Reyad skrev: ↑5. dec 2023, 15:37
Kan slet ikke forstå den enorme kritik af at man henter nogle udlændinge. Både her og i Ripodsten. Forstår heller ikke kritikken af, at man ikke prioriterer de nordjyske drenge, som vi har i truppen. De har jo intet vist. Ahlmann er ringere end Caballo. Lucas leverer ikke bedre end Widell, Bakiz eller Odada. Tværtimod. Helenius og Prica er vel ca. samme ikke-imponerende niveau. Vi skal ikke falde i svime over Helenius' mål, synes jeg. Hans spil har været meget skuffende, og han har brændt mange chancer.
Nå, men Ask kan godt blive godt. Får gode anbefalinger rundt omkring, og det er da glædeligt, at han vælger os fremfor klubber i Allsvenskan. Eller at fortsætte i sin klub, som han var med til at sikre oprykning. Fint med en 'ældre' spiller, som vi potentielt kan bygge holdet op omkring. Alle kan ikke være på gennemrejse. Mange af vores bedste hold har haft en kerne af gode spillere, der ikke helt var gode nok til at blive solgt. Jeg håber Ask kan blive fundamentet i længere tid end Widell nok bliver.
Lyder til gengæld spændende i Ripodsten, at AaB er på udkig efter en 9'er. Det har vi også brug for, hvis ikke det er vores ven fra Køge.
På ud-siden håber jeg på følgende:
- Lucas (Han koster kassen at have siddende på bænken)
- Pedro (ikke god nok og forhåbentlig senest fortid til sommer)
- Jeppe P (åbenbart ikke god nok)
- Helenius - hvis nogen vil have ham...
Jeg har som sagt heller ikke noget imod udlændinge, men jeg synes de skal have en tilpas kvalitet og så synes jeg det er vigtigt med en relativt homogen trup. For mange forskellige nationaliter i en trup gør det jo svært at gøre truppen til en stærk gruppe og skal vi nu vurdere vores udlændinge i en Superligakontekst er det jo ikke fordi det er Johansson/Prica klassen eller bare noget derhen af.
I superligaoptik vil jeg vurdere dem sådan her:
Blandt Superligaens ringeste: Posavec, Toku, Skulstad
Under middel Superligaspiller: Pedro, Caballo, Odada
Middel Superligaspiller: Widell (Vil tro han hurtigt viser sig at være over middel, men det ser vi først til sommer)
Over middel Superligaspiller: Kramer
Superligaprofil:
Udenfor bedømmelse. Rody De Boer, Vartuli.
Mht. Adedeji vil jeg mene, at en realistisk forventning er under middel i Superligaen og jeg trør heller ikke forvente mere af Ask som kommer fra svensk fodbold som er dårligere end dansk.
For at overleve skal vi have flere "middel spillere" og et par profiler. Jeg synes der en klar under middel slagside i det her og det er det og antallet jeg opponerer imod.