Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Besvar
Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Tyskeren » 23. maj 2022, 14:33

Kunne Løssl være en mulighed?

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4760
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Maglau » 23. maj 2022, 14:39

bonanza skrev:
23. maj 2022, 14:24
5. pladsen reflekterer meget pænt truppens niveau og er præcis så langt præstationerne rækker. Det er hverken for meget eller for lidt.

Hvis vi skal konkurrere om mere spændende pladser, skal vi først have lukket de huller der opstår hvis det ikke lykkedes at forlænge med Thelander og Rinne. Vi kan ikke udelukke at det sker, og før det giver det ikke mening at hente forstærkninger. Jeg tvivler på vi kan få bedre end de to.

For mig er begge backs et sted hvor vi godt kan øge kvaliteten. Det bør man se på, hvis man ikke skal ud og lappe fordi man mister nøglespillere på free transfer.
Backs er ikke gode, men absolut største udfordring synes jeg ligger i midtforsvaret, hvor vi har tre spillere der ikke holder niveau overhovedet. Granli og Ross er superliga men ikke top 6 og Hagelskjær er slet slet ikke superliga.
Der er 100% sikkert brug for ikke bare en super dygtig mf men også en leder der kan gøre makkeren god.

Offensiven er ok og vores stærkeste kort med Sousa, Prip og Lucas og Høgh/makaric/ementa som det tynde øl. Kusk går jeg ud fra sælges.
På midten (offensiv) har vi et kæmpe talent i Ross og derudover Pedro og Højholdt som svinger ufatteligt meget - de kunne godt bruge en styrmand (går ud fra at Fossum sælges)

Så for mig er det prioritet til start 11
Styrmand i forsvaret
Styrmand på midten
Højre back
og nogle reserver vi kan være bekendte.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7877
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Forza » 23. maj 2022, 14:54

Tyskeren skrev:
23. maj 2022, 14:33
Kunne Løssl være en mulighed?
Ikke et dårligt bud, hvis de ikke vil have ham i England og Midtjylland. FCM har dog ikke for vane at lade spillere gå til andre danske klubber uden det er dyrt (Jesper Hansen og Mikael Andersson fx).

AaB har ikke mange penge at skyde med, så jeg tror stadig Jakob Busk er et godt bud. Også i forhold til at Theo skal have mulighed for at spille sig ind indenfor et par år.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Tyskeren » 23. maj 2022, 14:57

Forza skrev:
23. maj 2022, 14:54
Tyskeren skrev:
23. maj 2022, 14:33
Kunne Løssl være en mulighed?
Ikke et dårligt bud, hvis de ikke vil have ham i England og Midtjylland. FCM har dog ikke for vane at lade spillere gå til andre danske klubber uden det er dyrt (Jesper Hansen og Mikael Andersson fx).

AaB har ikke mange penge at skyde med, så jeg tror stadig Jakob Busk er et godt bud. Også i forhold til at Theo skal have mulighed for at spille sig ind indenfor et par år.
Kunne bare læse at han ikke vil spille for FCM igen og at Brentford ikke vil forlænge! Magter ikke Jakob Busk som ikke har spillet en ligakamp siden 2018/2019..

Løssl kunne være en konge signing!

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7877
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Forza » 23. maj 2022, 15:00

Tyskeren skrev:
23. maj 2022, 14:57
Forza skrev:
23. maj 2022, 14:54
Tyskeren skrev:
23. maj 2022, 14:33
Kunne Løssl være en mulighed?
Ikke et dårligt bud, hvis de ikke vil have ham i England og Midtjylland. FCM har dog ikke for vane at lade spillere gå til andre danske klubber uden det er dyrt (Jesper Hansen og Mikael Andersson fx).

AaB har ikke mange penge at skyde med, så jeg tror stadig Jakob Busk er et godt bud. Også i forhold til at Theo skal have mulighed for at spille sig ind indenfor et par år.
Kunne bare læse at han ikke vil spille for FCM igen og at Brentford ikke vil forlænge! Magter ikke Jakob Busk som ikke har spillet en ligakamp siden 2018/2019..

