Ny træner og sportdirektør?

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Ny træner og sportdirektør?

Indlæg af Gnu » 17. feb 2022, 14:44

R Rosenberg skrev:
17. feb 2022, 14:02
Gnu skrev:
17. feb 2022, 13:31
R Rosenberg skrev:
17. feb 2022, 11:40
Gnu skrev:
17. feb 2022, 11:19
R Rosenberg skrev:
17. feb 2022, 10:03
Hanga skrev:
17. feb 2022, 09:31


Ikke at jeg er uenig i alt hvad I skriver, men hvis jeg må gå lidt kontra på jer, så er det som om at I automatisk antager, at AaB ledelsen har truffet de rigtige valg i denne sag, og at kritik af og frustration over forløbet og situationen dermed er uberettiget.

Uanset hvor bevidste AaB har været om de forskellige konsekvenser eller ej, hvem der har truffet beslutningerne undervejs osv., så er bundlinjen at vi pludseligt mistede cheftræneren vi brugte 1 år på at bygge op med, og nu potentielt står uden cheftræner i op til 7 måneder. Vi har kørt optakten til en vigtig forårssæsonen uden afklaring om hvem der skal stå i spidsen, og hvis vi virkelig først får Friis 1/8 så skal vi også køre optakten og indlede næste sæson uden manden der skal stå i spidsen for den langvarige udvikling af holdet, spillestilen mv.

For mig er det lidt en gåde at dette kan negligeres. Synes I virkelig at det er et mindre problem? Tillægger i cheftrænerrollen så lidt værdi?

Jeg kunne også spørge, hvor ofte har I set andre klubber stå i lignende situationer? Jeg kan simpelthen ikke mindes det. Af en klub af AaBs størrelse var det mig helt utænkeligt for blot et par måneder siden. Hvis det var AGF der havde været igennem dette forløb, ville jeg have moret mig over det og jeg er sikker på at ordet "galehus" også var blevet bragt flittigt på banen såvel herinde som i medierne.

Set fra min stol, med den begrænsede viden vi har, så har AaB truffet forkerte valg i denne affære. Startende fra accept af klausul til Cifuentes, til at hyre en træner man først kan få langt ude i fremtiden (uanset om AaB var bevidste herom eller ej). Uanset hvor mange benefits of the doubt jeg giver dem i alle mellemligningerne, så er bundlinjen er den samme - vi står uden cheftræner.

Og kunne vi så ikke prøve at køre debatten uden at gøre alting til et person spørgsmål.
Jeg tænker ikke, at nogen synes, at situationen er god, fed eller specielt skarpt skåret. For der kan da næppe være uenighed om, at AaB står i en elendig situation uden cheftræner før 1/8 (jeg tror stadig, han kommer før).

Dét, som jeg selv og andre opponerer mod, er den udprægede klogskab, der kommer fra visse stemmer, som tilsyneladende har siddet og sidder som fluer på væggene på ledelsesgangen og i særdeleshed på Inges kontor og kender til hver eneste detalje i forløbet.

Dét, jeg selv og andre opponerer mod, er den tydelige bias, hvor visse (flere MEGET Gaarde-glade) stemmer benytter enhver lejlighed til at skyde Inge dit og dat i skoene, fordi de, af uvisse årsager, i forvejen har en udpræget antipati mod manden (måske fordi Gaarde fik sparket) og dermed skaber en virkelighed, som passer i deres eget narrativ og endda nærmest ophøjer det til facts.

Det, jeg læser fra de noget mere nuancerede stemmer, er, at det kan være, at Inge har fejlet big time med dette, men at der faktisk kan være hundrede andre plausible forklaringer, samt at Inge nok næppe sidder med disse beslutninger alene og med en knap, hvorpå der står "GO", som han helt egenhændigt og diktatorisk styrer og dominerer.
Kan du ikke lige være konkret her?: Hvem er disse Gaarde-glade personer, som benytter enhver lejlighed til at skyde Inge alt muligt i skoene?
Jeg overvejede at tilføje et "ingen nævnt, ingen glemt", men jeg håbede, at det ikke var nødvendigt.

