Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af frederikshavneren » 30. nov 2012, 11:58

Jeg har i flere indlæg foreslået Lyngbys Yussuf Poulsen, som en super spændende tilgang.
Y. Poulsen er en super hurtig og teknisk stærk kantspiller. Han har klart været en kæmpe profil i 1. division samt den største profil på U19-landsholdet. Han kunne være en super afløser for Due, selv om han er ung har Yussuf Poulsen et meget stort potentiale.

http://tipsbladet.dk/nyhed/1-division/s ... tjerneskud" onclick="window.open(this.href);return false;:
Desværre er det nok utopi at tro at vi kan signe Y. Poulsen. Dels har han 2 år tilbage af kontrakten, men derudover er udenlandske klubber (f.eks. Stuttgart) tilsyneladende også interesseret i ham.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af frederikshavneren » 30. nov 2012, 12:58

Hvis Helenius bliver solgt i løbet af vinteren så skal der hentes en forstærkning udefra, da vi ikke har en afløser i truppen der kan tage over efter Helenius. Håber at Lynge har et godt overblik over mulige transferfrie afløsere.

Her er et par muligheder, som jeg har fundet på transfermarkt, det skal nævnes at angriberne er transferfrie fra nytår hvilket må være et krav grundet den økonomiske smalhals
(der skal tages forbehold overfor om de har skrevet kontrakt med en anden klub eller forlænget med deres nuværende klub):

Abiola Dauda - 24 årig nigeriansk angriber fra Kalmar FF. Nr. 4 på topscorerlisten i Allsvenskan med 14 scoringer i 2012 sæsonen, samt 3 scoringer i 6 Europa League kval kampe.

Daniel Larsson - 25 årig angriber fra Malmö FF. 4 scoringer og 5 assists i 2012 sæsonen. Ik just imponerende. Spændende angriber med et uforløst potentiale. Har spillet 5 landskampe, men er i Malmö FF blevet overskygget af yngre spillere

Tim Väyrynen - 19 årig angriber fra den finske klub FC Honka. 10 scoringer i 28 kampe i den finske Veikkausliiga.

Har set en del fodbold fra Allsvenskan, men må ærligt indrømme at jeg aldrig nogen sinde har set Veikkausliiga fodbold. Ovennævnte er blot et par interessante emner, der måske kan blive aktuelle hvis Helenius bliver solgt.

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 971
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Rams » 30. nov 2012, 14:13

Hvis Helenius ryger tror jeg ikke at der kommer noget nyt ind på toppen, da det vel er den dyreste post overhovedet at forstærke sig på. Går vi ud fra, at Kayke ikke får forlænget, må det vel blive Curth og Toft sekunderet af Viktor Ahlman og Lukas Spalvis (hvis han får forlænget sin lærlingekontrakt). Det er tvangsmodning af de unge tomater, men i fin tråd med den nye filosofi i AaB.

Skulle der komme en skilling ud af Helenius samt evt. Kusk (hvis ikke han vil forlænge), synes jeg, at vi skulle bruge dem på et par unge gennembrudsfarlige kanter, der allerede har erfaring fra 1. division. Nemlig Jradi fra AB til venstrekanten (kontrakt til 30.06.2014) og Lucas Jensen fra Viborg til højrekanten (kontrakt til 30.06.2014).
Dermed siger jeg også, at jeg håber det bliver et pænt tak og farvel - vi vil aldrig glemme din kasse mod Villareal - til Due.

Jeg går ud fra at Bruhn Christensen, Rye og Blåbjerg hives op fra U19 sammen med Ahlman og evt. Spalvis?
In verbis simus faciles

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2913
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Eksil » 3. dec 2012, 20:08

Hvad med at give ham 5-6 uger efter januar til at imponere trænerne og spille sig til en kontrakt? Han må ha haft et talent før han gik i stykker og prisen er lige omkring hvad vi har råd til.

Mange af AaB spillerne er spillere der har rejst du, fejlet og komme til AaB.

killerbob
Drenge
Drenge
Indlæg: 38
Tilmeldt: 1. jan 2008, 12:46

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af killerbob » 3. dec 2012, 21:56

Eksil, hvem snakker du om ?

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2913
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Eksil » 4. dec 2012, 08:10

killerbob skrev:Eksil, hvem snakker du om ?
Glemte naturligvis linket: Emil Lyng

http://www.bold.dk/nyt/Skadesfri-Lyng-l ... e-kontrakt" onclick="window.open(this.href);return false;

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6410
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af FlæskeFrank » 6. dec 2012, 21:10

Emil Lyng burde være et cacth, selvom han ikke har præsteret et stykke tid. Spiller vist mest højre kant/kantangriber.

