Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
killerbob
Drenge
Drenge
Indlæg: 38
Tilmeldt: 1. jan 2008, 12:46

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af killerbob » 10. jan 2016, 13:18

Her lige nogle ønsker, syntes hvis man beholder KEP indtil sommer, holde øje med hvad hold der IKKE rykker op, det kunne være vejle eller horsens etc.

hvor der render en bips i vejle, en Sannech i AC,

hvis kan skulle gå efter etableret kræfter er der Pierre Kanstrup i sønnejyske som det mest oplagte i suppen. ellers så holder Lasse Nielsen en svensker ude af start opstillingen i Gent.

i forhold til Thomsens Plads på kanten, syntes jeg at AGF's leje fætter "cavirs" staveplade, at man skulle undersøge mugligheden for ham.

ellers er der her Emil Scheel og Robert skov fra SIF som Billigere alternativer.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af frederikshavneren » 10. jan 2016, 13:46

killerbob skrev:Her lige nogle ønsker, syntes hvis man beholder KEP indtil sommer, holde øje med hvad hold der IKKE rykker op, det kunne være vejle eller horsens etc.

hvor der render en bips i vejle, en Sannech i AC,

hvis kan skulle gå efter etableret kræfter er der Pierre Kanstrup i sønnejyske som det mest oplagte i suppen. ellers så holder Lasse Nielsen en svensker ude af start opstillingen i Gent.

i forhold til Thomsens Plads på kanten, syntes jeg at AGF's leje fætter "cavirs" staveplade, at man skulle undersøge mugligheden for ham.

ellers er der her Emil Scheel og Robert skov fra SIF som Billigere alternativer.
Scheel er central midt, han er en helt anden type end Thomsen. Robert Skov er blevet nævnt flere gange herinde i de sidste par transfervinduer, den unge kantspiller har helt sikkert potentiale, men han har været skadesplaget på det seneste og har ikke imponeret i Silkeborg.

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4978
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Mr. Larsen » 10. jan 2016, 14:18

Vi har efterhånden et ret ungt forsvar, jeg synes ikke løsningen er at hente en uprøvet spiller i 1 division, vi har brug for en "jozo matovac" de unge kan læne sig op så vi får noget ro i forsvaret.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6410
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af FlæskeFrank » 10. jan 2016, 15:35

Mr. Larsen skrev:Vi har efterhånden et ret ungt forsvar, jeg synes ikke løsningen er at hente en uprøvet spiller i 1 division, vi har brug for en "jozo matovac" de unge kan læne sig op så vi får noget ro i forsvaret.
Ungt og ungt. Hvis Patrick spiller højreback, så er der lidt alder her. Ahlmann er vel heller ikke ung ung på vestrekanten.

Tror ikke Kanstrup er den rette for os. Og jeg nej jeg kan ikke begrunde det yderligere.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Califfen » 10. jan 2016, 15:41

Mr. Larsen skrev:Vi har efterhånden et ret ungt forsvar, jeg synes ikke løsningen er at hente en uprøvet spiller i 1 division, vi har brug for en "jozo matovac" de unge kan læne sig op så vi får noget ro i forsvaret.
Enig. Der bliver nævnt utroligt mange kaffespillere herinde.

En stor, stærk, rutineret, autoritær nordmand/svensker/islænding/finne kunne være en lækker tilgang

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4978
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Mr. Larsen » 10. jan 2016, 16:10

FlæskeFrank skrev:
Mr. Larsen skrev:Vi har efterhånden et ret ungt forsvar, jeg synes ikke løsningen er at hente en uprøvet spiller i 1 division, vi har brug for en "jozo matovac" de unge kan læne sig op så vi får noget ro i forsvaret.
Ungt og ungt. Hvis Patrick spiller højreback, så er der lidt alder her. Ahlmann er vel heller ikke ung ung på vestrekanten.

Tror ikke Kanstrup er den rette for os. Og jeg nej jeg kan ikke begrunde det yderligere.

Hverken Pk eller Ahlman er desideret ledertyper også spiller de på backen, jeg ku godt tænke mig en leder i forsvaret og gerne en med noget erfaring.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9634
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Buzz Killington » 10. jan 2016, 16:15

Mr. Larsen skrev:
FlæskeFrank skrev:
Mr. Larsen skrev:Vi har efterhånden et ret ungt forsvar, jeg synes ikke løsningen er at hente en uprøvet spiller i 1 division, vi har brug for en "jozo matovac" de unge kan læne sig op så vi får noget ro i forsvaret.
Ungt og ungt. Hvis Patrick spiller højreback, så er der lidt alder her. Ahlmann er vel heller ikke ung ung på vestrekanten.