Og nej, det vil jeg naturligvis ikke kaste mig ud i, da det formodentlig er i konflikt med retningslinjer - og i øvrigt afsporer debatten.
Det er ufin debatstil at smide sådan en løs anklage ud i luften uden at adressere den. Det kan ingen jo forsvare sig imod, og din anklage får lov til at hænge og dingle uimodsagt. Dét er med til at afspore debatten.

Så enten kan du stå ved dine anklager som en mand og være konkret, eller du kan pakke dem væk.
Whatever.
Bravo. Flot svar.

Du kan jo selv se, at det skaber forvirring, når fx Hanga er nødt til at spørge om det er ham, du hentyder til.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Ny træner og sportdirektør?

Indlæg af raekkeettre » 17. feb 2022, 14:48

R Rosenberg skrev:
17. feb 2022, 14:31
raekkeettre skrev:
17. feb 2022, 14:08
Forza skrev:
17. feb 2022, 14:02
FlæskeFrank skrev:
17. feb 2022, 13:34
R Rosenberg skrev:
17. feb 2022, 13:23
Men har "store vaskedag" ikke netop været nødvendig? Jeg synes det.
Det har alle dage været tilladt at vaske hver dag og ikke kun hver 1 gang om måneden. Det bestemmer man jo delvis selv og her var han bedre i starten til at give slip på spillere end han har været her til sidst.

Hvis man tror på firmaets kultur, så skal man ikke skifte så mange på en gang. Og hvis han ikke tror på kulturen, hvad har han så lavet de sidste to år ?
Meget sort/hvid måde at stille det op på. Der er jo også økonomi og en trup fyldt med dyre kontrakter der spiller ind. Man kan ikke altid “bare” lave en oprydning. Og man har jo troet på projektet, men det er da også tydeligt at der med kontraktudløb bliver en naturlig oprydning fra Gaardes tid i det kommende vindue.z
Ved vi hvilken spillere der er bundet op på dyre kontrakter, hvad er dyre kontakter - altså hvor meget skal betales før de er dyre og derfor stopper os fra at hente andre spillere på dyre kontrakter, som kan gøre en forskel. Hvem er det? Fossum, Lucas, Thelander, Rinne har dyre kontrakter, men hvem mere?
Det er ikke nødvendigvis den enkelte kontrakt, men summen.
Fx er der forlydender om, at MC får ca. 100.000 om måneden (aner det ikke, men plausibelt). Børsting får måske 50-75. Hvad fik Solkongen? Hvad fik van Weert? Hvad fik Kasper P? Osv.
Hvis der er tilpas mange spillere med en hæderlig løn, men uden impact, løber det også op.
Det hele løber op, og måske er det strategien bag vores tynde trup, at man satser på langt færre spillere men bedre. Mit issue er så bare, at fuck man skal ramme plet! For procentdelen af en spiller der ikke slår til bliver bare det højere. Nå men jeg hørte bare nogle sige vi havde en masse spillere bundet op på dyre kontrakter, og hvis nogle vist hvem og hvor meget kunne det jo klart blive en del af debatten og ikke bare nogle floskler - som man nemt kan komme til at skyde af :)

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Ny træner og sportdirektør?

Indlæg af Hanga » 17. feb 2022, 14:53

Gnu skrev:
17. feb 2022, 14:44
R Rosenberg skrev:
17. feb 2022, 14:02

Whatever.
Bravo. Flot svar.

