Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Arendt » 10. nov 2014, 15:31

gravballe skrev:en eller anden Britte der vist har spillet på noget ungdoms hold for liverpool eller et eller andet engelsk hold...
Efter en hurtig søgning kan jeg se, at han har spillet ungdomsfodbold i Liverpool og Aberdeen. Han har ligeledes spillet senior fodbold i Telstar i Holland og Jaro Jaro med henholdsvis 3 og 9 kampe, men har siden 1. januar 2013 været uden kontrakt. Efter hvad jeg kan finde, så har han været et kæmpe talent. Han er 6'er, men jeg kan på ingen måde finde noget om hans nuværende niveau.

Efter at have set et klip på Youtube, så har han en rigtig god teknik og er god til at spille i små rum. Mit problem er, at han har været uden kontrakt i næsten to år og snart bliver 25.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Alexis
Superliga
Superliga
Indlæg: 659
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Alexis » 10. nov 2014, 15:36

Maglau skrev:
Arendt skrev:
Eksil skrev:Han er dum at høre på, har spillet for både FCK og Brøndby, og har en lidt plettet skadeshistorie, men hvis AaB kan låne Kenneth Zohore frem til sommer for en billig penge ville det ikke være dårligt med en angriber der fysisk kan noget ingen af vores andre (friske) angribere kan.
Hvis vores Lukas Spalvis og Rasmus Jönsson ikke er klar til foråret, så jeg enig. Han har både fysik og god teknik.

http://www.bold.dk/nyt/zohore-agent-til ... fiorentina" onclick="window.open(this.href);return false;

Over hele hovedet ikke - han er ikke god nok og passer slet ikke ind i vores spillestil, som foregår med hurtigt spil langs jorden som kræver fart og teknik. Det har Zohore slet ikke.
Vi kan have brug for nye angribere hvis ikke Jönsson og Spalvis kommer igang, for Helenius er langsom om at finde sit gamle jeg og AK har ikke evnerne. Men det skal være en spiller der passer ind, ikke en tilfældig der er ledig.
Helt enig. Hvis vi skal hente en ny spiller så skal det være en der passer til systemet. Han skal være bevægelig og have god teknik. Men syntes bestemt ikke vi har behov for en ny angriber med mindre der er helt sikkert Jonsson og Spalvis ikke kommer i gang. Ellers har vi Spalvis, Jonsson, Ene og Helenius til at dække de 2 forreste pladser på skift, og så er der AK og Ahlmann der kan få en kamp hist og her i ny og næ hvis programmet bliver presset eller skader tillader det

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Jesper Schmidt » 10. nov 2014, 15:46

Arendt skrev:
gravballe skrev:en eller anden Britte der vist har spillet på noget ungdoms hold for liverpool eller et eller andet engelsk hold...
Efter en hurtig søgning kan jeg se, at han har spillet ungdomsfodbold i Liverpool og Aberdeen. Han har ligeledes spillet senior fodbold i Telstar i Holland og Jaro Jaro med henholdsvis 3 og 9 kampe, men har siden 1. januar 2013 været uden kontrakt. Efter hvad jeg kan finde, så har han været et kæmpe talent. Han er 6'er, men jeg kan på ingen måde finde noget om hans nuværende niveau.

Efter at have set et klip på Youtube, så har han en rigtig god teknik og er god til at spille i små rum. Mit problem er, at han har været uden kontrakt i næsten to år og snart bliver 25.
Vi er vel ude i at han giver det en absolut sidste chance. Så vist jeg husker, havde han faktisk mere eller mindre opgivet fodbolden før han kom hertil, og nu spiller han "gratis" på danmarksserieholdet, hvor han må have gjort ganske godt opmærksom på sig selv, med tanke på han trods alt har fået en del optrædender på reserveholdet. Han koster dermed stensikkert peanuts, hvis det ender med at man vil se ham an på en professionel kontrakt, så at der ligefrem skulle være et problem med at have ham har jeg godt nok svært ved at se.

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Arendt » 10. nov 2014, 15:51

Jesper Schmidt skrev:
Arendt skrev:
gravballe skrev:en eller anden Britte der vist har spillet på noget ungdoms hold for liverpool eller et eller andet engelsk hold...
Efter en hurtig søgning kan jeg se, at han har spillet ungdomsfodbold i Liverpool og Aberdeen. Han har ligeledes spillet senior fodbold i Telstar i Holland og Jaro Jaro med henholdsvis 3 og 9 kampe, men har siden 1. januar 2013 været uden kontrakt. Efter hvad jeg kan finde, så har han været et kæmpe talent. Han er 6'er, men jeg kan på ingen måde finde noget om hans nuværende niveau.

