Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6105
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af FIDEL » 21. jun 2016, 17:38

Kom nu Gaarde..!

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2913
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Eksil » 21. jun 2016, 18:15

FIDEL skrev:Kom nu Gaarde..!
Giv f5 tre ugers fred. Der sker ikke en skid før markedet rykker efter EM.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 21. jun 2016, 18:51

Buzz Killington skrev: Det er en reference til tidligere diskussioner, altsaa dem han selv henviser til med denne stikpille.

NeverDefeated opstiller en straamand, da ingen har at paastaaet at journalister altid tager fejl. Det var tvaertimod ND's paastand (ikke i dette indlaeg, men tidligere som netop er den diskussion han selv refererer til) at man sagtens kunne tage f.eks. Ekstrabladets vurderinger af klubbernes loenbudgetter som autoritative, hvad enten det var hvor meget klubbernes samlede loenbudget var, eller hvad f.eks. Joensson fik i loen. Man kunne ogsaa her naevne at NeverDefeated er den sidste der boer komme med et "hvad sagde jeg" inlaeg omkring journalisternes trovaerdighed og netvaerk, i lyset af hans hans underlige forsvar af Michael Qureshi.
Er det svært at skrive det jeg retteligt kalder mig herinde? Eller er det blot en ynkelig måde at illustrere dine åbenlyse uenigheder med mig på?

Jeg har ikke forsvaret Michael Qureshi, jeg har noteret mig at han har et glimrende netværk herhjemme, hvilket jeg ikke er ene om. Det er der, mig bekendt, aldrig nogle af hans kolleger der har bestredet.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 21. jun 2016, 19:03

Jesper Schmidt skrev:
Jeg er sikker på det er ganske kvalificerede bud, og at Brüchmann har en ganske god formodning om hvordan de forskellige klubbers budgetter ligger, men han understreger igen og igen i løbet af artiklen, at han ikke kender de nøjagtige tal. At du vil bruge det til at klappe dig selv på skulderen i forhold til hvordan du har stået hårdt på at man kan regne med hvad EB's journalister ved som værende sikkert, det forstår jeg simpelthen ikke... særligt ikke når Brüchmann henviser til netop en af de artikler du har brugt som argument, som værende fejlbehæftet, i hvert fald i forhold til FCN.

Det er nu ikke fordi jeg synes det er en debat som på nogen måde er værd at tage op igen, men når der nu ryger stikpiller afsted...

Jeg tror ikke du kan finde en AaB fan som er uenig i den sidste del af dit indlæg. Jeg tror til gengæld at det bliver sværere at overbevise ledelsen om at lønbudgettet skal øges så meget at man kan erstatte kæmpe superligaprofiler som Thomsen og Spalvis, som vi vel er enige om har fået lønninger som er ekstremt lave i forhold til deres niveau, med spillere som har samme klasse. Men det er vel i øvrigt nærmest aldrig sket i AaB, at man har solgt spillere og erstattet dem med spillere som har samme niveau - det man plejer at købe er potentiale for højt niveau, og det tror jeg bestemt også man kommer til at gøre igen... faktisk har man vel allerede gjort det med Meilinger.
Fejlbehæftet? Hvor ser du det? Han beskriver FCN's øjeblikkelige lønniveau. Og der er ingen tvivl om, at de har gearet ned lønmæssigt. Det kan du også se på de spillere de har i førsteholdstruppen nu, kontra da de var i CL.

Hvad angår Meilinger, så er det vist ret tyndt at kalde ham en spiller med potentiale for højt niveau. Ret beset er han en middelspiller, hentet i en østrigsk klub der minder om os. Der imponerede han ikke i de 2 år han var der. Han har spillet én rigtig god sæson for 3 år siden.

Og så behøver man i øvrigt ikke øge lønbudgettet, når man luger ud i de høje lønninger. Så skaber det rum i sig selv.

Brugeravatar
Popnizzen
Landshold
Landshold
Indlæg: 961
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:14
Geografisk sted: Fredericia

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Popnizzen » 21. jun 2016, 20:55

Stop nu for helvede da! Tråden har titlen Transferønsker. Hold jer til det istedet for at fylde den op med alt muligt ligegyldigt pis.
„The less you care, the happier you will be.“

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6410
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af FlæskeFrank » 21. jun 2016, 21:03

Ja man savner næsten prøvetræning til nogle brasilianske lykkeriddere...
- FlæskeFrank

martinaalborg
Allstar
Allstar
Indlæg: 1271
Tilmeldt: 12. jun 2007, 11:11
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af martinaalborg » 21. jun 2016, 21:05

FlæskeFrank skrev:Ja man savner næsten prøvetræning til nogle brasilianske lykkeriddere...
....eller bare rygter.....

