Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Legum Magister » 7. aug 2021, 16:52

Måske realismen er ved at indfinde sig på Hornevej? AaB har øjensynligt ikke det (økonomi, prestige, udsigt til medaljer/europæisk gruppespil) der skal til for at tiltrække en midtbanegeneral af den kaliber, som fansene efterlyser. Da Hiljemark blev præsenteret, var det et scoop, at det var lykkedes for IAO, at få ham til klubben - at det så viste sig at være en kort fornøjelse, ja det er så en sag for sig.

Hvis taget er utæt flere steder, og man kun har tagpap til at dække nogle af hullerne, så er det vel bare sådan det er at være fattig og godt langt nede i fodboldens fødekæde.

Når det er sagt, så er det IMO dybt bekymrende, at man ikke havde midtbanen, som den absolutte førsteprioritet i dette transfervindue, og jeg tror fuldt og fast på, at det bliver hovedårsagen til, at AaB får ualmindeligt svært ved at komme i medaljeslutspil. Men måske man mener, at hvis man ikke kan få en spiller af en kaliber, der virkeligt kan løfte holdet, så er det bedre at bruge pengene andre steder, og så hutle sig igennem med de spillere man har (og så håbe, at Pedro genfinder niveauet).

Det ville selvfølgelig gøre IAO's arbejde lettere, hvis ikke så stor en del af lønningerne var bundet op på spillere, der enten er skadet, eller (af den ene eller anden årsag) ikke er faste startere. Og den manglende økonomiske formåen, er altså en evig hæmsko for AaB, som Bælum må formodes at arbejde i døgndrift for at søge at rette op på; men hans arbejde ville omvendt blive betydeligt lettere, hvis de sportslige resultater blev til andet og mere; end nedrykningsslutspil. (Og nej, at AaB var lige ved og næsten mod AGF betyder intet, for det første tabte man, for det andet var man set over hele sæsonen langt dårligere end AGF, der var i medaljeslutspil, mens AaB blot blev etter i nedrykningsslutspillet, og for det tredje ville AaB givetvis ikke have tabt mod FC Larne; men ville så være blevet krøllet sammen af Pacos de Feirrera i den næste kvalifikationsrunde, så det forkert dømte straffespark til AGF var altså ikke forskellen på succes og fiasko for AaB, hvis sæson allerede fordi man røg i nedrykningsslutspil var en fiasko i forhold til klubbens målsætninger; men en fiasko, som afspejlede holdets reelle niveau.)

I forhold til IAO og Cifuentes, så tror jeg kun Cifuentes bliver fyringstruet, hvis AaB kommer i akut nedrykningsfare, og IAO har altså gang i en proces, som enhver med indsigt i professionel fodbold ved tager adskillige år, så ham kan folk godt vænne sig til, for han skal ingen steder de første mange år.

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2448
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Moen » 7. aug 2021, 16:56

Afvisningen fra England stemmer jo meget fint overens med meldingen om, at der skulle være 3 bud ude i Tjekkiet, Argentina og England. Mon de to andre stadig er muligheder?

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9619
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Buzz Killington » 7. aug 2021, 17:39

Julgranen skrev:
7. aug 2021, 15:02
Det fremgår i øvrigt af seneste artikel om Makaric, at han selv har udtalt at han afviste tilbud fra Atalanta og Genoa, fordi han ikke er typen der vil hæve sin løn på bænken. Han vil spille fodbold.
Hov, mit indlæg blev væk. Anyway, hånden på hjertet, når nu så store klubber er interesserede i ham, og såfremt han selv har afvist dem, synes du så ikke, helt ærligt og neutralt, at det er en indikation af hvilket lønniveau (og sign on-niveau) vi ligger på? Er det ikke rimeligt at antage at Makaric handlen belaster vores budget markant (specielt i et vindue hvor vi ikke har store budgeterede transferindtægter), i en grad som kan forklare hvorfor vi ikke er ude efter en profil til midtbanen?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Julgranen » 7. aug 2021, 17:57

Buzz Killington skrev:
7. aug 2021, 17:39
Anyway, hånden på hjertet, når nu så store klubber er interesserede i ham, og såfremt han selv har afvist dem, synes du så ikke, helt ærligt og neutralt, at det er en indikation af hvilket lønniveau (og sign on-niveau) vi ligger på? Er det ikke rimeligt at antage at Makaric handlen belaster vores budget markant (specielt i et vindue hvor vi ikke har store budgeterede transferindtægter), i en grad som kan forklare hvorfor vi ikke er ude efter en profil til midtbanen?
Nej, og nej. Prisniveauet kunne også indikere en lavere løn end du foregriber.

Vi kan tage diskussionen, hvis vi ikke henter nogen til midtbanen.
Indtil da er den fuldstændig irrelevant.