Løssl kunne være en konge signing!
Det er vel også en klassisk spiller som man vel vil forhøre sig på. Så må vi håbe at bønderne ikke stiller sig alt for meget på tværs ;) da de solgte Jesper Hansen fra en bænketjans blev han vist ret dyr, så man kan frygte det også er tilfældet her.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2895
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Eksil » 23. maj 2022, 15:13

Hvaaa'

hvad skete der med den keeper der var 'lige op over?' Han har fået kolde fødder eller måske forsvundet i den store luftnavn.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Pastorius » 23. maj 2022, 15:35

Maglau skrev:
23. maj 2022, 14:15
Bugatti1 skrev:
23. maj 2022, 12:03
Er der ingen med lidt finger på pulsen omkring AaB, der har nogle lidt seriøse rygter?
Vi mangler en målmand, et HELT forsvar /VB to CF, Hb, samt en midtbane (Fossum, Kusk og Magnus C)

Trænger virkelig til noget positivt efter endnu en mager sæson og endnu en 5. plads!!!
Tror ikke jeg forstår den utilfredshed med en 5. Plads - ja vi var elendige i nogle kampe i slutspillet, nok mest sidste hjemmekamp mod BIF. Alti alt er en 5 plads vel en godkendt præstation for AaB - det betyder at der har både været nogle fede sejre men også frusterende nederlag, men så er vi jo vant til det.
Havde det været fra 10-15 år siden ville en 5 plads være en skuffelse - det synes jeg faktisk ikke det er mere med de konkurrenter vi er op imod.
Man skal alle dage være utilfredse med en placering der bunder i den stime vi er sluttet af med. 1 point i 7 kampe skal vi aldrig nogensinde være tilfredse med. Vi skal heller ikke være tilfredse med at lade en rigtig god mulighed for at komme langt i Europa glide os af hænde, og nu sidder vi og er afhængige af FCM for at få den ringeste mulighed der findes, i en af de sidste sæsoner hvor det rent faktisk ser ud til at blive til at have med at gøre for et dansk hold at komme langt i Europa.
Med venlig Hilsen
--
Robert

andrii
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 13
Tilmeldt: 6. feb 2021, 21:34
Favoritspiller: Frank Strandli
Geografisk sted: 8800

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af andrii » 23. maj 2022, 16:00

Tyskeren skrev:
23. maj 2022, 14:57
Forza skrev:
23. maj 2022, 14:54
Tyskeren skrev:
23. maj 2022, 14:33
Kunne Løssl være en mulighed?
Ikke et dårligt bud, hvis de ikke vil have ham i England og Midtjylland. FCM har dog ikke for vane at lade spillere gå til andre danske klubber uden det er dyrt (Jesper Hansen og Mikael Andersson fx).

AaB har ikke mange penge at skyde med, så jeg tror stadig Jakob Busk er et godt bud. Også i forhold til at Theo skal have mulighed for at spille sig ind indenfor et par år.
Kunne bare læse at han ikke vil spille for FCM igen og at Brentford ikke vil forlænge! Magter ikke Jakob Busk som ikke har spillet en ligakamp siden 2018/2019..

Løssl kunne være en konge signing!
Løssl er elendig med fødderne i forhold til den standard Rinne har, og som vi da gerne skal erstatte med en lignende god boldspiller som ankermand.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7877
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Forza » 23. maj 2022, 16:12

andrii skrev:
23. maj 2022, 16:00
Tyskeren skrev:
23. maj 2022, 14:57
Forza skrev:
23. maj 2022, 14:54
Tyskeren skrev:
23. maj 2022, 14:33
Kunne Løssl være en mulighed?
Ikke et dårligt bud, hvis de ikke vil have ham i England og Midtjylland. FCM har dog ikke for vane at lade spillere gå til andre danske klubber uden det er dyrt (Jesper Hansen og Mikael Andersson fx).

AaB har ikke mange penge at skyde med, så jeg tror stadig Jakob Busk er et godt bud. Også i forhold til at Theo skal have mulighed for at spille sig ind indenfor et par år.
Kunne bare læse at han ikke vil spille for FCM igen og at Brentford ikke vil forlænge! Magter ikke Jakob Busk som ikke har spillet en ligakamp siden 2018/2019..

Løssl kunne være en konge signing!
Løssl er elendig med fødderne i forhold til den standard Rinne har, og som vi da gerne skal erstatte med en lignende god boldspiller som ankermand.
Rinne er et niveau over hvad vi kan forvente at hente.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Pastorius » 23. maj 2022, 16:20

Forza skrev:
23. maj 2022, 16:12
andrii skrev:
23. maj 2022, 16:00
Tyskeren skrev:
23. maj 2022, 14:57
Forza skrev:
23. maj 2022, 14:54
Tyskeren skrev:
23. maj 2022, 14:33
Kunne Løssl være en mulighed?
Ikke et dårligt bud, hvis de ikke vil have ham i England og Midtjylland. FCM har dog ikke for vane at lade spillere gå til andre danske klubber uden det er dyrt (Jesper Hansen og Mikael Andersson fx).

