Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1638
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Erasmus Montanus » 19. jun 2013, 11:40

Jacob skrev:Der går rygter nede i Viborg om, at vi har sikret os deres Thomas Dalgaard som erstatning for Helenius. Er der nogen der har hørt noget om det?
Hvor har du opsnappet det spændende rygte om den dovne målsluger?
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af frederikshavneren » 19. jun 2013, 11:44

Jacob skrev:Der går rygter nede i Viborg om, at vi har sikret os deres Thomas Dalgaard som erstatning for Helenius. Er der nogen der har hørt noget om det?
Det rygte tror jeg ikke på. Mon ikke at Dalgaard vil bevise overfor Viborg at han også kan begå sig i Superligaen.

Skulle det utænkelige ske vil det godt nok være trist. Dalgaard er en god afslutter, men damn hvor er han ellers elendig. Derudover passer Dalgaard heller ikke ind i vores spilkoncept. Viborg er et udpræget kontrahold, hvilket vi ikke er. Dalgaard er god i kontraspillet, men vi har ikke de hurtige typer som kan servicere en type som Dalgaard. Som Lynge selv for nylig udtalte har AaB tradition for at ha´ langsomme spillere på den centrale midtbane, mens en klub som OB eksempelvis altid har haft fysiske pragteksemplarer på holdet. Nogle vil måske fremhæve at Kusk og SF er ok hurtige, ja det er de, men det nytter jo ikke noget når Augu, Lasse, KEP og Würtz mv. ødelægger mulighederne for hurtige omstillinger.
Det er godt nok nogle år siden og i en anden epoke, men sidst vi havde en kontraspiller på holdet i form af Shelton gik det helt galt. Han var totalt fejlcastet til AaB.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2215
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Sauer » 19. jun 2013, 11:46

Oldager skrev:
Jacob skrev:Der går rygter nede i Viborg om, at vi har sikret os deres Thomas Dalgaard som erstatning for Helenius. Er der nogen der har hørt noget om det?
Hvor har du opsnappet det spændende rygte om den dovne målsluger?
Kan det passe at han har kontraktudløb nede i Viborg ved årsskiftet?

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9634
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Buzz Killington » 19. jun 2013, 11:48

Oldager skrev:
Jacob skrev:Der går rygter nede i Viborg om, at vi har sikret os deres Thomas Dalgaard som erstatning for Helenius. Er der nogen der har hørt noget om det?
Hvor har du opsnappet det spændende rygte om den dovne målsluger?
http://www.thegreenpride.dk/newforum/vi ... 9232#19232" onclick="window.open(this.href);return false;
For overblik over AaB-nyheder:
http://www.clubnews.dk/AaB

"No dickheads"

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13749
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Funky » 19. jun 2013, 11:50

frederikshavneren skrev:
Jacob skrev:Der går rygter nede i Viborg om, at vi har sikret os deres Thomas Dalgaard som erstatning for Helenius. Er der nogen der har hørt noget om det?
Det rygte tror jeg ikke på. Mon ikke at Dalgaard vil bevise overfor Viborg at han også kan begå sig i Superligaen.

Skulle det utænkelige ske vil det godt nok være trist. Dalgaard er en god afslutter, men damn hvor er han ellers elendig. Derudover passer Dalgaard heller ikke ind i vores spilkoncept. Viborg er et udpræget kontrahold, hvilket vi ikke er. Dalgaard er god i kontraspillet, men vi har ikke de hurtige typer som kan servicere en type som Dalgaard. Som Lynge selv for nylig udtalte har AaB tradition for at ha´ langsomme spillere på den centrale midtbane, mens en klub som OB eksempelvis altid har haft fysiske pragteksemplarer på holdet. Nogle vil måske fremhæve at Kusk og SF er ok hurtige, ja det er de, men det nytter jo ikke noget når Augu, Lasse, KEP og Würtz mv. ødelægger mulighederne for hurtige omstillinger.
Det er godt nok nogle år siden og i en anden epoke, men sidst vi havde en kontraspiller på holdet i form af Shelton gik det helt galt. Han var totalt fejlcastet til AaB.
"God afslutter" lyder ikke uinteressant i mine ører. Jeg tager gerne en Erik Bo 2, hvis det kaster en god mængde mål af sig. Derudover genkender jeg ikke beskrivelsen af AaB. Jeg synes netop vi har været bedst og farligst i den forgangne sæson når vi har kunnet spille kontra.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1389
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Kasper » 19. jun 2013, 11:50

Funky skrev:
Kasper skrev:
Oldager skrev:NU blever det spændende. Hvem bliver hevet op af hatten.