Justwinbro
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 13
Tilmeldt: 7. aug 2021, 19:08

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Justwinbro » 7. aug 2021, 19:13

Skulle vi nu ikke lige slå lidt koldt vand i blodet inden vi maler fanden på væggen?

Rygterne fra Baresi har jo også tidligere sagt at en midtbanespiller var højt på listen og at der blev kigget efter en profil. Det er jo tydeligt for alle og enhver at vores midtbane skriger efter en forstærkning. Selvfølgelig er MC og Inge klar over dette.

Pludselig skabes der en masse panik over et enkelt interview med Inge. Giv det nu lige lidt tid og lad os nu se om ikke der kommer noget ind til sidst i vinduet. Vi er bare nederst i fødekæden, sådan er det bare. Jeg ønskede lige så meget som jer andre at vi fik en profil ind i starten af vinduet, men det har nok bare ikke været muligt. Lad os evaluere vinduet og Inge når vi ved mere :danmarkfan:

Brugeravatar
Runschen
2. div
2. div
Indlæg: 168
Tilmeldt: 1. aug 2007, 22:06

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Runschen » 8. aug 2021, 09:00

Man kan nemt komme til at lyde som en lomme-psykolog, når vi sådan analyserer og tolker på IAO’s udtalelser.

Har har tidligere været ufattelig ærlig i sin retorik i forhold til hvilke spillere der var på vej væk og hvilke positioner man ønskede at forstærke sig på. (Læs bl.a. MC/TVW i vintervinduet samt også Okore/Rinne).


Tænker måske netop, at de manglende salg i vinters af MC og Van Weert på en eller anden måde har fået ham til at ændre lidt “presse strategi”. Altså han fremmer jo ingen ting ved at skille sig af med spillere overfor pressen, førend der ligger et underskrevet salg. Det eneste det medfører er måske forvirring, mismod eller i sidste ende splid i en trup. Samtidig udstiller manglende salg jo egentlig kun ham selv..


IAOs og Cifuentes udtalelser i denne sæson indtil nu er meget ydmyge og konstant med fokus på det, der ligger lige for og som man kan gøre noget ved, nemlig næste kamp. Ikke så meget tabel og de næste 4 kampe.

IAOs udtalelser omkring tro på truppen og med stort fokus på sammenhold, træningsindsats osv. underbygger også lidt dette.


Hvis man tænker lidt over det, så giver det jo fin mening - altså op til en afgørende Agf kamp hvor alle marginaler er i spil er det da de færreste spiller, der har brug for at høre, at ens chef direkte udtaler til pressen, at man ønsker at købe en ny profil til ens position.


Jeg ser det lidt som en ny strategi fra IAO’s side og tror på, at han har adresseret de nøjagtigt samme svaghedspunkter i truppen som vi alle kan se: central midt bl.a..

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10768
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af jonas386 » 8. aug 2021, 09:53

Det er måske også en mulighed, at Inge og Marti mener, at en midtbane med Fossum og Pedro/Magnus er/bør være mere end rigeligt for at være med i (sub-) toppen af dansk fodbold, og at der er mere at vinde ved at forstærke os i front.

Jeg kan stadig ikke komme mig over, at vi har Pallesen i tre(3!!!) sæsoner mere. Men det betyder også, at vores højreside er komplet ubrugelig indtil Gedsted forhåbentlig viser sig som det næste store AaB talent. Det er ikke særlig hensigtsmæssigt når Marti virker til at gerne vil bygge op over siderne i nogle situationer.

Så står vi tilbage med midterforsvaret og måske venstrekanten som de øvrige svagheder (foruden central midt og højre back), og navnlig i midterforsvaret kunne vi rigtig godt bruge en mand mere rent numerisk, og gerne en rigtig profil der også kan gøre Thelander og Granli/Ross/Hagelskjær bedre. Frederik Sørensen kunne måske være en mulighed, nu hvor det næppe bliver til noget med BIF.
Vi lukker ikke særligt mange mål ind, hvilket selvfølgelig er en kvalitet som defensiv, men når vi gerne vil bygge spillet op helt nede fra forsvaret, så er der bare brug for dygtige spillere der har ro på bolden og kan løbe igennem kæderne for at skabe et overtal på midtbanen når vi selv har bolden.

Men der SKAL altså minimum en - og gerne to mand - ind, som ikke er decideret offensivspillere. Vi har så kæmpe store problemer med at bygge spillet op og være dygtige på bolden, at det for mig virker decideret uansvarligt, hvis ikke vi får gjort noget ved enten midterforsvaret eller midtbanen. Det kan heller ikke være helt tilfredsstillende for Marti at han ikke kan spille fodbold som han gerne vil.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2613
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af baresi » 8. aug 2021, 09:59

ja man føler de har trukket stikket lidt dem begge og blevet mere runde og ikke så direkte. Bare det ikke bliver en blød mellemvare. Men jeg synes da ikke IAO står og siger at vi IKKE skal have en CM, han siger bare vi er trygge med dem vi har. Synes da han faktisk får sagt at han leder efter:
"kvalitet, karakter og personlighed"
"en der er så god at han går direkte i start 11eren dag 1"
" og at han er vigtig fra dag 1"

får da også nævnt stor tilfredshed med Prip, hagelskjær (som han forventer meget af, og som har kompetencer de mangler), og Makaric som til træning ved hvor nettet står og bliver en stor gevinst når han kommer efter det med taktik, lidt sprog osv.

