Du siger noget, jeg troede faktisk stadig han rendte rundt som assistent et sted. Det er lidt nemmere at løse sig fra. I så fald duer den løsning ikkeForza skrev: ↑8. jan 2022, 19:59Men Jakob Friis har jo et job?Gentleman Finn skrev: ↑8. jan 2022, 19:58Jacob er jo formentligt på listen fordi vi kan få brug for en midlertidig løsning indtil sommer. Jeg tror ikke han er en langsigtet løsning, han var ingen katastrofe men vi rykkede os jo ikke den rigtige vej under ham. Han kender dog mange i truppen og det er nemt at få ham ind et halvt års penge, hvis det er det vi skal vente på vores 1. valg til trænerposten. Jeg kan godt se Jacob gå med til det, han bor vel stadig her lige omkring Aalborg og kan tænke sig revanche.
Lars Friis synes jeg har en fantastisk udstråling og vindermentalitet. Jeg har som flere andre også svært ved at vurdere hvor meget kredit man skal give til Lars Friis, men det minder en smule om Cifuentes, VFF ser mere stabile ud under Lars Friis end Neestrup. Jeg har Lars Friis som et stort trænertalent men om han er manden der har idéerne der kan flytte os videre, og få skabt en god vindermentalitet herude også, det er et stort spørgsmål. Umiddelbart er jeg positivt indstillet overfor både TT og Lars Friis
Ny træner og sportdirektør?
- Gentleman Finn
- Allstar
- Geografisk sted: Aalborg
Re: Nyt træner og sportdirektør?
-
- Junior
- Geografisk sted: Nibe
Også assistenttræner Joakim Björklund i Hammerby er nu fortid.
Han følger den tidligere cheftræner Stefan Billborn til Snapborg.
Skal Oscar Hiljemark mon med til Hammerby ?
Det er selvfølgelig oplagt at tænke tanken. Svensker, kæmpe lederpotentiale og vant til at arbejde med Marti. Omvendt har han lang kontrakt som næppe inkluderer en klausul.Bongo12345 skrev: ↑8. jan 2022, 22:12Også assistenttræner Joakim Björklund i Hammerby er nu fortid.
Jeg håber han bliver. Jeg ser ham og Würtz som et klasse team af assistenter.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Kan vel tænkes, at Cifuentes genforenes med den stab, der var så kraftigt rygtet til Aalborg?Bongo12345 skrev: ↑8. jan 2022, 22:12Også assistenttræner Joakim Björklund i Hammerby er nu fortid.
I øvrigt kan det være en grund til, at han kunne stille krav til AaB. At han ikke fik dem med. Andre klubber måtte droppe interessen, fordi han insisterede på at have en stor stab med.
Jeg håber da meget på, at Hiljemark bliver. Han skylder ikke Cifuentes en hel masse, det er AaB, som har givet ham chancen. Jeg tror, han er guld værd for mentaliteten i truppen.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Altså den der med at nogen skylder nogen noget som helst...
Man skal selvfølgelig være ordentlig, hvis man gerne vil have en god fremtid i den verden. AaB har givet Hiljemark en chance, men han har jo heller ikke længere snor, end at hvis man ikke føler han har det der skal til at få AaB i den rigtige retning i den rolle han har, så siger vi nok farvel til ham.
Assistenernes job er i meget høj grad afhængig af hvem der er træner, så hvis der kommer ændringer på den post, er der selvfølgelig også en risiko for at de ikke længere føler sig tilpas, eller at de har været så glade for ham de havde, at de følger med ham.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Uanset hvad der sker på træner fronten så er jeg spændt på at se en plan B til når vi er blevet læst!! Der mangler Cifuentes altså noget og få HELT styr på.
Det offensive mangler jo også noget endnu, mangler og se Makaric blive sat bedre op, møg spændende bliver det sgu!!