John Chibuike fra Rosenborg, Morten Beck aka. Vibe v2 eller em af Gefle angriberne, som Lynge før har været interesseret i at hente?

Det kunne altså også være fedt med en fra de lavere rækker i Tyskland, eller en Bundesliga reserve (selvom Bundesligaspillere nok modtager en løn der siger spar to).
Siiiindsygt spændende. Håber bare ikke at der går alt for lang tid inden erstatningen kommer ind. Han skulle jo gerne kunne nå at være spillet ind på holdet inden sæsonpremieren.
Alternativet er, at man venter og ser, om man kommer i gruppespillet. Så har man flere penge, og er mere attraktiv = større chancer for at tiltrække en rigtig god angriber. Går man ikke i gruppespillet, tja, så kan det jo være man venter til vinter-vinduet. Så har man måske en idé om, hvad der skal ske med en fyr som Curth, osv.
Just sayin' ;)
Før sidste sæson var vi udråbt som nedrykningsfavoritter. Nu har vi mistet vores med længder bedste spiller og du vil have is i maven og erstatte ham med Curth? Begynder at tvivle på om du overhovedet har set de røde spille de seneste par sæsoner.

Får vi ikke en erstatning ind, så har vi ikke en kinamands chance for at komme i gruppespillet.

Håber ikke at Dalgaard rygtet er sandt.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9634
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Buzz Killington » 19. jun 2013, 11:53

Kent må have en ide om han passer ind i systemet. Lazy er vel heller ikke specielt dyr hvis han går hen og flopper. Giv ham en 2 årig kontrakt, lej evt. Curth ud til VB, og se hvad der sker. Om et år er Spalvis eller andre vel klar til at overtage.
For overblik over AaB-nyheder:
http://www.clubnews.dk/AaB

"No dickheads"

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1389
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Kasper » 19. jun 2013, 11:55

le Cid skrev:
Kasper skrev:
Oldager skrev:NU blever det spændende. Hvem bliver hevet op af hatten.

John Chibuike fra Rosenborg, Morten Beck aka. Vibe v2 eller em af Gefle angriberne, som Lynge før har været interesseret i at hente?

Det kunne altså også være fedt med en fra de lavere rækker i Tyskland, eller en Bundesliga reserve (selvom Bundesligaspillere nok modtager en løn der siger spar to).
Siiiindsygt spændende. Håber bare ikke at der går alt for lang tid inden erstatningen kommer ind. Han skulle jo gerne kunne nå at være spillet ind på holdet inden sæsonpremieren.
Med vores (trods salget af Helenius) spinkle økonomiske formåen in mente, antager jeg, at vi får vores angriber kvart i transfervinduets lukketid. Det ville være typisk Lynge-stil at vente og håbe på at kunne få en lidt bedre spiller ved at vente til sidste øjeblik. Spørgsmålet er så bare, om det også er Gaarde-stil...
Ville være meget uprofessionelt og uambitiøst at gamble med den nuværende angrebsbesætning i den europæiske kval og i de første 7 kampe af ligaen. Hvad hvis vi ryger ud på røv og albuer i europa og ligger sidst efter de første 7 kampe. Hvem vil så til Aalborg?
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af frederikshavneren » 19. jun 2013, 11:59

Funky skrev:
frederikshavneren skrev:
Jacob skrev:Der går rygter nede i Viborg om, at vi har sikret os deres Thomas Dalgaard som erstatning for Helenius. Er der nogen der har hørt noget om det?
Det rygte tror jeg ikke på. Mon ikke at Dalgaard vil bevise overfor Viborg at han også kan begå sig i Superligaen.

Skulle det utænkelige ske vil det godt nok være trist. Dalgaard er en god afslutter, men damn hvor er han ellers elendig. Derudover passer Dalgaard heller ikke ind i vores spilkoncept. Viborg er et udpræget kontrahold, hvilket vi ikke er. Dalgaard er god i kontraspillet, men vi har ikke de hurtige typer som kan servicere en type som Dalgaard. Som Lynge selv for nylig udtalte har AaB tradition for at ha´ langsomme spillere på den centrale midtbane, mens en klub som OB eksempelvis altid har haft fysiske pragteksemplarer på holdet. Nogle vil måske fremhæve at Kusk og SF er ok hurtige, ja det er de, men det nytter jo ikke noget når Augu, Lasse, KEP og Würtz mv. ødelægger mulighederne for hurtige omstillinger.
Det er godt nok nogle år siden og i en anden epoke, men sidst vi havde en kontraspiller på holdet i form af Shelton gik det helt galt. Han var totalt fejlcastet til AaB.
"God afslutter" lyder ikke uinteressant i mine ører. Jeg tager gerne en Erik Bo 2, hvis det kaster en god mængde mål af sig. Derudover genkender jeg ikke beskrivelsen af AaB. Jeg synes netop vi har været bedst og farligst i den forgangne sæson når vi har kunnet spille kontra.
Dalgaard er simpelthen ikke god nok til AaB. Simple as that. Vi bliver til grin hvis vi erstatter Helenius med Dalgaard :@
Dalgaard var en god målscorer i 1. division, men i Superligaen blev han kasseret med et brag da han spillede i Randers (bortset fra en 4-5 kampe i starten af en sæson hvor han på mirakuløs vis scorede på alt).