Tror ikke Kanstrup er den rette for os. Og jeg nej jeg kan ikke begrunde det yderligere.

Hverken Pk eller Ahlman er desideret ledertyper også spiller de på backen, jeg ku godt tænke mig en leder i forsvaret og gerne en med noget erfaring.
Blaabjerg er tidligere faaet det skudsmaal da han var ungdomsspiller. Saa det er jo muligt han har hvad der skal til om et halvt aar.
For overblik over AaB-nyheder:
http://www.clubnews.dk/AaB

"No dickheads"

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4978
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Mr. Larsen » 10. jan 2016, 16:18

Buzz Killington skrev:
Mr. Larsen skrev:
FlæskeFrank skrev:
Mr. Larsen skrev:Vi har efterhånden et ret ungt forsvar, jeg synes ikke løsningen er at hente en uprøvet spiller i 1 division, vi har brug for en "jozo matovac" de unge kan læne sig op så vi får noget ro i forsvaret.
Ungt og ungt. Hvis Patrick spiller højreback, så er der lidt alder her. Ahlmann er vel heller ikke ung ung på vestrekanten.

Tror ikke Kanstrup er den rette for os. Og jeg nej jeg kan ikke begrunde det yderligere.

Hverken Pk eller Ahlman er desideret ledertyper også spiller de på backen, jeg ku godt tænke mig en leder i forsvaret og gerne en med noget erfaring.
Blaabjerg er tidligere faaet det skudsmaal da han var ungdomsspiller. Saa det er jo muligt han har hvad der skal til om et halvt aar.
Ja måske, men uanset hvad skal forsvaret forstærkes vi kan dårligt nok tåle skader dernede pt og det imens vi stadig har KEP i truppen.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Jesper Schmidt » 10. jan 2016, 16:33

Vi skal være klar over at hvis der hentes en dyr han-skal-spille-hver-gang type til midterforsvaret, så er der stor risiko for at en af to ting sker... Blåbjergs udvikling sættes stå fordi han ikke får fast spilletid, eller Blåbjerg søger fast spilletid andetsteds. Så det er et valg som kan få konsekvenser uanset om man vælger det ene eller det andet. Jeg er ikke uenig i at det her og nu ville være det sikre valg at hente en erfaren og dygtig midterforsvarer, men for fremtidens skyld tror jeg ikke det er det rigtige at gøre. Under alle omstændigheder mener jeg iøvrigt at der bør være stor fokus på at den kommende nye midterforsvarer er en dygtig boldspiller.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af frederikshavneren » 10. jan 2016, 16:43

Jesper Schmidt skrev:Vi skal være klar over at hvis der hentes en dyr han-skal-spille-hver-gang type til midterforsvaret, så er der stor risiko for at en af to ting sker... Blåbjergs udvikling sættes stå fordi han ikke får fast spilletid, eller Blåbjerg søger fast spilletid andetsteds. Så det er et valg som kan få konsekvenser uanset om man vælger det ene eller det andet. Jeg er ikke uenig i at det her og nu ville være det sikre valg at hente en erfaren og dygtig midterforsvarer, men for fremtidens skyld tror jeg ikke det er det rigtige at gøre. Under alle omstændigheder mener jeg iøvrigt at der bør være stor fokus på at den kommende nye midterforsvarer er en dygtig boldspiller.
Ja den risiko er der, men jeg tror nu nærmere at det bliver Kasper P. der må se sig bænket. Jeg synes klart at Blåbjerg har et større potentiale end Kasper, der i mine øjne er ganske ordinær

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9634
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Buzz Killington » 10. jan 2016, 16:45

Jesper Schmidt skrev:Vi skal være klar over at hvis der hentes en dyr han-skal-spille-hver-gang type til midterforsvaret, så er der stor risiko for at en af to ting sker... Blåbjergs udvikling sættes stå fordi han ikke får fast spilletid, eller Blåbjerg søger fast spilletid andetsteds. Så det er et valg som kan få konsekvenser uanset om man vælger det ene eller det andet. Jeg er ikke uenig i at det her og nu ville være det sikre valg at hente en erfaren og dygtig midterforsvarer, men for fremtidens skyld tror jeg ikke det er det rigtige at gøre. Under alle omstændigheder mener jeg iøvrigt at der bør være stor fokus på at den kommende nye midterforsvarer er en dygtig boldspiller.
slam!!!