Du kan jo selv se, at det skaber forvirring, når fx Hanga er nødt til at spørge om det er ham, du hentyder til.
Jeg var nu godt klar over at det ikke var adresseret til mig. Min pointe var, at det lige så meget er "Inge forsvarerne" der er med til at gøre det til en person debat, fremfor en debat om selve problemstillingen. I stedet for at beskæftige sig så meget med hvis skyld det er, hvem der har truffet beslutningerne, spekulationer om hvordan forhandlingsforløb mv. har været, så er bundlinjen at vi står uden træner - så kan vi være uenige om hvor stort dette problem er, og det er fair. Men blandt os der synes, at det er et stort problem, så har der været gode argumenter herfor, også blandt dem, der så får nævnt Inges navn i den forbindelse... og det er kun da kun naturligt, at man som udgangspunkt kigger på sportschefen, når de sportslige beslutninger diskuteres. Så er det bare træls at se, at denne kritik bare bliver reduceret til at være et had til Inge.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Ny træner og sportdirektør?

Indlæg af Sønderhof » 17. feb 2022, 14:54

R Rosenberg skrev:
17. feb 2022, 14:28
Sønderhof skrev:
17. feb 2022, 14:06
R Rosenberg skrev:
17. feb 2022, 13:23
FlæskeFrank skrev:
17. feb 2022, 13:07
Forza skrev:
17. feb 2022, 12:55
Vi står overfor en altafgørende sommer. Truppen bliver fornyet og vi kommer til at se en del ændringer. Vi har en meget spændende træner på vej, og Inge skal for alvor stå sin store test. Det kan både blive rigtig godt og rigtig skidt, men det aner vi jo af gode grunde intet om endnu.

Men jeg ser simpelthen ikke en negativ kurs inden vi overhovedet er ved det punkt.
Jeg vil godt hæve den en tak.

Inge Andre står overfor sin afgørende test. Han har haft ansvaret i mere end to år til den tid og derfor haft mulighed for at justere truppen flere gange og undgå store vaskedag. Ikke, at han nødvendigvis skal fyres hvis det kikser, men det vil plette hans eftermæle rigtig længe.

Så kan man nævne corona, spillere som ikke vil sælges, trænerskifter mm. Men det mener jeg ikke er nok.
Men har "store vaskedag" ikke netop været nødvendig? Jeg synes det.
Der er bred enighed om, at kvaliteten om typerne på spillerne ikke er optimal.

Men der er vel ingen, der ved deres fulde fem, synes det er god planlægning, at man skal udskifte halvdelen af truppen på ét kalenderår?

Jeg har det helt fint med, at Børsting og (forhåbentligt) MC skal videre, men det er ingen selvfølge, at man kan finde erstatningerne der kan gå ind og udfylde deres roller på acceptabel vis.

Vi har i nyere AaB-tid set adskillige eksempler på, at spillere med pæne CV og dertihørende forhåbninger skuffe fælt. Chanko, Beauchamp, Lesniak og Sylvestr, failede big time ift den rolle man havde forestillet sig de skulle have.

Havde man valgt en lidt mere proaktiv tilgang, og fundet en erstatning for fx. Børsting allerede nu (fx Frederik Holst eller Thomsen), så ville man mindske den voldsomme forandring en smule.

Jeg frygter der går Vejle i den til sommer!
Klart. Jeg er også utvivlsomt med på den måde at operere på, for det vil jo altid være at foretrække, at man har afløserne på plads. Blev også debatteret tidligere, og er jo den model, fcm kører.

Men jeg ser to mulige årsager til, at man ikke kører den strategi:
1. Økonomisk formåen.
2. Stormende inkompetence.

Jeg hælder - trods alt - mest til nummer 1.

Desuden ser jeg det ikke som et problem med metervarerspillere som Børsting og Magnus. Dem kan du erstatte any day. Det er mere et problem i forhold til profiler/dem der bærer holdet, som fx Thelander.
Jeg er et sted ind midt imellem :)

Ligeledes er jeg ift strategi. Man behøver ikke have en trup på 35 mand med 8 spillere udlejet.

Jeg synes det er naivt, at tro, at man uden videre kan erstatte Børsting og MC, og det er jo heller ikke nok. Det skal gerne være af højere kvalitet, ellers er det meningsløst. Udpeg gerne to driftsikre top 6-spillere, der vel og mærke er transferfri, for vi er enige så langt, at Pedro/Fossum/T. er kæmpesvære at erstatte, hvorfor transfer/signon primært skal blåstemples her.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Ny træner og sportdirektør?

