jeg nu også at han har været tæt på - skud på træværket og flotte oplæg der er blevet brændt.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 20. nov 2024, 05:06

Jeg ønsker mig Adrian Justinussen fra Hillerød. Færing på 26 år, udløb 31/12-2025. Udgangspunkt på kanten, sparker fantastisk til bolden og kan med et trylleslag gøre os farligere på samtlige dødbolde.
Han har scoret 17 mål i 29 1. divisionskampe for Hillerød. 10 mål i 15 kampe i denne sæson.
Jeg er med på at der skal betales en transfer, men jeg tænker at den her transfer er mulig med lidt vilje,
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Belwas
Drenge
Drenge

Indlæg af Belwas » 20. nov 2024, 15:57

Hanga skrev:
19. nov 2024, 12:51
Kunji skrev:

Han er:
1. på skabte chancer
14. på assists
1. på vundne dueller
6. på tacklinger
3. på frispark imod
9. på løbne meter

Enig. Jeg synes klart han har været en af vores vigtigste spillere også denne sæson. Han kommer væsentligt tidligere på bolden nu end tidligere, og det skyldes at han med afstand er den bedste til at vende med bolden og få sat fremdrift i spillet Han er rigtig god til at modtage bolden under pres og ned sine vendinger og driblinger få skabt overtal eller plads. Han spiller med en del risiko men er også en af dem der hele tiden byder sig til og tager ansvar. Vi kan tillade os at være lidt skuffet over at han ikke har fået flere mål eller assist på CV'et, men her synes jeg nu også at han har været tæt på - skud på træværket og flotte oplæg der er blevet brændt.
Widell er i Ripodsten i dag, hvor han bliver spurgt til position. Han bekræfter at han bedst kan lide, og synes han er bedst, som 8'er eller 10'er. (siger direkte: "ikke som 6'er eller kant")

Han bliver også spurgt til mulig forlængelse, hvilket han bestemt ikke afviser. Jeg ved godt det er ret standard uforpligtende svar han giver, men det er da bare at sætte igang hvis det overhovedet er en mulighed!

white splash
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af white splash » 20. nov 2024, 22:01

Kunne være fedt hvis man kunne lokke en rutineret transferfri AC til Aalborg. Han har udløb i Malmø til nytår. Så er der i hvertfald en de unge knejter kan læne sig op af.
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Jakobsen » 21. nov 2024, 08:49

white splash skrev:
20. nov 2024, 22:01
Kunne være fedt hvis man kunne lokke en rutineret transferfri AC til Aalborg. Han har udløb i Malmø til nytår. Så er der i hvertfald en de unge knejter kan læne sig op af.
Det kan jeg ikke se for mig.

1) han er fra Kbh./Lyngby og vil sikkert finde noget tættere på baglandet.
2) Han er Lyngby-mand så mon ikke Lyngby står med de bedste kort, hvis det kun er bunden af Superligaen der vil have ham. Jeg tror Lyngby skulle overbydes voldsomt før han overhovedet ville lytte til os.
3) Jeg tror slet ikke vores ledelse kommer med en løn der er relevant for AC selvom han selvfølgelig nok kommer til at tjene en del mindre.

Jeg er helt enig i, at kunne være en forstærkning og en rigtig type at få ind, men det tvivler jeg simpelthen på er realistisk. Bliver det bunden af Superligaen bliver det nok Lyngby og jeg kan også godt se klubber der er aktuelt er rigere/mere sportsligt attraktive gå efter ham.
SSE22 Indexet

Besvar