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Martino » 22. jun 2016, 12:41

Der er så stille at man snart er nødt til at tage ud og overvære en træning i håb om at overtale Gaarde til at ringe til Gorter!
Jeg savner Winsnes

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6410
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af FlæskeFrank » 22. jun 2016, 13:12

Martino skrev:Der er så stille at man snart er nødt til at tage ud og overvære en træning i håb om at overtale Gaarde til at ringe til Gorter!
Rygte: En har næsten været ude til træning og næsten hørt hørt Gaarde ringe til Gorter!!!!

Næste træningskamp er den 1. juli, så vi ikke en gang en sommerkamp at se frem til.
- FlæskeFrank

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Martino » 22. jun 2016, 15:48

FlæskeFrank skrev:
Martino skrev:Der er så stille at man snart er nødt til at tage ud og overvære en træning i håb om at overtale Gaarde til at ringe til Gorter!
Rygte: En har næsten været ude til træning og næsten hørt hørt Gaarde ringe til Gorter!!!!

Næste træningskamp er den 1. juli, så vi ikke en gang en sommerkamp at se frem til.
Det regnede desværre idag ellers havde Gaarde bestemt ringet til Gorter! Jeg kan selvfølgelig godt finde på et rygte i stedet, hvis det var noget?
Jeg savner Winsnes

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af frederikshavneren » 22. jun 2016, 17:34

Thomas Kristensen har kontraktudløb i ADO Den Haag. Han er efterhånden blevet 33 år og kan være en kortsigtet gardering til midtbanen. Han udtaler dog til bold.dk at et fortsat ophold i udlandet er førsteprioritet.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Jesper Schmidt » 22. jun 2016, 22:56

Gamen skrev:
Fejlbehæftet? Hvor ser du det? Han beskriver FCN's øjeblikkelige lønniveau. Og der er ingen tvivl om, at de har gearet ned lønmæssigt. Det kan du også se på de spillere de har i førsteholdstruppen nu, kontra da de var i CL.

Hvad angår Meilinger, så er det vist ret tyndt at kalde ham en spiller med potentiale for højt niveau. Ret beset er han en middelspiller, hentet i en østrigsk klub der minder om os. Der imponerede han ikke i de 2 år han var der. Han har spillet én rigtig god sæson for 3 år siden.

Og så behøver man i øvrigt ikke øge lønbudgettet, når man luger ud i de høje lønninger. Så skaber det rum i sig selv.
Jeg har ingen ide om hvad Meilingers niveau reelt er, det var heller ikke min pointe. Men han er den type spiller som vi har hentet masser af - nemlig en spiller som man forventer har potentiale til et højere niveau end han har vist. At jeg kaldte det potentiale for højt niveau, var da muligvis at tage munden for fuld, men han var som nævnt også bare et eksempel på den måde AaB generelt plejer at hente spillere. Jeg har på stående fod svært ved at nævne en eneste spiller vi har hentet, som var en profil på det tidspunkt vi købte ham - og i hvert fald ikke på niveau med Thomsen og Spalvis.

Det er iøvrigt ikke mig der siger tallene for FCN ikke var korrekte i omtalte artikel fra EB, det er Brüchmann's egne ord. Jeg aner ikke om han har ret, men eftersom han uden tvivl er en af de fodboldjournalister herhjemme som har det bedste netværk (og seriøsitet/faglighed), kan hans ord vel være mindst lige så gode som andre journalisters.

Hvad angår det med lønbudgettet, har du da bestemt en pointe, men jeg nægter at tro på det regnestykke går op, specielt med tanke på at man samtidig lyder til at ville styrke bredden på visse positioner. I det hele taget bliver det rent gætteri, og det synes jeg egentlig er ret uinteressant.