AaB har ikke mange penge at skyde med, så jeg tror stadig Jakob Busk er et godt bud. Også i forhold til at Theo skal have mulighed for at spille sig ind indenfor et par år.
Kunne bare læse at han ikke vil spille for FCM igen og at Brentford ikke vil forlænge! Magter ikke Jakob Busk som ikke har spillet en ligakamp siden 2018/2019..

Løssl kunne være en konge signing!
Løssl er elendig med fødderne i forhold til den standard Rinne har, og som vi da gerne skal erstatte med en lignende god boldspiller som ankermand.
Rinne er et niveau over hvad vi kan forvente at hente.
Ja, og det samme med Thelander. Til gengæld er der masser af pladser hvor vi snildt kan forstærke os uden at sprænge banken. Begge backs, en god defensiv midtbane, og en ekstra midterforsvarer et niveau over de andre vi har nu.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Mr Gold
Superliga
Superliga
Indlæg: 686
Tilmeldt: 9. aug 2020, 21:19

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Mr Gold » 23. maj 2022, 16:26

Pastorius skrev:
23. maj 2022, 16:20
Forza skrev:
23. maj 2022, 16:12
andrii skrev:
23. maj 2022, 16:00
Tyskeren skrev:
23. maj 2022, 14:57
Forza skrev:
23. maj 2022, 14:54
Tyskeren skrev:
23. maj 2022, 14:33
Kunne Løssl være en mulighed?
Ikke et dårligt bud, hvis de ikke vil have ham i England og Midtjylland. FCM har dog ikke for vane at lade spillere gå til andre danske klubber uden det er dyrt (Jesper Hansen og Mikael Andersson fx).

AaB har ikke mange penge at skyde med, så jeg tror stadig Jakob Busk er et godt bud. Også i forhold til at Theo skal have mulighed for at spille sig ind indenfor et par år.
Kunne bare læse at han ikke vil spille for FCM igen og at Brentford ikke vil forlænge! Magter ikke Jakob Busk som ikke har spillet en ligakamp siden 2018/2019..

Løssl kunne være en konge signing!
Løssl er elendig med fødderne i forhold til den standard Rinne har, og som vi da gerne skal erstatte med en lignende god boldspiller som ankermand.
Rinne er et niveau over hvad vi kan forvente at hente.
Ja, og det samme med Thelander. Til gengæld er der masser af pladser hvor vi snildt kan forstærke os uden at sprænge banken. Begge backs, en god defensiv midtbane, og en ekstra midterforsvarer et niveau over de andre vi har nu.
Thelander kan ik erstattes 1-1 med AaB penge.

Tror rigtig rigtig mange ting på både midtbane og offensivt gir sig selv når forsvaret er på plads.

Jeg brækker mig over og se Granli halse bagefter i hver eneste kamp og hænge fast i en trøje på en modstander fordi han er langsommere end langsom.

Pallesen
Ahlman
Hagelskær
Granli
De duer bare ikke!!! Det er en voldsom udskiftning

Brugeravatar
bedstefar
Landshold
Landshold
Indlæg: 777
Tilmeldt: 20. sep 2017, 15:09

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af bedstefar » 23. maj 2022, 16:31

Mr Gold skrev:
23. maj 2022, 16:26
Pastorius skrev:
23. maj 2022, 16:20
Forza skrev:
23. maj 2022, 16:12
andrii skrev:
23. maj 2022, 16:00
Tyskeren skrev:
23. maj 2022, 14:57
Forza skrev:
23. maj 2022, 14:54


Ikke et dårligt bud, hvis de ikke vil have ham i England og Midtjylland. FCM har dog ikke for vane at lade spillere gå til andre danske klubber uden det er dyrt (Jesper Hansen og Mikael Andersson fx).

AaB har ikke mange penge at skyde med, så jeg tror stadig Jakob Busk er et godt bud. Også i forhold til at Theo skal have mulighed for at spille sig ind indenfor et par år.
Kunne bare læse at han ikke vil spille for FCM igen og at Brentford ikke vil forlænge! Magter ikke Jakob Busk som ikke har spillet en ligakamp siden 2018/2019..

