Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Supersystem
2. div
2. div
Favoritspiller: Maldini
Geografisk sted: Østerbro
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Supersystem » 19. aug 2014, 14:10

Larstyndskid skrev:Er der ikke et maks på hvor mange spillere man må leje? er 3 ikke max?
Nej
Abraham Lincoln sagde engang, at mennesker er lige så glade, som de beslutter sig for at være.
Det handler nemlig ikke om hvad du har, og egentlig heller ikke om, hvem du er med. Det handler om hvem du er, og hvad du gør med det du møder på din vej

Brugeravatar
Jacob
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Belgien

Indlæg af Jacob » 19. aug 2014, 14:20

Larstyndskid skrev:Er der ikke et maks på hvor mange spillere man må leje? er 3 ikke max?
Det er der ikke. Hvad skulle argumentet da også være for det?
Life is good..... AaB is better!

Brugeravatar
Larstyndskid
1. div
1. div

Indlæg af Larstyndskid » 19. aug 2014, 14:39

Jacob skrev:
Mener bare at ku huske sådan en regel fra fm. Det er nok kun i premier league.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 19. aug 2014, 14:57

Larstyndskid skrev:
Jacob skrev:
Der er til gengæld en regel for, hvor mange forskellige klubber, en spiller må optræde for i løbet af én sæson. Måske du blander de to ting sammen?

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar

Indlæg af Kokkefar » 19. aug 2014, 15:04

Larstyndskid skrev:
Jacob skrev:
Det er rigtigt at mange ligaer har begrænsninger i forbindelse med lejekontrakter i FM. Den danske liga har dog ingen regler om antallet af lejede spillere, der kan registreres, hverken i FM eller i virkeligheden.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 19. aug 2014, 16:01

En af AaBs vigtigste angribere i gennem tiden er ledig:

http://www.bold.dk/nyt/fcm-vil-ikke-sta ... im-janssen" onclick="window.open(this.href);return false;

(det er gas - du kan ta' det)
Bienvenu Bassogog!

Valsted
2. div
2. div
Geografisk sted: 9240

Indlæg af Valsted » 19. aug 2014, 21:17

Et lille uddrag fra et interview med Nicklas Helenius på Nordjyske.

Han fortæller om hans hårde tid i Aston Villa, og da snakken falder på fremtiden siger han:

Siden hjemkomsten er Nicklas Helenius blevet far, og han er så småt kommet i omdrejninger i AaB.

- Det har været en fantastisk periode. Selvfølgelig kombineret med, at jeg er blevet far. De dage omkring fødslen, hvor vi gik videre i Champions League-kvalifikationen, og jeg fik scoret mod FC Nordsjælland, var helt fantastiske. Samtidig har folk taget pisse godt imod mig i en klub, hvor jeg kender rigtig mange mennesker og kender omgivelserne, siger han.

Faktisk har Helenius svært ved at forestille sig, at han skal tilbage til Birmingham og Aston Villa, når lejekontrakten ophører næste sommer.

- Hvis du spurgte mig, om jeg skal tilbage, ville jeg nok svare ”skal jeg det?” - jeg tænker slet ikke på det. Umiddelbart regner jeg ikke med, at jeg skal tilbage, men det afhænger af så mange ting, siger han.

"AaB går nu ind i en spændende periode med afgørende kampe i Champions League-kvalifikationen, og de kampe ser Helenius i høj grad frem til. Han forsikrer, at han lige nu er 100 procent AaB-mand og ikke har tankerne andre steder - faktisk afslører han, at det måske godt kunne blive til et længere ophold i Danmark end dette ene år på lejekontrakt.

- Aston Villa sagde til mig, at de ikke kunne bruge mig i denne sæson, så jeg kan heller ikke se, hvorfor de skulle have brug for mig i næste sæson, men man ved selvfølgelig aldrig. Lige nu er jeg bare ovenud lykkelig for, at jeg har fået chancen for at vende tilbage til AaB - faktisk kan jeg sagtens se mig selv som AaB-spiller i de næste to-tre år, siger Nicklas Helenius med overbevisning i stemmen, inden han rejser sig fra stolen i cafeteriet og vender snuden mod parkeringspladsen. De to nyfødte tvillingepiger derhjemme får besøg af sundhedsplejersken, og det vil den nybagte og stolte far naturligvis gerne tage del i."

Spændene at se hvad det ender med, og i hvor højt gear den mand er når vi kommer lidt længere hen.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Indlæg af Erasmus Montanus » 19. aug 2014, 21:28

Han kunne satme også godt lige få sig en dreng eller to. Nu er AaBs kvindeafdeling i hvert fald sikret sig kvalitet, hvis da ikke Hjørring sikrer sig dem meget tidligt :thumbsup:
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Brugeravatar
Flower
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Soren Evigglad
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Flower » 19. aug 2014, 22:21

Ingen tvivl om at Villa gerne vil have ham næste sæson, såfremt han bomber Europa i stykker. Hvis ikke, vil de selvfølgelig ikke benytte ham. Så det er jo semi op til ham, hvad han nu en gang skal næste sæson,
- Winning doesn't really matter as long as you win.

huzaza
2. div
2. div
Favoritspiller: Erik Bo´naldo
Geografisk sted: 9000

Indlæg af huzaza » 21. aug 2014, 09:57

en ny angriber tak Allan !

