Ny træner og sportdirektør?

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
R Rosenberg
Allstar
Allstar

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af R Rosenberg » 13. jan 2022, 09:22

Prica22 skrev:
13. jan 2022, 09:14
Jens Gustafsson er ny svensk U21-landstræner. Han var et emne i AaB, men har selv takket nej.
Hvis han også er en træner med familieforbehold, er det egentlig ejendommeligt, hvis han var et emne også.

Men mon ikke et emne lidt længere nede, da Inge har bekræftet, at man primært ønsker en dansk træner.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Indlæg af Moen » 13. jan 2022, 09:39

R Rosenberg skrev:
13. jan 2022, 09:22
Prica22 skrev:
Jens Gustafsson er ny svensk U21-landstræner. Han var et emne i AaB, men har selv takket nej.
Hvis han også er en træner med familieforbehold, er det egentlig ejendommeligt, hvis han var et emne også.

Men mon ikke et emne lidt længere nede, da Inge har bekræftet, at man primært ønsker en dansk træner.
Men han siger også, at trænerprofilen er vigtigere end nationalitet. Så Gustafsson kan godt have været 1’er. Man vil have en dansker, hvis man finder én som er kompetent. Og udover at det er flere aktuelle og spændende danskere nu end for et år siden, tror jeg, Inge har fået større tillid til det danske marked.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 13. jan 2022, 09:46

Prica22 skrev:
13. jan 2022, 09:39
Men han siger også, at trænerprofilen er vigtigere end nationalitet. Så Gustafsson kan godt have været 1’er. Man vil have en dansker, hvis man finder én som er kompetent. Og udover at det er flere aktuelle og spændende danskere nu end for et år siden, tror jeg, Inge har fået større tillid til det danske marked.
Hvem er de flere aktuelle og spændende danskere ? Det klinger ikke i mine ører på Thomasberg(ikke spændende - han er ligeså meget leverpostej som os). Lars Friis - afgjort. Men hvem er de andre. Jeg kan ikke se nogle assistenter i superligaen klar til at overtage. Brian Riemer og Tullberg i udlandet kommer ikke til at ske.

Så er vi vel tilbage til Morten Eskesen og Per Frandsen i 1. division Men det virker ikke til, at det er på tale.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Moen » 13. jan 2022, 09:48

FlæskeFrank skrev:
13. jan 2022, 09:46
Prica22 skrev:
Hvem er de flere aktuelle og spændende danskere ? Det klinger ikke i mine ører på Thomasberg(ikke spændende - han er ligeså meget leverpostej som os). Lars Friis - afgjort. Men hvem er de andre. Jeg kan ikke se nogle assistenter i superligaen klar til at overtage. Brian Riemer og Tullberg i udlandet kommer ikke til at ske.

Så er vi vel tilbage til Morten Eskesen og Per Frandsen i 1. division Men det virker ikke til, at det er på tale.
Lars Friis og Thomasberg - som også er på listen. Thomasberg er ihvertfald langt mere interessant nu end for et år siden, synes jeg.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 13. jan 2022, 09:51

Så flere er to trænere :cool:
- FlæskeFrank

gwailo
Landshold
Landshold
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af gwailo » 13. jan 2022, 09:54

Prica22 skrev:
R Rosenberg skrev:
Prica22 skrev:

Det virkede vigtigt for IAO at finde en udenlandsk træner sidste gang, der kunne være med til at rykke hele klubbens mentalitet. Ulempen var at MC ikke kendte den danske liga.

Nu er det måske vigtigere at finde en, der kender ligaen - men som samtidig kan fastholde den positive udvikling i klubben.
En udenlandsk træner nu vil umiddelbart have for meget der skal indhentes på andre områder.
// gwailo

FEDE
1. div
1. div
Favoritspiller: Søren Dissing

Indlæg af FEDE » 13. jan 2022, 10:08

De må gerne hive Kent Nielsen op af hatten
For min skyld

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 13. jan 2022, 10:08

gwailo skrev:
13. jan 2022, 09:54
Prica22 skrev:
R Rosenberg skrev:
Prica22 skrev:

Det virkede vigtigt for IAO at finde en udenlandsk træner sidste gang, der kunne være med til at rykke hele klubbens mentalitet. Ulempen var at MC ikke kendte den danske liga.

Nu er det måske vigtigere at finde en, der kender ligaen - men som samtidig kan fastholde den positive udvikling i klubben.
En udenlandsk træner nu vil umiddelbart have for meget der skal indhentes på andre områder.
Ja, præcis. Jeg tror også, at det ville være en snu strategi.
Jeg synes, Lars Friis er spændende, men også lidt et sats.
Thomasberg derimod er måske ikke så sexet et valg, men hans resultater i en kaw klub, som var én af dem, man altid forventede at slå, og som altid lå og baksede nede i tabellen, lader sig ikke fornægte.