Det må også være lidt underligt for Randers med TT hvis det ik bliver til et skifte. Tænker bare at han har jo umiddelbart haft en snak med Inge, det ville han jo ik have gjort hvis han bare havde sagt nej tak.
Det må jo et eller andet sted skabe noget uro især nu han fornyligt har forlænget kontrakten.
Og hvad med Cifuentes efter kun et år hos os??
Bliver han alligevel, vil det jo også skabe spekulationer om hvornår smutter han så
Det offensive mangler jo også noget endnu, mangler og se Makaric blive sat bedre op, møg spændende bliver det sgu!!
Det må også være lidt underligt for Randers med TT hvis det ik bliver til et skifte. Tænker bare at han har jo umiddelbart haft en snak med Inge, det ville han jo ik have gjort hvis han bare havde sagt nej tak.
Det må jo et eller andet sted skabe noget uro især nu han fornyligt har forlænget kontrakten.
Og hvad med Cifuentes efter kun et år hos os??
Bliver han alligevel, vil det jo også skabe spekulationer om hvornår smutter han så
Jeg synes faktisk især Thomasberg er god til at lave ændringer undervejs i kampe. Han har flere gange gjort det imod os.Mr Gold skrev: ↑9. jan 2022, 09:40Uanset hvad der sker på træner fronten så er jeg spændt på at se en plan B til når vi er blevet læst!! Der mangler Cifuentes altså noget og få HELT styr på.
Skulle Marti handlen falde til jorden er vi jo i samme situation. Det ville være mærkeligt og skaden er vel nærmest allerede sket. Cifuentes har i hvert fald ikke meget troværdighed overfor spillerne og fans hvis han skulle fortsætte hos os.
Er fuldstændig enig i det hele du skriver !! Det kan virkelig ende i noget rod.Forza skrev: ↑9. jan 2022, 10:04Jeg synes faktisk især Thomasberg er god til at lave ændringer undervejs i kampe. Han har flere gange gjort det imod os.Mr Gold skrev: ↑9. jan 2022, 09:40Uanset hvad der sker på træner fronten så er jeg spændt på at se en plan B til når vi er blevet læst!! Der mangler Cifuentes altså noget og få HELT styr på.
Skulle Marti handlen falde til jorden er vi jo i samme situation. Det ville være mærkeligt og skaden er vel nærmest allerede sket. Cifuentes har i hvert fald ikke meget troværdighed overfor spillerne og fans hvis han skulle fortsætte hos os.
Det er ik rigtig godt.
Om den slags betyder noget, har - også - oftest noget med resultaterne at gøre. Hvis vi (og Randers) får et godt forår er det hurtigt glemt. Kradser krisen, er det det der vil blive slået ned på.Forza skrev: ↑9. jan 2022, 10:04Jeg synes faktisk især Thomasberg er god til at lave ændringer undervejs i kampe. Han har flere gange gjort det imod os.Mr Gold skrev: ↑9. jan 2022, 09:40Uanset hvad der sker på træner fronten så er jeg spændt på at se en plan B til når vi er blevet læst!! Der mangler Cifuentes altså noget og få HELT styr på.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
-
- Allstar
Altså, jeg vil mene, at skulle det falde til jorden, er Cifuentes' dage som AaB-træner talte.Forza skrev: ↑9. jan 2022, 10:04Jeg synes faktisk især Thomasberg er god til at lave ændringer undervejs i kampe. Han har flere gange gjort det imod os.Mr Gold skrev: ↑9. jan 2022, 09:40Uanset hvad der sker på træner fronten så er jeg spændt på at se en plan B til når vi er blevet læst!! Der mangler Cifuentes altså noget og få HELT styr på.
Du kan ikke have en cheftræner, der aktivt arbejder på at komme væk - det er simpelthen for ustabilt og vil naturligvis forplante sig ned i hele staben. Og der vil være en konstant usikkerhed om ham - hvornår dukker næste spændende tilbud op, som han vil forfølge.
