Ny træner og sportdirektør?

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3646
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af gravballe » 28. okt 2019, 13:27

sulakvelidze skrev:
28. okt 2019, 13:24
Gamen skrev:
27. okt 2019, 16:24
I så fald det rygte holder stik, så ryger mit sæsonkort i skraldespanden.

Nu må det her cirkus simpelthen stoppe. Det er himmelråbende inkompetent ledelse, hvis man fortsætter med at besætte poster med tidl. spillere, fuldstændig uagtet at det naturligvis betyder at man på forhånd har udeladt et stort felt af (mere) kompetente muligheder.

Jimmy har intet netværk i Europa.
Ingen særlige kontakter. Ingen erfaring med at indgå i en organisation på et højt niveau. Ingen erhvervs- eller uddannelsesmæssig baggrund der tilsiger at han skulle kunne gebærde sig godt.
Hvis du havde revet dit sæsonkort i stykker, hver gang du har truet med det, og derefter købt et nyt, når du var kølet ned, ville AaB have midler til at udvide spillertruppen med tre klassespillere. Men ellers enig: Jimmy Nielsen-rygtet har forhåbentlig ikke hold i virkeligheden, og skulle jeg vælge mellem en Allan Gaarde med seks års erfaring som sportsdirektør og en Jimmy Nielsen, der er grøn på området, ville valget 100 procent falde på Gaarde.

Men det kommer ikke til at ske. Det må simpelthen være et rygte. I modsat fald er den ganske rigtigt helt gal med kompetencerne i bestyrelsen.
Men skræmmende nok opsiger Jimmi sin stilling dagen efter en brugere skriver det.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af sulakvelidze » 28. okt 2019, 13:39

gravballe skrev:
28. okt 2019, 13:27
sulakvelidze skrev:
28. okt 2019, 13:24
Gamen skrev:
27. okt 2019, 16:24
I så fald det rygte holder stik, så ryger mit sæsonkort i skraldespanden.

Nu må det her cirkus simpelthen stoppe. Det er himmelråbende inkompetent ledelse, hvis man fortsætter med at besætte poster med tidl. spillere, fuldstændig uagtet at det naturligvis betyder at man på forhånd har udeladt et stort felt af (mere) kompetente muligheder.

Jimmy har intet netværk i Europa.
Ingen særlige kontakter. Ingen erfaring med at indgå i en organisation på et højt niveau. Ingen erhvervs- eller uddannelsesmæssig baggrund der tilsiger at han skulle kunne gebærde sig godt.
Hvis du havde revet dit sæsonkort i stykker, hver gang du har truet med det, og derefter købt et nyt, når du var kølet ned, ville AaB have midler til at udvide spillertruppen med tre klassespillere. Men ellers enig: Jimmy Nielsen-rygtet har forhåbentlig ikke hold i virkeligheden, og skulle jeg vælge mellem en Allan Gaarde med seks års erfaring som sportsdirektør og en Jimmy Nielsen, der er grøn på området, ville valget 100 procent falde på Gaarde.

Men det kommer ikke til at ske. Det må simpelthen være et rygte. I modsat fald er den ganske rigtigt helt gal med kompetencerne i bestyrelsen.
Men skræmmende nok opsiger Jimmi sin stilling dagen efter en brugere skriver det.
Ja, det er påfaldende på den bekymrende måde. Men heldigvis er tilværelsen for rygter tit sådan, at de indeholder en del af sandheden, men bliver tilført noget, der ikke holder stik. Jeg satser på, at det også er tilfældet denne gang. Men jeg tør ikke lægge hovedet på blokken.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9634
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Buzz Killington » 28. okt 2019, 13:40

gravballe skrev:
28. okt 2019, 13:27
sulakvelidze skrev:
28. okt 2019, 13:24
Gamen skrev:
27. okt 2019, 16:24
I så fald det rygte holder stik, så ryger mit sæsonkort i skraldespanden.