Får også nævnt at målet er at
"dominere de andre hold, spille højt i banen, presse højt på banen også genpres, og generelt være så Modige at man spiller på modstanderens banehalvdel"

I min verden er det vel det man sukker efter hvis det kan lade sig gøre. og det er måske også det sværeste overhovedet. Så overliggeren er fandme sat højt også for cifuentes.
Og helt personlig holdning så kræver det vel en Central Midt med bold evner og mere personlighed for at få det til at lykkes.

Som sagt - jeg er ude af debatten hvis ikke vi får en der kommer til at spille CM inden vinduet lukker. Det er jeg stensikker på.

Og så læste jeg igår i tipsbladet at Rinne er åben for forlængelse, som jeg tidligere har sagt. Forlæng med ham og gør ham til en klublegende. Han er suveræn.

Til Julgranen mfl der er meget tror mod cifuentes. Jeg er ikke en af dem der kræver ham fyret (jo måske i en enkelt kamp i kampens hede haha), men jeg er heller ikke ultra naiv på at det nok skal gå. Jeg synes han har haft siden nytår nu til at finde et koncept der passer til denne trup. Og der har jeg primært 2 udfordringer. Han fejlede i min verden i starten da han ikke ville gå på kompromis og fejlede med top 6. Kunne have være anderledes, men fred med det. Videre.
Og så synes jeg de 3 første kampe antyder alt for mange skift i formation og spillere. Det virker uroligt. Silkeborg kampen er et skoleeksempel. !. halvleg var lort, og vi stillede op med en flad 3 mands midt, den ene mere intetsigende end den anden. 3-5-2. I anden halvleg ændrer vi karakter og kommer tilbage til det vi gerne vil spille (ved godt man ikke kan det i 90min) og der er vi som forandret og også med min 3 offensive kræfter inde.
silkeborg udtaler selv at AaBs anden halvleg er det sværeste de har mødt (og de har mødt FCK også)

Men jeg har tror på både Inge og Cifu for projektet er sindssygt spændende. Og visionerne er gode , og det kræver naturligvis andre og nye spillere ind, men også ud.
jeg så bare gerne et mere konkret og ens udtryk, men synes det bliver bedre og bedre og hvis vi kan skabe chancerne som i 2. halvleg mod silke, så kommer målene også.
Men please nu ikke højholdt, fossum og mc igen idag, så bliver det en lang aften. :-)
Jeg tror på Inge og det her vindue skal nok blive godt

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Pastorius » 8. aug 2021, 10:24

Et par nedslag her.

Der tales i tråden meget om at vi har brug for lederskikkelser. Det er ikke helt det vi skal have i min bog. Vi har brug for en taktiker på banen, der under kampen kan justere måden vi spiller og bevæger os på, så vi ikke skal vente på at trænerbænken får justeret holdet ind efter hvad modstanderen nu kommer med. Det var dét Hiljemark var så fantastisk til (i et højt tempo og med en kraftig tilstedeværelse oveni), og det er dét vi har manglet siden Risgaard holdt op.

Vi har alt for mange velopdragne spillere, der gør som de får besked på indtil de får en ny besked, men som ikke tænker selv, og som ikke tør at prøve noget andet af, end det træneren har bedt dem om. Oveni spiller både Højholt og MC (og flere andre) med alt for lille risiko, men det er en svær balance for vi skal helst kunne spille med større risiko uden at lave flere graverende fejl - den er svær, og kræver bedre spillere. En sidebemærkning er at vi ikke på den parameter bliver hjulpet af hvis/når Lucas kommer tilbage. Han er en fantastisk fodboldspiller, som giver os chancen for at vinde med nogle taktikker vi eller ikke kunne bruge, men det er ikke ham, der går ind og ændrer på holdets egen taktik undervejs og får lavet om på de kampe, hvor modstanderne har luret os og lukket os ned.

Det Cifuentes prøver er svært. Han vil have et hold der kan spille på forskellige måder og det ser ikke altid for godt ud. Men udviklingsmæssigt er det genialt at hive spillerne ud af deres komfortzone, de lærer netop det jeg efterlyser ovenfor, som man ikke lærer af FCN eller DBU-modellen (eller af AaBs eget ungdomsarbejde). Man lærer at tilpasse sig forskellige måder at spille på, at læse systemerne og at finde ud af hvordan man skal spille mod forskellige spilsystemer for at komme igennem.