Løssl kunne være en konge signing!
Løssl er elendig med fødderne i forhold til den standard Rinne har, og som vi da gerne skal erstatte med en lignende god boldspiller som ankermand.
Rinne er et niveau over hvad vi kan forvente at hente.
Ja, og det samme med Thelander. Til gengæld er der masser af pladser hvor vi snildt kan forstærke os uden at sprænge banken. Begge backs, en god defensiv midtbane, og en ekstra midterforsvarer et niveau over de andre vi har nu.
Thelander kan ik erstattes 1-1 med AaB penge.

Tror rigtig rigtig mange ting på både midtbane og offensivt gir sig selv når forsvaret er på plads.

Jeg brækker mig over og se Granli halse bagefter i hver eneste kamp og hænge fast i en trøje på en modstander fordi han er langsommere end langsom.

Pallesen
Ahlman
Hagelskær
Granli
De duer bare ikke!!! Det er en voldsom udskiftning
Granli er sgu en fin superliga spiller og har haft en rigtig fornuftig sæson, synes jeg. Det andet skal på bænken og Ross skal sælges.

jayC
Superliga
Superliga
Indlæg: 679
Tilmeldt: 23. jun 2009, 22:39

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af jayC » 23. maj 2022, 16:56

Mine ønsker for det kommende transfervindue:

- Ny boldspillende målmand. Kender simpelthen ikke målmænd der kunne være interessante for os, så nævner ingen navne. Jeg ville elske at Rinne forlænger, men gider simpelthen ikke vente på at se om han finder noget bedre.

- Lars Kramer i midterforsvaret, gerne med en ekstra erstatning i form af en Gartenmann, som ligeledes er en habil højre back. Begge spillere som i ved er på fri transfer og derfor for mig en nobrainer.

- I Tromsø i Norge render der en 22 årig dansker rundt Niklas Veserlund .. Han er højreback, han er skolet i FCK, og har både været i Sverige og nu Norge hvor han har spillet fast. Har søgt lidt frem fra Norge og uniddelbart virker de rigtig glade for ham i Tromsø - han virker til at være en spændende spiller med potentiale og udvikling in mente som kunne konkurrere med Pallesen.. Det jeg har det med Gedsted vurdere jeg ikke han er god nok, og Derfor tænker Jeh Vesterlund kunne være spændende.
Et andet bud kunne være Tobias Mølgaard fra Vejle - Han kender ligaen og har spillet gode kampe for Vejle.

- Christian Sørensen, ville give mine højre arm for at han blev vores nye VB.

Til midtbanen kunne et frækt bud være Albin Ekdal som kan hentes på fri transfer. Dette vil være en transfer alla Hiljemark, men nok lidt mere urealistisk.
AaB - nu, i morgen & altid! :)

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7877
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Forza » 23. maj 2022, 18:45

jayC skrev:
23. maj 2022, 16:56
Mine ønsker for det kommende transfervindue:

- Ny boldspillende målmand. Kender simpelthen ikke målmænd der kunne være interessante for os, så nævner ingen navne. Jeg ville elske at Rinne forlænger, men gider simpelthen ikke vente på at se om han finder noget bedre.

- Lars Kramer i midterforsvaret, gerne med en ekstra erstatning i form af en Gartenmann, som ligeledes er en habil højre back. Begge spillere som i ved er på fri transfer og derfor for mig en nobrainer.

- I Tromsø i Norge render der en 22 årig dansker rundt Niklas Veserlund .. Han er højreback, han er skolet i FCK, og har både været i Sverige og nu Norge hvor han har spillet fast. Har søgt lidt frem fra Norge og uniddelbart virker de rigtig glade for ham i Tromsø - han virker til at være en spændende spiller med potentiale og udvikling in mente som kunne konkurrere med Pallesen.. Det jeg har det med Gedsted vurdere jeg ikke han er god nok, og Derfor tænker Jeh Vesterlund kunne være spændende.
Et andet bud kunne være Tobias Mølgaard fra Vejle - Han kender ligaen og har spillet gode kampe for Vejle.

- Christian Sørensen, ville give mine højre arm for at han blev vores nye VB.

Til midtbanen kunne et frækt bud være Albin Ekdal som kan hentes på fri transfer. Dette vil være en transfer alla Hiljemark, men nok lidt mere urealistisk.