Efter at have set et klip på Youtube, så har han en rigtig god teknik og er god til at spille i små rum. Mit problem er, at han har været uden kontrakt i næsten to år og snart bliver 25.
Vi er vel ude i at han giver det en absolut sidste chance. Så vist jeg husker, havde han faktisk mere eller mindre opgivet fodbolden før han kom hertil, og nu spiller han "gratis" på danmarksserieholdet, hvor han må have gjort ganske godt opmærksom på sig selv, med tanke på han trods alt har fået en del optrædender på reserveholdet. Han koster dermed stensikkert peanuts, hvis det ender med at man vil se ham an på en professionel kontrakt, så at der ligefrem skulle være et problem med at have ham har jeg godt nok svært ved at se.
Du skal nærmere læse det som for og imod i forhold til at give ham en kontrakt. Der mener jeg, at det taler imod ham, at han ikke har haft en professionel kontrakt i 2 år.

Det er dog helt fint, at han kan spille på reserveholdet, hvis han er dygtig nok. I og med han spiller, så må han være god nok.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Jesper Schmidt » 10. nov 2014, 16:42

Arendt skrev: Du skal nærmere læse det som for og imod i forhold til at give ham en kontrakt. Der mener jeg, at det taler imod ham, at han ikke har haft en professionel kontrakt i 2 år.

Det er dog helt fint, at han kan spille på reserveholdet, hvis han er dygtig nok. I og med han spiller, så må han være god nok.
Ok, jeg misforstod. Men win/win situationen her er jo, ihvertfald for AaB, at man får mulighed for at se ham "gratis" an over en lang periode, og således kan være temmelig sikre på hvorvidt han er værd at skrive kontrakt med. Personligt synes jeg godt det kunne være spændende, at en talentfuld spiller som tydeligvis har haft svært ved at ofre hvad der skal til for at blive professionel fodboldspiller, nu vælger at spille en halv eller hel sæson hos os som amatør. I mine øjne ligner det en mand som vil give ALT for det lykkes.

Er han derimod ikke god nok... jamen så er han jo bare ikke god nok, og det har ikke kostet AaB mange håndører.

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Arendt » 10. nov 2014, 18:53

Jesper Schmidt skrev:
Arendt skrev: Du skal nærmere læse det som for og imod i forhold til at give ham en kontrakt. Der mener jeg, at det taler imod ham, at han ikke har haft en professionel kontrakt i 2 år.

Det er dog helt fint, at han kan spille på reserveholdet, hvis han er dygtig nok. I og med han spiller, så må han være god nok.
Ok, jeg misforstod. Men win/win situationen her er jo, ihvertfald for AaB, at man får mulighed for at se ham "gratis" an over en lang periode, og således kan være temmelig sikre på hvorvidt han er værd at skrive kontrakt med. Personligt synes jeg godt det kunne være spændende, at en talentfuld spiller som tydeligvis har haft svært ved at ofre hvad der skal til for at blive professionel fodboldspiller, nu vælger at spille en halv eller hel sæson hos os som amatør. I mine øjne ligner det en mand som vil give ALT for det lykkes.

Er han derimod ikke god nok... jamen så er han jo bare ikke god nok, og det har ikke kostet AaB mange håndører.[/

Jeg er enig. Vi kunne godt bruge en 6'er, så det kunne være rigtig spændende, hvis han gav den en skalle og har det, som skal til.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Jesper Schmidt » 10. nov 2014, 19:55

Arendt skrev:
Vi kunne godt bruge en 6'er
Det er jeg til gengæld ikke specielt enig i, jeg har faktisk svært ved at få øje på en position på banen hvor vi er lige så stærkt besat som på 6'eren, med Würtz, Augo og PK. Det gælder også selv om Augo skulle stoppe ved kontraktudløb, Würtz er 31 og Patrick 28 - man må formode der er masser af kilometer tilbage i dem begge, og det er uden tvivl begge spillere som er i AaB så længe der er brug for dem.

Talentfulde spillere som er bedre end dem vi har i forvejen er til gengæld altid velkomne, uanset position, og det er da muligt Irwin er en sådan.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10815
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af jonas386 » 10. nov 2014, 20:03

Det optimale ville være en ung divisionsspiller der kan spille noget felt-til-felt, og tage lidt minutter på begge pladser. Augo har gjort det rigtig fint på det sidste, ligesom Risgaard og Würtz holder rimeligt højt niveau, også selvom der har været udfald her og der. Så en spiller der kan agere reserve en sæson eller 2 for så at tage over hvor det er nødvendigt kunne være rigtig lækkert at have, om ikke andet så for at undgå man får den trælse situation hvor Würtz, eller Risgaard trapper ned og man så skal bruge 1-2 år for at finde en ordentlig afløser. Jeg har ikke noget bud på evt. navne, men det er også mere typen jeg er interesseret i.


Men vi kan selvfølgelig også være så heldige at Wichmann har løftet sit spil så meget at han på længere sigt kan blive afløser for Risgaard. De sidste par indhop har jo ikke været helt skidt.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Arendt » 10. nov 2014, 23:10

Jesper Schmidt skrev:
Arendt skrev:
Vi kunne godt bruge en 6'er
Det er jeg til gengæld ikke specielt enig i, jeg har faktisk svært ved at få øje på en position på banen hvor vi er lige så stærkt besat som på 6'eren, med Würtz, Augo og PK. Det gælder også selv om Augo skulle stoppe ved kontraktudløb, Würtz er 31 og Patrick 28 - man må formode der er masser af kilometer tilbage i dem begge, og det er uden tvivl begge spillere som er i AaB så længe der er brug for dem.

Talentfulde spillere som er bedre end dem vi har i forvejen er til gengæld altid velkomne, uanset position, og det er da muligt Irwin er en sådan.
Jeg synes, at Augo har fået sin anden ungdom. Han spiller rigtig godt lige i øjeblikket. Grunden til min bekymring er, at der er sandsynlighed for at PK skal opereres i vinterpausen. Jeg har aldrig set ham på 6'eren, så derfor er han i min terminologi ikke 6'er. Jeg mener, at vi skal have en ung fyr ind på 6'eren, fordi Augo kan være fortid til sommer og Würtz er 31. Vi skal være klar til at foretage et generationsskifte, og det ville være fornuftigt, hvis en ung fyr kunne lære af vores rutinerede spillere inde i midten. Jeg ville derfor rigtig gerne have en mand derind.

Hvis vi ikke forlænger med Mathias Wichmann, så kunne jeg også godt tænke mig en spiller på 8'eren, selvom Enevoldsen på sigt kunne være rigtig giftig derinde.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Arendt » 11. nov 2014, 13:06

Han har ikke slået til i Strømsgodset, men min hede drøm er Patrick Olsen. Han har et uforløst potentiale, som jeg er sikker på, at vi kan forløse. Derudover er han gratis til sommer. Dette ville efter min mening være en fantastisk signing.

http://www.bold.dk/nyt/david-n-vi-lykke ... -patrick-o" onclick="window.open(this.href);return false;
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af astonvilla » 11. nov 2014, 13:14

Arendt skrev:Han har ikke slået til i Strømsgodset, men min hede drøm er Patrick Olsen. Han har et uforløst potentiale, som jeg er sikker på, at vi kan forløse. Derudover er han gratis til sommer. Dette ville efter min mening være en fantastisk signing.

http://www.bold.dk/nyt/david-n-vi-lykke ... -patrick-o" onclick="window.open(this.href);return false;
Spændende.

Og så tjener det til David Nielsens store ære at han gør så meget ud af at give drengen nogle gode ord med på vejen på sit CV, efter et ophold der står skrevet Fail hen over. Well done, David.
Bienvenu Bassogog!

ebbejeppe
2. div
2. div
Indlæg: 120
Tilmeldt: 15. maj 2006, 12:25

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af ebbejeppe » 11. nov 2014, 13:19

astonvilla skrev:
Arendt skrev:Han har ikke slået til i Strømsgodset, men min hede drøm er Patrick Olsen. Han har et uforløst potentiale, som jeg er sikker på, at vi kan forløse. Derudover er han gratis til sommer. Dette ville efter min mening være en fantastisk signing.

http://www.bold.dk/nyt/david-n-vi-lykke ... -patrick-o" onclick="window.open(this.href);return false;
Spændende.

Og så tjener det til David Nielsens store ære at han gør så meget ud af at give drengen nogle gode ord med på vejen på sit CV, efter et ophold der står skrevet Fail hen over. Well done, David.
Der er helt sikkert forhold omkring Patrick Olsen, der gør ham interessant. Er der nogen med et større kendskab til manden, der kan give en beskrivelse? Spiller han 6'er eller 8'er?

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Arendt » 11. nov 2014, 22:06

ebbejeppe skrev:
astonvilla skrev:
Arendt skrev:Han har ikke slået til i Strømsgodset, men min hede drøm er Patrick Olsen. Han har et uforløst potentiale, som jeg er sikker på, at vi kan forløse. Derudover er han gratis til sommer. Dette ville efter min mening være en fantastisk signing.

http://www.bold.dk/nyt/david-n-vi-lykke ... -patrick-o" onclick="window.open(this.href);return false;
Spændende.

Og så tjener det til David Nielsens store ære at han gør så meget ud af at give drengen nogle gode ord med på vejen på sit CV, efter et ophold der står skrevet Fail hen over. Well done, David.
Der er helt sikkert forhold omkring Patrick Olsen, der gør ham interessant. Er der nogen med et større kendskab til manden, der kan give en beskrivelse? Spiller han 6'er eller 8'er?
Han er 8'er. Teknisk dygtig samt meget pasningssikker. Mangler meget defensivt, og dette var grunden til, at han ikke spillede mere i Italien. Han mangler ligeledes at udvikle sig som kampafgørende med mål og assist. Han ville være spændende at få ind i truppen, hvor han på sigt ville kunne spille sig ind i startsopstillingen i stedet for Kasper Risgård.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3030
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Frygah » 12. nov 2014, 12:23

Arendt skrev:
ebbejeppe skrev:
astonvilla skrev:
Arendt skrev:Han har ikke slået til i Strømsgodset, men min hede drøm er Patrick Olsen. Han har et uforløst potentiale, som jeg er sikker på, at vi kan forløse. Derudover er han gratis til sommer. Dette ville efter min mening være en fantastisk signing.

http://www.bold.dk/nyt/david-n-vi-lykke ... -patrick-o" onclick="window.open(this.href);return false;
Spændende.

Og så tjener det til David Nielsens store ære at han gør så meget ud af at give drengen nogle gode ord med på vejen på sit CV, efter et ophold der står skrevet Fail hen over. Well done, David.
Der er helt sikkert forhold omkring Patrick Olsen, der gør ham interessant. Er der nogen med et større kendskab til manden, der kan give en beskrivelse? Spiller han 6'er eller 8'er?
Han er 8'er. Teknisk dygtig samt meget pasningssikker. Mangler meget defensivt, og dette var grunden til, at han ikke spillede mere i Italien. Han mangler ligeledes at udvikle sig som kampafgørende med mål og assist. Han ville være spændende at få ind i truppen, hvor han på sigt ville kunne spille sig ind i startsopstillingen i stedet for Kasper Risgård.
Blandt BIF-fans snakkes der også om ham, og at han mentalt ikke var så voldsomt stærk (om der her menes at han ser sig selv som værende guds gave til fodbolden og dermed ikke er nem at arbejde med, eller om det betyder han er usikker og haft Lucas Andersen-lignende problemer, aner jeg ikke), hvilket også har gjort at han ikke fik noget form for gennembrud i Italien (det gør de færreste), men også er derfor han heller ikke kan bruges i truppen i Norge overhovedet.

Man kan sagtens argumentere for at Aalborg er et super sted at tage hen, hvis man mest af alt har brug for ro til at udfolde sit potentiale, men omvendt er det selvfølgelig heller ikke sådan vi skal ende med en trup af demotiverede, mentalt fraværende spillere.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
bøllemis
1. div
1. div
Indlæg: 337
Tilmeldt: 30. maj 2007, 19:22
Favoritspiller: CR7
Geografisk sted: 9200

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af bøllemis » 12. nov 2014, 13:19

Shot me of you want! MEN Makienok på leje indtil sommer, nu hvor Søren F er væk?


Sent from my iPhone using Tapatalk
JA DAAAAAAAAA!!!!

ebbejeppe
2. div
2. div
Indlæg: 120
Tilmeldt: 15. maj 2006, 12:25

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af ebbejeppe » 12. nov 2014, 13:26

bøllemis skrev:Shot me of you want! MEN Makienok på leje indtil sommer, nu hvor Søren F er væk?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det gør jeg så - bang!
Han passer ikke ind i vores system, han er alt for langsom, tung og stationær. Og han vil givetvis være alt, alt for dyr. Kæmpe dårlig idé i min optik.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5103
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Kunji » 12. nov 2014, 14:51

bøllemis skrev:Shot me of you want! MEN Makienok på leje indtil sommer, nu hvor Søren F er væk?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg må indrømme, at jeg er meget negativ over for denne transfer. Simon Makienok er en fattigmands Søren Frederiksen og har bestemt ikke fjollet nok hår. Han er høj, og det er så det.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
BBS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1012
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:50
Favoritspiller: Dennis Marshall
Geografisk sted: Midtbyen

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af BBS » 12. nov 2014, 15:31

Hvad med Macena? Kent kender ham, han er uden kontrakt?

http://www.bold.dk/nyt/tidligere-horsen ... er-danmark

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af limey » 12. nov 2014, 15:49

bøllemis skrev:Shot me of you want!
:o

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af jernskjorten » 12. nov 2014, 15:51

Nu er jeg ikke selv meget for de forslag, der udelukkende bygger på nyheder fra bold.dk. Men alligevel, jeg vil også byde ind med Macena, der var rigtig giftig i Horsens-dagene.

Kent Nielsen kender ham, så han må kunne vurdere rimeligt godt, om han kan bidrage med noget, og om han er værd at bruge penge på. Jeg vil tro, at det afhænger af, om man mener, at Macena kan være en gevinst nu og her, for vi har ikke brug for (endnu) en spiller, der skal bruge +½ år til at komme i gear.

Låst