Derudover, saa tror jeg behovet for en general i forsvaret er mindre end saa mange andre klubber, da vi har Wurtz og Risgaard paa midten til at faa styr paa tropperne. I FCN har de jo haft tradition for at have ynglinge rendende rundt dernede, uden det har virket som et kaempe problem, saa laenge N. Stokholm var med. Af de grunde Smitty naevner ville dog egentlig ogsaa foretraekke at vi henter et par talentfulde forsvarsspillere, der er tilfredse med en backup-rolle i et par aar, med mindre vi har nogle staerke kort paa vej nedefra. Spillere der kan gaa ind paa holdet og praestere ok ved siden af Blaabjerg eller Kasper.
For overblik over AaB-nyheder:
http://www.clubnews.dk/AaB

"No dickheads"

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Jesper Schmidt » 10. jan 2016, 17:08

Buzz Killington skrev:
Jesper Schmidt skrev:Vi skal være klar over at hvis der hentes en dyr han-skal-spille-hver-gang type til midterforsvaret, så er der stor risiko for at en af to ting sker... Blåbjergs udvikling sættes stå fordi han ikke får fast spilletid, eller Blåbjerg søger fast spilletid andetsteds. Så det er et valg som kan få konsekvenser uanset om man vælger det ene eller det andet. Jeg er ikke uenig i at det her og nu ville være det sikre valg at hente en erfaren og dygtig midterforsvarer, men for fremtidens skyld tror jeg ikke det er det rigtige at gøre. Under alle omstændigheder mener jeg iøvrigt at der bør være stor fokus på at den kommende nye midterforsvarer er en dygtig boldspiller.
slam!!!

Derudover, saa tror jeg behovet for en general i forsvaret er mindre end saa mange andre klubber, da vi har Wurtz og Risgaard paa midten til at faa styr paa tropperne. I FCN har de jo haft tradition for at have ynglinge rendende rundt dernede, uden det har virket som et kaempe problem, saa laenge N. Stokholm var med. Af de grunde Smitty naevner ville dog egentlig ogsaa foretraekke at vi henter et par talentfulde forsvarsspillere, der er tilfredse med en backup-rolle i et par aar, med mindre vi har nogle staerke kort paa vej nedefra. Spillere der kan gaa ind paa holdet og praestere ok ved siden af Blaabjerg eller Kasper.
Ups :)

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Jesper Schmidt » 10. jan 2016, 17:23

frederikshavneren skrev:
Jesper Schmidt skrev:Vi skal være klar over at hvis der hentes en dyr han-skal-spille-hver-gang type til midterforsvaret, så er der stor risiko for at en af to ting sker... Blåbjergs udvikling sættes stå fordi han ikke får fast spilletid, eller Blåbjerg søger fast spilletid andetsteds. Så det er et valg som kan få konsekvenser uanset om man vælger det ene eller det andet. Jeg er ikke uenig i at det her og nu ville være det sikre valg at hente en erfaren og dygtig midterforsvarer, men for fremtidens skyld tror jeg ikke det er det rigtige at gøre. Under alle omstændigheder mener jeg iøvrigt at der bør være stor fokus på at den kommende nye midterforsvarer er en dygtig boldspiller.
Ja den risiko er der, men jeg tror nu nærmere at det bliver Kasper P. der må se sig bænket. Jeg synes klart at Blåbjerg har et større potentiale end Kasper, der i mine øjne er ganske ordinær
Byttet fra Thelander til Kasper P er i mine øjne en af de store årsager til succesen i efteråret. Jeg synes både Blåbjerg og Kasper P er rigtigt talentfulde. Mit eneste problem med tanken om de to sammen i midterforsvaret har været mangel på fysik, men også den på del er de begge to ved at komme rigtig godt med. Jeg ville ikke have noget som helst problem med at se dem begge være stamspillere i fremtiden, men det er klart at der skal en ny mand ind. I mine øjne meget gerne en ung spiller med potentiale i nogenlunde samme niveau som de to - det kunne være Bisp eller Banggaard.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6410
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af FlæskeFrank » 10. jan 2016, 18:43

Jesper Schmidt skrev:det kunne være Bisp eller Banggaard.
Nu ved jeg godt at man kan have forskellige syn på spillernes kvalitet. Men forstår ikke Banggaard. Han virker efter en lovende start meget endimensionel - har simpelthen ikke nok at byde ind med. Og det tror jeg ikke ændrer sig blot ved klubskifte.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af thomasjn » 10. jan 2016, 19:58