Gartenmann er vist ret tæt på et udlandsskifte, så ham skal vi nok ikke satse for meget på. Hvis det er sandt at AGF har budt 5 mio. for Christian Sørensen så kan vi næppe følge med.

Udfordringen er at vi egentlig mangler ret meget og har få midler til rådighed. I hvert fald til transfers.

Vi ved vi henter en målmandserstatning.

Det lader vel til at MC ikke bliver forlænget, og Fossum/Højholt er potentielt på salgsrampen. Så der kunne vi godt bruge en erstatning.

Forsvaret og vores backs den helt store udfordring lige nu. Thelander smutter. Vi har ikke nogen profiler på vores backs eller i midterforsvaret. Udfordringen her er, at det er svært at komme af med middelmådigheden på pladserne: Ross kan potentielt sælges pga. alder/erfaring med landskampe/potentiale. Hagelskjær, Granli, Pallesen og Ahlmann er svære at komme af med. Jeg håber ikke man forlænger med islændingen.
Jeg tror ikke der er økonomi til nye backs, medmindre man sælger godt i sommeren.

Offensivt har vi mange gode spillere. Det må være sidste prioriteten medmindre der sælges.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10768
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af jonas386 » 23. maj 2022, 18:46

Kunne Mads Bidstrup være en mulighed? God pasningsfod, og er nu tilbage i Brentford, hvor han har et år tilbage af sin kontrakt. Umiddelbart samme type som Højholt, bedre på bolden, men måske lidt mindre fysik.

Jeg er i øvrigt med på Kramer-Gartenmann duoen. Ingen af dem er bedre end Thelander, men sammen tror jeg, at de vil være bedre end noget alternativ vi kan sammensætte på nuværende tidspunkt. Hvis de kan finansieres ved et salg af Ross, så synes jeg nærmest at Inge har begået en genistreg i defensiven.

Gustav Grubbe til højrebacken synes jeg også lyder som en spændende mulighed. Hvis han har bare lært et eller andet i Red Bull om at være back i deres system, så er han som skræddersyet til Lars Friis. Jeg nægter derudover at tro han kan være en dårligere fodboldspiller end Pallesen, og er stadig en del af vores stærke u19 landshold.

Jeg drømmer også om Jens Odgaard til angrebet for Makaric - hvis vi så gerne vil af med ham - Odgaard er nok umiddelbart urealistisk, men kunne måske være interesseret i noget mere fast end fortsatte udlejninger. Kontraktudløb i 23', så det er sandsynligt, at Sassuolo gerne vil tjene lidt mønt på ham mens de kan. Navnet må være fint i hollandske bund- og midterklubber, men så meget bedre er økonomien ikke i klubber som Waalwijk, hvis overhovedet. Han er efterhånden blevet 23, så interesse fra de allerstørste klubber er næppe et problem. Jeg husker ham som en rimeligt hurtig spiller med god fysik der samtidig ved hvor målet står. Han har ikke decideret bombet i Herenveen og Walwiijk, men har da scoret noget, og i denne sæson scoret 8 og lagt op til 6.

Det er umiddelbart hvad jeg håber Inge fisker op. Dertil sakl der jo gerne en venstreback og målmand ind. Måske endda en central midt eller to mere, hvis Fossum bliver solgt og Magnus+Rufo er fortid. Højholt, Pedro og Bidstrup (Oscar Fraulo) virker umiddelbart til den tynde side, og der kunne godt mangle en mere offensiv mulighed end de tre første (måske Fraulo er den spiller? kender ham ikke nok).

Det bliver travlt. Og der skal meget høstes nogle midler på Fossum og Ross. Hvis vi modtager et stort bud (+30 mio.) for Prip og sælger, synes jeg egentlig at Kusk, Lucas, Sousa og Oliver Ross er en udmærket besætning til de offensive positioner.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

jayC
Superliga
Superliga
Indlæg: 679
Tilmeldt: 23. jun 2009, 22:39

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af jayC » 23. maj 2022, 19:10

jonas386 skrev:
23. maj 2022, 18:46
Kunne Mads Bidstrup være en mulighed? God pasningsfod, og er nu tilbage i Brentford, hvor han har et år tilbage af sin kontrakt. Umiddelbart samme type som Højholt, bedre på bolden, men måske lidt mindre fysik.

Jeg er i øvrigt med på Kramer-Gartenmann duoen. Ingen af dem er bedre end Thelander, men sammen tror jeg, at de vil være bedre end noget alternativ vi kan sammensætte på nuværende tidspunkt. Hvis de kan finansieres ved et salg af Ross, så synes jeg nærmest at Inge har begået en genistreg i defensiven.

Gustav Grubbe til højrebacken synes jeg også lyder som en spændende mulighed. Hvis han har bare lært et eller andet i Red Bull om at være back i deres system, så er han som skræddersyet til Lars Friis. Jeg nægter derudover at tro han kan være en dårligere fodboldspiller end Pallesen, og er stadig en del af vores stærke u19 landshold.

Jeg drømmer også om Jens Odgaard til angrebet for Makaric - hvis vi så gerne vil af med ham - Odgaard er nok umiddelbart urealistisk, men kunne måske være interesseret i noget mere fast end fortsatte udlejninger. Kontraktudløb i 23', så det er sandsynligt, at Sassuolo gerne vil tjene lidt mønt på ham mens de kan. Navnet må være fint i hollandske bund- og midterklubber, men så meget bedre er økonomien ikke i klubber som Waalwijk, hvis overhovedet. Han er efterhånden blevet 23, så interesse fra de allerstørste klubber er næppe et problem. Jeg husker ham som en rimeligt hurtig spiller med god fysik der samtidig ved hvor målet står. Han har ikke decideret bombet i Herenveen og Walwiijk, men har da scoret noget, og i denne sæson scoret 8 og lagt op til 6.

Det er umiddelbart hvad jeg håber Inge fisker op. Dertil sakl der jo gerne en venstreback og målmand ind. Måske endda en central midt eller to mere, hvis Fossum bliver solgt og Magnus+Rufo er fortid. Højholt, Pedro og Bidstrup (Oscar Fraulo) virker umiddelbart til den tynde side, og der kunne godt mangle en mere offensiv mulighed end de tre første (måske Fraulo er den spiller? kender ham ikke nok).

Det bliver travlt. Og der skal meget høstes nogle midler på Fossum og Ross. Hvis vi modtager et stort bud (+30 mio.) for Prip og sælger, synes jeg egentlig at Kusk, Lucas, Sousa og Oliver Ross er en udmærket besætning til de offensive positioner.
Spændende betragtninger - ja Gustav Grubbe kunne bestemt også være en spændende mulighed til højrebacken :)
AaB - nu, i morgen & altid! :)

jayC
Superliga
Superliga
Indlæg: 679
Tilmeldt: 23. jun 2009, 22:39

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af jayC » 23. maj 2022, 19:14

Christoffer Remmer, tidligere fck spiller har udløb i Belgien og håber på superligaen

En habil højreback, dog på 29 år, men langt bedre end Pallesen
AaB - nu, i morgen & altid! :)

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6097
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af FIDEL » 23. maj 2022, 19:32

jayC skrev:
23. maj 2022, 19:14
Christoffer Remmer, tidligere fck spiller har udløb i Belgien og håber på superligaen

En habil højreback, dog på 29 år, men langt bedre end Pallesen
Det kunne være nice, men hvis han vil vinde mesterskaber, så er det ikke AaB han skal til.

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold
Indlæg: 797
Tilmeldt: 7. jul 2013, 12:58

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af emenike » 23. maj 2022, 22:01

Måske en Marko Johansson kunne være en mulighed som Rinnes afløser?

Godt med kampe i Allsvenskan i en ung alder og solgt fra Malmø til HSV sidste sommer, men har kun fået småt med kampe og på det seneste været helt ude af truppen. Har en god alder på 23 og har spillet en god portion U-landskampe. Kender dog ikke rigtigt noget til hans nuværende niveau.
Immer für AaB, immer für Aalborg!

Bros
2. div
2. div
Indlæg: 158
Tilmeldt: 25. jun 2019, 19:43
Favoritspiller: Jeppe Curth

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Bros » 24. maj 2022, 07:13

Alle de yngre målmænd der bliver nævnt er det ikke dumt, når vi har Theo som om et års tid er først målmand forhåbentlig, det er bedre med en rutineret ældre målmand som kan lære fra sig og have en indflydelse på holdet allerede fra dag 1.
Jeg håber Inge kan lave 1,5 år mere med Rinne. Klart mit største ønske.
Også lade Theo stå i pokalen. Og Rinne i Superligaen

Besvar