Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 491
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af AK48hamas » 3. jul 2017, 08:06

Jeg fatter simpelthen ikke hvordan man kan sælge Mæhle for at købe en middelmådig spiller for 2.5millioner kroner. Jeg fatter ikke hvorfor man ikke gav Mæhle en sæson mere. Kæft jeg er skuffet over at vi ender med Kristoffer Pallesen.

degn
1. div
1. div
Indlæg: 495
Tilmeldt: 11. dec 2007, 19:35
Geografisk sted: nordjylland

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af degn » 3. jul 2017, 08:12

Vi kan ikke kun købe eksotiske drømmespillere. Pallesen virker som et snusfornuftigt, bundsolidt køb. Godt arbejde, Gaarde. Hvis det holder stik.

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Tyskeren » 3. jul 2017, 08:17

Havde jeg byttet Mæhle med Pallesen hvis man kunne bestemme? Nej ALDRIG.

Men i den situation vi er i, så er det en meget kærkommen forstærkning. Vi er så langt nede i niveau, at selv en Viborg spiller kan forstærke os.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13718
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Funky » 3. jul 2017, 08:30

Tyskeren skrev:Havde jeg byttet Mæhle med Pallesen hvis man kunne bestemme? Nej ALDRIG.

Men i den situation vi er i, så er det en meget kærkommen forstærkning. Vi er så langt nede i niveau, at selv en Viborg spiller kan forstærke os.
Er det ikke lidt ligegyldigt om spilleren kommer fra Viborg?

Mæhle er selvfølgelig spændende pga. hans alder og store udvikling(-spotentiale), men han var altså også ret svingende. Pallesen har et højere bundniveau, og spillere med højt bundniveau, DET er en mangelvare i AaB.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 3. jul 2017, 08:33

Tyskeren skrev:Havde jeg byttet Mæhle med Pallesen hvis man kunne bestemme? Nej ALDRIG.

Men i den situation vi er i, så er det en meget kærkommen forstærkning. Vi er så langt nede i niveau, at selv en Viborg spiller kan forstærke os.
Enig. Havde det så bare været til bredden på en fri transfer. Men vi giver angiveligt 2,5 mio kr for en i bredere fodboldkredse mere eller mindre ukendt højreback fra en nedrykker og vi står fortsat svækket ift, da vinduet åbnede. Så skal de mange Basso-millioner sgu hurtigt få ben at gå på.

Gaarde har ikke hentet en eneste forstærkning af tre år (derfor har vi det niveau, du nævner). Det ser indtil videre heller ud til, at han har tænkt sig at forstærke os i dette vindue.
Fodbold skal ses med hjertet!

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3646
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af gravballe » 3. jul 2017, 08:34

Mig bekendt var det Mæhle der også ville afsted.

Jeg syntes 2.3M måske er lidt i overkanten, men jeg tror nu nok pallesen skal blive en god spiller for os. Jeg så gerne man lige smed et bud på Alexander for at få lidt kreativt ind på midten.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 3. jul 2017, 08:36

degn skrev:Vi kan ikke kun købe eksotiske drømmespillere. Pallesen virker som et snusfornuftigt, bundsolidt køb. Godt arbejde, Gaarde. Hvis det holder stik.
2,5 mio for Pallesen og snusfornuftigt hænger altså ikke rigtig sammen. Og truppen er fortsat svækket ift sidste års rædselssæson.
Fodbold skal ses med hjertet!

DenGamleMand
1. div
1. div
Indlæg: 418
Tilmeldt: 29. maj 2017, 11:34

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af DenGamleMand » 3. jul 2017, 08:40

Hvad er folk så sure over?

Vi har, angiveligt, hentet en erstatning for Mæhle, en erstatning som har rutine og sidste sæson var en profil ved en af vores konkurrenter. Prisen går jeg ikke i panik over - modsat de fleste fra Viborg. Vi kan ikke bygge et helt hold på U21 spillere med videresalgsprotetiale.

Godt arbejde, Gaarde.
VAR - nej tak!

Hader AGF.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af FlæskeFrank » 3. jul 2017, 08:43

gravballe skrev:Jeg så gerne man lige smed et bud på Alexander for at få lidt kreativt ind på midten.
Jeg er ret sikker på, at når defensiven får lidt mere stabilitet og ikke smider konsekvent dumme mål væk, så skal det offensive nok blomstrer. Vi har spillerne til det. Men usikkerheden med forsvaret/mål imod os gør, at de ikke kan fokusere på det offensive.

Hvis Pallesen har et højt bundniveau, så kan det give rigtig meget til resten af holdet.
- FlæskeFrank

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af De Fem » 3. jul 2017, 08:48

Nå, højre back done (om man kan li løsningen eller ej).

Next up: Midterforsvar, angriber, samt evt noget kreativitet til midt eller kant. Nok også målmand.

Ud: Solth og Sylvester. Nok også Larsen.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3646
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af gravballe » 3. jul 2017, 08:48

FlæskeFrank skrev:
gravballe skrev:Jeg så gerne man lige smed et bud på Alexander for at få lidt kreativt ind på midten.
Jeg er ret sikker på, at når defensiven får lidt mere stabilitet og ikke smider konsekvent dumme mål væk, så skal det offensive nok blomstrer. Vi har spillerne til det. Men usikkerheden med forsvaret/mål imod os gør, at de ikke kan fokusere på det offensive.

Hvis Pallesen har et højt bundniveau, så kan det give rigtig meget til resten af holdet.
Enig i at vores dårlige deffensiv har været en hemsko på vores offensive spil.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af astonvilla » 3. jul 2017, 08:54

AK48hamas skrev:Jeg fatter simpelthen ikke hvordan man kan sælge Mæhle for at købe en middelmådig spiller for 2.5millioner kroner. Jeg fatter ikke hvorfor man ikke gav Mæhle en sæson mere. Kæft jeg er skuffet over at vi ender med Kristoffer Pallesen.
100% enig.
Bienvenu Bassogog!

OmkringAarhus
2. div
2. div
Indlæg: 205
Tilmeldt: 11. nov 2014, 09:50
Favoritspiller: Larsen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af OmkringAarhus » 3. jul 2017, 08:59

De Fem skrev:Nå, højre back done (om man kan li løsningen eller ej).

Next up: Midterforsvar, angriber, samt evt noget kreativitet til midt eller kant. Nok også målmand.

Ud: Solth og Sylvester. Nok også Larsen.
Robert Skov og så en solid, rutineret midterforsvarer og ditto defensiv midt, så er vi hjemme.

Pohl, Ramkilde, Thellufsen skal nok lave mål - altså sammen med Robert Skov... frygter dog, at vi slet ikke kan hente en spiller på hans niveau

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2580
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af troelsh » 3. jul 2017, 09:03

Umiddelbart vil jeg mene Pallesen og Mæhle's spillemæssige niveau er ret lige, dog med færre udsving hos Pallesen grundet alderen.

Han skal nok blive en driftsikker back, der er ikke meget lottokupon over ham, hvilket i sig selv er godt nok i vores situation.
Havde Viborg fået Sloth med i en byttehandel, havde det været en superhandel

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13718
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Funky » 3. jul 2017, 09:03

astonvilla skrev:
AK48hamas skrev:Jeg fatter simpelthen ikke hvordan man kan sælge Mæhle for at købe en middelmådig spiller for 2.5millioner kroner. Jeg fatter ikke hvorfor man ikke gav Mæhle en sæson mere. Kæft jeg er skuffet over at vi ender med Kristoffer Pallesen.
100% enig.
Mæhle var uundværlig, og Pallesen er en middelmådig spiller? Jeg tror ikke, vi har set de samme fodboldkampe. Mæhle var ikke mere uundværlig på backen end at han blev prøvet af længere fremme på banen, og flere gange gav chancer væk. Pallesen var en bedre højre back i den forgange sæson for sit hold end Mæhle var for AaB. Han er tilmed i sin bedste fodboldalder. Kæft jeg er ikke skuffet.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 491
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af AK48hamas » 3. jul 2017, 09:06

OmkringAarhus skrev:
De Fem skrev:Nå, højre back done (om man kan li løsningen eller ej).

Next up: Midterforsvar, angriber, samt evt noget kreativitet til midt eller kant. Nok også målmand.

Ud: Solth og Sylvester. Nok også Larsen.
Robert Skov og så en solid, rutineret midterforsvarer og ditto defensiv midt, så er vi hjemme.

Pohl, Ramkilde, Thellufsen skal nok lave mål - altså sammen med Robert Skov... frygter dog, at vi slet ikke kan hente en spiller på hans niveau
Robert skov?? Var det også dig some foreslog Emre Mor, Emiliano Marcondes og lobotka? Hvornår har AaB sidst hentet en u21-landsholds spiller som samtidig er superliga profil? Kom nu lidt.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 3. jul 2017, 09:10

KJ skrev:Man kan stille sit ur efter dig, Gamen... tror alle har forstået at du er vred og skuffet over alt hvad AaB foretager sig. Og at vi bør hente langt bedre spillere, som du flittigt foreslår. Du et lidt trættende efterhånden. Jeg forstår faktisk ikke hvad du laver herinde så ofte, når du vel til dagligt besidder en stilling som sportsdirektør i Real Madrid eller Chelsea.
Så sæt mig på ignorer-listen, EmilKJ. Det er du i din gode ret til.
Nu afsporede du bevidst tråden for at angribe min person. Tillykke med det.
Jeg bidrager med væsentligt mere til denne tråd end du gør.

On topic: Lad os få bekræftet den handel, og så komme videre med de reelt vigtige handler i dette vindue - gerne nogen der løfter holdet, og stemningen omkring AaB.

Det var også hurtigt vi bøjede af overfor Viborg, men vi må jo have savnet dygtige alternativer på Gaardes shortlist.

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af De Fem » 3. jul 2017, 09:17

Gamen skrev:Det var også hurtigt vi bøjede af overfor Viborg, men vi må jo have savnet dygtige alternativer på Gaardes shortlist.
PK er skadet og alternativerne er Børsting eller Bytyqi. Jeg ville hellere at Gaarde fandt 200.000 kr mere frem end han ønskede end at en af de to skulle starte i Parken.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9619
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Buzz Killington » 3. jul 2017, 09:21

Officiales

https://aabsport.dk/nyheder/2017/juli/a ... -pallesen/

Edit:

Lyder samtidig til at Viborg har følt sig lidt presset af spilleren, AaB-style.

http://viborg-folkeblad.dk/modules/fsAr ... &nocache=1
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1633
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Halil » 3. jul 2017, 09:22

Filip Lesniak sir internettet er AaB spiller.

Senest spillet fobOL for Spurs.

Edit: hørte det gennem en Rabbi Rosenberg.
Uden Synd Ingen Frelse

Låst