Midterforsvaret er et godt eksempel på, at vi ikke kan tænke talentudviklign ud fra et en-dimensionelt syn, hvor unge spillere altid tager over. Ja vi risikere måske at sætte et talent tilbage ved at hente en spiller der henviser Kasper P eller Blåbjerg til bænken. Omvendt kræver talentfilosoifen også, at vi har nogle stærke ledere som skaber fundamentet for et godt hold, hvor de unge udvikler sig. Ligeldes er det vel intet problem at vi uddanner spillere, som kan håndtere konkurrence om pladserne. Derfor giver det god mening med en stopper da det vil gøre holdet bedre som helhed.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Jesper Schmidt » 10. jan 2016, 20:30

thomasjn skrev:Midterforsvaret er et godt eksempel på, at vi ikke kan tænke talentudviklign ud fra et en-dimensionelt syn, hvor unge spillere altid tager over. Ja vi risikere måske at sætte et talent tilbage ved at hente en spiller der henviser Kasper P eller Blåbjerg til bænken. Omvendt kræver talentfilosoifen også, at vi har nogle stærke ledere som skaber fundamentet for et godt hold, hvor de unge udvikler sig. Ligeldes er det vel intet problem at vi uddanner spillere, som kan håndtere konkurrence om pladserne. Derfor giver det god mening med en stopper da det vil gøre holdet bedre som helhed.
Vi har store rygrader og stærke ledere på holdet i form af Würtz, Risgaard og Enevoldsen. Jeg billiger skam at der skal være konkurrence om pladserne, og netop derfor synes jeg det giver bedst mening at hente en spiller ind som kan indgå i en sund konkurrencesituation, og jeg ser det som en langt bedre ide at hente en yngre spiller med udviklingspotentiale, end en spiller som f.eks. Stadsgaard eller Jim Larsen. Desuden er unge forsvarsspillere typisk bedre skolet rent teknisk end de ældre spillere er, og det anser jeg som en rigtig vigtig del.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Jesper Schmidt » 10. jan 2016, 20:38

FlæskeFrank skrev:
Jesper Schmidt skrev:det kunne være Bisp eller Banggaard.
Nu ved jeg godt at man kan have forskellige syn på spillernes kvalitet. Men forstår ikke Banggaard. Han virker efter en lovende start meget endimensionel - har simpelthen ikke nok at byde ind med. Og det tror jeg ikke ændrer sig blot ved klubskifte.
Det er nu mit indtryk at FCMfik druknet Banggard i den store mængde nye midterforsvarere de har hentet de senere år.... præcist hvad jeg gerne ser vi undgår med Blåbjerg. Om han er god nok ved jeg ikke, og jeg tvivler nu også på at FCM vil sælge til os... de to var bare plukket ud af de navne som er nævnt her i tråden. Jeg kunne også have nævnt Marxø, som også er spændende, men efter min mening ikke realistisk.

Soren
1. div
1. div
Indlæg: 295
Tilmeldt: 19. jan 2006, 00:11

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Soren » 10. jan 2016, 20:39

Jeg er sikker på, at Gaarde har en plan med det midterforsvar efter KEP.
Sanneh fra Horsens ville være drømmen, men nok ikke realistisk. Mads Fenger har kontraktudløb ultimo 2016 og hvis vi er dygtige kunne vi skrive med til sommer

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4978
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Mr. Larsen » 10. jan 2016, 21:51

Soren skrev:Jeg er sikker på, at Gaarde har en plan med det midterforsvar efter KEP.
Sanneh fra Horsens ville være drømmen, men nok ikke realistisk. Mads Fenger har kontraktudløb ultimo 2016 og hvis vi er dygtige kunne vi skrive med til sommer
Åhh nej ik Fenger, han er omvandrende hjerneblødning og han er flere gange gået langt overstregen når vi har mødt Randers
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af thomasjn » 10. jan 2016, 23:05

Mr. Larsen skrev:
Soren skrev:Jeg er sikker på, at Gaarde har en plan med det midterforsvar efter KEP.
Sanneh fra Horsens ville være drømmen, men nok ikke realistisk. Mads Fenger har kontraktudløb ultimo 2016 og hvis vi er dygtige kunne vi skrive med til sommer
Åhh nej ik Fenger, han er omvandrende hjerneblødning og han er flere gange gået langt overstregen når vi har mødt Randers
Du forveksler ham ikke med hans makker Mads Agesen? Den karakteristik du lige giver er i hvert fald den jeg ville give af Mads Agesen. Fenger har jeg faktisk aldrig sådan for alvor bidt mærke i udover, at Randers generelt er solide defensivt.

Låst