Glem ikke at Helenius også var meget vigtig for vores offensive spil i form af oplæg, driblinger og chanceskabende spil. Dalgaard derimod kan ikke bidrage med noget som helst af dette, han har kun afslutninger af ofte tvivlsom karakter. Det siger meget om det lave niveau
i 1. division at en i bedste fald meget middelmådig Dalgaard trods alt kunne score så mange mål. Personligt synes jeg at det vil være enormt trist hvis det større fokus på teknik (Lucas og Helenius) erstattes af knoldesparkere såsom Dalgaard og Curth.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13749
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Funky » 19. jun 2013, 11:59

Kasper skrev: Før sidste sæson var vi udråbt som nedrykningsfavoritter.
Og vi endte i den bedste halvdel, langt fra nedrykningspladserne. Ergo har dem, der råber, ikke altid ret.
Nu har vi mistet vores med længder bedste spiller og du vil have is i maven og erstatte ham med Curth?
Jeg har gættet på, hvad AaB måske vil; derudover har jeg sagt, at Curth da skal have chancen. Griber han den ikke skal han naturligvis ikke erstatte Helle. Jeg synes ikke Curth har været så ringe, som han gøres til herinde.
Begynder at tvivle på om du overhovedet har set de røde spille de seneste par sæsoner.

Får vi ikke en erstatning ind, så har vi ikke en kinamands chance for at komme i gruppespillet.

Håber ikke at Dalgaard rygtet er sandt.
Nå. Sludder. Okay.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Bohemka
2. div
2. div
Indlæg: 162
Tilmeldt: 28. jun 2007, 14:56
Geografisk sted: Strandhusene/Ticino

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Bohemka » 19. jun 2013, 12:03

IFK Norrköping har pga. økonomisk uføre netop tilbudt en gammel bekendt af dansk fodbold, Gunnar Heidar Thorvaldsson, en markant ringere kontrakt:

http://www.fotbolldirekt.se/2013/06/19/ ... kt-daligt/" onclick="window.open(this.href);return false;

Han vurderes derfor på vej væk. Thorvaldsson betragtes i Sverige som en fremragende angriber, og har ifølge wiki leveret 32 mål i 66 kampe. Scorede 17 mål i Allsvenskan sidste sæson, og er foreløbigt oppe på 6 i denne sæson.

Selvom han ikke var en succes i Esbjerg, må han være den mest oplagte angriber i Skandinavien for en klub som AaB.
This Heaven Gives Me Migraine

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Yankee » 19. jun 2013, 12:05

Fremragende handel, der er mere end oplagt. Thomas Dalgaard har udløb til vinter og kan ikke koste mere end 1-2 millioner. Han kan score mål, og ikke ret meget andet - men har vi brug for ret meget andet? Thomas Dalgaard vil uden tvivl smide 10-12 kasser ind i den kommende sæson hvis han holder sig skadesfri, og det er lige hvad vi har brug for.

I mine øjne er Thomas Dalgaard det nærmeste vi kommer på en overlevelsesgaranti indenfor vores økonomiske rammer, og det er bare at slå til.

Brugeravatar
Jacob
Superliga
Superliga
Indlæg: 542
Tilmeldt: 26. okt 2005, 20:34
Geografisk sted: Belgien

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Jacob » 19. jun 2013, 12:07

frederikshavneren skrev:
Funky skrev:
frederikshavneren skrev:
Jacob skrev:Der går rygter nede i Viborg om, at vi har sikret os deres Thomas Dalgaard som erstatning for Helenius. Er der nogen der har hørt noget om det?
Det rygte tror jeg ikke på. Mon ikke at Dalgaard vil bevise overfor Viborg at han også kan begå sig i Superligaen.

