Meget - enig. De barske realiteter er bare, at vi er bombet tilbage til den position AaB havde i dansk fodbold da Rudbæk og PEA brugte flere års langt sejt træk på at genetablere AaB i toppen af dansk fodbold. Jeg tror egentlig godt, at man på et par fornuftige år hurtigt kan komme op i samme segment som Viborg, Randers og Silkeborg og nok også blive den førrende i det segment inden man så må se på hvordan næste gearskifte kan laves.Hanga skrev: ↑13. sep 2024, 10:09Jeg er sikker på at Gow og co. gerne ville spare mindre... men hvem kommer med pengene? De gør desværre ikke, og det er vi nød til at acceptere og forholde os til. Butikken SKAL slankes så der kommer en bare nogenlunde sammenhæng mellem omsætning og udgifter.R Rosenberg skrev: ↑13. sep 2024, 09:21Ingen grund til at patronisere. Den slags er velkendt.jonas386 skrev: ↑13. sep 2024, 08:34Det er slet ikke unormalt, at folk ryster på hånden over forandring, også den de selv har bedt om. Ved den mindste modstand virker det velkendte pludselig trygt, og måske det faktisk ikke var så dårligt igen med den trup der rykkede ned sidst, eller den trup der rykkede op i sidste sæson.R Rosenberg skrev: ↑13. sep 2024, 08:30Men at man hopper helt over i den anden grøft med 100% discount, behøver ikke at være løsningen, der fungerer. Og lige nu og her kunne det godt se ud til, at den radikale tilgang kunne gå hen og blive en dyrere løsning i den sidste ende end en mere pragmatisk af slagsen.
Men jeg synes alligevel der er flere herinde der hurtigt glemmer hvor dårligt udgangspunktet har været, og hvor tæt vi (stadigvæk) er på, at det kan gå helt galt.
Og jeg taler ingenlunde om det velkendte på en arbejdsplads for den bævrende medarbejder, men om et fodboldhold i en verden, hvor alle ved, at man ikke kan spare sig til succes. Det er forsøgt utallige gange, og det er aldrig lykkedes.
Fint, vigtigt og tiltrængt, at man får ryddet op efter Cirkus Hornevej, det er der næppe to meninger om. Men hvor stor grønthøster, man benytter, er det, som er til diskussion.
En ny nedrykning hjælper ikke på sagen, men det lader til at man er villig til at tage turen ned igen hvis det skulle ende sådan. Alt sammen for at have øjnene på den langsigtede tilpasning af klubbens økonomi.
Som det er nu skal vi vende os til et AaB der får svært ved at komme tilbage i top6 selskabet, og som i de kommende år blot skal forsøge at stabilisere os i superligaen igen - og selv der er vi udfordret med ligaens pt. tredjemindste budget jf. seneste meldinger. Med mindre vi får øget vores omsætning betragteligt (og her savner jeg at høre mere fra dem), eller vi igen får nyere ejere der vil indskyde langt mere kapital der muliggør en sportslig satsning (som FCM gjorde det), så bliver det ikke anderledes.
Alt sammen kræver dog, at man får balance i forretningen så de flere penge der bliver genereret ikke skal bruges til at lukke huller og, at alle de underliggende sportslige ting bliver strømlinede og løftet mht. spillestil, akademi osv.
Ja - de "random" udlændinge er da ikke så sexet og selvfølgelig er der et par fejlskud imellem som der altid vil være, men når man ser på alle de visioner ledelsen har for, hvad man vil så er jeg ikke så bange for det. Det er jo mere resultatet af, at man skal strømline noget der har været en rodebutik for meget få penge. Derfor ud med de dyre spillere der ikke præsterer og ikke passer til spillestilen og så ind med nogle billige der er castede til den måde man vil spille på.
Det er ikke fejlfrit det der er lavet, men når man kommer med få penge er det også svært at få det optimale. Bare se i sommer, hvor vi blev sat i forbindelse med leje af flere unge angribere fra større hylder som kunne få noget mere attraktivt end AaB - så vi endte desværre med Iredale som so far i hvert fald ligner en nitte.
Eller sekser jagten, hvor det er kommet frem at flere ting er glippet fordi man har gået efter den kvalitet der kan løfte holdet, men det desværre er grlippet. Meldingerne går på, at man maks kan tilbyde en profil 100.000 kr. om måneden det får man altså ikke meget god Superligaspiller for i dag desværre.