Det gør jo ikke et hold offensivt at de har bolden meget og får en masse hjørnespark. Den offensive indstilling ligger i at man tør tage chancer og tør gå efter at score både mål nr. et og to. Vi har spillet offensivt i anden halvleg mod FC København og Lyngby - med varierende held. I de andre kampe har vores fokus tydeligvis været at lukke ned for modstanderen, hvilket også er lykkedes ganske godt. Når vi så kom foran mod Silkeborg turde spillerne ikke satse 100% på mål nr. to, men begyndte at holde i bolden. Mod OB og Horsens var vores eneste offensive alternativ at skifte nogle nye folk ind som så måtte finde på noget.MR er den rigtige vinder skrev: Undskyld mig men det er simpelthen en så snæversynet og forudindtaget tankegang. Hvordan et markant spilovertag og flere chancer end modstanderen i alle kampe og 2 angribere på top kan veksles til en ultradefensiv tangegang går over min forstand - så må andre hold i sammenligning spille uden offensiv overhovedet!
Vi har ingen offensiv gameplan og ingen af spillerne virker til at tro på at vi kan gå ud og lave to-tre mål når de går på banen. Det er et stort problem og et kæmpemæssigt svigt af Kent Nielsen. Mod Horsens var kun to af spillerne ikke tidligere landsholds- eller CL-spillere (Helenius og Wichmann). Alligevel var der ingen, der turde forlade sin position for at tage et tværløb og ingen af forsvarerne, der turde gå med i angrebet og ingen, der turde lægge det høje pres fordi man var så hunderæd for en meget formsvag Gilberto Macena. Det var en skændsel og jeg mener fejlen ligger i hovedet på spillerne. Vores hold er blottet selvtillid, og det ender sandsynligvis med at koste os eksistensen i Superligaen.