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 21. aug 2014, 10:38

huzaza skrev:en ny angriber tak Allan !
Jeg tror sgu ikke det er det, der mangler.

Hvis vi kigger hen over midtbanen er der en ting, som springer mig i øjnene.
Hvor er teknikeren? Ham vi kan smide bolden til, som kan lave det uventede?
Ham, som lyn hurtigt sætter to mand og skaber et overtal?
Jeg kan ikke få øje på ham efter Kusk er rejst.

Jeg tror seriøst vi er blevet for nemme at læse nu.
De fleste kampe vil midtbanen nok hedde: Ene, Würtz, Risgård og Thomsen.
En SINDSSYG løbestærk midtbane men samtidig lidt ens typer ik ?

Det behøver ikke at være en ulempe med 4 lidt ens typer.
Og på sigt tror jeg den bliver pisse god.
Men lige nu føler jeg lidt vores modstandere har læst os lidt.

Kusk var suværen at spille bolden til når vi var lidt i vildrede.
Han kunne drive den frem og spille os i overtal.
Det skabte det mere plads til vores angribere, som jeg synes de mangler lidt nu!

Samtidig har vi ikke været gode nok til at spille vores backs i dybden.
Ergo kommer der ikke så mange bolde i feltet til vores angribere.

Alt i alt synes jeg ikke vi mangler en angriber.
Vi mangler en tornado på midten som kan drible sig fri og skabe overtal.

Kan godt forstå, hvis AaB en overgang var interesseret i ham Sana fra Ajax.
Han ville passe PERFEKT ind i vores spillestil (Hvis han er så teknisk stærk som jeg har set i diverse youtube klip)

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 21. aug 2014, 10:48

Gaarde6 skrev:

Det skabte det mere plads til vores angribere, som jeg synes de mangler lidt nu!

Han ville passe PERFEKT ind i vores spillestil (Hvis han er så teknisk stærk som jeg har set i diverse youtube klip)
Vi har de folk vi har, og de er efter min mening helt fine.

Det vi mangler er at vi får justeret vores koncept til at spille uden Kusk, og finde ud af hvodan vi erstatter hans værdier med nogle af dem vi allerede har i truppen.
Det er ikke noget der bliver løst ved at købe folk udefra, men det tager lidt tid, og det ville være naivt at tro at vi bare uden videre kunne holde det samme nveau som sidste år.

...jeg synes dog der er tegning til at det bliver bedre, og jeg er ikke nervøs på sigt, vi skal nok blive et af topholene i ligaen. Jeg er lidt mere nervøs på kort sigt - særligt fordi det også lader til at vores defensiv ikke er helt så robust som sidste år.

Jeg er meget fortrøstningsfuld ift Dalsgaard er ved at være klar, og jeg er ikke et øjeblik i tvivl om at han skubber PK ud på bænken eller en anden plads, så snart han fysisk kan holde til det. ans speed er et våben vi virkelig har savnet i begge ender af banen. Prisen er til gengæld at han mister en bold eller to mere end PK i det offensive, og han ikke er helt så stærk mand mod mand defensivt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 21. aug 2014, 10:56

Pastorius skrev:
Gaarde6 skrev:

Vi har de folk vi har, og de er efter min mening helt fine.

Det vi mangler er at vi får justeret vores koncept til at spille uden Kusk, og finde ud af hvodan vi erstatter hans værdier med nogle af dem vi allerede har i truppen.
Det er ikke noget der bliver løst ved at købe folk udefra, men det tager lidt tid, og det ville være naivt at tro at vi bare uden videre kunne holde det samme nveau som sidste år.

...jeg synes dog der er tegning til at det bliver bedre, og jeg er ikke nervøs på sigt, vi skal nok blive et af topholene i ligaen. Jeg er lidt mere nervøs på kort sigt - særligt fordi det også lader til at vores defensiv ikke er helt så robust som sidste år.

Jeg er meget fortrøstningsfuld ift Dalsgaard er ved at være klar, og jeg er ikke et øjeblik i tvivl om at han skubber PK ud på bænken eller en anden plads, så snart han fysisk kan holde til det. ans speed er et våben vi virkelig har savnet i begge ender af banen. Prisen er til gengæld at han mister en bold eller to mere end PK i det offensive, og han ikke er helt så stærk mand mod mand defensivt.
Jeg er heller ikke nervøs!
Jeg tror vi bliver pisse gode i år.
Vi har været voldsomt plaget af skader og spillere, som skal spilles i form.
NÅR vi har alle mand til rådighed og diverse spillere er banket fri for rust.
Så bliver vi en STOR mundfuld for alle hold i ligaen!

Jeg er heller ikke sikker på at indkøb er løsningen.
MEN ville dog hellere have en kreativ midtbanespiller end en angriber, hvis det skulle ske.

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 21. aug 2014, 11:38

En nuanceret tilgang tak!

huzaza
2. div
2. div
Favoritspiller: Erik Bo´naldo
Geografisk sted: 9000

Indlæg af huzaza » 21. aug 2014, 11:51

hje1980 skrev:
Vi har en Helenius der er ude af kampform, og en uprøvet Ahlmann, en Spalvis med overrevet korsbånd samt AK.

Det er helt forståeligt at de spillere vi har hentet, havde vi ikke kunne få hvis de havde været i topform osv. Men det koster altså at vi er så tyndt besatte oppe foran. Det så vi igen igår.
Helenius er ok til at holde på bolden, men han er altså langt fra hans gamle niveau. Det skal nok komme, men til den tid er CL kval og EL kampe overstået...

Og ja selvfølgelig skal økonomien også hænge sammen, men vi snakker altså om en gevinst på 100 Mill.... Måske Gaarde også har sonderet markedet men ikke fundet noget, hvem ved.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 21. aug 2014, 12:07

huzaza skrev: Det er helt forståeligt at de spillere vi har hentet, havde vi ikke kunne få hvis de havde været i topform osv. Men det koster altså at vi er så tyndt besatte oppe foran. Det så vi igen igår.
Helenius er ok til at holde på bolden, men han er altså langt fra hans gamle niveau. Det skal nok komme, men til den tid er CL kval og EL kampe overstået...
En ny angriber kan ikke registreres til returkampen mod APOEL, og vi har naturligvis heller ikke brug for én. Vores trup er rigeligt stærk til at nå langt i pokalen, gør en god figur i det ene eller andet gruppespil og havne i top-4 i Superligaen.

AaB-Jones
Allstar
Allstar

Indlæg af AaB-Jones » 21. aug 2014, 12:11

huzaza skrev:
hje1980 skrev:
Vi har en Helenius der er ude af kampform, og en uprøvet Ahlmann, en Spalvis med overrevet korsbånd samt AK.

Det er helt forståeligt at de spillere vi har hentet, havde vi ikke kunne få hvis de havde været i topform osv. Men det koster altså at vi er så tyndt besatte oppe foran. Det så vi igen igår.

Og ja selvfølgelig skal økonomien også hænge sammen, men vi snakker altså om en gevinst på 100 Mill.... Måske Gaarde også har sonderet markedet men ikke fundet noget, hvem ved.
Enig i at det ser lidt skrøbeligt ud - men Gaarde kan jo ligegyldigt hvad ikke få en ny spiller med til returopgøret, da spillere til denne runde skulle have været indberettet.

Jeg tænker, at der er mulighed for, at vi kommer til at spille flere af kampene i CHL (eller Europa League, ØV i så fald!) med Ene som hængende angriber bag Helenius eller AK - det vil presse vores i forvejen smalle (erfarings- og kvalitetsmæssigt) kanter. Derfor ville en type som Tobias Sana være den ideelle signing i min optik, men der er ikke meget, der tyder på, at det kommer til at ske.
Forhåbentlig er Jönsson kampklar primo oktober, og ser situationen helt anderledes ud :-)

Tyskeren
Allstar
Allstar

Indlæg af Tyskeren » 21. aug 2014, 12:57

http://m.bt.dk/superligaen/nyrige-tyske ... tjernefroe" onclick="window.open(this.href);return false;

Ham skal I satme ikke sælge.. Ligaens bedste målmand!

hje1980
Allstar
Allstar

Indlæg af hje1980 » 21. aug 2014, 12:57

huzaza skrev:
hje1980 skrev:

Og hvis de 100 mio glipper, så har vi brugt unødige penge (den vej har vi vist prøvet før... NEJ TAK)

Der er 4 uger til første gruppespil... både det ene og det andet. Til den tid er både Ene og Helenius i en væsentlig bedre form.
Og måske en Jönnson på vej tilbage på træningsbanen.

De folk vi har oppe foran er nok til de kampe vi har. Og skal også være stærke nok til at slå Apoel.

hje1980
Allstar
Allstar

Indlæg af hje1980 » 21. aug 2014, 12:59

Tyskeren skrev:http://m.bt.dk/superligaen/nyrige-tyske ... tjernefroe

Ham skal I satme ikke sælge.. Ligaens bedste målmand!
Tror ikke det er interssant for Nikolaj... han er på vej ud i Europa... måske endda på den største scene af dem alle.
Og kan finde bedre klubber end det i fremtiden. Han kan stadig udvikle sig i AaB, og har næsten lige forlænget aftalen. Tror han har 2 sæsoner i AaB endnu inden han vil videre.

Klubben behøver heller ikke sælger. Og slet ikke 10 dage før vinduet lukker... og SLET ikke med en kamp i næste uge om 100 mio...
Tror det bliver et nej-tak fra begge parter.

Låst