Tilsvarende burde Mikkel Cramer fra Randers være en god prøvetræning værd. Han spiller vores tyndt besat venstre midt og kontraktløs.

Begge er kontraktløse og har ikke vist det store et stykke tid, men har tidligere vist så stort potentiale, at de er skal ses an.
- FlæskeFrank

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af frederikshavneren » 6. dec 2012, 21:41

FlæskeFrank skrev:Emil Lyng burde være et cacth, selvom han ikke har præsteret et stykke tid. Spiller vist mest højre kant/kantangriber.

Tilsvarende burde Mikkel Cramer fra Randers være en god prøvetræning værd. Han spiller vores tyndt besat venstre midt og kontraktløs.

Begge er kontraktløse og har ikke vist det store et stykke tid, men har tidligere vist så stort potentiale, at de er skal ses an.
Mikkel Cramer som Randers netop har ophævet kontrakten med var i efteråret udlejet til AB. Her havde Cramer problemer med at komme på ABs hold. Ser på ingen måde Cramer som en mulighed. Tror at han havner i "Randers light" (Hobro).

Emil Lyng har været meget skadet og bør derfor ikke overvejes. Tror også at Lyng er tilknyttet en klub (jeg kan ikke lige huske hvilken)

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6410
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af FlæskeFrank » 6. dec 2012, 23:14

Nu skriver jeg omkring Cramer, at han skulle forsøges en prøvetræning. Jeg ved godt, at hans "karriere" har lidt skibbrud siden hans skade, men det kunne jo godt være, at et andet sted ville kunne bruge hans kvaliteter, derfor prøvetræning. Et knoldesparkerhold i sidste sæson kunne ikke bruge ham, i denne sæson kunne et nedrykningstruet førstedivisionshold ikke bruge ham. Måske de søgte lidt andre kvaliteter end os. Men enig mistænkelig at han kan falde helt ud...

Emil Lyng var vel skadet i udlandet som FCKs Ncolai Jørgensen var det.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af thomasjn » 7. dec 2012, 00:46

Synes det kunne være spændende at se Lyng og Cramer til en prøvetræning. Mht. Lyng han han vist i udlandet, at han har potentiale bl.a. i Lille. Tænker han sagtens kunne have et potentiale som kunne være værd at undersøge for AaB.

Mht. Cramer synes jeg han viste gode takter for Randers tidligere, men de er jo en notorisk købeklub som køber ind til højre og vente, hvilket vel har været med til at skubbe ham ud i periferien efter han blev skadet. Nu havde han jo et halvt år i AB og vi har selv set, hvordan spillere på halvårige lejekontrakter kan have svært ved at blive en del af holdet i en klub uanset, hvilket niveau de kommer fra. Så synes absolut også, at man kunne tage Cramer til prøvetræning og se hvor han er fysisk osv. for at se om han er værd at satse på.

Tilmed er det unge (og billige?) spillere, hvilket er i tråd med klubbens strategi. Hvem ved om vi i en af de to kunne finde en spiller, som har potentiale til at blive bedre end Due for det samme eller mindre end hvad det ville koste at forlænge med Due til sommer.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af frederikshavneren » 7. dec 2012, 14:48

Nu hvor Bøgelund snart stopper så er truppen nede på 20 spillere (kan komme ned på 19 spillere hvis Hallur ikke får forlænget kontrakten). Det er ikke en overraskelse at vi har en megatynd trup, det er et resultat af den økonomiske nedsmeltning og den massive besparelse på spillerbudgettet. Vi må være i besiddelse af superligaens smalleste trup, hvilket kan gå hvis vi undgår alt for mange skader og karantæner. Men hvis vi pludselig bliver ramt af nogle langvarige skader til nogle af profilerne så er vi virkelig i problemer (se bare på hvor hårdt vi blev ramt da Augu var ude).

Der er heldigvis nogle talentfulde spillere på vej fra ungdomsrækkerne såsom Jakob Blåbjerg, Andreas Bruhn, Lukas Spalvis, Stefan Kahr og Viktor Ahlmann. De er endnu meget unge og skal have tid før de eventuelt kan begynde at komme i betragtning til førsteholdet. Tror tidligst at et par af dem rykkes op i førsteholdstruppen til sommer.

Jeg forventer at der hentes 1-2 breddespillere for at styrke bredden i truppen, men det kan selvfølgelig ændres hvis f.eks. Helenius bliver solgt. Så skal der yderligere hentes en angrebsprofil udefra.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af frederikshavneren » 7. dec 2012, 15:02

FlæskeFrank skrev:Emil Lyng burde være et cacth, selvom han ikke har præsteret et stykke tid. Spiller vist mest højre kant/kantangriber.

Tilsvarende burde Mikkel Cramer fra Randers være en god prøvetræning værd. Han spiller vores tyndt besat venstre midt og kontraktløs.

Begge er kontraktløse og har ikke vist det store et stykke tid, men har tidligere vist så stort potentiale, at de er skal ses an.
Nu hvor der er snak om Emil Lyng så træner han i den kommende uge med i den belgiske 2. divisionsklub Mouscron http://www.bold.dk/nyt/Emil-Lyng-traener-med-i-Belgien" onclick="window.open(this.href);return false;
Bemærk at Mikkel Beck er agent for E. Lyng. Hvis Lynge stadigvæk er på talefod med Mikkel Beck så burde det være muligt at arrangere en prøvetræning her, det må alt andet lige være mere interessant at vise sig frem i AaB fremfor i en belgisk
2. divisionsklub.
Hvis der ikke en økonomi til det så kan det ikke betale sig at vurdere Emil Lyng, men det må betyde noget at Bøgelund snart stopper. Bøgelund er måske truppens bedst betalte spiller og der bliver således frigivet en del lønkroner i budgettet.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Jesper Schmidt » 7. dec 2012, 16:01

Jeg tror ikke på at en spiller som Emil Lyng kan være indenfor vore muligheder, det kan jeg slet ikke se være aktuelt i øjeblikket. Jeg tror faktisk slet ikke vi kommer til at hente spillere ind i vinterpausen, medmindre der bliver solgt. Til gengæld tror jeg man vil hente et par unge spillere op allerede nu, det er der tradition for at vi først og fremmest gør i vinterpausen.

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2142
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:40
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Meelsen » 11. dec 2012, 12:47

Jeg ved at mange AaB'ere har et anstrengt forhold til ham her, men jeg syntes altid at han er garant for en god fight. Ligeledes er han vel heller ikke ringe teknisk - har tit været en stor trussel når vi har mødt Esbjerg.

http://www.bold.dk/nyt/Lange-Ny-EfB-aft ... paa-gensyn" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg tror han kunne blive en succes heroppe.
Bliv medlem af Vesttribunen på Facebook: http://www.facebook.com/Vesttribunen - Fællesskab, udebaneture, merchandise og meget mere!

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4978
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Mr. Larsen » 11. dec 2012, 13:14

Meelsen skrev:Jeg ved at mange AaB'ere har et anstrengt forhold til ham her, men jeg syntes altid at han er garant for en god fight. Ligeledes er han vel heller ikke ringe teknisk - har tit været en stor trussel når vi har mødt Esbjerg.

http://www.bold.dk/nyt/Lange-Ny-EfB-aft ... paa-gensyn" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg tror han kunne blive en succes heroppe.
Tænkte faktisk lidt det samme, hader ham som pesten når vi spiller imod ham, og det er selvfølgelig fordi han er en ret god angriber.

Han holder ikke Helenius niveau, men det ville være en billig løsning hvis vi mister Niklas henover vinteren som måske kunne blive en succes i AaB.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af thomasjn » 11. dec 2012, 14:07

Meelsen skrev:Jeg ved at mange AaB'ere har et anstrengt forhold til ham her, men jeg syntes altid at han er garant for en god fight. Ligeledes er han vel heller ikke ringe teknisk - har tit været en stor trussel når vi har mødt Esbjerg.

http://www.bold.dk/nyt/Lange-Ny-EfB-aft ... paa-gensyn" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg tror han kunne blive en succes heroppe.
Han er da bedre end Curth. Dog er Lange en udpræget kontraspiller i mine øjne, passer måske ikke så godt til vores boldbesiddende spillestil undtagen i de kampe, hvor vi går på kompromis. Vi kunne dog godt erstatte Curths thumbs ups med Langes fight. Kan godt lide Lange som type og hader ham som pesten som modstander.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af frederikshavneren » 11. dec 2012, 15:16

Meelsen skrev:Jeg ved at mange AaB'ere har et anstrengt forhold til ham her, men jeg syntes altid at han er garant for en god fight. Ligeledes er han vel heller ikke ringe teknisk - har tit været en stor trussel når vi har mødt Esbjerg.

http://www.bold.dk/nyt/Lange-Ny-EfB-aft ... paa-gensyn" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg tror han kunne blive en succes heroppe.
Nu afhænger meget selvfølgelig af om Nicklas bliver solgt. Hvis ikke så tror jeg ikke at der bliver hentet en angriber. Derudover har Lange først kontraktudløb til sommer, hvorfor han ikke kan hentes transferfrit. Jeg tror også at Esbjerg vil satse på ham i forårssæsonen, hvor de skal ud i en benhård overlevelseskamp.

Hvis Helenius bliver solgt så ser jeg hellere at Lynge forsøger at hente en spiller som Abiola Dauda fra svenske Kalmar FF (han er transferfri til nytår ifølge transfermarkt, men om han har forlænget kontrakten med Kalmar eller indgået kontrakt med en anden klub ved jeg ikke). A. Dauda sluttede som nr. 4 på Allsvenskans topscorerliste i den netop overståede sæson.
Vi har ikke for vane at hente afrikanske spillere som f.eks. OB og FCM gør i stor stil, men nigerianske Dauda har spillet 4 sæsoner i Kalmar. Han burde således nemt kunne integreres i AaB. Det er klart at lønnen kan blive et stort issue, men der skal altså hentes en erstatning udefra hvis Helenius bliver solgt. Og i modsætning til Helenius så kan Dauda godt heade...

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Yankee » 11. dec 2012, 19:29

Lad os i øvrigt lige få aflivet myten om at vi skulle være et boldbesiddende hold. Vi har tabt ALLE de kampe, hvor vi har haft bolden mere end 50% af tiden og omvendt har vi i alle vores sejre (undtagen i Odense) haft bolden mindre end modstanderen.

Stort set alle vores mål bliver lavet på omstillinger, og de kampe vi har tabt har typisk været de, hvor vi er kommet bagud og selv skullet skabe kampen mod en kompakt modstander.

Derfor ville Jesper Lange passe glimrende ind, selvom hans tekniske niveau ikke er på højde med vores nuværende kontraspillere.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4774
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Maglau » 12. dec 2012, 10:48

Yankee skrev:Lad os i øvrigt lige få aflivet myten om at vi skulle være et boldbesiddende hold. Vi har tabt ALLE de kampe, hvor vi har haft bolden mere end 50% af tiden og omvendt har vi i alle vores sejre (undtagen i Odense) haft bolden mindre end modstanderen.

Stort set alle vores mål bliver lavet på omstillinger, og de kampe vi har tabt har typisk været de, hvor vi er kommet bagud og selv skullet skabe kampen mod en kompakt modstander.

Derfor ville Jesper Lange passe glimrende ind, selvom hans tekniske niveau ikke er på højde med vores nuværende kontraspillere.
Er der ikke kun to hold i ligaen, FCN og FCK, der ikke satser på omstillingsspillet hvoraf FCK ikke har har noget imod at gøre det hvis det påkræves.
Det vil sige 10,5 hold der spiller omstillingsspil i en meget jævnbyrdig liga, hvor kun FCK er i en klasse for sig selv i toppen og der ikke er nogen typiske 1 div hold som køge og Lyngby, der agerer slagtekvæg.
Jeg TROR derfor ikke at det er et unormalt billede hvis man ser stat på alle kampene i efteråret at det hold der har tabt kampen har haft bolden mere end eller på niveau med vinderen. Det er holdet der er bagud der skal jagte og holdet der fører kan spille det spil de spiller bedst. Mens taberen bliver tvunget frem i en ukomfortabel situation.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Yankee » 12. dec 2012, 12:53

Maglau skrev: Er der ikke kun to hold i ligaen, FCN og FCK, der ikke satser på omstillingsspillet hvoraf FCK ikke har har noget imod at gøre det hvis det påkræves.
Det vil sige 10,5 hold der spiller omstillingsspil i en meget jævnbyrdig liga, hvor kun FCK er i en klasse for sig selv i toppen og der ikke er nogen typiske 1 div hold som køge og Lyngby, der agerer slagtekvæg.
Jeg TROR derfor ikke at det er et unormalt billede hvis man ser stat på alle kampene i efteråret at det hold der har tabt kampen har haft bolden mere end eller på niveau med vinderen. Det er holdet der er bagud der skal jagte og holdet der fører kan spille det spil de spiller bedst. Mens taberen bliver tvunget frem i en ukomfortabel situation.
Du har fuldstændig ret i din analyse. Min pointe var også bare at vi er langt bedre uden bold end vi er med bold. Samt at vi langt fra er noget possession-hold, som det blev påstået. Faktisk er vi rigtig dårlige når vi har possession, blandt andet fordi vi intet får ud af gennembrud på kanterne og langskud.

Låst