Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13726
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Funky » 18. jun 2013, 23:32

BBS skrev:Lasse Vibe skriver på sin Twitter at han kommer til at skuffe fans i AGF og Djurgården, da han ryger til en 3. klub. Kan det være os, nu hvor vi har fået lidt penge på kistebunden?
Så havde Gaarde godtnok skruet pokerfjæset godt på i dag, da han fortalte om hvordan AaB nu havde god tid til at finde den rette afløser for Helle. Jeg tvivler på, det bliver Vibe.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Njak
Landshold
Landshold
Indlæg: 768
Tilmeldt: 9. jul 2005, 15:38
Geografisk sted: Voldum

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Njak » 18. jun 2013, 23:36

BBS skrev:Lasse Vibe skriver på sin Twitter at han kommer til at skuffe fans i AGF og Djurgården, da han ryger til en 3. klub. Kan det være os, nu hvor vi har fået lidt penge på kistebunden?
Mener du: "Det varmer virkelig at se alle jer både fra IFK og AGF der ønsker mig i klubben. Det værste er dog jeg må skuffe nogle af jer" og "Det sjove er at den 3. Klub som er involveret enten ikke har nogen fans eller også har de ingen presse der kan fortælle dem noget!"?

Jeg tror helt klart han ender i Sverige, selvom det ville være fint med ham i AaB

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af frederikshavneren » 18. jun 2013, 23:38

BBS skrev:Lasse Vibe skriver på sin Twitter at han kommer til at skuffe fans i AGF og Djurgården, da han ryger til en 3. klub. Kan det være os, nu hvor vi har fået lidt penge på kistebunden?
Nej. Lasse Vibe er alt for dyr. Mon ikke at Vibe skifter til IFK Göteborg.

Tankevækkende hvis det er rigtigt at Randers har betalt op mod 4 mio. kr. for Viktor Lundberg fra AIK Stockholm. V. Lundberg var tilmed primært bænkevarmer i AIK.
Vildt at klubber som Randers og AGF er villige til at smide så mange penge efter spillere (prisen på Vibe rygtes til at være op imod 5 mio. kr.)

Brugeravatar
BBS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1012
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:50
Favoritspiller: Dennis Marshall
Geografisk sted: Midtbyen

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af BBS » 18. jun 2013, 23:42

frederikshavneren skrev: Nej. Lasse Vibe er alt for dyr. Mon ikke at Vibe skifter til IFK Göteborg.

Tankevækkende hvis det er rigtigt at Randers har betalt op mod 4 mio. kr. for Viktor Lundberg fra AIK Stockholm. V. Lundberg var tilmed primært bænkevarmer i AIK.
Vildt at klubber som Randers og AGF er villige til at smide så mange penge efter spillere (prisen på Vibe rygtes til at være op imod 5 mio. kr.)
https://twitter.com/LasseVibe

Han skriver "Det sjove er at den 3. Klub som er involveret enten ikke har nogen fans eller også har de ingen presse der kan fortælle dem noget!"

Samtidigt med det, så har han åbenbart brugt en del tid sammen med Helenius agent i dag. Jaja, man har da lov til at håbe.

AalborgTrendies

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af AalborgTrendies » 18. jun 2013, 23:48

Linus Hallenius meldes på vej tilbage til Hammarby - hvis de kan være med, så kan vi i hvert fald også. Spørgsmålet er så hvor interessant han er nu, og om vi i virkeligheden ikke skal bruge en anden type end ham, når man ser på de to andre discount-angribere vi har (hårdtarbejdende typer, der ikke kan lave mål)

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14835
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Hanga » 18. jun 2013, 23:49

BBS skrev:
frederikshavneren skrev: Nej. Lasse Vibe er alt for dyr. Mon ikke at Vibe skifter til IFK Göteborg.

Tankevækkende hvis det er rigtigt at Randers har betalt op mod 4 mio. kr. for Viktor Lundberg fra AIK Stockholm. V. Lundberg var tilmed primært bænkevarmer i AIK.
Vildt at klubber som Randers og AGF er villige til at smide så mange penge efter spillere (prisen på Vibe rygtes til at være op imod 5 mio. kr.)
https://twitter.com/LasseVibe

Han skriver "Det sjove er at den 3. Klub som er involveret enten ikke har nogen fans eller også har de ingen presse der kan fortælle dem noget!"

