Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)
Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)
Furuholm kunne også være et udmærket bud. Ligesom jeg tidligere har nævnt Ondrej Smetana fra St. Truiden (pt. udlejet til økonomisk pressede Hansa Rostock, der forkøbsret). Han har gjort det OK i Hansa og har tidligere bombet i den slovakiske liga http://www.transfermarkt.co.uk/en/ondre ... 63982.html" onclick="window.open(this.href);return false;. Skal man tage Lynge på ordet om, at der vil skulle hentes erstatning for helenius (altså at vinterens signing af Søren F ikke var udtryk for rettidig omhu), er jeg ret sikker på, at det er på niveauet Hoås, Furuholm og Smetana (formentlig 3-5 mio kr.) vi kan være med.
Den helt åbenlyse transferfrie goalgetter, der vil gå til en AaB-løn, har jeg svært ved at få øje på. Men det kan da være Gaarde stadig har kontakter i Udinese - der ihvertfald tidligere var kendte for at hente eksotiske talenter ind i bundter - og kan hente på overskudslagret. Kører vi videre med det nuværende spillermateriale ( - helenius) er vi vel nødt til at spille med to angribere på toppen i en konstallation, der formentlig hedder Curth/SF eller alternativt Spalvis/SF, hvis vi både skal have tyngde og hurtighed oppe foran. Det kunne ved eftertanke faktisk være helt spændende at op duoen Spalvis og SF.
Den helt åbenlyse transferfrie goalgetter, der vil gå til en AaB-løn, har jeg svært ved at få øje på. Men det kan da være Gaarde stadig har kontakter i Udinese - der ihvertfald tidligere var kendte for at hente eksotiske talenter ind i bundter - og kan hente på overskudslagret. Kører vi videre med det nuværende spillermateriale ( - helenius) er vi vel nødt til at spille med to angribere på toppen i en konstallation, der formentlig hedder Curth/SF eller alternativt Spalvis/SF, hvis vi både skal have tyngde og hurtighed oppe foran. Det kunne ved eftertanke faktisk være helt spændende at op duoen Spalvis og SF.
In verbis simus faciles
http://www.bold.dk/nyt/Dansk-interesse- ... g-angriber" onclick="window.open(this.href);return false;
kunne det være AaB som er interesseret i ham her? Med tanke på Gaardes tidligere karriere i Norge?
kunne det være AaB som er interesseret i ham her? Med tanke på Gaardes tidligere karriere i Norge?
AaB - nu, i morgen & altid!
- 0542
- Landshold
- Favoritspiller: RADE!!!
- Geografisk sted: Houston, Tx
Ja - hvis Helenius bliver skudt af kunne det da vaere en fin erstatning (man kan saa lokke med lav skat de foerste 3 aar og Europa i naeste saeson...).jayC skrev:http://www.bold.dk/nyt/Dansk-interesse- ... g-angriber
Mvh
0542
0542
-
- Allstar
- Favoritspiller: Mig selv
- Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk
Jeg synes det kunne være spændende, om man brugte en lille slat penge på den unge Thychosen fra Vejle. Han er et stort talent, som ganske vist ikke scorede super mange mål for Vejle, men jeg mener dog at have læst mig til, at han har haft uddannelse sideløbende med fodbolden. Nu er han færdig med uddannelsen og er klar til at give fodbolden chancen. I disse tider er det nok begrænset, hvor mange midler vi kan bruge på transfers og løn, så jeg ser ham som en spændende spiller omend han ikke fra dag 1 kan forventes at garne for vildt.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14
95-99-08-14
Zohore fra Viola kunne være en mulighed, enten via leje eller, mindre sandsynligt, køb.
Han har selv udtrykt ønske om førsteholdsfodbold og AaB, samt suppen, er et passende niveau for ham pt. - Vil jeg tro.
Han har selv udtrykt ønske om førsteholdsfodbold og AaB, samt suppen, er et passende niveau for ham pt. - Vil jeg tro.
Uden Synd Ingen Frelse
Hvad med en Yussuf Poulsen fra Lyngby?
Passer vel godt på talentprofilen. Tror dog det kræver vi får en ret god sum for Helenius.Runschen skrev:Hvad med en Yussuf Poulsen fra Lyngby?
Hvis de beløb der er oppe og vende nu står til troende med 17 mio. kr. kunne Purie fra Silkeborg da også være en mulighed, han vil ihvertfald være en fuldgod erstatning med garanti for mål og han kan vil næppe koste mere end 5 mio.