Men eftersom denne tråd handler om ønsker, så vil jeg da ønske du har ret.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7914
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Forza » 23. jun 2016, 07:21

http://www.tv3sport.dk/sport/fodbold/ny ... i-frankrig

Hvor er jeg træt af vi ikke hentede denne mand. Klassekeeper med rutine. Nicolai Larsens niveau er desværre dalet enormt i den foregående sæson.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Pastorius » 23. jun 2016, 08:02

Nicolai er en klassekeeper, som har haft et lille formdyk sammen med resten af holdet, bag et svagt forsvar.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Provst i Brovst » 23. jun 2016, 08:39

Pastorius skrev:Nicolai er en klassekeeper, som har haft et lille formdyk sammen med resten af holdet, bag et svagt forsvar.
Et lille bitte mini mikro formdyk. Heldigvis kostede det ikke point.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Pastorius » 23. jun 2016, 09:08

Provst i Brovst skrev:
Pastorius skrev:Nicolai er en klassekeeper, som har haft et lille formdyk sammen med resten af holdet, bag et svagt forsvar.
Et lille bitte mini mikro formdyk. Heldigvis kostede det ikke point.
Præcis.
Med venlig Hilsen
--
Robert

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3538
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af hje1980 » 23. jun 2016, 09:12

Forza skrev:http://www.tv3sport.dk/sport/fodbold/ny ... i-frankrig

Hvor er jeg træt af vi ikke hentede denne mand. Klassekeeper med rutine. Nicolai Larsens niveau er desværre dalet enormt i den foregående sæson.
Jamen så lad os da hente Thomas Sørensen... hold nu op. Vi HAR den rigtige målmand for os. Nikolaj dallede i niveau sammen med resten af holdet i foråret.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af thomasjn » 23. jun 2016, 09:50

hje1980 skrev:
Forza skrev:http://www.tv3sport.dk/sport/fodbold/ny ... i-frankrig

Hvor er jeg træt af vi ikke hentede denne mand. Klassekeeper med rutine. Nicolai Larsens niveau er desværre dalet enormt i den foregående sæson.
Jamen så lad os da hente Thomas Sørensen... hold nu op. Vi HAR den rigtige målmand for os. Nikolaj dallede i niveau sammen med resten af holdet i foråret.
Tjaeh synes nu godt Larsen kunne læne sig op af en udskiftning. Han tabte jo ikke bare bolden, men småkagerne utroligt mange gange i foråret. Dumme og dårlige uprovokerede fejl.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3538
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af hje1980 » 23. jun 2016, 09:56

thomasjn skrev:
hje1980 skrev:
Forza skrev:http://www.tv3sport.dk/sport/fodbold/ny ... i-frankrig

Hvor er jeg træt af vi ikke hentede denne mand. Klassekeeper med rutine. Nicolai Larsens niveau er desværre dalet enormt i den foregående sæson.
Jamen så lad os da hente Thomas Sørensen... hold nu op. Vi HAR den rigtige målmand for os. Nikolaj dallede i niveau sammen med resten af holdet i foråret.
Tjaeh synes nu godt Larsen kunne læne sig op af en udskiftning. Han tabte jo ikke bare bolden, men småkagerne utroligt mange gange i foråret. Dumme og dårlige uprovokerede fejl.
Netop... i FORÅRET... hvor rigtig mange ikke spillede op til det niveauet der blev vist i efteråret...

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af thomasjn » 23. jun 2016, 10:05

hje1980 skrev:
thomasjn skrev:
hje1980 skrev:
Forza skrev:http://www.tv3sport.dk/sport/fodbold/ny ... i-frankrig

Hvor er jeg træt af vi ikke hentede denne mand. Klassekeeper med rutine. Nicolai Larsens niveau er desværre dalet enormt i den foregående sæson.
Jamen så lad os da hente Thomas Sørensen... hold nu op. Vi HAR den rigtige målmand for os. Nikolaj dallede i niveau sammen med resten af holdet i foråret.
Tjaeh synes nu godt Larsen kunne læne sig op af en udskiftning. Han tabte jo ikke bare bolden, men småkagerne utroligt mange gange i foråret. Dumme og dårlige uprovokerede fejl.
Netop... i FORÅRET... hvor rigtig mange ikke spillede op til det niveauet der blev vist i efteråret...
Nu har vi jo set de samme graverende fejl før i hans AaB karriere. Jeg er bestemt ikke tryg ved ham og synes ikke de fuck ups vi har set kan dækkes ind under holdets dårlige spillemæssige formåen i foråret. Man ser da tonsvis af fodboldhold der spiller som en pose nødder, men hvor målmanden stadig holder niveau.

Låst