Skulle det utænkelige ske vil det godt nok være trist. Dalgaard er en god afslutter, men damn hvor er han ellers elendig. Derudover passer Dalgaard heller ikke ind i vores spilkoncept. Viborg er et udpræget kontrahold, hvilket vi ikke er. Dalgaard er god i kontraspillet, men vi har ikke de hurtige typer som kan servicere en type som Dalgaard. Som Lynge selv for nylig udtalte har AaB tradition for at ha´ langsomme spillere på den centrale midtbane, mens en klub som OB eksempelvis altid har haft fysiske pragteksemplarer på holdet. Nogle vil måske fremhæve at Kusk og SF er ok hurtige, ja det er de, men det nytter jo ikke noget når Augu, Lasse, KEP og Würtz mv. ødelægger mulighederne for hurtige omstillinger.
Det er godt nok nogle år siden og i en anden epoke, men sidst vi havde en kontraspiller på holdet i form af Shelton gik det helt galt. Han var totalt fejlcastet til AaB.
"God afslutter" lyder ikke uinteressant i mine ører. Jeg tager gerne en Erik Bo 2, hvis det kaster en god mængde mål af sig. Derudover genkender jeg ikke beskrivelsen af AaB. Jeg synes netop vi har været bedst og farligst i den forgangne sæson når vi har kunnet spille kontra.
Dalgaard er simpelthen ikke god nok til AaB. Simple as that. Vi bliver til grin hvis vi erstatter Helenius med Dalgaard :@
Dalgaard var en god målscorer i 1. division, men i Superligaen blev han kasseret med et brag da han spillede i Randers (bortset fra en 4-5 kampe i starten af en sæson hvor han på mirakuløs vis scorede på alt).

Glem ikke at Helenius også var meget vigtig for vores offensive spil i form af oplæg, driblinger og chanceskabende spil. Dalgaard derimod kan ikke bidrage med noget som helst af dette, han har kun afslutninger af ofte tvivlsom karakter. Det siger meget om det lave niveau
i 1. division at en i bedste fald meget middelmådig Dalgaard trods alt kunne score så mange mål. Personligt synes jeg at det vil være enormt trist hvis det større fokus på teknik (Lucas og Helenius) erstattes af knoldesparkere såsom Dalgaard og Curth.
Tjahh... Han scorede 27 mål i 33 kampe i sidste sæson i 1. division. Det er mere end godt hvis du spørger mig. Faktisk har hans scoringsstatistik været flot det meste af karrieren, omend mest i lavere rækker. Bevares han er absolut ikke i Helenius klassen, men kan han købes fri billigt med 6 mdr tilbage er det da værd at smide en 2-årig kontrakt efter og se hvad der sker. Måske er det netop den aflastning der skal til for at en Spalvis f.eks. ikke udsættes for et for stort pres i næste sæson og får tid til at blive vores næste Helenius?
Life is good..... AaB is better!

Brugeravatar
Jacob
Superliga
Superliga
Indlæg: 542
Tilmeldt: 26. okt 2005, 20:34
Geografisk sted: Belgien

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Jacob » 19. jun 2013, 12:09

Yankee skrev:Fremragende handel, der er mere end oplagt. Thomas Dalgaard har udløb til vinter og kan ikke koste mere end 1-2 millioner. Han kan score mål, og ikke ret meget andet - men har vi brug for ret meget andet? Thomas Dalgaard vil uden tvivl smide 10-12 kasser ind i den kommende sæson hvis han holder sig skadesfri, og det er lige hvad vi har brug for.

I mine øjne er Thomas Dalgaard det nærmeste vi kommer på en overlevelsesgaranti indenfor vores økonomiske rammer, og det er bare at slå til.
Lige præcis og han skulle efter sigende kunne købes for under 1 million grundet den korte tid tilbage på kontrakten ifølge hvad jeg hører dernede fra.
Life is good..... AaB is better!

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1389
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Kasper » 19. jun 2013, 12:10

Funky skrev:
Kasper skrev: Før sidste sæson var vi udråbt som nedrykningsfavoritter.
Og vi endte i den bedste halvdel, langt fra nedrykningspladserne. Ergo har dem, der råber, ikke altid ret.
Nu har vi mistet vores med længder bedste spiller og du vil have is i maven og erstatte ham med Curth?
Jeg har gættet på, hvad AaB måske vil; derudover har jeg sagt, at Curth da skal have chancen. Griber han den ikke skal han naturligvis ikke erstatte Helle. Jeg synes ikke Curth har været så ringe, som han gøres til herinde.
Begynder at tvivle på om du overhovedet har set de røde spille de seneste par sæsoner.