Det kan godt være vi kommer til at se dumme ud mod nogle af de hold der er væsentligt stærkere end os mand for mand. Det er bare svært at slå fodboldhold der er bedre. Men det er ikke hver gang vi ser dumme ud, og på sigt er den eneste chance for at slå de rigere klubber med bedre spillere, at vi bliver gode til noget de ikke kan. Derfor er jeg positiv overfor IAO og Cifuentes. Det de forsøger er svært, men også den eneste chance for at slå vores odds konsistent, og blive en lidt bedre fodboldklub end vi egentlig har råd til. Så må vi leve med at vi ser lidt dumme ud undervejs, og måske ender en smule lavere end vi egentlig burde, når vi ikke får det til at fungere. I sidste sæson var vi langt tættere på end man skulle tror. I min bog var vi kun en Hiljemarkskade fra at være med til at spille med om i hvert fald andenpladsen.

Så - kære Inge - det vi har brug for er endnu et scoop, af en taktisk stærk profil, der kan være trænerens forlængede arm (og modspil) på banen. Det er naturligt, men ikke nødvendigvis, en central midt. Sæt igang.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4346
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Kristian » 8. aug 2021, 10:47

Pastorius skrev:
8. aug 2021, 10:24
Et par nedslag her.

Der tales i tråden meget om at vi har brug for lederskikkelser. Det er ikke helt det vi skal have i min bog. Vi har brug for en taktiker på banen, der under kampen kan justere måden vi spiller og bevæger os på, så vi ikke skal vente på at trænerbænken får justeret holdet ind efter hvad modstanderen nu kommer med. Det var dét Hiljemark var så fantastisk til (i et højt tempo og med en kraftig tilstedeværelse oveni), og det er dét vi har manglet siden Risgaard holdt op.

Vi har alt for mange velopdragne spillere, der gør som de får besked på indtil de får en ny besked, men som ikke tænker selv, og som ikke tør at prøve noget andet af, end det træneren har bedt dem om. Oveni spiller både Højholt og MC (og flere andre) med alt for lille risiko, men det er en svær balance for vi skal helst kunne spille med større risiko uden at lave flere graverende fejl - den er svær, og kræver bedre spillere. En sidebemærkning er at vi ikke på den parameter bliver hjulpet af hvis/når Lucas kommer tilbage. Han er en fantastisk fodboldspiller, som giver os chancen for at vinde med nogle taktikker vi eller ikke kunne bruge, men det er ikke ham, der går ind og ændrer på holdets egen taktik undervejs og får lavet om på de kampe, hvor modstanderne har luret os og lukket os ned.

Det Cifuentes prøver er svært. Han vil have et hold der kan spille på forskellige måder og det ser ikke altid for godt ud. Men udviklingsmæssigt er det genialt at hive spillerne ud af deres komfortzone, de lærer netop det jeg efterlyser ovenfor, som man ikke lærer af FCN eller DBU-modellen (eller af AaBs eget ungdomsarbejde). Man lærer at tilpasse sig forskellige måder at spille på, at læse systemerne og at finde ud af hvordan man skal spille mod forskellige spilsystemer for at komme igennem.

Det kan godt være vi kommer til at se dumme ud mod nogle af de hold der er væsentligt stærkere end os mand for mand. Det er bare svært at slå fodboldhold der er bedre. Men det er ikke hver gang vi ser dumme ud, og på sigt er den eneste chance for at slå de rigere klubber med bedre spillere, at vi bliver gode til noget de ikke kan. Derfor er jeg positiv overfor IAO og Cifuentes. Det de forsøger er svært, men også den eneste chance for at slå vores odds konsistent, og blive en lidt bedre fodboldklub end vi egentlig har råd til. Så må vi leve med at vi ser lidt dumme ud undervejs, og måske ender en smule lavere end vi egentlig burde, når vi ikke får det til at fungere. I sidste sæson var vi langt tættere på end man skulle tror. I min bog var vi kun en Hiljemarkskade fra at være med til at spille med om i hvert fald andenpladsen.

Så - kære Inge - det vi har brug for er endnu et scoop, af en taktisk stærk profil, der kan være trænerens forlængede arm (og modspil) på banen. Det er naturligt, men ikke nødvendigvis, en central midt. Sæt igang.
Du rammer det meget godt tænker jeg.

Vi har igennem flere generationer haft den type vi mangler nu.

Solbakken, Risgård, Johansson, Winsness og senest Hiljemark.

Typer der tør tage chancer og er taktisk kloge og var masterminds på hver sin måde.

Det vi reelt beder Inge om, er et scoop og de hænger ikke på træerne og tror vi skal vente til den sidste uge af vinduet, før de spillere der snakkes med, vælger klub.
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2209
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Sauer » 8. aug 2021, 10:59

Pastorius skrev:
8. aug 2021, 10:24
Et par nedslag her.

Der tales i tråden meget om at vi har brug for lederskikkelser. Det er ikke helt det vi skal have i min bog. Vi har brug for en taktiker på banen, der under kampen kan justere måden vi spiller og bevæger os på, så vi ikke skal vente på at trænerbænken får justeret holdet ind efter hvad modstanderen nu kommer med. Det var dét Hiljemark var så fantastisk til (i et højt tempo og med en kraftig tilstedeværelse oveni), og det er dét vi har manglet siden Risgaard holdt op.

Vi har alt for mange velopdragne spillere, der gør som de får besked på indtil de får en ny besked, men som ikke tænker selv, og som ikke tør at prøve noget andet af, end det træneren har bedt dem om.
Oveni spiller både Højholt og MC (og flere andre) med alt for lille risiko, men det er en svær balance for vi skal helst kunne spille med større risiko uden at lave flere graverende fejl - den er svær, og kræver bedre spillere. En sidebemærkning er at vi ikke på den parameter bliver hjulpet af hvis/når Lucas kommer tilbage. Han er en fantastisk fodboldspiller, som giver os chancen for at vinde med nogle taktikker vi eller ikke kunne bruge, men det er ikke ham, der går ind og ændrer på holdets egen taktik undervejs og får lavet om på de kampe, hvor modstanderne har luret os og lukket os ned.

Det Cifuentes prøver er svært. Han vil have et hold der kan spille på forskellige måder og det ser ikke altid for godt ud. Men udviklingsmæssigt er det genialt at hive spillerne ud af deres komfortzone, de lærer netop det jeg efterlyser ovenfor, som man ikke lærer af FCN eller DBU-modellen (eller af AaBs eget ungdomsarbejde). Man lærer at tilpasse sig forskellige måder at spille på, at læse systemerne og at finde ud af hvordan man skal spille mod forskellige spilsystemer for at komme igennem.

Det kan godt være vi kommer til at se dumme ud mod nogle af de hold der er væsentligt stærkere end os mand for mand. Det er bare svært at slå fodboldhold der er bedre. Men det er ikke hver gang vi ser dumme ud, og på sigt er den eneste chance for at slå de rigere klubber med bedre spillere, at vi bliver gode til noget de ikke kan. Derfor er jeg positiv overfor IAO og Cifuentes. Det de forsøger er svært, men også den eneste chance for at slå vores odds konsistent, og blive en lidt bedre fodboldklub end vi egentlig har råd til. Så må vi leve med at vi ser lidt dumme ud undervejs, og måske ender en smule lavere end vi egentlig burde, når vi ikke får det til at fungere. I sidste sæson var vi langt tættere på end man skulle tror. I min bog var vi kun en Hiljemarkskade fra at være med til at spille med om i hvert fald andenpladsen.

Så - kære Inge - det vi har brug for er endnu et scoop, af en taktisk stærk profil, der kan være trænerens forlængede arm (og modspil) på banen. Det er naturligt, men ikke nødvendigvis, en central midt. Sæt igang.
Det er jeg enig i. Men det er nu også det, jeg forstår ved en lederskikkelse - og som jeg håber, Inge også gør det. En central spiller, der kan aflæse og justere temperaturen på kampen, når der er brug for det.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5358
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af R Rosenberg » 8. aug 2021, 11:02

Pastorius skrev:
8. aug 2021, 10:24
Et par nedslag her.

Der tales i tråden meget om at vi har brug for lederskikkelser. Det er ikke helt det vi skal have i min bog. Vi har brug for en taktiker på banen, der under kampen kan justere måden vi spiller og bevæger os på, så vi ikke skal vente på at trænerbænken får justeret holdet ind efter hvad modstanderen nu kommer med. Det var dét Hiljemark var så fantastisk til (i et højt tempo og med en kraftig tilstedeværelse oveni), og det er dét vi har manglet siden Risgaard holdt op.

Vi har alt for mange velopdragne spillere, der gør som de får besked på indtil de får en ny besked, men som ikke tænker selv, og som ikke tør at prøve noget andet af, end det træneren har bedt dem om. Oveni spiller både Højholt og MC (og flere andre) med alt for lille risiko, men det er en svær balance for vi skal helst kunne spille med større risiko uden at lave flere graverende fejl - den er svær, og kræver bedre spillere. En sidebemærkning er at vi ikke på den parameter bliver hjulpet af hvis/når Lucas kommer tilbage. Han er en fantastisk fodboldspiller, som giver os chancen for at vinde med nogle taktikker vi eller ikke kunne bruge, men det er ikke ham, der går ind og ændrer på holdets egen taktik undervejs og får lavet om på de kampe, hvor modstanderne har luret os og lukket os ned.

Det Cifuentes prøver er svært. Han vil have et hold der kan spille på forskellige måder og det ser ikke altid for godt ud. Men udviklingsmæssigt er det genialt at hive spillerne ud af deres komfortzone, de lærer netop det jeg efterlyser ovenfor, som man ikke lærer af FCN eller DBU-modellen (eller af AaBs eget ungdomsarbejde). Man lærer at tilpasse sig forskellige måder at spille på, at læse systemerne og at finde ud af hvordan man skal spille mod forskellige spilsystemer for at komme igennem.

Det kan godt være vi kommer til at se dumme ud mod nogle af de hold der er væsentligt stærkere end os mand for mand. Det er bare svært at slå fodboldhold der er bedre. Men det er ikke hver gang vi ser dumme ud, og på sigt er den eneste chance for at slå de rigere klubber med bedre spillere, at vi bliver gode til noget de ikke kan. Derfor er jeg positiv overfor IAO og Cifuentes. Det de forsøger er svært, men også den eneste chance for at slå vores odds konsistent, og blive en lidt bedre fodboldklub end vi egentlig har råd til. Så må vi leve med at vi ser lidt dumme ud undervejs, og måske ender en smule lavere end vi egentlig burde, når vi ikke får det til at fungere. I sidste sæson var vi langt tættere på end man skulle tror. I min bog var vi kun en Hiljemarkskade fra at være med til at spille med om i hvert fald andenpladsen.

Så - kære Inge - det vi har brug for er endnu et scoop, af en taktisk stærk profil, der kan være trænerens forlængede arm (og modspil) på banen. Det er naturligt, men ikke nødvendigvis, en central midt. Sæt igang.
Så er det egentlig nok nærmere en fælles definition af en leder, vi har problemer med.
For det er netop de kvaliteter, jeg mener, når jeg taler om og ønsker en leder - og så naturligvis én, der er vokal og kan hive de pæne, velopdragne og velafrettede unge mænd op og frem.

For vi er fuldstændig enige i den mangel, og vi så netop hvor stor indflydelse på holdet, det havde, når Hiljemark kom ind. Både taktisk og mentalt.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Pastorius » 8. aug 2021, 11:04

Sauer skrev:
8. aug 2021, 10:59
Det er jeg enig i. Men det er nu også det, jeg forstår ved en lederskikkelse - og som jeg håber, Inge også gør det. En central spiller, der kan aflæse og justere temperaturen på kampen, når der er brug for det.
Joe, men der eksempler på den type ledere der ikke ville hjælpe os særligt.

Patrick Olsen fx, Lucas Andersen, som fighter og opmuntrer alt hvad han kan. Thelander som brager igennem hvad som helst og går forrest på den måde. Det er alt sammen ledertyper, men det er ikke det der skal bringe os det næste skridt videre.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Pastorius » 8. aug 2021, 11:08

R Rosenberg skrev:
8. aug 2021, 11:02
Pastorius skrev:
8. aug 2021, 10:24
Et par nedslag her.

Der tales i tråden meget om at vi har brug for lederskikkelser. Det er ikke helt det vi skal have i min bog. Vi har brug for en taktiker på banen, der under kampen kan justere måden vi spiller og bevæger os på, så vi ikke skal vente på at trænerbænken får justeret holdet ind efter hvad modstanderen nu kommer med. Det var dét Hiljemark var så fantastisk til (i et højt tempo og med en kraftig tilstedeværelse oveni), og det er dét vi har manglet siden Risgaard holdt op.

Vi har alt for mange velopdragne spillere, der gør som de får besked på indtil de får en ny besked, men som ikke tænker selv, og som ikke tør at prøve noget andet af, end det træneren har bedt dem om. Oveni spiller både Højholt og MC (og flere andre) med alt for lille risiko, men det er en svær balance for vi skal helst kunne spille med større risiko uden at lave flere graverende fejl - den er svær, og kræver bedre spillere. En sidebemærkning er at vi ikke på den parameter bliver hjulpet af hvis/når Lucas kommer tilbage. Han er en fantastisk fodboldspiller, som giver os chancen for at vinde med nogle taktikker vi eller ikke kunne bruge, men det er ikke ham, der går ind og ændrer på holdets egen taktik undervejs og får lavet om på de kampe, hvor modstanderne har luret os og lukket os ned.

Det Cifuentes prøver er svært. Han vil have et hold der kan spille på forskellige måder og det ser ikke altid for godt ud. Men udviklingsmæssigt er det genialt at hive spillerne ud af deres komfortzone, de lærer netop det jeg efterlyser ovenfor, som man ikke lærer af FCN eller DBU-modellen (eller af AaBs eget ungdomsarbejde). Man lærer at tilpasse sig forskellige måder at spille på, at læse systemerne og at finde ud af hvordan man skal spille mod forskellige spilsystemer for at komme igennem.

Det kan godt være vi kommer til at se dumme ud mod nogle af de hold der er væsentligt stærkere end os mand for mand. Det er bare svært at slå fodboldhold der er bedre. Men det er ikke hver gang vi ser dumme ud, og på sigt er den eneste chance for at slå de rigere klubber med bedre spillere, at vi bliver gode til noget de ikke kan. Derfor er jeg positiv overfor IAO og Cifuentes. Det de forsøger er svært, men også den eneste chance for at slå vores odds konsistent, og blive en lidt bedre fodboldklub end vi egentlig har råd til. Så må vi leve med at vi ser lidt dumme ud undervejs, og måske ender en smule lavere end vi egentlig burde, når vi ikke får det til at fungere. I sidste sæson var vi langt tættere på end man skulle tror. I min bog var vi kun en Hiljemarkskade fra at være med til at spille med om i hvert fald andenpladsen.

Så - kære Inge - det vi har brug for er endnu et scoop, af en taktisk stærk profil, der kan være trænerens forlængede arm (og modspil) på banen. Det er naturligt, men ikke nødvendigvis, en central midt. Sæt igang.
Så er det egentlig nok nærmere en fælles definition af en leder, vi har problemer med.
For det er netop de kvaliteter, jeg mener, når jeg taler om og ønsker en leder - og så naturligvis én, der er vokal og kan hive de pæne, velopdragne og velafrettede unge mænd op og frem.

For vi er fuldstændig enige i den mangel, og vi så netop hvor stor indflydelse på holdet, det havde, når Hiljemark kom ind. Både taktisk og mentalt.
Der er mange måder at være leder på. Det vi har brug for er en klog leder. Fodboldklog og menneskeklog. Det taktiske har jeg beskrevet, ift til medspillerne savner jeg en der véd hvornår (og hvem) der skal have opmuntring, og hvem der skal have besked på at tage sig sammen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5358
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af R Rosenberg » 8. aug 2021, 11:10

Pastorius skrev:
8. aug 2021, 11:04
Sauer skrev:
8. aug 2021, 10:59
Det er jeg enig i. Men det er nu også det, jeg forstår ved en lederskikkelse - og som jeg håber, Inge også gør det. En central spiller, der kan aflæse og justere temperaturen på kampen, når der er brug for det.
Joe, men der eksempler på den type ledere der ikke ville hjælpe os særligt.

Patrick Olsen fx, Lucas Andersen, som fighter og opmuntrer alt hvad han kan. Thelander som brager igennem hvad som helst og går forrest på den måde. Det er alt sammen ledertyper, men det er ikke det der skal bringe os det næste skridt videre.
Det er sjovt, for jeg ser ingen af dem som ledere på dén måde.
Thelander har for mig aldrig været det, man i gamle dage kaldte en forsvarsgeneral. Olsen var heller ikke en midtbanegeneral. Lucas heller ikke, omend mere end de andre.
Vi har et par oberster (eller oberstløjtnanter), men ellers er holdet fuld af sekondløjtnanter, som blot gør, hvad der bliver sagt, og hvad de har lært som kadetter.
Ædruelighedens stemme

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5358
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af R Rosenberg » 8. aug 2021, 11:12

Pastorius skrev:
8. aug 2021, 11:08
R Rosenberg skrev:
8. aug 2021, 11:02
Pastorius skrev:
8. aug 2021, 10:24
Et par nedslag her.

Der tales i tråden meget om at vi har brug for lederskikkelser. Det er ikke helt det vi skal have i min bog. Vi har brug for en taktiker på banen, der under kampen kan justere måden vi spiller og bevæger os på, så vi ikke skal vente på at trænerbænken får justeret holdet ind efter hvad modstanderen nu kommer med. Det var dét Hiljemark var så fantastisk til (i et højt tempo og med en kraftig tilstedeværelse oveni), og det er dét vi har manglet siden Risgaard holdt op.

Vi har alt for mange velopdragne spillere, der gør som de får besked på indtil de får en ny besked, men som ikke tænker selv, og som ikke tør at prøve noget andet af, end det træneren har bedt dem om. Oveni spiller både Højholt og MC (og flere andre) med alt for lille risiko, men det er en svær balance for vi skal helst kunne spille med større risiko uden at lave flere graverende fejl - den er svær, og kræver bedre spillere. En sidebemærkning er at vi ikke på den parameter bliver hjulpet af hvis/når Lucas kommer tilbage. Han er en fantastisk fodboldspiller, som giver os chancen for at vinde med nogle taktikker vi eller ikke kunne bruge, men det er ikke ham, der går ind og ændrer på holdets egen taktik undervejs og får lavet om på de kampe, hvor modstanderne har luret os og lukket os ned.

Det Cifuentes prøver er svært. Han vil have et hold der kan spille på forskellige måder og det ser ikke altid for godt ud. Men udviklingsmæssigt er det genialt at hive spillerne ud af deres komfortzone, de lærer netop det jeg efterlyser ovenfor, som man ikke lærer af FCN eller DBU-modellen (eller af AaBs eget ungdomsarbejde). Man lærer at tilpasse sig forskellige måder at spille på, at læse systemerne og at finde ud af hvordan man skal spille mod forskellige spilsystemer for at komme igennem.

Det kan godt være vi kommer til at se dumme ud mod nogle af de hold der er væsentligt stærkere end os mand for mand. Det er bare svært at slå fodboldhold der er bedre. Men det er ikke hver gang vi ser dumme ud, og på sigt er den eneste chance for at slå de rigere klubber med bedre spillere, at vi bliver gode til noget de ikke kan. Derfor er jeg positiv overfor IAO og Cifuentes. Det de forsøger er svært, men også den eneste chance for at slå vores odds konsistent, og blive en lidt bedre fodboldklub end vi egentlig har råd til. Så må vi leve med at vi ser lidt dumme ud undervejs, og måske ender en smule lavere end vi egentlig burde, når vi ikke får det til at fungere. I sidste sæson var vi langt tættere på end man skulle tror. I min bog var vi kun en Hiljemarkskade fra at være med til at spille med om i hvert fald andenpladsen.

Så - kære Inge - det vi har brug for er endnu et scoop, af en taktisk stærk profil, der kan være trænerens forlængede arm (og modspil) på banen. Det er naturligt, men ikke nødvendigvis, en central midt. Sæt igang.
Så er det egentlig nok nærmere en fælles definition af en leder, vi har problemer med.
For det er netop de kvaliteter, jeg mener, når jeg taler om og ønsker en leder - og så naturligvis én, der er vokal og kan hive de pæne, velopdragne og velafrettede unge mænd op og frem.

For vi er fuldstændig enige i den mangel, og vi så netop hvor stor indflydelse på holdet, det havde, når Hiljemark kom ind. Både taktisk og mentalt.
Der er mange måder at være leder på. Det vi har brug for er en klog leder. Fodboldklog og menneskeklog. Det taktiske har jeg beskrevet, ift til medspillerne savner jeg en der véd hvornår (og hvem) der skal have opmuntring, og hvem der skal have besked på at tage sig sammen.
Korrekt. Og jeg tror, det er samme leder, vi to efterspørger.
Og jeg tror, at når folk efterspørger et dumt svin, så er det egentlig ikke en, der altid er det, man drømmer om.
Jeg tror nærmere, det er ham, der også kan tage fat i medspillerne, når de skal tage sig sammen/verden ikke hænger sammen, som de har lært i DBU's ungdomssystem.
Ædruelighedens stemme

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5358
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af R Rosenberg » 8. aug 2021, 11:36

Væsentlige perspektiver i en i øvrigt uinteressant artikel.

Børsting håber, at Cifuentes finder en fast position til ham og vil gerne blive, hvis man kan finde en fast position til ham.

Så melder spørgsmålet sig, om Børsting med dette mener i start-11 eller som reserve på denne faste position - altså, hvor er hans realitetskompas.

For er en spiller som Børsting et emne til at have "sin faste plads" i startopstillingen, så er vi milevidt fra det niveau, vi ønsker, at AaB skal være. Eller også er Børsting milevidt fra virkeligheden af det AaB, som bør være.

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/boe ... -maalmand/
Ædruelighedens stemme

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Julgranen » 8. aug 2021, 11:40

Der er ingen jordisk chance for at Børsting bliver fast mand i AaB igen.

Det baserer jeg på at hans tekniske niveau er for lavt.
Han har mange fine aktioner når han bliver skiftet ind, men hans slutprodukt er simpelthen ofte på divisionsniveau.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5358
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af R Rosenberg » 8. aug 2021, 12:05

Julgranen skrev:
8. aug 2021, 11:40
Der er ingen jordisk chance for at Børsting bliver fast mand i AaB igen.

Det baserer jeg på at hans tekniske niveau er for lavt.
Han har mange fine aktioner når han bliver skiftet ind, men hans slutprodukt er simpelthen ofte på divisionsniveau.
Vi er enige. Jeg synes bare, at andet lag i den artikel er interessant: Er hans virkelighed så fjern (eller har journalisten ikke med, at Børsting taler om position som reserve) eller står det så sløjt til, at han internt reelt er i spil til en fast plads.

Og så har jeg bare altid haft det voldsomt stramt med de spillere, der siger, at de spiller hvad som helst, som træneren beder dem om.
Det har alle dage for mig fremstået som en eklatant mangel på ærgerrighed og en tilfredshed med bare at være med.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13718
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Funky » 8. aug 2021, 12:17

Det er fuldt forståeligt at Børsting gerne vil have den tillid fra træneren/klubben, at han ‘får’ en rimeligt fast plads. Friis lovede ham, at han skulle have chancen centralt - det blev der aldrig leveret på. At Børsting ønsker sig en fast plads og også gerne en plads i start-11 er et rimeligt ambitionsniveau at forvente. Han har været en ret loyal ansat i en del år nu, og jeg tror desuden, han giver meget til truppen i det daglige. I hans bedste kampe har han været en vigtig spydspids i vores førstepres, og desuden målfarlig.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Låst