Det var jo også derfor, at netop Hammarby fyrede Milos Milojevic.
Ædruelighedens stemme
Milos Milojevic blev fyret fordi han havde samtaler med Rosenborg mod Hammerbys vilje og uden deres vidende. Det tænker jeg ikke er tilfældet her.R Rosenberg skrev: ↑9. jan 2022, 10:40
Altså, jeg vil mene, at skulle det falde til jorden, er Cifuentes' dage som AaB-træner talte.
Du kan ikke have en cheftræner, der aktivt arbejder på at komme væk - det er simpelthen for ustabilt og vil naturligvis forplante sig ned i hele staben. Og der vil være en konstant usikkerhed om ham - hvornår dukker næste spændende tilbud op, som han vil forfølge.
Vi ved heller ikke hvad der er sket aktivt fra Martis side og hvormeget AaB har været inddraget.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
-
- Allstar
Det er i min optik underordnet, om det er det ene eller det andet.Pastorius skrev: ↑9. jan 2022, 10:42Milos Milojevic blev fyret fordi han havde samtaler med Rosenborg mod Hammerbys vilje og uden deres vidende. Det tænker jeg ikke er tilfældet her.R Rosenberg skrev: ↑9. jan 2022, 10:40
Altså, jeg vil mene, at skulle det falde til jorden, er Cifuentes' dage som AaB-træner talte.
Vi ved heller ikke hvad der er sket aktivt fra Martis side og hvormeget AaB har været inddraget.
Bottom line er, om træneren hellere vil være et andet sted (mere aktivt end blot i drømmene). Det er for mig at se ikke forligneligt med at være cheftræner for et fodboldhold. Der er for megen usikkerhed tilknyttet det.
Tilføjelse: Klubben kunne nok acceptere det, hvis det var Napoli, Atletico Madrid, Leipzig eller Tottenham, der havde lokket ham til forhandling.
Men en klub på lignende eller sågar lavere niveau, som vækker hans interesse, det er ikke holdbart, for så handler det ikke udelukkende om et tilbud, man ikke kan sige nej til.
Og så håber jeg da, hvis det med konens savn til Sverige etc, er det, der rykker i ham, står til troende, at han så har så meget integritet, at han trækker stikket selv. Ellers er det jo bare en dårlig undskyldning.
Ædruelighedens stemme
-
- Lilleput
- Favoritspiller: Jores Okore
- Geografisk sted: Hirtshals
Er jeg den eneste der sidder og tænker det her er en af de mest kritiske januar vinduer i mange år i AaB?
Vores træner har fået holdet til at høste point har lagt en klar plan for hvordan han vil have AaB skal spille osv.
Men imorgen kan virkeligheden være noget andet, han kan være væk, og hvad får vi så ind i stedet for?
Hvem ligner den stil Cifuentes praktiserer i AaB, som kan arbejde videre med det der er sat i søen - umildbart ser jeg ikke en direkte overtager af hans ideer og visioner her i Norden :-/
Skal vi så sadle helt om igen? Og til hvad?
Friis er for mig fortid i klubben, han bør ikke vende tilbage som cheftræner. Thomasberg… Er vi så ikke tilbage i det gamle indavls princip som med Gaarde?
Vores træner har fået holdet til at høste point har lagt en klar plan for hvordan han vil have AaB skal spille osv.
Men imorgen kan virkeligheden være noget andet, han kan være væk, og hvad får vi så ind i stedet for?
Hvem ligner den stil Cifuentes praktiserer i AaB, som kan arbejde videre med det der er sat i søen - umildbart ser jeg ikke en direkte overtager af hans ideer og visioner her i Norden :-/
Friis er for mig fortid i klubben, han bør ikke vende tilbage som cheftræner. Thomasberg… Er vi så ikke tilbage i det gamle indavls princip som med Gaarde?
- Buzz Killington
- Allstar
- Favoritspiller: The Rusty Venture
- Geografisk sted: Aarhus
Ville være så fint hvis vi kan få en træner der kan gøre spillet mere chanceskabende. Det er fint nok at få resultater på baggrund af verdens bedste mellem stængerne og tre bagi, men det er dølme kedeligt i længden.
Indavl? Det er godt nok mange år siden han har været i klubben. Det bør da i hvert fald ikke diskvalificere ham.ABC90 skrev: ↑9. jan 2022, 11:04Er jeg den eneste der sidder og tænker det her er en af de mest kritiske januar vinduer i mange år i AaB?
Sådan er gamet. En gennemsnits træner er sjældent lang tid i en klub. Enten bliver han for eftertragtet og hentet af en anden klub eller også gør han det for dårligt og bliver fyret.
Man finder næppe en der gør det helt på samme måde som Cifuentes, men kan man finde en der arbejder videre på nogle af principperne og samtidig bibringer sine egne ideer er det også fint.
Fuldstændig enig - Ciffuentes kan ikke være træner i AaB mere, det løb er kørt. Så er det helt underordnet om han får jobbet i Stockholm eller ej.R Rosenberg skrev: ↑9. jan 2022, 11:00Det er i min optik underordnet, om det er det ene eller det andet.Pastorius skrev: ↑9. jan 2022, 10:42Milos Milojevic blev fyret fordi han havde samtaler med Rosenborg mod Hammerbys vilje og uden deres vidende. Det tænker jeg ikke er tilfældet her.R Rosenberg skrev: ↑9. jan 2022, 10:40
Bottom line er, om træneren hellere vil være et andet sted (mere aktivt end blot i drømmene). Det er for mig at se ikke forligneligt med at være cheftræner for et fodboldhold. Der er for megen usikkerhed tilknyttet det.
Randers bekræftede at AaB leder efter en træner så det er helt officielt og kan ikke fejes under gulvtæppet som rygter eller andet.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
Indavl, hvad skulle problemet være ved det og hvilken indavl var ser under Gaarde.ABC90 skrev: ↑9. jan 2022, 11:04Er jeg den eneste der sidder og tænker det her er en af de mest kritiske januar vinduer i mange år i AaB?
AaB - BIF 13/4 2014
Er også ret spændt på hvad netværk TT har.Forza skrev: ↑9. jan 2022, 10:04Jeg synes faktisk især Thomasberg er god til at lave ændringer undervejs i kampe. Han har flere gange gjort det imod os.Mr Gold skrev: ↑9. jan 2022, 09:40Uanset hvad der sker på træner fronten så er jeg spændt på at se en plan B til når vi er blevet læst!! Der mangler Cifuentes altså noget og få HELT styr på.
Er det Søren P det hele, så er det ret imponerende med så få år på bagen synes jeg.
Mooon ik der kan tilføjes lidt nye bekendtskaber på den front.
Og satme spændende hvad transfer ønsker han ku have
Altså, lige nu ser vi lige nøjagtig problemet ved at forlade det du kalder indavl. Der er fordele ved at holde fast i interne folk der kender klubben og kulturen og der er fordele ved at hente nyt blod ind udefra. Der er dog også ulemper ved begge dele. Udefrakommende er mere flygtige, og bliver her kun så længe det er i deres egen interesse, der vil folk med følelser for klubben nok være mere tilbøjelige til at give den en ekstra skalle. Folk udefra er gode når man vil have ændret kulturen (Hamrén træder tydeligst frem her), mens folk indefra er bedst, når man har skabt en sund kultur man gerne vil bygge ovenpå.ABC90 skrev: ↑9. jan 2022, 11:04Er jeg den eneste der sidder og tænker det her er en af de mest kritiske januar vinduer i mange år i AaB?
At vælge den ene vej fremfor den anden som princip er tåbeligt.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert