Ny træner og sportdirektør?

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Pastorius » 12. jan 2022, 13:43

micnor skrev:
12. jan 2022, 13:28
Pastorius skrev:
12. jan 2022, 13:27
micnor skrev:
12. jan 2022, 13:26
Jeg håber, at Inge har Martin Retov i kikkerten.

Nuværende assistenttræner i Brøndby, som tidligere har snuset til posten som cheftræner efter at Zorniger blev fyret.

Han har taget UEFA Pro licens. Han er klar til at tage et skridt op.
Troller du?
Nej
Jeg ser ikke Retov som cheftrænerpotentiale nogen som helst steder, og da slet ikke i AaB. Der kræver altså mere end formelle kvalifikationer for at kunne være chef.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7877
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Forza » 12. jan 2022, 13:44

Pastorius skrev:
12. jan 2022, 13:43
micnor skrev:
12. jan 2022, 13:28
Pastorius skrev:
12. jan 2022, 13:27
micnor skrev:
12. jan 2022, 13:26
Jeg håber, at Inge har Martin Retov i kikkerten.

Nuværende assistenttræner i Brøndby, som tidligere har snuset til posten som cheftræner efter at Zorniger blev fyret.

Han har taget UEFA Pro licens. Han er klar til at tage et skridt op.
Troller du?
Nej
Jeg ser ikke Retov som cheftrænerpotentiale nogen som helst steder, og da slet ikke i AaB. Der kræver altså mere end formelle kvalifikationer for at kunne være chef.
Enig. Jeg kan slet heller ikke forestille mig han figurerer på Inges liste.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7877
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Forza » 12. jan 2022, 13:46

https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder/ra ... pusler-med

Randers har ikke hørt fra AaB i denne uge.

Jeg tænker nu stadig den er varm. Man har jo fået en pris af vide. Man har sikkert skulle afslutte Cifuentes handlen først. Hvis man går efter Thomasberg handler det om at beslutte om han skal hentes gratis og så starte til sommer, eller om man kan finde en fair pris med Randers nu.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 675
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af FlemmingG » 12. jan 2022, 13:58

Ifølge TV-2 nord, så har der fulgt en pæn pose penge med i handlen. Hvor meget, vides selvfølgelig ikke, men mon ikke det minimum matcher det beløb, som Randers kræver for Thomasberg. I det interview de har lavet med Inge, går de primært efter en dansk træner, men han udelukker ikke en ny udlænding. Jeg tror stadig Thomasberg er manden

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13718
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Funky » 12. jan 2022, 14:00

FlemmingG skrev:
12. jan 2022, 13:58
Ifølge TV-2 nord, så har der fulgt en pæn pose penge med i handlen. Hvor meget, vides selvfølgelig ikke, men mon ikke det minimum matcher det beløb, som Randers kræver for Thomasberg. I det interview de har lavet med Inge, går de primært efter en dansk træner, men han udelukker ikke en ny udlænding. Jeg tror stadig Thomasberg er manden
TT eller LF. Kom nu.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2448
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Moen » 12. jan 2022, 14:10

R Rosenberg skrev:
12. jan 2022, 13:16
Er der nogen, der har vandrør om, hvorvidt Hiljemark med sikkerhed bliver hængende?
Mine vandrør siger ingenting og har slet ikke forholdt sig til, at han skulle smutte.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7877
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Forza » 12. jan 2022, 14:10

------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7877
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Forza » 12. jan 2022, 14:22

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/luca ... b005cfd956

Lucas forklarer meget godt hvor meget Cifuentes har rykket i sin tid i AaB. Vi må simpelthen ikke overveje at tage Friis tilbage og miste alle de tiltag der er sat i gang.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3030
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Frygah » 12. jan 2022, 14:27

Forza skrev:
12. jan 2022, 14:22
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/luca ... b005cfd956

Lucas forklarer meget godt hvor meget Cifuentes har rykket i sin tid i AaB. Vi må simpelthen ikke overveje at tage Friis tilbage og miste alle de tiltag der er sat i gang.
Men hvem kan fortsætte den udvikling? Thomas Thomasberg virker blottet for den slags visioner og udvikling. Han virker pivskarp som "håndværkeren", der kan få det maksimale ud af et givent hold, og få den enkelte spiller til at præstere. Og det er jo fedt, på den korte bane. Men han virker da heller ikke til at have nogen form for "mission" med at skabe noget større, som Cifuentes satte i værk.