Samtidigt med det, så har han åbenbart brugt en del tid sammen med Helenius agent i dag. Jaja, man har da lov til at håbe.
Ehm, Lasse Vibe har hele tiden brugt ham som agent...
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Provst i Brovst » 19. jun 2013, 07:35

frederikshavneren skrev:
BBS skrev:Lasse Vibe skriver på sin Twitter at han kommer til at skuffe fans i AGF og Djurgården, da han ryger til en 3. klub. Kan det være os, nu hvor vi har fået lidt penge på kistebunden?
Nej. Lasse Vibe er alt for dyr. Mon ikke at Vibe skifter til IFK Göteborg.

Tankevækkende hvis det er rigtigt at Randers har betalt op mod 4 mio. kr. for Viktor Lundberg fra AIK Stockholm. V. Lundberg var tilmed primært bænkevarmer i AIK.
Vildt at klubber som Randers og AGF er villige til at smide så mange penge efter spillere (prisen på Vibe rygtes til at være op imod 5 mio. kr.)
Især når man tænker på den super pris vi fik for Helenius!
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

AalborgTrendies

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af AalborgTrendies » 19. jun 2013, 09:24

http://www.bold.dk/nyt/Jeppe-Curth-prio ... pilletiden" onclick="window.open(this.href);return false;

Kan vi ikke finde en eller anden klub, der kan aftage ham?! Det er ved at blive et helt Jon Dahl-agtigt forløb med Curth.

I min optik, afhængigt af hvilken løn han oppebærer, ville AaB være bedst tjent med at skille sig af med ham til Norge eller Sverige, hvor en angriber ikke nødvendigvis behøver kunne udfordre i sit spil.
Nu har han ikke præsteret i godt 5 år, og gør det tydeligvis heller ikke godt nok til træning til at han har kunnet slå Søren Frederiksen af pinden. Det ville være perfekt at få ham solgt, og så få hevet Spalvis op og bruge lidt ekstra penge på en ny første-angriber.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4447
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af doukas » 19. jun 2013, 10:53

AalborgTrendies skrev:http://www.bold.dk/nyt/Jeppe-Curth-prio ... pilletiden

Kan vi ikke finde en eller anden klub, der kan aftage ham?! Det er ved at blive et helt Jon Dahl-agtigt forløb med Curth.

I min optik, afhængigt af hvilken løn han oppebærer, ville AaB være bedst tjent med at skille sig af med ham til Norge eller Sverige, hvor en angriber ikke nødvendigvis behøver kunne udfordre i sit spil.
Nu har han ikke præsteret i godt 5 år, og gør det tydeligvis heller ikke godt nok til træning til at han har kunnet slå Søren Frederiksen af pinden. Det ville være perfekt at få ham solgt, og så få hevet Spalvis op og bruge lidt ekstra penge på en ny første-angriber.
Enig - skyd ham af til enten Norge, Sverige, Viborg eller FCV. Det burde kunne lade sig gøre.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af frederikshavneren » 19. jun 2013, 11:05

doukas skrev:
AalborgTrendies skrev:http://www.bold.dk/nyt/Jeppe-Curth-prio ... pilletiden

Kan vi ikke finde en eller anden klub, der kan aftage ham?! Det er ved at blive et helt Jon Dahl-agtigt forløb med Curth.

I min optik, afhængigt af hvilken løn han oppebærer, ville AaB være bedst tjent med at skille sig af med ham til Norge eller Sverige, hvor en angriber ikke nødvendigvis behøver kunne udfordre i sit spil.
Nu har han ikke præsteret i godt 5 år, og gør det tydeligvis heller ikke godt nok til træning til at han har kunnet slå Søren Frederiksen af pinden. Det ville være perfekt at få ham solgt, og så få hevet Spalvis op og bruge lidt ekstra penge på en ny første-angriber.
Enig - skyd ham af til enten Norge, Sverige, Viborg eller FCV. Det burde kunne lade sig gøre.
Jeg er helt enig. Curth har haft sin tid i AaB, men han har ikke præsteret i årevis. Der har tidligere været rygter om, at Viborg var interesserede i Curth. Derudover er det også problematisk at en ganske givet højtlønnet Curth bidrager med så lidt. Lønkronerne kan bruges meget bedre på en angriber der har fremtiden foran sig, fremfor Curth der er totalt stagneret.

Det der taler imod at fritstille Curth er at vi i så fald bør hente 2 nye angribere efter gårsdagens salg af Helenius til Aston Villa. Hvis Curth også smutter har vi kun SF, Spalvis og Rolf Toft tilbage. SF er ikke decideret angriber, mens Spalvis er alt for ung og urutineret. R. Toft har ikke niveauet.
Glem ikke at kampprogrammet i efteråret potentielt kan blive meget voldsomt, men det er selvfølgelig afhængig af evt. succes i EL. Hvis vi går hele vejen skal vi spille 12 europæiske kampe til efteråret, det vil være en voldsom belastning for en i forvejen smal trup.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1634
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Erasmus Montanus » 19. jun 2013, 11:07

NU blever det spændende. Hvem bliver hevet op af hatten.

John Chibuike fra Rosenborg, Morten Beck aka. Vibe v2 eller em af Gefle angriberne, som Lynge før har været interesseret i at hente?

Det kunne altså også være fedt med en fra de lavere rækker i Tyskland, eller en Bundesliga reserve (selvom Bundesligaspillere nok modtager en løn der siger spar to).
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4473
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af le Cid » 19. jun 2013, 11:14

Angående Curth, så synes jeg lige vi skal klappe hesten og se, om han griber chancen med Helenius ude af døren. Vi ved jo heller ikke, om Helenius erstatningen fungerer. Hvis Curth så heller ikke er fast starter i vinterpausen, så er det vist også bedst for alle parter, at der findes en anden løsning...
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Havgås-indeks

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Kasper » 19. jun 2013, 11:21

Først og fremmest tvivler jeg på at vi går hele vejen, men man kunne sagtens forestille sig Kusk blive rykket op som 10'er i europæiske kampe. Håbløst at Curths kontrakt blev forlænget sidste gang, samme vi lige har set med Due omend det kun var et enkelt år.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13726
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Funky » 19. jun 2013, 11:25

le Cid skrev:Angående Curth, så synes jeg lige vi skal klappe hesten og se, om han griber chancen med Helenius ude af døren. Vi ved jo heller ikke, om Helenius erstatningen fungerer. Hvis Curth så heller ikke er fast starter i vinterpausen, så er det vist også bedst for alle parter, at der findes en anden løsning...
Helt enig. Det vil være tosset at skille sig af med den mest erfarne angriber i truppen, med det kampprogram AaB står overfor. Jeg synes altså også kritikken af Curth dette forår er ubarmhjertig. Han har ikke fået meget spilletid, men har da gjort det acceptabelt de få gange, han har været på banen. Han må være sulten for at komme tilbage i start-11'eren, og selvfølgelig skal han da have chancen. Måske hvis man endelig fik købt den gorilla til angrebet, som folk har snakket om siden Rade, at Curth langt om længe kunne få en makker som ville passe hans spil bedst.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Kasper » 19. jun 2013, 11:26

Oldager skrev:NU blever det spændende. Hvem bliver hevet op af hatten.

John Chibuike fra Rosenborg, Morten Beck aka. Vibe v2 eller em af Gefle angriberne, som Lynge før har været interesseret i at hente?

Det kunne altså også være fedt med en fra de lavere rækker i Tyskland, eller en Bundesliga reserve (selvom Bundesligaspillere nok modtager en løn der siger spar to).
Siiiindsygt spændende. Håber bare ikke at der går alt for lang tid inden erstatningen kommer ind. Han skulle jo gerne kunne nå at være spillet ind på holdet inden sæsonpremieren.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13726
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Funky » 19. jun 2013, 11:31

Kasper skrev:
Oldager skrev:NU blever det spændende. Hvem bliver hevet op af hatten.

John Chibuike fra Rosenborg, Morten Beck aka. Vibe v2 eller em af Gefle angriberne, som Lynge før har været interesseret i at hente?