Kunne han så bare hive Mistrati, Kamara, Kehinde og Odey med, ville det være helt fint. Med andre ord: Har Thomasberg en aktie i at opstøve/signe de spillere, taler det naturligvis endnu mere for.

Mit førstevalg vil nu stadig, som for et år siden, være Erik Hamrén - så får man hele pakken, inkl. medietække og nobel skønhed.
Ædruelighedens stemme

AaB-Jones
Allstar
Allstar

Indlæg af AaB-Jones » 13. jan 2022, 10:23

Funky skrev:
12. jan 2022, 22:48
Nå, nu har jeg så hørt de 3 orakler i Ripodsten. Sikke en oplevelse.
Det startede egentlig stille og roligt de første 5-10 minutter, og jeg sad og tænkte: "Okay, så slemt og unuanceret er det heller ikke" - men så skal jeg satme da love for, bunden faldt ud af seancen!
- Inge og Cifuentes har egentlig aldrig villet andet med AaB end at lave hurtige resultater som kan fremme deres egne karrierer, javel!
- Cifuentes har luret, at vi bare har været heldige på marginalerne, og udnytter derfor, at resultatlisten ser pæn ud nu til at komme videre, sese!
- Hammarby henter nok kun Cifuentes fordi hans cv handler om, at han "arbejder hårdt" og er "dedikeret" og har "fantastisk udstråling", og så må "det sportslige komme i anden række", nånåda!

Selvfølgelig er det bekymrende, hvis der faktisk er noget i, at AaB's akademiplaner er kørt af sporet, men det er så åbenbart Cifuentes skyld?!?

Ej, jeg er virkelig ikke imponeret, sådan en gang fordrukkent fis at lukke ud i æteren! Og så er jeg ikke engang inde på Gaardsøes afsluttende bud på Bo Zinck som næste AaB-træner, for okay, det var åbenlyst bare for at være alternativ, fred med det. Men den dér midertersektion i programmet, det var fandme et lavpunkt i Ripodstens historie!
Det er godt nok et historisk lavpunkt i Ripodstens historie - selvom jeg synes, at Jens Otte Barsøe har en super stemme og kommer ok fordi mange emner, så står det bare tilbage, at podcasten står i stampe og ikke udvikler sig. Som skærende kontrast hertil står Rød Aalborg, som kommer langt bedre i dybden med emner omkring både AaB nu og historisk, fankultur og fanscenen samt en masse spændende personportrætter - i går får de også fx Inge i studiet i går til en spændende snak. Samtidig får en bitter Thomas Gaardsøe frit lejde til at sende gylle ud i æteren flankeret af 3 journalister som mikrofonholdere...

Hvis man ikke kan finde stærkere kandidater end Gaardsøe og Bo Zinck, så mener jeg, at man har spillet fallit.

Back to topic:
Spændende hvem de 4 er på Inges liste - mon ikke Kjetil Knutsen er blevet endnu mere urealistisk over det seneste år? Tror ikke på, at Jacob Friis står der - men mon ikke, at Lars Friis og Thomasberg er de eneste danske kandidater?

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 13. jan 2022, 10:26

R Rosenberg skrev:
13. jan 2022, 10:08
gwailo skrev:
13. jan 2022, 09:54
Prica22 skrev:
R Rosenberg skrev:
Prica22 skrev:

Ja, præcis. Jeg tror også, at det ville være en snu strategi.
Jeg synes, Lars Friis er spændende, men også lidt et sats.
Thomasberg derimod er måske ikke så sexet et valg, men hans resultater i en kaw klub, som var én af dem, man altid forventede at slå, og som altid lå og baksede nede i tabellen, lader sig ikke fornægte.

Kunne han så bare hive Mistrati, Kamara, Kehinde og Odey med, ville det være helt fint. Med andre ord: Har Thomasberg en aktie i at opstøve/signe de spillere, taler det naturligvis endnu mere for.

Mit førstevalg vil nu stadig, som for et år siden, være Erik Hamrén - så får man hele pakken, inkl. medietække og nobel skønhed.
Nu er det ikke fordi jeg vil være nogen aldersfacist, men Hamren er altså 64. Hvem siger han har mange år tilbage i sig som træner eller stadig har den sult for trænergerningen det kræver at få succes. Manden er professionel ud til fingerspidserne er han en træner der kan tilvejebringe de nye ideer der flytter os. Selvfølgelig er det mange mange år siden han har været her, men vi har trods alt været der før. Hamren er jo ikke fremtidens træner og der er Thomasberg væsentlig yngre, men stadig en erfaren træner som har mere i sig. Thomasbergs og AaBs rejse ville passe sammen, hvorimod jeg ikke er sikker på om Hamren kom med det vi skal bruge og næppe er en træner med mange år tilbage i sig.
SSE22 Indexet

Anti1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Pro
Kommentar: Kan lide, at de er strategisk faste og ikke mindst, at de gør lige hvad de siger de vil gøre. Jeg tror på der bygges et sundt fundament.

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Moen » 13. jan 2022, 10:35

FlæskeFrank skrev:
13. jan 2022, 09:51
Så flere er to trænere :cool:
Ja. Det er vel flere end sidste år.

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Moen » 13. jan 2022, 10:38

AaB-Jones skrev:
13. jan 2022, 10:23
Funky skrev:
12. jan 2022, 22:48
Nå, nu har jeg så hørt de 3 orakler i Ripodsten. Sikke en oplevelse.
Det startede egentlig stille og roligt de første 5-10 minutter, og jeg sad og tænkte: "Okay, så slemt og unuanceret er det heller ikke" - men så skal jeg satme da love for, bunden faldt ud af seancen!
- Inge og Cifuentes har egentlig aldrig villet andet med AaB end at lave hurtige resultater som kan fremme deres egne karrierer, javel!
- Cifuentes har luret, at vi bare har været heldige på marginalerne, og udnytter derfor, at resultatlisten ser pæn ud nu til at komme videre, sese!
- Hammarby henter nok kun Cifuentes fordi hans cv handler om, at han "arbejder hårdt" og er "dedikeret" og har "fantastisk udstråling", og så må "det sportslige komme i anden række", nånåda!

Selvfølgelig er det bekymrende, hvis der faktisk er noget i, at AaB's akademiplaner er kørt af sporet, men det er så åbenbart Cifuentes skyld?!?

Ej, jeg er virkelig ikke imponeret, sådan en gang fordrukkent fis at lukke ud i æteren! Og så er jeg ikke engang inde på Gaardsøes afsluttende bud på Bo Zinck som næste AaB-træner, for okay, det var åbenlyst bare for at være alternativ, fred med det. Men den dér midertersektion i programmet, det var fandme et lavpunkt i Ripodstens historie!
Det er godt nok et historisk lavpunkt i Ripodstens historie - selvom jeg synes, at Jens Otte Barsøe har en super stemme og kommer ok fordi mange emner, så står det bare tilbage, at podcasten står i stampe og ikke udvikler sig. Som skærende kontrast hertil står Rød Aalborg, som kommer langt bedre i dybden med emner omkring både AaB nu og historisk, fankultur og fanscenen samt en masse spændende personportrætter - i går får de også fx Inge i studiet i går til en spændende snak. Samtidig får en bitter Thomas Gaardsøe frit lejde til at sende gylle ud i æteren flankeret af 3 journalister som mikrofonholdere...

Hvis man ikke kan finde stærkere kandidater end Gaardsøe og Bo Zinck, så mener jeg, at man har spillet fallit.

Back to topic:
Spændende hvem de 4 er på Inges liste - mon ikke Kjetil Knutsen er blevet endnu mere urealistisk over det seneste år? Tror ikke på, at Jacob Friis står der - men mon ikke, at Lars Friis og Thomasberg er de eneste danske kandidater?
Knutsen for nyligt forlænget sin kontrakt og afvist Rosenborg. Så ja, næppe realistisk. Jeg ved, at Thomasberg og L.Friis står på listen. Sidstnævnte ser ud til at være dyr.

Brugeravatar
Trickster
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Trickster » 13. jan 2022, 10:46

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... rs/9078971

En der kan og vil opremse stridspunkterne? Uden at kopiere indhold fra artiklen
Hair is not a right: it´s a privilege!

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 13. jan 2022, 10:48

Trickster skrev:
13. jan 2022, 10:46

Mit gæt:

1: Hammerby lækkede historien om MC og om de havde forhandlet med ham, i håb om det pressede AaB på ikke at stå fast på det beløb der var i klausulen

2: Hammerby nægter at betale mere for at de får ham nu, og AaB står fast på vil de have ham nu, og ikke om en månede skal der flere penge på bordet..