Indlæg af Gnu » 17. feb 2022, 14:59

Hanga skrev:
17. feb 2022, 14:53
Gnu skrev:
17. feb 2022, 14:44
R Rosenberg skrev:
17. feb 2022, 14:02

Whatever.
Bravo. Flot svar.

Du kan jo selv se, at det skaber forvirring, når fx Hanga er nødt til at spørge om det er ham, du hentyder til.
Jeg var nu godt klar over at det ikke var adresseret til mig. Min pointe var, at det lige så meget er "Inge forsvarerne" der er med til at gøre det til en person debat, fremfor en debat om selve problemstillingen. I stedet for at beskæftige sig så meget med hvis skyld det er, hvem der har truffet beslutningerne, spekulationer om hvordan forhandlingsforløb mv. har været, så er bundlinjen at vi står uden træner - så kan vi være uenige om hvor stort dette problem er, og det er fair. Men blandt os der synes, at det er et stort problem, så har der været gode argumenter herfor, også blandt dem, der så får nævnt Inges navn i den forbindelse... og det er kun da kun naturligt, at man som udgangspunkt kigger på sportschefen, når de sportslige beslutninger diskuteres. Så er det bare træls at se, at denne kritik bare bliver reduceret til at være et had til Inge.
Meget enig. Det er voldsomt irriterende og fordummende at det gøres til et pro eller contra Inge-spørgsmål.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5174
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Ny træner og sportdirektør?

Indlæg af R Rosenberg » 17. feb 2022, 15:09

raekkeettre skrev:
17. feb 2022, 14:48
R Rosenberg skrev:
17. feb 2022, 14:31
raekkeettre skrev:
17. feb 2022, 14:08
Forza skrev:
17. feb 2022, 14:02
FlæskeFrank skrev:
17. feb 2022, 13:34
R Rosenberg skrev:
17. feb 2022, 13:23
Men har "store vaskedag" ikke netop været nødvendig? Jeg synes det.
Det har alle dage været tilladt at vaske hver dag og ikke kun hver 1 gang om måneden. Det bestemmer man jo delvis selv og her var han bedre i starten til at give slip på spillere end han har været her til sidst.

Hvis man tror på firmaets kultur, så skal man ikke skifte så mange på en gang. Og hvis han ikke tror på kulturen, hvad har han så lavet de sidste to år ?
Meget sort/hvid måde at stille det op på. Der er jo også økonomi og en trup fyldt med dyre kontrakter der spiller ind. Man kan ikke altid “bare” lave en oprydning. Og man har jo troet på projektet, men det er da også tydeligt at der med kontraktudløb bliver en naturlig oprydning fra Gaardes tid i det kommende vindue.z
Ved vi hvilken spillere der er bundet op på dyre kontrakter, hvad er dyre kontakter - altså hvor meget skal betales før de er dyre og derfor stopper os fra at hente andre spillere på dyre kontrakter, som kan gøre en forskel. Hvem er det? Fossum, Lucas, Thelander, Rinne har dyre kontrakter, men hvem mere?
Det er ikke nødvendigvis den enkelte kontrakt, men summen.
Fx er der forlydender om, at MC får ca. 100.000 om måneden (aner det ikke, men plausibelt). Børsting får måske 50-75. Hvad fik Solkongen? Hvad fik van Weert? Hvad fik Kasper P? Osv.
Hvis der er tilpas mange spillere med en hæderlig løn, men uden impact, løber det også op.
Det hele løber op, og måske er det strategien bag vores tynde trup, at man satser på langt færre spillere men bedre. Mit issue er så bare, at fuck man skal ramme plet! For procentdelen af en spiller der ikke slår til bliver bare det højere. Nå men jeg hørte bare nogle sige vi havde en masse spillere bundet op på dyre kontrakter, og hvis nogle vist hvem og hvor meget kunne det jo klart blive en del af debatten og ikke bare nogle floskler - som man nemt kan komme til at skyde af :)
Jeg er helt enig. Og det er jo også derfor, at der nærmest samstemmende tales om Inges svendestykke til sommer. For den skal eddermame rammes lige i røven - man har ikke gjort det nemmere for sig selv med den manøvre med at slanke løbende, men ikke hentet ind endnu på hylde A.
Ædruelighedens stemme

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5174
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Ny træner og sportdirektør?

Indlæg af R Rosenberg » 17. feb 2022, 15:14

Hanga skrev:
17. feb 2022, 14:53
Gnu skrev:
17. feb 2022, 14:44
R Rosenberg skrev:
17. feb 2022, 14:02

Whatever.
Bravo. Flot svar.

Du kan jo selv se, at det skaber forvirring, når fx Hanga er nødt til at spørge om det er ham, du hentyder til.
Jeg var nu godt klar over at det ikke var adresseret til mig. Min pointe var, at det lige så meget er "Inge forsvarerne" der er med til at gøre det til en person debat, fremfor en debat om selve problemstillingen. I stedet for at beskæftige sig så meget med hvis skyld det er, hvem der har truffet beslutningerne, spekulationer om hvordan forhandlingsforløb mv. har været, så er bundlinjen at vi står uden træner - så kan vi være uenige om hvor stort dette problem er, og det er fair. Men blandt os der synes, at det er et stort problem, så har der været gode argumenter herfor, også blandt dem, der så får nævnt Inges navn i den forbindelse... og det er kun da kun naturligt, at man som udgangspunkt kigger på sportschefen, når de sportslige beslutninger diskuteres. Så er det bare træls at se, at denne kritik bare bliver reduceret til at være et had til Inge.
Så har jeg generelt formuleret mig særdeles uklart, da mit ærinde netop har været at komme væk fra persondebatten, hvem der har ansvaret, og i stedet netop fokusere på problemstillingen.

Det eneste jeg beder om, er, at man forholder sig til problemet, som der vel er bred enighed om, er lort og lagkage, men afholder sig fra at springe de mange mulige mellemregninger over - for ingen ved ret beset, om det er Inge, bestyrelsen, Bælum, Fredberg, VFF's bestyrelse eller en troldmand fra Øvre Volta, der står bag den nuværende situation.
Ædruelighedens stemme

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5174
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Ny træner og sportdirektør?

Indlæg af R Rosenberg » 17. feb 2022, 15:14

Gnu skrev:
17. feb 2022, 14:59
Hanga skrev:
17. feb 2022, 14:53
Gnu skrev:
17. feb 2022, 14:44
R Rosenberg skrev:
17. feb 2022, 14:02

Whatever.
Bravo. Flot svar.

Du kan jo selv se, at det skaber forvirring, når fx Hanga er nødt til at spørge om det er ham, du hentyder til.
Jeg var nu godt klar over at det ikke var adresseret til mig. Min pointe var, at det lige så meget er "Inge forsvarerne" der er med til at gøre det til en person debat, fremfor en debat om selve problemstillingen. I stedet for at beskæftige sig så meget med hvis skyld det er, hvem der har truffet beslutningerne, spekulationer om hvordan forhandlingsforløb mv. har været, så er bundlinjen at vi står uden træner - så kan vi være uenige om hvor stort dette problem er, og det er fair. Men blandt os der synes, at det er et stort problem, så har der været gode argumenter herfor, også blandt dem, der så får nævnt Inges navn i den forbindelse... og det er kun da kun naturligt, at man som udgangspunkt kigger på sportschefen, når de sportslige beslutninger diskuteres. Så er det bare træls at se, at denne kritik bare bliver reduceret til at være et had til Inge.
Meget enig. Det er voldsomt irriterende og fordummende at det gøres til et pro eller contra Inge-spørgsmål.
Enig.
Ædruelighedens stemme

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Ny træner og sportdirektør?

Indlæg af Fromthecradle » 17. feb 2022, 15:26

R Rosenberg skrev:
17. feb 2022, 15:14
Hanga skrev:
17. feb 2022, 14:53
Gnu skrev:
17. feb 2022, 14:44
R Rosenberg skrev:
17. feb 2022, 14:02

Whatever.
Bravo. Flot svar.

Du kan jo selv se, at det skaber forvirring, når fx Hanga er nødt til at spørge om det er ham, du hentyder til.
Jeg var nu godt klar over at det ikke var adresseret til mig. Min pointe var, at det lige så meget er "Inge forsvarerne" der er med til at gøre det til en person debat, fremfor en debat om selve problemstillingen. I stedet for at beskæftige sig så meget med hvis skyld det er, hvem der har truffet beslutningerne, spekulationer om hvordan forhandlingsforløb mv. har været, så er bundlinjen at vi står uden træner - så kan vi være uenige om hvor stort dette problem er, og det er fair. Men blandt os der synes, at det er et stort problem, så har der været gode argumenter herfor, også blandt dem, der så får nævnt Inges navn i den forbindelse... og det er kun da kun naturligt, at man som udgangspunkt kigger på sportschefen, når de sportslige beslutninger diskuteres. Så er det bare træls at se, at denne kritik bare bliver reduceret til at være et had til Inge.
Så har jeg generelt formuleret mig særdeles uklart, da mit ærinde netop har været at komme væk fra persondebatten, hvem der har ansvaret, og i stedet netop fokusere på problemstillingen.

Det eneste jeg beder om, er, at man forholder sig til problemet, som der vel er bred enighed om, er lort og lagkage, men afholder sig fra at springe de mange mulige mellemregninger over - for ingen ved ret beset, om det er Inge, bestyrelsen, Bælum, Fredberg, VFF's bestyrelse eller en troldmand fra Øvre Volta, der står bag den nuværende situation.
Vi ved at AaB gav Cifuentes en underlig klausul.
Vi ved at AaB har ansat en træner til tiltrædelse pr 1.8.

Det er AaBs beslutninger, og har intet at gøre med Viborg eller troldmanden fra Øvre Volta.
You pay for this?

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Ny træner og sportdirektør?

Indlæg af raekkeettre » 17. feb 2022, 15:42

R Rosenberg skrev:
17. feb 2022, 15:14
Hanga skrev:
17. feb 2022, 14:53
Gnu skrev:
17. feb 2022, 14:44
R Rosenberg skrev:
17. feb 2022, 14:02

Whatever.
Bravo. Flot svar.

Du kan jo selv se, at det skaber forvirring, når fx Hanga er nødt til at spørge om det er ham, du hentyder til.
Jeg var nu godt klar over at det ikke var adresseret til mig. Min pointe var, at det lige så meget er "Inge forsvarerne" der er med til at gøre det til en person debat, fremfor en debat om selve problemstillingen. I stedet for at beskæftige sig så meget med hvis skyld det er, hvem der har truffet beslutningerne, spekulationer om hvordan forhandlingsforløb mv. har været, så er bundlinjen at vi står uden træner - så kan vi være uenige om hvor stort dette problem er, og det er fair. Men blandt os der synes, at det er et stort problem, så har der været gode argumenter herfor, også blandt dem, der så får nævnt Inges navn i den forbindelse... og det er kun da kun naturligt, at man som udgangspunkt kigger på sportschefen, når de sportslige beslutninger diskuteres. Så er det bare træls at se, at denne kritik bare bliver reduceret til at være et had til Inge.
Så har jeg generelt formuleret mig særdeles uklart, da mit ærinde netop har været at komme væk fra persondebatten, hvem der har ansvaret, og i stedet netop fokusere på problemstillingen.