Nu må det her cirkus simpelthen stoppe. Det er himmelråbende inkompetent ledelse, hvis man fortsætter med at besætte poster med tidl. spillere, fuldstændig uagtet at det naturligvis betyder at man på forhånd har udeladt et stort felt af (mere) kompetente muligheder.

Jimmy har intet netværk i Europa.
Ingen særlige kontakter. Ingen erfaring med at indgå i en organisation på et højt niveau. Ingen erhvervs- eller uddannelsesmæssig baggrund der tilsiger at han skulle kunne gebærde sig godt.
Hvis du havde revet dit sæsonkort i stykker, hver gang du har truet med det, og derefter købt et nyt, når du var kølet ned, ville AaB have midler til at udvide spillertruppen med tre klassespillere. Men ellers enig: Jimmy Nielsen-rygtet har forhåbentlig ikke hold i virkeligheden, og skulle jeg vælge mellem en Allan Gaarde med seks års erfaring som sportsdirektør og en Jimmy Nielsen, der er grøn på området, ville valget 100 procent falde på Gaarde.

Men det kommer ikke til at ske. Det må simpelthen være et rygte. I modsat fald er den ganske rigtigt helt gal med kompetencerne i bestyrelsen.
Men skræmmende nok opsiger Jimmi sin stilling dagen efter en brugere skriver det.
Det er jo nok der rygtet er opstået. Nogle har fået nys om at Jimmy siger sit job op, og har lagt 2+2 sammen da AaB i samme tidsrum fyrer Gaarde, selvom de to ting intet har med hinanden at gøre.

edit: Georgieren kom først.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14882
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Hanga » 28. okt 2019, 13:42

Jimmy åbner selv op for at næste job kan være udenfor USA. Faktisk lyder det til at statsborgerskabet gør det muligt for ham ift. familien, en vinkel jeg ikke havde overvejet.

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/am ... le-verden/

Jeg må dog sige at Fristrup skjuler det ekstremt godt hvis det allerede ligger fast at det skal være Jimmy.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 623
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af 9000AaB » 28. okt 2019, 14:30

Hanga skrev:
28. okt 2019, 13:42
Jimmy åbner selv op for at næste job kan være udenfor USA. Faktisk lyder det til at statsborgerskabet gør det muligt for ham ift. familien, en vinkel jeg ikke havde overvejet.

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/am ... le-verden/

Jeg må dog sige at Fristrup skjuler det ekstremt godt hvis det allerede ligger fast at det skal være Jimmy.
Kan virkelig ikke se hvad Jimmy kan gøre for os ift. scouting.
Okay måske kender han nogle amerikanske, canadiske og sydamerikanske talenter der går rundt i MLS men det vel også det.
Håber virkeligt ikke det er ham der afløser Gaarde.................................................

johnfrank
2. div
2. div
Indlæg: 155
Tilmeldt: 9. mar 2010, 08:31

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af johnfrank » 28. okt 2019, 15:20

sulakvelidze skrev:
johnfrank skrev:
28. okt 2019, 12:45
Jeg har altid haft svært ved at forstå den der præmis om at man arbejder stenhårdt og bruger mange timer. I min erfaring bruger de dygtigste folk ikke nødvendigvis flere timer end de ikke-dygtige. Det er ikke nogen kvalitet at sidde i en masse to-timers møder hvor folk bare ævler løs efter forgodtbefindende.

Det er chefens egen opgave at finde ud af at filtrere henvendelser og uddelegere opgaver og minimere tidsspild samtidig med at man stadig er tilgængelig for de vigtigste aktører.

Selvfølgelig skal man følge holdet, men hvorfor skal han sidde der med sin duffelcoat og AaB halstørklæde til samtlige udekampe for eksempel. Dårlig udnyttelse af tid og energi hvis det er en knaphed.
Jeg kender ikke så meget til, hvordan en sportsdirektør arbejder i praksis. Men jeg kender debatsiden godt nok til, at hvis en hvilken som helst AaB-sportsdirektør udeblev fra en eller flere af udekampene, ville han blive verbalt lynchet i den ene tråd efter den anden. Og med rette. Selvfølgelig skal en sportsdirektør se sine spillere i aktion - også på udebane og hver gang. Han skal have fingeren på pulsen i forhold til, hvordan de klarer deres absolut vigtigste opgaver. Om han er på stadion i den ene eller anden beklædning er dog ligegyldigt, så længe han ikke er nøgen eller i Brøndby-trøje.
Det er jo bare et eksempel også på hvor dårligt man kan uddelegere. Hvis han havde f. eks en ordentlig chief scout, transisionstræner eller head of coaching, så kunne man måske godt sende ham en gang i mellem i stedet for at bruge en hel dag på at køre til lyngby.

Hvis man kører sine batterier tomme med en 60 timers arbejdsuge er man måske ikke så smart. Det er virkelig svært at se hvilke værdiforøgende aktiviteter der har været gemt i den arbejdsmasse.

Men hvis man skal sidde og skrive et 100 siders djøfprojekt om nordkraft også så giver det måske mere mening. Ved ikke om det fylder 100









Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Yankee » 28. okt 2019, 15:57

johnfrank skrev:
28. okt 2019, 15:20
Det er jo bare et eksempel også på hvor dårligt man kan uddelegere. Hvis han havde f. eks en ordentlig chief scout, transisionstræner eller head of coaching, så kunne man måske godt sende ham en gang i mellem i stedet for at bruge en hel dag på at køre til lyngby.

Hvis man kører sine batterier tomme med en 60 timers arbejdsuge er man måske ikke så smart. Det er virkelig svært at se hvilke værdiforøgende aktiviteter der har været gemt i den arbejdsmasse.

Men hvis man skal sidde og skrive et 100 siders djøfprojekt om nordkraft også så giver det måske mere mening. Ved ikke om det fylder 100
Selvfølgelig skal en sportsdirektør være til stede ved holdets kampe. Der er også en repræsentativ funktion og ikke mindst noget networking med såvel modstanderholdet som alle de andre scouts, ledere, journalister osv. der er tilstede. Endelig er det vigtigt at holdet har en leder med hvis der opstår særlige situationer. Jeg tror sågar det er et DBU-krav at klubben stiller med X antal officials, og der skal sportsdirektøren selvfølgelig være iblandt.

Du har dog ret i at det handler om at uddelegere - men der skal jo være nogle at uddelegere til. Og det håber jeg virkelig at bestyrelsen tænker ind i det kommende sportslige setup - især hvis Bælum bliver ene høvding. Så er der altså mindst brug for 2 mand, han kan læsse af på - og måske også tre.

FCM har fx både en sportsdirektør (Gravesen), en vice-sportsdirektør (Ove P), en team manager og en rekrutteringschef. De fire mand dækker rundt regnet den opgave, Gaarde har varetaget i AaB - og måske endda ikke engang det hele.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5277
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Jakobsen » 28. okt 2019, 16:57

9000AaB skrev:
28. okt 2019, 14:30
Hanga skrev:
28. okt 2019, 13:42
Jimmy åbner selv op for at næste job kan være udenfor USA. Faktisk lyder det til at statsborgerskabet gør det muligt for ham ift. familien, en vinkel jeg ikke havde overvejet.

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/am ... le-verden/

Jeg må dog sige at Fristrup skjuler det ekstremt godt hvis det allerede ligger fast at det skal være Jimmy.
Kan virkelig ikke se hvad Jimmy kan gøre for os ift. scouting.
Okay måske kender han nogle amerikanske, canadiske og sydamerikanske talenter der går rundt i MLS men det vel også det.
Håber virkeligt ikke det er ham der afløser Gaarde.................................................
Samme her. Jimmy har haft med spillere at gøre svarende til dansk divisionsfodbold og ringere. Det er muligt de har fået lidt flere penge end på tilsvarende niveau i Danmark, men det er ret lavt niveau han har arbejdet på. Det er jo ikke fordi hans danskere er vendt hjem til succesrige Superligakontrakter.

Derudover har Jimmy været cheftræner eller headhcoach som de siger derovre i en helt anden fodboldkultur end vores og givet hvor der er organiseret på en helt anden måde. Jeg kan ikke se ham bidrage med det vi søger om så det gælder transfer, ledelse eller visioner for klubben. Skulle Jimmy endelig have en rolle i AaB skulle det være som målmandstræner og sådan en mangler vi hvis ikke.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

DonSilicone
1. div
1. div
Indlæg: 264
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:08
Geografisk sted: Aalborg

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af DonSilicone » 28. okt 2019, 17:31

Buzz Killington skrev:
gravballe skrev:
28. okt 2019, 13:27
sulakvelidze skrev:
28. okt 2019, 13:24
Gamen skrev:
27. okt 2019, 16:24
I så fald det rygte holder stik, så ryger mit sæsonkort i skraldespanden.

Nu må det her cirkus simpelthen stoppe. Det er himmelråbende inkompetent ledelse, hvis man fortsætter med at besætte poster med tidl. spillere, fuldstændig uagtet at det naturligvis betyder at man på forhånd har udeladt et stort felt af (mere) kompetente muligheder.

Jimmy har intet netværk i Europa.
Ingen særlige kontakter. Ingen erfaring med at indgå i en organisation på et højt niveau. Ingen erhvervs- eller uddannelsesmæssig baggrund der tilsiger at han skulle kunne gebærde sig godt.
Hvis du havde revet dit sæsonkort i stykker, hver gang du har truet med det, og derefter købt et nyt, når du var kølet ned, ville AaB have midler til at udvide spillertruppen med tre klassespillere. Men ellers enig: Jimmy Nielsen-rygtet har forhåbentlig ikke hold i virkeligheden, og skulle jeg vælge mellem en Allan Gaarde med seks års erfaring som sportsdirektør og en Jimmy Nielsen, der er grøn på området, ville valget 100 procent falde på Gaarde.

Men det kommer ikke til at ske. Det må simpelthen være et rygte. I modsat fald er den ganske rigtigt helt gal med kompetencerne i bestyrelsen.
Men skræmmende nok opsiger Jimmi sin stilling dagen efter en brugere skriver det.
Det er jo nok der rygtet er opstået. Nogle har fået nys om at Jimmy siger sit job op, og har lagt 2+2 sammen da AaB i samme tidsrum fyrer Gaarde, selvom de to ting intet har med hinanden at gøre.

edit: Georgieren kom først.
Øhh nej. Sådan er rygtet ikke opstået. Og efter at første del er fuldstændig præcist, kan jeg ikke se hvorfor anden del ikke også skulle være det. Og det var ikke som afløser for Gaardes funktion, men som SPORTCHEF og altså ikke sportsdirektør. Kilden er ikke en hvem-som-helst.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9634
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Buzz Killington » 28. okt 2019, 17:36

DonSilicone skrev:
28. okt 2019, 17:31
Buzz Killington skrev:
gravballe skrev:
28. okt 2019, 13:27
sulakvelidze skrev:
28. okt 2019, 13:24
Gamen skrev:
27. okt 2019, 16:24
I så fald det rygte holder stik, så ryger mit sæsonkort i skraldespanden.

Nu må det her cirkus simpelthen stoppe. Det er himmelråbende inkompetent ledelse, hvis man fortsætter med at besætte poster med tidl. spillere, fuldstændig uagtet at det naturligvis betyder at man på forhånd har udeladt et stort felt af (mere) kompetente muligheder.

Jimmy har intet netværk i Europa.
Ingen særlige kontakter. Ingen erfaring med at indgå i en organisation på et højt niveau. Ingen erhvervs- eller uddannelsesmæssig baggrund der tilsiger at han skulle kunne gebærde sig godt.
Hvis du havde revet dit sæsonkort i stykker, hver gang du har truet med det, og derefter købt et nyt, når du var kølet ned, ville AaB have midler til at udvide spillertruppen med tre klassespillere. Men ellers enig: Jimmy Nielsen-rygtet har forhåbentlig ikke hold i virkeligheden, og skulle jeg vælge mellem en Allan Gaarde med seks års erfaring som sportsdirektør og en Jimmy Nielsen, der er grøn på området, ville valget 100 procent falde på Gaarde.

Men det kommer ikke til at ske. Det må simpelthen være et rygte. I modsat fald er den ganske rigtigt helt gal med kompetencerne i bestyrelsen.
Men skræmmende nok opsiger Jimmi sin stilling dagen efter en brugere skriver det.
Det er jo nok der rygtet er opstået. Nogle har fået nys om at Jimmy siger sit job op, og har lagt 2+2 sammen da AaB i samme tidsrum fyrer Gaarde, selvom de to ting intet har med hinanden at gøre.

edit: Georgieren kom først.
Øhh nej. Sådan er rygtet ikke opstået. Og efter at første del er fuldstændig præcist, kan jeg ikke se hvorfor anden del ikke også skulle være det. Og det var ikke som afløser for Gaardes funktion, men som SPORTCHEF og altså ikke sportsdirektør. Kilden er ikke en hvem-som-helst.
Jeg siger jo ikke det er dig der har koblet tingene sammen. Det kan jo være din kilde.

Derudover angående hvorfor anden del ikke skulle være præcist. Fordi, anden del vidner om en klub i en tilstand der er langt værre end hvad jeg er villig til at acceptere. Men ok, tiden må vise om ikke-hvem-som-helst er til at stole på eller om det er sammenkog af ting der ikke er forbundne når det kommer til stykket. Det bliver nok snart opklaret.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14882
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Hanga » 28. okt 2019, 17:52

Til de der ikke har set det, er her interviewet med Fristrup inden kampen i går.

https://www.bold.dk/video/?id=594277
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7911
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Forza » 28. okt 2019, 17:59

Hanga skrev:
28. okt 2019, 17:52
Til de der ikke har set det, er her interviewet med Fristrup inden kampen i går.

https://www.bold.dk/video/?id=594277
Fristrup er meget klar i spyttet om at man slet ikke er nået til at tale personer endnu. Det kan sagtens være Jimmy har smidt sit navn i hatten. Der kommer jo også ofte en del henvendelser når den slags job bliver ledige. men jeg tror på at de slet ikke er så langt.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14882
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Hanga » 5. nov 2019, 16:07

AaB har nu klarlagt den ønskede ledelsesstruktur og vi er på udkig efter både en Fodboldchef og en Sportchef.

https://aabsport.dk/nyheder/2019/novemb ... dboldchef/
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Gamen

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Gamen » 5. nov 2019, 16:17

Hanga skrev:
5. nov 2019, 16:07
AaB har nu klarlagt den ønskede ledelsesstruktur og vi er på udkig efter både en Fodboldchef og en Sportchef.

https://aabsport.dk/nyheder/2019/novemb ... dboldchef/
Hvilket er PEA’s gamle stilling. Med andre ord, ikke meget nyt under solen udover at sportschefen ikke er en del af direktionen længere.

Fandme en underlig proces.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Yankee » 5. nov 2019, 16:41

Gamen skrev:
5. nov 2019, 16:17
Hanga skrev:
5. nov 2019, 16:07
AaB har nu klarlagt den ønskede ledelsesstruktur og vi er på udkig efter både en Fodboldchef og en Sportchef.

https://aabsport.dk/nyheder/2019/novemb ... dboldchef/
Hvilket er PEA’s gamle stilling. Med andre ord, ikke meget nyt under solen udover at sportschefen ikke er en del af direktionen længere.

Fandme en underlig proces.
Jah - men det er vel ikke så uventet? Og meget naturligt at man samtænker de to ansættelser.

Den sportslige sektor kommer til at være på samme størrelse som de fleste andre Superliga- og A-licensklubber - dvs. på niveau med mindstekravene. AaB har dog intet setup for seniorscouting, hvorfor setuppet ikke helt er på niveau med fx AGF og OB ift. antal og funktioner.

Hvis jeg sad i bestyrelsen havde jeg dog presset på for at skabe en sportslig stab, der var større og mere specialiseret. Selv med ansættelsen af sports- og fodboldchef vil AaB have betydeligt færre specialiserede ressourcer og funktioner end FCM, FCN, FCK og Brøndby. Det gælder både inden for scouting, træning, spillerudvikling, trænerudvikling, data- og videoanalyse osv. Det kan ærgre mig at man ikke prøver at rykke op i den liga når nu man har haft lejlighed til at genoverveje hele det sportslige setup. Men det kan selvfølgelig være at det kommer efterfølgende.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 5. nov 2019, 16:49

Yankee skrev:
5. nov 2019, 16:41
Gamen skrev:
5. nov 2019, 16:17
Hanga skrev:
5. nov 2019, 16:07
AaB har nu klarlagt den ønskede ledelsesstruktur og vi er på udkig efter både en Fodboldchef og en Sportchef.

https://aabsport.dk/nyheder/2019/novemb ... dboldchef/
Hvilket er PEA’s gamle stilling. Med andre ord, ikke meget nyt under solen udover at sportschefen ikke er en del af direktionen længere.

Fandme en underlig proces.
Jah - men det er vel ikke så uventet? Og meget naturligt at man samtænker de to ansættelser.

Den sportslige sektor kommer til at være på samme størrelse som de fleste andre Superliga- og A-licensklubber - dvs. på niveau med mindstekravene. AaB har dog intet setup for seniorscouting, hvorfor setuppet ikke helt er på niveau med fx AGF og OB ift. antal og funktioner.

Hvis jeg sad i bestyrelsen havde jeg dog presset på for at skabe en sportslig stab, der var større og mere specialiseret. Selv med ansættelsen af sports- og fodboldchef vil AaB have betydeligt færre specialiserede ressourcer og funktioner end FCM, FCN, FCK og Brøndby. Det gælder både inden for scouting, træning, spillerudvikling, trænerudvikling, data- og videoanalyse osv. Det kan ærgre mig at man ikke prøver at rykke op i den liga når nu man har haft lejlighed til at genoverveje hele det sportslige setup. Men det kan selvfølgelig være at det kommer efterfølgende.
Det er desværre nok et ressource spørgsmål. Vi halter efter på så mange punkter som du nævner men et kig på regnskabet viser at det nok har lange udsigter

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6101
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af FIDEL » 5. nov 2019, 18:38

Friis som fodboldchef. Måske Jimmy som sportschef, og Kuhn som træner... Boom!

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1654
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Patmand » 5. nov 2019, 18:57

FIDEL skrev:
5. nov 2019, 18:38
Friis som fodboldchef. Måske Jimmy som sportschef, og Kuhn som træner... Boom!
Dine forslag består udelukkende af tidligere spillere/trænere.
Det kunne jo være man kunne finde en dygtig person, der ikke tidligere har været ansat i AaB.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4346
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Kristian » 5. nov 2019, 19:55

FIDEL skrev:
5. nov 2019, 18:38
Friis som fodboldchef. Måske Jimmy som sportschef, og Kuhn som træner... Boom!
Kuhn skal ikke være træner..duer han simpelthen ikke til.
------------------
mvh Kristian

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6101
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af FIDEL » 5. nov 2019, 20:11

Patmand skrev:
5. nov 2019, 18:57
FIDEL skrev:
5. nov 2019, 18:38
Friis som fodboldchef. Måske Jimmy som sportschef, og Kuhn som træner... Boom!
Dine forslag består udelukkende af tidligere spillere/trænere.
Det kunne jo være man kunne finde en dygtig person, der ikke tidligere har været ansat i AaB.
Det var de realistiske bud.
Jeg vil naturligvis hellere have Hamren, Haysen, Bech eller Gaardsøe...

Låst