Får vi ikke en erstatning ind, så har vi ikke en kinamands chance for at komme i gruppespillet.

Håber ikke at Dalgaard rygtet er sandt.
Nå. Sludder. Okay.
Troede heller ikke på nedrykning sidste sæson, men frygter det i denne.

Jamen dårligt gæt så, Lynge og Gaarde har meldt ud at der skal hentes en erstatning ind. Forstår ikke hvorfor vi skal give Curth chancen for gang nr. 1 mill. han må efterhånden have forspildt sin chance.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4978
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Mr. Larsen » 19. jun 2013, 12:10

Vis dog Dalgaard noget respekt, han har banket 27 mål ind i 1 division, det er altså klasse. ku han bare lave det halve for os i suppen, så det sgu mere end godkendt. og vi får ham sikkert svine billigt i viborg.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
Jacob
Superliga
Superliga
Indlæg: 542
Tilmeldt: 26. okt 2005, 20:34
Geografisk sted: Belgien

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Jacob » 19. jun 2013, 12:11

MHJ skrev:
Oldager skrev:
Jacob skrev:Der går rygter nede i Viborg om, at vi har sikret os deres Thomas Dalgaard som erstatning for Helenius. Er der nogen der har hørt noget om det?
Hvor har du opsnappet det spændende rygte om den dovne målsluger?
http://www.thegreenpride.dk/newforum/vi ... 9232#19232" onclick="window.open(this.href);return false;
Faktisk ikke der, men jeg udelukker ikke at det er fra samme sted mine kilder har deres info.
Life is good..... AaB is better!

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1638
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Erasmus Montanus » 19. jun 2013, 12:12

Bohemka skrev:IFK Norrköping har pga. økonomisk uføre netop tilbudt en gammel bekendt af dansk fodbold, Gunnar Heidar Thorvaldsson, en markant ringere kontrakt:

http://www.fotbolldirekt.se/2013/06/19/ ... kt-daligt/" onclick="window.open(this.href);return false;

Han vurderes derfor på vej væk. Thorvaldsson betragtes i Sverige som en fremragende angriber, og har ifølge wiki leveret 32 mål i 66 kampe. Scorede 17 mål i Allsvenskan sidste sæson, og er foreløbigt oppe på 6 i denne sæson.

Selvom han ikke var en succes i Esbjerg, må han være den mest oplagte angriber i Skandinavien for en klub som AaB.
Ja, det kunne være meget interessant!!
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af frederikshavneren » 19. jun 2013, 12:13

Yankee skrev:Fremragende handel, der er mere end oplagt. Thomas Dalgaard har udløb til vinter og kan ikke koste mere end 1-2 millioner. Han kan score mål, og ikke ret meget andet - men har vi brug for ret meget andet? Thomas Dalgaard vil uden tvivl smide 10-12 kasser ind i den kommende sæson hvis han holder sig skadesfri, og det er lige hvad vi har brug for.

I mine øjne er Thomas Dalgaard det nærmeste vi kommer på en overlevelsesgaranti indenfor vores økonomiske rammer, og det er bare at slå til.
Har du set Dalgaard spille? Han er pivelendig og vil få det langt sværere i Superligaen. Må ærligt indrømme at det er skræmmende hvis AaB erstatter Superligaens bedste angriber, med en discountvare fra Viborg. Det svarer til at gå fra en BMW (Helenius) til en rollator (T. Dalgaard).
Glem ikke at Helenius kunne skabe chancer og score mål på egen hånd og ud af ingenting. Dalgaard skal sættes i scene, hvilket kan blive et problem da vi har mistet kreative spillere i form af Helenius og Lucas.

Vil til enhver tid foretrække en total ukendt transferfri rumæner, bulgarer el.lign. frem for Dalgaard.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Køllen I Møllen » 19. jun 2013, 12:16

Jeg ved ikke om jeg skal grine eller græde når jeg læser at der er folk herinde der mener at Curth "skal have chancen"!!! Hvor har I været de sidste 5-6 år?? At Curth stadig kan kalde sig professionel fodboldspiller er mig en gåde. Den snor han har fået siden mesterskabssæsonen må være den længste snor der nogensinde har eksisteret i moderne fodbold.
Han er flink, sympatisk osv osv. Jovist, der er heller ikke nogen der synes han skal gennemtæskes. Men han skal simpelthen ikke have flere chancer. Han er dumpet.

Jeg ville til hver en tid bytte Curth for Dalgaard. At vide hvor målet står er en ret god kompetence at have som angriber. Ihvertfald bedre end at være sympatisk...
Janteloven eksisterer IKKE!

Låst