Jeg ser det her som et massivt slag i ansigtet på vores langsigtede udvikling, uagtet at vi finder en træner til at tage over som kortvarigt kan fastholde det momentum Cifuentes har sat i gang (med adskillige bump på vejen, selvfølgelig).

Min lid er nok mere til at Inge + afløser for Søren Krogh og staben bag, kan fastholde de tendenser som Cifuentes har været med til at sætte i værk. For ellers kan de lynhurtigt ryge igen.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13718
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Funky » 12. jan 2022, 14:28

Forza skrev:
12. jan 2022, 14:22
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/luca ... b005cfd956

Lucas forklarer meget godt hvor meget Cifuentes har rykket i sin tid i AaB. Vi må simpelthen ikke overveje at tage Friis tilbage og miste alle de tiltag der er sat i gang.
Det dér er lyden af døren der lukkes for J. Friis. Det MÅ det simpelthen betyde. Og samtidig skal en ny træner, hvem end det bliver, satme stå på tæer.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2448
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Moen » 12. jan 2022, 14:29

Frygah skrev:
12. jan 2022, 14:27
Forza skrev:
12. jan 2022, 14:22
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/luca ... b005cfd956

Lucas forklarer meget godt hvor meget Cifuentes har rykket i sin tid i AaB. Vi må simpelthen ikke overveje at tage Friis tilbage og miste alle de tiltag der er sat i gang.
Men hvem kan fortsætte den udvikling? Thomas Thomasberg virker blottet for den slags visioner og udvikling. Han virker pivskarp som "håndværkeren", der kan få det maksimale ud af et givent hold, og få den enkelte spiller til at præstere. Og det er jo fedt, på den korte bane. Men han virker da heller ikke til at have nogen form for "mission" med at skabe noget større, som Cifuentes satte i værk.

Jeg ser det her som et massivt slag i ansigtet på vores langsigtede udvikling, uagtet at vi finder en træner til at tage over som kortvarigt kan fastholde det momentum Cifuentes har sat i gang (med adskillige bump på vejen, selvfølgelig).

Min lid er nok mere til at Inge + afløser for Søren Krogh og staben bag, kan fastholde de tendenser som Cifuentes har været med til at sætte i værk. For ellers kan de lynhurtigt ryge igen.
Har Thomasberg ikke netop formået at skabe noget langsigtet i Randers?

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13718
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Funky » 12. jan 2022, 14:31

Prica22 skrev:
12. jan 2022, 14:29
Frygah skrev:
12. jan 2022, 14:27
Forza skrev:
12. jan 2022, 14:22
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/luca ... b005cfd956

Lucas forklarer meget godt hvor meget Cifuentes har rykket i sin tid i AaB. Vi må simpelthen ikke overveje at tage Friis tilbage og miste alle de tiltag der er sat i gang.
Men hvem kan fortsætte den udvikling? Thomas Thomasberg virker blottet for den slags visioner og udvikling. Han virker pivskarp som "håndværkeren", der kan få det maksimale ud af et givent hold, og få den enkelte spiller til at præstere. Og det er jo fedt, på den korte bane. Men han virker da heller ikke til at have nogen form for "mission" med at skabe noget større, som Cifuentes satte i værk.

Jeg ser det her som et massivt slag i ansigtet på vores langsigtede udvikling, uagtet at vi finder en træner til at tage over som kortvarigt kan fastholde det momentum Cifuentes har sat i gang (med adskillige bump på vejen, selvfølgelig).