AaB - the Nordic gateway to Europe
- Erasmus Montanus
- Allstar
- Favoritspiller: Kasper Risgård
- Geografisk sted: Frederiksberg
Han er vist mere interesseret i BUndesligaen, hvor han også er rygtet til :-)!Brent skrev:Hvis de beløb der er oppe og vende nu står til troende med 17 mio. kr. kunne Purie fra Silkeborg da også være en mulighed, han vil ihvertfald være en fuldgod erstatning med garanti for mål og han kan vil næppe koste mere end 5 mio.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.
-
- Allstar
- Geografisk sted: Middelfart
Jeg mener også, at sælger vi Helenius til 17 mio kr. så er Pourie interessant. Måske på lejeaftale i efteråret(kan ikke lige huske hans SIF-kontrakt), da han så kunne få lidt europæiske kampe og vi kunne vinde ½ år til udvikling af Spalvis m.v.
Og jo sådan en lejeaftale kunne være i vores fordel.
Og jo sådan en lejeaftale kunne være i vores fordel.
- FlæskeFrank
Mener ikke vi skal gå efter Pourie. Tror heller ikke han gider, skulle vi have pengene. Slet ikke på lån, det giver os intet og er prøvet før.
Vi har muligvis brug for et svin i vores trup, men det skal være et svin der kan lede (Ståle-agtigt), ikke et svin der kan splitte det hele ad.
Vi har muligvis brug for et svin i vores trup, men det skal være et svin der kan lede (Ståle-agtigt), ikke et svin der kan splitte det hele ad.
Aalborg BK 1885!
-
- Allstar
- Geografisk sted: Middelfart
Lån giver netop fornuft den kommende sæson. Vi har muligvis afløseren i truppen, men skal nok bruge ½ år på at gøre ham klar.
Bernburg kunne faktisk også være et spændende bud - er han ovre sine skader, så har man formentlig en giftig angriber.
Bernburg kunne faktisk også være et spændende bud - er han ovre sine skader, så har man formentlig en giftig angriber.
- FlæskeFrank
Håber pengene ryger på bogen og vi så lader Spalvis, Toft og Curth kæmpe om den ledige plads.
Det er vel ret beset sådan både: Nikolaj Larsen, Dalsgård, Ahlman, Lasse, Kusk, Wichman, Thomsen og Helenius er blevet gode ?
Ved at spille i stedet for at sidde i kø bag en dyr udlænding udefra?!
Lad os da for pokker fortsætte det gode arbejde med de unge spillere!
Var selv en af dem, som råbte og skreg på en Prica erstatning.
Havde vi fået det, var Helenius nok ikke i nærheden af Aston Villa lige nu.
Jeg er en Spalvis beliver!
Det er vel ret beset sådan både: Nikolaj Larsen, Dalsgård, Ahlman, Lasse, Kusk, Wichman, Thomsen og Helenius er blevet gode ?
- Erasmus Montanus
- Allstar
Den ledige plads? Curth, Toft, Frederiksen og Kayke kæmpede om den ledige plads ved siden af Helenius. Næste sæson kæmpes der forhåbentlig om pladsen ved siden af en ny angriber. Jeg tror også på Spalvis. Det har jeg nu gjort lige siden Kuhn roste ham til skyerne da han, som kun 17-årig, var på besøg. Ham ser jeg gerne vinde pladsen ved siden af den nye angriber. :-)Gaarde6 skrev:Håber pengene ryger på bogen og vi så lader Spalvis, Toft og Curth kæmpe om den ledige plads.
Lu lu lu Lukas Spalvis!
Spalvis, Spalvis halleluja, Spalvis, Spalvis halleluja, Spalvis, Spalvis hallulu-uh-ja! Bom-be-ren i Aal-borg by!
http://youtu.be/OcHdHNbC3jM?t=2m21s" onclick="window.open(this.href);return false;
- Kasper
- Allstar
- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
Helt enig i at vi ikke skal købe dyre udlændinge, hvis der står unge på spring til at tage skridtet op. Men at satse på Curth eller Søren F. som førsteangriber med to totalt uprøvede angribere, som Rolf og Spalvis, det vil da være totalt hjernedødt.
Der skal hentes en erstatning for Helenius og jeg så gerne at man skibbede Curth afsted også. Lad os få noget nyt frisk og muligvis erfarent kvalitet ind på toppen, det er det holdet skriger efter. Muligvis også en kant (i stedet for Due) ellers synes jeg det ser meget fornuftigt ud.
.. og se så at få forlænget kontrakterne med Lasse Nielsen og Rasmus Thelander, ellers kan vi komme til at stå i en meget grim situation næste sommer, hvis ikke Kasper P. og Blåbjerg overrasker alle og udvikler sig til en "ny Lasse" i expressfart.
Pouire synes jeg er en meget dårlig idé. Han har længe haft hovedet langt væk fra Danmark, så jeg tror ikke han vil være sulten nok til at bidrage hos os.
Hvis jeg skal droppe en lille liste, uden at tage hensyn til det økonomiske: Prica, Gilberto, Yussuf Poulsen, Enevoldsen.
Der skal hentes en erstatning for Helenius og jeg så gerne at man skibbede Curth afsted også. Lad os få noget nyt frisk og muligvis erfarent kvalitet ind på toppen, det er det holdet skriger efter. Muligvis også en kant (i stedet for Due) ellers synes jeg det ser meget fornuftigt ud.
.. og se så at få forlænget kontrakterne med Lasse Nielsen og Rasmus Thelander, ellers kan vi komme til at stå i en meget grim situation næste sommer, hvis ikke Kasper P. og Blåbjerg overrasker alle og udvikler sig til en "ny Lasse" i expressfart.
Pouire synes jeg er en meget dårlig idé. Han har længe haft hovedet langt væk fra Danmark, så jeg tror ikke han vil være sulten nok til at bidrage hos os.
Hvis jeg skal droppe en lille liste, uden at tage hensyn til det økonomiske: Prica, Gilberto, Yussuf Poulsen, Enevoldsen.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
- BBS
- Allstar
- Favoritspiller: Dennis Marshall
- Geografisk sted: Midtbyen
Er jeg alt for urealistisk hvis Marcus Berg kunne være en mulighed? Han har en god alder og kun et år tilbage af sin kontrakt. Desuden bliver han ikke brugt i Hamborg, som gerne vil spare alt væk, da de er fattige. Tobias Hysén kunne også være interessant. Han er godt nok 31, så lidt gammel, men synes han er interessant. Og selvfølgelig Mads Junker. Han ville være god for de unge at støtte sig op ad. Tror også gerne, at han vil afsted. Han må gerne tage Enevoldsen med.
- Erasmus Montanus
- Allstar
Kender ikke til Rades situation, men hvis han er over the hill, så vil jeg ikke kunne bære at se ham ødelægge hans navn i Aalborg. Gilberto tjener vel sin vægt i guld i Kina, så han vil måske ikke tilbage til Danmark. Y. Poulsen kan måske sendes hertil hvis Helenius sælges for 2 mio. £, men det bliver svært. Endevoldsen? Åh ja, Enevoldsen.. Det ville gøre mig så lykkelig.
- Erasmus Montanus
- Allstar
Umiddelbart virker de som våde drømme. Berg virker urealistisk, Hysén vil nok ikke væk fra Wæhler og co. og Junker fik spilletid i slutningen af sæsonen, så han har måske mod på livet i Belgien. Alle kræver sikkert også en hyre, der siger spar to, men vi kan ikke forvente at give Helenius' erstatning så lidt som Helenius fik i løn.BBS skrev:Er jeg alt for urealistisk hvis Marcus Berg kunne være en mulighed? Han har en god alder og kun et år tilbage af sin kontrakt. Desuden bliver han ikke brugt i Hamborg, som gerne vil spare alt væk, da de er fattige. Tobias Hysén kunne også være interessant. Han er godt nok 31, så lidt gammel, men synes han er interessant. Og selvfølgelig Mads Junker. Han ville være god for de unge at støtte sig op ad. Tror også gerne, at han vil afsted. Han må gerne tage Enevoldsen med.
Det er ikke først gang at Rade bliver foreslået, men han skiftede altså til Maccabi Tel-aviv i vinters, og ifølge wiki har han scoret 8 kasser i 18 kampe... Jeg tror ikke lige I skal regne med at se ham i vores trøje igen, desværre.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
- Kasper
- Allstar
- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
Nej det har du nok ret i. Vi kan vel hverken hamle op med israelerne eller den kontrakt han havde da ødelagde superligaen for nogle år siden. Men så længe den mand er aktiv, så længe lever mit håb. Klassespiller!Hanga skrev:Det er ikke først gang at Rade bliver foreslået, men han skiftede altså til Maccabi Tel-aviv i vinters, og ifølge wiki har han scoret 8 kasser i 18 kampe... Jeg tror ikke lige I skal regne med at se ham i vores trøje igen, desværre.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby