Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Besvar
raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3007
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af raekkeettre » 1. sep 2022, 09:41

Moen skrev:
1. sep 2022, 09:34
raekkeettre skrev:
1. sep 2022, 09:24
Nu skal et hold jo handle om kvalitet, og de bedste spillere og den rigtige sammensætning....

Det er jo den samme historie igen og igen - i foråret var det vores backs hvor vi INGEN backup havde overhoved, nu ser midterforsvar og midtbanen jo uhjælpsom tynd ud - hvis der bare er en skade eller 2, eller formnedgang ala Pallesen på højre back i foråret hvor vi ingen havde til at erstatte ham.
Af forsvarsspillere bærer Akademiet på en Sebastian Otoa som er et stort talent. Bliver Superligaspiller hvis fysikken holder til det. Jacob Buus har også trænet med førsteholdet flere gange og er et fint talent.

På midtbanen har man 5 spillere, 6 med Lucas, 7 med Prip. Igen har man en ung spiller i Gustav Dahl i pipeline på U19.
Jeg håber dælme vi er bedre sammensat ind sidste sæson - dog ser jeg midtbanen som:

Midt midt/defensive:
Fossum
Ferreira
Højholdt

Offensive midtbane folk:
Lucas
Prip

Vi skal bruge 3 mand, og hvis du bruger Prip eller Lucas så forsvinder de fra den offensive linje der nu så kun tæller:
Sousa
Milan
Bakiz
Ementa
Oliver Ross

Og der skal vi også bruge 3 mand.

Jeg siger bare - vi er fucking tynde. Men FEDT du vi har dem du nævner, det kan være de byder ind nu og kommer op i superligatruppen for så hjælper det jo lidt - specielt hvis de skal spille 11 mod 11 - som mere eller mindre ikke kan lade sig gøre i AaB.

Og så ser midtforsvaret jo endnu mere tynd ud, hvor vi jo kun har 3 mand....Puha.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6101
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af FIDEL » 1. sep 2022, 09:47

Moen skrev:
1. sep 2022, 09:34
raekkeettre skrev:
1. sep 2022, 09:24
Nu skal et hold jo handle om kvalitet, og de bedste spillere og den rigtige sammensætning....

Det er jo den samme historie igen og igen - i foråret var det vores backs hvor vi INGEN backup havde overhoved, nu ser midterforsvar og midtbanen jo uhjælpsom tynd ud - hvis der bare er en skade eller 2, eller formnedgang ala Pallesen på højre back i foråret hvor vi ingen havde til at erstatte ham.
Af forsvarsspillere bærer Akademiet på en Sebastian Otoa som er et stort talent. Bliver Superligaspiller hvis fysikken holder til det. Jacob Buus har også trænet med førsteholdet flere gange og er et fint talent.

På midtbanen har man 5 spillere, 6 med Lucas, 7 med Prip. Igen har man en ung spiller i Gustav Dahl i pipeline på U19.
I en forventet nedrykningskamp, så er det ikke beroligende, at Otoa, Buus og Dahl kan komme i spil ved et par skader. De er ikke STORE talenter, og får vi skader, så ser det ekstremt tyndt ud. Hvis ikke AaB henter en angriber og central midt efter et Fossum-salg, så begynder jeg FOR ALVOR at tvivle på både den sportslige ledelse og bestyrelsens evner og dømmekraft. Jeg kan simpelthen ikke få ind i mit hoved, at man endnu ikke har hentet minimum en erstatning ind for Høgh. Vi scorer ikke nok mål og er i dyb krise (ikke kun sportsligt).

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5378
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af R Rosenberg » 1. sep 2022, 09:48

jonas386 skrev:
1. sep 2022, 07:55
Alt det pludselige ævl om bestyrelsen lugter langt væk af, at nogle pro-Inge typer ikke rigtigt gider erkende virkeligheden og skal fritage ham for en masse ansvar for det makværk han længe har haft gang i. Inge har selv valgt at pisse pengene væk på pis og papir, er alligevel skal ud efter et år eller ikke kan erobre en plads på holdet.

Pengene på Bakiz kunne sagtens være brugt på en midtbanespiller. Det er prioriteringer, og bestyrelsen tvinger selvfølgelig ikke Inge til at købe specifikke spillere i Viborg som jeg har læst som en undskyldning. Ligesom Inge nok heller ikke er blevet tvunget til at blæse store summer afsted på eksempelvis Prijovic og Makaric. Ej heller er han blevet tvunget til elendige lejeaftaler med Nkada, Trajkovski eller Samuelsen.
Meget lugter af at Inge ikke er særlig dygtig til at vurdere talent og fodboldkvalitet. Eller så skyder han bare sp meget med spredehagl at han håber på at bare noget rammer.

Dumpet af Inge. Det eneste positive vil være hvis han mister alt ansvar i AaB.

Og man kan selvfølgelig godt kritisere bestyrelsen, og sikkert med rette, men det lugter altså mest af at man bare ikke vil erkende at Inge kontinuerligt træffer dårlige beslutninger og gør et svagt stykke arbejde. Efterhånden har han også resultaterne til at bakke det op. Han har ikke vist sig bedre end Gaarde, og det er et hårdt slag for mange som har sat deres lid til vores norske sportschef og har ment at Gaarde er den ringeste mand på posten i en evighed.

Inge vælger at bytte Kusk for Bakiz, og Inge har valgt st bruge nul på den centrale midtbane i en evighed. Manden skriger af inkompetence, og hvis ikke folk lod sig sådan forblænde af hans ikke så imponerende (længere) kommunikationsevner, så ville flere også se at kejseren ikke har noget tøj på. Desværre er det os der skal betale prisen for det.
Jamen, ER der overhovedet nogen pro Inge-typer herinde? Jeg har godt nok svært ved at se dem, men derfor kan der da godt være en enkelt eller to. Men mon ikke du forveksler med din Twitter-pal, som mig bekendt ikke er aktiv herinde længere?
Jeg ser nogen, der har nuancer, men ingen pro.

Mht bestyrelsen, så er vi nogen, som meget, meget længe har haft et horn i siden på den. Og det handler hverken om dette transfervindue, det forrige, tiden under Inge eller før. Det har været en mangeårig utilfredshed med en flok, som enten ikke evner at skabe en interessant forretning - eller simpelthen bare ikke gider.

Faktum er, at AaB gennem mange år har stået totalt i stampe for virksomhed og forretning. Og intet sker. Stadig ikke. Det virker som om, at en bestyrelsespost i AaB "da er en meget sjov post", men ikke noget, man egentlig brænder for eller har nogle kompetencer udi. Og det finder fx jeg stærkt kritisabelt, og det har jeg fundet stærkt kritisabelt gennem mange år.

Alle skal stå til ansvar for deres job. Inge skal stå til ansvar for fx at hente Bakiz, når vi skriger på en central midt. Eller for alle sine uduelige lejemål. Oma.

Bestyrelsen skal stå til ansvar for at have skabt en dødssejler, en kolos på lerfødder, der ikke rykker sig ud af flækken. For manglende visioner og ambitioner, og for manglende vækst.

Og Bælum, tja hvad er og kan han egentlig? Skabe tailgate parties ved stadion? Jeg aner faktisk ikke, hvad han kan.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Gaarde6 » 1. sep 2022, 10:01

Forstår slet ikke planen (hvis der er nogen) i AaB.
Man henter Hilje som lederen til midtbanen. Det er jo fordi man kan se, at det mangler vi.
Hilje går i stykker, hvilken jo selvfølgelig er uheldigt. Men nu har man haft flere vinduer til at finde en erstatning!? Nu er det så åbenbart ikke nødvendigt??

Man sælger Kusk, som vel i grunden er fair nok (selvom jeg gerne havde beholdt ham) og så henter man en erstatning i Viborg, som ikke er god nok til holdet i Viborg!? Altså en, som ikke er bedre end Kusk?

Inge frier direkte til Grønning på tv. Ergo må han jo mene at vi mangler en angriber (hvilket jeg er enig i) Men der bliver så ikke hentet en efter Grønning skifter til Århus?? Og Grønning minder en del og Maca, som træneren så ikke bruger??

Gider ikke engang at kommentere på venstre benet kantspillere!

Holdet ligger i bunden. Men har et ok tag i publikum. Vest tribunen blomstrer som aldrig før. Den bølge skal man jo ride med på og ikke stoppe! Havde man nu hentet lederen til midtbanen og en angriber med mål i støvlerne. Så havde man givet publikum noget at se frem til og glæde sig over, SAMTIDIG ville man øge chancen for at komme væk fra bunden.
Ja jeg ved godt det ikke ville være gratis. Men det kan jo værre dyrere at lade være i form af færre mennesker på lægterne. Og gud forbyde det en nedrykning!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Yankee » 1. sep 2022, 10:06

Moen skrev:
1. sep 2022, 09:34

Af forsvarsspillere bærer Akademiet på en Sebastian Otoa som er et stort talent. Bliver Superligaspiller hvis fysikken holder til det. Jacob Buus har også trænet med førsteholdet flere gange og er et fint talent.

På midtbanen har man 5 spillere, 6 med Lucas, 7 med Prip. Igen har man en ung spiller i Gustav Dahl i pipeline på U19.
Der er nok forskel på U19's hjemmekampe og de kampe de spiller i København :D For jeg synes i den grad Otoa er blevet udstillet mod både FCN og Lyngby, der vandt 6-1 og 5-0 over U19. Han har slet ikke spilforståelse eller fysik til at blive Superliga-stopper i min verden. Buus ser lidt bedre ud, synes jeg.

Hvis vi skal være helt ærlige, så er det på U17 og U19 kun Anders Noshe og Bertram Skovgaard, jeg vil kalde stortalenter. Og sidstnævnte er altså kun 14. Så det er ikke noget man skal planlægge Superliga-truppen efter - tværtimod.

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2450
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Moen » 1. sep 2022, 10:09

Yankee skrev:
1. sep 2022, 10:06
Moen skrev:
1. sep 2022, 09:34

Af forsvarsspillere bærer Akademiet på en Sebastian Otoa som er et stort talent. Bliver Superligaspiller hvis fysikken holder til det. Jacob Buus har også trænet med førsteholdet flere gange og er et fint talent.

På midtbanen har man 5 spillere, 6 med Lucas, 7 med Prip. Igen har man en ung spiller i Gustav Dahl i pipeline på U19.
Der er nok forskel på U19's hjemmekampe og de kampe de spiller i København :D For jeg synes i den grad Otoa er blevet udstillet mod både FCN og Lyngby, der vandt 6-1 og 5-0 over U19. Han har slet ikke spilforståelse eller fysik til at blive Superliga-stopper i min verden. Buus ser lidt bedre ud, synes jeg.
Haha sjovt. De kampe jeg har set, har han været rigtig god og udvist stor ro på bolden.

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2450
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Moen » 1. sep 2022, 10:12

raekkeettre skrev:
1. sep 2022, 09:41

Jeg siger bare - vi er fucking tynde. Men FEDT du vi har dem du nævner, det kan være de byder ind nu og kommer op i superligatruppen for så hjælper det jo lidt - specielt hvis de skal spille 11 mod 11 - som mere eller mindre ikke kan lade sig gøre i AaB.

Og så ser midtforsvaret jo endnu mere tynd ud, hvor vi jo kun har 3 mand....Puha.
Ross ser jeg som en del af midtbanen. Det er kun hvis midtbanen er overbefolket, han spiller længere fremme

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2450
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Moen » 1. sep 2022, 10:15

FIDEL skrev:
1. sep 2022, 09:47
I en forventet nedrykningskamp, så er det ikke beroligende, at Otoa, Buus og Dahl kan komme i spil ved et par skader. De er ikke STORE talenter, og får vi skader, så ser det ekstremt tyndt ud.
Sådan vil det altid være. AaB kan ikke gardere sig imod hvis skaderne og karantænerne overlapper på de samme pladser. Så må man rykke rundt eller give chancen til en ung. Jeg har intet imod at Hagelskjær erstattes af Otoa/Buus, selvom det på kort sigt er en nedgradering som 4. centerback. Vi kan ikke have 4 spillere som forventer at starte inde til 2 pladser.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Yankee » 1. sep 2022, 10:16

Moen skrev:
1. sep 2022, 10:09

Haha sjovt. De kampe jeg har set, har han været rigtig god og udvist stor ro på bolden.
Vi skal bare generelt sænke forventningerne til de kommende årgange. Man kan ikke indrette Superliga-truppen ud fra at der kommer spillere op fra et U19-hold, der bliver kørt ud på røv og albuer uge efter uge.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3277
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Brodernumsi » 1. sep 2022, 10:18

Gaarde6 skrev:
1. sep 2022, 10:01
Forstår slet ikke planen (hvis der er nogen) i AaB.
Man henter Hilje som lederen til midtbanen. Det er jo fordi man kan se, at det mangler vi.
Hilje går i stykker, hvilken jo selvfølgelig er uheldigt. Men nu har man haft flere vinduer til at finde en erstatning!? Nu er det så åbenbart ikke nødvendigt??

Man sælger Kusk, som vel i grunden er fair nok (selvom jeg gerne havde beholdt ham) og så henter man en erstatning i Viborg, som ikke er god nok til holdet i Viborg!? Altså en, som ikke er bedre end Kusk?

Inge frier direkte til Grønning på tv. Ergo må han jo mene at vi mangler en angriber (hvilket jeg er enig i) Men der bliver så ikke hentet en efter Grønning skifter til Århus?? Og Grønning minder en del og Maca, som træneren så ikke bruger??

Gider ikke engang at kommentere på venstre benet kantspillere!

Holdet ligger i bunden. Men har et ok tag i publikum. Vest tribunen blomstrer som aldrig før. Den bølge skal man jo ride med på og ikke stoppe! Havde man nu hentet lederen til midtbanen og en angriber med mål i støvlerne. Så havde man givet publikum noget at se frem til og glæde sig over, SAMTIDIG ville man øge chancen for at komme væk fra bunden.
Ja jeg ved godt det ikke ville være gratis. Men det kan jo værre dyrere at lade være i form af færre mennesker på lægterne. Og gud forbyde det en nedrykning!
Ja, pisse irriterende, at vi ikke får en god angriber og en leder til midten, men man er også nødt til at have nuancerne med.

Det er de to sværeste og dyreste typer at finde, og spillere står nok næppe i kø, for at komme til AaB.
Hvis vi er langt nok nede, på listen over potentiale emner, kan det være bedre at vente, end at burde vores sparsomme midler, på mere tvivlsomme emner.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6101
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af FIDEL » 1. sep 2022, 10:18

Gaarde6 skrev:
1. sep 2022, 10:01
Forstår slet ikke planen (hvis der er nogen) i AaB.
Man henter Hilje som lederen til midtbanen. Det er jo fordi man kan se, at det mangler vi.
Hilje går i stykker, hvilken jo selvfølgelig er uheldigt. Men nu har man haft flere vinduer til at finde en erstatning!? Nu er det så åbenbart ikke nødvendigt??

Man sælger Kusk, som vel i grunden er fair nok (selvom jeg gerne havde beholdt ham) og så henter man en erstatning i Viborg, som ikke er god nok til holdet i Viborg!? Altså en, som ikke er bedre end Kusk?

Inge frier direkte til Grønning på tv. Ergo må han jo mene at vi mangler en angriber (hvilket jeg er enig i) Men der bliver så ikke hentet en efter Grønning skifter til Århus?? Og Grønning minder en del og Maca, som træneren så ikke bruger??

Gider ikke engang at kommentere på venstre benet kantspillere!

Holdet ligger i bunden. Men har et ok tag i publikum. Vest tribunen blomstrer som aldrig før. Den bølge skal man jo ride med på og ikke stoppe! Havde man nu hentet lederen til midtbanen og en angriber med mål i støvlerne. Så havde man givet publikum noget at se frem til og glæde sig over, SAMTIDIG ville man øge chancen for at komme væk fra bunden.
Ja jeg ved godt det ikke ville være gratis. Men det kan jo værre dyrere at lade være i form af færre mennesker på lægterne. Og gud forbyde det en nedrykning!
Jeg er helt enig langt hen ad vejen. Vi sidder igen med en følelse af, at AaB, dvs. bestyrelse og den sportslige ledelse simpelthen ikke præsterer! Men det er samtidig tydeligt, at der simpelthen ikke er økonomi til kvalitetsspillere. Dog har man betalt en transfer for Bakiz til en plads, hvor vi er okay dækket ind. HVORFOR HELVEDE HAR MAN IKKE BRUGT DE PENGE PÅ EN CENTRAL MIDT, som vi har manglet siden Hiljemark blev skadet!!!?
Jeg er med på, at Bakiz har været på plads længe, og derfor har han ikke spillet i Viborg. Så det passer ikke, at han er reserve. Det virker bare ejendommeligt, at bruge transferkroner på den plads, når vi har stort behov centralt (midtbane og angreb).

Når/hvis Fossum sælges her i september, så skal der hentes en angriber samt en central midt. Hvis det ikke sker, så mener jeg, at vi fans skal protestere og kræve et salg af klubben samt en afskedigelse af Inge. Man satsede ved at lade Rinnes og Thelanders kontrakter løbe ud, hvilket vi intet fik ud af sportsligt. Nu står man så og har 2 store huller på holdkortet pga. manglende penge. Igen vil jeg lige huske folk på, at Ågfs store lange krise startede med, at deres bedste spillere smuttede gratis (Thorninger, Jørgensen mfl.).

Good times. :thumbsdown:

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2450
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Moen » 1. sep 2022, 10:22

Yankee skrev:
1. sep 2022, 10:16
Moen skrev:
1. sep 2022, 10:09

Haha sjovt. De kampe jeg har set, har han været rigtig god og udvist stor ro på bolden.
Vi skal bare generelt sænke forventningerne til de kommende årgange. Man kan ikke indrette Superliga-truppen ud fra at der kommer spillere op fra et U19-hold, der bliver kørt ud på røv og albuer uge efter uge.
Jeg er enig i at vi ikke bare kan sige "der må være en på på Akademiet så". Men trods de svage årgange er der stadig nogle fine talenter. Forventer også at resultaterne bliver bedre i takt med at holdene bliver sammenspillede. U19 står med ny træner og mange nye spillere.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6101
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af FIDEL » 1. sep 2022, 10:24

Moen skrev:
1. sep 2022, 10:15
FIDEL skrev:
1. sep 2022, 09:47
I en forventet nedrykningskamp, så er det ikke beroligende, at Otoa, Buus og Dahl kan komme i spil ved et par skader. De er ikke STORE talenter, og får vi skader, så ser det ekstremt tyndt ud.
Sådan vil det altid være. AaB kan ikke gardere sig imod hvis skaderne og karantænerne overlapper på de samme pladser. Så må man rykke rundt eller give chancen til en ung. Jeg har intet imod at Hagelskjær erstattes af Otoa/Buus, selvom det på kort sigt er en nedgradering som 4. centerback. Vi kan ikke have 4 spillere som forventer at starte inde til 2 pladser.
Det er altså en del af et konkurrencemiljø, at man skal kæmpe for sin plads på holdkortet. At Hagelskjær gerne ville videre er helt fair, men så bør man som minimum hente en afløser ind.
Desuden har vi fin konkurrence på både venstre og højre back nu, målmandsposten, og fin konkurrence på kanterne. Der skal være alternativer på alle pladser, men det er der ikke på midtbanen og i angrebet. Det er ikke godt nok, at AaB har 1. De mindst skarpe angribere i suppen. 2. Midtbanen er end ikke i top 6.

Og så må jeg bare sige, at akademiet har ikke ligefrem udviklet noget for nyligt, der lugter af SL-kvalitet, udover O. Ross.

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2450
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Moen » 1. sep 2022, 10:26

FIDEL skrev:
1. sep 2022, 10:24
Moen skrev:
1. sep 2022, 10:15
FIDEL skrev:
1. sep 2022, 09:47
I en forventet nedrykningskamp, så er det ikke beroligende, at Otoa, Buus og Dahl kan komme i spil ved et par skader. De er ikke STORE talenter, og får vi skader, så ser det ekstremt tyndt ud.
Sådan vil det altid være. AaB kan ikke gardere sig imod hvis skaderne og karantænerne overlapper på de samme pladser. Så må man rykke rundt eller give chancen til en ung. Jeg har intet imod at Hagelskjær erstattes af Otoa/Buus, selvom det på kort sigt er en nedgradering som 4. centerback. Vi kan ikke have 4 spillere som forventer at starte inde til 2 pladser.
Det er altså en del af et konkurrencemiljø, at man skal kæmpe for sin plads på holdkortet. At Hagelskjær gerne ville videre er helt fair, men så bør man som minimum hente en afløser ind.
Desuden har vi fin konkurrence på både venstre og højre back nu, målmandsposten, og fin konkurrence på kanterne. Der skal være alternativer på alle pladser, men det er der ikke på midtbanen og i angrebet. Det er ikke godt nok, at AaB har 1. De mindst skarpe angribere i suppen. 2. Midtbanen er end ikke i top 6.

Og så må jeg bare sige, at akademiet har ikke ligefrem udviklet noget for nyligt, der lugter af SL-kvalitet, udover O. Ross.
Klart, men hvis alle 4 forventer startpladser kan det give gnidninger. For eksempel når man ikke vil bruge Hagelskjær.

Vi er ikke uenige om at en angriber og en midtbane (og Fossum ud) havde været at foretrække.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5378
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af R Rosenberg » 1. sep 2022, 10:28

FIDEL skrev:
1. sep 2022, 10:24
Moen skrev:
1. sep 2022, 10:15
FIDEL skrev:
1. sep 2022, 09:47
I en forventet nedrykningskamp, så er det ikke beroligende, at Otoa, Buus og Dahl kan komme i spil ved et par skader. De er ikke STORE talenter, og får vi skader, så ser det ekstremt tyndt ud.
Sådan vil det altid være. AaB kan ikke gardere sig imod hvis skaderne og karantænerne overlapper på de samme pladser. Så må man rykke rundt eller give chancen til en ung. Jeg har intet imod at Hagelskjær erstattes af Otoa/Buus, selvom det på kort sigt er en nedgradering som 4. centerback. Vi kan ikke have 4 spillere som forventer at starte inde til 2 pladser.
Det er altså en del af et konkurrencemiljø, at man skal kæmpe for sin plads på holdkortet. At Hagelskjær gerne ville videre er helt fair, men så bør man som minimum hente en afløser ind.
Desuden har vi fin konkurrence på både venstre og højre back nu, målmandsposten, og fin konkurrence på kanterne. Der skal være alternativer på alle pladser, men det er der ikke på midtbanen og i angrebet. Det er ikke godt nok, at AaB har 1. De mindst skarpe angribere i suppen. 2. Midtbanen er end ikke i top 6.
At finde en spiller uden kontrakt, når han blot skal agere 4. valg i forsvaret, er jo heller ikke ligefrem en umulighed. Det er absolut én af de ting, der bør være på den af Inges lister, der hedder "løses senere - ikke i transfervinduets travlhed".
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2450
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Moen » 1. sep 2022, 10:29

R Rosenberg skrev:
1. sep 2022, 10:28
At finde en spiller uden kontrakt, når han blot skal agere 4. valg i forsvaret, er jo heller ikke ligefrem en umulighed. Det er absolut én af de ting, der bør være på den af Inges lister, der hedder "løses senere - ikke i transfervinduets travlhed".
Havde gerne set en ung erstatning. Én som ikke forventer at være starter, men som kan udvikle sig til det. Det vi håbede Prijovic ville være.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5378
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af R Rosenberg » 1. sep 2022, 10:31

Moen skrev:
1. sep 2022, 10:29
R Rosenberg skrev:
1. sep 2022, 10:28
At finde en spiller uden kontrakt, når han blot skal agere 4. valg i forsvaret, er jo heller ikke ligefrem en umulighed. Det er absolut én af de ting, der bør være på den af Inges lister, der hedder "løses senere - ikke i transfervinduets travlhed".
Havde gerne set en ung erstatning. Én som ikke forventer at være starter, men som kan udvikle sig til det. Det vi håbede Prijovic ville være.
Ja, samme her. Men min pointe er, at det ikke er et problem, som vi bør fare i flint over.
Ædruelighedens stemme

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6101
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af FIDEL » 1. sep 2022, 10:31

Hvad er markedsværdien på klubben egentlig?

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2450
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Moen » 1. sep 2022, 10:32

R Rosenberg skrev:
1. sep 2022, 10:31
Moen skrev:
1. sep 2022, 10:29
R Rosenberg skrev:
1. sep 2022, 10:28
At finde en spiller uden kontrakt, når han blot skal agere 4. valg i forsvaret, er jo heller ikke ligefrem en umulighed. Det er absolut én af de ting, der bør være på den af Inges lister, der hedder "løses senere - ikke i transfervinduets travlhed".
Havde gerne set en ung erstatning. Én som ikke forventer at være starter, men som kan udvikle sig til det. Det vi håbede Prijovic ville være.
Ja, samme her. Men min pointe er, at det ikke er et problem, som vi bør fare i flint over.
Agreed

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6101
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af FIDEL » 1. sep 2022, 10:33

Moen skrev:
1. sep 2022, 10:26
FIDEL skrev:
1. sep 2022, 10:24
Moen skrev:
1. sep 2022, 10:15
FIDEL skrev:
1. sep 2022, 09:47
I en forventet nedrykningskamp, så er det ikke beroligende, at Otoa, Buus og Dahl kan komme i spil ved et par skader. De er ikke STORE talenter, og får vi skader, så ser det ekstremt tyndt ud.
Sådan vil det altid være. AaB kan ikke gardere sig imod hvis skaderne og karantænerne overlapper på de samme pladser. Så må man rykke rundt eller give chancen til en ung. Jeg har intet imod at Hagelskjær erstattes af Otoa/Buus, selvom det på kort sigt er en nedgradering som 4. centerback. Vi kan ikke have 4 spillere som forventer at starte inde til 2 pladser.
Det er altså en del af et konkurrencemiljø, at man skal kæmpe for sin plads på holdkortet. At Hagelskjær gerne ville videre er helt fair, men så bør man som minimum hente en afløser ind.
Desuden har vi fin konkurrence på både venstre og højre back nu, målmandsposten, og fin konkurrence på kanterne. Der skal være alternativer på alle pladser, men det er der ikke på midtbanen og i angrebet. Det er ikke godt nok, at AaB har 1. De mindst skarpe angribere i suppen. 2. Midtbanen er end ikke i top 6.

Og så må jeg bare sige, at akademiet har ikke ligefrem udviklet noget for nyligt, der lugter af SL-kvalitet, udover O. Ross.
Klart, men hvis alle 4 forventer startpladser kan det give gnidninger. For eksempel når man ikke vil bruge Hagelskjær.

Vi er ikke uenige om at en angriber og en midtbane (og Fossum ud) havde været at foretrække.
Det forventer alle 4 heller ikke.

Besvar