Min lid er nok mere til at Inge + afløser for Søren Krogh og staben bag, kan fastholde de tendenser som Cifuentes har været med til at sætte i værk. For ellers kan de lynhurtigt ryge igen.
Har Thomasberg ikke netop formået at skabe noget langsigtet i Randers?
Det synes jeg i høj grad, han har.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7877
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Forza » 12. jan 2022, 14:35

Funky skrev:
12. jan 2022, 14:31
Prica22 skrev:
12. jan 2022, 14:29
Frygah skrev:
12. jan 2022, 14:27
Forza skrev:
12. jan 2022, 14:22
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/luca ... b005cfd956

Lucas forklarer meget godt hvor meget Cifuentes har rykket i sin tid i AaB. Vi må simpelthen ikke overveje at tage Friis tilbage og miste alle de tiltag der er sat i gang.
Men hvem kan fortsætte den udvikling? Thomas Thomasberg virker blottet for den slags visioner og udvikling. Han virker pivskarp som "håndværkeren", der kan få det maksimale ud af et givent hold, og få den enkelte spiller til at præstere. Og det er jo fedt, på den korte bane. Men han virker da heller ikke til at have nogen form for "mission" med at skabe noget større, som Cifuentes satte i værk.

Jeg ser det her som et massivt slag i ansigtet på vores langsigtede udvikling, uagtet at vi finder en træner til at tage over som kortvarigt kan fastholde det momentum Cifuentes har sat i gang (med adskillige bump på vejen, selvfølgelig).

Min lid er nok mere til at Inge + afløser for Søren Krogh og staben bag, kan fastholde de tendenser som Cifuentes har været med til at sætte i værk. For ellers kan de lynhurtigt ryge igen.
Har Thomasberg ikke netop formået at skabe noget langsigtet i Randers?
Det synes jeg i høj grad, han har.
Desuden er der jo også en stab, hvoraf de to assistenter især kan bidrage til at opretholde det professionelle niveau hvor der stilles høje krav.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Dennis Nielsen
Landshold
Landshold
Indlæg: 794
Tilmeldt: 23. okt 2015, 10:07

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Dennis Nielsen » 12. jan 2022, 14:48

https://www.bt.dk/fodbold/AaB-bekraefte ... ve-dansker

Kan ikke læse, men 15 min gammel og tydelig overskrift

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14831
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Hanga » 12. jan 2022, 15:04

Dennis Nielsen skrev:
12. jan 2022, 14:48
https://www.bt.dk/fodbold/AaB-bekraefte ... ve-dansker

Kan ikke læse, men 15 min gammel og tydelig overskrift
Mystisk jeg kan fint læse den.

Inge bekræfter at man har spurgt til Thomasberg.
Man foretrækker den "nemme og gode løsning" med en dansker, men er også åben for andre nationaliteter.
Vi starter ikke på bar bund, der har løbende været sondringer og det er kun 13-14 mdr. siden vi senest var i en ansættelsesprocess, og der kan stadig være kandidater herfra i spil.
Er ikke bekymret for den næste tid, vi har en stærk stab og er ikke afhængige af én mand.

Jeg hæfter mig ved det med nationaliteten. Sidst var det primært udlændinge, der blev sat i forbindelse med jobbet, så enten er vi vendt på en tallerken eller også var der danske topkandidater sidste gang vi ikke hørte om. Jeg tænker det sidste, og det skyldes nok at det nok er nemmere at hente en dansker og få denne igang og integreret hurtigt.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5358
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af R Rosenberg » 12. jan 2022, 15:08

Dennis Nielsen skrev:
12. jan 2022, 14:48
https://www.bt.dk/fodbold/AaB-bekraefte ... ve-dansker

Kan ikke læse, men 15 min gammel og tydelig overskrift
Der står bare, at man vil have en dansker og derfor udelukker man Ralf Rangnick.

Men det er da nye toner, at man vil have en dansker - Cifuentes' hurtige lyst til nye græsgange har måske skræmte lidt.

Bare den dansker ikke er Friis...
Ædruelighedens stemme

Mikki89
1. div
1. div
Indlæg: 358
Tilmeldt: 18. jun 2020, 08:05
Favoritspiller: Lucas Andersen

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Mikki89 » 12. jan 2022, 15:19

Hanga skrev:
12. jan 2022, 15:04
Dennis Nielsen skrev:
12. jan 2022, 14:48
https://www.bt.dk/fodbold/AaB-bekraefte ... ve-dansker

Kan ikke læse, men 15 min gammel og tydelig overskrift
Mystisk jeg kan fint læse den.

Inge bekræfter at man har spurgt til Thomasberg.
Man foretrækker den "nemme og gode løsning" med en dansker, men er også åben for andre nationaliteter.
Vi starter ikke på bar bund, der har løbende været sondringer og det er kun 13-14 mdr. siden vi senest var i en ansættelsesprocess, og der kan stadig være kandidater herfra i spil.
Er ikke bekymret for den næste tid, vi har en stærk stab og er ikke afhængige af én mand.

Jeg hæfter mig ved det med nationaliteten. Sidst var det primært udlændinge, der blev sat i forbindelse med jobbet, så enten er vi vendt på en tallerken eller også var der danske topkandidater sidste gang vi ikke hørte om. Jeg tænker det sidste, og det skyldes nok at det nok er nemmere at hente en dansker og få denne igang og integreret hurtigt.
Ja, jeg tænker også, at det er læren efter Cifuentes, at vi måske fik en træner, der havde lidt svært ved at læse nogle af holdene og som havde manglende kendskab til ligaen. På den baggrund er det fint, at gå efter en dansk træner.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4447
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af doukas » 12. jan 2022, 15:30

Forza skrev:
12. jan 2022, 11:19
Stegosaurus skrev:
12. jan 2022, 11:16
doukas skrev:
12. jan 2022, 11:11
Tak for indsatsen Cifuentes - der var lovende takter, men det kom aldrig helt op og ringe. Dertil var der for få sejre over de større hold. Så vidt jeg kan huske, så er den stærkeste modstander han fik en sejr imod vel AGF?

Undrer mig over, at det lykkedes ham at forhandle en frikøbsklausul ind i kontrakten da han skrev under med AaB. Håber Inge har lært noget af det.
Skal vi ikke lige se hele kontrakten, før vi konkluderer, at Inge har jokket i spinaten? Frikøbsklausulen kunne jo være et resultat af FORHANDLINGER og et modkrav til fx lav løn og funktionærvilkår, som gør, at vi kunne have sparket Cifuentes ud uden nævneværdige økonomiske konsekvenser hvis han havde vist sig at være en katastrofe.
Glem det. Vi skal ikke have nuancer ind i debatten herinde ;) vi ved Cifuentes var lavt lønnet i AaB. Jeg tænker der er stor sandsynlighed for at det har spillet ind. Og klausulen er vel næppe et helt ligegyldigt beløb.
Hvorfra ved vi, at Cifuentes var "lavt lønnet"?
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2209
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Sauer » 12. jan 2022, 15:30

Dennis Nielsen skrev:
12. jan 2022, 14:48
https://www.bt.dk/fodbold/AaB-bekraefte ... ve-dansker

Kan ikke læse, men 15 min gammel og tydelig overskrift
Tror bare, du skal klikke cookies-vinduet væk

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7877
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Forza » 12. jan 2022, 15:36

doukas skrev:
12. jan 2022, 15:30
Forza skrev:
12. jan 2022, 11:19
Stegosaurus skrev:
12. jan 2022, 11:16
doukas skrev:
12. jan 2022, 11:11
Tak for indsatsen Cifuentes - der var lovende takter, men det kom aldrig helt op og ringe. Dertil var der for få sejre over de større hold. Så vidt jeg kan huske, så er den stærkeste modstander han fik en sejr imod vel AGF?

Undrer mig over, at det lykkedes ham at forhandle en frikøbsklausul ind i kontrakten da han skrev under med AaB. Håber Inge har lært noget af det.
Skal vi ikke lige se hele kontrakten, før vi konkluderer, at Inge har jokket i spinaten? Frikøbsklausulen kunne jo være et resultat af FORHANDLINGER og et modkrav til fx lav løn og funktionærvilkår, som gør, at vi kunne have sparket Cifuentes ud uden nævneværdige økonomiske konsekvenser hvis han havde vist sig at være en katastrofe.
Glem det. Vi skal ikke have nuancer ind i debatten herinde ;) vi ved Cifuentes var lavt lønnet i AaB. Jeg tænker der er stor sandsynlighed for at det har spillet ind. Og klausulen er vel næppe et helt ligegyldigt beløb.
Hvorfra ved vi, at Cifuentes var "lavt lønnet"?
Han får under en million om året. Ganske lavt for en top 6 klub.

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... heftraener
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Låst