Det kunne altså også være fedt med en fra de lavere rækker i Tyskland, eller en Bundesliga reserve (selvom Bundesligaspillere nok modtager en løn der siger spar to).
Siiiindsygt spændende. Håber bare ikke at der går alt for lang tid inden erstatningen kommer ind. Han skulle jo gerne kunne nå at være spillet ind på holdet inden sæsonpremieren.
Alternativet er, at man venter og ser, om man kommer i gruppespillet. Så har man flere penge, og er mere attraktiv = større chancer for at tiltrække en rigtig god angriber. Går man ikke i gruppespillet, tja, så kan det jo være man venter til vinter-vinduet. Så har man måske en idé om, hvad der skal ske med en fyr som Curth, osv.
Just sayin' ;)
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4473
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af le Cid » 19. jun 2013, 11:33

Kasper skrev:
Oldager skrev:NU blever det spændende. Hvem bliver hevet op af hatten.

John Chibuike fra Rosenborg, Morten Beck aka. Vibe v2 eller em af Gefle angriberne, som Lynge før har været interesseret i at hente?

Det kunne altså også være fedt med en fra de lavere rækker i Tyskland, eller en Bundesliga reserve (selvom Bundesligaspillere nok modtager en løn der siger spar to).
Siiiindsygt spændende. Håber bare ikke at der går alt for lang tid inden erstatningen kommer ind. Han skulle jo gerne kunne nå at være spillet ind på holdet inden sæsonpremieren.
Med vores (trods salget af Helenius) spinkle økonomiske formåen in mente, antager jeg, at vi får vores angriber kvart i transfervinduets lukketid. Det ville være typisk Lynge-stil at vente og håbe på at kunne få en lidt bedre spiller ved at vente til sidste øjeblik. Spørgsmålet er så bare, om det også er Gaarde-stil...
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Havgås-indeks

Brugeravatar
Jacob
Superliga
Superliga
Indlæg: 542
Tilmeldt: 26. okt 2005, 20:34
Geografisk sted: Belgien

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Jacob » 19. jun 2013, 11:36

Der går rygter nede i Viborg om, at vi har sikret os deres Thomas Dalgaard som erstatning for Helenius. Er der nogen der har hørt noget om det?
Life is good..... AaB is better!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af frederikshavneren » 19. jun 2013, 11:36

Kasper skrev:Først og fremmest tvivler jeg på at vi går hele vejen, men man kunne sagtens forestille sig Kusk blive rykket op som 10'er i europæiske kampe. Håbløst at Curths kontrakt blev forlænget sidste gang, samme vi lige har set med Due omend det kun var et enkelt år.
Jeg fattede heller ikke at Lynge kastede en lang kontrakt efter Curth, men overordnet set har Lynge satset på kontinuitet i spillertruppen. Det har sine fordele og ulemper, især når en spiller som Curth ikke præsterer i årevis. Der kan jeg godt håbe at Gaarde er mere tough og kasserer de spillere som ikke leverer. Det kan godt være at der er mange der vil være uenige med mig, men jeg kan godt savne lidt større udskiftning i spillertruppen. Truppen risikerer at blive for sammenspist når der sjældent tilføres nyt blod udefra. Spillere fra AaBs egen ungdomsafdeling regner jeg ikke som spillere udefra.

Randers eksempelvis har en lidt anden tilgang. De henter spillere ind i bundter stort set hvert eneste transfervindue. Succesraten har godt nok været tvivlsom og de har haft mange fejlskud og dårlige sportslige resultater som kulminerede med nedrykningen i 2011, men på det seneste har strategien virkelig været en stor succes for Randers. Nu siger jeg ikke at AaB skal gøre som Randers, en mellemting mellem AaBs og Randers´ strategi vil være fint. Derudover er det også en gåde hvordan Randers finansierer alle deres handler samt sign on og lønninger, men de har vist et par vindmøller samt sugar daddys som spytter godt i kassen. Bortset fra Movsysjan har de jo heller ikke ligefrem haft de store spillersalg.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13726
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Funky » 19. jun 2013, 11:38

Jacob skrev:Der går rygter nede i Viborg om, at vi har sikret os deres Thomas Dalgaard som erstatning for Helenius. Er der nogen der har hørt noget om det?
Kent har været nede og se på Viborg (altså: T. Dalgaard) - det er vist ikke nogen hemmelighed. AaB er helt med på, hvem han er. Spørgsmålet er vel kun, om man vil satse på andet først.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Låst