Brugeravatar
Trickster
Superliga
Superliga

Indlæg af Trickster » 13. jan 2022, 10:52

gravballe skrev:
13. jan 2022, 10:48
Trickster skrev:
13. jan 2022, 10:46

Mit gæt:

1: Hammerby lækkede historien om MC og om de havde forhandlet med ham, i håb om det pressede AaB på ikke at stå fast på det beløb der var i klausulen

2: Hammerby nægter at betale mere for at de får ham nu, og AaB står fast på vil de have ham nu, og ikke om en månede skal der flere penge på bordet..
Jeg tænker, at der må være et eller andet med, hvordan kontrakten er formuleret. Hammarby og Cifuentes mener det ene, Inge og AaB mener noget andet.

Bongo12345
Junior
Junior
Geografisk sted: Nibe

Indlæg af Bongo12345 » 13. jan 2022, 10:58

Sagen kort.
AaB mener der et et opsigelsesvarsel på aftalen. Den er 1. marts.
Cifrutens og Hammarby mener denne træder ud af kraft ved udløsning fri købsklasul.

Frikøbsklasulen er oplyst til at være 1,8 mill.

AaB vil have afregning fra nu til 1.marts, det mener Hammarby og Cifurentes ikke.

Bongo12345
Junior
Junior
Geografisk sted: Nibe

Indlæg af Bongo12345 » 13. jan 2022, 11:03

Bongo12345 skrev:
13. jan 2022, 10:58
Sagen kort.
Cifrutens og Hammarby mener denne træder ud af kraft ved udløsning fri købsklasul.

AaB vil have afregning fra nu til 1.marts, det mener Hammarby og Cifurentes ikke.
I forlængelse af det jeg skrevet, skriver EB også at forbindelsen til Thomasberg er kølet af den sidste uge og at dem den manglende kontakt fra AaB's side er noteret i Thomasberg-lejeren.

jonas386
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ingen

Indlæg af jonas386 » 13. jan 2022, 11:11

Normalt ville jeg være rimelig large ift. at lade Cifuentes tage til Hammarby og starte i det nye job hurtigst muligt, men hvis ikke de gider betale, kan man for min skyld sætte ham til at samle kegler og pumpe bolde for U/9 i den næste halvanden måned.

Skuffende oplevelse alt-i-alt, håber Hammarby rykker ned.

Lad os gerne få ny cheftræner i denne uge, og så lad os komme med fuld smadder ind i foråret og begynde at spille noget lidt sjovere fodbold.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 13. jan 2022, 11:16

jonas386 skrev:
13. jan 2022, 11:11
Normalt ville jeg være rimelig large ift. at lade Cifuentes tage til Hammarby og starte i det nye job hurtigst muligt, men hvis ikke de gider betale, kan man for min skyld sætte ham til at samle kegler og pumpe bolde for U/9 i den næste halvanden måned.

Skuffende oplevelse alt-i-alt, håber Hammarby rykker ned.

Lad os gerne få ny cheftræner i denne uge, og så lad os komme med fuld smadder ind i foråret og begynde at spille noget lidt sjovere fodbold.
Det der med sjovere fodbold. Nu må folk altså også stoppe lidt. Se på det hold vi har uden Lucas. Så der er der altså for få boldspillere så indtil truppen er renset ud vil det altså blive en hvis mængde pøl om så træneren hedder Hjulmand, Klopp, Cifuentes eller Thomasberg.
Alle trænere siden Kent Nielsen er altså søgt tilbage til en eller anden form for pøl/mere basic spillestil efter noget tid. Altså selvfølgelig er det ikke et Horsens hold, men det er bestemt heller ikke et hold der matcher, hvad der hidtil har været sagt om spillestil.
SSE22 Indexet

Anti1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Pro
Kommentar: Kan lide, at de er strategisk faste og ikke mindst, at de gør lige hvad de siger de vil gøre. Jeg tror på der bygges et sundt fundament.

Brugeravatar
Trickster
Superliga
Superliga

Indlæg af Trickster » 13. jan 2022, 11:18

Bongo12345 skrev:
13. jan 2022, 11:03
Bongo12345 skrev:
13. jan 2022, 10:58
Sagen kort.

I forlængelse af det jeg skrevet, skriver EB også at forbindelsen til Thomasberg er kølet af den sidste uge og at dem den manglende kontakt fra AaB's side er noteret i Thomasberg-lejeren.
Tak for opklaringen.

Jeg håber også, at såfremt vi finder en ny træner i den nærmeste fremtid, så er det ikke ensbetydende med, at Cifuentes bare får lov at smutte. Der må flere penge på bordet, hvis han ikke først skal tiltræde den 1. marts.

Det lader jo også til, at både Lars Friis og Thomas Thomasberg koster på den anden side af to millioner kroner.

Låst