Det eneste jeg beder om, er, at man forholder sig til problemet, som der vel er bred enighed om, er lort og lagkage, men afholder sig fra at springe de mange mulige mellemregninger over - for ingen ved ret beset, om det er Inge, bestyrelsen, Bælum, Fredberg, VFF's bestyrelse eller en troldmand fra Øvre Volta, der står bag den nuværende situation.
Men, bare så jeg ved det ud fra dit synspunkt, hvornår må man begynde at stille spørgsmålstegn ved Inges formåen? Altså hvad skal der til? Jeg spørger ikke til hvordan, hvornår etc etc men ligesom man kan stille en træner til ansvar når man rykker ned eller spiller dårligt og bliver fyret. Hvornår skal en sportschef stilles til ansvar? Jeg synes jo der er en masse resultater under hans ledelse og anasvarsområder nu, men kan da også godt forstå hvis andre har andre holdninger og ikke synes han er så dårlig, eller andet. Bare rent nysgerrighed og ikke andet.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Ny træner og sportdirektør?

Indlæg af Funky » 17. feb 2022, 15:49

Fromthecradle skrev:
17. feb 2022, 15:26
R Rosenberg skrev:
17. feb 2022, 15:14
Hanga skrev:
17. feb 2022, 14:53
Gnu skrev:
17. feb 2022, 14:44
R Rosenberg skrev:
17. feb 2022, 14:02

Whatever.
Bravo. Flot svar.

Du kan jo selv se, at det skaber forvirring, når fx Hanga er nødt til at spørge om det er ham, du hentyder til.
Jeg var nu godt klar over at det ikke var adresseret til mig. Min pointe var, at det lige så meget er "Inge forsvarerne" der er med til at gøre det til en person debat, fremfor en debat om selve problemstillingen. I stedet for at beskæftige sig så meget med hvis skyld det er, hvem der har truffet beslutningerne, spekulationer om hvordan forhandlingsforløb mv. har været, så er bundlinjen at vi står uden træner - så kan vi være uenige om hvor stort dette problem er, og det er fair. Men blandt os der synes, at det er et stort problem, så har der været gode argumenter herfor, også blandt dem, der så får nævnt Inges navn i den forbindelse... og det er kun da kun naturligt, at man som udgangspunkt kigger på sportschefen, når de sportslige beslutninger diskuteres. Så er det bare træls at se, at denne kritik bare bliver reduceret til at være et had til Inge.
Så har jeg generelt formuleret mig særdeles uklart, da mit ærinde netop har været at komme væk fra persondebatten, hvem der har ansvaret, og i stedet netop fokusere på problemstillingen.

Det eneste jeg beder om, er, at man forholder sig til problemet, som der vel er bred enighed om, er lort og lagkage, men afholder sig fra at springe de mange mulige mellemregninger over - for ingen ved ret beset, om det er Inge, bestyrelsen, Bælum, Fredberg, VFF's bestyrelse eller en troldmand fra Øvre Volta, der står bag den nuværende situation.
Vi ved at AaB gav Cifuentes en underlig klausul.
Vi ved at AaB har ansat en træner til tiltrædelse pr 1.8.

Det er AaBs beslutninger, og har intet at gøre med Viborg eller troldmanden fra Øvre Volta.
Og vi ved, at AaB har været ret klare omkring, at det har været bevidste valg. I tilfældet med Cifuentes’ klausul har Inge været ude og sige (hvad jeg også tror, er rigtigt), at der alligevel ikke er den store idé i at holde på en træner, som gerne vil forfølge en mulighed. Der var endda også nogle familiære hensyn - som man godt nok har set nogle ret ‘vekslende’ holdninger til herinde. Men AaB har altså ikke villet stå i vejen for manden, selv hvis man kunne, må man tro, og den generelle holdning er vist, at man endda kommer styrket ud af manøvren med Friis som ny træner.

Så det bliver altså mere forsimplet bare at opliste “AaB’s beslutninger”, end rimeligt er.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Debatjuntaen
Administrator
Administrator
Indlæg: 1668
Tilmeldt: 25. jun 2006, 16:57

Re: Ny træner og sportdirektør?

Indlæg af Debatjuntaen » 17. feb 2022, 16:32

Denne tråd låses, da den er uddateret og et miskmask af emner. Grundet dens længde flytter vi den til "Oldies but goodies".

Der oprettes en "Lars Friis"-tråd og en "Inge Andre Olsen"-tråd.

Låst